هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا
هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا
هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا
هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی

محمد حسین کریمی
۱۸:۰۲ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

شکی در این موضوع وجود ندارد که GTA 6 مورد انتظارترین بازی تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. تا به امروز تنها یک تریلر از بازی منتشر شده است که به دنبال آن راکستار از پلتفرم‌های مقصد و تاریخ انتشار نیز رونمایی کرد. امروز می‌خواهیم در قالب یک مقاله جامع، به تمامی اطلاعات موجود و حتی برخی گمانه‌زنی‌های قوی پیرامون این اثر بپردازیم.

تریلر رونمایی

در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۴ آذر ۱۴۰۲) اولین تریلر بازی GTA 6 منتشر شد که از طریق پنجره و دکمه‌های بالا می‌توانید آن را مشاهده یا دانلود کنید. تریلر مذکور توانست با کیفیت فوق‌العادۀ خود توجه بسیاری از مخاطبین را جلب کند و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که همه انتظارات بالایی داشتند.

تریلر یک روز زودتر لو رفت!

شرکت راکستار (Rockstar) پیش‌تر اعلام کرده بود که تریلر رونمایی از GTA 6 را روز سه‌شنبه منتشر می‌کند؛ با این حال، روز دوشنبه، یک حساب کاربری در توییتر نسخه کم کیفیت و واترمارک شده از این ویدیو را فاش کرد و این کار باعث شد راکستار تریلر را زودتر منتشر کند.

فاش شدن و معرفی زودهنگام GTA 6 ناراحتی برخی از سازندگان بازی را در پی داشت. خاویر آلتمن (Javier Altman)، انیماتور ارشد گیم‌پلی، با انتشار پستی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت که انتشار زودهنگام تریلر معرفی GTA 6، برنامه‌های آن‌ها را برای تماشای واکنش زنده با سایر اعضای تیم توسعه‌دهنده از بین برده است.

این خیلی بد است. امیدوار بودم همراه با هم تیمی‌ها و همکارانم برای اولین بار تریلر معرفی بازی را تماشا کنم. من احساس می‌کنم که ما شایسته آن لحظه بودیم.

من به آنچه که در حال ساخت آن هستیم افتخار می‌کنم. امیدوارم همه از دیدن تریلر لذت ببرند.

یک ساعت پس از انتشار تریلر رسمی GTA 6 توسط راکستار، این انیماتور افزود:

در حال حاضر به معنای واقعی کلمه از واکنشی که افراد از این تریلر دریافت می‌کنند، اشک شوق می‌ریزم. من نمی‌توانم باور کنم که بخشی از ساخت این بازی هستم.

همچنین ایمی هارتلی (Amy Hartley)، یکی از انیماتورهای GTA 6، در این باره گفت:

تریلر رونمایی از بازی کمی زودتر از حد انتظار منتشر شد. من به همه افرادی که روی این بازی کار می کنند افتخار می‌کنم. این یک عنوان شگفت انگیز خواهد بود.

لیک شدن GTA 6 برای راکستار ۵ میلیون دلار هزینه داشته است

شرکت Rockstar اخیراً به دادگاهی در بریتانیا اطلاع داده که فاش شدن بازی GTA 6 بیش از ۵ میلیون دلار هزینه داشته و هزاران ساعت از وقت کارکنان را گرفته است. در جریان رسیدگی به موضوع لیک شدن GTA 6، راکستار به دادگاهی در بریتانیا گفت که این هک ۵ میلیون دلار برای بازیابی شرکت به اضافه هزاران ساعت از وقت کارکنان هزینه داشته است. این نشت اطلاعات که در سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد، منجر به فاش شدن بیش از ۹۰ تصویر و ویدیو از بیلد اولیه GTA 6 شده بود.

