بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد

بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد

معین سلیمانی
۱۰:۱۶ ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد

استودیوی ناتی داگ معتقد است که پایان فعلی عنوان The Last of Us 2 به شخصیت‌پردازی Ellie نزدیک‌تر است، اما پایان اصلی می‌توانست بسیار تاریک‌تر باشد.

هشدار: این خبر حاوی اسپویل می‌باشد، اگر این عنوان را تجربه نکرده‌اید از خواندن آن صرف نظر کنید.

پایان اصلی بازی تحسین شده‌ی The Last of Us 2 می‌توانست شخصیت اصلی یعنی Ellie را در مسیر بسیار تاریک‌تری قرار دهد. در مصاحبه با Game Informer، کارگردان این بازی یعنی آقای نیل دراکمن (Neil Druckmann) و مسئول بخش روایی یعنی خانم هالی گراس (Halley Gross) در مورد به پایان جنجالی این عنوان صحبت کردند.

هالی گراس گفت:

تا اواسط روند توسعه، ما تصمیم گرفته بودیم که Ellie در پایان بازی Abby را به قتل برساند، اما نظر خود را عوض کردیم و ترجیح دادیم در آخرین لحظات پایانی Ellie کمی به آنچه در نسخه‌ی قبلی دیده بودیم نزدیک‌تر باشد. ما می‌خواستیم نشان بدهیم که حتی در تاریک‌ترین لحظات انسانیت در Ellie وجود دارد و این را مدیون Joel است.

این تغییر زمانی رخ داد که اعضای تیم درباره‌ی زنده ماندن یا کشته شدن دو شخصیت Yara و Lev صحبت می‌کردند. هنگامی که اعضای تیم به این نتیجه رسیدند که Lev باید زنده بمانند، دراکمن حس کرد که شاید کشته شدن Abby تصمیم درستی نباشد. هالی گراس پس از شنیدن این پشینهاد بسیار شوکه شد چرا که در آن لحظه انتظار تغییر پایان داستان را نداشت.

نیل دراکمن در این باره توضیح داد:

شاید زنده ماندن Abby چندان درست به نظر نرسد، اما در نهایت ما ترجیح می‌دهیم به ذات شخصیت‌های خود وفادار باشیم. تغییر پایان داستان باعث شد درون مایه و لحنی که ما در نظر داشتیم کمی تغییر پیدا کند، اما وفاداری به ذات‌ شخصیت‌ها بالاترین الویت ماست. اهداف ما تنها زمانی محقق می‌شوند که به شخصیت‌های خود وفادار بمانیم.

دراکمن اظهار داشت که هنگام خلق شخصیت‌ها انگیزه‌های آن‌ها را مهم‌تر از محبوبیت آن‌ها می‌داند چرا که همیشه افرادی وجود دارند که با ایده‌ها مخالفت کنند یا از شخصیتی متنفر باشند.

شما می‌توانید نقد و بررسی بازی The Last of Us 2 را به قلم سعید آقابابایی مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد
بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بنظرم این پایان هم کامله ، فقط تو این باید تو طول بازی رو یه چیز تمرکز میکردن ، انسانیت الی که رو به زواله
    یعنی بجای اینکه بیان رو این مانور بدن که هر کسی انسانیت داره ، بیان رو این مانور بدن که عملیات انتقام الی ، انسانیتش رو ازش گرفت

    • DMC3 گفت:

      دقیقا حرفت درسته
      اسپویل
      همون طور که بعد هرکی که الی میکشت می‌دیدیم که چجوری داره می‌شکنه و روحیش از هم می‌پاشه که تو اون قسمتی که با اون زن باردار روبه رو شد این افتادن تو تاریکی به اوج خودش رسید و کاملا از به هم ریختش و کل داستان سعی داشت همینو بهمون بگه و پیام آخر بازی هم این بود که تو اوج تاریکی و درد و رنج هنوزم میشه نور امید و انسانیت رو پیدا کرد

  • T800 گفت:

    ولی به نظر من باید ابی رو میکشتیم
    خیلی رو اعصاب بود 😡
    یا کاش حق انتخاب بین کشتن و زنده گذاشتن داشتیم

    • rezapc9 گفت:

      اتفاقا من اگه حق انتخاب داشتم الی رو میکشتم چون تو طول بازی جنایتی نبود که نکرده باشه برعکس این ابی بود که بیشتر انسانیت داشت

    • Black Knight گفت:

      وقتی حتی متن خبر رو هم نمیخونیم و صرفا میخوایم طوری وانمود بکنیم که انگار بازی رو ۱۰ بار پلات کردیم درحالیکه یه بار هم دستمون بهش نرسیده !
      شما که خودت هیتر این بازی هستی سر گوتی شدنش کلی داشتی فشار میخوردی الان چی میگی این وسط واقعا ؟
      حالا بماند سر هر پست از سونی نفر اول همیشه در حال دیس دادن به خبر پست هستی و فشار میخوری
      فلسفه و منطق به درد سن تو نمیخوره پلی گراند جان

  • sonicer گفت:

    مشخصه که میتونست تاریک تر یا شادتر باشه. اینکه طبیعی و کاملا بدیهیه. اما خیلی خوب شد که از الی ۱ قاتل بی اعصاب نساختن که هیچ رحم و ترحمی نداره. از طرفی شخصیت ابی هم خوب پرداخت شد. از لحاظ داستانی آخرای بازی (چون غیر قابل پیش بینیه) عالی بود و خیلی خوب شد که کلیشه ای و صرفا انتقامی نبود.

  • Aiden pearce گفت:

    هشدار اسپویل:
    جوئل پدر ابی رو میکشه
    ابی جوئل رو میکشه
    الی اوون و زنشو میکشه
    ابی جسی رو میکشه
    تو این بازی همه همو میکشن 🤣
    (صرفا یه شوخی کردم وگرنه داستان بازی واقعا قشنگه)

  • الان یه عده میگن کاشکی میکشتیش
    یه عده میگن خوب شد که زنده موند
    و این داستان تا لست۳ ادامه دارد

  • من همینظوریش تا ۲ ماه افسردگی داشتم. چه برسه تاریک تر از این بشه! با بند آخر هم کاملا موافقم. همیشه کسایی هستن که با ایده هات مخالفت کنن. اصلا همین کلیشه شکنی ها بود که این عنوان رو به پرافتخارترین بازی تاریخ تبدیل کرد.

