بازی Alan Wake 2 به جای جامپ اسکرها و خشونت روی اتمسفر و ترس تمرکز دارد
به گفته استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment)، این توسعهدهنده برای ساخت Alan Wake 2 علاوه بر فیلمهای ترسناک کلاسیک هنری، از فیلمهای مدرنی مانند Heritary و Midsommar الهام گرفته است.
بازی Alan Wake 2 در عین حال که دنبالهای برای نسخه اول محسوب میشود، در مسیرهای متفاوتی نسبت به نسخه قبلی خود حرکت میکند. وجود دو شخصیت ساگا اندرسون (Saga Anderson) و الن ویک یکی از تغییرات مهم این نسخه است که بازیکنان میتوانند پس از رسیدن به یک نقطه خاص، آزادانه بین آنها جابهجا شوند. همچنین این بازی بیشتر بر روی وحشت و بقا متمرکز است. سم لیک (Sam Lake)، کارگردان ایدهپرداز و Kyle Rowley، کارگردان بازی، در یک مصاحبهی جدید با Eurogamer، در مورد تاثیرگذاری ترس مدرن بر سبک کلی Alan Wake 2 صحبت کردند.
سم لیک در این باره اظهار داشت:
این طور احساس میشود که بخش ترسناک محبوبتر است، و این حس ترس جدید و عالی در رسانههای مختلف دیده میشود ئ اکنون توسط مخاطبان گستردهتری پذیرفته شده است. تمرکز بر یک عنوان وحشت روانشناختی را بهعنوان یک قسمت رهایی بخش میدانم که نیازی به عقبنشینی نداریم. میتوانیم با داستان بسیار صادق باشیم و به همان اندازه که داستان نیاز دارد، به سمت وحشت برویم.
رمدی همچنین در Alan Wake 2 به سبک فیلمهای ترسناک معاصر توجه داشته و کمتر بر روی خشونت و جامپ اسکرها تمرکز کرده است. کایل رولی در این باره میگوید:
از نظر سبک، به فیلمهای ترسناک هنری مدرن و کلاسیک و همچنین فیلمهای جدیدی مانند مانند Heritary یا Midsommar، توجه داشتیم. این ایده به جای جامپ اسکرها و خشونت شامل تمرکز بیشتر بر روی ترس و اتمسفر است. ما برای نسخه اول Alan Wake، از آثار Twin Peaks و آثار دیوید لینچ الهام گرفتهایم، واضح است که این ایدهها در بازی جدید هنوز وجود دارد، اما فقط به نوعی الهامهایمان را برای نسخه جدید گسترش دادهایم.
این فیلمهای ترسناک به ویژه از منظر وحشت جالب هستند، با این حال آنها بیشتر «داستانهای ترسناک» محسوب میشود. این امر اغلب در مورد درام، شخصیتها و روابط آنها و اینکه چگونه آنها در طول داستان تغییر میکنند، است.
سم لیک در پایان اظهار داشت:
من فکر میکنم از آنجایی که ما در حال ساخت یک تجربه مبتنی بر روایت هستیم، بر روی یک وحشت ثانیه به ثانیه، فضا و نحوه ایجاد تنش تمرکز داریم. اما این یک روایت کلی به شمار میآید که از منظر ترسناک و سفری که آن شخصیت ها طی میکنند، مهم است. من فکر می کنم عناوین ترسناک مدرن این کار را به خوبی انجام میدهند.
بازی Alan Wake 2 در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. به گفتهی سازندگان، به اتمام رساندن این بازی بیش از ۲۰ ساعت زمان خواهد برد.
پر بحثترینها
- حداقل سیستم مورد نیاز Hellblade 2 مشخص شد
- منبع داخلی: Xbox کاملاً چند پلتفرمی خواهد شد و رویکردی شبیه به استیم را پیش خواهد گرفت
- سونی فروش Helldivers 2 را در کشورهای پشتیبانی نشده PSN متوقف کرد
- ویدیو: بزرگترین بهروزرسانی بازی Starfield منتشر شد؛ اضافه شدن حالت ۶۰ فریم بر ثانیه
- استیم درخواستهای ریفاند بازی Helldivers 2 را قبول میکند
- سونی از موضع خود نسبت به الزام حساب PSN برای بازی Helldivers 2 عقب نشینی کرد
- Helldivers 2 رکورد تعداد نقدهای منفی استیم را در میان بازیهای پولی شکست
- چرا متاکریتیک منبع قابل اتکایی نیست
- سیستم مورد نیاز Hellblade 2 مشخص شد
- Stellar Blade بالاترین امتیاز کاربران Metacritic در سال ۲۰۲۴ را از آن خود کرد
نظرات
نمیدونم گیمفا این چن روز چش شده
تم موسیقی اصلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شده لطفا این خبر رو پوشش بدید
(فوقالعاده موسیقی شاهکاره)
به نظرم این بازی بهترین گرافیک نسل هشتم رو دارا خواهد داشت
جواد خیابانی …
نسل هشتم ؟ 😂
همون الن ویک ۱ هم به شدت دارک و هیجان آور بود. رمدی همه ی بازی هاش تاریکن و همینش خوبه.
هیچ شکی در این ندارم که دوباره رمدی یه نوآوری جدید، رو خواهد کرد، یه حرکت خفن. هایپ تا خرتناق
به نظرم این بازی بیشتر از اینکه یه اثر Survivor Horror باشه یه اثر Psychological Horrorعه
برای طرفدارای Silent Hill که خیلی ساله منتظر یه نسخه جدیدش هستن و به نسخه های جدیدی که ازش رونمایی شده دو به شک هستن به نظرم این بازی بهشته براشون
خودم که بینهایت براش هایپم اصلا جهان سازی Remedy Entertainment تو این چند ساله تو بازی های مختلفش کاری کرده آدم برای هر بازی که میسازه هایپ باشه دیگه Alan Wake II که بعد ۱۳ سال داره ریلیز میشه که جای خود داره
زباله ۷۰ دلاری مخصوص جعبه فنا
قشنگ سطح صعنت گیم رو آورده پایین این بازی و داره از فیلم الهام میگیره برعکسش لست نه تنها گیم رو روح بخشید بلکه فیلم و سریال ها هم ازش الهام میگیرند
همینجاس که فرق سم لیک و یه ابرشاهکار سازی مثل دراکمن معلوم میشه
پیامتو لایک کردم چون میدونم توجه دوست داری برود اسموک جان و ۲ اینکه به نظر من یکم دو پهلو تر حرف بزنی راحت تر میتونی لست و فناش رو منفور کنی
اینقدر ضایع ترول کردن باعث میشه هدفت فهمیده بشع
داداش یا خواهر من
این بازی برای ps هم منتشر میشه🤣
حالا یه کامنت جدید بزار فقط بغل جعبه یه ps5 هم اضافه کن
وقتی یک ایستگاه فن به ایکس باکس میگه جعبه 😂
به عنوان شهردار استار سیتی ازت میپرسم انقدر آی کیوت پایینه که نفهمیدی این برود اسموکه همون فنبوی ایکس باکس که داره سعی میکنه فنای لستو منفور کنع🤦
حماقت از کامنتت می باره. خوش باش
بهتون گفتم قدر هالک ایرانیو بدونیم
خوشم اومد
لعنتی تاخیر بزن 😂 حیفه بازی به این خوبی دیده نشه
تااااااااام🤨
بلهههههههه😬
وقتی به بازی هایی که توی اکتبر منتشر میشن یک نگاهی میندازیم کار سختی برای فروش داره و به نظر من برای فروش بیشتر باید تاریخ انتشار رو تغییر بدن و از اکتبر خارجش کنن.
مخصوصا رمدی که بازی عالی میسازه ولی فروششون زیاد بالا نیست
تو این ماه براشون خطری هست
با هر خبری که از این بازی میاد بیشتر براش هایپ میشم، توی آثار جدیدی که منتشر میشن چه گیم چه سینما فقط از جامپ اسکر یا خو.ن ریزی های چن.دش آور استفاده میکنن برای ترسوندن مخاطب و حداقل من یکی خیلی حال نمیکنم باهاشون امیدوارم بلاخره یه اثر ترسناک خوب ببینیم
جامپ اسکر قطعا داره ولی خب کمتر از بقیه بازیای ترسناک
عاشق بازی های اتمسفریک هستم.
لعنتی تو چرا باید october منتشر بشی ؟
توی october فقط و فقط باید انتحاری گیم زد 👌
خدایی انتحاری هم نمی شه زد. اولویت اول و دومم قطعا الن ویکه ۲
الن ویک رو به شخصه خیلی براش هایپم
ولی خب شاید یه فرد فقط برای الن ویک هایپ باشه و بخواد اونو تجربه کنه
یا برای چندین بازی مثل alone in the dark , alan wake 2 , assassins creed mirage marvel’s spiderman 2 و lords of the fallen هایپ باشه
واسه همین میگم باید انتحاری گیم زد
“از نظر سبک، به فیلمهای ترسناک هنری مدرن و کلاسیک و همچنین فیلمهای جدیدی مانند مانند Heritary یا Midsommar، توجه داشتیم. این ایده به جای جامپ اسکرها و خشونت شامل تمرکز بیشتر بر روی ترس و اتمسفر است. ما برای نسخه اول Alan Wake، از آثار Twin Peaks و آثار دیوید لینچ الهام گرفتهایم، واضح است که این ایدهها در بازی جدید هنوز وجود دارد، اما فقط به نوعی الهامهایمان را برای نسخه جدید گسترش دادهایم.”
چقدر از دیدن این پاراگراف مشتقاق شدم این بازی را تجربه کنم. رمدی دست گذاشته روی بهترین آثار سورئال و سایکولوجیکال هاررِ چند سال اخیر.
خوب با نبود جامپ اسکیر و خون که بازی ترسناک نمیشه چجوری می خوان ترسناک کنن این گیمو؟
تنها گزینه موسیقی هستش و کمی محیط رو تاریک کردن که اون هم اثر کوتاهی داره.