تراکم جمعیت یکی از ویژگی‌های اصلی برای خودنمایی بازی خواهد بود

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین مواردی که بازی سعی دارد به رخ بکشد، تراکم جمعیت است. تراکم جمعیت در یک بازی جهان باز به شدت اهمیت دارد و گویا GTA VI می‌خواهد تکاملی شگفت‌انگیز در این زمینه به وجود بیاورد. چه در میان گونه‌های حیوانی و چه در بین انسان‌ها شاهد تراکم جمعیت هستیم و حتی تعداد زیادی اتومبیل در خیابان‌ها دیده می‌شود. ترکیب تمامی این موارد محیط‌هایی به شدت پویا را پدید آورده است.

تریلر رونمایی سه رکورد گینس را به ثبت رساند

تریلر رونمایی GTA 6 توانست سه رکورد گینس زیر را به ثبت برساند:

  • اولین تریلر GTA VI با ۹۰,۴۲۱,۴۹۱ بازدید، پربیننده‌ترین رونمایی یک بازی ویدیویی در ۲۴ ساعت اول است
  • اولین تریلر GTA VI با ۸.۹ میلیون لایک، بیشترین لایک را در بین تریلرهای بازی‌های ویدیویی در ۲۴ ساعت اول انتشار دارد
  • اولین تریلر GTA VI پربیننده‌ترین ویدیوی تاریخ یوتیوب (جدا از صحنۀ موسیقی) در ۲۴ ساعت اول انتشار است

شخصیت‌های اصلی بازی

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

تریلر GTA 6 شایعه‌ها را تایید کرد و بار دیگر قرار است شاهد چند پروتاگونیست قابل بازی باشیم. برخلاف سه شخصیت GTA 5، در GTA 6 به دو شخصیت محدود خواهیم بود. شاهد دو شخصیت قابل بازی هستیم که اولین آن‌ها Lucia، اولین کاراکتر زن قابل بازی در این سری، و دومی یک کاراکتر مذکر است که نام رسمی ندارد (در کلیپ‌های فاش شده جیسون نام داشت). گفته می‌شود این دو جنایتکار با الهام از بانی و کلاید نوشته شده‌اند. به نظر می‌رسد که Lucia تازه از زندان آزاد شده، اما همان‌طور که از یک پروتاگونیست GTA انتظار می‌رود، او و Jason قرار است خیلی زود به جرم و جنایت بازگردند. نکته جالب توجه دیگر این است که ظاهرا اولین تریلر روی لوسیا تمرکز دارد.

محل روایت بازی؛ لیونیدا و وایس سیتی

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

مورد دیگری که مدت‌ها در سطح فضای مجازی در قالب شایعه پخش شده، بازگشت Grand Theft Auto به وایس سیتی است. وایس سیتی برداشتی اغراق‌آمیز از شهر میامی در ایالت فلوریدا و جهان GTA محسوب می‌شود. Rockstar در جلسه مطبوعاتی خود گفته که بازی در ایالت Leonida جریان خواهد داشت. این یعنی وایس سیتی تنها بخشی از نقشه عظیم بازی است. بازیکنان ظاهرا به محیط‌های متنوعی خواهند رفت، اما اینکه آیا مثل نقشه GTA 5 ترکیبی از چند شهر بزرگ و کوچک را خواهیم دید هنوز مشخص نیست.

حیات وحش

نکته جالب دیگر در تریلر GTA 6 این است که ظاهرا این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی Grand Theft Auto، تمرکز بیشتری روی حیات وحش دارد. ظاهرا در این زمینه Rockstar می‌خواهد از تجربه خود در ساخت Red Dead Redemption 2 استفاده کند. علاوه بر نماهایی از حیات وحش در مناطق مردابی، در تریلر GTA 6 شاهد دو مورد حضور کروکودیل در مناطق شهری هم هستیم. هر چه باشد نمی‌توان میامی را بدون حضور کروکودیل در نواحی شهری تصور کرد.

