بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز imdb

طرفداران و بینندگان با امتیازهای خودشان در وب‌سایت IMDb بدترین فیلم‌های تاریخ سینما را مشخص کردند.

گاهی اوقات تماشا کردن یک فیلم بد نیز به نوبه خودش می‌تواند تجربه جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد. گاهی اوقات این آثار سینمایی آن‌قدر بد هستند که به آثاری جالب و سرگرم‌کننده تبدیل می‌شوند. گاهی اوقات تولید آن‌ها حکایتی از غرور و تکبر است. در برخی از موارد نیز این آثار درس عبرتی برای دیگر فیلمسازان به شمار می‌روند تا اشتباهات این آثار را تکرار نکنند. از همین رو، تماشای بدترین فیلم‌ها نیز می‌تواند گاهی اوقات دلیلی منطقی داشته باشد.

وب‌سایت IMDb که یکی از مراجع فیلم و سریال به شمار می‌رود و آثار مختلف را بر اساس امتیاز کاربران به آن‌ها رتبه‌بندی می‌کند، این آثار سینمایی را به‌عنوان بدترین فیلم‌های تاریخ سینما معرفی کرده است، فیلم‌هایی که با وجود بد بودن توانستند تا حدودی در ذهن مخاطبان باقی بمانند، حتی اگر به‌خاطر همین بد بودنشان باشد.

۱۲. فیلم Battlefield Earth – محصول سال ۲۰۰۰

فیلم battlefield earth
فیلم Battlefield Earth
  • کارگردان: راجر کریستین
  • بازیگران: جان تراولتا – فارست ویتاکر – بری پپر
  • ژانر: علمی تخیلی
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۲.۵ از ۱۰

فیلم «آوردگاه زمین» یک شکست از لحاظ انتقادی و همچنین تجاری بدنام به شمار می‌رود که برای همیشه در بدنامی خواهد ماند. این یک پروژه از جان تراولتا بود و تقریباً می‌توان گفت که به جز مناظر آن ارزش دیگری در این اثر سینمایی نمی‌توان مشاهده کرد. این فیلم بر اساس کتابی از بنیان‌گذار ساینتولوژی یعنی ال ران هابارد ساخته شده و درباره گونه‌های بیگانه پیشرفته است که در نهایت مشخص می‌شود حریفی قدرتمند برای زمینی‌ها نیستند.

فیلم «آوردگاه زمین» در میان بسیاری از بدترین فیلم‎‌ها توانسته جوایز بسیار زیادی از Razzies (جوایزی برای بدترین شکست‌های سینمایی) را به دست بیاورد و رکوردشکنی کند. با اینکه باورش بسیار دشوار است، برنامه‌هایی برای ساخت دنباله‌ای برای این فیلم وجود داشت که در نهایت کنار گذاشته شدند. این اثر سینمایی یک رکود برای یکی از بااستعدادترین ستاره‌های سینمای قرن بیستم یعنی جان تراولتا است.

۱۱. فیلم National Lampoon’s Pledge This – محصول سال ۲۰۰۶

فیلم national lampoon's Pledge This
فیلم National Lampoon’s Pledge This
  • کارگردان: ویلیام هاینز – استراتفورد همیلتون
  • بازیگران: پاریس هیلتون – پائولا گارسز – سارا کارتر
  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۱.۷ از ۱۰

دو تا از فیلم‌های پاریس هیلتون در این فهرست از بدترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد که مطمئناً همه‌اش تقصیر او نبوده است. حتی تمام استعدادهای بازیگری جهان نیز نمی‎توانستند این فیلم کمدی ظاهری و ناکارآمد را نجات بدهند، فیلمی که درباره گروهی از دوستان دانشگاهی است که پس از انفجار توالت در محوطه دانشگاه آواره شده‌اند.

