Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا

Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل

امین رحیمی
۱۴:۳۸ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا

چند هفته پیش، Unreal Engine 5.4 معرفی شد و حالا در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. تغییرات و بهبودهای زیادی به این موتور بازی‌سازی به تازگی اضافه شده، که می‌توان از بین آن‌ها به بهبود کیفیت تصویر و عملکرد اشاره کرد. در صورت استفاده درست از این ویژگی‌ها، بازیکنان متوجه تغییرات و بهبودهای چشمگیری در محصول نهایی خواهند شد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اضافه شده، می‌توان بهبود عملکرد فناوری TSR (Temporal Super Resolution) را نام برد. این فناوری عملکردی مشابه به FSR کمپانی AMD یا DLSS شرکت NVIDIA خواهد داشت، با این تفاوت که برای استفاده و اجرای آن، نیاز به پلاگین‌های شخص ثالث نیست و برای تمامی پلتفرم‌ها در دسترس خواهد بود. به طور واضح‌تر، از آنجایی که این ویژگی مختص به این موتور بازی‌سازی است و نه کارت‌های گرافیکی، عملکرد آن به این شکل باید منطقی باشد.

بزرگ‌ترین اِشکال TSR، کیفیت آن در مقایسه با تکنولوژِی‌های مشابه خودش بود. هر چند توسعه دهندگان Unreal Engine این ویژگی‌ را کنار نگذاشته‌اند و قصد دارند عملکرد آن را بهبود ببخشند. انتشار آپدیت ۵.۴ و بررسی فناوری TSR به خوبی پیشرفت‌های آن را به نمایش گذاشته است.

از دیگر پیشرفت‌ها باید به “History Resurrection” اشاره کرد که به تازگی اضافه شده و بخش Anti-Aliasing را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وقتی فناوری TSR عمل می‌کند، به دلایل مختلف و طبیعی همچون، انسداد، تغییر سایه‌ها و یا عدم وجود چیزی در صفحه، شاهد کاهش کیفیت هستیم. History Resurrection با ذخیره‌سازی اطلاعاتی که TSR به مرور جمع آوری می‌کند (اطلاعاتی که برای بارگذاری در فریم‌های بعدی استفاده خواهند شد)، موجب پایداری این فناوری شده و بهبود خروجی‌های بعدی را تضمین می‌کند. به همین دلیل، از میزان روح به نظر رسیدن اجسام (Ghosting) کاسته شده است.

برای توسعه‌دهندگان، بخشی به صورت تصویری قرار گرفته تا بهتر با سازوکار فناوری TSR آشنا شوند و رفته رفته، به اهداف خود در راستای بهبود عملکرد در محصول نهایی نزدیک شوند.

به نظر می‌رسد اکثر توسعه‌دهندگان، حالت ۶۰هرتز را برای محصول نهایی در نظر گرفته‌اند و نیازهای مختلف آن‌ها مربوط به این هدف، در آخرین آیدیت این موتور بازی‌سازی هموارتر شده است. این موتور بازی‌سازی از الآن در مقوله‌ عملکرد رندرها بهتر عمل می‌کند و پیشرفت‌های قالب توجه‌ای داشته. همچنین، سیستم این موتورگرافیکی ساختاری تازه به خود گرفته و از نظر Multitasking بسیار بهینه‌تر عمل می‌کند. گرافیک‌ها حالا عملکرد حذف و کاهشی (Culling) بهتری به منظور بهبود قابلیت‌های ری‌تریسینگ از خود نشان می‌‎دهند. همچنین گردآوردی Shaderها بهینه‌تر شده که در بارگذاری سریع‌تر پرو‌ژه مؤثر خواهد بود.

Unreal Engine 5.4 شامل حالتی آزمایشی برای استفاده از ری‌تریسینگ Vulkan می‌شود، که به منظور نزدیک‌تر کردن عملکرد دو API گرافیکی Vulkan و DX12 مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد استفاده از ری تریسینگ در لینوکس، با این قابلیت فراهم شده است.

