رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

رتبه‌بندی شخصیت‌های اصلی سری GTA

محسن رضوی فر
۱۷:۵۰ ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

سری GTA دارای شخصیت‌های اصلی مختلفی است که هر یک از نسخه‌های آن‌ ویژگی‌های منحصربه‌فردی در خود دارند. در این مقاله به بررسی پروتاگونیست‌های این مجموعه می‌پردازیم.

بی‌معنی نیست اگر بگوییم برخی از شخصیت‌های اصلی GTA تبدیل به یکی از نمادین‌ترین و محبوب‌ترین قهرمانان تاریخ بازی شده‌اند. در جدول زیر، فهرست شخصیت‌های اصلی سری GTA به ترتیب تاریخ انتشار آن‌ها قرار داده شده است.

پروتاگونیستبازی
پروتاگونیست قابل انتخابGrand Theft Auto
London Mob (پروتاگونیست قابل انتخاب)GTA: London 1969 (Expansion)
London Mob (پروتاگونیست قابل انتخاب)GTA: London 1961 (Expansion)
Claude SpeedGTA 2
ClaudeGTA 3
Tommy VercettiGTA Vice City
MikeGTA Advance
Carl Johnson ملقب به CJGTA San Andreas
Toni CiprianiGTA Liberty City Stories
Victor VanceGTA Vice City Stories
Niko BellicGTA 4
Johnny KlebitzGTA 4: The Lost and Damned (DLC)
Huang LeeGTA Chinatown Wars
Luis Fernando LopezGTA: The Ballad of Gay Tony (DLC)
Michael De Santa, Franklin Clinton, Trevor PhilipsGTA 5
Lucia, JasonGTA 6

۱۵.مجموعه پروتاگونیست‌های GTA 1

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

اگرچه تعیین بهترین شخصیت‌های اصلی سری GTA دشوار به نظر می‌رسد، اما تشخیص بدترین آن‌ها آسان است. این عنوان به قهرمانان GTA 1 می‌رسد که از ۸ شخصیت قابل بازی تشکیل شده است.

البته در این بخش شخصیت‌های اصلی بسته الحاقی London نیز قرار داده شده‌اند، زیرا هیچ یک از شخصیت‌های قابل بازی GTA 1 تأثیر معناداری بر بازی ندارند. شخصیت‌های Bubba, Kivlov, Travis, Troy, Divine, Katie, Mikki و Ulrika پروتاگونیست‌های نسخه‌ی اول این فرنچایز بودند.

۱۴.Claude Speed

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

رتبه دوم بدترین شخصیت اصلی سری GTA به Claude Speed می‌رسد که پروتاگونیست بازی GTA 2 است. علی‌رغم ظاهر شدن شبیه یک شخصیت تمام عیار در بخش‌های تبلیغاتی، اما دید از بالا به پایین بازی‌های اولیه GTA موجب می‌شود که بازیکنان ارتباط چندانی با شخصیت‌ها برقرار نکنند.

Claude Speed به عنوان قهرمان بازی GTA 2، دست کم از اندکی شخصیت‌پردازی نسبت به کاراکترهای قابل انتخاب نسخه‌ی اول برخوردار است. در حالی که برخی از طرفداران بر این باورند که این شخصیت با Claude بازی GTA 3 یکسان است، اما باید متذکر شویم که آن‌ها دارای داستان‌های کاملاً مجزا هستند و حتی در جهان‌های کاملاً جداگانه حضور دارند.

۱۳.Mike

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

زمانی که صحبت از GTA به میان می‌آید، از بازی Grand Theft Auto Advance به عنوان یک اثر فراموش شده یاد می‌شود و علت مناسبی برای آن وجود دارد. این بازی همزمان با عنوان محبوب GTA: San Andreas برای کنسول Game Boy Advance منتشر شد. مایک مانند دیگر پروتاگونیست‌های بازی‌های GTA، یک کاراکتر صامت بود و دیالوگ‌های محدود او به صورت متن، روی صفحه نمایش داده می‌شود. این بازی به دو نسخه‌ی ابتدایی GTA نیز شباهت دارد و به جای شخصیت‌پردازی بیشتر، روی گیم‌پلی متمرکز است. به طور کلی، مایک یک شخصیت فراموش‌شدنی در یک بازی فراموش‌شدنی است.

۱۲.Claude

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

Claude اولین پروتاگونیست دنیای سه‌بعدی سری GTA به شمار می‌رود. او یک شخصیت صامت محسوب می‌شود و از سوی دیگر، ارتباط گرفتن با او بسیار دشوار است. با این حال، مقایسه این شخصیت با نام‌های قبلی این فهرست مانند مقایسه شب و روز است. شرکت Rockstar Games برای اولین بار با GTA 3 یک اثر جهان باز سه بعدی بزرگ را توسعه داد و به بازیکنان اجازه می‌داد دنیای بازی را در نقش Claude اکتشاف کنند. در واقع، سازندگان به طرفداران اجازه دادند تا Claude را به عنوان شخصی که دوست دارند، بازی کنند.

۱۱. Toni Cipriani

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

Toni Cipriani یک شخصیت مهم برای وقایع GTA 3 محسوب می‌شود و به همین علت، راکستار در GTA: Liberty City Stories او را به عنوان پروتاگونیست ارائه داد. سازندگان موفق شدند تا به ما یک رئیس باند مافیایی را معرفی کنند و نشان بدهند که قبل از داستان GTA 3 چه اتفاقاتی برای او رخ داد.

سازندگان در بازی Liberty City Stories شخصیت Toni را بسیار بهتر و دوست‌داشتنی‌تر از کلاود طراحی کرده بودند. با این حال، او هنوز با بهترین پروتاگونیست‌های GTA فاصله دارد. تونی یکی از اعضای خانواده جنایتکار لئونه است که پس از کشتن یکی از اعضای باند رقیب، مجبور شد به مدت چهار سال در خارج از کشور زندگی کند. هنگامی که او برمی گردد، بازیکنان او را در سفرش کنترل می‌کنند تا نفوذ خانواده لئونه را افزایش دهند.

۱۰. Victor Vance

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

شخصیت Victor Vance اولین بار در مقدمه GTA: Vice City معرفی شد و سپس به عنوان شخصیت اصلی در GTA: Vice City Stories بازگشت. او یک کهنه‌ سرباز سابق است که مجبور می‌شود به منظور کسب درآمد برای خانواده خود، به جرم و جنایت روی بیاورد. مخاطبین Vice City از قبل می‌دانند که داستان Victor چگونه پیش می‌رود و همین موضوع باعث می‌شود تا پویایی جدیدی در کاراکتر او شکل بگیرد. کاراکتر ویکتور دو سال پس از رویدادهای Vice City Stories به طرز چشمگیری تغییر می‌کند. ویکتور ونس جزو بهترین شخصیت‌های اصلی سری GTA نیست، اما یک سر و گردن از کاراکترهای نسخه‌های قبل از خود بهتر است.

۹. Huang Lee

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

Chinatown Wars با وجود آن که در بین ۵ بازی برتر فرنچایز GTA در متاکریتیک حضور ندارد، اما یک عنوان دست‌کم گرفته شده و آندرریتد در این سری محسوب می‌شود. بازیکنان در این اثر کنترل شخصیتی به نام Huang Lee را دست می‌گیرند که به دنبال انتقام از قاتلین پدرش است.

تبدیل شدن لی از یک بچه ثروتمند خاص به یکی از جدی‌ترین و با انگیزه‌ترین شخصیت‌های فرنچایز، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. علاوه بر این، طبیعت خودسر و تیز هوش Huang Lee، باعث ایجاد تعاملات سرگرم‌کننده با دیگر شخصیت‌های بازی می‌شود که دنیای Chinatown Wars را شکل می‌دهد.

۸. Johnny Klebitz

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

Johnny Klebitz اولین شخصیت DLC است که در این لیست ظاهر می‌شود و حضور آن به بسته‌الحاقی بازی GTA 4 با نام The Lost and the Damned برمی‌گردد. جانی به عنوان رئیس The Lost MC قصد دارد نظم را در باند موتورسواران حفظ کند، زیرا شرایط به گونه‌ای شده که احتمال یک جنگ داخلی تمام عیار وجود دارد. او یکی از شخصیت‌های اخلاقی‌تر فرنچایز GTA است که نمی‌خواهد در زندگی جنایی باقی بماند و حتی سعی می‌کند از آن دور شود. او برای مدت کوتاهی در GTA 5 ظاهر شد، اما به سرعت و به طرز باورنکردنی جان خود را از دست داد.

۷. Luis Fernando Lopez

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

لوئیس دومین شخصیت بستۀ‌الحاقی داستانی GTA 4 است که در The Ballad of Gay Tony حضور دارد. داستان او حول محور Tony Prince، رئیس لوئیس و یک کارآفرین کلوپ شبانه Liberty City می‌چرخد. لوئیس به عنوان قهرمان داستان، شخصیتی بسیار دوست داشتنی دارد. اگرچه او بیشتر وقت خود را به عنوان یک محافظ برای رئیس عجیب و غریب خود می‌گذراند، اما بسیار متعهد، باهوش و به نوعی خوش صحبت است. با توجه به اینکه GTA 4 داستان تاریک‌تری دارد و با توجه به این که DLC مذکور در کنار بسته‌الحاقی The Lost and the Damned منتشر می‌شود، شخصیت لوئیس مقداری عنصر طنز را به Liberty City تزریق می‌کند.

۶. Franklin Clinton

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

اگرچه هر یک از پروتاگونیست‌های بازی GTA 5 از شخصیت‌پردازی مناسبی برخوردار هستند، اما فرانکلین در این فهرست پایین‌تر از دو شخصیت دیگر قرار می‌گیرد. فرانکلین مطمئناً منطقی و عادی‌ترین فرد در بین سه شخصیت اصلی است، اما می‌توان ادعا کرد که در عین حال چندان منحصر به فرد و متفاوت نیست. فرانکلین علی‌رغم اینکه بسیاری از همکارانش او را متهم می کنند، اما او به دوستانش وفادار است. اگرچه جاه‌طلبی وی اغلب او را به دردسر می اندازد، اما نکته‌ی جالب اینجاست که قهرمان داستان در GTA Online نیز به عنوان یک تاجر موفق بازگشته است.

۵. Trevor Philips

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

معمولاً این اتفاق پیش نمی‌آید که با یک پروتاگونیست مواجه شوید که شخصیت اصلی یکی از نسخه‌های قبلی را می‌کشد. با این حال، این مورد دقیقا در خصوص Trevor Philips صدق می‌کند که به راحتی عجیب‌ترین شخصیت قابل بازی سری GTA را به ارمغان می‌آورد. نکته جالب در مورد کاراکتر مذکور این است که او خشن‌ترین و و دیوانه‌ترین جنبه جامعه‌ی Grand Theft Auto را نشان می‌دهد. او سریعاً خشمگین می‌شود و یک شخصیت اجتماع ستیز و پرخاشگر دارد. با این حال، Trevor پیوند نزدیکی با مایکل دارد و ادعا می‌کند که وقتی مرگش را جعل کرد، برای او سوگواری کرده است. علاوه بر این، او اغلب برای کسانی که مقابلش می‌ایستند، احترام قائل است. Trevor به طرز شگفت‌انگیزی باهوش است و ظاهراً تنها قهرمان GTA محسوب می‌شود که مدرک دانشگاهی دارد.

۴. Michael De Santa

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

مایکل دی سانتا را می‌توان شخصیت اصلی بازی GTA 5 دانست. داستان با مرگ جعلی مایکل آغاز می‌شود و این بازگشت او به زندگی جنایی است که داستان رو به جلو پیش می‌برد. مایکل یک فرد درون‌گرا است که نمی‌تواند خوشبختی را بیابد. او از کارهای گذشته خود نفرت دارد که منجر به تغییر خلق و خوی او شده است و اغلب با عصبانیت از گروه سه نفره خارج می‌شود.

مایکل صمیمانه به خانواده‌اش عشق می‌ورزد، اما در انتقاد از آن‌ها به خاطر ویژگی‌های شخصیتی خود، به شدت ریاکار به نظر می‌رسد. او همچنین با وجود کشمکش با Trevor، پیوندهای محکمی با دیگر پروتاگونیست‌های بازی دارد. مایکل در GTA 5 به عنوان یک مجرم خبره و طراح دزدی‌ها نشان داده می‌شود. او به‌ عنوان یک شخصیت اصلی داستان، در مورد زندگی‌ افراد بی‌گناه با ملاحظه به نظر می‌رسد، اما قضاوت‌های او معمولاً منجر به این می‌شود که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود.

۳. Tommy Vercetti

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

Tommy Vercetti، پروتاگونیست افسانه‌ای سری GTA، با تبدیل شدن به اولین شخصیت اصلی که به طور کامل روی آن کار صداپیشگی انجام شده، تاریخ‌ساز ظاهر شد. Ray Liotta، بازیگر آثاری مانند Goodfellas ،Field of Dreams ،Hannibal و … وظیفه‌ی صداگذاری شخصیت تامی را برعهده داشت. داستان او برای تبدیل شدن به پادشاه Vice City، یک طرح هیجان انگیز است که به شخصیت تامی فرصت درخشش می‌دهد. تامی مانند بسیاری از پروتاگونیست‌های GTA، به سرعت عصبانی می‌شود، اما در عین حال بسیار باهوش است و حس همدلی دارد. اگرچه تامی معمولاً تنها زمانی به دیگران کمک می‌کند که نفعی برای او وجود داشته باشد، اما نشان داده می‌شود که به گروهی منتخب از همکاران خود وفادار است و قابل اعتماد به نظر می‌رسد.

۲. Carl Johnson

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

Carl Johnson ملقب به CJ یکی از به یادماندنی‌ترین پروتاگونیست‌ها در بازی‌های ویدیویی است که شخصیت اصلی عنوان محبوب GTA: San Andreas به شمار می‌رود. CJ دومین نفر از اعضای خانواده‌ Grove Street است که برای بازگرداندن گروه به قدرت قبلی‌اش تلاش می‌کند. نکته قابل توجه در مورد شخصیت وی این است که او به عنوان نقطه عطفی برای فرنچایز GTA در مورد قهرمانان آن عمل می‌کند. برای اولین بار، یک شخصیت قابل بازی GTA به جای اینکه صرفاً یک ماشین کشتار بی‌رحم باشد، از وجدان واقعی برخوردار است. CJ در طول داستان اصلی و در چند موقعیت قصد نداشت اهداف خود را بکشد، تا اینکه کاملاً مجبور شد این کار را انجام دهد. نکته جالب در مورد CJ، نحوه تغییر شخصیت او طی روند بازی است. در ساعات ابتدایی، او مانند گانگستری فکر می‌کند که قبلا بود. با این حال، کارل پس از تبعید از Los Santos، مجبور می‌شود خود را با شرایط وفق دهد و و با نقشه‌های انتقام‌جویی خود، حیله‌گرتر شود.

۱. Niko Bellic

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

Niko Bellic، شخصیت اصلی GTA 4، در صدر این فهرست قرار دارد. نیکو کهنه‌ سربازی از یوگسلاوی است که به Liberty City نقل مکان می‌کند تا زندگی جدیدی را آغاز نماید. متاسفانه او به سرعت از آمریکا و شرایطش ناامید شد. نیکو با مافیای روسیه درگیر می‌شود تا به پرداخت بدهی‌های پسر عمویش کمک کند. در عین حال، او مورد باج‌گیری آژانس امور بین‌الملل قرار می‌گیرد.

نیکو به عنوان یک شخصیت ممکن است از نظر اخلاقی خاکستری دیده شود، اما او به طور واضح از عزیزانش محافظت می‌کند و برای حفظ جان آن‌ها، هر کاری انجام می‌دهد. گفته می‌شود که او شاهد ترس‌ها و خشونت‌ها در جنگ بوده و بسیار در کشتن مهارت دارد، البته نیکو از ادامه دادن مسیر خشونت پشیمان است. GTA 4 اولین بازی این مجموعه است که در طول داستان خود انتخاب‌های واقعی را با عواقب تاثیرگذار به بازیکنان ارائه می‌داد.

محبوب‌ترین پروتاگونیست سری بازی‌های GTA از دید شما کدام شخصیت است؟

fanboy hunterDota2AMIR WAZOWSKIMariomanمحمدحسینbroken from the inside77Fabulous Slayervitto corleoneOld fashion GAMERشادمن 3Cyrus94WalleR MaNMatin BarkatAli_pxHunTeR007IrNگیمرِ روان شناسLonesome guyAMG1380jonathan reid (Penitent one)more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA
رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی پروتاگونیست‌های فرنچایز GTA