اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا

وقتی صحبت از سری بازی‌های Resident Evil می‌شود کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از مخاطبان و علاقه‌مندان به این سری نباشد و نسخه‌های قدیمی آن را تجربه نکرده باشد. اما به هر حال همیشه کمپانی‌های مختلف بازی‌سازی به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. برخی شرکت ها به مانند یوبی‌سافت سعی می‌کنند با عرضه‌ی نسخه‌های جدید، فرنچایزهای خود را احیا کنند اما برخی دیگر از شرکت‌ها به مانند شرکت نام آشنای کپکام روش متفاوتی را در نسل هشتم در پیش گرفته‌اند. همان طور که می‌دانید شرکت کپکام آی‌پی‌های بسیار زیادی در اختیار دارد که هر کدام از آن‌ها طرفداران بی‌شماری در سرتاسر جهان دارند و به قول معروف اگر کپکام دست روی هر کدام از آن‌ها که بگذارد طلا می‌شوند اما در این میان یک آی‌پی خیلی خاص در میان بازی‌های کپکام وجود دارد که کپکام طی سال‌های اخیر توحه ویژه‌ای به آن داشته است و آن چیزی نیست جز Resident Evil. Resident Evil سرگذشت و تاریخچه‌ی بسیار پیچیده‌ای دارد. از سه گانه‌ی نخست و ابداع سبک جدیدی با نام وحشت و بقا گرفته تا عرضه‌ی نسخه‌ی ششم که بی‌شباهت به فیلم‌های سینمایی آن نبود. اگرچه شاید بهتر باشد از نسخه‌ی ششم که این سری را تا مرز سقوط پیش برد، فاکتور بگیریم. اما کپکام با عرضه‌ی بازی Resident Evil 7 توانست یک شاهکار دیگر خلق کند. کپکام با ساخت نسخه‌ی هفتم ابتدا این سری را به مسیر اصلی خود بازگرداند و باعث شد تا علاوه بر هواداران قدیمی، بازی‌بازان نسل جدید نیز به سمت این بازی جذب شوند و  سپس تلاش کرد تا با بازسازی نسخه‌های قدیمی، علاوه بر کسب رضایت بازی‌بازان قدیمی بتواند بازی‌بازان نسل جدید را نیز با نسخه‌های محبوب این سری بیشتر آشنا کند. بنابراین کپکام با یک حرکت هوشمندانه بازی‌بازان نسل قدیم و البته نسل جدید را با خود همراه کرد و حال شاید زمان آن فرا رسیده باشد تا Resident Evil  مسیری را که Resident Evil 7 در پیش گرفت را ادامه دهد. مهم نیست از بازی‌بازان قدیمی باشید یا بازی‌بازان جدید کسی نیست که یک نسخه از این سری را تجربه کرده باشد ولی شیفته‌ی داستان این بازی و  شخصیت‌های جذاب، عمیق و فوق العاده‌ای همچون لیان اس کندی، کریس ردفیلد و غیره نشده باشد.

بازسازی نسخه‌ی دوم سری که سال گذشته عرضه شد موفقیت‌های زیادی را برای کپکام به همراه داشت کپکام برای تداوم این موفقیت به فکر بازسازی نسخه‌ی دیگری از این فرنچایز افتاد و این بار دست روی یک نسخه‌ی محبوب تر گذاشت یعنی Resident Evil 3. این نسخه از یک جهت بسیار خاص بود آن‌هم اینکه Resident Evil 3 آخرین نسخه‌ای بود که با فرمولی مشابه با نسخه‌ی اول ساخته شد به نوعی نسخه‌ی شماره دار بعدی و یا همان Resident Evil 4 به طور کلی این فرنچایز را متحول ساخت و می‌توان گفت سه گانه‌ی Resident Evil و بالاخص نسخه‌ی سوم در برابر نسخه‌های بعدی این سری که سبک جدیدی را در پیش گرفته بوده‌اند کمی قدیمی به نظر می‌رسید. بنابراین بازسازی نسخه‌ی سوم کار بسیار سختی است زیرا کپکام باید این نسخه را با فرمولی مشابه با نسخه‌های مدرن این سری بازسازی می‌کرد اما تجربه‌ی موفق کپکام با بازسازی نسخه‌ی دوم در سال گذشته باعث شد تا Resident Evil 3 نیز یک تجربه‌ی شگفت انگیز باشد. ترس، یکی از شاخصه‌های مهم سری Resident Evil  و به خصوص نسخه‌های کلاسیک آن محسوب می‌شوند و شاید عدم وجود چنین شاخصه‌ای در Resident Evil 6 بود که باعث شد این نسخه آن طور که باید و شاید موفق  ظاهر  نشود اما Resident Evil 3 از این قضیه مستثنی است هنگامی که این بازی را تجربه می‌کنید و در مراحل آن پیش‌روی می‌کنید جایی نیست، لحظه‌ای وجود ندارد که این ترس را احساس نکنید و بدون شک می‌توان گفت کپکام بار دیگر دست به خلق یک شاهکار زده و بر همین اساس Resident Evil 3 ترکیبی از ترس، هیجان و اکشن را ارائه خواهد داد که قطعا اگر از هوادران قدیمی این سری باشید از آن لذت خواهید برد .

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered تصمیم گرفتیم  که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از بازی جدید Resident Evil 3 Remake و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گیمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 3 Remake برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را به صورت هفته ای یک قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست آید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دومین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake  به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا

بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered تصمیم گرفتیم  که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از بازی جدید Resident Evil 3 Remake و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. Resident Evil 3 یک تجربه‌ی فوق‌العاده است. هنگامی که این بازی را تجربه می‌کنید و در مراحل آن پیش‌روی می‌کنید جایی نیست لحظه‌ای وجود ندارد که این ترس را احساس نکنید و بدون شک می‌توان گفت کپکام بار دیگر دست به خلق یک شاهکار زده و بر همین اساس Resident Evil 3 ترکیبی از ترس، هیجان و اکشن را ارائه خواهد داد که قطعا اگر از هوادران قدیمی این سری باشید از آن لذت خواهید برد.

  • آغاز راهنما (به قلم سعید حلاجیان)
  • مقدمه

شاید گمان کنید راهنمای بازی فقط برای عناوین جهان آزاد و یا نقش آفرینی و به قول معروف سولز لایک نوشته می‌شود. بله عناوینی که از آن‌ها نام بردیم بسیار عظیم و خارق العاده هستند و نوشتن راهنمای اختصاصی و قدم به قدم برای عنوانی به مانند Dark Souls کار هر شخصی نیست. اما خب شاید شما از جمله بازی‌بازانی باشید که علاقه زیادی به بازی‌های نقش آفرینی و جهان آزاد ندارند اما همان طور که پیش‌تر اشاره کردم، کمتر کسی است یک نسخه از سری Resident Evil را تجربه کرده باشد ولی شیفته‌ی داستان این بازی و  شخصیت‌های جذاب، عمیق و فوق العاده‌ای همچون لیون اس کندی، جیل ولنتاین و Chris Redfield نشده باشد. به علاوه اگر شما هم به مانند من از هواداران قدیمی این سری باشید حتما به مانند من علاقه‌مند هستید تا چندین و چندبار این عنوان را تجربه کنید و از تمام رازها و نکات بازی با خبر شده و تمامی آیتم‌ها، ارتقاها و سلاح‌ها و .. را به صورت کامل و ۱۰۰ درصد جمع آوری کنید. مواردی که باز هم از بازی Resident Evil یک تجربه‌ی شگفت انگیز می‌سازند. بازی Resident Evil 3 به مانند تمام نسخه‌های این سری پیچیدگی‌های خود را دارد شاید باید بارها در طول مسیر بازی به نقطه اول بازگردید تا یک قفل را باز کنید و آیتم را بردارید که مطمئنا در طول بازی به کارتان می‌آید. با توجه به راه‌های پر پیچ و خم و گمراه کننده‌ای که بازی Resident Evil 3 دارد  اگر بخواهید این بازی را به مانند من ۱۰۰ درصد کنید نیاز به یک راهنمای بسیار خوب و جامع دارید. متاسفانه راهنمای جامع و کاملی به زبان فارسی وجود ندارد و یا اگر هم وجود داشته باشد شاید نتواند آن طور که باید و شاید شما را راهنمایی کنند.  بنابراین با توجه به این که چند بار و برروی درجه سختی‌های مختلف این بازی را به پایان رساندم و از تمام نکات ریز و درشت این بازی با خبر و به این بازی کاملا مسلط هستم تصمیم بر این گرفتم تا راهنمای این بازی را به صورت  قدم به قدم و کاملا اختصاصی برای شما بنویسم تا شما هم به مانند من از این بازی زیبا نهایت لذت را ببرید. فرق نمی‌کند بازی‌باز هاردکور هستید یا یک بازی‌باز تازه کار این راهنما به شما کمک می‌کند تا بتوانید با یک بار تجربه‌ی بازی از تمام رازها یا نکات بازی با خبر شده و بتوانید تمام آیتم‌های بازی جمع آوری کنید. بنابراین اگر قدم به قدم با ما پیش بیایید هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، هیچ صندوق قفلی، هیچ  ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی بسیاری از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا

در این راهنمای اختصاصی و قدم به قدم، هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ فایلی، هیچ صندوق قفلی، هیچ  ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی بسیاری از تروفی ها را نیز خواهید گرفت… جیل و لنتاین و یک شهر زامبی زده که فرار از آن اصلا آسان نیست..این تصویر خود گویای همه چیز است

البته اگر از شکارچیان تروفی باشید و قصد داشته باشید این بازی را پلاتینیوم کنید باید دقت داشته باشید که تنها یک بار تجربه‌ی این بازی کافی نیست و من قبلا هم در خبر فهرست تروفی‌های بازی اشاره کردم که برای کسب تروفی پلاتینیوم بازی لازم است بازی را حداقل ۳ بار و یا بهتر از آن چهار بار تجربه کنید. خب در این صورت شاید فکر کنید این راهنما چه کمکی به شما می کند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا در بار اول تجربه‌ی بازی تمام آیتم‌ها را به دست آورده و سپس بتوانید در درجه‌های سختی بالاتر تنها برروی داستان بازی و پیش برد مراحل آن تمرکز داشته باشید تا بتوایند تروفی‌های مربوط به درجه سختی بازی را نیز به دست آورید. البته من سعی می‌کنم در انتهای این راهنما نکاتی را مطرح کنم و آموزش‌هایی را ارائه دهم که حتی اگر به دنبال پلاتینیوم کردن این بازی باشید نیز مشکلی نداشته باشید. اما در هر صورت تجربه‌ی اول بازی بسیار مهم است زیرا اگر حتی یک آیتم را فراموش کنید و جا بگذارید و ندانید که چگونه باید آن را دوباره به دست بیاورید، در آن صورت مجبور هستید برای پلاتینیوم کردن بازی دفعات بیشتری به تجربه‌ی بازی بپردازید در حالی که اگر با این راهنما همراه باشید یک بار بازی را به پایان رسانده و با آموزش هایی که در انتهای راهنمای داده می شود می توانید در مجموع با چهار بار تجربه بازی این عنوان را نیز پلاتینیوم کنید

بگذارید دیگر بحث پلاتنیوم را بگذاریم کنار و قدم به قدم از ابتدای بازی تا انتهای آن با یکدیگر پیش برویم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا

شاید فکر کنید این بازی خیلی آسان است و یا اصلا ترسناک نیست اما من بازی را برروی چند درجه سختی متفاوت بازی کردم و به جرات می‌توان بگویم تجربه‌ی بازی حتی در حالت استاندارد نیز ترسناک و تا حدودی سخت است چه برسد به Inferno که اگر بخواهید این بازی را برروی این درجه‌ی سختی تجربه کنید، باید خیلی شجاع باشید زیرا دیگر بازی با شما اصلا شوخی ندارد….

  • راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 3- قسمت سوم (به قلم سعید حلاجیان)

تما فهرست زیر را مد نظر داشته باشید تا از جمع آوری ایتم‌ها و تروفی‌ها مطمئن شوید

تروفی‌هایی که در این قسمت به دست خواهید آورد : 

Nemesis Down? 

آیتم‌های کالکتیبل اصلی که در این قسمت آن‌ها را به دست خواهید آورد:

سه عروسک Mr.Charlie – هشت پرونده (فایل)  -۱  عدد Hip Pouch – یک سلاح جدید با نام MGL Grenade Launcher- آیتم کلیدی Kendo’s Gate Key

خطر اسپویل: این راهنما ممکن است برخی قمستهای مربوط به بخش داستان را اسپویل کند پس تنها در صورتی این راهنما را دنبال کنید که قصد دارید بر اساس این راهنما بازی را تجربه کنید و ا اینکه قبلا بازی را تجربه کرده باشید. در غیر این صورت از مطالعه‌ی این راهنما صرف نظر کنید. این هدشار آخر ما است اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده و قصد تجربه‌ی آن را ندارید سریعا از این صفحه خارج شوید. 

