10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA
10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA
10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA
10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

۱۰ مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

آرش بوالحسنی
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

با توجه به انتشار ریمستر سه‌گانه‌ی پلی‌استیشن ۲ سری GTA، به این فکر افتادم که بر آزاردهنده‌ترین ماموریت‌های این فرنچایز مروری دوباره داشته باشیم.

به صورت کلی باید گفت که برای تجربه‌ی ریمستر بازی‌های کلاسیک Grand Theft Auto هیجان‌زده هستم. تغییرات بصری بازی بعضا مثبت هستند و هم‌چنین قرار است شاهد عملکرد فنی بهتری باشیم. داستان بازی‌ها هم بدون شک جذابیت خود را پس از گذشت سال‌ها حفظ کرده است. با این حال تجربه‌ی دوباره‌ی این بازی‌ها به معنای بازگشت به یک سری از ماموریت‌های قدیمی هم هست. با وجود اینکه اکثر ماموریت‌های این سه بازی خوب یا حتی عالی هستند، تعدادی ماموریت وجود داشته که به خاطر بد یا آزاردهنده بودن در میان طرفداران Grand Theft Auto به شهرت رسیده‌اند.

با این اوصاف در ادامه قصد داریم تا فهرستی از بدترین ماموریت‌های تاریخ سه‌گانه‌ی Grand Theft Auto را به شما معرفی کنیم. این ماموریت‌ها بدون ترتیب خاصی رده‌بندی شده‌اند. این شما و این ۱۰ ماموریت بد از سه بازی Grand Theft Auto 3، San Andreas و Vice City:

S.A.M. (GTA 3)

grand theft auto

در فرنچایز Grand Theft Auto هر ماموریتی که شامل یک تایمر می‌شود به زبان ساده مزخرف است. ماموریت S.A.M که یکی از آخرین ماموریت‌های GTA 3 است نه تنها شامل یک تایمر می‌شود، بلکه دشمنان زره‌دار و یک هوایپما را هم به جان شما می‌اندازد. اگر با راکت خود موفق به نابود کردن این هواپیما نشوید باید همه چیز را از اول آغاز کنید. این ماموریت به معنای واقعی کلمه آزاردهنده است. می‌توانید تمام زحمت خود را بکشید تا سر وقت به محل موعد برسید، اما تمام زحمات شما با یک شلیک خطا رفته هدر خواهد رفت. هم‌چنین در صورت مردن به هنگام فرار هم باید ماموریت را از اول آغاز کنید.

A Drop in the Ocean (GTA 3)

10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

راندن قایق‌ها در GTA 3 اصلا کار جالبی نیست. پس طراحی ماموریتی حول محور جمع‌آوری بسته‌های یک هواپیما با استفاده از یک قایق دستورالعملی برای فاجعه است. با این حال راکستار گیمز شرایط را حتی از این هم پیچیده‌تر می‌کند. اول از همه یک تایمر در این ماموریت وجود دارد. هم‌چنین پس از جمع‌آوری تمام بسته‌ها هر پنج ستاره‌ی پلیس برای شما فعال می‌شوند و باید از دست این پلیس‌ها بگریزید. نمردن در جریان خارج شدن از قایق و یافتن یک ماشین نیازمند تلاشی بسیار زیاد و اعصابی پولادین است.

Bomb Da Base: Act II (GTA 3)

10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

این ماموریت پیش از آغاز هم روی اعصاب شما می‌رود. چرا که برای شروع این ماموریت به ۱۰۰ هزار دلار پول در بازی نیاز دارید. خود ماموریت چطور است؟ خب در Bomb Da Base یک NPC به نام ۸-Ball را داریم که مشغول بمب‌گذاری در یک کشتی عظیم است. حال در این شرایط شما باید با استفاده از یک سلاح تک‌تیرانداز به کشتن دشمنان روی این کشتی بپردازید. در صورت مرگ ۸-Ball (که خیلی راحت می‌تواند اتفاق بیفتد) باید ماموریت را از اول آغاز کنید. البته راه جالبی برای به پایان رساندن این ماموریت به کمک کدهای تقلب وجود دارد. می‌توانید پیش از آغاز ماموریت یک تانک را جلوی کشتی پارک کنید. تانک‌ها در GTA 3 از بین نمی‌روند پس ۸-Ball قادر به ورود به کشتی نیست. پس از آن به کشتن تمام دشمنان بپردازید و بعد تانک را از جلوی ورودی بردارید.

