معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun

ایلیا عسگری
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

با قاطعیت می‌توان گفت که مجموعه تلویزیونی Shōgun یکی از بهترین آثار ساخته شده در طی چند سال اخیر می‌باشد که از کیفیتی مثال زدنی بهره برده است.

در دوره و زمانه‌ای که فیلم و سریال‌های جدید شانس چندانی برای دیده شدن نداشته و آثاری نظیر خاندان اژدها و یا ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت هر یک به شیوه‌ای وابسته به مجموعه و یا فرنچایز دیگری هستند که به نوعی حکم تبلیغ را برایشان داشته است، سر و کله اثری تاریخی و درام تحت عنوان Shōgun (شوگان/شوگون) به ناگهان پیدا شد و نه تنها تمامی توجهات را به سمت خود جلب نمود، بلکه روایت داستان درگیر کننده آن باعث شد تا باری دیگر مخاطبین با اثری روبرو شوند که کیفیت را بر کمیت ترجیح داده است.

اقتباسی جدید از رمان سال ۱۹۷۵ میلادی نوشته شده توسط جیمز کلیول که جنبه متفاوتی از تاریخ را به معرض نمایش گذاشته و سامورایی‌هایی را در مرکز توجه داستان قرار می‌دهد که برای تحقق خواسته‌های خود هیچ ابایی از به راه انداختن دریایی از خون نداشته و مفهوم شرافت اهمیت چندانی برایشان نداشته است. Shōgun با فاصله گرفتن از داستان‌های همیشگی حول محور اروپا‌یی‌ها این بار به سراغ سامورایی‌های ژاپنی آمده تا تقابل دولت مردانشان را برای کسب قدرت به تصویر بکشد.

قطعاً تماشای این مجموعه تلویزیونی با کیفیت مثال‌زدنی‌اش شما را شیفته خود کرده است. به همین سبب در این مقاله قصد داریم تا به سراغ ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برویم که می‌تواند نظر مثبت شما را جلب نماید.

۱۰. مجموعه تلویزیونی Age of Samurai: Battle for Japan

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

این مقاله را با اثری تحت عنوان Age of Samurai: Battle for Japan آغاز می‌کنیم که روایتی مستندگونه را در پیش گرفته تا نگاه متفاوتی به دوره ژاپن فئودال داشته باشد.

مستندی ساخته شده توسط نتفلیکس که صحبت‌های کارشناسانه را با سکانس‌های واقعی در آمیخته و نتیجه بسیار مثبت و چشمگیری را در پی داشته است. Age of Samurai: Battle for Japan سعی دارد تا واقعیات تکان‌دهنده‌ای از سامورایی‌های شوگان را به معرض نمایش بگذارد که کمتر فیلم و سریالی به آن‌ها پرداخته و دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم آن زمان را مورد کنکاش قرار دهد. اثری که پس از تماشای Shōgun می‌تواند بیش از پیش برای آشنایی با تاریخ مردم ژاپن شما را جذب خود کرده و سرگرمتان نماید.

۹. مجموعه تلویزیونی Game of Thrones

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

در رتبه بعدی به سراغ Game of Thrones می‌رویم که اگرچه بر روی کاغذ هیچ شباهتی به شوگان ندارد اما در طی هفته‌های گذشته بارها و بارها شاهد مقایسه آن‌ها با یکدیگر بوده‌ایم. مقایسه‌ای که البته بر کیفیت کلی و تم سیاسی تمرکز داشته است.

اثری تخیلی و فانتزی خلق شده توسط جرج آر. آر. مارتین و اقتباس شده توسط شبکه HBO که اگر افت کیفیت ۲ فصل پایانی آن را نادیده بگیریم، با یکی از بهترین سریال‌های تاریخ مدیوم تلویزیون طرف هستیم که از لحاظ عظمت و حماسی بودن، کمتر مجموعه‌ای می‌تواند در حد و اندازه آن ظاهر شود. تقابل شخصیت‌ها علیه یکدیگر و به راه افتادن جنگ سیاسی مهمترین رکن و ویژگی Game of Thrones محسوب می‌شود که در فصل‌های ابتدایی حسابی خودنمایی کرده و این مسئله برای طرفداران سریال Shōgun که شاهد جنگ داخلی خاندان‌های ژاپنی بوده‌اند، قطعاً حائز اهمیت بوده و ارزش تماشای این محصول را بیش از پیش جلوه می‌دهد. بماند که در این مجموعه شاهد انواع و اقسام موجودات فانتزی از اژدها گرفته تا زامبی‌های یخی خواهید بود.

۸. مجموعه تلویزیونی Vikings

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

۳ سال پس از آغاز به کار بازی تاج و تخت، مجموعه‌ای به نام Vikings وارد میدان شد که علی‌رغم جذابیت‌ها و ارزش‌هایش اما به طرز عجیبی هیچگاه آنطور که می‌بایست مورد توجه و استقبال مخاطبین قرار نگرفت.

همانطور که از اسم این سریال می‌توان متوجه شد، با روایت داستانی حول محور تاریخ مردم وایکینگ‌ها در سرزمین‌های شمالی اروپا طرف هستیم که مسیر آن‌ها از کشتی‌سوارانی روستایی به کشورگشایانی غیرقابل توقف را شاهد خواهیم بود که در مرکز داستان شخصیتی تاریخی و افسانه‌ای به نام رگنار لاثبروک حضور دارد که جاه‌طلبی‌ها و خواسته‌هایش سبب می‌شود تا مردمانش اتفاقات دیوانه‌واری را در طول چندین و چند دهه تجربه نمایند. Vikings یک نمایش فوق العاده و تماشایی محسوب می‌شود که فصل به فصل بر عظمت آن افزوده شده و در نهایت نبردهایی بزرگ و خونینی را به تصویر می‌کشد که هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد. پس از تماشای این مجموعه می‌توانید به سراغ دنباله‌اش تحت عنوان Vikings: Valhalla نیز بروید که اگرچه در بحث کیفی نمی‌تواند در حد و اندازه اثر اصلی ظاهر شود اما به خودی خود سرگرم‌کننده است.

۷. مجموعه تلویزیونی Six Flying Dragons

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

مجموعه تلویزیونی کره‌ای Six Flying Dragons اثری تک فصلی ولی با ۵۰ قسمت در نظر گرفته می‌شود که در زمان پخش خود بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی با بازخوردهای بسیار مثبتی روبرو شد و جوایز متعددی را از آن خود کرد.

همانگونه که Shōgun سعی داشته تا روایتی تاریخی و حقیقی حول محور ژاپن فئودال را به تصویر بکشد، Six Flying Dragons نیز به سراغ دوره مهمی از تاریخ کشور کره حول محور پادشاهی چوسان رفته و روایتی سراسر تنش و سیاست را با نبردهای خونین به تصویر کشیده است. مجموعه‌ای با حضور شخصیت‌های کاملاً واقعی که هر یک سعی داشته تا به گونه‌ای خواسته‌ها و جاه‌طلبی‌هایش را محقق نماید و در این میان بارها و بارها مسیر شخصیت‌ها به یکدیگر تلاقی پیدا کرده که توانسته تا نبردهای پرزد و خوردی را رقم بزند. توجه داشته باشید که با پیش درآمدی بر سریال Deep Rooted Tree طرف هستیم که می‌توانید به تماشای هر جفت مجموعه‌ها نشسته و لحظاتی ناب و سرگرم‌کننده را تجربه نمایید.

۶. مجموعه تلویزیونی Kingdom

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

در مقاله‌ای که پای بازی و تاج و تخت به داستان باز شود، باید بدانید که تنها قصد معرفی سریال‌های تاریخی و واقعی را نخواهیم داشت. به همین سبب بد نیست تا رویارویی مردمان کره و زامبی‌های توقف نشدنی را در سریال تحسین شده Kingdom با چاشنی تاریخ شاهد باشیم.

اثری در بستری از اواخر قرن‌ شانزدهم تا اوایل هفدهم میلادی که به صورت همزمان با دوره امپراتوری شوگان در ژاپن جریان داشته و بازی‌های سیاسی و جاه‌طلبی‌های شخصی سبب شده تا پادشاهی کره در معرض نابودی قرار داشته باشد. در این گیر و دار پیدا شدن سر و کله یک گیاه مرموز که می‌تواند مردگان را زنده نماید، سبب می‌شود تا پای زامبی‌های آدم‌خوار به داستان باز شده و جنگی داخلی در کشور آغاز شود که شاهزاده‌ای طرد شده به عنوان ناجی و آخرین امید مردمش با گردآوری گروهی از مبارزین سعی می‌کند تا این آشوب را به پایان رسانده و بشریت را از نابودی حتمی نجات دهد. تنها تماشای نبرد آخرالزمانی، سراسر تنش و به شدت حماسی فصل دوم Kingdom کافی است تا تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین تجربه‌های هر مخاطبی شود. اثری که از یک پیش درآمد سینمایی تحت عنوان Kingdom: Ashin of the North نیز برخوردار می‌باشد که برای درک بهتر داستان می‌توانید به تماشای آن نشسته و لحظاتی دلهره‌آور و هیجان انگیز را با حضور شخصیتی کاملاً جدید شاهد باشید.

۵. مجموعه تلویزیونی Barbarians

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

یکی از دست کم گرفته شده‌ترین سریال‌های ساخته شده توسط نتفلیکس به اثری آلمانی تحت عنوان Barbarians مربوط می‌شود که از آن به عنوان یک گوهر نایاب یاد شده است.

اساساً یکی از جنبه‌های مهم تاریخ که چندان مورد توجه سینما و تلویزیون قرار نگرفته، به رویارویی میان رومی‌ها و قبایل ژرمن‌ها مربوط می‌شود که پیش از قرون وسطی مسبب رقم خوردن اتفاقاتی مهم و جنگ‌های بسیار خونینی بوده است. دوره‌ای که نتفلیکس به سراغش رفته تا یکی از بهترین سریال‌های تاریخی یک دهه اخیر مدیوم تلویزیون را پدید بیاورد که تنها و تنها یک مسئله را نمایش می‌دهد: ارتش‌های بزرگی که به دنبال خون و خونریزی بوده و به معنای واقعی کلمه این خشونت را در Barbarians به معرض نمایش می‌گذارند. نکته حائز اهمیت این مجموعه به نمایش شخصیت‌هایش مربوط می‌شود که هیچکس صرفاً ناجی و خوب به تصویر کشیده نشده و این رویکرد سبب گشته تا شاهد روایت واقع‌گرایانه‌ای باشیم که Shōgun از این قاعده پیروی کرده است.

۴. مجموعه تلویزیونی Black Sails

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

یکی از جنبه‌هایی که مورد علاقه مخاطبین در سریال شوگان قرار گرفته، مربوط به نمایش ملوانان اروپایی می‌باشد که تاثیر قابل توجهی بر کلیت داستان از خود نشان داده‌اند. علاقه‌ای که می‌تواند سبب شود تا شاهد سریالی تحت عنوان Black Sails باشید.

این مجموعه به سراغ برهه سیاهی از تاریخ اروپا و آسیا رفته که از آن به عنوان عصر طلایی دزدان دریایی یاد شده است؛ جایی که دزدان دریایی عملاً دریا را به کنترل خود در آورده و امپراتوری بزرگی را به راه انداخته که برای کسب ثروت و گنج حتی به خودشان نیز رحم نمی‌کنند. نکته حائز اهمیت Black Sails به نمایش شخصیت‌هایی واقعی مربوط می‌شود که از هر یک به عنوان دزدی بدنام در تاریخ یاد شده و در روایتی جذاب و غیرقابل پیش بینی می‌توانیم با این شخصیت‌های جذاب و بزن بهادر همراه شده و ماجراجویی‌های دیوانه‌وارشان برای پیدا کردن گنجی افسانه‌ای را شاهد باشیم.

۳. مجموعه تلویزیونی Gyeongseong Creature

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

یکی از تازه‌ترین سریال‌های کره‌ای ساخته شده به Gyeongseong Creature مربوط می‌شود که اگرچه تنها وجه تشابه با شوگان را می‌توان در تاریخی بودن آن دانست اما با اثری سرگرم‌کننده و جذاب روبرو هستیم که وبسایت کولایدر در نظر داشته تا آن را در این مقاله به شما معرفی نماید.

اثری که تاریخ و فانتزی را با یکدیگر ترکیب کرده تا روایتی دلهره‌آور را پدید بیاورد. جایی که پس از حمله ژاپنی‌ها به کشور کره در طول جنگ جهانی دوم، سر و کله موجودی ماورایی و مرموز پیدا شده که یک بیمارستان را به کنترل خود در آورده و حال قهرمانان داستان برای نجات مردم سرزمینشان وظیفه پیدا می‌کنند تا به درون این بیمارستان قدم گذاشته و آخرالزمانی مرگبار را تجربه نمایند. حال که شوگان پایان یافته، بد نیست تا به سراغ Gyeongseong Creature آمده که ساخت فصل‌های جدید توسط سازندگانش تایید شده و با روایت سرگرم‌کننده‌اش می‌تواند نظر مثبت شما را جلب نماید.

۲. مجموعه تلویزیونی The Terror

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

در رتبه دوم با یکی از منحصر به فردترین مجموعه تلویزیونی‌های ساخته شده در طی یک دهه اخیر به نام The Terror طرف هستیم که اگر علاقه دارید تا حال و هوای مشابه با شوگان را تجربه نمایید، باید به سراغ تماشای فصل دوم این سریال بروید.

این مجموعه آنتالوژی سعی داشته تا تاریخ را با مسائل ماورایی و دلهره‌آور ترکیب کرده که انصافاً هم در این زمینه گل کاشته است. فصل نخست درباره گروهی از ملوانان کشتی می‌باشد که در سرزمینی یخی به دام افتاده و مجبور می‌شوند تا برای بقا و فرار از مهلکه با موجودی آدم‌خوار و مرگبار دست و پنجه نرم نمایند. فصل دوم به دوران جنگ جهانی دوم رفته و رویارویی ژاپنی‌های ساکن کشور ایالات متحده آمریکا را با موجودی باستانی به نام باکمونو به تصویر می‌کشد. The Terror در فصل دوم خود به سراغ تاریخ و فرهنگ ژاپنی‌ها رفته و عناصر فولکور این کشور و مردمانش را مورد کنکاش قرار می‌دهد تا بتواند روایتی ترسناک و دلهره‌آور را پدید بیاورد.

۱. مجموعه تلویزیونی The Last Kingdom

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

در نهایت این مقاله را با شاهکاری به نام The Last Kingdom به پایان می‌رسانیم که در زمان پخش خود زیر سایه Vikings قرار گرفت و فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکرد. اثری که شاید حتی از وایکینگ‌ها نیز جلوه جذاب‌تر و واقع‌گرایانه‌تری از مردم اسکاندیناوی را به معرض نمایش گذاشته است.

اثری که به مانند شوگان، سیاست را با تاریخ ترکیب کرده و حول محور پسر جوانی جریان دارد که پدرش در جنگ با وایکینگ‌ها شکست خورده و کشته می‌شود. او که توسط همین مردم به اسارت گرفته می‌شود، زیر نظر آن‌ها بزرگ شده و در نهایت خود تبدیل به یکی از وایکینگ‌ها شده تا در مسیری قدم بگذارد که هیچ راه بازگشتی نخواهد داشت. The Last Kingdom روایت متفاوتی از رویارویی وایکینگ‌ها و باقی مردم سرزمین‌های اروپایی را به تصویر می‌کشد که از فصل سوم به یکباره اوج گرفته و تا آخرین قسمت مخاطب را در بهت و حیرت فرو می‌برد. از نبردهای حماسی گرفته تا بازی‌های سیاسی و روابط درام، محصول نتفلیکس یک پکیج کامل و تماشایی برای دوست داران سریال Shōgun محسوب می‌شود که به همراه یک فیلم سینمایی، می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کرده و باها و بارها شگفت‌زده‌تان نماید.


منبع: کولایدر

Bobysad58DARKSIRENZabiاقای گربه (از منتظران تیک آبی 😁)boy gamerDaniel WayneآرشMohsen bakhtiariجاویدمmilad saپروفسور بی سوادFrom AshesBADMAN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا
معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی ۱۰ سریال جذاب و دیدنی برای دوست داران Shōgun - گیمفا