نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا
نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا
نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا
نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا

از پاریس با عشق؛ چرا Ubisoft مهم‌ترین نقش را در حفظ “تداوم سرگرم‌کنندگی صنعت بازی” در سال‌های اخیر داشته است؟

سعید آقابابایی
۷ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا

برخی از بازی‌بازان به غیر از عناوین بزرگ و AAA بازی دیگری را تجربه نمی‌کنند و تعداد این نوع از بازی‌بازان کم هم نیست. خیلی از این افراد که اغلب هم گیمرهای قدیمی‌تر هستند، علاقه‌‌ی خاصی به عناوین آنلاین ندارند و گرایش اصلیشان به سمت عناوین داستانی بزرگ است و در طول سال تنها این بازی‌ها را تجربه می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و پول‌دار که طرفدار هم زیاد دارند (مثل راک‌استار) چند سال طول می‌کشد تا یک بازی بزرگ AAA را منتشر کنند و حتی شرکتی مثل سونی هم در طول یک سال، پشت سر هم عناوین انحصاری غول منتشر نمی‌کند. خیلی از شرکت‌ها هم که تمرکزشان را گذاشته‌اند روی بخش آنلاین بازی‌هایشان. رد دد ۲ و لست آو آس و گاد آو وار شاهکارند، ولی نسلی یک عدد از آن‌ها می‌آید! پس این همه وقت دیگر چه؟ در نسل‌های قبل وضع این‌طور نبود و کمپانی‌هایی مثل EA و Activision و Ubisoft و … سالی چندین بازی بزرگ داستانی AAA عرضه می‌کردند و هیچ‌گاه بازی برای علاقه‌مندان بازی‌های بزرگ داستانی کم نمی‌آمد، ولی حالا یک نسل کامل رد می‌شود و EA به فیفا چسبیده است و Activision یک سکیرو را غیر از کال آو دیوتی در یک نسل منتشر می‌کند. پس چه کمپانی‌ای پرچم را در این حوزه نگه داشته است و نمی‌گذارد که بازی‌بازان چند سال برای یک بازی راک‌استار و ناتی‌داگ و سونی و … صبر کنند؟ ما از بازی‌های ایندی و مستقل و کوچک صحبت نمی‌کنیم ها، بلکه داریم از بازی‌های AAA در یک سال صحبت می‌کنیم.

نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا

رد دد ۲ و لست آو آس و گاد آو وار شاهکارند، ولی نسلی یک عدد از آن‌ها می‌آید! یوبیسافت در واقع کاری می‌کند که “سرگرم‌کنندگی صنعت گیم برای بازی بازان تدوام داشته باشد.”

کدام کمپانی هست که هنوز با این هزینه‌ی بالای ساخت بازی‌ها، روی فرنچایزهای بزرگش ریسک می‌کند و برای حفظ تنوع، ناگهان ساختار محبوب‌ترین فرنچایزش را تغییر می‌دهد؟ اصلا مگر چند شرکت در دنیای بازی هستند که پول این را داشته باشند که بدون استثنا هر سال چند بازی بزرگ و متنوع داستانی در انواع ژانرها منتشر کنند و حتی بازی‌های آنلاینشان هم بر پایه‌ی داستان و کوآپ باشد و چند سال هم حمایت شود؟ جواب فقط و فقط یک کلمه است و آن هم می ‌دانید که Ubisoft است و بس. همان شرکتی که اتفاقا بیشترین ناحقی هم در موردش رخ می‌دهد، به خاطر همین کار خوبی که می‌کند. همان شرکتی که باعث می‌شود ما در طول یک سال لااقل چند بازی بزرگ داستانی و جهان‌آزاد و کوآپ داشته باشیم و سرگرم شویم تا یک نسل را با خدا خدا کردن این که کی God of War و GTA و Halo منتشر می‌شوند نگذرانیم. Ubisoft است که هر سال لااقل ۳-۴ بازی AAA غول در انواع سبک‌ها منتشر می‌کند تا شخصی مثل من بدون بازی نماند.

نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا

وقتی به بازی‌های منتشر شده توسط یوبیسافت نگاه می‌کنیم، جدا از تنوع عجیب عناوین این شرکت که از همه سبک بازی دارد، مهم‌تر این است که همه‌ی بازی‌های بزرگش یک حد استاندارد را حفظ می‌کنند و هرگز از یک سطحی پایین نمی‌روند. درست است که شاید اندازه‌ی بقیه شاهکار بی‌بدیل نداشته باشد (البته اگر هم مثل والهالا داشته باشد نمی‌گذارند به جایی برسد) ولی هیچ وقت هم بازی‌هایش ضعیف نیستند.

متاسفانه همان‌قدر که این شرکت هوای بازی‌بازان را دارد، در نقطه‌ی مقابلش ناحقی و نامردی و ظلم می‌بیند و برخی که خودشان را به خواب زده‌اند، با فاز ضد Ubisoft می‌خواهند خودشان را هم‌رنگ جماعت کنند، ولی خودشان هم در خلوت یواشکی بازی‌های این شرکت را تجربه می‌کنند. کسی که خواب است را می‌شود بیدار کرد، ولی کسی که خودش را به خواب زده است، نه. این‌ها کسانی هستند که جلد بازی Ubisoft را ندیده و حتی از قبل انتشار بازی‌ها شروع به بد و بیراه گفتن می‌کنند و از بین همین‌ها هم، خب کلی منتقد به دنیای گیم صادر می‌شود! جنس صادراتی با بدترین کیفیت. کسانی که حتی وقتی Ubisoft شاهکاری مثل Valhalla را می‌سازد، بلد هستند برایش اراجیف ببافند، ولی اگر همین بازی را راک‌استار و سونی عرضه می‌‌کردند، آن‌قدر از آن تعریف می‌شنیدیم که حالمان به هم می‌خورد و با متای بالای ۹۰ می‌رفت در لیست کاندید بازی سال، و ویدیوها و مقالاتی بود که در مدحش ساخته و نوشته می‌شد.

نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا

یک نکته‌ی دیگر که شاید به آن توجه نکرده‌اید، کیفیت سرورها و بازی‌های آنلاین عناوین کمپانی یوبیسافت است. این را بارها به چشم دیده‌ و لمس کرده‌ام. حتی بازی‌های بزرگ خیلی از شرکت‌ها را وقتی می‌خواهیم با دوستم دونفره یا سه‌نفره بازی کنیم، ده‌ها بار قطع می‌شوند و کلی کام ما را تلخ می‌کنند، ولی یک بازی مثل دیویژن ۲ را آن هم با پراکسی، ده‌ها ساعت دونفره و سه نفره تمام کردیم و حتی ما را اذیت هم نکرد!

هیچ کمپانی‌ای مثل یوبیسافت نمی‌تواند بازی جهان‌آزاد بسازد و واقعا این شرکت استاد ساخت عناوین جهان‌آزاد در انواع مختلف است و جالب است بدانید که از قول شرکت یوبیسافت نقل شده است که عناوینی مثل هورایزن زیرو داون و Zelda BotW، المان‌هایی را از عناوین جهان‌آزاد یوبیسافت قرض گرفته‌اند که واقعا هم غلط نیست. فرمول عناوین جهان‌آزاد این کمپانی بی‌نظیر و اصطلاحا بسیار Solid است. تازه ما داریم فقط از عناوین جهان‌‌آزاد حرف می‌زنیم. می‌دانید یوبیسافت در این سال‌ها چه تنوع وحشتناکی از عناوین بزرگ در همه‌ی ژانرها داشته است؟ واقعا یک نکته‌ی جالب که خوب است به آن توجه کنیم این است که یوبیسافت طی سال‌های اخیر با چه تنوعی بازی AAA منتشر کرده است و سایر شرکت‌ها چطور؟

بد نیست نگاهی به عناوین مهم یوبیسافت در نسل هشتم داشته باشیم (به کیفیت و تنوع ژانر این عناوین دقت کنید) تا در ادامه بهتر منظورم را متوجه شوید.

  • Assassin’s Creed IV: Black Flag
  • Far Cry Classic
  • South Park: The Stick of Truth
  • Watch Dogs
  • Assassin’s Creed Rogue
  • Assassin’s Creed Unity
  • Far Cry 4
  • The Crew
  • Assassin’s Creed Syndicate
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
  • Far Cry Primal
  • Tom Clancy’s The Division
  • Watch Dogs 2
  • For Honor
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands
  • South Park: The Fractured But Whole
  • Assassin’s Creed Origins
  • Far Cry 5
  • Far Cry 3: Classic Edition
  • The Crew 2
  • Assassin’s Creed Odyssey
  • Far Cry New Dawn
  • Tom Clancy’s The Division 2
  • Assassin’s Creed III Remastered
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
  • Watch Dogs: Legion
  • Assassin’s Creed Valhalla

دقت داشته باشید که هیچ کاری به ده‌ها عنوان مثل Rayman Legends و Just Dance و Valiant Heart و Child of Light و Rocksmith و Hyper Scape و Call of Juarez: Gunslinger و … نداریم و فقط عناوین بزرگ AAA را در نظر گرفته‌ایم. فقط نگاهی به تعداد، تنوع سبک، سابقه‌ی فرنچایزها و کیفیت این عناوین بیندازید، زیرا خودش گویای خیلی چیزهاست.

رقبای اصلی یوبیسافت در دنیای بازی کدام شرکت‌ها هستند؟ بله درست است، اکتیویژن، الکترونیک ارتز، راک‌استار، ۲کی گیمز و … . بد نیست ببینیم این شرکت‌ها در نسل هشتم چه‌طور عمل کرده‌اند؟ الکترونیک‌آرتز که کل نسل هشتم را فقط به ورزش (فیفا، آن هم اکثرا تکرار مدوام) و ۲-۳ تا بتلفیلد و تایتانفال سپری کرد و Anthem را هم خراب کرد و خبری از دد اسپیس و مس افکت شاهکار و … نبود و تنها نکته‌ی مثبت عظیمش Dragon Age: Inquisition بین‌نسلی بود. البته این نکته‌ی مثبت که می‌گویم برای بازی‌بازان است ها، وگرنه برای خود شرکت تمام نسل مثبت بوده و سودی که فقط از فیفا کسب می‌کند، شاید از کل بازی‌های یوبیسافت بیشتر باشد. اکتیویژن در نسل هشتم چه کاری انجام داد؟ دستینی ۱ و ۲ را اندازه‌ی ۶ بازی به ما فروخت و سالی هم یک کال‌اودیوتی منتشر کرد که برخی خوب و برخی عالی بودند. تنها نکته‌ی بزرگش سکیرو بود که یک شاهکار بود. راک‌استار چه کار کرد؟ یک نسل و فقط ۲ بازی فوق شاهکار. ۲‌کی گیمز که زمانی بایوشاک و Spec Ops و Darkness می‌ساخت، کل نسل هشت را به NBA 2K هر ساله سپری کرد و سود کلانی به جیب زد.

نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا

حتی وقتی Ubisoft شاهکاری مثل Valhalla را می‌سازد، عده‌ای بلد هستند برایش اراجیف ببافند، ولی اگر همین بازی را راک‌استار و سونی عرضه می‌‌کردند، آن‌قدر از آن تعریف می‌شنیدیم که حالمان به هم می‌خورد و با متای بالای ۹۰ می‌رفت در لیست کاندید بازی سال و ویدئوها و مقالاتی بود که در مدحش ساخته و نوشته می‌شود.

حالا وقتی به بازی‌های منتشر شده توسط یوبیسافت نگاه می‌کنیم، جدا از تنوع عجیب عناوین این شرکت که از همه سبک بازی دارد، مهم‌تر این است که همه‌ی بازی‌های بزرگش یک حد استاندارد را حفظ می‌کنند و هرگز از یک سطحی پایین‌تر نمی‌روند. درست است که شاید اندازه‌ی بقیه شاهکار بی‌بدیل نداشته باشد (البته اگر هم مثل والهالا داشته باشد نمی‌گذارند به جایی برسد) ولی هیچ وقت هم بازی‌هایش ضعیف نیستند و تازه در این زمانی که برای ساخت باز‌ی‌ها می‌گذارد، واقعا شاهکار می‌کند که سالی این‌قدر بازی AAA می‌دهد بیرون و تازه از هرکدام چند سال پشتیبانی‌ می‌کند. جالب است که یوبیسافت حتی سیزن‌پس‌هایش هم دزدی از بازی‌باز نیستند و علاوه بر دو سه محتوای عظیم داستانی برای هر بازی، معمولا یک عنوان کاملا رایگان از آن سری را هم در سیزن‌پس قرار می‌دهد. واقعا به یوبیسافت کم‌لطفی می‌شود، چرا که یک شرکت کاربردوست است و احترام زیادی به شما می‌گذارد به عنوان کسی که بازی‌اش را خریده‌اید.

نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا

با این زمانی که یوبیسافت برای ساخت بازی‌ها می‌گذارد واقعا شاهکار می‌کند که سالی این‌قدر بازی AAA می‌دهد بیرون و تازه از هر کدام چند سال پشتیبانی‌ می‌کند و حتی سیزن‌پس‌هایش هم دزدی از بازی‌باز نیستند و علاوه بر دو سه محتوای عظیم داستانی برای هر بازی، معمولا یک عنوان کاملا رایگان از آن سری را هم در سیزن‌پس قرار می‌دهد. واقعا به یوبیسافت کم‌لطفی می‌شود چرا که یک شرکت کاربردوست است و احترام زبادی به شما می‌گذارد به عنوان کسی که بازی‌اش را خریده‌اید.

یک نکته‌ی دیگر که شاید به آن توجه نکرده‌اید، کیفیت سرورها و بازی‌های آنلاین عناوین کمپانی یوبیسافت است. این را بارها به چشم دیده‌ و لمس کرده‌ام. حتی بازی‌های بزرگ خیلی از شرکت‌ها را وقتی می‌خواهیم با دوستم دونفره یا سه‌نفره بازی کنیم، ده‌ها بار قطع می‌شوند و کلی کام ما را تلخ می‌کنند، ولی یک بازی مثل دیویژن ۲ را آن هم با پراکسی، ده‌ها ساعت دونفره و سه نفره تمام کردیم و حتی ما را اذیت هم نکرد! بازی‌های این کمپانی حتی وقتی سال‌ها از انتشارشان می‌گذرد، هنوز سرورهای فوق‌العاده دارند و کیفیت بالا. تازه هر چه که از انتشار بازی‌های این شرکت می‌گذرد، وضعیتشان بهتر هم می‌شود و هیچ کمپانی‌ای، پشتیبانی‌ای مثل یوبیسافت ندارد. این‌ها موارد کوچکی نیستند که بخواهیم از آن‌ها بگذریم، بلکه همگی یک واقعیت مهم در دنیای سرگرمی هستند و نکته‌ای مثل کیفیت بازی آنلاین و کیفیت سرور، در دنیای بازی‌های ویدیویی یک نعمت است که سرگرم شدن را چندبرابر می‌کند.

نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا

برخی از بازی‌بازان به غیر از عناوین بزرگ و AAA بازی دیگری را تجربه نمی‌کنند و تعداد این نوع از بازی‌بازان کم هم نیست. خیلی از این افراد که اغلب هم گیمرهای قدیمی‌تر هستند، علاقه‌‌ی خاصی به عناوین آنلاین ندارند و گرایش اصلیشان به سمت عناوین داستانی بزرگ است و در طول سال تنها این بازی‌ها را تجربه می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و پول‌دار که طرفدار هم زیاد دارند (مثل راک استار)، چند سال طول می‌کشد تا یک بازی بزرگ AAA را منتشر کنند و حتی شرکتی مثل سونی هم در طول یک سال، پشت سر هم عناوین انحصاری غول منتشر نمی‌کند. خیلی از شرکت‌ها هم که تمرکزشان را گذاشته‌اند روی بخش آنلاین بازی‌هایشان.

یوبیسافت یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث شد نسل هشتم، همیشه بازی بزرگ باکیفیت برای انجام دادن داشته باشیم و تمام سالمان پر از بازی‌های مختلف باشد. بله خیلی خوب است که در یک نسل یک گاد آو وار و یک لست آو آس و یک رد دد و یک جی‌تی‌ای داشتیم و بازی کردیم و کیف کردیم، ولی دارم می‌گویم یک نسل! چندین سال، ده‌ها ماه. این شاهکارهای بی‌بدیل روی هم مگر چه‌قدر وقت ما را پر کرده‌اند در مقایسه با زمان بازی کردن کل یک نسل. وقتی این بازی‌ها نیستند و چند سال منتظرشان هستیم، با بازی‌های فوق‌العاده‌ و متنوع یوبیسافت است که زمان خیلی زیادی از بقیه‌ی نسلمان را می‌سازیم، آن هم در هر سبکی که دلمان بخواهد.

می‌دانید چرا این مقاله را نوشتم. چون همیشه طرف کسی هستم که به او ظلم می‌شود. کسی که در حقش عدالت اجرا نمی‌شود و حقش را می‌خورند. مثل یوبیسافت، مثل سی‌دی پراجکت، مثل سایبرپانک. لازم است آدم گاهی بلند حرفش را بزند و از کسی که در حقش ظلم شده دفاع کند تا گوش برخی که گوش شنوا دارند و منطق دارند، بشنود و پیام را بگیرد. یوبیسافت یک گنجینه‌ی ارزشمند برای دنیای بازی‌هاست و باید خیلی بیشتر قدرش را بدانیم و همین‌طور قدر کاری که برای ما و دنیای بازی می‌کند. نسل هشتم برای من به شخصه با یوبیسافت گذشت و اگر این کمپانی و بازی‌هایش نبود واقعا این‌قدر لذت نمی‌بردم. این کمپانی برای همه‌ی سلیقه‌ها و سبک‌ها در نسل هشتم بازی داشت. از تک‌نفره گرفته تا چندنفره. یوبیسافت کمپانی‌ای است که لایق احترام خیلی بیشتری از سوی بازی‌بازان است، چون مدام دارد برای ما خاطرات خوب خلق می‌کند و وقتی منتظر عناوینی از شرکت‌هایی که هر چند سال یک بازی بزرگ می‌دهند، هستیم، این عناوین بزرگ و معرکه‌ی یوبیسافت هستند که دنیای بازی‌ها را برای ما سرگرم‌کننده نگه می‌دارند و می‌توانیم تنهایی یا با دوستانمان ساعات فوق‌العاده‌ای را بگذرانیم. باز خدا را شکر که بازی‌های این شرکت مثل بنز می‌فروشند و همیشه می‌توانیم از آن‌ها لذت ببریم. یوبیسافت کاری می‌کند که هر سال چند بازی بزرگ AAA داستانی و کوآپ و … داشته باشیم تا تجربه کنیم. یوبیسافت در واقع کاری می‌کند که “سرگرم‌کنندگی صنعت گیم برای بازی‌بازان تدوام داشته باشد و بین شاهکارهای شرکت‌هایی که چند سال یک‌بار بازی می‌دهند، قطع نشود.”

وقتش بود این مقاله را بنویسم، و نوشتم. می‌دانید که حرفی که باید بزنم و در دلم می‌دانم درست است، می‌زنم (نه این که بگویم قطعا درست می‌گویم، ولی چیزی که وجدانم و ۳ دهه تجربه‌ام می‌گوید را می‌گویم). درست است که سمت کسانی که کمتر طرفدار دارند می‌ایستم و از حقشان دفاع می‌کنم و با سوار شدن بر موج عامه، برای خودم تایید و تحسین نمی‌خرم که همه بگویند به‌به دقیقا حرف ما را می‌زند، ولی عیبی ندارد، چون این در ذاتم نبوده و نیست. همین که می‌دانم برخی ذهن آگاه و چشم حقیقت‌جو دارند و متعصب نیستند، برای زدن حرفم کافی است. تشکر از شما که همیشه همراه من بوده‌اید و اجازه داده‌اید که وقتی لازم بوده از حق کسانی که حقشان ضایع می‌شود، دفاع کنم. دنیای گیم برای من هرگز شوخی نبوده و نیست. دنیای گیم بخش عظیمی از زندگی من است و قطعا هرجایی در آن بی‌انصافی در حق کسی که دارد برای این دنیا زحمت می‌کشد، ببینم و حس کنم حقیقتی مخدوش می‌شود، حرفم را می‌زنم. شاید برای خیلی‌ها شوخی و مسخره‌بازی است، شاید خیلی‌ها بی‌انصافی برایشان عادی شده است، ولی لااقل سعی می‌کنم این‌طور نباشم، چون دنیای گیم برای من هرگز شوخی و مسخره‌بازی نبوده و نیست و نخواهد بود.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فقط کسایی از بازی‌هایی یوبی سافت بد می‌‌گن که یا اونا رو تجربه نکردن (حالا چه تحت تاثیر جو چه هرچی)،
    یا اصلا گیمر نیستن و راهشون رو اشتباه اومدن …
    اکشن سوم شخص داره =واچ داگز
    اکشن اول شخص داره= فار کرای و رینبو که یکی از بهترین‌های این سبکن هردو
    ریسینگ داره
    پلتفرمر داره
    نقش آفرینی داره
    مخفی کاری و هک اند اسلش (پرنس او پرشیا یه جورایی توی این سبک بود دیگه … مخصوصا با اون زنجیر لنتی نسخه سومش) داشته …
    گرافیک بازی‌های یوبی سافت هم که هر سال جزو بهترین‌های اون ساله
    صداگذاری هم فقط کافیه برین ساندترک‌های سری اساسینز و یا ری من ر و گوش بدین تا بفهمین چیه
    شخصیت پردازی هم دیگه از واس و پیگان مین و جوزف سید و اتزیو و الطایر ابن احد و سم فیشر و ایدن پرایس و … خفن‌‌ترم داریم؟؟!!!
    یوبی سافت واقعا دست مریزاد
    من که واقعا از نظر گرافیک هنری، صداگذاری، گیم پلی و داستان هیچ ایرادی نمی‌تونم به بازی‌های یوبی سافت بگیرم