Demolition Man (GTA: Vice City)

gta

بسیاری از قدیمی‌های این فرنچایز از ماموریت‌های اسباب بازی GTA: San Andreas می‌نالند. البته نگران نباشید که به آن ماموریت‌ها هم می‌رسیم. با این حال خوب است در این میان ماموریت افتضاح Vice City یعنی Demolition Man را فراموش نکنیم. در این ماموریت بازی‌بازان باید با کنترل یک هلیکوپتر RC چهار بمب را در یک ساختمان ناتمام بکارند. همانند بسیاری از ماموریت‌های بد Grand Theft Auto، این بار هم با یک تایمر طرف هستیم. حتی اگر این تایمر را حذف کنیم هم کنترل‌های بسیار بد هلیکوپتر این ماموریت را به یک ماموریت بد تبدیل می‌‌کنند. با اضافه شدن تایمر؟ Demolition Man یکی از بدترین ماموریت‌های تاریخ فرنچایز است.

Death Row (GTA: Vice City)

10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

در یکی از ماموریت‌های Vice City شاهد دستگیری Lance Vance هستیم. حال این وظیفه‌ی Tommy است که با گذشتن از خیل عظیمی از دشمنان جان دوست خودش را نجات دهد. روی کاغذ این ماموریت ساده به نظر می‌رسد. با این حال به پایان رساندن این ماموریت یک کابوس واقعی است. در این ماموریت خبری از یک تایمر نیست، اما نوار جان Lance به همان اندازه مزخرف است. با پیش رفتن ماموریت این نوار خالی‌تر می‌شود و باید برای نجات جان Lance عجله کنید. بازی‌های قدیمی Grand Theft Auto گان‌پلی خوبی نداشتند و این ماموریت هم یک مبارزه‌ی عظیم است. متاسفانه برخلاف برخی از ماموریت‌های این فهرست هم نمی‌توانید از این ماموریت بگذرید.

The Driver (GTA: Vice City)

10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

سر و کله زدن با المان‌های تصادفی در ماموریت‌های Grand Theft Auto هیچ وقت تجربه‌ی دلپذیری نیست. بهترین ماموریت‌های این فرنچایز فاقد المان‌های غیر قابل پیش‌بینی‌ای مثل ترافیک شهری هستند. متاسفانه The Driver از GTA: Vice City یکی از بهترین ماموریت‌های این سری نیست. در این ماموریت Tommy باید مسابقه‌ای را علیه یک NPC برنده شود. این NPC علاوه بر سرعت بسیار زیاد از هر اشتباه شما هم نهایت استفاده را می‌برد. به این ماموریت تعقیب و گریز پلیس و ترافیک را هم اضافه کنید تا متوجه عمق فاجعه شوید. برنده شدن در این مسابقه تا حد زیادی به شانس بستگی دارد و این اصلا نشانی از طراحی خوب نیست.

Robbing Uncle Sam (GTA: San Andreas)

gta

به هنگام تجربه‌ی Grand Theft Auto به دنبال چه چیزهایی هستید؟ احتمالا پاسخ شما ترکیبی از اکشن پر زرق و برق، هرج و مرج و یک سری شخصیت‌ها و سناریوهای طنز است. می‌توان مطمئن بود که “شبیه‌ساز لیفتراک” پاسخ هیچ بازی‌بازی در این جهان نیست. با این حال بخش عمده‌ی ماموریت Robbing Uncle Sam در GTA: San Andreas را این مهم تشکیل داده است. در این ماموریت CJ به Ryder کمک می‌کند تا محموله‌ای را از گارد ملی بدزدد. این یعنی شما باید با سربازان و کنترل‌های بد لیفتراک به صورت هم‌زمان مبارزه می‌کنید.

Learning to Fly (GTA: San Andreas)

gta

یکی از کارهایی که باید در جهت کار کردن برای Mike Toreno یاد بگیرید، قابلیت پرواز هواپیما و هلیکوپتر است. برای این کار باید ۱۰ چالش مربوط به پرواز این دو وسیله را پشت سر بگذارید. برخی از این چالش‌ها آسان بوده و شامل کارهای ساده‌ای مثل بلند شدن از زمین می‌شوند. با این حال هر چه جلوتر می‌روید این چالش‌ها سخت‌تر شده و شما را مجبور به انجام مانورهای دیوانه‌وار می‌کنند. پرواز کردن در GTA: San Andreas بدون شک سرگرم‌کننده است، اما ابدا دقیق نیست. پس پشت سر گذاشتن چالش‌هایی با محوریت دقت می‌تواند آزاردهنده باشد. شخصا افرادی را می‌شناسم که در این قسمت بازی گرفتار شده‌اند.

Supply Lines (GTA: San Andreas)

gta

ماموریت Supply Lines آن قدر افتضاح است که در کل فرنچایز Grand Theft Auto تنها یک ماموریت بدنام‌تر وجود دارد. این ماموریت شامل ترکیبی از المان‌های آزاردهنده‌ی تمامی ماموریت‌های بد این فرنچایز می‌شود. در این ماموریت باید با یک هواپیمای RC دور San Fierro پرواز کرده و یک سری ون را نابود کنید. روی کاغذ خیلی بد به نظر نمی‌رسد، اما تنها در صورتی که آن را تجربه نکرده باشید. Supply Lines آن قدر بد است که راکستار مجبور شد در پورت‌های بعدی این بازی آن را بهبود ببخشد. به پایان رساندن این ماموریت در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۲ تقریبا غیر ممکن است چرا که دائما سوخت هواپیما به پایان می‌رسد.

Wrong Side of the Tracks (GTA: San Andreas)

10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

این ماموریت کوهی از زباله و لجن است. حتی اگر San Andreas را بازی نکرده باشید احتمالا از اخبار و حواشی پیرامون Wrong Side of the Tracks خبر دارید. در حال حاضر این ماموریت به یک شوخی اینترنتی تبدیل شده است. با این حال نگذارید این مهم شما را گول بزند. Wrong Side of the Tracks از بیخ و بن جفنگ است. در این ماموریت باید با یک موتور قطاری را دنبال کنید. در همین حال Big Smoke به عنوان سرنشین دیگر به دشمنان روی قطار تیراندازی می‌کند. Big Smoke تیرانداز افتضاحی است و برای کشتن دشمنان کلی وقت هدر می‌دهد. در همین حال باید مراقب باشید که با یک ماشین دیگر یا محیط تصادف نکنید. در غیر این صورت از قطار جا مانده و باید از اول آن را بازی کنید. تعداد دفعاتی که جمله‌ی “All we had to do was follow the damn train CJ” را شنیده‌ام برای دیوانه کردن یک مرد بالغ کافی است. Big Smoke جوانی‌ام را از من دزدید!


اگر نظر من را بپرسید، این‌ها بدترین ماموریت‌های فرنچایز Grand Theft Auto در دوران پلی‌استیشن ۲ است. اگر ماموریت دیگری سراغ دارید که به نظرتان استحقاق حضور در این فهرست را دارد، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Free as the windیاکوزاSniperعلیفریدDARKSIRENdamhazerA Slashمتأثر گشتهMEYSAMB300Tlou part 2 game of the centuryAshen undead the bearerAmirTang Haoردد۲ آشغال ترین بازی pcآرینalinerdیوهانwhitedaybreakbellAminmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA
10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA
10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA
10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA
10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

10 مورد از بدترین ماموریت‌های سه‌گانه کلاسیک GTA