شبکه‌های اجتماعی

اگر یک چیز را از تریلر GTA 6 یاد گرفته باشیم، تمرکز ویژه‌ آن روی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است. در تریلر معرفی Grand Theft Auto نماهای زیادی وجود داشتند که چیزی شبیه به شبکه‌های اجتماعی TikTok و Instagram را به ما نشان می‌دادند. البته این سری همیشه از فرهنگ عامه آنلاین الهام گرفته است. به همین سبب دوست داریم بدانیم که شبکه‌های اجتماعی دقیقا تا چه حد بخشی از تجربه GTA 6 خواهند بود. آیا شبکه‌های اجتماعی در داستان اصلی این بازی هم جایی دارند یا بخش مهمی از گیم‌پلی آن هستند؟

سرقت‌ها

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

سرقت‌ها بخش مهمی از Grand Theft Auto 5 و به طور کلی نسخه‌های قبلی سری بودند. در حال حاضر نمی‌دانیم که سرقت‌ها در GTA 6 چه حالتی خواهند داشت، اما می‌دانیم که قرار است شاهد حضور آن‌ها باشیم. در آخرین سکانس‌ تریلر، Lucia و Jason با باندانا وارد یک فروشگاه شده و سعی می‌کنند به صورت مسلحانه به آن دستبرد بزنند. نمای دیگری هم آن‌ها را در یک خودرو و در یک سکانس تعقیب و گریز با پلیس نشان می‌دهد.

صحبت بنیان‌گذار راکستار در مورد جاه‌طلبی بازی

سام هاوسر (Sam Houser)، یکی از بنیانگذاران Rockstar، اندکی پس از انتشار اولین تریلر، در بیانیه‌ای گفت:

Grand Theft Auto 6 تلاش ما برای فراتر بردن مرزها و محدودیت‌ها برای خلق تجربیات جهان باز داستان‌محور بسیار غوطه‌ورانه است … ما هیجان‌‎زده هستیم تا این چشم‌انداز را با پلیرهای خود در سرتاسر جهان به اشتراک بگذاریم.

کاملاً مطمئن نیستیم که این «چشم‌انداز جدید» برای مجموعه‌ای که بیش از ۲۰ سال زنده است، یا استودیویی که حتی برای مدت بیشتری در حال فعالیت است، چه معنایی دارد، اما به هر حال آن را به عنوان یک نشانه مثبت برای GTA 6 در نظر خواهیم گرفت.

سازنده سابق راکستار: بازی نهایی کیفیت تریلر را خواهد داشت

مایک یورک (Mike York)، یکی از اشخاصی است که به مدت ۶ سال در شرکت راکستار به عنوان طراح انیمیشن فعالیت داشته و در سال ۲۰۱۷ این شرکت را ترک کرده. وی در واکنش به تریلر GTA 6، حول گرافیک این بازی صحبت کرد. او روی پروژه‌هایی مانند GTA 5 و Red Dead Redemption 2 فعالیت داشته و به همین دلیل، می‌توان گفت که احتمالا نظر او موثق است.

او در کانال یوتیوب خود تریلر منتشر شده از این بازی را تماشا کرد و گفت که احتمالا راکستار موفق خواهد شد تا تمام آنچه که در این تریلر از شهر Vice City و Florida به نمایش گذاشته می‌شود را با همان کیفیت و شلوغی‌ای که شاهدش هستیم، در بازی اجرا کند. او در این باره بیشتر توضیح داد:

بخش‌هایی که در این بازی به نمایش در آمد مرتبط با کات‌سین های in-game بازی است. اکثر کات‌سین هایی که در بازی‌های دیگر مشاهده می‌کنید، از قبل ساخته و رندر شده‌اند، اما هرچیزی که شما در GTA مشاهده می‌کنید، در خود بازی رندر و ساخته شده است. اگر در یک کات‌سین ساختمانی را مشاهده کنید، در بازی می‌توانید از آن بالا بروید، از آن بپرید، بازی بسیار دقیق است و احتمالا هر آنچه در تریلر دیدیم را در بازی مشاهده خواهیم کرد.