    • Ozhan گفت:

      کسی با یوبی سافت دشمنی نداره
      من خودم فرنچایزهای فارکرای و گوست ریکون بجز برکپوینت رو میپرستم ولی واقعا این راهی نیست که یوبی داره پیش میگیره
      یوبی سافت خیلی وقته جای هنر توی گیم رو داده به تجارت و فقط کیفیت معدود بازیاش مث فارکرای یا اساسین براش مهمه و بقیه ای پی هاش رو یا داره انلاین زوری میکنه یا گند میزنه توشون
      یه مقایسه اگ یوبی رو با نسل هفت خودش بکنید متوجه حرفم میشید
      من خیلی برای این شرکت احترام قائل بودم منتهی مثل اینکه منفور بودن رو بیشتر میپسنده یوبی سافت
      امیدوارم دوباره برگرده به اوجش
      زمانی که ارم شرکتش رو جلد بازی تضمینی بود واس چشم بسته خریدن اون محصول

    • سلام و درود خدمت همه ی شما عزیزان. امیدوارم که حال خودتون و خانواده های محترمتون خوب باشه و سلامت باشید. امروز پاسخ تمام کامنتها رو میدم حتما ولی فقط الان خواستم این رو بنویسم و بگم واقعا دمتون گرم. واقعا فکر نمی کردم اینقدر گیمرهای کشورم یوبیسافت رو دوست داشته باشن و به اصل ماجرا اگاه باشن. هر پیامی رو که خوندم گفتم بابا دمتون گرم. دوستان من کامنتهای سایت های خارجی و ردیت و .. رو هم در مورد موضوعات مهم گاهی وقتا میخونم و باید بگم خداشاهده که گیمرهای ایرانی یک سر و گردن فهمیده تر از خارجی ها هستن که وای از روزی که جو بگیرتشون. این رو از صمیم قلبم میگم که اصلا به خاطر این که خدمون ایرانی هستیم این رو نمیگم، بلکه واقعا به خاطر کیفیت کامنتها میگم در مورد موضوعات مهم و حساس. کامنتهای گیمرای ایرانی نشان از فهم و درکشون داره اونم تو کشوری که یکی از بدترین جاها برای گیمر بودنه. کامتهای خارجی ها رو واقعا گاهی اینقدر غیر قابل تحمل هستن که حتی نمیشه خوند. واقعا افتخار میکنم که مخاطبیتی مثل شما دارم و هر دقیقه ای که وقت براتون میذارم و می نویسم برام ارزشمنده چون میدونم حرفام رو می فهمین و بدون این که من بگم خدتون واقف هستید به اصل ماجرا. کامنتهای این مقاله از صبح که خوندم واقعا معرکه ن. انتظار کلی بد و بیراه داشتم ولی خب ماشالله خیلی خیلی فهمیده تر از این حرفا هستن مخاطبینمون و اصلا گویا نیازی به مقاله نیست که بخوام بهتون بگم وضعیت چطوریه چون خودتون میدونید از قبل. واقعا درود به همگیتون و دمتون گرم.

    • درود بر محمد عزیز و گل. بسیار نظر زیبایی نوشتی محمد جان. لذت بردم از خوندن نظرت مثل همیشه.

  • واقعا در حق یوبیسافت همیشه کم لطفی میکنن :-(( :-((

  • Mr.tur گفت:

    یوبیسافت که شرکت خیلی خوبیه و با بازیاش همه خاطره دارن.
    اما یه جاهایی ادمو یاده ناشی بازیای ماکروسافت میندازه :laugh:
    ماکروسافت که مثلا میخواست یه تکنولوژی جدید رو بده مثل کینکت.
    اما با تبلیغات دروغین و الکی این دستگاه نابود شد و الان که نسل نه اغاز شده دیگه خبری از کینکت نیست.(اصلا کینکت چی بود؟؟ کجاس؟؟ :rotfl: )
    یوبیسافت هم توی تریلر ها و بعضا در گیم پلی هاش تبلیغات الکی میکنه مثل گرافیک واچ داگز ۱ و یا گیم پلی واچ داگز لژیون.
    تمام 😀

    • Sahand.R گفت:

      از کسی که مقاله یوبیسافت رو هم میکشونه به ترول مایکروسافت انتظار دیگه ای داشتین ؟

      • نشون دادن گیم پلی غیر واقعی حرکت بسیار هوشمندانه ای هست خیلی از بازیا بزرگ این کارو میکنن مثل لست ۲ یا واچ داگز ۱ و خیلیا دیگه.بعضی بازیا هم هستن مثل هیلو اینفینیت که واقعیت رو نشون میدن و ضربه میخورن اگه هیلو اون کات سین اول داخل سفینهرو نشون نمیداد هیچ وقت سرو صدای طرفدارا بلند نمیشد و هیچ کس نمیفهمید که مشکل طراحی هنری داره بازی گسم پلی غیر واقعی هایپ طرفدارا رو نمیخابونه بخاطر این ازش استفاده میکنن.

        • INJUSTICE 3 گفت:

          آخه هیلو کجا تا حالا ضربه خورده بخواد دومیش باشه 😐 هیلو همیشه بازی خوبی بوده گیم پلیشم خوب بوده حالا این دفعه شرکت سازنده اشتباه کرد و میخواست بازیو سریع بسازه برای همین روی طراحی های گرافیکی زیاد کار نکردن ولی وقتی دیدن طرفدارا ناراضی هستن مجبور شد اصلاحش کنه و دستشم درد نکنه واقعا چندتا عکسی که دیدیم محشر بود جزعیاتش دقیق بود

    • T800 گفت:

      محض اطلاع کینکت تو سال اول انتشار ۱۰ میلیون نسخه فروخت
      تو نسل ۸ هم رفت زیر سایه تبلیغات xbox-one وگرنه اگه جدا گانه منتشر میشد جای vr رو میگرفت 😛
      دیگه ندونسته حرف نزن :no:

    • INJUSTICE 3 گفت:

      ببخشید کدوم تبلیغ دروغین؟ کینکت هنوز برای سری ایکس معرفی نشده میخوای همون اول با انتشار کنسول معرفی بشه ؟ وقتی خود ایکس باکس وان اومد همون روزش که کینکت نیومد بعدشم اینکه مایکروسافت به احتمال زیاد داره روی یک کینکت جدیدتر کار میکنه. اصلا داداش این پست چرا ربط دادی به مایکروسافت ؟ لابد چون یوبیسافت با مایکروسافت همکاری کرده ؟

    • درود بر شما. خیلی ممنونم از نظرتون. بله واقعا خاطرات خوبی با بازی های این شرکت داشتیم و داریم.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    درود بر سعید خان حرف دل خیلی ها رو زدی اقا سعید با تمام حرفات موافقم …. اتفاقا چند وقت پیش یه کامنت گذاشتم و گفتم چرا بازی های کوچک و مستقل انقدر تحویل گرفته میشن ولی بازی های بزرگی که این همه تلاش پشتشون هست بهشون بی مهری میشه متاسفانه جوابی قانع کننده ندیدم و چیزایی شنیدم که فکرشو میکردم بدترین قسمت اینجاست که انگار در بعضی افراد کوبیدن بازی های بزرگ و بزرگ کردن بازی های کوچک یک نوع بررگ اندیشی به حساب میاد ! این خیلی بد و غلطه
    .
    .
    الان اگر یوبی سافت رو بِکشیم بیرون از ویدیو گیم یک حفره خیلی بزرگ ایجاد میشه واقعا فاز اینایی که به این شرکت بزرگ حمله میکنن نمیفهم من عاشق بازی های بزرگ و داستانی هستم و خیلی هم سلیقه سختی دارم اگه امثال یوبی سافت نباشن چیزی نمیمونه که اتفاقا دیشب دیسک والهالا رو خریدم و کیف کردم قراره چه حالی کنم با این اثر :inlove: شما حساب کن من گوست اف سوشیما و مافیا ۱ ریمیک رو بازی کردم حال نکردم باهاشون ولی والهالا همین که شروع شد قفل بازی شدم
    .
    .
    سعید جان برای من هم بازی شوخی نبوده و قسمت بزرگی از زندگیم بوده با اینکه این همه سوراخ تو زندگیم هست هنوز با این سن وقتی اسم گیم میاد هنوزم به جیبم رحم نمیکنم و هنوزم عشم هست ویدیو گیم به خاطر همین واقعا ناراحت میشم این بحث های پوچ رو میبینم واقعا جز انزجار هیچ حس دیگه ایی بهم دست نمیده
    .
    .
    موفق باشی سعید جان تک تک کلمات پست رو درک کردم و باهاشون موافقم و اینو میدونم یک گیمر واقعی کسی که عاشق ویدیو گیم هست هرگز به خودش اجازه ترول کردن و هیت کردن رو نمیده دغدغه این افراد داشتن ارامش و در خلوت خود محو شدن در دنیای زیبای هنر هشتم هست جایی که امثال یوبی سافت برای ماها خیلی محصولات پر عشق داره و امیدوارم همیشه پاینده باشه

  • Sahand.R گفت:

    ممنون جناب اقابابایی . بنظرم در حق یوبیسافت بیش از حد بی انصافی شد و من به جرات و بدون فن بازی میتونم بگم اگه والهالا دقیقا همین میبود و فقط استدیو سازنده اش کس دیگه ای غیر از یوبیسافت میبود متای بالاتری میگرفت . اما والهالا همینجوریش هم واقعا بازی محشری بود .

