منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا

منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت

محمد حسین کریمی
۱۳:۰۷ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا

جز کوردن (Jez Corden)، منبع داخلی مشهور، در پادکست Xbox Two متذکر شد که مایکروسافت و برند Xbox قصد دارند رویکردی شبیه به استیم را پیش بگیرند و عناوین خود را روی تمامی پلتفرم‌ها عرضه کنند.

ساعاتی پیش، کوردن در این باره توضیح داد که تمامی عناوین انحصاری ایکس باکس، از جمله پرچم‌دارانی مانند Halo و Forza، سرانجام به پلی استیشن خواهند آمد. وی در ادامه متذکر شد که اکوسیستم ایکس باکس در آینده شبیه به «استیم» خواهد شد و مایکروسافت در بحث گیمینگ رویکردی شبیه به ولو را پیش می‌گیرد. نتیجۀ این استراتژی و خلق یک فروشگاه جانبی برای PC آن است که می‌توانیم انتظار تخفیفات و آزادی عمل بیشتر برای توسعه‌دهندگان را داشته باشیم. اما از سوی دیگر، این رویکرد باعث می‌شود سخت‌افزار ایکس باکس تضعیف شده و فروش آن به شدت کاهش یابد.

به عبارت دیگر، مایکروسافت قصد دارد در گیمینگ از سخت‌افزار دور شده و به یک ناشر مولتی پلتفرم تبدیل شود و رویکردی شبیه به استیم را پیش بگیرد. البته، همانطور که ولو نیز همچنان سخت‌افزار تولید می‌کند، مایکروسافت نیز به تولید سخت‌افزار ادامه خواهد داد.

milad saKurosGidoralul-book❤ NieR LoveRARSHIAAAADARKSIRENThe World EnderMajimaSaikaFidoCambyses The ThirdAAACEo0ashil0oRoyalknightA0seyed0AKrat0sjohn117𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀاقای گربه (از منتظران تیک آبی 😁)more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا
منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • https://s8.uupload.ir/files/658756745674_ta1a.jpg
    https://s8.uupload.ir/files/5463452_ixc4.jpg

    tintinDota2موز خندان✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧ARSHIAAAADARKSIRENThe World EnderMr abdmatinesfCambyses The Thirdmore
    • Homayoun گفت:

      درود جناب کریمی یادتونه چقدر میگفتم بلاخره این اتفاق میفته فقط مسئله زمانه فکر کنم منو شما تنها نفراتی بودیم این اتفاق رو پیش‌بینی کردیم

      محمدحسینRhaenyraKurosDota2نمی دونمموز خندان✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧جوادآریاARSHIAAAAmore
    • AMG1380 گفت:

      ای بابا باز این ماجرای مسخره شروع شد😒😒😒

      محمدحسینlul-bookموز خندانآریاMoojyRoyalknightA0seyed0AGOD OF WAR 3MILADEVILS
    • Fel lord گفت:

      جز در توییتر اشاره کرده که اینا نظر شخصی است و شما هم باید در خبر این موضوع رو ذکر می‌کردید.

      جز متذکر شده اخبار رسمی و اطلاعات موثق در ویندوز سنترال منتشر میشه نه دیسکورد.

      Dota2lul-bookموز خندانآریاThunder boyViboroMoojyRoyalknightA0seyed0ANiktomore
    • ehsan گفت:

      اقای کریمی بنظر منم اخرش مایکروسافت تبدیل به ناشر میشه ولی اختلاف نظر من با شما اونجا هست که بنظر من در نهایت سونی هم ناشر میشه با توجه به هزینه ساخت بازی و بازار گیمینگ اما بنظر من حداقل تا پایان نسل ۹ این اتفاق پیش نمیاد و کنسولها به همین مدل جنگشون ادامه میدن ولی این وسط ممکنه ی سری از بازیهای aa از هر طرف برای کنسول رقیب عرضه بشه.
      ولی من یک ایراد به شما و سایت گیمفا دارم که حرف خیلی از دوستان هم هست مایکروسافت بابت اپدیت جدید استارفیلید ی تریلر ۵ دقیقه ای داده که سایت قرارش نداده و خیلی تریلر جالبی هست که سایت همسایه پوشش داده و یکی دیگه هم مود ۶۰ فریم هست که بازی اضافه کرده که اونم پوشش ندادین واقعا چرا اینقدر نویسنده های این سایت با ایکس باکس مشکل دارن ولی مثلا این خبر که به ضرر ایکس باکس هستو سریع پوشش کامل میدین !!!!!!!؟
      یا حتی خبر های درجه ۳ و ۴ رو!!!!
      ممنون میشم پاسخ منو بدین

      Dota2lul-bookLegendaryGaming24نمی دونمآریاPinocchioo0ashil0oRoyalknightA0seyed0AGOD OF WAR 3more
      • Hamed گفت:

        اینو نگا تورو خدا آره در نهایت سونی و نینتندو هم ناشر میشن و همشون بازیاشون رو کنسول امپراطور عرضه میکنن من اوایل فکرمیکردم فقط سیروس ریتارد نگو همه فنای مایکروسافت همینطورن

        محمدحسینDota2NotvaloplayerLegendaryGaming24نمی دونمehsanKasraآریاArianBatman Arkham knightmore
      • دلیلی نمیبینم سونی بازی‌هاش رو روی ایکس باکس عرضه کنه. و زمانی که ایکس باکس تمرکزش از سخت‌افزار دور بشه و به یک ناشر تبدیل بشه، بستر سخت افزارهای ایکس باکس موجود در خانه‌های مخاطبین آنقدر کم میشه که توجیهی برای پورت بازی های سونی روی Xbox وجود نخواهد داشت. در مورد نینتندو، توجیه مالی خوبی برای پورت بازی های پلی استیشن روی نینتندو وجود داره چون بالای ۱۰۰ میلیون سوییچ در خانه ها وجود داره، اما این پلتفرم هم اولاً جامعه مخاطبین بزرگی برای بازی های سینماتیک نداره و دوماً قدرت اجرا کردن آثار سینماتیک رو نداره پس پورت کردن در اینجا هم چندان شدنی نیست. برای pc اما اتفاقا به نظرم در آینده فاصله بین عرضه بازی های پلی استیشن رویps5 و pc کمتر و کمتر میشه و اتفاقا بستر خوبیه.

        برای مایکروسافت اما مولتی پلتفرم شدن دو سر سود هست. اولاً استودیوهایی داره که بازی هایی مناسب برای سوییچ تولید میکنن مثل دابل فاین مثل تانگو. مایکروسافت روی جبهه عناوین مستقل سلطه داره. از سمت دیگه هر دو جبهه نینتندو و سونی بازار بزرگی دارن و پورت روی این پلتفرم ها برای مایکروسافت سودآوره. این سناریو برای پلی استیشن و نینتندو صدق نمیکنه.

        خبر استارفیلد هم پوشش دادیم، تریلر هم اضافه میکنیم.