NPC های بازی به طور بسیار واقع گرایانه‌ای طراحی شده‌اند، روی پوست آن‌ها رد و نشان‌های مختلفی وجود دارد و موهای بعضی آن‌ها بسیار زنده و واکنش‌پذیر جلوه می‌کند. اشخاصی که در راکستار کار می‌کنند می‌دانند تا چگونه با طراحی جزئیات فراوان، تا سر حد قدرت، از تمام توان کنسول‌ها استفاده کنند.

تاریخ عرضه و پلتفرم‌های مقصد

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

طبق اعلام رسمی شرکت Rockstar، بازی GTA 6 در سال ۲۰۲۵ برای PS5 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد. بنابراین، به مانند تمامی بازی‌های قبلی Rockstar، دارندگان PC باید مدت قابل توجه‌ای برای انتشار این نسخه صبر کنند.

اما اگر سابقۀ Rockstar را در نظر بگیریم، «تاخیر» مقوله‌ای جدا نشدنی از این شرکت و محصولات پرجزئیاتش است. مدی پیش، وبسایت کوتاکو گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که رهبران Rockstar از سازندگان خواسته‌اند به صورت حضوری کار کنند و دلیل این امر، «عقب ماندن از برنامه‌ها» است و این احتمال وجود دارد که بازی به سال ۲۰۲۶ موکول شود. مدتی بعد، کوتاکو گزارش خود را اصلاح و اعلام کرد که قرار بوده GTA 6 در اوایل سال ۲۰۲۵ منتشر شود، اما حالا تا اواخر این سال تاخیر خورده و احتمال تاخیر تا ۲۰۲۶ هم وجود دارد. به دنبال این شایعه، سهام Take-Two بیش از ۵ درصد کاهش یافت.

احتمال تاخیر Grand Theft Auto 6 تا ۲۰۲۶ وجود دارد. بازی قبلی Rockstar، یعنی Red Dead Redemption 2، قرار بود در سال ۲۰۱۷ عرضه شود، اما تا انتهای ۲۰۱۸ تاخیر خورد. توسعۀ بازی‌های ویدیویی، پروسه‌ای بهم ریخته، غیرخطی و پیچیده است و مدام با چالش‌های بزرگ در هر دو بحث تکنولوژی و هنر مواجه می‌شود. یک بازی باید به درستی عمل کند و در عین حال زیبا، سرگرم‌کننده و جذاب باشد. هزاران توسعه‌دهنده روی GTA 6 کار می‌کنند و روزانه مشغول نوشتن کدِ سیستم آب و هوا و فیزیک یا ظبط موشن بازیگرا و اصلاح باگ هستند. این شغل‌ها در هم تنیده شده و ممکن است برای یکدیگر محدودیت ایجاد کنند. به طور مثل، اگر قالب یک مرحله سر وقت ارائه نشود، شخصی دیگر از تیم توسعه نیز ممکن است آن روز نتواند کار خود را انجام دهد. یک ایراد و بی‌نظمی کوچک می‌تواند کل پروسه ساخت را مختل کند.

جیسون شرایر (Jason Schreier)، معتبرترین منبع داخلی GTA، در این باره می‌گوید:

تابستان گذشته، از یک توسعه دهنده در Rockstar پرسیدم وضعیت چطور است و توسعه چگونه پیش می‌رود و او فقط در یک کلمه به من گفت: «آشفته» این هفته باری دیگر از چند توسعه دهنده پرسیدم که نظرشان در مورد شایعه‌های جدید چیست و تقریباً همگی فقط شانه خود را بالا انداختند و چیزی نگفتند. البته که توسعۀ بازی بعدی Grand Theft Auto از برنامه عقب مانده است. GTAها همیشه از برنامه‌ها عقب می‌مانند.