  • 1221JABER گفت:

    سلام وبا عرض خسته نباشید خدمت شما نویسنده گرامی من چند ساله گیمفا رو دنبال می کنم ولی تا به حال همچین مقاله زیبایی رو ندیده بودم البته نمی خوام در حق بقیه عزیزان کم لطفی بشه ولی واقعا عالی بود مقاله ای که منو تا اخر خوندم وبسیار هم ازش راضی بودم وقتی فار کرای پریمال منتشر شد همچین مقاله تندی از سوی گیمفا دیدم تعجب کردم یه کن نا امید شدم ولی الان خیلی خوشحالم خیلی ممنونم بابت این مقاله زیبا این حقیقت تلخ دنیایی بازی بود که شما بهش اشاره کردین من خیلی کم کامنت می زارم چون تا بازی از سمت یوبیسافت منتشر میشه سریع عزیزان شروع می کنند به کوبیدن بازی امیدوارم این روند تغییر کنه و بازی بازان اول کامل یک بازی رو تجربه کنند بعد نظر شخصی خودشونو با احترام بیان کنند

  • Ahmad_bk گفت:

    البته این افراد معمولا سنشون در حدی نیست که حتی بدونن دارن چی میگن دهه ۶۰ یا ۷۰ که باشی خیلی خوب میدونی یوبی سافت چه جایگاه ویژه ای تو قلبمون داره

  • مهدیار گفت:

    واییی نویسنده پر برکت این سایت در مورد شرکت پر برکت صنعت بازی مقاله داده
    من دیگه چه چیزی از این سایت بخوام آخه؟؟؟
    .
    واقعاا روزم ساخته شد با این مقالهههه :heart: :heart: :heart: :heart:
    مسی :inlove: :rose:
    خسته نباشییدد 🙂
    ( در حال دانلود Immortals Fenyx Rising ، عشق :heart: )

  • PCMR گفت:

    یوبی برای من بعد از cdpr و راکستار سومین کمپانی محبوب صنعت گیمه…
    هنوز وقت نکردم والهالا رو بازی کنم ولی از تعریف هایی که ازش میشه مشخصه بازی عالی هست…
    یوبی کم کم داره دوباره راهشو مثل کپکام پیدا میکنه

  • calvin77 گفت:

    جدا که یوبی سافت گوهر صنعت گیم هستش :heart:
    با تشکر از سعید خان عزیز

  • چو یوبی سافت نباشید تن من مباد

  • Rezashaw گفت:

    کاملا موافقم منتقدا به سازنده نگاه میکنن گیمرام ب منتقدا ولی یوبی عشقه

  • DOOM Slayer گفت:

    منم یوبی سافت و راکستار و بقیه کمپانی بازی سازی رو دوست دارم ولی یه مشکل کوچولویی دارم که یوبی سافت برخی اوقات کم کارند به دلیل باگ و مشکلات فنی(منظورم این نیست که شرکت بدیه) ولی یوبی سافت و راکستار و ناتی داگ و سونی و الکترونیک آرتز و بتسدا برای من کمپانی خوبی و ارزشمندی هستند و امید وارم یوبی سافت مشکل باگ آزار دهنده و مشکل فنی حل کنه :heart: :yes:

    • درود بر شما. خیلی ممنون که لطف کردید و نظر گذاشتید. بله قطعا اشتباهات داشتن و دارن و خواهند داشت ولی باید با همه شرکت ها یکجور برخورد بشه. متاسفانه برخی رو ندید می گیرن و زیرسبیلی رد می کنن ولی برخی مثل یوبیسافت رو ۳ برابر بدتر می کوبن.

  • Raw game گفت:

    این جو بدی که علیه یوبیسافت راه افتاده تقصیر خودشه شاید خیلی ها یادشون رفته باشه ولی تبلیغات دروغین division یا watch dogs یا rainbow حداقل از یاد من نمیره یه عمر با تریلر های فیک هایپ مردم بالا برد و با دروغ سعی کرد فروش بازی هاشو قبل از عرضه افزایش بده متاسفانه خیلی ها فقط همین یکی دو سال اخیر یوبیسافت میبینن و اون زمانی بازیاش پر از باگ و مشکلات فنی بود جوری که حتی نمیتونستی بازی که پول دادی و خریدی بازی کنی یادشون رفته هر جوی علیه یوبی راه افتاده تقصیر خودشه و مشکل از مخاطب ها نیست
    درباره بازی هاش هم بگم که برای شرکتی که چندتا از بهترین بازی های نسل ۷ منتشر کرده و در معنای واقعی کلمه شاهکار تولید میکرده زشته که بگی نسل ۸ بازی هاش سرگرم کننده بودن وقتی پتانسیل خلق شاهکار داری پس اکتفا کردن به واژه سرگرم کننده خیلی برای یوبیسافت جالب نیست و بازی های جدیدش هم تجربه خوبی ارائه میدن و من هم نمیگم بازی های بد یا آشغالی میسازه ولی به طور کلی بازی های اخیر یوبیسافت سطحی بودن و تجربه عمیقی چه از نظر گیم پلی و داستان ارائه نمیدادن فقط یک نقشه درست میکنه پر از ماموریت های فرعی تکراری و به همراه یکی داستان کلیشه ای درباره انتقام و در کنار شخصیت هایی پا پرداخت ضعیف که اصلا به یادموندنی نیستن کافیه سم فیشر یا ایزو با شخصیت هایی که جدیدا خلق میکنه مقایسه کنید تا افت واضح یوبیسافت ببینید و بازی های اخیرش هم مثل immortals کپی واضح از legend of zelda بود من هردو بازی کردم و میگم که حتی از ساده و کوچیک ترین مکانیک های زلدا هم نگذشته و همه رو کپی پیست کرده و اساسین های اخیر هم که خودتون بهتر میدونید منبع الهمش کجاس فقط کارش شده استفاده از موفقیت های بقیه

    • مهدیار گفت:

      فقط جواب یه جملت رو میدم
      بقیه جمله هات واقعا مثل کف روی آب میمونه و خیلی باید تو باغ نباشی که این حرفارو بزنی
      .
      ” این جو بدی که علیه یوبیسافت راه افتاده تقصیر خودشه شاید خیلی ها یادشون رفته باشه ولی تبلیغات دروغین division یا watch dogs یا rainbow حداقل از یاد من نمیره یه عمر با تریلر های فیک هایپ مردم بالا برد و با دروغ سعی کرد فروش بازی هاشو قبل از عرضه افزایش بده متاسفانه خیلی ها فقط همین یکی دو سال اخیر یوبیسافت میبینن ”
      .
      به این حرکت میگن downgrade
      شما برو لیست downgrade های تاریخ رو ببین
      توش ویچر ۳ رو هم میبینی!!!
      به نظرت چرا الان خیلی ها مثل خودت میان از downgrade حرف میزنن و یادشون نرفته که سر واچ داگز و رینبو این کارو کرده بودن
      ولی چطور خیلی هامون یادمون رفته سر لست ۲ یا ویچر ۳ یا راک سولز ۲ هم downgrade انجام شد
      .
      برو تریلر گیم پلی که سر مراسم E3 از لست ۲ دادن رو ببین و چیزی که در واقع بود رو ببین ، کسی رو دیدی بیاد تا این سطحی که در مورد یوبیسافت میگن در مورد لست ۲ و ناتی داگ بگه که چرا اومده بودن downgrade کرده بودن بازی رو !!؟؟؟؟؟؟؟؟
      .
      جمله های دیگت که واقعا ارزش جواب دادن ندارن 🙂

      • تا جایی که من میدونم ویچر و لست دانگرید داشتن‌ اما با توجه به تحلیل‌ها بسیار نزدیک بودن به اون چیزی که قبل انتشار نمایش دادن.

        • مهدیار گفت:

          آره ، ولی باز این ثابت میکنه که شرکت های زیادی میان برای هایپ کردن و بحث مالی این کارو میکنن
          حالا بعضیاشون میان زیادی این کارو میکنن که یه ذره میشه ایراد گرفت ، بحث اصلی اینکه همه زوم کردن رو یوبیسافت در حالی که حتا یه کلمه هم حاضر نیستن در مورد شرکت های دیگه چیزی بگن !

          • تا حدودی موافقم ولی این حرکت یوبی بی‌تاثیر نبود و کار دستش داد.۲۰۱۴ واچ‌داگز با یونیتی منتشر شدن.اولی با دانگریدِ محسوس دومی با مشکلات فنی که بعدش یونیتی درست شد.ولی این کار یوبی به نظرم اشتباه بزرگتری بود(دوباره اشتباه رو تکرار کرد) که ۲۰۱۶ دیویژن رو مثل واچ داگز با دانگرید محسوس عرضه کرد این حرکت یکم کار دستش داد و البته بهانه برای هیت کردن.همین سه تا رو متاسفانه مد‌نظر قرار میدن (بهتره بگم بهانه) و بقیه هم سوار موج میشن متاسفانه.در حالیکه دیگه از مارچِ ۲۰۱۶ ما از یوبی همچین اشتباهاتی ندیدیم.۲۰۱۴ تا ۱۶ انتقاد وارد بود و هیت هم قاطیه این انتقاد‌ها میشد اما ۱۶ به بعد انتقاد سازنده متاسفانه نمیبینیم و اکثرا هیت و موج‌سواری میبینیم.از صفر دادنِ بیخودی به بازیایی مثل تلو۲ و والحالا بگیر (دیگه انگار برامون عادی شده که با بهانه‌های مسخره راحت با صفر دادن ، زحمتِ ۳ تا ۷ ساله تیم‌های بزرگ رو میبریم زیرِ سوال) تا ترول و اسپویل کردنِ ملت تو این گرونی که گند بزنیم به چند سال صبرکردنشون و هایپی که داشتن.

    • درود بر شما. خیلی ممنون که وقت گذاشتید و نظر نوشتید. با حرفتون موافق نیستم اصلا ولی خب ارزشمنده برام هم نظرتون و هم این که وقت عزیزتون رو به مطالعه ی مقاله و گذاشتن نظر اختصاص دادین.

