فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا
فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا
فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا
فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا

فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال 2024 اکران می‌شوند

همانند سال‌های گذشته در سال ۲۰۲۴ نیز فیلم‌های ابرقهرمانی بسیار مهیج و جذابی قرار است به روی پرده سینماها بیایند.

پنج فیلم ابرقهرمانی برای اکران در سال ۲۰۲۴ میلادی از مارول، دی‌سی و غیره وجود دارند و در این مطلب نیز قرار است این آثار سینمایی را بر اساس سطح هیجان و انتظار رتبه‌بندی کنیم. قبلاً قرار بود فیلم‌های بسیار زیادی به‌خصوص از دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۴ میلادی اکران شوند که رکوردی بسیار برجسته به شمار می‌رفت و در دنیای سینما خاص بود. با این حال، برخی از تأخیرها سبب شدند تا اکران این آثار سینمایی همچون فیلم Captain America 4 و فیلم Thunderbolts به سال‌های بعدی موکول شوند.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۴ میلادی استودیو دی‌سی حدود یک سال از دنیای آثار بلاک‌باستری و پرده سینماها فاصله می‌گیرد چراکه جیمز گان قرار است دنیای سینمایی جدید دی‌سی را از سال ۲۰۲۵ میلادی و با فیلم Superman شروع کند و آخرین فیلم دی‌سی نیز فیلم Aquaman and the Lost Kingdom بود که در سال ۲۰۲۳ اکران شد.

در این سه ماه که از سال ۲۰۲۴ میلادی سپری شده است، طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی تنها شاهد یک اثر سینمایی بودند و آن نیز فیلم Madame Web بود، جدیدترین فیلم از دنیای مرد عنکبوتی سونی که در ماه فوریه به روی پرده سینماها آمد و در آن، داکوتا جانسون نقش کاساندرا وب را بازی می‌کرد. این اثر سینمایی با نقدهای ضعیفی مواجه شد و یک فاجعه در باکس آفیس به شمار می‌رفت. با این حال، هنوز پنج اثر ابرقهرمانی دیگر قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی به روی پرده سینماها بیایند و در ادامه به رتبه‌بندی آن‌ها بر اساس هیجان و هایپ آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۵. فیلم The Crow

فیلم the crow
فیلم The Crow

مخاطبان سینما و علاقه‌مندان به فیلم‌های ابرقهرمانی اغلب اوقات فراموش می‌کنند که ژانر ابرقهرمانی فراتر از مارول و دی‌سی گسترش پیدا کرده و کمپانی‌های دیگر نیز به سرعت و با جدیت در حال تولید آثار ابرقهرمانی هستند و یکی از جدیدترین آثار نیز فیلم کمیک بوکی «کلاغ» است. این شخصیت ضدقهرمان قرار است با ریبوت جدیدی با بازی بیل اسکاشگورد به روی پرده سینماها بازگردد و داستان فیلم سال ۱۹۹۴ میلادی با بازی برندون لی را برای مخاطبان امروزی به نمایش بگذارد.

اریک دروون ملقب به کلاغ یا کرو، نوازنده‌ای است که زنده می‌شود تا بتواند انتقام مرگ خودش و همچنین نامزدش به نام شلی وبستر با بازی اف‌کی‌ای توئیگز را بگیرد. به جرأت می‌توان گفت که انتظار و هایپ برای بازگشت این شخصیت به روی پرده سینماها بسیار زیاد است، به‌خصوص اینکه نقش اصلی آن را بازیگر بااستعدادی همچون بیل اسکاشگورد به تصویر می‌کشد. البته از آنجا که بسیاری از افراد نسبت به شخصیت‌های نمادین مارول و دی‌سی، کمتر با شخصیت کلاغ آشنایی دارند، قرار دادن این اثر ریبوت بالاتر از رده دشوار است.

فیلم «کلاغ» در تاریخ ۷ ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳) به روی پرده سینماها می‌آید.

۴. فیلم Kraven the Hunter

فیلم kraven the hunter
فیلم Kraven the Hunter

پس از عملکرد نه چندان خوب فیلم Morbius، فیلم Madame Web و دو فیلم Venom، انتظار و هیجان برای فیلم‌های جدید از دنیای مرد عنکبوتی سونی در کمترین حد خودش قرار دارد. اما با این وجود، کمپانی سونی قرار است این بار نیز شخصیت شرور تبدیل شده به ضد قهرمان دیگری را در این دنیای سینمایی معرفی کند و این شخصیت نیز شخصیت کریون با بازی آرون تیلور جانسون است.

این بازیگر بریتانیایی شخصیت کریون را به‌عنوان محافظ دنیای طبیعی و عاشق حیوانات توصیف کرده است که مطمئناً جهت‌گیری عجیبی برای مشهورترین شکارچی کمیک‌های مارول به شمار می‌رود. طبیعتاً بسیاری از افراد از این موضوع هراس دارند که سونی اشتباهات گذشته خودش را در تبدیل کردن یک شخصیت شرور معروف به یک قهرمان در این اثر سینمایی تازه نیز تکرار کند.

این اثر سینمایی از حضور بازیگران برجسته و بااستعدادی همچون آرون تیلور جانسون، راسل کرو، آریانا دیبوز و تعدادی دیگر بهره می‌برد. حتی در این اثر سینمایی شخصیت‌های شرور دیگری از کمیک‌های مرد عنکبوتی همچون Foreigner، Rhino و Chameleon نیز حضور خواهند داشت.

فیلم «کریون شکارچی» در ابتدا برای اکران در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شده بود اما با تأخیر بسیار طولانی مدتی مواجه شد و حالا قرار است در تاریخ ۳۰ اوت سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳) به روی پرده سینماها بیاید.

۳. فیلم Venom: The Last Dance

فیلم venom the last dance
فیلم Venom: The Last Dance

فیلم «ونوم: آخرین رقص» یکی دیگر از فیلم‌های تولید شده از دنیای سینمایی مرد عنکبوتی سونی به شمار می‌رود که تنها به مقدار اندکی توانسته هیجان و هایپ بیشتری از فیلم «کریون شکارچی» با بازی آرون تیلور جانسون داشته باشد و در رده سوم این رتبه‌بندی قرار بگیرد. علی‌رغم واکنش‌هایی متفاوتی که نسبت به دو فیلم قبلی این مجموعه وجود داشت، شخصیت ادی براک با بازی تام هاردی توانسته در این سال‌ها طرفداران بسیار زیادی را برای خودش به دست بیاورد و امسال نیز داستان این شخصیت با فیلم «ونوم ۳» به یک نقطه پایان خواهد رسید.

در حال حاضر درباره داستان فیلم «ونوم: آخرین رقص» اطلاعات چندانی در دست نیست اما تصاویر منتشر شده از پشت صحنه فیلم‌برداری این اثر سینمایی نشان می‌دهند که تام هاردی همان لباسی را در تن دارد که در صحنه پس از تیتراژ فیلم Spider-Man: No Way Home در تن داشته بود، صحنه‌ای که در آن، ادی براک سفری کوتاه درون مولتی‌ورس و به دنیای سینمایی مارول داشت.

جونو تمپل، کلارک باکو و چیویتل اجیوفور نیز از جمله بازیگران جدید این مجموعه هستند که در این فیلم تازه در کنار تام هاردی بازی می‌کنند. شایعه شده که چیویتل اجیوفور قرار است در این اثر سینمایی نقش شخصیت شروری به نام اورول تیلور را بازی کند، کسی که رهبر گروهی به نام Jury است و سعی در شکار ادی براک و ونوم دارد.

این در حالی است که برخی از افراد امیدوار هستند که این اثر سینمایی تازه بتواند ارتباطات بیشتری با مرد عنکبوتی داشته باشد یا حتی با حضور کوتاه تام هالند یا اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر باشند تا اندکی هیجان آن افزایش پیدا کند اما به نظر می‌رسد که رخ دادن این موضوع احتمالش بسیار کم است.

فیلم «ونوم: آخرین رقص» قرار است در تاریخ ۲۵ اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳) به روی پرده سینماها بیاید.

۲. فیلم Joker: Folie à Deux

فیلم joker folie à deux
فیلم Joker: Folie à Deux

دی‌سی در سال ۲۰۱۹ میلادی با فیلم Joker توانست دنیای سینما را تکان بدهد، فیلمی که برداشتی تازه و منحصربه‌فرد از این شخصیت شرور بتمن را با هنرنمایی درخشان واکین فینیکس و کارگردانی تاد فیلیپس ارائه کرده بود، کارگردانی که ساخت فیلم The Hangover را در کارنامه خودش دارد. از همین رو، انتظار و هیجان برای دنباله این اثر سینمایی به نام فیلم «جوکر: جنون دو نفره» یا فیلم «جوکر: جنون مشترک» بسیار زیاد است.

فیلم «جوکر ۲» نسبت به نسخه اصلی آن محصول سال ۲۰۱۹ تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت چراکه این اثر سینمایی عمدتاً در تیمارستان آرکهام جریان دارد و بیشتر یک اثر موزیکال خواهد بود. در کنار شخصیت آرتور فلک با بازی واکین فینیکس نیز شخصیت هارلی کوئین با بازی لیدی گاگا نیز به نمایش گذاشته خواهد شد، شخصیتی که به‌عنوان عشق نمادین جوکر شناخته می‌شود.

واکین فینیکس به‌خاطر هنرنمایی خودش در فیلم اول توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال را به دست بیاورد و این در حالی است که لیدی گاگا نیز به‌خاطر هنرنمایی خودش در فیلم A Star Is Born در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده بود.

فیلم «جوکر: جنون دو نفره» در تاریخ ۴ اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳) به روی پرده سینماها می‌آید.

۱. فیلم Deadpool & Wolverine

فیلم deadpool & wolverine
فیلم Deadpool & Wolverine

بیش از یک دهه است که دنیای سینمایی مارول بخش اصلی و پایه‌ای فرهنگ ابرقهرمانی بوده است و، وقتی استودیو مارول فقط یک اثر سینمایی را برای امسال قرار است اکران کند، مطمئناً این اثر سینمایی یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال خواهد بود. از آنجا که این اثر سینمایی نیز فیلم «ددپول ۳» است، هیجان و هایپ برای این اثر سینمایی بسیار بیشتر می‌شود.

فیلم «ددپول ۳» دنباله‌ای برای دو فیلم قبلی است و برخلاف دو فیلم قبلی، این اثر سینمایی تازه درون دنیای سینمایی مارول جریان دارد. نه‌تنها رایان رینولدز قرار است بار دیگر نقش شخصیت اصلی این فیلم یعنی وید ویلسون را بازی کند بلکه هیو جکمن نیز قرار است بار دیگر در نقش ولورین هنرنمایی کند و این اولین حضور این دو شخصیت در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. در این اثر سینمایی تازه، ددپول و ولورین به یک ماجراجویی در داخل مولتی‌ورس می‌روند و در آن با سازمان TVA و همچنین چندین شخصیت آشنای دیگر از دنیای مارول روبه‌رو می‌شوند.

جدای از بازیگران بسیار برجسته و نوید حضورهای کوتاه جالب از شخصیت‌های دیگر، فیلم «ددپول و ولورین» هیجان بسیار زیادی برای طرفداران سرسخت دنیای سینمایی مارول دارد. این اثر سینمایی تازه پیامدهای بسیار بزرگ و قابل‌توجهی در ادامه حماسه مولتی‌ورس خواهد داشت چراکه زمینه را برای دو اثر بعدی Avengers از جمله فیلم Secret Wars را فراهم می‌کند.

فیلم «ددپول و ولورین» در تاریخ ۲۶ ژوئیه سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) به روی پرده سینماها می‌آید.


در این مطلب به معرفی و رتبه‌بندی فیلم‌های ابرقهرمانی سال ۲۰۲۴ میلادی بر اساس میزان هیجان و هایپ برای آن‌ها پرداختیم.

منبع: thedirect

علی عبداللهیسهند نظریDARKSIRENجاویدمBarsamRealArmanعارفAli_pxR2R.MBADMANS.j.dARIA11Sina7294KhafimrPorfosorgreatRLove Gameامیر حسینThe sparrowmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا
فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا
فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا
فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا
فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیلم‌های ابرقهرمانی که در سال ۲۰۲۴ اکران می‌شوند - گیمفا