آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از indiana jones 5 تا meg 2

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny، فیلم Meg 2: The Trench و دو اثر ترسناک بپردازیم.

فرنچایز ایندیانا جونز (Indiana Jones) از جمله فرنچایزهای بسیار موفق و جذاب دنیای سینما به شمار می‌رود که تاکنون چهار فیلم از آن ساخته شده و در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز پنجمین فیلم این فرنچایز یعنی فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny) روی پرده سینماها اکران شده است. این اثر آخرین فیلم با بازی هریسون فورد در این نقش است و از همین رو، اهمیت خاصی دارد. در ادامه به معرفی بیشتر این اثر سینمایی خواهیم پرداخت.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز به سراغ معرفی یکی دیگر از فیلم‌های تازه پخش شده خواهیم رفت یعنی فیلم مگ ۲: گودال (Meg 2: The Trench) با بازی جیسون استاتهام که مخاطبان را به اعماق اقیانوس و به جدال با مگالدون‌های غول‌پیکر می‌برد. علاوه بر این نیز دو فیلم ترسناک تازه پخش شده یعنی فیلم آخرین سفر دِمِتر (The Last Voyage of the Demeter) و فیلم بوگیمن (The Boogeyman) را معرفی خواهیم کرد. همراه با ما باشید.

فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny)

فیلم indiana jones and the dial of destiny
فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny

عوامل سازنده: فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» اثری در ژانر اکشن و ماجراجویی به شمار می‌رود که پنجمین و احتمالاً آخرین فیلم ساخته شده در این فرنچایز است و بر خلاف چهار فیلم قبلی این مجموعه که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بودند، سکان کارگردانی آن را جیمز منگولد در دست داشته است. فیلم‌نامه این اثر سینمایی را نیز خود جیمز منگولد به‌همراه دیوید کوئپ و جان هنری باترورث قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» همانند آثار قبلی این مجموعه با بازی هریسون فورد در نقش شخصیت اصلی داستان یعنی ایندیانا جونز است و این فیلم نیز آخرین نقش‌آفرینی هریسون فورد در این نقش به شمار می‌رود. در کنار وی نیز بازیگران دیگری در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند که شامل جان ریس دیویس در نقش صلاح، کارن آلن در نقش ماریون ریونوود، فیبی والر بریج، آنتونیو باندراس، توبی جونز، بوید هولدبروک و مس میکلسن است.

فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» در سال ۱۹۶۹ میلادی جریان دارد و داستان ایندی و دخترخوانده‌اش به نام هلنا را دنبال می‌کند که سعی دارند یک شیء قدرتمند را پیدا کنند، آن هم قبل از اینکه یک نازی به نام یورگن ولر که اکنون دانشمند ناسا است، بتواند به آن دست پیدا کند و از آن برای تغییر نتیجه جنگ جهانی دوم بهره ببرد.

آیا فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» ارزش دیدن دارد؟ این اثر سینمایی تازه که پنجمین فیلم فرنچایز «ایندیانا جونز» به شمار می‌رود، به‌اندازه ماجراجویی‌های قبلی این مجموعه هیجان‌انگیز و جذاب نیست اما حس نوستالژیک و دلنشین از تماشای هریسون فورد در ماجراجویی تازه کمک کرده تا فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» بتواند اندکی ارزشمند و جالب توجه به نظر برسد.

با اینکه فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» پر از اکشن‌های بی‌امان است اما باید گفت که این اکشن‌ها آن هیجان لازم را ندارند و در حد و اندازه فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده (Raiders of the Lost Ark) نیستند. با این حال، این اثر توانسته یک پایان تأثیرگذار و احساسی را برای شخصیت ایندی با بازی هریسون فورد رقم بزند.

فیلم مگ ۲: گودال (Meg 2: The Trench)

فیلم meg 2 the trench
فیلم Meg 2: The Trench

عوامل سازنده: فیلم «مگ ۲: گودال» اثری در ژانر علمی تخیلی و اکشن به شمار می‌رود که فیلم‌نامه آن را جان هیوبر، اریک هیوبر و دین جورجاریس قلم زده‌اند و سکان کارگردانی آن نیز در دستان بن ویتلی بوده است. این فیلم بر اساس رمانی به نام گودال (The Trench) محصول سال ۱۹۹۹ نوشته استیو آلتن ساخته شده و دنباله‌ای برای فیلم «مگ» محصول سال ۲۰۱۸ است.

داستان و بازیگران: فیلم «مگ ۲: گودال» با بازی جیسون استاتهام، وو جینگ، سوفیا کای، پیج کندی، سرجیو پریس منچتا و کلیف کرتیس است و همانند فیلم قبلی این مجموعه، داستان گروهی از دانشمندان را دنبال می‌کند که در یکی از مأموریت‌های خود در زیر آب‌های اقیانوس با یک عملیات معدن‌کاری برخورد می‌کنند و همین نیز در ادامه باعث می‌شود تا آن‌ها در جدال با مگالدون‌ها قرار بگیرند و برای بقا تلاش کنند.