چرا GTA 6 در زمان عرضه روی PC عرضه نمی‌شود؟

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

اولین دلیل آن است که طبق آمار رسمی منتشر شده از PlayTracker، تقریباً ۴۴ درصد گیمرهای PC بازی GTA V را روی پلتفرم‌های دیگر خریداری کرده‌اند. به عبارت دیگر، عرضۀ زودهنگام GTA VI روی کنسول‌ها باعث می‌شود تا گیمرهایی که پلتفرم اصلیشان PC است، به کنسول روی آورده، GTA VI را خریداری کرده و زمانی که بازی روی PC عرضه شد نیز، باری دیگر این عنوان را تهیه کنند. جالب است بدانید که این آمار (۴۴ درصد) تنها در رابطه با GTA صدق می‌کند و در مورد بازی‌های بزرگ دیگر تقریباً ۱۰ درصد پلیرها حاضر هستند بازی‌ای را روی چند پلتفرم تهیه کنند. بنابراین، راکستار با عدم انتشار GTA VI روی PC، شانس فروش بازی خود روی کنسول را بالا برده و باعث می‌شود برخی گیمرها چندین بار بازی آن‌ها را تهیه کنند.

دلیل دوم آن است که در زمان انتشار بازی روی PC، که احتمالاً یک سال پس از انتشار اولیه روی کنسول‌ها است، دوباره کمپین تبلیغاتی و بر سر زبان‌ها افتادن بازی اوج می‌گیرد. این موضوع به فروش بازی رو کنسول نیز کمک می‌کند. در کنار تمامی دلایل کوچک و بزرگ دیگر مانند ترس از کرک شدن و مخالفت راکستار با جامعۀ مادینگ، عدم انتشار بازی روی PC اجازه می‌دهد که تمام تمرکز پولیش و برطرف‌سازی باگ‌ها روی نسخۀ کنسولی باشد و شاهد یک اثر کامل و کم‌نقص باشیم.

عدم انتشار بازی‌ها روی PC در زمان لانچ، اکثر اواقت به ضرر ناشر تمام می‌شود، چرا که هیجان پیرامون آن عنوان کمرنگ می‌شود. اما GTA VI از قواعد پیروی نمی‌کند و استثنی به شمار می‌آید.

یکی از توسعه‌دهندگان سابق شرکت Rockstar در مورد عرضۀ دیرهنگام نسخۀ PC گفت:

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود پورت رایانه‌های شخصی پس از عرضه نسخه کنسولی بسیار طول بکشد، این است که توسعه‌دهندگان می‌خواهند آن را به بهترین شکل ممکن بسازند. آنها باید تمام اشکالات کوچکی را که روی آنها کار نکرده‌اند، یا آنها را کنار گذاشته‌اند، یا هنوز آنها را ندیده‌اند، حل کنند.
یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که دلیل اینکه یک پورت PC دیرتر می‌آید و اولین چیزی نیست که منتشر می‌شود، اولویت‌بندی فروش است.
بیشتر اوقات، به خصوص در گذشته، پلی استیشن فروشنده بزرگ بود. پلی استیشن کنسولی بود که همه آن را داشتند و بیشتر از هر کنسول دیگری فروش داشت.
بنابراین کاری که توسعه‌دهنده انجام می‌داد این بود که تمام انرژی خود را روی اطمینان از عملکرد خوب پورت پلی‌استیشن متمرکز می‌کرد. سپس آنها به نوعی نتایج حاصله را به ایکس باکس پورت می‌کردند که معمولاً این کار را هم‌زمان انجام می‌دادند. به عنوان مثال، زمانی که من روی GTA 5 کار می‌کردم، در آن زمان روی PS3 و Xbox 360 تمرکز می‌کردیم. اما ما عمدتاً نسخه PS3 را به حد نهایی خود سوق می‌دادیم، زیرا PS3 در آن زمان سخت‌افزار بهتری برای استفاده از حافظه و چیزهای مختلف بود.
بنابراین، ما تمام انرژی خود را صرف آن می‌کردیم و بازی را به بهترین شکل ممکن برای آن کنسول بهینه می‌ساختیم. سپس به نوعی آن نسخه را به طور هم‌زمان به ایکس باکس پورت و در عین حال روی هر دو نسخه کار و آنها را آزمایش می‌کردیم. نسخه PC به نوعی در پس‌زمینه است.
همیشه یک نسخه رایانه‌های شخصی از بازی وجود دارد، اما کاملاً پولیش نشده.
وقتی می‌خواهید بازی را پورت کنید… فرض کنید بازی در پلی استیشن خیلی خوب به نظر می‌رسد، واقعاً عملکرد خوبی دارد، FPS مناسب و باگ‌های بسیار کمی دارد. حال آماده است و آن را برای عموم منتشر می‌کنید. خوب اکنون، می‌توانید تمرکز خود را روی پورت PC بگذارید.
هنگامی که توسعه‌دهنده به بخش پورت رایانه شخصی روی می‌آورد، می‌تواند ایده‌های جدیدی برای پیشبرد امور داشته باشد. به عنوان مثال، آنها ممکن است بگویند «اوه، ما اکنون روی رایانه شخصی هستیم، کمی حافظه بیشتری در اختیار داریم، پس می‌توانیم مقداری مه به اینجا اضافه کنیم، کاری که می‌خواستیم انجام دهیم اما برای کنسول زیاد به نظر می‌رسید.» آنها می‌توانند کارهای مختلفی مانند اضافه کردن تراکم جمعیتی و ایجاد شاخ‌وبرگ‌های بیشتر انجام دهند.
زیرا سخت‌افزار کامپیوتر، البته بسته به اینکه چه کامپیوتری دارید، بهتر می‌تواند بازی را اجرا کند؛ بنابراین آنها قصد دارند آن را برای بهترین قطعات رایانه‌های شخصی که امروزه در دسترس هستند، بهینه کنند.
اما همان‌طور که گفته شد، یادآوری این نکته برای همه بسیار مهم است: یکی از دلایل اصلی که پورت رایانه‌های شخصی طول می‌کشد، معماری متفاوت و اجزای مختلف آن است. توسعه‌دهندگان باید برای همه چیزهای مختلفی که ممکن است اتفاق بیفتد، آماده شوند.
در پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، هر کدام از آن‌ها یک کارت گرافیک دارند، و این کارت گرافیک برای همه در سراسر جهان یکسان است، همین قضیه در مورد معماری درون کنسول نیز صادق می‌باشد. اما وقتی صحبت از یک رایانه شخصی به میان می‌آید، هر فرد یک رایانه شخصی متفاوت دارد. رایانه‌های شخصی بازی را به گونه‌ای متفاوت اجرا می‌کنند، آنها سخت‌افزار متفاوتی دارند و انواع CPU و GPU با جایگشت‌های مختلف در سیستم‌ها وجود دارند. استفاده از حافظه و کارهای مختلفی که بازی در پس‌زمینه انجام می‌دهد، ممکن است در پیکربندی‌های مختلف با مشکل مواجه شود و سبب بروز حوادث ناخواسته شود. به همین دلیل، توسعه‌دهندگان باید بازی را بیشتر از ایکس باکس یا پلی استیشن روی رایانه‌های شخصی آزمایش کنند. (چراکه ترکیب معماری سخت‌افزاری آن‌ها متفاوت است)؛ بنابراین توسعه نسخه PC سخت‌تر است.

مایک یورک

کنسول PS5 Pro و GTA 6

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

برای مدتی طولانی می‌شود که مشخصات سخت‌افزاری کنسول میان‌نسلی سونی، یعنی PS5 Pro، فاش شده است. این اطلاعات باعث شدند تا گمانه‌زنی‌هایی حول نحوۀ اجرای GTA 6 روی این کنسول انجام شود. اگرچه انتظار می‌رود شاهد یک خروجی بسیار بهتر نسبت به کنسول‌های استاندارد باشیم، سردبیر وبسایت Digital Foundry، که به طور تخصصی در زمینۀ عملکرد فنی بازی‌ها فعالیت دارد، در مورد این موضوع چندان مطمئن نیست. او در این باره گفت:

بر اساس مشخصات لیک شده، این یک کنسول عالی برای Grand Theft Auto 6 خواهد بود، اما در مورد این که بتواند ۶۰ فریم بر ثانیه آن را اجرا کند باید بگویم که یک معجزه پیرامون CPU از طرف راکستار باید رخ دهد. من می‌گویم که این اتفاق رخ نخواهد داد. ۱۰ درصد سرعت بیشتر به صورت حالت Boost شده نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد. CPU کنسول PS5 Pro می‌تواند در بدترین افت‌ها، نرخ فریم را متعادل نگه دارد، اما یک تحول اساسی نخواهد بود.

حجم GTA 6 چقدر خواهد بود؟

کسی به طور قطعی نمی‌داند، اما برخی گمانه‌زنی‌ها بیش از حد عجیب و غریب هستند. بهتر است به روند افزایش حجم فایل‌های عناوین Rockstar نگاهی بیندازیم:

بازیاندازه فایل
Red Dead Redemption 2۱۲۰ گیگابایت
GTA 5۱۱۱.۳۷ گیگابایت
GTA 4 Complete Edition۳۲ گیگابایت
GTA: The Trilogy – The Definitive Edition۱۹ گیگابایت

در ادامه فهرست برخی از حجیم‌ترین بازی‌های ویدیویی را مطالعه می‌کنید:

بازیاندازه فایل
Halo: The Master Chief Collection۱۳۷ گیگابایت
Mass Effect: Legendary Edition۱۲۰ گیگابایت
Red Dead Redemption 2۱۲۰ گیگابایت
Microsoft Flight Simulator۱۵۷ گیگابایت
Call of Duty: Modern Warfare / Black Ops Cold War۱۷۵ گیگابایت
Quantum Break (With TV Pack Installed)۱۷۸ گیگابایت
Ark: Survival Evolved (& DLC)۲۰۰+ گیگابایت

مدتی پیش شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر این که فایل‌های بازی قبل از بهینه‌سازی ۲۲۸.۵ گیگابایت حجم داشته‌اند، اما این اطلاعات چندان معتبر نیستند.

GTA 6 وارد مراحل نهایی توسعه شده اما مسیری طولانی در پیش دارد

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Bloomberg، شرکت راکستار الزام کرده است که کارمندان ۵ روز در هفته داخل فعالیت کنند؛ حرکتی که طبق گفته منابع خبر، به دلیل نگرانی‌های امنیتی و ورود به مراحل نهایی توسعه انجام شده است. با این حال، مرحلۀ نهایی توسعۀ چنین اثر بزرگ و جاه‌طلبانه‌ای احتمالاً به زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

راکستار در بهینه‌سازی GTA 6 به دنبال کمال است

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، در آخرین گزارش مالی این کمپانتی گفت که Rockstar بیش از هر چیز به دنبال «کمال» است و اگرچه تنشی ذاتی بین تمایل به ساخت یک بازی عالی و فروش آن وجود دارد، تیم سازنده همواره به سمت ساخت یک بازی کامل متمایل می‌شود. زلنیک گفت:

ما به دنبال کمال مطلق هستیم و وقتی احساس کنیم که به طور خلاقانه بازی را بهینه کرده‌ایم، زمان انتشار آن فرا می‌رسد. ما همه در این مسیر با هم هستیم. از نظر انگیزه‌ها و مشوق‌های مالی، هر فردی که در این شرکت کار می‌کند با سهامداران همسو است.حس ما این است که انتظارات [برای GTA 6] بسیار بیشتر شده، خیلی خیلی بیشتر. از سوی دیگر، می‌دانید که ۱۹۵ میلیون واحد [از GTA 5] فروخته شده است. ما از انجام پیش‌بینی در مورد میزان فروش GTA 6 خودداری می‌کنیم؛ اما
واضح است که انتظارات بسیار زیادی وجود دارد.