در ادامه ویدیویی رسمی، مربوط به آخرین بهبودهای Unreal Engine را مشاهده می‌کنید:

علاوه بر تمامی ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، این موتور بازی‌سازی پیشرفت‌های دیگری نیز داشته. در نهایت تصمیم استفاده از این موتور بازی‌سازی بر عهده توسعه‌دهندگان مختلف خواهد بود. در این میان، می‌توان به بازی Marvel 1943 : Rise of Hydra اشاره کرد که با استفاده از Unreal Engine 5.4 مراحل توسعه را سپری می‌کند.

ParissaMatin BarkatGidoraAMIRALI MORGAN 💔 Elise De La SerreDARKSIRENHaqh gooهادی صفائیM.MTOverlordPinocchioDark.Elden-Lord3do.Fido𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Namelessv-alkalineKratosLove story gamesViboromore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا
Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • kravinoff گفت:

    هنوز از حداکثر پتانسیل انریل ۵ استفاده نشده

    ParissaMatin BarkatMamadi7260_Alex_smdFmگیمر سادهجان قمارباز
  • Hbk گفت:

    ببینیم جدی مارول ۱۹۴۳ چی میکنه دیگ

    ParissaMatin BarkatOverlordگیمر ساده_Alex_
  • اپیک گیمز با انریل انجین واقعا به کیفیت بازی ها از نظر نورپردازی انیمیشن تعامل ابجکت ها با محیط یه حال دیگه ای بخشید خودمونی بگم از وقتی که اومد لذت بردن از گرافیک رو معنی کرد درسته کرایتک المان با کرای انجین در سال۲۰۰۲ سالها جلوتر بود و بازیاش بنچ مارک بودن ولی خوب هنوز یادمون نرفته که حتی سیستمهای قوی هم از پسش بر نمیومدن و یک عیب بزرگ چون توسعه دهنده ها قابلیت بهینه کردن از منظر تجاری براشون مهمه ک کرای انجین درسته سالها جلوتر بود و توسعه دهندگانش تلاش کردن که رو بهینه سازی هاش برای تمایل بیشتر توسعه دهندگان که استفاده کنن ازش ولی خوب مشکلات فنی و مشکل استفاده ازش نزاشت اول انتخاب توسعه دهندگان بشه اما انریل از وقتی که اومد مخصوصا اوج قدرت نماییش نسل هفت بود با گیرز اف وار بایوشاک بعدا بتمن مس افکت رمبو سیکس و خیلی شاهکارای دیگه نسل هفت با انریل سه و هشت با انریل چهار تکامل رو دیدیم نسل نه هم با انریل پنج یعنی اپیک همبشه داره کار میکنه و فورتنایت شده یکی از بزرگترین تست دمو قابلیت هاش حتی جامعه مادسازاها هم کنار توسعه دهنده ها قدرت نمایی این انجین رو نشون میدن دوستان ما در رزولوشن ۱۰۸۰ نزدیک دو میلیون پالیگان داریم دیگه میدونیم هر چی بیشتر باشه پالیگان تصویر یا اشکال هندسی کیفیت تصویر بهتر و بتونی در لحظه رندر کنی این حجم رو (real time)حالا شما ۴kو۸kرو حساب کنید که شصت فریم ثابت بدن بدون افت فیکس مقیاس بازی و سخت افزار قطعا مهمه ولی اگر انجین مورد استفاده شما و قابلیت هاش نتونه جوابگو باشه هیچکاری نمیشه کرد انریل انجین پنج برای توسعه دهندگان یک نعمت وقتی اپیک اومد رایگان کرد این فرصت رو به بازی سازای مستقل داد اونایی که استعداد و ایده خوبی دارن بخاطر مشکل مالی (دست کم در انتخاب یک انجین با کیفیت)و تیم کوچیک یا حتی تک نفره یه بازی کوچیک جمع جور با کیفیت بخان بسازن به مشکل نخورن از اونورم تو لانچرش تا یک سال ازشون پولی نمیگیره تا فروششون ودرامدشون به یک میلیون دلار در سال برسه تازه بعد شش ماه میتونن رو استیم هم منتشر کنن واقعا بی انصافی اینهمه لطف اپیک گیمز رو به بازی سازای ایندی که مشکل مالی و تیم دارن رو نبینیم که ایده های نابشون خاک بخوره بخاطر مشکلات مختلف .حتی برای کسایی که نمیخوان برنامه نویسی که ترس همه برای ورود به بازی سازی هست استفاده کنن قابلیت ها رو افزایش داده که تمام حالات رو در نظر بگیره و کتابخانش رو کامل تر کنه هر سری قابلیت متاهیومن و نورپردازی و جزییات اجزای بدن انیمیشن تعداد انیمیشن ها بی نظیر کافی یکبار ببینید این قابلیتها رو در بخش متا هیومن انریل انجین پنج در کمترین زمان طبیعی ترین انیمیشن رو بسازید دفیق مثل انسان واقعی با تمامه جزییات فیزیکی انعکاس نور از اجسام از جدیدترین و پیشرفته ترین قابلیت های نورپردازی هست و قابلیت تعامل با محیط شما چرخ ماشین و گلی که به چرخ چسبیده و هنگام جدا شدن ازش دقیقا فکر میکنید با بهترین دوربین واقعی فیلمبرداری کردید تیمهای بزرگ اپیک بیست چهار ساعت رو تمامی قسمتهای این انجین برای بهتر شدن کار میکنن