این اثر سینمایی فیلمی بسیار بد است که معایب افتضاحی درون خودش دارد و گفتن همه موارد آن‌ها بسیار طول می‌کشد. با این حال، بدترین بخش از این فیلم کمدی دردآور و غیر خنده‌دار نیز هدر دادن استعداد هم‌بازی پاریس هیلتون یعنی سایمون رکس است. این خواننده رپ و کمدین برجسته که همیشه دست کم گرفته می‌شود، هیچ فرصتی پیدا نمی‌کند که بتواند استعداد خودش را به کار بگیرد. خدا را شکر که شان بیکر در نهایت با فیلم کمدی درخشان خودش به نام Red Rocket توانست نقشی شایسته به سایمون رکس بدهد.

۱۰. فیلم Radhe: Your Most Wanted Bhai – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم radhe your most wanted bhai
فیلم Radhe: Your Most Wanted Bhai
  • کارگردان: پرابو دوا
  • بازیگران: سلمان خان – دیشا پاتانی – جکی شروف
  • ژانر: اکشن
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۱.۹ از ۱۰

به احتمال زیاد شما هرگز نام این اثر سینمایی را نشنیده‌اید و جدای از هشداری که در اینجا درباره ترکیب نامنسجم و تقریباً غیرمنتظره تصمیم‌های بد فیلمسازی است، واقعاً دلیلی وجود ندارد که حتی به این فیلم فکر کنید. پرابو دوا این فیلم را کارگردانی کرده است و داستان آن درباره پلیسی است که در حال جنگ با اربابان مواد مخدری است که جوانان را هدف قرار داده‌اند.

 فیلم «رادهه» بازسازی‌ای از فیلم جنایی The Outlaws محصول ۲۰۱۷ از سینمای کره جنوبی به شمار می‌رود ولی برای متوجه شدن این موضوع باید با دقت بسیار فراوان به جزئیات توجه کرد چراکه این فیلم هیچ جذابیتی از فیلم اصلی درون خودش ندارد و فقط با نماهایی بدون پیراهن از ستاره فیلم یعنی سلمان خان است.

فیلم «رادهه» با بد بودن خودش به ما نشان می‌دهد که پروژه‌های متکبرانه و وحشتناک منحصر به صنعت سینمای آمریکا نیستند. اگر تاکنون فیلم هندی تماشا نکردید، مطمئناً فیلم‌های مدرن بسیار زیادی وجود دارند که ارزش دیدن دارند که شامل فیلم خانوادگی و ورزشی Dangal می‌شود. فیلم «رادهه» نمادی از بدترین فیلم‌ها در تاریخ سینمای هند است.

۹. فیلم Epic Movie – محصول سال ۲۰۰۷

فیلم epic movie
فیلم Epic Movie
  • کارگردان: جیسون فریدبرگ – آرون سلتزر
  • بازیگران: کال پن – آدام کمپبل – جنیفر کولیج
  • ژانر: ماجراجویی
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۲.۴ از ۱۰

با موفقیت فیلم تقلیدی اسشلر و ترسناک Scary Movie ساخته کینان ایوری وینز، میل به ساخت فیلم هجو یا نقیضه در دنیای سینما شدت بیشتری گرفت. فیلم Scary Movie یک فیلم مسخره کم هیجان اما بدون شک خنده‌دار است که برای مدتی پردرآمدترین فیلم از یک کارگردان سیاه‌پوست بود. با این حال، فیلم‌های هجو بیشتر در ادامه راه تنبل‌تر و بدتر شدند و با مجموعه‌ای از فیلم‌هایی از آرون سلتزر و جیسون فریدبرگ از جمله فیلم Date Movie, Meet the Spartans و همچنین فیلم Epic Movie که ترکیبی از صحنه‌هایی از The Lion, the Witch and the Wardrobe، Harry Potter و دیگر فرنچایزهای محبوب آن زمان است، به آخر خط رسیدند.

فیلم Epic Movie فیلمی بدون شکل است که اصلاً خنده‌دار نیست و بسیار ناخوشایند احساس می‌شود و تنها یک عنصر فیلم جالب به نظر می‌رسد و آن نقش‌آفرینی جنیفر کولیج در نقش شخصیت شرور است. با این حال، فیلم‌نامه فرصت چندانی برای این بازیگر برای درخشش ارائه نکرده اما با این وجود، او توانسته نقش‌آفرینی جالبی ارائه کند.