در قسمت قبلی تا اینجا پیش رفته بودیم که پس از بازگرداندن برق به ایستگاه مترو باید از دست نمسیس فرار می کردید و در نهایت بالاجبار جیل برای رهایی از دست نمسیس از طریق دریچه گ.چکی که در آن مکان قرار داشت به درون کانال فاضلاب رفت. حال در این قسمت مسیر را با یکدیگر ادامه خواهیم داد.  به محض ورود به فاضلاب در سمت راست شما یک در قرار دارد که در واقع یک اتاق امن یا Safe Room است که می توانید نقشه فاضلاب را که برروی دیوار اتاق قرار دارد را دریافت کنید. سپس به مسیر خود ادامه دهید تا به یک در برسید . مشاهده می کنید که این در باز نمی شود و برای باز شدن به یک آیتم کلید دیگر نیاز دارد . آیتم کلیدی که برای بازی کردن این در نیاز دارید یک باتری است که فعلا به آن دسترس نداریم پس باید این آیتم را در جای دیگری پیدا کنیم. اگر دقت کنید در کنار این در برروی دیوار یک فایل دیگر با نام Increased Sewer Security قرار دارد که می توانید آن را دریافت کنید . در این منطقه یک مسیر شیب دار به سمت پایین وجود دارد که باید به سمت آن بروید و سر بخورید تا به قسمت پایین کانال فاضلاب برسید. وقتی به پایین سر بخورید در کنار خود یک نردبان می بینید اما فعلا نیازی نیست که از آن بالا بروید همین طور مستقیم به مسیر خود ادامه بدهید در طول این مسیر دقت داشته باشید که مهماتی به مانند نارنجک دستی  تا جایی که به یک دو راهی برسید ؛ یک راه  مستقیم و یک راه هم در سمت راست. ابتدا به راه مستقیم بروید. در طول مسیر بسیا مراقب باشید زیرا دشمنان جدیدی با نام Gamma Hunters ها در کانال فاضلاب وجود دارند که بسیار شبیه دایناسور ها هستند خیلی خیل مراقب باشید و زیاد به آن ها نزدیک نشوید زیرا می توانند جیل را درسته قورت دهند . نقطه ضعف آن ها وقتی است که دهان خود را باز می کنند و می توانید آن زمان به آن‌ها شلیک کنید.  البته نقطه ضعف دیگر آن‌ها آتش است. به بیان ساده تر اگر یک نارنجک به همراه داشته باشید می توانید به سمت ان‌ها پرتاب کنید احتمالا با یک نارنجک و یا نهایتا دو نارنجک ( در درجه سختی بالاتر) می توانید آن‌ها را از پای در آورید یا اینکه وقتی ددهان خود را باز کردند به آن‌ها شلیک کنید . در نهایت پس از اینکه دو Gamma Hunter را از پای در آوردید در انتهای همین مسیر یک Safe Room دیگر قرار دارد که بسیار حایئز اهمیت هست.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا

در این قسمت باید ابتدا وارد کانال فاضلاب شویم و از طریق کانال فاضلاب راهی به سمت بالا پیدا کنیم تا در نهایت به سقف رسیده و خودمان را برای اولین باس فایت جانانه با نمسیس آماده کنیم

به طور کلی Safe Room ها همگی با اهمیت هستند زیرا امکان دارد آیتم‌های ارزشمندی را درون آن‌ها پیدا کنید. Safe Room مورد نظر ما که در انتهای همین مسیر قرار دارد نیز از این قضیه مستثنی نیست و شما می‌توانید در درون این اتاق امن یک سلاح جدید و بسیار کارآمد با نام نارنجک پرتاب کن یا همان MGL Grenade Launcher قرار دارد که باید حتما آن را دریافت و به تجهیزات خود اضافه کنید. همچنین در این اتاق دو فایل دیگر با نام Invoice from Gun Shop Kendo و Research Assistant’s Log نیز قرار دارد که باید دریافت کنید. در این اتاق یک آیتم دیگر با نام Explosive A نیر قرار دارد که حتما آن را بگیرید زیرا بسیار با اهمیت و مفید هستند. کارمان با این قسمت تمام شده برگردیم به همان دو راهی و این بار به مسر سمت راست بروید. همچنان مراقب باشید زیرا Gamma Hunter ها همه جا هستند و خیلی هم دوست دارند که شما را غافلگیر کنند . کمی که در مسیر جلوتر بروید یک چیزی به مانند آبشار را مشاهده می کنید که البته پشت ان یک تونل قرار دارد به این قسمت بروید از آبشار عبور کنید تا به تونل پشت آن برسید در انتهای تونل می‌ توانید فایل (پرونده) Sewer Worker’s Notes را پیدا کنید و البته یک جعبه با نوار زردرنگ و یک خشاب سلاح شات‌گان نیز در این تونل یافت می‌شود. حال از این مکان بیرون بییاید و به مسیر قبلی خود ادامه دهید در سمت راست و برروی سکوها یک Flame Round قرار گرفته که می توایند ان را به آیتم‌ها خود اضافه کنید. روبروی شما مسیری قرار دارد که با میله های آهنی مسدود شده و البته در کنار آن یک نردبان کوچک مشاهده می‌کنید که شما را به اتاق دیگری هدایت می کند که آیتم کلیدی ما در آن جا قرار دارد. قبل از اینکه از نردبان بالا بروید یه نگاهی به اطراف خود بیاندازید و درست در کنار میله ها ( به سمت نردبان) یک عروسک Mr. Charlie دیگر قرار دارد که یادتان نرود حتما به آن شلیک کنید. خب پس از اینکه کارمان با عروسک Mr. Charlie تمام شد . از همان نردبان کوچکی که در آن مکان قرار دارد بالا می رویم و به اتاقی که در آن جا قرار دارد می رویم تا در این اتاق آیتم کلیدی Battery pack و فایل A Love Letter? را دریافت کنیم. البته دقت داشته باشید که یک کمد در این اتاق قرار دارد که با قفل زرد رنگ قفل شده و باید آن را با Lock Pick باز کنید تا به آیتم درون آن که یک Explosive A هست دسترسی داشته باشید. یک کمد بدون قفل دیگر نیز در کنار این کمد قرار دارد که می‌توانید آیتم در ون آن که یک Gunpowder هست را دریافت کنید. یک Gunpowder دیگر نیز کمی جلوتر و برروی قفسه ها قرار دارد خب کارمان با این اتاق تمام شد. خب یاد از اتاق خارج شویم و  باید مسیری را که آمده ایم برگردیم و برسیم به همان جایی که از ان آمده‌ایم یعنی همان جایی که سر خوردیم و به این قسمت از کانال فاضلاب رسیدیم. البته دقت داشته باشد که باز هم Gamma Hunter ها سر راه شما سبز می‌شوند و هرگز شما را لحظه یا راحت نمی گذارند . حال البته کارتان برای مبارزه با این موجودات راحت تر است زیرا دیگر سلاح MGL Grenade Launcher را در اختیار دارید که می توانید با استفاده از آن به سمت آن ها نارنج (گلوله‌های آتش) پرتاب کنید تا به راحتی تبدیل به خاکستر شوند. همان طور که مشاهده می کنید یک نردبان در یان قسمت قرار دارد که باید از آن بالا برویم  و سپس وقتی بالا رسیدیم دری را مشاهده می کنیم که برای باز شدن نیاز به باتری دارد پس به کنار در رفته و آیتم کلیدی Battery pack را انتخاب می کنیم  تا در باز شود و به اتاق دیگر می رویم. باز هم مراقب باشید زیرا در این اتاق نیز Gamma hunter ها منتظر شما هستند . پس از اینکه آن ها را از پای در آوردید یک در آهنی مشاهده می کنید که از داخل قفل شده قفل آن را باز کنید و سپس به سمت همان دری بروید که با باتری باز کردیم. بروید بیرون باتری را بردارید تا در بسته شود و سپس از در آهنی که در سمت چپ شما قرار دارد دوباره به همان اتقا می رویم. این در در ابتدا قفل بود و حالا باز شده است و ما چون باتری را برای درهای دیگر نیز نیاز داریم پس باید آن را برداشته و از طریق این در آهنی به داخل این اتاق می‌آمدیم. در همین اتاق شما یک در دیگر را مشاهده می‌کنید که برای باز شدن به Battery نیاز دارد پس برای این در نیز آیتم کلیدی Battery Pack را انتخاب می‌کنیم تا در باز شود .

مراقب گاما هانترها باشید زیاد به آن‌ها نزدیک نشوید زیرا می توانند در یک چشم به هم زدن درسته جیل را قورت دهند. نقطه ضعف آن ها وقتی است که دهان خود را باز می کنند و می توانید آن زمان به آن‌ها شلیک کنید

درون این اتاق یک آیتم Hip Pouch وجود دارد که باید آن را دریافت کنید و در این صورت ظرفیت ذخره تجهیزات شما افزایش پیدا می کند و می توانید دو آیتم بیشتر ذخیره کنید. در سمت چپ میز یک ایتم Explosive A و در سمت راست نیز یک آیتم Gunpowder قرار گرفته‌اند که به راحتی قابل دریافت هستند. سپس از اتاق خارج شوید و دوباره باتری را از روی در بردارید و از نردبانی که در همین اتاق قرار دارد به پایین بروید . مشاهده می کنید که این جا همان جایی است که در ابتدا بازی از آن سر خورده بودید اما اکنون چون باتری را در اختیار دارید  دیگر می توایند دری که در کنار نردبان قرار دارد را باز کنید. بالافاصله که در را باز کردد باید از پله ها بالا بروید اما تا به طور کامل بالا نرفته اید برگردید و عروسک Mr. Charlie که دقیقا بالای در قرار دارد را با سلاح خود بزنید.

نکته: می‌خواهیم کمی در رابطه با آیتم‌های Explosive بیشتر با شما صحبت کنیم. اگر یادتان باشد در کانال فاضلاب یک سلاح جدید با نام Grenade Launcher را به دست آوردیم. این سلاح در مجموع دارای چهار نوع خشاب است که به ترتیب Explosive Rounds ( گلوله‌های انفجاری)، Flame Rounds ( گلوله‌های آتش)، Acid Rounds ( گلوله‌های اسیدی) و در نهایت Mine Rounds یا همان مین‌های انفجاری. سه نوع خشاب اول به راحتی قبال ساخت هستند. اگرچه در طول بازی شما این خشاب‌ها را می‌توانید پیدا کنید اما بعضی وقت‌ها که دیگر خشابتان را خالی کرده باشید باید خودتان دست به کار شده و این خشاب‌ها را از نو بسازید. اما این خشاب‌ها چگونه ساخته می‌شود و چه چیزی برای ساخت آن‌ها لازم است. کار سختی نیست تنها باید حواستان باشد که اگر خواستید خشاب‌های این سلاح را بسازید مواد اولیه‌ی آن یعنی  Explosive B ،Explosive A باشد. با ترکیب هر کدام می‌توانید خشاب مورد نظر را بسازید. با ترکیب دو Explosive A می‌توانید یک گلوله Explosive Rounds بسازید یا با ترکیب Explosive A و Explosive B می‌توانید Flame Rounds بسازید و در نهایت با ترکیب دو Explosive B می‌توانید یک گلوله اسیدی یا Acid Rounds را بسازید. گلوله های مین قابل ساخت نیستند و تنها باید خشاب‌های مربوطه را در بازی به دست آورید.

به مسیر خود ادامه دهید تا به یک نردبان برسید کمی که از ندربان بالا بروید  نمسس بار دیگر شاهر شده و با دست خود جیل را گرفته و پرتاب می‌کند. نمسیس یک سلاح جدید دارد و آن هم سلاح شعله افکن یا Flame Thrower است. حال که بازی برگشتید باید فرار کنید به زامبی‌هایی که در مسیر شما قرار دارند کاری نداشته باشید و تنها به راه خود ادامه دهید تا به اتاقی که در کرکره‌ای دارد برسید تا یک میان پرده دیگر آغاز شود. پس از اتمام میان پرده شما باید خودتان را به سقف برسانید در همین طبقه و روبروی شما یک اتاق امن قرار دارد که بد نیست اگر سری به این اتاق بزنید و بازی را ذخیره کنید و یا آیتم‌های دلخواه خود زا جمله Explosive A را دریافت کنید اما آیتم مهمی در این اتاق قرار ندارد. از اتاق خارج شویدو از پله ها بالا بروید. به مسیر خود ادامه دهید مسیر بسیار ساده است و در طول مسیر هم نمسیس سعی می کند تا با سلاح جدید خود شما را متوقف کند اما شما باید هر طور شده به مسیر خود ادامه دهید قبل از اینکه به آخرین نردبان برسید یک اتاق دیگر قرار دارد که در واقع اتاق امن هست که می توانید بازی را ذخیره کنید و البته حواستان باشد که یک فایل یعنی Notice of Demolition Delay  دقیقا در کنار ماشین تایپ قرار دارد و باید آن را در یافت کنید. دیگر زمان ان رسیده تا از نرربان بالا برویم و وقتی به سقف برسیم باید خود را برای یک مبارزه جانانه با نمسیس آماده کنیم.

نمسیس اساسا بیشتر از اینکه یک باس ترسناک باشد بیشتر حالت ازاردهنده دارد هرجا که بروید او مثل سایه پشت سر شماست

خب برویم سراغ باس فایت نمسیس. این باسی فایت دارای دو فاز است . در فاز اول این باس فایت نمسیس یک سلاح شعله افکن یا همان Flamethrower در اختیار دارد که با این سلاح و با شعله های آتش به سمت شما حمله ‌می‌کند. همچنین در طول مبارزه ممکن است او سلاح خود را به سمت بالا گرفته و در این صورت مشاهده خواهید کرد که باران موشک بر سر شما خواهد بارید که البته می توانید از آن ها جاخالی دهید. تنها کاری که لازم است در فاز اول این باس فایت انجام دهید این است که به تانکی که پشت نمسیس متصل شده شلیک کنید تا با چند بار شلیک تانک منفجر می شود و نمسیس برای مدت کوتاهی برروی دوزانوی خود می نشیند اما کار تمام نشده است. وقتی نمسیس بلند شود حالت خشمگین تری به خود می گیرد و فاز دوم نبرد آغاز می‌شود.  نمسیس سعی می‌کند تا از سلاح خود این بار به عنوان یک چکش آتشین استفاده کند . او می تواند خیلی سریع خود را به شما برساند و با یک حمله برق آسا شما را نقش بر زمین کند پس سعی کنید به او خیلی نزدیک نشوید و بسیار مراقب باشید. استراتژی مناسب این است .که از نمسیس دوری کنید و با سلاح Grenade Launcher به وی شلیک کنید ( اگرچه ممکن است او از گلوله های آتشین و انفجاری به راحتی جاخالی دهد ولی به تلاش خود ادامه دهید) چند بار باید این کار را انجام دهید. یک باکس الکتریکی هم در این مکان وجود دارد که اگر بتوانید نمسیس را به سمت آن کشانده و سپس به آن شلیک کنید، برای لحظاتی به نمسیس شوک وارد می‌کند که فرصت بسیار مناسبی است تا به تانکر متصل به او شلیک کنید. اگر خشاب کم آوردید در همین مکان برروی جعبه ها مهمات زیادی از قبیل نارنجک و گلوله‌های انفجاری قرار دارد که می توانید از آن‌ها استفاده کنید. نمسیس که دست از سر شما بر نمی دارد پس شما هم باید با رعایت احتیاط و جاخالی دادن چند بار به او شلیک کنید تا در نهایت او نقش بر زمین شود و در این زمان میان پرده ای به نمایش در خواهد آمد و پس از اتمام میان پرده شاهد هستیم  که بار دیگر باید بازی را در خیابان های راکون سیتی ادامه دهیم.

مراقب فاز دوم نمسیس باشید او از سلاح خود به عنوان یک چکش استفاده می کند که اگر به موقع جاخالی ندهید، تبدیل به خاکستر می شوید

به مسیر خود ادامه داده تا به یک کامیون برسید از کامینو بالا بروید تا بتوانید خود را به آن سمت خیابان برسانید.در این خیابان آیتم کلیدی و مهمی قرار ندارد اما اگر گشتی رد اطراف بزنید می‌توانید آیتم‌های متفرقه از قبیل خشاب و یا آیتم سلامتی را در این خیابان پیدا کنید به طور مثال پارکینگ زیرزمینی که در همین خیابان قرار دارد حاوی یک جعبه با نوار زردرنگ است که حاوی آیتم سلامتی یا ایتم‌های دیگری است که می‌توانید به آن‌ها درست پیدا کنید. اما توجه داشته باشید که در این خیابان تعداد زامبی هم وجود دارند که برای شما دردسر ایجاد خواهند کرد. البته در مرکز خیابان یک بشکه قرمز رنگ وجود دارد و تعداد زامبی نیز در اطراف آن‌ هستند و می‌توانید با شلیک به این بشکه و منفجر کردن آن تعدادی از زامبی‌ها را به درک واصل کنید. .به انتهای خیابان بروید جایی که یک در فنس مانند در آن جا قرار دارد. مشاهده می کنید که در قفل است و برای باز کردن آن به یک آیتم کلیدی دیگر یعنی کلید خاصی احتیاج دارید که اول باید آن پیدا کنید در کنار این در کمی آن طرف تر یک مغازه اسلحه فروشی با نام Gun Shop Kendo قرار دارد که می توانید آیتم کلیدی را آنجا پیدا کنید. به داخل مغازه می رویم کم اطراف مغازه را بگردید تا آیتم‌هایی که در آن جا قرار دارند را به تجهیزات خود در صورت دلخواه اضافه کنید. از میان قفسه ها که عبور کنید یک مان پرده آغاز می شود و شما با شخصیت Robert Kendo که همان صاحب اسلحه فروشی است، آشنا می شوید که البته این یک آشنایی کوتاه است زیرا وقتی جیل از وی می خواهد تا همراه او از شهر فرار کنند وی نمی پذیرد که البته به نظر می رسد دلیل مرموزی پشت این قضیه پنهان است. با اتمام میان پرده درست روبروی شما یک کلید برروی دیوار قرار دارد آن را بردارید. این همان آیتم کلیدی است که ما به دنبال آن می‌گشتیم. از مغازه بیرون بروید و به سمت در فنس مانند می رویم تا با ایتم کلیدی آن را باز کنیم. برای باز کردن در آیتم کلیدی یعنی Kendo’s Gate Key را انتخاب می کنیم تا در باز شود در انتهای کوچه یک در قرار دارد  که از طریق آن وارد یک خانه می شویم. دقیقا روربروی شما و برروی میز یک عروسک Mr. Charlie وجود دارد که باید به آن شلیک کنید. قبل از اینکه از دری که در آن طرف حانه قرار دارد خارج شوید از طریق راه پله‌ها به طبقه بالا بروید. در این طبقه و در اتاق می توانید یک جعبه که با قفل زرد رنگ قفل شده را باز کنید و آیتم درون آن را به لیست تجهیزات خود اضافه کنید و البته یک فایل دیگر با نام Raccoon Times Reader’s Column را نیز در این اتاق پیدا می‌کنید.  از پله‌ها به پایین بروید و از دری که روبروی پله ها قرار دارد، خارج شوید کمی که جلوتر بروید یک میان پرده دیگر آغاز می شود و باز هم مشاهده می کنید که نمسیس زنده است و البته با یک سلاح دیگر به استقبال شما آماده است. پس از اتمام میان پرده تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با سرعت فرار کنید نمسیس سعی می کند با سلاح لیزری خود شما را نشان بگیرد و شما باید تنها با سرعت بدوید و وقتی لیزر برروی شما قرمز شد جاخالی بدهید. همین طور به مسیر که ادامه دهید کمی جلوتر کارلوس به کمک شما می‌آید . او شما را از این مخمصه نجات می دهد و همراه او بار دیگر به ایستگاه قطار باز می گردید جایی که باید با Nicholai  و Mikhail Viktor به ایستگاه گاز بروید. اما کارلوس به شهر باز می گردد تا به ماموریت دیگری رسیدگی کند که مرحله‌ی بعدی بازی را شامل می‌شود.

تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با سرعت فرار کنید نمسیس سعی می کند با اسباب بازی جدید خود یعنی سلاح لیزری جیل را نشانه بگیرد و کا ر او را یک سره کند. تنها کاری که از دست شما بر می‌اید این است که فرار کنید. شما باید تنها با سرعت بدوید و وقتی لیزر برروی شما قرمز شد جاخالی بدهید . همین طور به مسیر که ادامه دهید کمی جلوتر کارلوس به کمک شما می‌آید . او شما را از این مخمصه نجات می دهد

خب در این جا به پایان قسمت سوم راهنمای قدم به قدم و اختصاصی بازی محبوب Resident Evil 3 Remake می‌رسیم. در این قسمت با جیل ولنتاین همراه شدیم و در نرد نخست جیل با نمسیس نیز وی را هرماهی کردیم اما هنوز راه زیادی تا پایان باقی مانده است. در قسمت بعد به ادامه این مسیر می‌پردازیم و با دیگر شخصیت‌های بازی نظیر کارلوس بیشتر آشنا می‌شویم و در طول بازی ‌آن‌ها را همراهی خواهیم کرد. پس در قسمت‌های بعدی نیز همراه ما باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 3 Remake – بخش سوم - گیمفا