        Dota2Notvaloplayerموز خندانآریاA SlashAMIR 007o0ashil0oRoyalknightA0seyed0AMostafamore
        • Mahdi Sam گفت:

          شما دلیل خاصی برای عرضه بازی های ماکروسافت روی PS می بینین؟ ماکروسافت حاشیه سود بهتری داره نسبت به سونی علی رغم اینکه بازی‌های در دست ساخت بیشتری هم داره، مولتی پلتفرم شدن بعضی بازی ها براش شاید منطقی باشه ولی ناشر شدن به صورت کامل براش به معنای از دست دادن کل فن بیس و استورش هست، ماکرو بهتر از هر کسی می دونه که تو ویندوز حتی به عنوان یه استور جانبی در کنار استیم هم نمی تونه فعالیت کنه بنابرین ناشر مولتی پلتفرم شدن باعث میشه ارزش فعلی استدیوهاش هم از بین بره و صرفا هفتاد میلیارد دلار ضرر براش باقی بمونه

          (دقت کنین فرق زیادی هست بین شرکتی که استور خودش رو داره و یه ناشر عادی، استور داری که ناشر بشه همه چیزش رو در آنی از دست میده درست مثل سگا و آتاری)

          Dota2gigachad_assaissnLegendaryGaming24آریاAriano0ashil0oRoyalknightA0seyed0AEclipse🌒GOD OF WAR 3more
          • ۱- اصلاً مایکروسافت و سونی خارج از بخش گیمینگ مقیاس های متفاوتی دارن و قابل مقایسه نیستند. مثل روز روشنه که حاشیه سود مایکروسافت قابل مقایسه نیست با سونی. مایکروسافت حتی بدون بخش گیمینگ هم چندان جدی تحت تاثیر قرار نمیگیره و به فعالیت خودش ادامه میده. اما چیزی که باید توجه کنید، اینه که هدف مایکروسافت از «گیم پس» و ورود به گیمینگ حداکثرسازی سودآوری هست و چندان این سناریو برای یک بیزنس منطقی نیست که «چون حاشیه سود بهتری دارم» بنابراین حداکثرسازی سود رو در نظر نگیرم. همانطور که متذکر شدم عرضه ۴ بازی روی پلی استیشن کاملاً اثبات این توصیف و تکذیب بیانیه شما هست. مایکروسافت نیازی به سود حاصل از sea of thieves روی پلی استیشن نداره اما این کار رو کرده. چرا؟ چون یک استراتژی مطلوبه. مایکروسافت نیازی به فروش چند صد هزار نسخه ای hi fi rushروی پلی استیشن نداره ولی این کارو میکنه چون یک استراتژی مطلوبه. و این برای تمام بازی های شرکت صدق میکنه.

            ۲- «از دست دادن فن بیس» خیلی تعجب آوره این جمله. مایکروسافت با ارائۀ بازی روی سوییچ و پلی استیشن یک بازار چندین برابر فن بیس خودش رو تغذیه میکنه. اصلا فن بیس معنای خاصی پیدا نمیکنه. فن بیس مایکروسافت چطور از دست میره؟ حتی اگر مایکروسافت فن بیس خودش رو از دست بده، مخاطبین بیشتری روی پلتفرم های دیگه منتظر تجربه بازی های شرکت هستند. حتی اگر دارنده ایکس باکس پشیمان بشه و نسل بعد پلی استیشن رو انتخاب کنه، باز هم بازی مایکروسافت (cod fallout tes و…. ) روی psn با قیمت ۷۰ دلار و سود بسیار مطلوب برای شخص قابل خریده و همچنان میتونه شکم مایکروسافت رو بهتر از همیشه پُر کنه. اصلا معنای کاربر حرفه ای یا فن بیس چیه؟ وقتی خود منابع و مایکروسافت اشاره به عدم تمرکز روی سخت افزار دارن یعنی مولتی پلتفرم شدن به مراتب میچربه به از دست ندادن فن بیس و مایکروسافت ترجیح میده فن بیس هاردکور خودش رو از دست بده اما بتونه جامعه مخاطبین چند صد میلیونی رو به دست بیاره. بنابراین، سوالی که شما باید از خودت بپرسی و صادقانه بهش جواب بدی اینه که ۲۹ میلیون کاربر xbox ss sx (که اکثرش اصلا فن بیس هاردکور نیستن و بخاطر ارزان بودن s خریداری کردن) ارجحیت داره یا بیس بزرگ گیمرها روی پلتفرم های دیگه که قراره چندین بازی براشون سالانه عرضه که و ثابت شده که فروش میرن.

            ۳- همچنین، ناشر شدن به معنای از دست دادن استور نیست. مایکروسافت اگر به سمت نشر بره، میتونه پلتفرم منحصر به فرد خودش مثل استیم رو راه‌اندازی کنه (همانطور که داخل خبر ذکر شده). میتونه این کار رو هم نکنه و از طریق پلتفرم ها سودآوری بیشتری داشته باشه. میزان مخاطبین استیم و psn جبران‌کننده هستند. نکتۀ جالب توجه اینه که پلتفرمی که مایکروسافت تاسیس کنه غنی باقی میمونه به لطف ناشرهایی که خریداری کرده و شاید در ادامه هم خریداری کنه.

            Dota2آریاFrom Asheso0ashil0oRoyalknighttintinNimaگیمری عادیامیرحسین نصرتیMatin Barkatmore
            • Mahdi Sam گفت:

              حاشیه سود بخش ایکس باکس منظورم بود و خودتون هم اینو می دونستین و اساسا بخش ایکس باکس الان علی رغم اینکه سرمایه گذاری بزرگی روش شده وضعیت پایداری داره در عین ارائه خدماتی که به آرامی داره یه فن بیس برای Xbox جمع می کنه، شما چیزی که در نظر نمی گیرین ریسک از دست دادن وضعیت پایدار هست، همه بازی هایی که تا اینجا مولتی پلتفرم کرده یا مدت زیادی از عرضه شون گذشته بود یا بازی های AA و کم بودجه (و کم اهمیت از نظر انحصار) بودن، با ناشر شدن کامل، در عرض شش ماه تا یک سال بیشتر از نصف مشترکین گیم پس ریزش می کنن و همه بافته های Xbox یه شبه پنبه میشه

              چیز دیگری که شما در نظر نمی گیرین اینه که فروش هر بازی روی استور خود Xbox هفتاد دلار سود برای ماکرو داره، هر نسخه بازی روی استیم ۵۶ دلار و هر نسخه روی PSN فقط ۴۹ دلار سود داره و تازه کل این محاسبات بدون در نظر گرفتن از بین رفتن بیس مخاطبین گیم پس هست، شکم ماکرو اگه با نهایت بیست درصد افزایش فروش که معادل ۱۵ درصد افزایش درآمد از فروش بازی ها به قیمت از دست دادن مشترکین احتمالی و فعلی گیم پس، پر میشد نیازی به ناشر شدن نداشت و صرفا انتشار دی وان رو گیم پس رو تعطیل می کرد

              در نهایت نمیگم این اتفاق نمی افته ولی صرفا به انحلال بخش ایکس باکس ختم میشه و البته ماکرو در زمینه این جور اشتباهات سابقه داره، شاید هم صرفا این انتشار محدود به بازی های AA و غیر پر اهمیت با فاصله زمانی باقی بمونه که در اون صورت بدون تغییر قابل توجه یه ذره بیشتر سود می‌کنه

              Dota2آریاo0ashil0oCambyses The ThirdRoyalknightA0seyed0AGOD OF WAR 3Thunder boy3doMr abdmore
              • ۱- ایکس باکس دو گزینه ارائه میده تجربه بازی های بزرگ و جذابی مثل fallout cod gears و diablo و doom و …. تنها با پرداخت حق سرویس یا خرید این بازی ها با قیمت ۷۰ دلار. چطور شما ریزش مشترک گیم پس رو محاسبه میکنی اما از اون سمت فروش هر نسخه از بازی به قیمت چندین ماه اشتراک گیم پس رو محاسبه نمیکنی؟ مایکروسافت اگر ریزش مشترک پیدا کنه، با فروش ۷۰ دلاری به مخاطب نینتندو و پلی استیشن جبرانش میکنه و به نظر من فراتر از اون جبران میکنه. گزارش مالی مایکروسافت با هیچ ناپایداری‌ای مواجه نمیشه. اولاً مایکروسافت گزینه تجربه کلی بازی با سرویس رو پیشنهاد میده و مخاطبین و طرفداران آثاری که ارائه میده رو از دست نمیده دوماً حتی اگر از دست بده با فروش ۷۰ دلاری روی پلتفرم های دیگه این ناهمواری برطرف میشه.

                ۲- بدیهیه که ۳۰ درصد حق نشر میگیرن پلتفرمها (کم و بیش) با در نظر گرفتن این موضوع گفتم که همچنان سود بیشتری در نشر بازی ها روی پلی استیشن وجود داره. بازی ها اصولاً چند برابر ایکس باکس روی پلی استیشن به فروش میرن چون جامعه مخاطبین بیشتری داره. به عنوان مثال بخش عمده‌ای از سود فروش cod روی ps هست. همچنان این موضوع میچربه به فروش بازی ها مستقیماً روی یک پلتفرم. چیزی که این موضوع تشدید میکنه، در اختیار داشتن چندین ناشر هست که باعث میشه چند پلتفرمی شدن منطقی تر به نظر برسه. شما اکتیویژن و بتسدا رو که خریدی نمیتونی تنها به ۲۹ میلیون کاربر محدودشون کنی. کلی خواهان روی پلتفرم های بزرگ تر وجود داره.

                آریاo0ashil0oRoyalknightهادی صفائیNimaAmscگیمری عادیHomayounMr abdMax22more
                • Mahdi Sam گفت:

                  فروش ۷۰ دلاری در کار نیست، حدود ۵۰ دلار از هر فروش به دست میاره و برای اینکه معادل یک سال اشتراک گیم پس کسب درآمد کنه (منهای یک میلیاردی که سال قبل به ترد پارتی ها داده بود)، باید سالی ۶۰ میلیون نسخه بازی بفروشه، شما باور داری که ماکرو پتانسیل همچین فروش رو مجموع باقی پلتفرم ها رو داره؟

                  gigachad_assaissnآریاo0ashil0oRoyalknightMax22
                • گیم پس از معادله حذف شد؟ متوجه هستید که مدت طولانی ای در این پس دارم در مورد استراتژی گیم پس + فروش بازی صحبت میکنم. همچنین از حیث آماری به سود و میزان درآمد گیم پس لینک با آمار رسمی بدید.

                  LegendaryGaming24آریاo0ashil0oRoyalknightNimaMax22گیمری عادی
                • Mahdi Sam گفت:

                  وقتی همه بازی های Xbox رو بقیه پلتفرما باشه خرید پلتفرم Xbox بی معنی میشه و از اونجایی که غیر از PC و Xbox جای دیگری نمی تونه گیم پس بفروشه، گیم پس صرفه اقتصادی خودش رو به دلیل حداقل ۳۵۰ دلار هزینه اضافه برای شروع استفاده از دست میده، با ۳۵۰ دلار اختلاف فرد می‌تونه هر برتری که گیم پس نسبت به بقیه سرویس ها داره رو جبران کنه

                  آریا
            • اتفاقا فن بیس خیلی بیشتر از اینکه بخواد رو پلتفرم خودش نگه داره از بین میره چون اگه یکی به انحصاری ایکس باکس علاقه داشته باشه و بخواد تجربش کنه مجبوره ایکس باکس بخره چون رو پلتفرم های دیگه موجود نیست و خرید ایکس باکس و ساخت اکانت یعنی یه نوع یا درصد کمی از حمایت ولی یک درصد هم یک درصده

              ناشر شدن مثل استیم باعث میشه خیلی از افراد که میرن داخل مایکروسافت استور به قیمت ها و محصول ها شکایت کنن چون قیمت ها تو بازار ها فرق داره مثلا جی تی ای وی تو استیم رایگانه ولی تو استور و اینا پولیه چطور؟

        • مایکروسافت بازی هایی که روی ایکس باکس میاره همزمان روی کامپیوتر و ویندوز هم موجود میشه چون استور این دو تا مشترک هستن یعنی یه جورایی میتونی وقتی با پیسی بازی میکنی به تمام سرویس های ایکس باکس دسترسی داشته باشی بدون اینکه ایکس باکسو داشته باشی این به نظرم خودش یه برگ برنده برا مایکروسافت تو سرویس دهی هست چون بیش از ۹۹٪ گیمرهای پیسی رو ویندوز بازی میکنن

      • Mahdi Sam گفت:

        دلیلش واضحه، تو ایران و تا حدی اروپا همه منتقدا مجبورن که PS رو به هر حال داشته باشن، حالا وجود نینتیندو و ایکس باکس فقط براشون ضرر اقتصادیه در وضعی که پیشینه نوستالژیک خاصی هم نداره براشون، نینتیندو در وضعیت فعلی دست کم ارزونه و اونقدری بازی انحصاری داره که در کنار PS ارزش خرید داشته باشه ولی ایکس باکس که تمرکزش تا حد زیادی روی مولتی پلتفرم و گیم پس هست، پس براشون یه پول دور ریختن اجباری میشه که مورد علاقه هیچ کس نیست این اتفاق

        آریاo0ashil0oRoyalknightehsanTomMax22
      • همشون که نمیتونن ناشر بشن، آخر این راه یکی برنده میشه که تمامی بازی ها روی اون کنسول میاد که تا الان پلی استیشن هست

        آریا
    • Young boy گفت:

      آقای کریمی از همون روز اول گفتم مایکروسافت ناشر میشه رگباری دیسم دادن

      Dota2نمی دونمomidموز خندان✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧آریاArianCambyses The ThirdNintendo_loverRoyalknightmore
    • خوب پس ایکس‌باکس جنگ کنسولی رو باخت،البته سونی کنسول هاش دارن همینطور فروش میرن،به معنی این که خریداران بازی بیشتر و سود دهی بیشتر،ایکس باکس سود دهی آن چنانی نداشته بازی های AAA آن چنانی نداشته مثلاً=هر کسی با Halo حال نمیکنه، این آخری هم که Infinite داستانش زمین تا آسمون با halo 5 فرق داشت،بازی های نچندان جذاب فقط هورایزن۵ قشنگ بود بقیه چی،ولی از اون ور سونی با سری GOW و Uncharted و the last و غیره ترکوند،این شرکت مقصر خودشه که این قدر بد کار کرد،ولی خدایی بازی Starfield که چقدر براش هیجان داشتم حتی میخواستم ایکس‌باکس بخاطرش بخرم،بعد از به بازار اومدنش زد حالمو بد کرد فقط دروغ از دهن تاد هاوارد دروغ گو شنیدم.

      موز خندانآریاo0ashil0oRoyalknightMostafaMr abdMatin BarkatconnorMax22HELLO.BROTHERS
      • تاد هاوارد دروغ گو،خوب سرکار گذاشتیمون 😂🤣🤣🤣🤣

        موز خندانآریاRoyalknightMatin BarkatMax22HELLO.BROTHERS
      • connor گفت:

        نمی دونستیم علاوه بر ریاست گیمفا ریاست ایکس باکس هم به عهده دارید که میدونید چی میشه :d

        Saeed(Have a good time bro)آریاo0ashil0oRoyalknightNimaMax22در شوک گرفتن تیک آبی(مایل به دادن زیر میزی چرب به کریمی)Mr abd
        • مدعی نیستم چیزی که گفتم صد درصد رخ خواهد داد، نظر شخصی منه بر اساس استنباطی که از فعالیت‌های اخیر مایکروسافت در گیمینگ دیدم. کل پوینت بحث کردن و نظر دادن اینه که از دیدگاه خودت اتفاقات رو بسنجی و قرار هم نیست هر چیزی میگی رخ بده. این مشکل شخصی شماست که فکر میکنید هر کی نظری در مورد پدیده یا اتفاقی داره، اون رو قطعی میدونه.

          Dota2Saeed(Have a good time bro)آریاo0ashil0oRoyalknightAmsczODIACNathanNimaHELLO.BROTHERSmore
          • john117 گفت:

            یچیزی هم من میگم یکم تا شوکیس ایکس‌باکس صبر کنید دو سه ماهای قرار خبر از سخت افزار ایکس‌باکس بشه کنار سیاست هاشونم تا حدودی مشخص میشه
            یچیزی عجیبه انگار نیمه اول سال ایکس‌باکس و نیمه دومش رو دو گروه جداگانه مدیریت میکنن
            ۴ ساله نیمه اول سال تا نیمه دومش زمین تا آسمون همچی تو ایکس‌باکس فرق میکنه

            آریاRoyalknight
          • john117 گفت:

            جدا از اینکه حرفا امیدوارم اینچنین نشه به غیر از چند بازی بیشتر که برا پلی استیشن فنا پورت میشه سود دیگه ای برا مصرف کننده ها نداره به هر حال مایکروسافت از رقابت مستقیم با سونی خارج میشه درسته دو شرکت هر دو سود میبرن ولی دستشون باز میشه بدون فشار رقابت سیاست هاشون رو بچینن سرمایه گذاری رو میبرن سمتی که پول بیشتری باشه نه چیزی که گیمر میخواد وقتی یک گزینه بیشتر نداری مجبوری بپذیری
            ایکس‌باکس بازی داستان محور خوب نداشت رقابت مجورش کرد اینکارو بکنه همینطور عکسش برا سونی ولی وقتی از رقابتی نباشه قضیه فرق میکنه نمیگم اتفاق خیلی بدی میوفته و صنعت گیم نابود میشه نه به هر حال شما باید محصول خوبی بدی تا مشتری بخره ولی از اونجا به بعد دستت بازتر هست

            آریاThunder boyRoyalknight
          • connor گفت:

            خب یه(( به نظرم)) هم میزاشتید تا ما ایرادی به کامنت شما وارد نکنیم
            بلاخره شما آدم مهمی در گیمفا هستید باید همه کامنت هاتون قطعی باشن و سخت نگید که ایکس باکس ناشر میشه یا نه

            B-manآریا
            • ۱- هیچ کامنت قطعی ای وجود نداره. اون تحلیلگری که به صورت علمی کار میکنه هم نمیتونه قطعی پیشبینی کنه و شکست خوردن در بازار به همین دلیل رخ میده چه برسه به من و شمای مخاطب.
              ۲- هیچ نیازی به «به نظر من» نیست واضح و مبرهنه. اون پنلی که درش همین الان کامنت مینویسید رو اگر دقت کنید، نوشته «نظر خود را وارد کنید». هیچکس نیاز نداره «به نظر من» بنویسه.
              ۳- شما ایرادی به کامنت من نگرفتی، اصلا در مورد موضوع صحبت نکردی. صرفاً از روی عصبانیت و تعلق خاطری که به یه شرکت که اصلا براش مهم نیست شما کی هستی داری، عصبانی شدی.

              آریا
      • مشاالله انحصاری های پی اس رو خوب بلدی و همش دو سه تا انحصاری ایکس باکسو میشناسی دستت هم به اون بازیا نخورده که میگی هرکسی با اونا حال نمیکنه هیلو به تنهایی انقد جذابیت برای مخاطب هاش داره که ۵ بار داستانش رو با هر حالت ممکن تموم کنی باز کیفش پابرجاست
        درضمن هیلو وقتی آنلاین شد مخاطب های هیلو چند برابر بخش داستانی هیلو شد و هیلو جزء قدیمیترین و بزرگترین فرانچیز های تاریخ گیم هست و مشخصه شما فن بوی سونی هستی و دستت به این طلا ها نخورده تا حالا
        انحصاری های سونی هم واقعا خوب هستن من به کسی هیت نمیدم من خودم یه سری اس دارم و ps5 ولی باید قبول کنیم از یه سری جهات یه کنسول بهتر از کنسول دیگری هست
        مشخصه که نظر خودت نبوده که استارفیلد افتضاحه چون وقتی شما ایکس باکس نخریدی و بازی نکردی از کجا فهمیدی مزخرفه؟ از رو گیم پلیش تو یوتیوب؟ 😂 استارفیلد چند هزار سیاره داره که شما کشفش کنی هرکدوم ویژگی های خاص داره و هیچکدوم از محتویات استارفیلد تکراری نیست

        john117
    • Mahdi Sam گفت:

      آقای کریمی به این موضوع دقت نمی کنه که رقابت با استیم از رقابت با سونی و نینتیندو سخت تره اگه راحت بود سونی برای عرضه بازی هاش روی PC به استیم باج نمی داد و استور خودش رو می‌زد، حتی وقتی اکتی و یوبی و EA استیم رو ول کردن هم باز هر سه در نهایت دست از پا درازتر برگشتن، روی کنسول سونی/نینتیندو هم که عمرا بذارن استور داشته باشه ماکرو، اساسا استور داری بدون کنسول برای ماکرو یه سراب وهم آمیز بیشتر نیست که شکست سختی درش می خوره

      آریاo0ashil0oRoyalknightMatin BarkatMax22
      • دوست عزیز، هیچکس نگفته قراره با استیم رقابت کنه. قراره رویکردی شبیه به استیم رو اتخاذ کنه به این معنا هست که قراره در کنار «ناشر شدن»، تا حدی «سخت افزار» هم تولید کنه. شما به کل اصلا متوجه چیزی که داریم ازش صحبت میکنیم نیستی. وقتی میگیم قرار رویکرد مشابه پیش بگیره یا شبیه به x عمل کنه، به این معنا نیست که مستقیماً باهاش رقابت کنه.

        چون ولو هم vr میسازه هم استیم دک رو داره. و در کنارش بازی تولید میکنه و کار نشر رو انجام میده. و انتظار داریم مایکروسافت هم دقیقاً تولید سخت افزار ادامه بده در کنار کار نشر و ساخت بازی هم انجام بده، گفتیم رویکردی مشابه. دلیل اشاره به این موضوع هم اینه که مردم فکر نکنن قراره سخت افزار رو به کلی کنار بذاره.