  • اگه یوبی سافت نبود باورکنید سالی ۵بازی خفن هم نمیومد

  • SOLID گفت:

    آقای بابایی خیلی رک حرف دل تون رو می زنید بدون توجه به جو سایت :laugh:
    اسپم : یک شکایت دیگر علیه gta
    https://uupload.ir/files/00be_screenshot_20210225-105335_facebook.jpg
    https://uupload.ir/files/3lql_screenshot_20210225-105327_facebook.jpg

  • ArminMalekM گفت:

    من کلا به موج و نمره و اینا زیاد کاری ندارم ولی از این منظر هم به موضوع نگاه نکرده بودم تا اینجا خیلی جالب بود ممنون :heart: :rose:

  • درست ترین مقایسه ای بود که تو عمرم دیدم⁦:-D⁩
    وقتی یوبی رو با ea و اکتی و حتی تیک تو مقایسه میکنیم
    میبینیم میانگین کیفیت بازیاش به مراتب از ea و اکتی بیشتره
    و با تیک تویی که کلی استودیوی با استعداد داره ( تا جایی که می‌دونم یوبی همه ی استودیو هاشو خودش تاسیس کرده ) رقابت می‌کنه
    اونم با وجود شاهکار ساز هایی مثل راکستار تو تیک تو!!!!!
    من اسمی از anoo تو مقاله ندیدم و گفتم اشاره کنم که حتی در سبک استراتژی هم یوبی یکی از بهترینا رو داره
    برید سمتش حتما افراد زیادی رو دیدم که عاشقشن
    من خودم جز واچ داگز دو بنظرم بقیه ی بازیا یوبی تو نسل هشت حداقل سطحشون متوسط بوده و پایینتر نرفتن

  • منکر کیفیت عناوین برخی یوبیسافت نیستم و از خیلی از اونها لذت بردم اما نکته اینه که یوبیسافت علاقه خیلی زیادی به کپی ایده هایی داره که یک بار جواب دادن.تو همه بازیاش فارغ از مکانیک های گیم پلی سیستم های فوق العاده تکراری رو میبینید.مثلا چرا همه بازیهای یوبیسافت باید rpg بشن؟چرا همشون پر کمپ های دشمنان هستن؟چرا همشون پر کالکتیبل های بیهوده هستن؟ یوبیسافت منابع زیادی در اختیار داره ولی از اونها در جای درست استفاده نمیکنه.
    تصور کنید اگر به جای والهالا یوبیسافت یه بازی میساخت که مپش کوچیکتر بود زمانش کوتاه تر ولی کیفیت بالاتری داشت مثلا کات سین هاش واقعا سینماتیک بود.
    در آخر اینو بگم که اکثر بازیای اخیر یوبیسافت رو بازی کردم و خودم رو فن این کمپانی میدونم اما حقیقت اینه که عملکرد این کمپانی امسال کمی برام دلسرد کننده بود.علی الخصوص بازی والهالا.

  • Ghost گفت:

    ممنون بابت مقاله آقای آقابابایی
    بعنوان فن یوبیسافت همیشه از این بازی های یوبی خوشم میومد.
    این درسته که یوبیسافت نسبت به نسل ۶ و ۷ افت کرده کاملا درسته.اون زمان پشت هم شاهکار میساخت و متاهای بالایی میگرفتن.ولی نسل ۸ پایین تر اومد.
    ولی انصاف داشته باشین واقعا خوب کار کردن،آخه کدوم شرکتی رو دیدین در عرض ۲ ۳ سال یه بازی با محتوای بیش از ۱۰۰ ساعت اونم با رعایت اکثر استاندارد های مهم بازی سازی داشته باشه.فقط یوبیسافت این کار رو کرده.بحث ریمن که جداست اون همیشه شاهکار مونده و یوبیسافت ریمن رو در اوج نگه داشته بود.بحث آنلاین هم که یوبیسافت عالی بود و پشتیبانی از Rainbow Six فوق العاده بود و خود بازی هم خیلی طرفدار داره و این یعنی کار درست یوبیسافت.اینکه Splinter Cell رو بیخیال شده دلیلش به نظر من عدم محبوبیت ژانر مخفی کاری در نسل ۸ بود،نسل ۸ افول چند سبک بود متاسفانه(ریسینگ،مخفی کاری،تا حدودی ترسناک،ادونچر) که واقعا عموم مردم سختی مخفی کاری رو نمیپسندن و البته من ناراحتم که اینطوره ولی یوبیسافت بنظرم میتونه برگردونه Splinter Cell رو به اوج در نسل ۹.بنظرم ضعیف ترین عملکرد یوبیسافت سری واچ داگز بوده و دلیل اصلیش رقابت با GTA بوده که همیشه کم آورده و همیشه اون رو بهش ترجیح دادن.سری Far Cry هم موفق بوده انصافا،نسخه های فرعی رو درنظر نگیریم چون کوچیک تر هستن،میتونیم واقعا نسخه ۴ و ۵ رو بازی های بسیار خوبی در نظر بگیریم ولی درسته که از ۳ ضعیف تر بودن ولی ۳ یه بمب تو سری بود و قبل و بعدش Far Cry در سطح اون نبود ولی بازم خوب بود.

    نقطه خیلی منفی این نسل یوبیسافت بنظرم AC Unity بود که به خاطد باگ هاش تا الان هنوز یوبیسافت رو مسخره میکنند و سر بازی رو بریدن،ولی با پچ هایی که یوبیسافت داد الان واقعا بنظرم یکی از ۲ بازی برتر اسسین در نسل ۸ هستش که از هر نظر تو سال ۲۰۱۴ انقلاب سری بود(گرافیک،پارکور،پلتفرمینگ،مدل سازی،طراحی شهر،شخصیت پردازی،داستان سرایی و…) حیف شد واقعا…

    این ها یه بحث و بحث دیگه اینکه یوبیسافت امسال یه بازی ساخت به اسم Immortals Fenyx Rising که عالیییییییییی بود و نمره کم این بازی صرفا به این خاطره که میگفتن از زلدا کپی کرده،خوب که چی؟ خود زلدا هم شدیدا از Shadow of the Colossus الهام گرفته و خیلی از مکانیک های اون رو در بازی خودش اجرا کرده،میگن گرافیکش تقلید از زلداست ولی آیا واقعا این سبک گرافیکی فقط برای زلدا ۲۰۱۷ است؟ حالا این که شبیه اونه چیز بزرگی نیست چون اگه قرار باشه گیمر ها در هر سبک فقط بهترین اون رو بازی کنند و بقیه رو بزارن کنار(مثال زلدا و ایمورتال) دیگه خب بازی ای دیگه نمیتونه دائم پیشزفت کنه.خلاصه که Immortals Fenyx Rising رو حتما بازی کنید بسیار خوبه و در حد زلدا نیست ولی میتونه برای کسایی که دسترسی به سوییچ ندارن خیلی جایگزین مناسبی باشه.

    آینده یوبیسافت بنظرم در نسل ۹ روشنه چون ما همین الان که وارد نسل بعد شدیم یوبیسافت چندین بازی خیلی خوب رو و امیدوار کننده رو تحویل ما داد(Assassin’s Creed Valhalla,Immortals Fenyx Rising,Watch Dogs Legion)

    حالا میریم سراغ آینده
    بازی های آینده یوبیسافت هم آدم رو امیدوارم میکنه
    Far Cry 6,Beyond Good And Evil 2,Avatar,Star Wars,Splinter Cell ایشالا 😀 و….

    ببخشید طولانی شد
    خلاصه که یوبیسافت امیدوارم بهتر و بهتر بشه چون به نفع گیمر هاست

    • Ghost گفت:

      این رو هم اضافه کنم یوبیسافت بی نقص نیست ولی درحد اون بدی ای که توی کامیونتی گیم ایران فکر میکنن هم نیست.فکر نکنید با این متن خواستم بگم یوبیسافت بی نقصه،خیر اینطور نیست چون هیچ شرکتی بی نقص نیست ولی ولی بی مهری زیاد بهش وارد شده که لایقش نیست.طرف میگه ۲۰۰ ساعت والهالا بازی کردم بد بود،خب اگه بد بود چطوری ۲۰۰ ساعت بازی کردی؟
      بعضی ها هم موج سواری میکنن که کار درستی نیست.

      والهالا ثابت کرد یوبیسافت برای نسل ۹ میخواد دوباره برگرده به اوج در نسل ۷.
      گیمر ها باید خوشحال باشن و لذت ببرن.

    • Ghost گفت:

      الان شخصی ممکنه بگه یوبیسافت دروغ گفته و فریب داده
      جواب من:خیلی از شرکت ها خیلیشون دروغ گفتن این به خاطر بحث مارکتینگ و هایپ هستش.(مثال های بزرگش هم زیاده ولی نمیگم تا دعوا نشه).

      میگن یوبیسافت Downgrade میکنه
      جواب من:بله سر چند تا بازی اونم اول نسل این کار رو کرده و چوب این کار رو خورده و به اندازه کافی ضرر هم کرده از این کار،ولی بنظرم داره درس میگیره.(مثال Downgrade هم اکثر شرکت ها انجام میدن و نمونه هاش هم زیاده نمیگم که دعوا نشه).

      مثلا میگن خیلی تو بازی هاش کپی میکنه و چیز های تکراری داره
      جواب من:ان ایراد تا حدودی وارده بخصوص در نسل ۸،ولی در نظر بگیرید که مثلا منوی بازی ها شبیه هم باشه زیاد اهمیت نداره،المان های گیم پلی رو کپی کردن در بازی های دیش مشکل داره که آره انجام داده و لایق نکوهس هست،ولی من در والهالا و واچ داگز لیژن و ایمورتال فرق های زیاد مثبتی دیدم که بازی رو متنوع کرده،بخصوص در والهالا که یک سری چیز های جالب از زلدا الهام گرفته که بازی رو خیلی بهتر کرده.

      بنظرم یوبیسافت اگه بخواد دیر به دیر بازی هاش رو بده به سطحی میرسن که نقص خیلی کمی داسته باشن.
      امیدوارم در عین زود بازی دادن(که باز هم بازی های خوبی میده)سر بعضی بازی ها حساسیت رو بیشتر کنه تا مثل نسل ۶ و ۷ شاهکار بسازه.

      و در آخر یوبیسافت یکی از بهترین بازی ساز هاست و خاطره ساز

    • درود بر شما Ghost عزیز. خیلی ممنونم از نظر زیبایی که نوشتید.
      در مورد متا واقعا این در مورد همه ی شرکت ها تقریبا صادقه یعنی قدیما بازی ها بهتر نمره می گرفتن. این فقط برای یوبیسافت و .. نیست بلکه کلا متاها پایین تر رفته نسبت به نسل ۶ و ۷.
      بسیار لذت بردم از خوندن نظرتون.

  • MahyarMsm گفت:

    عالی
    یوبیسافت واقعا یکی از بهترین شرکت های ساخت بازی هست با عناوین واقعا خوب مثل اسسین کرید ، واچ داگز ، فارکرای و رینبو که واقعا جالب بودن و اینکه کاملا درست گفتین اگه هر یک از این بازیها مثل اسسین کرید دست مایکرو و یا سونی بود خیلی گنده میکردن بازی رو.

  • خب از سعید آقابابایی جز این هم بر نمیومد که بیاد با شجاعت یه مقاله در حمایت از شرکت مظلوم یوبیسافت بنویسه. :rose: :yes:
    بنظر من یه بخش این بی انصافی ها بر میگرده به بزرگنمایی کردن مشکلات بازیهای این شرکت و بخش دیگه‌اش برمیگرده به جایی که خیلی از گیمرا باورشون نمیشه یه شرکت بتونه انقدر زود به زود یه بازی با کیفیت به بازار ارائه بده.
    بزرگنمایی اونجایی هست که عظمت نقشه و آزادی عمل بازیهای یوبیسافت تقریبا بی رقیب هست ولی با کوچکترین باگ کل این عظمت و آزادی عمل رو زیر سئوال میبرن! ولی برای شرکت های دیگه همین آزادی عمل و عظمت رو تخم دوزرده میدونن و با هر مدل باگی هم کنار میان چون اونجا دیگه این یچیز طبیعی هست!
    قضیه جایی بدتر میشه که خیلی شرکت‌های بزرگ بعد از چندین سال کار روی بازیهاشون، همچنان بعد از عرضه بازیهاشون پر از باگ و مشکلات فنی هست. سایبرپانک یه مثال بارز هست و کلی بازی دیگه که با تأخیر زیاد نهایتا بازم کلی باگ دارن. حتی فوق‌العاده ترین بازیها مثل red dead 2 هم با یسری باگ های بامزه به بازار عرضه شدن.
    اینجاست که خیلیا تو کتشون نمیره بازیهای یوبیسافت که گفتم تو عظمت نقشه و آزادی عمل بهترین هستن، انقدر زود به زود عرضه بشن ولی بازم نسبت به خیلی از بازیهای مشابه تر و تمیزتر عرضه بشن!!
    اینه که میان شروع میکن به افسانه ساختن از باگ ها و مشکلات بازیهای خوب این شرکت.
    طبیعتا وقتی یوبیسافت این دنیاهای سرگرمی رو انقدر زود به زود برای گیمرا عرضه میکنه، مشکلات و باگ هایی توش هست که از خیلی شرکتا کمتره و از بعضیام بیشتر؛ ولیکن خدمات بعد از عرضه ی یوبیسافت هم فوق العاده هست و طی آپدیت ها نه تنها ریز به ریز مشکلات بازی رو برطرف میکنه، بلکه بینهایت تغییرات خوب بنا به سلیقه ی گیمرها هم به بازی اضافه میکنه.

    یکی از نقص های “متا” اینه که تا روز عرضه نمره دهی میشه و تا همیشه همون نمرات میشن مبنای انتخاب یسری افراد.
    ولیکن مثلا اگه یه شرکت بعد از ۴ سال یه بازی بیرون میده و یوبیسافت بعد از ۲ سال؛ طبیعتا تو روز عرضه ممکنه بازی اون شرکت که ۴ سال رو بازیش کار کرده متای بهتری بیاره. ولی انصافا تا یک سال بعد، یوبیسافت انقدر رو اون بازی کار میکنه که بی شک یه سر و گردن از بازی رقیب خوشدست تر و گیمر پسندتر میشه. یعنی یوبیسافت طی سه سال یه بازی تضمینی بهتر از شرکت رقیب ساخته که پنج سال روش کار شده.

    ***بنظرم متای زمان عرضه دیگه کافی نیست و با توجه به اینکه آپدیت دیگه جزئی از پروسه ی عرضه ی بازیها شده، باید که بعد از آپدیت ها و برطرف کردن ایرادات هم یه متای جدید به بازیها داده بشه. اینجوری مطمئنم تعداد زیادی از بازیها که تو روز عرضه بهشون ظلم شده به حقشون میرسن. حالا منظورم فقَط بازیهای یوبیسافت نیست که واقعا پشتیبانی بعد از عرضه شون عالیه، همین سایبرپانک مثلا تا چه زمانی باید متاش فاجعه باشه!؟!؟!؟! یعنی حتی اگه تمام مشکلات فنیش هم حل شده باشه، با اون گیم پلی رویایی و دنیای بی نظیر باید ازش به عنوان یه بازی با امتیاز فاجعه یاد بشه!؟!؟! ***

  • اتزیو کجایی که یادت بخیر :-(( 😥

  • Dr.Ali گفت:

    واقعا اگر Ubisoft نبود ما گیمرا باید هر چند سال یکبار منتظر یه گیم درست و حسابی از شرکت های دیگه بازی سازی باشیم. ناراحت کننده س وقتی می شنوم یا می بینم که به این شرکت عنوان یوبی باگ میدن. هر سال یکی دو گیم از این شرکت منتشر میشه که ساعتها گیمرها را سرگرم می کنه. من از بازیهای این شرکت سری AC و Far Cry و Rayman را خیلی دوست دارم و با سری Watch dogs هم تا حدودی حال کردم. با این حساب این شرکت برای منِ گیمر محبوبترین شرکت بازی سازی بحساب میاد.
    درود بر یوبیسافت کبیر.

  • ای جانم . بازم یه مقاله پر و پیمون دیگه از آقا سعید . یکی از دلایلی که هیچ وقت گیمفا رو ترک نخواهم کرد

  • یک بازی فوق العاده رو هم از یوبی میخواستم به دوستان معرفی کنم . valiant hearts the great war . کلا روی دوتا بازی گریه کردم یکی سیزن یک واکینگ دد تیل تل ویکی دیگه هم همین بازی . حتما تو این دوران گرونی یه سری هم به این مدل بازی ها بزنید

  • به‌به به‌به!!!!!

    و یه مقاله دیگر
    و اونم از استاد سعید آقابابایی عزیز!!!

    واقعا وقتی که به لیست بازی هایی که یوبسافت در این نسل به ما تحویل داده نگا میکنم، هیچ حرف و حدیثی در رابطه با کیفیت عناوین خودش باقی نمیذاره
    اما بعضیا
    یوبیسافت بازی هاش همش باگ داره اصلا یوبی باگه
    نباید بازی بسازه
    استودیو CDPR به همه گیمرها دروغ گفته
    اصلا نباید بازی بسازه
    و فلان ……………………….
    و…………………………
    و………………………..
    خب
    چی میشه گفت؟؟؟
    اصلا اینا گیمر هستن؟
    خب این شرکت ها نباشن
    پس کی میخواد برامون بازی بسازه؟؟؟
    واقعا جدی میگم
    کی میتونه مثل یوبسافت این همه عناوین متنوع و زیاد و پر کیفیت تو یه نسل به ما تحویل بده؟؟؟

    استاد آقابابایی
    خیلی متشکرم از شما بابت همچین مقاله ای
    دست شما درد نکنه
    دست شما درد نکنه
    دست شما درد نکنه
    دست شما درد نکنه
    دستتتتتتتتتتتت شمااااااااااااا درد نکنه واقعا!!!!
    از شما سپاسگذارم
    خیلی دوس دارم که روزی از نزدیک شما رو ببینم و همین حرف رو به شما بزنم
    ولی خب
    کرونا هس و باید محدودیت ها را رعایت کنیم(خخخخخخخخخخخخخ)

    یعنی شخصی بیاد برا مخاطبینش این همه وقت بذاره و همچین مقاله ای تحویل بده
    توصیف کار این شخص بی نهایت سخته
    خیلی ممنونم
    خیلی ممنونم

    • سلام خدمت شما THE.DRAGON.GHOST عزیز. واقعا ازتون متشکرم به خاطر این همه بزرگواری و محبتی که دارید. واقعا شرمنده می کنید من رو. افتخار میکنم که برای شما می نویسم که این قدر قدر دان هستید و برای زحمت ارزش قائل میشید. باعث افتخار منه که بتونم با شما صحبت کنم. یک دنیا سپاس از لطف و محبتتون. نمیدونید که خوندن یک نظر مثل نظر شما چقدر بهم انگیزه و امید میده.

  • ممنونم از آقای آقا بابایی واقعا حرف راست رو گفتید یوبیسافت هر سال حداقل ۲ تا بازی aaa میده اگه همین یوبی نبود هر سال یابد منتظر بازی aaa بودیم که هر سال تقریبا ۲ یا ۳ تا میاد واقعا یوبیسافت جز حداقل ۵ شرکت برتر بازی سازی جهان است و البته جزوی از زندگی گیمرها باتشکر از گیمفا :rose: :rose: و استاد سعید آقابابایی :heart:

  • Amo Hamed گفت:

    یک مقاله عالی دیگر از آقای سعید عزیز که بودن ایشون کافیه فن چند آتیشه گیمفا باشم :inlove:

    من فقط یه چیزی رو میدونم اونم اینه که هیتر های یوبیسافت همونایی هستند که اول از همه بازیاشو تهیه میکنن و با توهین و تغییر اسم یوبیسافت فقط سطح سواد و شعور خودشونو پایین میارن ( این مورد رو حتی تو بعضی منتقد های سایت های دیگه هم دیدم ) و این شرکت بزرگ به کوری چشم بدخواهان روز به روز با عظمت تر میشه ! خب هیتر های عزیز دوست ندارین تجربه نکنین دیگه چرا توهین میکنید !

    پ ن : برای تجربه فارکرای ۶ خودتونو آماده کنید !

  • . گفت:

    با تشکر از آقا سعید مقاله خیلی عالی بود و واقعا حرف دل خیلی ها رو زدین :yes:

  • Silverhand گفت:

    حکایت یوبی‌سافت مثل این مثله که میگه: نیکی چو از حد بگذرد، نادان خیال بد کند

  • فرید گفت:

    دم شما گرم آقا سعید
    چرا یوبیسافت نقش مهمی در تداوم سرگرمی در سال های اخیر داشته است؟
    جواب : چون داشته است
    ❤️

  • Kena گفت:

    اقای بابایی من خیلی با مقاله هات حال میکنم اصلا میخوام باهات رل بزنم جیگر 😀 :rose:

  • G.LN گفت:

    به نظرم والهالا نسبت به اودیسه افت کرده.
    والهالا صرفا یک سری ماموریت فرعی داره که اصلا بهش پرداخت نشده و به نظرم ادیسه از لحاظ ماموریت فرعی خیلی بهتر عمل کرده. هر چند داستان والهالا بهتره ولی شخصیت پردازیش نسبت به ادیسه ضعیفتره.
    والهالا سعی کرده به ریشه های اساسین کرید برگرده ولی ایده ناقص داشته به هر حال حتی مبارزه با ایسو و موجودات ماورایی در والهالا نسبت به ادیسه خشک تر شده یعنی کافیه بری پشت این موجودات و ضربات پشت سر هم وارد کنی دیگه کارشون ساخته س.
    حتی مبارزه با فنریر از دید ادین هم زیاد جالب نبود ولی در هر حالت من عاشق سری اساسین هستم، حتی بدترین نسخه ش که از نظر من سیندیکَیته به نظرم باز هم جذابیتهای خودش رو داره.
    به نظرم شخصیت پردازی ادوارد کنوی بهترین شخصیت پردازی رو داره.
    در هر حال اشاره به اساطیر نورس در والهالا و سرگذشتشون خیلی عالی کار شده و همچنین داستان فوق العاده بازی واقعا گیمر رو میخکوب میکنه ولی نحوه روایت داستان و همچنین شخصیت پردازی کاراکترها ضعیف کار شده.
    مثلا بسیم یه کاراکتر نچسبه که تو اوج داستان خودی نشون میده اما بازهم زنده یا مرده ش زیاد فرقی نمیکنه.
    تو این بازی فکر کنم اولین تمپلار هم معرفی شد
    اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    همون آلفرد کبیر.

    ممنون از آقا سعید گل با این مقاله عالیش

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. خیلی ممننونم که وقت عزیزتون رو گذاشتید و مطالعه فرمودید. بسیار از محبتتون ممنونم و از این که لطف کردید نظر نوشتید.
      به شخصه با والهالا بیشتر از ادیسی لذت بردم و به نظرم پیشرفت داشت از خیلی جهات هر چند ادیسی هم شاهکار بود.

  • NEON گفت:

    من خودمم همیشه میگم یوبیسافت هر سال یک بازی AAA به ما میده بازی که محتوا های زیادی دارند یکم نمونه بارز AC VALHALLA بازی هست که اونقدر محتوا داره که هیچوقت ازش خسته نمیشید هرچقدر هم که بازی کنی انگار کمه

  • arn گفت:

    ای کاش به نواقص این شرکت هم یه نگاهی می‌کردین، این که اکثر اوقات کمیت رو فدای کیفیت می‌کنه. توی خوب بودن این شرکت شکی نیست، ولی یوبیسافتِ prince of persia، سه گانه‌ی اتزیو، اسپلینتر سل و … قدیم کجا و یوبیسافت این نسل کجا. تو گذشته گیر نیوفتادم، اما واقعا یوبیسافتِ قدیم عاشقانه بازی می‌ساخت.

  • ایول
    دنبال همچین مقاله ای بودم
    یاد یه میم طنز افتادم که از زبان یه احمق داشت می گفت : ( هروقت بازیی رو نمیشناختی بگو چرته تا بقیه فک کنن پرو گیمری ! )
    این داستان خیلی از افراده ، یوبی باگ گفتن و مسخره کردن یوبی سافت شده نقل مجالس گیمینگ ، درحالی که اصلا اون بازیی که درموردش صحبت می کنن رو نمیشناسن
    یوبی سافت خیلی جاها گند زد ، همین که توی نسل هشت خبری از ریمن و شاهزاده ایرانی و اسپلینتر سل نیست باعث میشه خیلی از یوبی عصبانی بشم ، اما اینکه تونسته این همه بازی های فوق العاده در بازه های زمانی ۱ تا ۳ سال منتشر کنه خودش کلی لطفه به صنعت گیم و گیمر ها

    دمتون گرم جناب اقابابایی همیشه خلف جهت شنا می کنید و مقاله های جنجالی میزارید :yes:

    لطفا اون مقاله FAN VS FAN ادامشو بزارید عالی بود :rotfl:

    • سلام و عرض ادب خدمت شما a low spec gamer عزیز. واقعا ممنونم که لطف می کنید وقت عزیزتون رو میذارید برای خوندن مقاله. ممنونم از نظر زیبایی که نوشتید. یک جمله گفتید که واقعا ارزشمنده:
      “یاد یه میم طنز افتادم که از زبان یه احمق داشت می گفت : ( هروقت بازیی رو نمیشناختی بگو چرته تا بقیه فک کنن پرو گیمری ! )”
      بسیار لذت برذم از خوندن نظرتون. ممنون که دنبال می کنید مقالات رو.
      چشم حتما ادامه اش رو می نویسم.

  • Kourosh Abedi گفت:

    سلام و درود خدمت آقای آقابابایی.
    این حرف ها از زمان انتشار AC:Valhalla نگه داشتم و منتظر فرصت مناسب بودم تا بگم:
    «ما (طرفداران یوبیسافت)هیچ وقت نمیخوایم به یوبیسافت توهینی بکنیم(حتی اگر بازی بد بسازد)
    میدانید چرا؟چون ما با یوبیسافت خاطره داریم،ما یوبیسافت را میشناسیم.
    خود من قبلا زیاد بازی نمیکردم ولی همیشه عاشق لوگوی یوبیسافت و آهنگش بودم.آن موقع من فقط شاهزاده ایرانی بازی میکردم.
    از نظر من کسی اگر با چیزی خاطره داشته باشد و زمانی از آن خوشش بیاید یا طرفدارش باشد،هیچ وقت به خودش اجازه توهین به آن چیز را نمیدهد.
    شاید طرفدار چیز دیگری شود،ولی همیشه به آن احترام میگذارد.
    در ضمن ما داریم درباره یوبیسافت حرف میزنم،این شرکتی نیست که قبل ها فقط دو سه شاهکار خلق کرده باشد،این شرکت چندین و چندین شاهکار خلق کرده،هم در گذشته و هم زمان حال.
    مطمئنا اگر کسی چندین کار بزرگ انجام دهد،مردم به او احترام میگذارند،پس چرا راجب یوبیسافت اینطور نیست.

    ما وقتی بازی ای (بازی از نظر بقیه بد)از یوبیسافت منتشر شود،اگر بقیه اسم یوبی سافت را عوض کنن،اگر همه بگن بازی بدیه،حتی اگر واقعا هم بد باشه،ما شاید ناراحت بشیم،ولی همیشه با خودمون میگیم:عیبی نداره،ما هیچ وقت ازت نا امید نمیشیم.
    همه این حرف ها واقعیته»
    دو سال پیش منم جز کسانی شده بودم که یه جورایی مخالف یوبیسافت بودن،ولی خدا رو شکر زود از سمت منفی بیرون آمدم که این رو مدیون گیمفا هستم.

    مقاله جدا فوق العاده بود.
    امیدوارم یوبیسافت بدونه که اینجا طرفدار های خودش رو داره.
    آقا مخلص شماییم.
    Ubisoft Forever
    دوستان هر کی طرفدار یوبیسافت هست لایک و هرکی نیست دیس لایک(لطفا صادقانه بزنید)

    • سلام و عرض ادب خدمت شما کوروش جان. بسیار بسیار ممنونم از محبت و بزرگواری شما. دیدن و خوندن نظرتون همیشه باعث دلگرمی و افتخار من هست. یک دنیا ازتون ممنونم.
      واقعا از خوندن نظرتون لذت بردم و با تک تک جملاتتون موافق هستم کوروش جان. صمیمانه متشکرم ازتون.
      بزرگوار هستید.افتخار میکنم که مخاطبینی مثل شما دارم

  • آرین گفت:

    سلام، خسته نباشید
    تشکر و خداقوت
    بعضی‌ها بازی‌های یوبی‌سافت رو بعنوان یک بازی مستقل نمی‌بینند. یوبی‌سافت چندین آیپی بزرگ داره و برای اونا دنباله می‌سازد، دنباله‌هایی که قرار نیست انقلابی باشند و معمولا در یک سطح اند. یوبی‌سافت ۳ تا اساسین میده که هر کدوم یه پله از قبلی جلوتر اند. ولی شرکت A کلا یک اساسین میده و اون چند پله رو یک جا می‌پیماید و تفاوت‌ها بینشون آشکار می‌شود. بعد ویچر ۲، ما ویچر ۳ رو داریم که چندین و چند پله جلوتر می‌رود با یک عنوان (ویچر ۳) ولی یوبی‌سافت این پله‌ها رو یکی‌یکی جلو می‌رود و با هر عنوان و دنباله، یک پله. گاهی اوقات حتی جلو نمی‌رود و فقط نردبامش رو عوض می‌کند و مجموعه رو وارد فضای جدیدی می‌کند. سانتامونیکا، gow 3 رو می‌سازد و حالا بعد از چندسال، با نسخه جدید جهش می‌کند ولی سیاست یوبی‌سافت میگه که ما توی این فاصله چندساله، بجای یک gow می‌خوایم چهارتا gow بسازیم. تازه ساختشون هم تقریبا همزمان شروع می‌کنیم یا با فاصله کم و یکی‌‌دو ساله. این می‌شه که یوبی‌سافت چند پله رو با یک عنوان طی نمی‌کنه بلکه با چند عنوان طی می‌کند. برای همین است که متهم می‌شود به همون همیشگی، گیمپلی تکراری و داستان تکراری. در صورتی که این تصمیم خود یوبی‌سافت هست نه کم‌کاری‌اش. اگر AC دست ناتی‌داگ بود ما یه Brotherhood داشتیم، یه Unity یا Blackflag و یک valhala و پله‌های که با همین سه عنوان طی می‌شدند؛ ولی یوبی‌سافت این سیر رو با ۱۰ عنوان طی می‌کند. ‌شما به کسی که تا حالا farcry بازی نکرده، یکی از همین farcryهای مثلا ضعیف نسل ۸ یوبی‌سافت رو بدید و بعد ببینید این بازی باهاش چکار می‌کند؛ از سرگرم‌کنندگی و زیبایی‌اش دیوانه می‌شود! ولی همین بازی رو به کسی بدید که توی چند سال اخیر، چند تا farcry مشابه بازی کرده، میگه همون همیشگی با رنگ‌ لعابی جدید و کمی پیشرفت.
    من هر بازی یوبی‌سافت رو بعنوان یک بازی مستقل و کاملا سرپا می‌بینم و با خودش مقایسه و بررسیش می‌کنم و انتظار جهش بزرگی ندارم (مگر با مجموع با چند عنوان) و انتظار ندارم اگر بازی قبلی ۱۰ متر پریده، اینم ۲۰ متر بپره. بلکه انتظار دارم همون حول‌واطراف ۱۰ متر بپرد تا چند سال که نسل جدید میاد و ۱۰ متر افزایش پیدا می‌کند.
    زنده‌باد آقای بازیساز، یوبی‌سافت
    تشکر بابت این نوشته خواندنی و زیبا از جناب آقابابایی.
    در پناه حق

  • pc گفت:

    عالی و کاملا درست :rose: :rose: :rose:

  • این مقاله کاری کرد که سریع بیام اکانت بسازم و بخوام از اقای بابایی تشکر کنم
    یوبیسافت قطعا جزو کلیدی ترین و مهم ترین ناشران صنعت گیمه کسانی هم که به اصطلاح هیت میکنن هم اکثرا افرادی با یک متن کپی پیست شده و به راحتی میشه استدلال اون هارو نقص کرد کسانی که هیتشون رو به اسم انتقاد بیرون میدن کسانی که شاید استدلالشون فقط به یه باور غلط که هست به کپی پیست بودن خلاصه میشه قرار نیست هر اساسینی که میاد سبکش با دیگری تغییر کنه کسانی که هر چیزی یوبیسافت براشون بیاره یه بهانه جدید دارن
    کاش میشد فقط برای چند دقیقه چشمشون رو به حقیقت باز کنن و این افکارمسخره شون رو ببینن
    تمام ناشرا تو نسل ۸ افت کردن چرا اکتیویژن فقط به کالاف بسنده کرده چرا راکستار از نسلی ۳ شاهکار به تنها یک شاهکار رسیده لطفا همون کسانی که میگن نسل ۷ مقایسه کن لطفا بیان بقیه ناشرام با نسل های قبل مقایسه کنن
    حداقل برای افتی که یوبیسافت داشته یه دلیل منطقی هست که کارگردان های بزرگش مثل جید ریموند و افرادی طلاییش مثل مرحوم تام کلنسی دیگه نیستن
    وقتی در ساعات اولیه باز شدن نمره بازیاش شاهد موجی از سیل نمره ۰ هستیم که این موچ با جنگ کنسولی برابری میکنه این چه معنی ای جز وجود هیتر میده
    طرف میاد هرچی میتونه به یوبیسافت میگه تا جوابشو میدی بحثو میپیچونه
    من خودم رو موظف میدونم دربرابر این افراد بایستم
    من با افتخار فن بوی یوبیسافتم ( فن بوی , نه فن بوی تعصبی )

  • Mikasa گفت:

    اووو وضعو طوری دراماتیک کردین انگار یوبیسافت بازی نده دیگه بازی آفلاین نیست و صنعت گیم وابستس به چهارتا اساسین و واچ داگز و فار کرای ای که یوبیسافت میسازه D:
    کل نسل هشت بدون هیچکدوم از بازیای اصلی یوبیسافت سر کردم و‌حتی یک ثانیه هم احساس کمبود بازی نداشتم که هیچ، الان وقت کم دارم و بازی برای رفتن بسیار
    تا ده سال دیگه هم فکر نکنم نیاز به رفتن بازی های اصلی یوبیسافت پیدا کنم.
    چند ماهه رفیقم والهالا رو با dlc خریده و اکانتش رو بهم داده ولی حتی تمایل ندارم بازیو دانلود کنم اونقدر بازی برای رفتن هست
    و مخصوصا تو والهالا هیچ عنصری نمیبینم که ترغیبم کنه حتی امتحانش کنم
    گیم پلی و مبارزاتش هم که به شدت انیمیشن محور و خشک بنظر میان
    خلاصه یا خوب نمیگردین بازی پیدا کنین یا کلا از صنعت گیم چسبیدین به AAA هاش که اونم اشتباهه
    خلاقیت تو ایندی ها نهفته نه اکثر AAAها اونم مخصوصا از نوع یوبیسافتیش!
    با همون ایندی ها میشه سالها زندگی کرد
    حالا بماند که صدها بازی خوب از نسل های قبل هست که باید گیمر ها برن و اصلا میشه سالها گیم زد بدون نیاز به هیچ بازی نسل هشتمی! شخصا یکسال از نسل هشت رو تماما اختصاص دادم به بازی های نسل قبلی
    خلاصه این مقاله تیترش باید خلاصه بشه به این: ” چرا من نویسنده به بازی های یوبیسافت برای سرگرم شدن وابستم”

    • Ninja theorey گفت:

      ببین داداش اینکه علاقه به بازیهایی که گفتی نداری و نمیخوای امتحانش کنی تا ۹۰ درصد کاملا شبیه منی یعنی یا وقت نداریم یا مشکل پسند هستی در کل گیمر نیستی مثل خودم، در صورتیکه یه گیمر به بیشتر بازیها علاقه نشون میده مثلا دوران کودکی خودم بیشتر بازیها انجام میدادم و تا آخر تمومش می کردم. ولی روی ps3 تو این ۸سال فقط ۷ تا بازی انحصاری داشتم و بازیهای دیگه مثل کال اف تنها چند دقیقه انجام دادم پاکش کردم.در کل میخوام بگم بیشتر آدمهای دنیا از بازیهایی که اسم بردی لذت می برن و بخاطرش پول خرج می کنند

    • درود بر شما. خیلی ممنونم که مقاله رو مطالعه فرمودید. به هر حال نمی تونم چیزی بنویسم که همه باهاش موافق باشن. مهم اینه که لطف کردید و وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید و بعد هم نظر نوشتید. این ارزشمنده خیلی.

  • سلام و درود به سعید عزیز
    به نظرم یو‌بی اشتباهاتی سر واچ‌داگز و دیویژن ( به خاطر دانگرید) و یونیتی انجام داد (همه اشتباه میکنن و هیچ کس بی‌نقص نیست) ولی این اشتباهات رو تکرار نکرده و مهم اینه و متاسفانه انتقاد جاش رو به موج‌سواری و هیت کردن و حمله داده.به شخصه تنها گله‌ای که از یوبی دارم اینه که در نسل هشت اسپلینتر سل نداشتیم و امیدوارم نسل ۹ داشته باشیم.در آخر هم بگم با هیت کردن ، ترول کردن و حمله به امثال یوبی‌سافت و cdpr چیزی نصیبمون نمیشه اما با انتقاد چرا.
    تشکر از سعید عزیز :rose: .

  • greatR گفت:

    تقریباً تمام بازی‌های یوبی‌سافت رو انجام دادم، اولین بازی که روی X360 شروع کردم نسخه اول AC و تجربه الطایر بود. واقعاً حرف نویسنده رو قبول دارم، هیچوقت از یه سطح کیفتی پائین‌تر نمیره بازی‌هاشون. اینقدر مثلش رو دیدیم که عادت کردیم، وگرنه همین سری AC .. هنوز فرصت نشده Valhlla رو خودم بازی کنم ولی Odyssey و Origins خیلی خیلی بازی‌های خوبی بودن. (هرچند زمان‌های بارگذاری اودیسی یه خورده زیادی بالا بود). یه چیزی هم که هیچوقت کم نمیارن محیط بازیه. هیچکدوم از جهان‌هایی که ساختن بی‌کیفیت نیست، هرگوشه‌ش قشنگ و پرجزیئات ساخته میشه. قشنگی شن‌های صحرای اوریجنز هنوز فک براندازه. در هرصورت، به نظر منم زیادی ملت جنبه روشن فکری گرفتن وگرنه یوبی چیزی کم نداره از بقیه بازی‌سازها.

  • Price گفت:

    یوبی سافت عشقه،یوبی سافت زندگیه.من هم قبل از اینکه بازی هاش رو انجام بدم افکار بدی در مورد بازی هاش داشتم ولی وقتی فارکرای ۵ و اساسین کرید رو انجام دادم نظرم زمین تا آسمون عوض شد.واقعا داره ظلم میشه در حقش ولی اون دوست عزیزی که میگه کمبودی حس نکردم باید ببینه اگه یوبیسافت یه سال بازی نده دوست دارم ببینم مجبور میشه اون بازی ها رو دوباره انجام بده یا بازم کمبودی حس نمیکنه

  • Ac gamer گفت:

    ((متاسفانه همان‌قدر که این شرکت هوای بازی‌بازان را دارد، در نقطه‌ی مقابلش ناحقی و نامردی و ظلم می‌بیند و برخی که خودشان را به خواب زده‌اند، با فاز ضد Ubisoft می‌خواهند خودشان را هم‌رنگ جماعت کنند، ولی خودشان هم در خلوت یواشکی بازی‌های این شرکت را تجربه می‌کنند.))

    همین متن کوتاه گویای همه چیزه
    با اینکه یوبی تو نسل ۶ و ۷ یه شاهکار ساز به تمام معنا بود اما تو نسل ۸ هم چیز بدی نساخت بد شانسی هایی مثل یونیتی و واچ داگز دیدگاه هم رو نصب به این شرکت خلاق عوض کرد با اینکه یوبی اشتباهات خودش تو این دوتا بازی رو سریع درست کرد اما آب ریخته شده رو نمیشه جمع کرد

    امیدوارم یوبی نسل ۹ فراتز از نسل ۶ و ۷ باشه

  • علیرضا گفت:

    ضمن تشکر از جناب آقابابایی عزیز بابت این مقاله، صنعت گیم رو نمیشه بدون یوبیسافت تصور کرد هر چند که از برخی مشکلات تو بازیهاشون هم نمیشه چشم پوشی کرد که اتفاقا یک سوال هم از دوستان در رابطه با همین مطلب داشتم:
    حدود ۴ ماه هستش که بعد از تعمیر سرور بازی دیویژن ۱ روی پلی استیشن ۴ دیگه نمیتونم به بازی متصل بشم. خواستم بپرسم کسی از دوستان هم این مشکل رو داره؟

  • Karrar گفت:

    خسته نباشی سعید جان
    کاملا با حرف هات موافقم، هرچند باز هم آدم هایی پیدا میشن که بد یوبیساف رو بگن.
    از نظر من انتقاد کار خیلی درستی هست چون تمام بازی ها مشکل دارن و با انتقاد های درست و منطقی میتونن بهتر بشن و خود ما گیمر ها رو راضی و خوشحال کنن، اما ایراد گرفتن های بی مورد (خصوصا از یوبیسافت) اصلا کار دریای نیست.
    از نظر من اون هایی که جزء مورد دوم هستن باید خودشون رو اصلاح کنن توی خلوت خودشون به کار ها و رفتار اشتباهشون فکر کنن.

  • Bluebox گفت:

    این مقاله واقعا عالی بود و درست ترین توصیف از یوبی‌سافت.
    واقعا خوشم اومد.
    یکسری افراد به اصطلاح گیمر فقط بلدن این کمپانی رو به سخره بگیرن ولی همین کمپانیه که تداوم رو توی بازی های بزرگ و شاهکار حفظ کرده.

  • Black Knight گفت:

    واقعا درک نمیکنم این همه تعصب رو چرا رو شرکتی مثل یوبی سافت دارید من خودم فن یوبی سافتم ولی منکر اینکه بازیاش بیشتر اوقات تکراری و پر باگ و ایراد دارن نیستم ولی شما یه جوری این شرکت رو گندش کردید هرکی ندونه انگار بهترین شرکت ویدئوگیمی تاریخه و از ناتی داگ و راک استار و غیره هم بهتره

نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا
نقش مهم Ubisoft در تداوم سرگرم‌کنندگی دنیای بازی - گیمفا