GTA 6 از نوعی ری تریسینگ هیبریدی بهره می‌برد؟

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

کارشناسان فناوری در دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، نمونه‌هایی از نورپردازی‌ها و بازتاب ری تریسینگ در بازی GTA 6 را تحلیل کردند که ثابت می‌کنند پشتیبانی از این فناوری، نقش بزرگی در ارتقای تجربه بصری ارائه شده دارد. تریلر بازی GTA 6، انعکاس نور را در چندین موقعیت نشان می‌دهد. در طول تعقیب و گریز اتومبیل‌ها، ظاهرا آینه بغل نیز از بازتاب‌های نور یا ری تریسینگ استفاده می‌کند که بیشتر نشان دهنده این است که فناوری مذکور، نقش مهمی در GTA 6 ایفا خواهد کرد. با این حال، به نظر می‌رسد در اولین تریلر GTA 6 برای سایه‌ها ری تریسینگ وجود ندارد. ری تریسینگ سایه‌ها، همچنان می‌تواند بخشی از پورت PC باشد، قسمتی که تیم توسعه دهنده، سخت‌افزار توانمندتری برای کار با آن دارد. جدیدترین نسخه GTA 5، شامل ویژگی‌های ری تریسینگ برای PS5 و Xbox Series X می‌شود؛ بنابراین، Rockstar Games قبلاً با این فناوری کار کرده است.

مقایسه گرافیک GTA 6 با GTA 5

شایعه‌ها

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

GTA 6 محدودیت حمل سلاح وجود خواهد داشت

طبق گمانه‌زنی‌های جدید و مهم‌تر از آن، با در نظر گرفتن لیک‌های قدیمی از گیم‌پلی، در GTA 6 به مانند Red Dead Redemption 2 شاهد محدودیت حمل سلاح خواهیم بود. این بدان معنا است که دیگر نمی‌توان اسلحه‌های زیادی را حمل کرد و جهت حمل تعداد زیادی اسلحه، به یک وسیله نقلیه یا یک کیف نیاز خواهید داشت

بازیگر شخصیت اصلی مذکر یا جیسون

رسانه Game Rant در کاوش‌های خود متوجه شده است که رزومه گریگوری کانرز در Actors Access شامل عنوانی از Rockstar Games است که در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود. این رزومه که اکنون حذف شده، مربوط به یک نقش صداپیشگی به عنوان یک شخصیت اصلی است.

بازیگر شخصیت اصلی مونث یا لوسیا

طرفداران مدعی هستند که مانی ال. پرز بازیگر و صداپیشۀ نقش لوسیا خواهد بود. اول از همه، چهره و بدن این بازیگر تقریباً مشابه لوسیا در اولین تریلر GTA 6 است. دقت داشته باشید که بازیگران موشن کپچر لزوماً نباید دقیقاً شبیه شخصیت بازی ویدیویی باشند. ویدیویی از کاربر u/Ill_Natural_7723 در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) مقایسه‌های مانی ال. پرز و لوسیا را نشان می‌دهد و شباهت موجود واقعاً عجیب است. اگر این شباهت کاملاً اتفاقی بوده باشد، خیلی متعجب می‌شویم.

ARSHIAAAANavidگیمر سادهGiivar人Acker益man人NimaKingsbountyzODIACشادمن 3امیرحسین رهنوردMatin Barkatپیشنروk1M.MT𝗔𝗿𝘁𝗵𝘂𝗿𝗠𝗼𝗿𝗴𝗮𝗻𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Old fashion GAMERAnimals𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠ARTHUR MORGANmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا
هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا
هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا
هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا
هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه باید از GTA 6 بدانید؛ از زمان انتشار و پلتفرم‌ها تا نقشه و پیشرفت‌های گرافیکی - گیمفا