    Parissaگیمر سادهMatin Barkat_Alex_The boss
  • Ali.b گفت:

    نهایت کیفیت خروجی این انجین با بازی بعدی کوالیشن به نمایش گذاشته خواهد شد👍🙂

    Parissaگیمر سادهMamadi7260Love story gamesJulius Ceasar
    • وای کوالیشن که استاد استفاده از این انجین هست گیرز چهار و پنج عالی بود.فقط نمیدونم لودینگای شروع بازی رو سری اس یه وقتا طولانی میشد اونم احتمالا چون با گیم پس بودم از نت یا دی ان اس بود.از نظر فنی خیلی خوب بود

      Ali.b
  • aria900 گفت:

    موتور فوقلعاده نابهینه فوقلعاده سنگین برای سخت افزار های امروزی و آینده کافیه فقط بازیا با این موتور اومدرو یک نگاه بکنین

    Parissaگیمر سادهAli.b
    • Parissa گفت:

      بستگی داره بخواید چه ویژگی هایی استفاده کنید. ساپورت موبایلش بده ئ موبایل باید جدید باشه اما روی پی سی سییتمای قدیمی براش خیلی خوبن. هنوز قابلیت های رندر آنریل ۴ و ۳ توش هست. ین شما ویژگی های جدید مثل لومن و ننایت و ویرچوآل شدو مپ رو نخواید می تونید استفاده نکنید

      aria900
  • نمی‌دونم از وقتی خیلی از بازی ها از این انجین استفاده کردن خراب شدن نمی‌دونم انگار بهینه نیست حجم رو الکی بالا می‌بره و کشیدن بازی ها براش عجیبه
    خیلی از بازی ها فقط کیفیت داشتن و پر از باگ های جور وا جور بودن میشه گفت فقط گرافیک اش خیلی بالاست تو بقیه موارد معمولیه و خیلی از موارد بازی هایی که با این انجین بودن خیلی باگ داشتن
    من امیدوارم حداقل یونیتی یه تلاشی بکنه سعی کنه ارتقاء بده انجین اش رو یه رقابتی پیش بیاد
    یاد زمانی بخیر که خیلی از بازی های با یونیتی بودن…

Unreal Engine 5.4 منتشر شد + اطلاعات کامل - گیمفا