۸. فیلم Son of the Mask – محصول سال ۲۰۰۵

فیلم son of the mask
فیلم Son of the Mask
  • کارگردان: لارنس گاترمن
  • بازیگران: جیمی کندی – آلن کامینگ – لیام فالکونر
  • ژانر: ماجراجویی
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۲.۳ از ۱۰

جیمی کندی در نقش رندی در فیلم Scream بسیار جذاب بود اما او اصلاً در حد و اندازه جیم کری در این نقش برجسته در فیلم Son of the Mask نیست، فیلمی که هرگز نباید ساخته می‌شد. این فیلم در هنگام اکرانش یک فاجعه انتقادی و تجاری بود و در طول سال‌ها نیز به‌خاطر بد بودنش مشهور شده است.

این فیلم به‌خاطر جلوه‌های بصری غیر جذاب، جلوه‌های ویژه خام و نقش‌آفرینی غیر الهام بخش خودش بدنام بوده است. این فیلم یک تقلید بسیار کم رنگ و کم جان از فیلم اصلی و نامزد اسکار است و در سالی اکران شد که جیم کری با فیلم Dumb and Dumber و فیلم Ace Ventura: Pet Detective توانست به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند. در همین حال نیز فیلم Son of the Mask یکی از بدترین دنباله‌های تاریخ به شمار می‌رود.

۷. فیلم House of the Dead – محصول سال ۲۰۰۳

فیلم house of the dead
فیلم House of the Dead
  • کارگردان: اووه بول
  • بازیگران: جاناتان چری – تایرون لیتسو – کلینت هاوارد
  • ژانر: اکشن
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۲.۱ از ۱۰

اگرچه ممکن است بعد از اقتباس‌های موفق سال‌های اخیر از بازی‌های ویدیویی، این آثار سرانجام بتوانند مسیر خوبی را در پیش بگیرند اما قبلاً، فیلم‎‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی بیشتر به‌عنوان آثاری نفرین شده شهرت داشتند. در کنار آثار موفقی همچون Sonic the Hedgehog یا Detective Pikachu، فیلم‌های اقتباسی بی‌شماری وجود دارند که چیزی جز اکشن بی‌حس و فن سرویس ارائه نمی‌دهند. اغلب این فیلم‌ها شبیه این هستند که شما در حال تماشای کسی هستید که در حال انجام بازی ویدیویی است ولی همین نیز بدون آن شخصیت و کاریزمایی است که از تماشای چنین کاری به دست می‌آید.

فیلم House of the Dead مسلماً در کنار فیلم Alone in the Dark که باز هم به کارگردانی اووه بول است، یکی از بدترین اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که بسیار تکراری و فاقد جذابیت است. تصمیم بسیار بد و عجیب سازندگان برای قرار دادن لحظاتی از بازی روی صحنه‌هایی از فیلم سبب شده تا این فیلم واقعاً شایسته عنوان بدترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیویی باشد.

۶. فیلم The Hottie and the Nottie – محصول سال ۲۰۰۸

فیلم the hottie and the nottie
فیلم The Hottie and the Nottie
  • کارگردان: تام پوتنام
  • بازیگران: پاریس هیلتون – جوئل دیوید مور – کریستین لاکین
  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۲ از ۱۰

در سال ۲۰۰۵ میلادی، پاریس هیلتون در فیلم House of Wax ساخته جائوم کولت سرا حضور پیدا کرد. تا حد زیادی به دلیل وجهه عمومی و بدنامی هیلتون در آن زمان، این اثر سینمایی که یک اثر اسلشر خوب بود، سروصدای منفی زیادی دریافت کرد که شایسته آن نبود. فیلم The Hottie and the Nottie بازگشت پاریس هیلتون به روی پرده سینماها بود و این فیلم واقعاً اثری بد بوده است.