  • MahyarMsm گفت:

    فایت اخر الی و ابی برای من جز بهترین فایت هایی بود که توی ویدیو گیم تجربه کردم. اون محیطش مخصوصا خیلی عجیب و جذاب بود
    در هر لحظه از اون مبارزه یه هیجان و استرس خاصی میومد سراغم
    طراحی مبارزه و صحنه هاش هم شاهکار بود
    حالا کاری به پایانش ندارم
    پایان بازی یه جورایی سلیقه ایه ممکنه یکی خوشش بیاد یکی هم نتونه پایان رو درک کنه ولی خب خودم مشکلی نداشتم باهاش

  • Viktor Reznov گفت:

    جو منفی دور و بر این بازی زیاد بود وگرنه چیزی از یک شاهکار کم نداشت

  • به به😐ابی میمرد که بازی روشن‌تر می‌شد.حداقل کل بازی تو یه تیتر “انتقام بد است” خلاصه نمی‌شد و پایان به مراتب بهتری شاهد بودیم.

  • Amir گفت:

    یعنی اگه abby رو میکشت دارک بود؟
    دارکتر از این که زد یه زنه حامله رو کشت؟
    داداش برادر حاجی داستانتون حفره داره بفهم

  • کیان گفت:

    پایان خوبی داشت. ممنون که Abby کشته نشد.

  • اتفاقا بهترین پایان رو داشت
    بالاخره ابی هم طرفدار زیاد داره

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    دراکمن عزیز فقط الی رو نکش دیگه تا دلتون میخواد تاریکش کنید ما عادت داریم به تاریکی 😀
    .
    اسپویل
    .
    .
    اینکه ابی رو زنده گذاشتن به نظرم تصمیم بسیار درستی بود و باعث شد گیمر تا شاید مدتها به پایان بازی فکر کنه من به این میگم یه دستاورد بزرگ برای پایان یک شاهکار. اینکه الی ، ابی رو بخشید از ذهن هیچ کس پاک نمیشه ولی اگر ابی به قتل میرسید یه چیز کلیشه ایی اتفاق می افتاد.

  • S گفت:

    بنظرتون اگه این اتفاق میافتاد بهتر بود؟
    من که پایان رو دوست دارم

    • AXEL STONE گفت:

      خیر💎💞 ابی هم دل داره… ولی ابی میتونست بگذره هم برای بزرگیش و هم برای سلامتیش و اینگونه حساب حساب ۰-۰ و هم با یک تیر دو نشان زدیم: سلامتی و بزرگی
      حق انتخاب خیلی لازم بود
      اونایی که میگن نه باید الی ابی را میکشت این واقعا درست نیست و خارج از انسانیته که حد اقل همگی میدانیم همه حق زندگی کردن را دارند و اونایی هم که کشته شدن خودشون از داستان کاملا با خبر هستند و کشته شدنشون طبیعیه یک شتباه یک چیزیست که شده یک سرنوشته و به نظرم اینا ایراد نیستن و میباس حق انتخاب را میدادن به مخاطبان.

  • Tang Hao گفت:

    طبیعتا حاوی اسپویل
    .
    .
    .
    .
    تاریک ترش این بود که جفتشون به صورت وحشتناکی در انتها بمیرن
    ولی همچین حرکتی به نظرم خیلی طرفدار هارو عصبانی می کرد
    جدا از این باید یه کاری می کردن که دنباله اش رو هم بشه ساخت 😂
    اگه لست ۳ ای در کار باشه مطمئنم ابی نقش بزرگی توی داستان ایفا میکنه
    .
    .
    .
    .

  • Nathan Drak گفت:

    من کلا با پایان این بازی مشکل دارم دوست دارم انتقام بگیرم

  • Adler گفت:

    آخه همیشه که پایان خوب نیست مثل گاد ۳ اون زمان همه میگفتن پایان بده مثل لست جریان آنقدر خراب نبود
    من هنوز تو شوک پایان لست هستم 😂

  • این حرف رو زمانی میشه قبول داشت که الی در مسیر دنبال کردن ابی این همه آدم نمی کشت وقتی که کشت بیخیال شدن از خون ابی منطقی نیست
    یه راه بهتر برای پایان بنظرم گزینه انتخاب کردن بود در سایتم شما ببینید نظرا درباره پایان متفاوته بعضی ها ابی رو دوست دارن بعضی هام خوششون نمیاد یا بعضی هام خوششون میاد ولی ابی باید به حقش میرسید

  • Shark Gamer گفت:

    شاید زنده ماندن Abby چندان درست به نظر نرسد. جالبه خودشون دارن اعتراف می کنن زنده موندن ابی توی داستان در نیومده و الکی دارن ربطش میدن به ذات شخصیت ها. اگه بیشتر روی داستان بازی کار میکردن و کاری میکردن مخاطب باور کنه زنده موندن ابی رو قطعا کسی به این مسئله اعتراض نمیکرد و باعث دودستگی بین طرفدارا نمی شد.

    • MahyarMsm گفت:

      برای درک پایان بازی شما کنترل ابی رو به دست گرفتید
      ابی و لو مارو یاد جوئل و الی انداخت
      چرا الی باید یه زخمی رو در روح و روان یکی ایجاد میکرد وقتی میدونست اون زخم چه دردی داره؟؟؟ چرا کسی که چند بار بخشیدش رو باید میکشت؟
      ابی هم دنبال انتقام بود و موفق شد اینکارو بکنه درست چیزی که الی دنبالش بود و به نظرم اگه یکم به گذشته ابی و فلش بک هاش میپرداختن شاید خیلی ها میتونستن بفهمن و درکش کنن ولی این حتما و قطعا لازم نبود فقط میخواست که یکم درکش کنی و خودتو بزاری جاش اما چرا خیلی ها نتونستن؟ چون خون جلو چشماشون بود

    • Black Knight گفت:

      میتونم بپرسم دیگه باید چیکار میکردن ؟
      دقیقا نصف بازی با ابی بود !
      نصف بازی به شخصیتش پرداخته شد و خیلی خوب رابطش با بقیه دوستاش و اتفاقاتی که تو این چند ساله براش افتاده بود رو روایت کرد
      دیگه نمیدونم شما توقع چی داشتی

  • Adler گفت:

    بچه ها کسی میدونسته رو پلی استیشن ناو میشه بازی های پلی استیشن ۲ رو هم دانلود کرد فک کنم بشه چند جا دیدم میشه اینطوری خیلی عالیه

  • mugiwara07 گفت:

    کشتن شخصیت منفور بازی یا وفادار بودن به ذات شخصیت اصلی ؟ مسئله این است
    هممون صرفا فقط به خاطر تنفری که از ابی داریم میگیم باید الی میکشتش ولی یکم فک کنین اگر میکشتش داستان یکم کلیشه ای نمیشد؟ قطعا میشد
    باید یه کاری میکردن صحنه گذشتن ابی از الی و دینا حذف میشد تا یه حس دوگانگی و خاکستری برا ابی درست نشه
    ولی خب تصمیم دراکمن یه چیز دیگ بود 😶

    • اسپویل

      اگر الی هم ابی رو میکشت چه فرقی داشت الی با ابی؟
      میخواست نشون بده الی هنوز تو این دنیای حیوانی انسانیت رو داره تو وجودش در ضمن ابی دو بار از کشتن الی صرف نظر کرد
      نامردی نیست بزنیم بکشیمش؟

    • AXEL STONE گفت:

      والله من یکی هیچ تنفری از شخصیت اَبی ندارم اگرچه داشته بودم ولی وقتی که دارستان خودش را تعریف کرد دیگه دَکر کردم که اونم کم عذاب نکشده و همه چیز حساب حساب شده. اگر کسی از این مسئله درکی نداشته باشه فقط کافیه خودش را بجای اَبی بذاره.

    • rezapc9 گفت:

      بر عکس خیلی از شماها من نه تنها از ابی متنفر نشدم بلکه خیلی خیلی بیشتر از الی باهاش تونستم ارتباط برقرار کنم جوری که اخر بازی اصلا دوست نداشتن ابی کشته بشه و اتفاقا به خاطر قتل هایی که الی انجام داده بود مخصوصا کشتن زن حامله، دوست داشتم اون مجازات بشه

      • الی بدون اینکه بدونه داره یه زن حامله رو می‌کشه اون کار رو کرد و بعدش هم تشنج کرد!
        ولی ابی چی؟
        ابی تو موقعیت مشابه قرار گرفت ولی اگر لو نبود صد در صد دینا رو جلوی چشم الی میکشت که اونم حامله بود
        کوچکترین شعوری نداره این آدم

        • Black Knight گفت:

          انتظار داشتی تو اون موقعیت که تمام دوستاش رو الی کشته به دینا رحم میکرد ؟!!!
          کاش فقط از دید به قضیه نگاه نکنیم !!!

        • آرین گفت:

          سلام
          اسپویل
          اونجا یکم کار بد در اومده بود.
          همین که فهمید دینا حامله ست گفت: خوبه!
          فکر کنم بیشتر از روی انتقام گفت، چون مل هم حامله بود.
          لو هم که پشیمون کرد، منتها تغییر عقیده ابی خیلی یهویی و سریع شد.

          • ببین لو تو طول دو روز مثل دختر ابی شد
            طبیعیه اگه لو چیزی رو بخواد ابی انجامش میده
            .
            درباره ی دینا هم هیچ عذری قابل قبول نیست ، اوون اینا به الی حمله کردن و الی در دفاع از خودش اونارو کشت ، ولی بازم تشنج کرد ، اینور چی؟
            ابی زد تامی و جسی رو کشت بعد رسید به دینا ، با اینکه میدونست حاملست میخواست بکشتش ، در حالی که تا اونموقع نود درصد انتقامش رو گرفته بود! ، بیشتر دوستاش رو تامی کشته بود نه الی
            الی هم طب انتقام داشت ولی هیچوقت دست به جنایت نزد ، جز یکی دو نفر بقیه در دفاع از خود بود
            دیدیم تو اپیلوگ هم بعد از اینکه برای آرامش خاطر خودش رفت سراغ ابی ، بعد از دیدن اون فلش بک وسط مبارزه و گرفتن آرامشش ، انتقام رو گذاشت کنار!

            • آرین گفت:

              سلام
              کاملا درسته، واقعا الی جنایتکار نبود و هیچوقت از روی قساوت و بی‌رحمی نکشت.
              اسپویل!
              هیچکدوم از دوستان ابی رو هم نمی‌خواست آسیبی بهشون بزنه.
              ولی متأسفانه مجبور شد، خب تو دعوا که حلوا خیرات نمی‌کنند.
              ابی چون خون جلوی چشماش رو گرفته‌بود، بیشتر بخاطر اوون و مل چون خودش رو مقصر می‌دونست، از دعوای آخرش با مل معلومه؛ اومد سراغ الی و به این قصد که همه رو بکشه.
              فقط موقعی که می‌خواست دینا و الی رو بکشه، لو وجدانش رو بیدار می‌کنه.
              بیشتر شبیه همین بیداری هست تا اینکه درخواست لو باشه.
              برای همین هم از الی می‌گذره وگرنه حتما اون رو می‌کشت ولی دینا رو نه.
              در مورد پایان بنظر منم اون فلش‌بک ایده‌ی هوشمندانه‌ای ست که جای اشتباهی بکار گرفته‌شد.
              موقع رفتن ابی باعث می‌شه الی دوباره خشمگین بشه و مانع بشه.
              اینجا خیلی خوبه.
              ولی دقیقا موقع انتقام گرفتن هم دوباره میاد و اینجا جاش بده.
              سلامت باشید!

              • آره منطقیه
                اون حرف لو یه سقلمه بود به انسانیت ابی ، که وقتی شیطان درونش بیدار شده بود و کنترل دستش بود، با سقلمه ی لو انسانیت درونش بیدار شد و کنترل رو به دست گرفت و باعث شد از جون الی و دینا بگذره ، فلسفه ی درسته
                .
                ولی درباره ی فلش بک پایانی موافق نیستم ، بنظرم تو جای درست بود ، وقتی بود که الی داشت انتقامش رو میگرفت و این فلش بک برای این بود که بگه انتقام تورو به آرامش نمی‌رسونه ، بخشش می‌رسونه
                ولی فلش بک اشتباهی پخش شد!
                یعنی اگر درست یادم باشه فلش بکی بود که توش جوئل می‌گفت اگر خدا بهم فرصت بده ، دوباره و دوباره اونکار رو انجام میدم
                خب این فلش بک باید به الی انگیزه برای انتقام بده نه بخشش!
                بنظرم اینجا یکم کم کاری شد
                چطوری جوئلی که با جنگ به آرامش رسیده می‌تونه این انگیزه رو به الی بده که با بخشش به آرامش برسه؟😐

                • آرین گفت:

                  سلام
                  آره پس اینطوری هم می‌شه گفت، صحیح!
                  به دیالوگ جول بیشتر باید احساسی و قلبی نگاه کنیم تا حالا نصیحت یا توصیه‌اش به الی.
                  بیشتر از جنگ باید به چشم دفاع بهش نگاه کرد.
                  زنده باشید!

    • مسیری که الی برای رسیدن به ابی طی کرد به نظرم به اندازه کافی قانع کننده نبود و نتونست اونطور که باید اون تصمیم رو درست توجیح کنه. نمی دونم شاید زمان کافی رو نداشتن که اونجور که می خوان مسیر رو نشون بدن.
      در هر صورت این بازی سفر لذت بخشی بود. دستشون درد نکنه.

  • من یک پایان با حق انتخاب رو خیلی بیشتر میپسندم!

    • اون وقت اگر بخوان ۳ بسازن نمیتونن

    • ببین خب اگه پایان حق انتخاب داشت اونوقت دست سازنده برای ساخت نسخه بعد بسته میشد. چون نصف گیمرا یه چیز انتخاب کردن ، نصفشون یه چیز دیگه و سازنده نمیدونه بر اساس کدوم پایان نسخه بعدی رو بسازه. الان فک می کنی چرا بازیای دیوید کیج ادامه ندارن؟ چون پایان مشخصی نداشته که بر اساس اون ادامشو بسازن.

    • 1100 گفت:

      نه فقط پایان که چند جای بازی (نیمچه اسپویل ! : به خصوص قسمتی که الی میرسید اکواریوم) به نظرم بهتر بود حق انتخاب میذاشتن (اونم انتخابای موثر) جوری که با هر انتخاب روند و پایان بازی تغییر کنه … ولی خب اینجوری نشد متاسفانه /:

    • Sina_2081 گفت:

      اتفاقا من کاملا مخالف حق انتخابم ‌‌. حق انتخاب در پایان لست ۲ یعنی بی معنی کردن تمام اتفاقات نسخه دوم بازی

      • AXEL STONE گفت:

        چه ربطی داره مثلا؟ همین که ابی کشته نشد میتونی بگی بیمعنی شد و نظر خودت میمونه. ولی عزیز این نکته ای که گفتیم میتونه بازی را به تکامل برسونه و اینطوری دیگه کسی به پایان بازی گیر نمیداد و هرگز تکبعدی نمیشد.
        البته اخر الی به این فکر افتاد که نباید تکبعدی رفتار کنه و باید بیخیال ماجرا باشه و شد.

    • AXEL STONE گفت:

      همچنین کاملا با شما موافقم

    • آرین گفت:

      سلام
      ذات و ژانر بازی جوری نیست که انتخاب آزاد بزاره.
      اینجور بازی‌ها همون یک خط ثابت براشون بهتره.

      • recidivist گفت:

        موافقم
        بازی از ابتدا بیشتر به داستان گویی سبک تلوزیون و سینما شباهت داشت تا اون چیزی که معمول واسه ویدیو گیم هست، از کارکتر ها و مدل روایت تا تصمیم گیری.
        به نظرم چه موافق چه مخالف پایان بازی باشیم، این بازی کار مهمی انجام داد و خیلی کمتر دیدم که راجع به داستان یه بازی انقدر بحث باشه(جدای از رفتارهای بچگانه‌ی تهدید کردن سازنده‌ها و بمباران نمره‌ی پایین فیک که نشون میده چقدر این جمعیت که تعدادشون هم کم نیست هنوز تو مراحل اولیه رشد مغزی و شعور قرار دارند و حتی فن بازی های بیش از برای بازی) و نشون داد چه جاهایی میشه برای آینده صنعت گیم در نظر داشت که بجای قهرمان پروری های کلیشه‌ای(که انصافا لذت بخش هستن خیلیاشون) میشه کارکتر هایی خلق کردن که باعث بشن ما عصبانی و ناراحت بشیم نه اینکه فقط آدرنالین ترشح کنیم😁
        و در کل بین ترند آنلاین شدن صنعت گیم که خیلی از بازی ها رو cash grab و بی محتوا کرده چه خوبه بازیی هایی داشته باشیم که سر داستان و محتواشون بحث کنیم، نه باگ و بی محتوا بودنشون.

      • سلام آرین جان
        بله درست می‌فرمایید
        اما اما اما
        حتما ک نباید بازی های خطی یک پایان داشته باشن!
        میتونستن پایان و حق انتخاب رو ب گیمر بسپارن
        و اینو بگم که بنظرم پرونده فرانچایز لست بسته شده دیگه نیازی ب نسخه سوم نیس

        • آرین گفت:

          سلام
          بعضی بازی‌ها بودند چند تا داشتند، فکر کنم دیس‌آنرد دو تا داشت.
          ولی باز بنظرم به پایه و اساس داستان نمی‌خورد، ما فقط منتظر پایان خود بازی بودیم تا حالا تصمیم خودمون.
          این فاز تموم شد، حالا شاید برای نسخه‌های بعدی بازی رو ببرند تو یه فاز جدید.
          شاید یه فاز امیدبخش، مبارزه برای بشریت!
          چون هم ابی به فایرفلای ملحق شد.
          هم الی یه زندگی رویایی داره، با وجود جکسون که آرامش و امنیت داره.

  • اینم برای بستن دهن هیترا
    #پر افتخار ترین گیم تاریخ
    #🤫🤫🤫🔥

  • SEHSANHS گفت:

    من هنوزم با داستان بازی (خصوصا پایان بندی) مشکل دارم

  • Leon گفت:

    ابر شاهکار
    بهترین کار رو کردن و درود بهت دراکمن بابت این داستان

  • حسین گفت:

    به نظر بنده TLOU 2 بهترین پایان و روایت ممکن و داشت .
    اولین باری که شخصیت سوییچ میشه به ابی بنده واقعا به خودم میگفتم چرا باید با این کاراکتر ک حتی نمیشناسمش بازی کنم حتی وقتی به نقطه ای از داستان میرسیم ک دوستانی ک بازی کردن میدونن ازش بدم هم میومد .
    ولی رفته رفته نیل دراکمن, با روشی جدید و رسوندن ۲ کاراکتر به هم در یک نقطه از ۲ جهت متفاوت نشون میده همیشه یه داستان ۲ جنبه روایت داره و شخصیت منفی مطلقی وجود نداره
    بنده در انتهای داستان به جفتشون حق میدادم هر دو کاراکتر در خیلی چیزا مشترک بودن از دست دادن کسی ک براشون مهم بود جنگیدن سختی کشیدن … و خیلی جزعیات دیگه ک نمیخوام اسپویل شه برا کسانی ک بازی نکردن
    واقعا ساعت ها میشه راجب این بازی صحبت کرد و نشون میده هنوز بخش داستان مهم ترین عضو یک بازیه .

  • S گفت:

    بنظرم چه میکشت یا نمیکشت کلیشه ای میشد چون کلا طرح انتقام کلیشه ای بود (منظورم این نبود که بد بود منظورم اینه ایده انتقام داستان رو محدود کرده بود)

  • سلام و احترام خدمت جناب آقای معین سلیمانی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
    تغییر رویه در داستان سرایی در مدیوم های سرگرمی امری عادی و طبیعی می باشد که بارها و بارها در روند ساخت یک محصول تجاری اتفاق افتاده است ، علی ایحال عنوان فوق نیز از این قائده مستثنی نمی باشد .
    داستان سرایی در عنوان فوق از دید دو شخصیت و در دو روایت یا پیرنگ پیش گرفته می شود ، با این حال روند داستان سرایی دچار اختلالات عمده ای در شخصیت پردازی ها می شود که برای خیل عظیمی از مخاطبین ، برخی از این شخصیت ها و اعمال ایشان غیر قابل قبول و غیر قابل باور می باشد .
    شخصیت Ellie با توجه به فرم روایی ، یک شخصیت فلت می باشد که البته در قسمت اول این عنوان نیز بدینگونه توسط نویسنده پردازش شده بود ، علی ایحال در نقطه ی مقابل او شخصیت Abby قرار گرفته که ما شاهد یک شخصیت پویا در داستان سرایی از او می باشیم .
    شخصیت Ellie رفتاری کاملاً مشخص با دوستان و اطرافیان و دشمنان داشته ، حال آن که از درون نیز مخاطب به راحتی می تواند رفتار او را در پیش داستان ، مقدمه و میانه ی داستان پیش بینی نماید ، اما شخصیت Abby بارها و بارها در کنش های مختلف با دوستان و اطرافیان خود قرار می گیرد و رفتارهای او به راحتی توسط بازی باز قابل پیش بینی نمی باشد . Abby آنچنان که باید با تمامی دشمنان خود در داستان ، همچون Ellie رفتار نمی کند و در بازی شاهد ارتباط او با یکی از دشمنان دیرینه ی گروه او نیز می باشیم . این مهم باعث شده است تا شخصیت Abby یک شخصیت پویا و البته جذاب در داستان سرایی باشد .
    یکی از ایراداتی که می توان به شخصیت پردازی در داستان وارد کرد ، موضوعی است که خانم Halley Gross یکی از نویسندگان ارشد داستان نیز به آن اشاره نموده است . شخصیت Ellie با توجه به فلت بودن هرگز نمی تواند رفتاری همچون یک شخصیت پویا از خود نشان دهد و البته که داستان بازی نیز برای این مهم ( تبدیل شخصیت فلت به پویا ) هیچگونه تلاشی نمی کند . این مهم در آخرین کنش صعودی در پایان بندی بین Ellie و Abby بر اساس فرم شخصیت پردازی در داستان باید مطابق آن چه که خانم Halley Gross بیان نموده بود پیش می رفت اما شخص Neil Druckmann تصمیم گرفت تا روایت جور دیگری برای مخاطب نمایش داده شود .
    نویسنده ی ارشد داستان فوق می توانست برای جلوگیری از ، از بین بردن فرم شخصیت پردازی Ellie او را از روند داستان حذف نماید که بهترین شخصیت برای حذف او کسی نبود جز Abby . در آخرین کنش صعودی قبل از فرا رسیدن پایان بندی ، Abby در حین مبارزه با دو شخصیت Ellie و Dina تصمیم به رویکردی مشابه Ellie گرفته اما با توجه به فرم پویای این شخصیت می توان به راحتی رفتار او را برای بخشش Dina پذیرفت . بهترین فرصت برای نویسندگان داستان فوق دقیقاً در همین لحظه می باشد تا نه تنها آسیبی به شخصیت پردازی Ellie وارد شود ، بلکه فرصت خلق یک پایان بندی مناسب در داستان سرایی را داشته باشند .
    پایان بندی در عنوان فوق به واقع یک فرم غیر ضروری از داستانی می باشد که از تمامی پتانسیل خود برای خلق شخصیت های منحصر به فرد استفاده کرده است .
    تکنیک های داستان سرایی در تمامی فرم های ادبیات داستانی از اصولی یکسان پیروی می کنند منتهی به لحاظ فرم و ساختار هر یک از روش های منحصر به فرد خود به مخاطب گفته می شوند . به واقع می توان این گونه بیان نمود که اصول ساختاری در داستان The Last of Us Part II تا حدودی اسیر تصمیمات سلیقه ای نویسنده ی ارشد شده است که معتقدم شخص Neil Druckmann می توانست به مراتب بهتر از آن چه که انتظار می رفت ، در خلق داستان سرایی و ارایه ی شخصیت های داستان موفق ظاهر گردد .
    در نهایت داستان در هر دو فرم روایی که بالا به آن اشاره نموده ام ، هرگز نمی تواند مخاطبین و عاشقین بخش اول را که از قسمت دوم آن ناراحت و عصبانی هستند را از خود راضی نگه داشته و این مورد نقطه ی مشترک هر دو فرم روایی و شخصیت پردازی است .
    معتقدم بخش زیادی از داستان در عنوان فوق برای خلق شخصیتی جدید چون Abby به کار گرفته شده و تمامی تلاش خود را به جهت نشان دادن او به مخاطب به کار گرفته است و این مهم را باید پذیرفت داستان The Last of Us Part II دیگر منحصر به شخصیت هایی چون Joel و Ellie نیست و معتقدم اگر این مهم ادامه داشته باشد در آینده نیز به همین گونه روایت خواهد شد .
    پیروز و پایدار باشید .

    • آرین گفت:

      سلام جناب
      درسته شما می‌فرمائید فلت هست ولی سیاه هم نیست.
      از همون نسخه اول هم الی از مرگ عزیزانش ناراحت و افسرده می‌شد ولی این مورد چندان باعث سیاهی و تیرگی قلب اون نشد.
      پایانی که خانم گراس مدنظر داشت، لزوما پایان بدی نیست منتها پایان زندگی الی و آغاز نابودی وجدان و انسانیت او می‌بود.
      از این طرف همچین پایانی با ذات این شخصیت همراه نبود.
      اگر ابی به مرور تغییر نمی‌کرد و روی دیگرش رو با کمک لو نشان نمی‌داد، می‌شد کشته‌ شدنش رو ضدانسانی تصور نکرد.

    • recidivist گفت:

      به نظرم شاید بشه گفت “الی” دنباله‌ی شخصیت های کلاسیک ویدیو گیم هست و همونطور که هزاران بار داستان‌های انتقام رو بازی کردیم، از الی هم همون انتظار‌ها میره که از بقیه شخصیت های ویدیو گیم میره، در صورتی که “ابی” در اینجا کمی حالت ابهام داره و بعد های جدیدی به داستان اضافه میکنه. بازیباز ها از ابتدا شمشیر رو به روی ابی میبندن، انتظار مواجهه دارن و به هیچ وجه متوجه رفتار های الی نمیشن، یک دشمن کلاسیک یا حداکثر کسی که در پایان قبل از مرگش بشه با اون همدردی کرد.داستان صددرصد ضعف‌هایی داره. اگر که به بخش ابی صرفا برای بخشش این شخصیت و رستگاریش در دید ما نگاه کنیم کار ضعیفی میشه در صورتی که ترجیه میدم از این دید ببینم که اصلا هدف بخشش این شخصیت نبود و هیچ یک از کارکتر ها آدم خوب یا آدم مطلقا بد نیستند و با بخش ابی فقط میشه بعدهای بیشتری از این کارکتر دید.
      در هر صورت صنعت گیم با توجه به عمرش هنوز نوپا‌ست و باید بسیار از فرنچایز های محبوب بمیرند و این دوره‌ی پولسازی صرف از گیم طی بشه تا شاید پتانسیل های داستان سرایی و تعامل بیشتری که میتونه ارائه بده رو شاهد باشیم.

  • Sina_2081 گفت:

    مشکل اصلی خود ناتی داگه که سال ۲۰۱۳ با یه نسخه بازی و ۱۰ ,۱۵ ساعت گیمپلی ، شخصیتهایی رو بوجو آورد که الان مخاطبین سر اونها حتی سازنده ها رو تهدید به مرگ میکنن و هر پست سر سرنوشت این شخصیتها بحثه

  • Amir Reza گفت:

    اوووف عجب آشغالی بود پایانش
    قشنگ فاجعه قرن بود
    تقریبا ازش بدتر تو هیچ مدیا دیگه ای هم پیدا نکردم

  • من به جول ارادت خاص دارم، عکسشو زدم تو اتاقم، اسم پروفایلم هم Joel هست.
    اما میخوام بگم که پایان بدی نبود.
    نیل دراکمن میخواست بگه که خوبی و بدی نسبی هست. بستگی داره از کدوم طرف نگاه کنی.

    البته کشته شدن پدر ابی تقصیر خودش بود، نباید جلوی جول مقاومت میکرد. اواخر شماره یک بازی، fireflies خیلی با جول بد رفتار کردن. خون جلوی چشمای جول رو گرفته بود. باید بابای ابی میومد کنار!

    از یه طرفم میشه گفت که پدر ابی دنبال ساخت واکسن بود و میخواست جان میلیون ها آدم رو نجات بده.
    اگر از سمت ابی نگاه کنید، داستان رو یه جور دیگه میبینید.

    در کل دم ناتی داگ گرم. پایانش آدم رو به فکر فرو برد.

  • rezapc9 گفت:

    اینکه کاش پایان بازی انتخابی بود ایده جالبیه ولی قطعا این تاثیر گذاری که الان پایان این بازی داره رو نداشت.
    خیلی از ماها تا روزها بعد تموم کردن این بازی هنوز داشتیم به پایان این بازی فکر میکردیم و درگیرش بودیم که این نشون میده کارگردان این بازی راهش رو درست انتخاب کرده

  • AXEL STONE گفت:

    همچنان میگه میتونست دارکتر باشه که انگار مثلا دارک نبود… اولا دارک بودن در کشتن مستقیم نیست دوما اگر ابی را میکشتید صرفا به خودتون ضربه زدید هرچند که انگشتای الی را غذای ابی کردید قشنگ از چشمم افتادید.

    برام مهم نیست که یکی با حرفام موافق باشه یا نباشه شخصیت الی برام خیلی عزیزه و کاری که باهاش کردن به شدت فراوانی ذهن و فکر مرا ازار داد.
    .
    ⚠️خـــطر اســــپویــــل⚠️
    .
    .
    هنوز هم میگم بازی تا نجات اَبی توسط الی به شدت مرا خوشحال و خرسند ساخته بود… حق انتخاب در این مسیر بنظرم خیلی بهتر میبود و شخصیت الی این نکته ی ارزشمند را به سادگی دارد. (کمی فکر کنید الی ارزش انتخاب را داشت یا نه ارزش این که برای آن مسیر بهتر و بهتری انتخاب بکنیم را دارد یا ندارد؟ و به راحتی به جواب لازم خواهید رسید)

  • Black Knight گفت:

    همین داستان به نظرم بهترین روایتی بود که میشد برای قسمت دوم با این ریتم نوشت
    بی شک یکی از بهترین روایت ها رو بین بازی های ویدئویی داره
    خیلی دلم میخواد بدونم تو قسمت سوم قراره چه اتفاقایی بیافته
    حس من میگه ممکنه قسمت سوم به اون آدمایی که آخر بازی دیدیم و ابی رو زندانی کرده بودن یه ربطی داشته باشه چون مشخص بود یه گروه خیلی بزرگ و خطرناکی هستن

  • Lord of best گفت:

    چرا باید ابی کشته میشد؟من که بیطرف بازی کردم به این پی بردم که الی نقشش منفی تر از ابی هست

  • Takezo گفت:

    در gta iv شخصیت اصلی niko همراه با ۱۵ نفر از دوستاش تو جنگ شرکت میکنن ولی niko فرار می‌کنه و بعداً متوجه خیانت یکی از دوستاش میشه و نصف عمرش دنبال طرف می‌ره(اسمشDarko Brevicبود)
    در صحنه آخر ۲ انتخاب هست یا میکشی با رها میکنی
    هم الی و هم نیکو کلی آدم کشتن
    هردو شاهد مرگ دوستان و عواقب انتخاب هاشون بودن
    راستش رها کردن تو tlou2 فرق خاصی نمی‌کرد چون اگه برمیگشت
    Dina رفته بود ولی می‌تونست گیتار بزنه
    ولی با کشتن احساس پوچی بیشتر میشد و الی به مرز خودکشی رو نزدیک تر میکرد
    (قصد من مقایسه بین بازی ها نبود فقط شباهت نزدیکی داشتن ولی
    پایان اصلی رو تنها شدن الی تمرکز بیشتری داشت)

  • Nathan گفت:

    احتمال اسپویل The last of us 2 & Ghost of Tsushma
    .
    .
    .
    .
    منم قبول دارم که اگه حق انتخاب میداد خیلی بهتر تاثیر می‌داشت رو اونایی که میخواستن ابی رو ببخشم و هم اونایی که میخواستن انتقام بگیرن ینی میشد مثل گوست که انتخاب میکردیم عمومون رو بگذریم ازش یا نه خب اگه خود بازی انتخاب می‌کرد تاثیر کمتر می‌داشت تو گوست
    حالا بگذریم از حق انتخاب اما اگه همچین چیزی حق انتخابی نبود اینکه بخشیدیمش بهتر بود جدا از این که خودم درکش کردم به نظرم با کشته شدنش مثل این پایان تو ذهنمون نمیموند
    البته هرکی نظرش محترمه

  • mohammadhasan گفت:

    ببینید چقدر زحمت کشیدن و با وسواس فکر کردن که داستان تاثیرگذاری رو روایت کنن.
    دمشون گرم واقعا

  • Arno گفت:

    اگه نمیخواست بکشه پس تا اونجا رفت چه غلطی کنه؟ فقط انگشتشو از دست بده؟

  • در مورد جزییات اتفاقات بازی کلی میشه حرف زد. ولی همش در نهایت به دو تا مساله ختم میشه.
    اول اینکه این سطح از داستان برای یه بازی خیلی بالاست. داستان تونسته خودشو از داستانای “تجاری” بالاتر بکشه و به عنوان یه داستان جدی با کرکترای “انسان” خودشو معرفی کنه. تو این زمینه شاید فقط بشه اینساید رو نزدیک به این بازی دونست.
    دوم اینکه پیاده سازی ایده های نویسنده به اون صورت هم عالی نبوده. کاملا واضحه که بازی حفره های داستانی داره. (ولی به شخصه خیلی ایرادی به این مشکل بازی نمی گیرم چون این استودیو تازه داره اولین تجربیاتش رو میگذرونه و هنوز کار داره).

  • MC117 گفت:

    این کجاش تاریکه حقش بود بمیره لاقل حق انتخاب میزاشت اخر بازی نه سیخ می سوخت نه کباب

  • آرین گفت:

    سلام
    والا همه جای بازی الی انسان بود.
    پیک‌نیک نیومدیم که با همه بشه خوش‌رفتاری کرد!
    !اسپویل!
    پایان اولی که گفتند مسلما الی رو نابود می‌کرد و تباهی و ویرانی‌اش در قسمت‌های بعد رو شاهد می‌شدیم.
    منتها تنها مشکل پایان دوم، کارگردانی و روایت بازی بود.
    موقع کشتن ابی تصویری از جول می‌آید،
    خب این یعنی کشتن آرامش‌بخشه!
    باید این تصویر رو میزاشتن برای موقعی که ابی و لو نجات داده می‌شدند، برای موقعی که الی قصد جونشون رو کرده‌بود ولی با آزاد کردنشون یکهو همین تصویر جول رو تو ذهنش می‌دید.

  • بنظرم است آف اس ۲ پایان بدی داشت (جون جدتون بخونید بعد جرم بدین ) آقا الی باید آبی رو می‌کشت چرا چون از تمام زندگیش گذشت و عشقش رو برای انتقام ول کرد و دستانش رو حتی به خون زن حامله آلوده کرد از اون طرف ابی اون همه از دوستای الی رو کشت حتی پدرش جول رو حالا از همه اینا فاکتور بگیریم آقا اون سکانسی که جول به خاطر الی میاد یه سکانسی ازش نشون دادن که حتی انگیزه قتل ایجاد میکرد مثلاً اگه جول رو نشون میدادم که داره نصیحت خردمندانه میکنه یه چیزی ولی اون سکانس انگیزه قتل ایجاد میکرد آقا تو پدرتون رو بکشن و بعد تو قاتلشو گیر بیاری و تفنگ داشته باشی و بعد خاطره خوشی از پدرت یادت بیاد اون قاتل رو نمی کشی ؟
    برا همین میگم بازی داستانش کمی حفره داره (هیت نیست )

    • آرین گفت:

      سلام
      اسپویل
      من با اینکه نکشت مشکلی ندارم ولی اینکه چرا نکشت نکته کاره.
      بنظرم می‌توانستند بهتر نشون بدن چون آرامش خاطر الی رو دقیقا در لحظه کشتن ابی نشون دادن نه لحظه گذشتن از ابی.

    • XDAVOODX گفت:

      داداش هر دو شخصیت هم الی هم ابی سرنوشت مشابهی داشتن پس هم دیگه رو درک میکنن و این که چرا ابی رو نکشت شاید به این خاطر بوده که نتونست دنیا رو نجات بده و فهمید که جول قربانی احساساتش شده بود پس دنیا و ادم ها رو همونطور که هستن قبول کرد

    • kami121 گفت:

      جوری میگی ابی اطرافیان الی رو کشت انگار الی دوستای ابی رو‌ نوازش کرد؟ کل داستان بازی حول سیکل انتقام می چرخید ولی با تصمیم درست آخر داستان نشون دادن که آدم میتونه با وجود نفرت از ورطه‌ بی انتهای انتقام دور شه. بنظرم توی شماره سه همکاری الی و ابی برای نجات دنیا رو می‌بینیم

  • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

    بازی انقد با احساسات و روحت بازی میکنه که تو خودت نمیدونی چی خوبه و چی بد! دوست داری چه اتفاقی بیفته.
    اسپویل:

    اما من دوس داشتم در نهایت تصمیم گیری با خود بازیباز باشه که ابی رو بکشه یا ازش بگذره. این یه تصمیم انقلابی می شد و بازی رو شاهکارتر از چیزی که هست میکرد. اگه این اتفاق میفتاد قطعا دوس داشتم ابی بمیره. به شخصه از ابی متنفرم حتی از اینکه بازی تمام مدت سعی میکنه که با ابی احساس همدردی بکنی، نشون بده اونم قلب و انسانیت داره متنفرم. امیدوارم هرطوری که شده تو قسمت بعد ابی تقاص کاری که با جول کرد رو پس بده.

    • kami121 گفت:

      دوست عزیز شما بعنوان گیمر این حرف رو میزنی ولی خودتو بذار‌ جای فایرفلای ها و ابی که برای نجات عشق خودش یه بیمارستان آدم رو سلاخی کرد، یه دختر معصوم رو بی پدر کرد و تنها امید بشریت به نجات رو نابود کرد

      • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

        خودمو جای اون میذارم. اما پدر ابی میتئنست بذاره جول بدون کشتنش الی رو ببره. تو یکی از رکوردرا که همین بابای ابی ضبط کرده بود تو قسمت اول میگفت ما باید یه جوری سعی کنیم این اتفاقی که برای الی افتاده رو در شرایط ازمایشگاهی درست کنیم پس قطعیتی وجود نداشته که واکسن ساخته میشه.
        مقصر اصلی خود پدر ابی بود که می خواست یه بچه رو بکشه تا شاید ممکن باشه بتونه واکسن بسازه. پس حقش مرگ بود. ابی هم با اینکه جول جونش نجات داشت مثل ترسوها با اونهمه ادم جول رو کشت. پس قطعا حقش چیزی بدتر از مرگه. امیدوارم که به بدترین شکل بمیره

  • mo1234 گفت:

    الی زد پدرصاحاب همه رو سرویس کرد ( از زن حامله بگیر تا کلی آدم بدبخت که نقشی ام در کشته شدن جول نداشتن ) بعد آخرین لحظات یاد انسانیت افتاد ))) خراب کردی ناتی ( وقتی تک فکری میکنی بروس استرلی میزاره میره اونوقت دیگه جمع نمیشه داداش ) اینقد دیگه همش نزن

  • همین که باعث شدن ما انقدر درباره داستان بازی و پایانش صحبت کنیم یعنی تو کارشون موفق بودن.

  • amirreza گفت:

    اسپویل!
    من واقعا از همه تعجب میکنم که میخواستن Abby کشته بشه
    به نظر من Abby اصلا شخصیت دوست داشتنی نبود ولی اصلا تنفر آمیز هم نبود.
    الی هم اصلا به خوبی که همه میگن نبود واقعا نبود(هرچه قدر میخواد توجیه کنید ولی یک زن حامله رو کشت)
    من که Abby رو کاملا درک کردم و میشد فهمید که چرا می خواد انتقام پدرشو بگیره(ولی اصلا نه به شکلی اتفاق افتاد)
    جوئل هم اصلا به خوبی که همه فک میکنن نبود. حاضر بود میلیون ها انسان کشته بشه ولی فقط الی زنده بمونه(هیچ کس نمیدونه شاید واقعا معالجه تو بدن الی بود) حتی خود الی هم اینو میخواست که به خاطر همین اواخر رابطشون خراب شد.
    ولی واقعا چه شاهکاری واقعا چه شاهکاری

  • Amo Hamed گفت:

    کل بازی میخواست بگه ابی آدم بدی نبود و همچنین انتقام فقط حال طرفو خراب تر میکنه

    ولی هنوز یه سری اساتید جمله هایی مثل چرا با ابی بازی کردیم و چرا الی ابی رو نکشت میگن

    وطنم پاره تنم 🙂

    • mojahed25 گفت:

      شما وقتی به همین راحتی به نظرات متفاوت با خودت اینجوری توهین میکنی و بازی رو اونجوری که خودت میخوای تفسیر میکنی باعث تاسفه باید قبول کنیم که از بین بردن کاراکتر های مورد علاقه یه بازی که با لحظه لحظه اونا زندگی کردیم اونم بخاطر انتقام دختر یه NPC که اصال هم آدم مهمی نبوده خیلی غیر قابل درکه عین این میمونه که تو قسمت بعدی جی تی ای پسر فلان پلیسی که ما موقع زدن بانک کشتیمش بیاد ما رو بکشه در هر صورت یاد بگیریم که به آدمهایی که جور دیگه ای غیر ما فکر میکنند تا زمانی که ضرری به ما نمیرسه احتارم بذاریم

  • XDAVOODX گفت:

    واقعا دراکمن ذهن بزرگی داره دنبال گیمر هایی با درک بالا میگرده مثل خودش واقعا با اینکه داستان اونچیزی که انتظار داشتم نبود و اتفاق نیوفتاد ولی به بهترین شکل تموم شد کشته شدن جول و زنده موندن ابی رو خیلی قابل هضم کرد 🧡💖

  • kami121 گفت:

    همین که طی ۲۰ ساعت گیمپلی از نفرت از ابی به همدردی و حتی علاقه بهش رسیدم یعنی تاتی داگ بهتر از هر استودیویی بلده داستان خوب روایت کنه

    • mojahed25 گفت:

      شما بهش علاقه مند شدی و الا خیلی از ما از ساعاتی که دراکمن ما رو مجبور به بازی با کاراکتر منفی بازی که شدیدا مورد تنفر ما بوده کرده خیلی بهمون سخت گذشت و متاسفانه بهترین فضاها هم در زمان بازی با ابی تو صحنه های گیم بودن شما میتوین توی ی و ت ی و پ یه سرچ کنید که چقدر یوتیوپرها ی معتبر از لحظه لحظه بازی اب ابی ناراحت بودند

بازی The Last of Us 2 می‌توانست پایان تاریک‌تری داشته باشد