        Max22o0ashil0oهادی صفائیAmscموز خندانآریاMr abdMatin BarkatRoyalknightNima
        • Mahdi Sam گفت:

          خب کجا قراره دقیقا استور بزنه؟ رو پلتفرم سونی یا نینتیندو؟ وقتی حتی گیم پس رو استور خودشون قبول نمی کنن؟ جایی که می مونه PC هست که باید با استیم رقابت کنن

          آریاRoyalknight
          • روی pc استور بزنه یا نزنه چندان اهمیتی نداره. فروشگاهی نداشته باشه هم مهم نیست چندان. بالاتر هم متذکر شدم. از نظر درآمد زایی فن بیس ایکس باکس + حق ۳۰ درصدی پلتفرم های دیگه، همچنان به مخاطبین جهانی روی پلتفرم های دیگه نمیچربن و با فاصله نمیچربن. اگر ایکس باکس +۵۰ میلیون دارنده داشت و استراتژی سخت افزار محور رو هم پیش گرفته بود، چیز دیگری میگفتم. مایکروسافت بارها در بیانیه های خودش گفته که هدفش گسترش گیمینگ از طریق صفحه نمایش و کلاود و سرویس هست نه کنسول و سخت افزار به صورت سنتی. شعاری هم که جدیدا دارن شکل میدن «آوردن بازی برای پلیرهای بیشتر» هست.

            موز خندانآریاRoyalknightNimaMax22امیرحسین نصرتیMr abd
        • bbb103 گفت:

          آقای کریمی متسفانه شما هم در اشتباهی
          مایکروسافت کنسول بعدیش رو بر پایه ویندوز میسازه تا تموم استور ها روش اجرا بشن به این شکل اکس باکس به معنای کلیش از بین نمیره ولی در عمل اکس باکس با یه پی سی جایه گزین میشه چرا مردم باید اکس باکس جدید رو بخرن وقتی دیگه بازی انحصاری نداره ؟ به یک دلیل گیم پس یه کنسول خوش ساخت ارزان قابلیت خرید اشتراک گیم پس و اجرای تمام بازی ها که رو ویندوز هستن (حتی بازی های سونی )
          به این شکل مایکروسافت درو میکنه پول رو فن ها هم از همیشه راضی ترن
          کاری که استیم میخواست با استیم ماشین انجام بده ولی قدرت نرم افزاری سخت افزاری و پولشو نداشت متسفانه
          تی ۲۰ سال آینده چیزی به نام کنسول با این محدودیت هایی که الان داریم میبینیم هم دیگه نیست نه مایکرو نه سونی همه مجبور به کوچ هستن چون دنیا محدودیت رو دوست نداره

    • Mr abd گفت:

      همین جز کوردن ی روزی اومد گفت ایندیانا جونز و استارفیلد و حتی هیلو میان رو ps!!! حتی تاریخ انتشار برا استارفیلد دادن! ولی بعد
      چی شد؟؟؟ چیزی بجز چند عنوان کوچیک عرضه شدن؟؟؟
      ایکس باکس هیچ وقت ناشر نخواهد شد!
      حداقل کنسول رو می‌سازه! چیزی که اسپنسر میگه!
      خودتون رو با این خبر های ی شاهی خسته نکنید!
      چون این خبرا غذای کاربر هایی مثل اسپارتا و… هست!

      آریاo0ashil0oB-manRoyalknightA0seyed0APouriamiarminThunder boyLongtailDANImore
  • Nahoo گفت:

    در حقیقت مایکروسافت خیلی وقته توی این فکره و برای همین استودیوهای زیادی خرید.

    آریاARSHIAAAAtintinRoyalknightStar Phoenix 🔥🌟Mr abdMatin BarkatHELLO.BROTHERS∞Nimamore
  • dragonborne گفت:

    بزودی قراره آخرالزمان بشه داخل کامنتا

    موز خندانآریاMoojyMostafaPinocchioSaeed(Have a good time bro)Matin BarkatNimaMax22DANI
  • Rezz گفت:

    الان سهام داران عزیز گیمفا دوباره میوفتن به جون هم

    موز خندانآریاARSHIAAAATheyCallMeSamBeDioRMatin BarkatNima
  • البته به این یارو زیاد هم نمیشه اعتماد کرد چون شعله رو زیادی بالا می کشه جهت تحریک و به هم ریختن اذهان کامیونیتی ایکس باکس برای اعتراض !
    وگرنه این که اینفلوئنسر خودشونه ، مطمئنا از گفتن چنین حرفایی خودش بیش‌تر از همه زورش میاد

    موز خندانآریاARSHIAAAAMostafasnowgirlPinocchioMr abdMatin BarkatGozarmovaqatMamadmore
  • باز هم یک سیاست کثیف تا خرداد
    Xbox توی شوکیسش بگه که نه Xbox با قدرت برمیگرده و اینا
    سیاست

    موز خندانآریاARSHIAAAARoyalknightsnowgirlStar Phoenix 🔥🌟arshia.ya.moMr abdMatin BarkatMR147more
  • Kasra گفت:

    امیدوارم هر اتفاقی که میخواد بیوفته فقط خودشون رسمی بیان اعلام کنن. مارو از این حالت بلاتکلیفی بیرون بیارن یه روز همین کوردن میگه فقط به عناوین سرویس محور خلاصه میشه حتی داستانی ها هم نه حالا الان میگن حتی هیلو هم مولتی میشه ، خلاصه که ما هم انقدر بدبخت نیستیم که همه مولتی بشن و فقط بخاطر یه گیم پس بریم سمت ایکس باکس من خودم به شخصه عناوین شوتر بیشتر دوست دارم و اینو تو ایکس باکس بیشتر میتونم برسم بهش و از اون ور هم همشون روز عرضه رو گیم پس که ارزون ترم در میاد و بخاطر این من انتخوابم ایکس باکس بود یعنی ۶۰ درصد انتخوابم برای من انحصاری هاش بود و اگر بخواد مولتی بشه راحت میرم سمت پی اس ، منم بدم نمیاد گاد آف وار هارو بازی کنم .

    و در آخر هم میخواستم بگم آقای کریمی نظر شما برای من خیلی اعتبار بیشتری داره تا اینا خواستن بگم نظر نهایی شما چیه ؟ یعنی ایکس باکس ناشری به صورت موردی ( فقط سرویس محور و چند تا داستانی aa ) یا اینکه کلا ناشر مولتی پلتفرم میشه حتی هیرو و گیرز

    موز خندانآریاo0ashil0oMatin BarkatMahdi Sam
    • شکی ندارم ناشر چندپلتفرمی میشه، اما نه یک شبه.

      برام جای تعجبه این همه شواهد و مدارک وجود داره و طی فقط و فقط دو ماه، کلی اتفاق مهم برای مایکروسافت در بستر «چند پلتفرمی شدن» رخ داده و مخاطبین گیمینگ باز داخل بخش کامنت‌ها اعتقاد دارن که این صحبت های جز کوردن سیاسته خود مایکروسافته یا کسانی که اعتقاد دارن ایکس باکس رویکرد «نشر» رو پیش میگیره صحیح نیست.

      طی دو ماه،
      ۱- چهار بازی Xbox هر چند آزمایشی‌طور به پلی استیشن اومدن. (فکر میکنید مایکروسافت به سود این بازی ها صرفا نیاز داشته یا قصد داشته یک استارت هوشمندانه بزنه و به تدریج بازی های خودش رو پورت کنه یا شرایط رو بسنجه؟)
      ۲- رئیس مایکروسافت به ارائه بازی های بیشتر روی پلتفرم های بیشتر اشاره کرده.
      ۳- بازی هایی که منتشر شدن روی پلی استیشن Top Seller بودن و موفق عمل کردن.
      ۴-مایکروسافت در زمینه سخت‌افزار عملکردی در حد رقبا نداره و استراتژی کاملاً نرم‌افزار محور داره.

      مثل روز روشنه چه اتفاقی رخ خواهد داد. مایکروسافت مشخصاً در توانش نیست که ناگهان اعلام کنه هر چیزی که داریم و نداریم رو روی پلتفرم های رقیب عرضه میکنیم و با بک لش شدید مواجه بشه؛ این یک رویه آرام و تدریجیه که بی شک طی سال‌های آینده رخ میده.

      بازم میگم تعجب‌برانگیزه صحبت کاربران مخصوصاً داخل کشور خودمون، احیاناً فکر میکنم مردم انتظار داشتن فیل اسپنسر رسماً اعلام کنه از امشب تمام بازی های خودمون رو پورت میکنیم روی پلی استیشن و از اسفند تا اردیبهشت هر چی بوده و نبوده از اکوسیستم ایکس باکس رو روی پلی استیشن و نینتندو ببینیم. مشخصاً این یه پروسۀ تدریجیه. اصلاً خود عرضه بازی باید با استراتژی صورت بگیره و در بازه های مناسب برای فروش حداکثری عرضه بشه. بماند که پورت بازی خودش وقت گیره.

      موز خندانآریاهالک ایرانیo0ashil0oRoyalknightsnowgirlStar Phoenix 🔥🌟zODIACtintinMr abdmore
  • هر چند هفته یک بار یکی میاد یه حرفی میزنه و میره اما خود مایکروسافت تا الان همشون رو رد کرده و گفته باقی می مونه
    همین الان امسال از نظر انحصاری از سونی جلو زده سونی امسال به جز بازی موبایلی سامورایی و دخترک شمشیر زن کیوت چی منتشر کرده؟
    مایکروسافت بوده ، هست و خواهد بود 💚

    آریاSaeed(Have a good time bro)o0ashil0oRoyalknightarminPinocchiotintinMalekBerlin_ARMr abdmore
  • عه جز کوردن این حرف رو زده
    خب پس میتونم بگم داره چرت میگه. نزدیک شوکیس ایکس‌باکسیم به همین دلیل داره اینطوری میکنه

    موز خندانآریاStar Phoenix 🔥🌟✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧
  • connor گفت:

    دوباره چرت پرت
    نمیدونم خسته نشدن خبر اشتباه درباره ناشر شدن ایکس باکس پخش کردن

    محمدحسینB-manآریاARSHIAAAASaeed(Have a good time bro)o0ashil0oRoyalknightarminPinocchioAB.Hannamore
  • چقد خوب👍
    کار درستو انجام میده

    محمدحسینآریاARSHIAAAAPinocchio∞Max22Homayoun
  • Max22 گفت:

    فقط مسئله زمانه ! دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره

    محمدحسینآریاموز خندانo0ashil0oRoyalknightPinocchioconnorNima∞Homayounmore
  • همون اشتباهی که چند سال پیش تو بازار موبایل انجام دادن رو دارن دوباره تکرار میکنن. مسئولین مایکروسافت خودشون گفتن که خروج از بازار موبایل با وجود فروش کم اشتباه بود.

    آریاموز خندانMatin BarkatMax22King
  • King گفت:

    یا عبررررر فضضضضضل . سیرووووووووووس. کجایییییی که ایکس باکستو کشتن😂

    محمدحسینموز خندانآریاo0ashil0oRoyalknightDANIStar Phoenix 🔥🌟PinocchioNimaBerlin_ARmore
  • Niroomand گفت:

    امیدوارم که همینطور بشه، البته نه بخاطر اینکه کشته مرده بازی های ایکس باکس هستم.
    بخاطر اینکه یه سایت مزخرفی پیدا نشه و با نمره دادنش گند بزنه تو اعصاب ما!

    stevivor:
    GOW 2018 (8)
    TLOU 2 (8)
    Damon’s Souls Remake  (۷.۵)
    Bloodborne (7.5)
    Ghost Of Tsushima (7)
    HZD (7)
    HFW (6.5)
    Days Gone (6)
    Death Stranding (3.5)
    •••••
    Medium (100)
    Halo Infinite (95)
    GEARS 5 (90)
    Forza Horizon 4 (90)
    Forza Motorsport 7 (85)
    State of Decay 2 (80)

    تازه این فقط یک نمونش هست!
    همین میشه که لست ۲ با متا ۹۳ دو برابر هیلو اینفینیت نمره زرد داره.

    محمدحسینآریاTheyCallMeSamo0ashil0oRoyalknightPouriamiMahdi SamThunder boyHamedMax22more
    • BeDioR گفت:

      تقریباً دو برابر این تعداد نقدایی هست ک کاملا موضعشون برعکسه🥴

      محمدحسینآریا
      • Niroomand گفت:

        کدوم تعداد؟
        من کلا یه وبسایت اسم بردم دیگه دوبرابر یه وبسایت که خیلی……
        موضعشون به نفع کی برعکسه؟
        داداش چرا درست و کامل نمی نویسی که ادم بفهمه چی میگی؟

        آریا
        • BeDioR گفت:

          داری میگی این یه نمونه از هزارتا نقدیه ک ب سونی کم نمره داده به ایکس باکس زیاد ،میگم برعکسشم کامل هست

          • Niroomand گفت:

            من حرفی از “هزارتا” نزدم.
            همون چندتا هم باشن، نمره رو می کشن پایین.
            حالا یه دوتاشون رو به همین صورت که من نوشتم، بگو.

            • BeDioR گفت:

              لازم نیست تک سایت بیارم متای کلی بازیا رو مقایسه کن بعد بشین تجربشون بکن ، یکم در حق سونی لطف شده(ب شکل عجیبی ب بعضیاشم ظلم شده مثل بلاد)

              • Niroomand گفت:

                “لازم نیست تک سایت بیارم”
                بگو اصلا نمیتونم بیارم، دیگه چرا قضیه رو دو سرت میچرخونی؟

                •••••

                “یکم در حق سونی لطف شده”
                کامل بنویس حداقل بفهمم در حق کدوم بازی ها لطف شده!

                والا یکی مثل لست ۲ با دوبرابر نقد زرد (بازه ۶۰ تا ۷۵) نسبت به هیلو اینفینیت متای ۹۳ داره.
                همون مثال بالایی که زدم بالاترین نمرش به بازی های سونی مساوی با نمره state of decay 2 بود.
                خودت مقایسه کن دیگه.

                اگر این وضع نمره دهی نبود یا اصلا بازیی مثل لست ۲ مولتی پلتفرم بود ۳ تا ۴ نمره بالاتر می گرفت.

                •••••

                مثالا quarter to three به لست ۱ نمره ۶ داده، به رچت نمره ۲ داده و به هورایزن زیرو داون هم ۶ داده.

                طبیعی هست وقتی به State Of Decay نمره ۱۰ بده، کسی شک کنه.
                تو بودی شک نمیکردی؟

                • BeDioR گفت:

                  شک ک ن مطمئن هستم از این مطلب ولی خب لست و استلار بلید و امثالهم مثالای خوبی نیستن چون حواشیشون هم نقد مثبت براشون خرید هم منفی
                  کلا نمرات یه قرون برام نمی ارزن ولی متای گیرز پنج شده ۸۴ و اسپایدی دو ۹۰ ک ظلمه
                  البته خب گوست و پاتاپون و لوکوروکو و تیرد بیرفدی و … هم از سونی در حقشون ظلم شده ولی خب
                  کلا جنگ کنسولی خنده داره باید برای همون منتقدا باشه ن امثال من

  • مایکروسافت فقط سمت جایی میره که مردم بیشتری رو جذب کنه !
    حالا هر اتفاقی هم بیوفته ، هوادارهای قدیمی ناراحت بشن
    ایکس باکس تبدیل به فحش بشه
    کنسولهاش رو مردم تو سطل زباله بندازن
    هر اتفاقی ، این برای سران مایکروسافت ذره ایی اهمیت نداره !
    مردم کجا بیشترن ! مایکروسافت همونجاست ! ….

    سیاست کلی مایکروسافت . این کمپانی هرگز به محصولات تولیدی خودش متعهد نبوده و تعهد صرف رو شکست میدونه ، این رمز پیروزیشه !

    محمدحسینموز خندانآریاo0ashil0oRoyalknightsnowgirlMax22Matin BarkatKingHomayounmore
    • Mahdi Sam گفت:

      متاسفانه این رمز پیروزی برای گیمینگ جواب نداده هرگز و از الان به بعد هم جواب نمیده، نکته اینه که الان ماکرو برای سود بیشتر بازی هاش رو روی پلتفرم های رقیب منتشر می کنه بعدش که سود استور و اشتراک گیم پس قطع شد، بخش ایکس باکس رو تعطیل می کنه و این بخش رو به باقی بخش های شکست خورده و منحل شده ماکرو من جمله ویندوزفون ملحق می کنه

      آریاo0ashil0oRoyalknight
  • الان سیروس میاد فشاری میشه میگه نه سونی میخاد ناشر بشه

    موز خندانآریاSaeed(Have a good time bro)o0ashil0oRoyalknightDANIStar Phoenix 🔥🌟Mr abdTomMatin Barkatmore
  • رضا گفت:

    خب اینجوری بشه که همه میرن پلی استیشن میخرن ایکس باکس باز ها به عشق هیلو و گیرز ایکس باکس میخریدن

    موز خندانآریاRoyalknightرضاMatin Barkat
  • Rest in peace Xbox
    همین الان ایکس باکس در زمینه سخت افزار رتبه آخر رو داره این چیزیه که خودشونم اعلام کردن و مشخصا بعیده با این اختلافی که دارن به رقبا برسن از طرفی به طور آزمایشی بازی هایی مثل سی او تیوز رو برای پلی استیشن و اوری رو برای سوییچ پورت کردن و به نتایج خیلی خوبی رسیدن انتظار نداشته باشید فیل اسپنسر بیاد روی صحنه اعلام کنه که مایکروسافت قراره تبدیل به ناشر چند پلتفرمی بشه ولی دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد

    محمدحسینموز خندانARSHIAAAAjonathan reid (Penitent one)o0ashil0oRoyalknightBeDioRMatin BarkatMax22Mahdi Sammore
    • Xbox lover گفت:

      رتبه آخر؟۳۰میلیون بنظرت کمه؟
      داداش مسابقه نیس ک نفراول همه پولو ببره فروشه بحث پوله تو درامد زایی و پول و سود ک الان بالاتره از سونی دلیلشم مشخصه چون بازار بزرگ تری داره علاوه بر پلتفرم خودش پی سی هم هست ک برخلاف سونی ک تازه داره میفهمه ک باید روش مایکروسافتو ادامه بده مایکروسافت از قبلن بازی هاشونو عرضه میکنن روی پی سی من نمیفهمم کجای متن بالا ک نوشته مایکروسافت میخاد شبیه ولو عمل کنه و پلتفرمی شییه به استیم بزنه معنی عرضه بازی ها روی پی اس رو میده؟؟؟مگ استیم رو پی اس هست؟
      مایکروسافت خیلی وقته بازی هاشو واسه پی سی میده جدید نیس این مساله

      o0ashil0oRoyalknightarminThunder boyStar Phoenix 🔥🌟
  • ای بابا ما زحمت کشیدیم ایکس بوکس خریدیم🗿

    موز خندانآریاARSHIAAAAMatin BarkatMax22King
  • Mahdi Sam گفت:

    بسیار هم عالی تنسنت و امبریسر از الان آروم آروم باید پولا رو جمع کنن که بخش ایکس باکس زیر ده سال منحل اگه این خبر درست باشه، مبارک تنسنت که قراره استدیوهای خوبش رو بخره

    آریاRoyalknightMatin Barkat∞
  • Thunder boy گفت:

    https://s8.uupload.ir/files/img_20240502_142335_490_5hds.jpg همش شرو ور پشت شرو ور دیدن نزدیک مراسم ایکس باکسه می‌خوام جو رو خراب کنن 😪🥱 اینم تکذیب شد

    محمدحسینآریاo0ashil0oRoyalknightStar Phoenix 🔥🌟LongtailMr abdKasraMahdi Sam
  • الان سهام سهامداران ایکس باکس سقوط میکنه 😁

    Saeed(Have a good time bro)موز خندانآریاRoyalknightStar Phoenix 🔥🌟Mahdi Sam∞Max22King
  • ولی به نظر من به همین بازی های کوچیک ختم میشه و بازی های بزرگ که آبروی کنسول حساب میشن برای کنسول رقیب نمیره…

    محمدحسینموز خندانآریاViboroRoyalknight∞KingTIRED_WOLF
  • خب واقعیت اینکه همه چی دیگه یه جورایی مشخص شده برامون
    اینکه مایکروسافت به مرور بازیاشو واسه پلتفرم های دیگه منتشر میکنه
    فقط امیدوارم هر چه زودتر شاهد خبر عرضه استارفیلد روی PS5 باشیم

    محمدحسینFarshidmcآریاRoyalknightMalekStar Phoenix 🔥🌟Max22TomKing
  • Tom گفت:

    تحلیل فناش :
    اره xbox میخواد ps رو با قدرت بیشتر از داخل شکست بده 😂

    محمدحسینFarshidmcموز خندانآریاARSHIAAAASaeed(Have a good time bro)o0ashil0oRoyalknightconnor∞more
  • sorena گفت:

    این رویکرد اصلا منطقی نداره. جز کوردن از روز اول که انتشار چندتا بازی برای پی اس تایید شد، راجع به این موضوع یکم اغراق آمیز و متناقض حرف میزنه.
    انتشار برخی از بازی ها با توجه به تعداد بالای استودیو ها، پیشینه‌ای مولتی پلتفرم بودن بازی ها، فروش خوب روی پلی استیشن، منطقی و طبیعی هست اما انتشار بازی هایی که اساسأ شناسه ی پلتفرم هستن، اصلا منطقی نیست.
    ماکروسافت با این کار کلا بیس کلاسیک خودش رو سوق میده به سمت سونی و دلیلی برای نگه داشتن مخاطب در اکوسیستم خودش نداره، گیم پس درسته برگ خوبی هست اما باید بستری هم برای استفاده اش باشه!. وقتی در شرایط فعلی بخش کلاود گیمینگ رشد بزرگی نداشته و هنوز تا اون مرحله زمان لازم هست، بدترین حرکت می‌تونه این باشه که همین نصفه فروشی هم که داری رو از دست بدی!. گیم پس به تنهایی نمیتونه خرید کنسول رو توجیه کنه درحالی که در طرف مقابل کلی بازی+بازی های ماکروسافت وجود داشته باشه. در شرایطی این رویکرد مناسب و منطقی هست که ماکروسافت بتونه در بخش کلاود گیمینگ پیشرفت ملموسی داشته باشه و تمایل مخاطبان از کنسول به کلاود تغییر کنه. تو این حالت بی خیال شدن بخشی از فروش کنسول و استفاده از موقعیت طرف مقابل منطقی هست و منجر میشه سونی هم رویکرد متقابلی داشته باشه، یعنی زمانی که ماکروسافت در بخش کلاود موفقیت بزرگی کسب کنه و مخاطبان زیادی داشته باشه.
    راهکار مناسب این هست که رویکردی شبیه اپلیکیشن داشته باشه و یه مرور این برنامه رو پیاده بکنه، یعنی آپ ایکس‌باکس روی پلتفرم های دیگه در دسترس قرار بگیره و بازی ها از طریق کلاود یا داخل همون اپ قابل تجربه باشن. در غیر اینصورت کلا باید بازار کنسول و بستر های تجربه ی خودشون رو کنار بزارن.

    آریاO2armino0ashil0oRoyalknightconnor∞MR147TIRED_WOLFKasramore
  • MADMAX گفت:

    کنسولی های ایکس باکس شما را خریداریم
    سریز ایکس ۱۲M
    سریز اس ۷M
    (قیمت منصفانه)

    FarshidmcآریاO2o0ashil0oRoyalknightconnor∞BeDioRStar Phoenix 🔥🌟King
  • مایکروسافت غوله نرم افزاره و تخصصش توی این زمینس الان هم میخواد تو این زمینه که متخصصه گسترش بده خودشو

    آریاRoyalknightStar Phoenix 🔥🌟
  • خیلی خوشالم ازین موضوع ک دوتا پلتفرما هم رغیبن هم رفیق خدایی دمه مایکروسافت گرم هم چنتا بازیه خوب به پلیسیشین داد هم ازون ورم هوایه کسایی ک نسل نه میخواستن بیانو نمیتونستن بیانو داشت با کنسوله اقتصادیش در کل حقشه بش میگن رفیق گیمرا

    موز خندانآریاO2
    • O2 گفت:

      .. شعر عمیقی بود، پلی استیشن و ایکس‌باکس همیشه رغیب بودن و هیچ وقت رفیق نبودن و نخواهند بود، هوای هیچ کس رو هم ندارن، تو اگر از گرسنگی بمیری هم یه قرص نون بهت نمیدن، اونا فقط دنبال پول خودشون هستن و سودشون، فکر کردی مایکروسافت دلش به حال تو یا فن بیس پلی استیشن سوخته بازی پورت کرده رو پلی استیشن؟
      کمتر شعار صدمن یه غاز بدید بسه دیگه داره حال به همزن میشه…

  • مایکروسافت نمیتونه به همین راحتی ناشر بشه. درسته که به سود بسیار زیادی میرسه با توجه به استودیو های اخیرش ولی فن هایی که بخاطر انحصاری هاش ایکس باکس خریدن رو میخواد چیکار کنه؟ درواقع خودشون رو بخاطر بازی های ایکس باکس از انحصاری های پلی استیشن محروم کردن. این پروسه حداقل یک نسل طول میکشه

    موز خندانآریاViboro
  • متن اصلی این خبر رو من دو ساعت پیش دیدم وب سایت گیمینگ خارجی منتشر کرده بود .حیف واقعا حیف اینکارو بکنه من فقط سه سال پیش رو بهش فکر میکنم که یه سری فنهای ایکس باکس بعد از خرید اکتیویژن منتظر انحصاری کردن کال اف بودن و بقیه بازی ها تا یکی دو ماه هر روز میگفتن پلی استیشن هارو بفروشید ذوق میکردن سونی کارش تموم شد میگفتم اخه چرا چه ذوقی داره محروم شدن کلی پلیر از بازی هایی که سی سال مولتی هستن نمی دونم و نمی خوامم بدونم اون شوق اون زمان کینه و خشم رو و الان که میبینن کلا ورق برگشت اصلا هدف این خرید چیز دیگه ای بوده ولی اصلا خبر خوبی نیست این یعنی بیست پنج سال زحمت اینهمه طرفدار کنسول بخرن پاش واستن خودشون رو از خیلی بازی های بزرگ دیگه محروم کنن البته هیلو و گیرز فورزا هم بزرگ هستن پلی استیشن محروم بود ازش ولی منظورم اینهمه واستادن و تعصب کشیدن هست واقعا حیف اینهمه هرینه گنجی مثل گیم پس ثروت ماکروسافت همه چی رو داشت و داره برای گرفتن بازار نسل هفت بدون گیم پس تا اخرا نقریبا برنده بود ایکس باکس پس میتونست .البته رشد موبایل گیمینگ و سخت افزار های موبایل یکم باعث سرد شدن از ادامه کار هست چون اونجور که گفتن یکی از دلایل خرید اکتیویژن موبایل گیمینگ بوده همون حرف درست بوده و هست هدف فقط از این به بعد گیم پس هست ولی دیگه گیم پس تبدیل کنه به مرکز گیمینگ و پلتفرم گیم که با هر سخت افزاری بشه یوزرش بود .از ته دل امیدوارم نشه اینجور

    موز خندانآریاKing
  • ARSHIAAAA گفت:

    سیروس کجاییییی دقیقا کجایی کجایی تو بی من تو بی من کجایی

    Saeed(Have a good time bro)موز خندانآریا
  • این یعنی خطر برا صنعت گیم!
    اگه مایکرو بکشه کنار اونوقت دیگه سونی رقیب نداره
    و وقتی هم رقیب نداشته باشه کیفیت بازی ها میاد پایین
    چون دیگه براش مهم نیست چی میشه اون دیگه رقیبی نداره و اونایی که کنسول می‌خوان مجبورند سونی بخرن
    یجورایی مثل کالاف که وقتی بی رقیب شد خودتون دیدید چطور اون شوتر اول شخص خفن رو تبدیل کردن به بازی با داستان کوتاه و مضخرف که همش مولتی پلیره و ازش به عنوان دستگاه چاپ پول استفاده می کنند

    آریا
  • این چی بود آخه حداقال یه عکسی یه ویدئویی که بتونه این حرفو ثابت کنه مایکروسافت اصلا نیاز نداره برا اینکه فروشش رو بیشتر کنه چند پلتفرمی بشه از جاهای دیگه کلی درآمد داره تمام اپلیکیشن ها و محصولات و ویندوز اینا خودشون یه منبع درآمد زیادی برای مایکروسافت هستن بزرگترین انحصاری های ایکس باکس که هیلو و فورزا هستن هیچوقت فکرشم نکنید مایکروسافت بخواد بیاره رو پی اس حتی اگه گفته باشن میخوایم چند پلتفرمی کنیم بدونین مثل نسل هشتم فقط حرف میزنن شاید انحصاری های کوچیکتری مثل lies of P و sea of thieves رو بیارن رو پی اس ولی اینا بزرگترین انحصاری ها هستن
    با وجود گیم پس و اینا اصلا نیازی نیست روی پی اس و بقیه پلتفرما بازی هاشو انتشار کنه کلی یوتیوبر هم هستن که تو ویدئو های کوتاهتر با دلیل منطقی میگن چرا ایکس باکس گیم پس کافیه تا مایکروسافت انحصاری هاشو چند پلتفرمی نکنه

  • Old_player گفت:

    دنیای بدون Xbox دنیای ترسناکی میشه امیدوارم مایکروسافت با بیشترین قدرت به تولید سخت افزار خوب و با کیفیت ادامه بده

    Saeed(Have a good time bro)
  • سجاد گفت:

    من که به هیچکدوم از سایت های ایرانی اعتماد نمیکنم ، اگه ماکروسافت ناشر بشه دیگه ایکس باکس از ذهن همه میفته و کلا ماکروسافت ضرر می‌کنه ، بنابراین هیچ کاری نمیکنه

منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت - گیمفا