عنوان این اثر سینمایی به طور واضح داستان آن را آشکار می‌کند و درباره یک جوان بیست و چند ساله جذاب است که از رفتن به سر قرار خودداری می‌کند تا اینکه بهترین دوست نه چندان جذابش یک فرد مناسب پیدا می‌کند. این اثر سینمایی به همان اندازه که از نظر داستانی ناکارآمد است، از نظر اخلاقی نیز ناقص است.

۵. فیلم Kirk Cameron’s Saving Christmas – محصول سال ۲۰۱۴

فیلم kirk cameron's Saving Christmas
فیلم Kirk Cameron’s Saving Christmas
  • کارگردان: دارن دوآن
  • بازیگران: کرک کامرون – دارن دوآن – بریجت کامرون
  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۱.۳ از ۱۰

ستاره سریال Growing Pains و نامزد جایزه گلدن گلوب یعنی کرک کامرون در این اثر سینمایی نقش‌آفرینی می‌کند، فیلمی که طرح داستانی بسیار پیچیده‌ای درباره جشن کریسمس، دعوای خانوادگی و پاک‌سازی کریسمس از مادی‌گرایی دارد. کرک کامرون این نظریه را مطرح کرده است که استقبال ضعیف منتقدان و طرفداران از این اثر سینمایی به‌خاطر یک توطئه بوده است.

اینکه بگوییم فیلم‌های مبتنی بر ایمان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند یا بد هستند، اصلاً منصفانه نیست. فیلم American Underdog محصول سال ۲۰۲۱ اثری تأثیرگذار و با نقش‌آفرینی‌های خوبی بود. اما فیلم Saving Christmas همانند بسیاری از فیلم‌های مذهبی دوران مدرن، از نظر سینمایی کم جان هستند. نکته طعنه‌آمیز اینجا است که این فیلم درباره احیای روحیه کریسمس بسیار سرد و بدبینانه و حتی افسرده‌کننده است.

۴. فیلم Superbabies: Baby Geniuses 2 – محصول سال ۲۰۰۴

فیلم superbabies baby geniuses 2
فیلم Superbabies: Baby Geniuses 2
  • کارگردان: باب کلارک
  • بازیگران: جان ویت – اسکات بایو – ونسا انجل
  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۱.۵ از ۱۰

اگر فیلم Baby Geniuses یکی از بدترین فیلم‌های سال ۱۹۹۹ میلادی بود، دنباله آن نیز به طور محسوسی بسیار بدتر است. جان ویت در این اثر سینمایی نقش یک دیوانه شرور را بازی می‌کند که به دنبال کنترل کردن ذهن‌ها است و در مقابل وی نیز گروهی از کودکان نوپا قرار دارند. باب کلارک سابقه ساخت آثار کلاسیکی همچون Black Christmas و A Christmas Story را در کارنامه خودش دارد. جان ویت نیز در فیلم‌هایی همچون Midnight Cowboy و Deliverance هنرنمایی کرده است، فیلم‌هایی که آثاری برجسته بودند.

با این وجود، فیلم Superbabies: Baby Geniuses 2 تا حدی مورد انتقاد تند منتقدان قرار گرفت که کمترین فیلمی چنین مورد انتقاد قرار گرفته است. این اثر سینمایی اغلب جزو بدترین فیلم‌های بد تاریخ سینما قرار می‌گیرد. یک فیلم خانوادگی خوب چیزی است که باید برای نسل‌های بعدی حفظ شود. سرگرمی‌های خانوادگی خوب چیزی است که امپراتوری دیزنی را شکل داده است. با این حال، فیلم Superbabies  امروزه نیز همچنان اثر بدنامی است.