آیا فیلم «مگ ۲: گودال» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «مگ ۲: گودال» صحنه‌ها و لحظه‌های سرگرم‌کننده خاص خودش را دارد اما باید گفت که این اثر سینمایی از داستانی غیر منسجم و از هم گسسته رنج می‌برد که برای مدتی طولانی از مسیر اصلی خودش منحرف می‌شود ولی در نهایت توانسته مقداری هیجان و جذابیت را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

فیلم «مگ ۲: گودال» از آن دسته آثاری است که فقط یک بار برای سرگرمی باید تماشا کرد و سپس آن را به فراموشی سپرد. این اثر چیز خاصی ندارد اما اگر از فیلم قبلی این مجموعه لذت بردید، پس این اثر تازه نیز می‌تواند برای شما جالب باشد و در این آخر هفته شما را سرگرم کند.

فیلم آخرین سفر دِمِتر (The Last Voyage of the Demeter)

فیلم the last voyage of the demeter
فیلم The Last Voyage of the Demeter

عوامل سازنده: فیلم «آخرین سفر دمتر» اثری در ژانر ترسناک و فراطبیعی به شمار می‌رود که اقتباسی از یکی از فصل‌های رمان دراکولا (Dracula) محصول سال ۱۸۹۷ نوشته برام استوکر است. فیلم‌نامه اقتباسی این اثر را براجی اف شوت جونیور و زک اولکویچ قلم زده‌اند و سکان کارگردانی آن را نیز آندره اوردال در دست داشته است.

داستان و بازیگران: کوری هاوکینز، اشلینگ فرنچوسی، دیوید دستمالچیان و لیام کانینگهام از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «آخرین سفر دم‌تر» نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم داستان خدمه کشتی تجاری دمتر به رهبری کاپیتان الیوت را دنبال می‌کند که تلاش دارند از سفر اقیانوسی از ترانسیلوانیا به لندن جان سالم به در ببرند، آن هم در حالی که خون‌آشام افسانه‌ای معروف به دراکولا در تعقیب آن‌ها است.

آیا فیلم «آخرین سفر دمتر» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «آخرین سفر دمتر» توانسته زوایای تازه‌ای از این داستان به‌شدت بازگو شده از دراکولا را پیدا کند و جان تازه‌ای به این داستان کلاسیک و آشنا بدهد اگرچه، اجرای ضعیف این داستان سبب شده تا این اثر سینمایی آن تنش‌ها و هراس‌های موجود در داستان را درون خودش نداشته باشد و اثری ترسناک و دلهره‌آور نباشد. مطمئناً در صورتی که این داستان به‌شکل‌ی بهتر به اجرا گذاشته می‌شد، می‌توانست به اثری ترسناک و جذاب تبدیل شود که مشتاقان دراکولا را به خودش جذب کند.

فیلم بوگیمن (The Boogeyman)

فیلم the boogeyman
فیلم The Boogeyman

عوامل سازنده: فیلم «بوگیمن» اثری در ژانر ترسناک و فراطبیعی به شمار می‌رود که راب سویج سکان کارگردانی آن را در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز اسکات بک، برایان وودز و مارک هیمن قلم زده‌اند. این فیلم بر اساس داستانی کوتاه به همین نام محصول سال ۱۹۷۳ میلادی نوشته استیون کینگ ساخته شده است.

داستان و بازیگران: سوفی تتچر، کریس مسینا، ویوین لایرا بلیر و دیوید دستمالچیان از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «بوگیمن» نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم داستان دانش‌آموزی دبیرستانی به نام سادی هارپر و خواهر کوچکترش به نام ساویر را بازگو می‌کند که همچنان سوگوار مرگ مادرشان هستند. آن‌ها از سوی پدرشان به نام ویل چندان حمایتی دریافت نمی‌کنند، پدری که به‌عنوان یک درمانگر با درد و رنج شدید خودش دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، با حضور یک بیمار ناامید در خانه آن‌ها، یک موجود ماوراءالطبیعه و وحشتناک به درون خانه آن‌ها رخنه می‌کند، موجودی که این خانواده را اذیت و از رنج قربانیان خودش تغذیه می‌کند.

آیا فیلم «بوگیمن» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بوگیمن» ممکن است همانند منبع داستانی خوفناک خودش آن چنان برجسته و درخشان نباشد اما فضای دلهره‌آور و وهم‌انگیز موجود در این اثر سینمایی و همچنین برخی از نقش‌آفرینی‌های درخشان و قوی از سوی بازیگران به این اثر سینمایی کمک کرده تا حس و حال خوفناک و دلهره‌آوری داشته باشد. مطمئناً اگر به آثار ترسناک علاقه‌مند هستید، از تماشای این اثر تازه لذت خواهید برد.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» با بازی هریسون فورد، فیلم «مگ ۲: گودال» با بازی جیسون استاتهام، فیلم ترسناک «آخرین سفر دمتر» و فیلم «بوگیمن» بر اساس داستانی از استیون کینگ رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

Behzad zargaryunitedv-alkalineهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻greatRmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Indiana Jones 5 تا Meg 2 - گیمفا