۳. فیلم Birdemic: Shock and Terror – محصول سال ۲۰۱۰

فیلم birdemic shock and terror
فیلم Birdemic: Shock and Terror
  • کارگردان: جیمز انگوین
  • بازیگران: آلن باغ – ویتنی مور – تیپی هدرن
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۱.۷ از ۱۰

فیلم «بردمیک: شوک و وحشت» همانند فیلم The Birds اما بدون نبوغ آلفرد هیچکاک به نظر می‌رسد و اثری بسیار بد است. جلوه‌های ویژه آن بسیار قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسند، داستان عاشقانه آن جذاب نیست و پیام محیط زیستی آن نیز تأثیرگذار نیست و همه این موارد در کنار هم سبب شدند تا این فیلم به اثری برجسته و درخشان تبدیل نشود.

فیلم «بردمیک: شوک و وحشت» از آن دسته فیلم‎‌های بد به شمار می‌رود که تلاش کرده تا اثری لذت‌بخش باشد اما راه به جایی نبرده است. از سوی دیگر، این فیلم از آن دسته فیلم‌های بدی است که جالب به نظر می‌رسند. دنباله‌ای برای این فیلم در سال ۲۰۱۳ میلادی به روی پرده سینماها آمد و سومین اثر از آن نیز در سال ۲۰۲۲ اکران شد. فیلم Birdemic 4: Garden of Paradise نیز در حال توسعه است.

۲. فیلم Manos: The Hands of Fate – محصول سال ۱۹۶۶

فیلم manos the hands of fate
فیلم Manos: The Hands of Fate
  • کارگردان: هارولد پی وارن
  • بازیگران: تام نیمن – جان رینولدز – دایان آدلسون
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۱.۶ از ۱۰

فیلم Manos: The Hands of Fate اثری است که با گذشت شش دهه از زمان اکرانش روی پرده سینماها به دلیل بد بودنش همچنان امروزه نامش شنیده می‌شود. این اثر سینمایی درباره خانواده‌ای است که پس از پیچیدن در یک پیچ اشتباه در تگزاس، با یک فرقه اهل قربانی کردن افراد مواجه می‌شوند.

این اثر سینمایی با وجود اینکه تنها ۷۰ دقیقه زمان دارد، تماشای آن بسیار دشوار و تحملش سخت است. با این حال، با همراهی گروهی از افراد که عاشق تماشای فیلم‌های بد هستند، می‌توان تجربه جالبی از تماشای این اثر سینمایی داشت.

۱. فیلم Disaster Movie – محصول سال ۲۰۰۸

فیلم disaster movie
فیلم Disaster Movie
  • کارگردان: جیسون فریدبرگ – آرون سلتزر
  • بازیگران: کامرون الکترا – ونسا لاکی – نیکول پارکر
  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در IMDb: امتیاز ۱.۹ از ۱۰

در رده نخست این رتبه‌بندی نیز فیلم بسیار بدی قرار دارد که تماشای آن می‌تواند دشوار باشد. فیلم Disaster Movie اثری دیگر از جیسون فریدبرگ و آرون سلتزر به شمار می‌رود که ترکیبی از ارجاعات از مد افتاده و بدون جوک‌های بامزه است. این اثر سینمایی ۹۰ دقیقه از اوباشگری فرهنگی همراه با داستانی درباره مواجهه چندین جوان با فجایع طبیعی و نشأت گرفته از کارهای انسان‌ها است. تماشای این فیلم بسیار ناراحت کننده و طاقت فرسا است.

اینکه آیا این اثر سینمایی واقعاً بدترین فیلم تاریخ به شمار می‌رود، به نظر افراد مختلف بستگی دارد و قابل بحث است. اما باید گفت که این فیلم واقعاً شایسته عنوان بدترین فیلم تاریخ سینما است. هیچ چیز جالبی در این اثر سینمایی وجود ندارد و خلاقیت درون آن مرده است.


منبع: collider

AnnyPeterParkerموز خندانARSHIAAAAshhboy gamerollieBlue eyes White DragonSpider-Manᚱ.ᚻmatinesfnobodyهالک ایرانیDARKSIRENMetagamesAMOGUSاقای گربه (از منتظران تیک آبی 😁)🟢 VEGAN (گیاهخوار) 🔵Armageddonدکترmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بدترین فیلم‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا