10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد

Resident Evil 4 Remake باید در این ۱۰ مورد با نسخه اصلی متفاوت باشد

محمدرسول میرزاده
۱۳:۱۵ ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد

Resident Evil 4 Remake جزو موردانتظارترین بازی‌های سال آینده قلمداد می‌شود و در این مقاله به ۱۰ تغییری که انتظار داریم نسبت به اثر اورجینال رخ دهد، می‌پردازیم.

قطار ریمیک کپکام (Capcom) بی‌وقفه در حال حرکت بوده و اکنون به بزرگترین ایستگاه تا به این‌ جای مسیر خود، یعنی Resident Evil 4، رسیده است. تا انتشار بازی در تاریخ ۴ فروردین ۱۴۰۲ (۲۴ مارس ۲۰۲۳)، این ریمیک وحشت بقا باید انتظارات بسیاری را برآورده کند و طبق چیزی که از ریمیک‌های قبل سری Resident Evil دریافتیم، علی‌رغم این انتظارات، کپکام از ریسک کردن ترسی ندارد. انتظار داریم که ریمیک Resident Evil 4 در بخش‌های کلیدی مختلف تغییرات گسترده‌ای ایجاد کند. در این مقاله به تعدادی از تغییراتی که امیدواریم شاهد آن‌ها باشیم خواهیم پرداخت.

لحن متفاوت

10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
لحن یک بازی عاملی است که احساسات مخاطب را برمی‌انگیزد و امیدواریم این مورد در Resident Evil 4 Remake بازبینی شود.

این مورد از همه واضح‌تر است. نسخه‌ی اصلی Resident Evil 4، هنوز هم یک شاهکار واقعی به حساب می‌آید؛ شکی در آن نیست؛ ولیکن در کنار آن، لحنی بسیار قدیمی و پیش‌پاافتاده دارد. مورد مذکور عیناً یک نقص تلقی نمی‌شود؛ این طراحی، به شکلی هدفمند صورت گرفته بود و زیباشناختی شکل گرفته مبنی بر بودجه پایین آن، بخشی از چاشنی پروژه محسوب می‌شد. اما با این وجود، چنین لحنی با سبک امروزی و زیباشناختی Resident Evil که به مراتب جاافتاده و جایگزین شده‌ است، همخوانی ندارد. در ریمیک نسخه‌های دوم و سوم بازی دیدیم که تغییراتی در لحن آن به همین منظور صورت گرفت و حتی طبق تریلرهایی که تا به این جای کار از Resident Evil 4 Remake شاهد بودیم، تقریباً واضح است که این نسخه نیز همین روند را پیش خواهد گرفت.

تمرکز بیشتر روی ژانر وحشت

مورد دوم همسو با تغییراتی در لحن Resident Evil 4 است که امیدواریم در بازی رخ دهند؛ اگرچه تریلر گیم‌پلی که چند روز پیش منتشر شد، این موضوع را تایید می‌کند. مجموعه‌ی Resident Evil، از زمان نسخه‌ی چهارم این سری که بیشتر یک بازی اکشن وحشت بود تا وحشت بقاء، دوره‌ی اکشن‌محور خود را شروع کرد. درست است که در طول کل بازی اضطراب دائم حس می‌شد، اما اضطراب و وحشت دو چیز مجزا هستند. حدس می‌زنیم که به احتمال زیاد، شاهد این موضوع در ریمیک نباشیم. در تریلر رونمایی، صحنه‌های آشنایی به چشم می‌خورد که در نسخه‌ی اصلی طی روز رخ داده بودند، اما در ریمیک طی شب دیده می‌شد و لحن کلی بازی به نظر بسیار ترسناک‌تر بود و تریلر گیم‌پلی نیز مهر تایید دیگری بر این رویکرد می‌زند. خیلی مشتاق هستیم که این موضوع در تمام تجربه‌ی بازی حس شود.

سرعت بهتر در پیش‌روی

10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
نسخه‌ی اصلی این بازی با استانداردهای ژانر وحشت، یک بازی بسیار طولانی محسوب می‌شود.

بحث سرعت پیش‌روی در هر بازی‌ای می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، علی‌الخصوص بازی‌های ژانر وحشت که به وجود آوردن یک سرعت پیش‌روی جذاب در آن‌ها، پروسه‌ای پیچیده است. نسخه‌ی اصلی Resident Evil 4 به‌طور قطع از نظر استانداردهای ژانر وحشت، با طول مدت ۱۵ الی ۲۰ ساعت، یک بازی بسیار طولانی محسوب می‌شد و بی‌ترید، مشکلاتی در قسمت‌های مختلف پیش‌روی داستان به وجود آمده بود. برای مثال، خیلی از افراد اتفاق نظر دارند که بخش‌های به‌خصوصی از بازی مثل جزیره، کمی بیش از حد طولانی است. کپکام با انتشار ریمیک‌های Resident Evil اخیر خود ثابت کرده است که از حذف کردن محتویات در جایی که لازم باشد هراسی ندارد (شاید حتی در مواقع غیرضروری) و Resident Evil 4 عنوانی است که شاید با حذف بخش‌هایی از آن، بتوان به یک سرعت پیش‌روی بهتر رسید.

ارتباط بیشتر با بازی‌های پیشین مجموعه

این موضوع توسط عده‌ی زیادی از طرفداران قدیمی Resident Evil درباره‌ی نسخۀ چهارم، پیوسته مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ این‌که با وجود تمام نقطه‌قوت‌های آن، بازی یاد شده بسیار مستقل از نسخه‌های پیشین خود عمل می‌کند. به دنبال سه بازی‌ اول Resident Evil و نسخۀ Code: Veronica، کپکام در حال آماده‌سازی فضا برای رویارویی نهایی عظیم با Umbrella Corporation بود، بنابراین زمانی که گفته شد تمام این خط داستانی در فاصله‌ی زمانی بین آثار قبل و Resident Evil 4 به اتمام رسیده و تنها با یک نوشته‌ی روی صفحه، سر و ته کار را به هم آوردند، چنین چیزی برای طرفداران قابل هضم نبود. واضح است که ما انتظار نداریم این موضوع در ریمیک بازی تغییر یابد؛ اما با این وجود، دوست داریم که تغییراتی در راستای ارتباط بیشتر وقایع نسخه‌ی چهارم بازی با عناوین گذشته‌ی این مجموعه ایجاد شود. ریمیک Resident Evil 3 همین حالا نیز شامل تغییراتی برای نزدیکی بیشتر با Resident Evil 4 می‌شود، پس در این خصوص خوش‌بین هستیم.

روند تکامل ایدا

10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
مگر می‌شود لیان در یک بازی Resident Evil حضور یابد و شاهد ایفای نقش ایدا وانگ نباشیم.

نمی‌شود نسخه‌ای از Resident Evil ساخت که لیان (Leon) در آن حضور داشته باشد اما ایدا بخش حیاتی از داستان نباشد و البته که ایدا نقش بزرگی در Resident Evil 4 داشت. از آن جهت که در تریلر بازی توانستیم نگاهی کوتاه به این شخصیت محبوب داشته باشیم، به قطع می‌توان گفت که ایدا در این ریمیک حضور خواهد یافت. همچنین امیدواریم کمپین این شخصیت که در نسخه‌ی اصلی به دلایل روشنی جدا از بخش اصلی بازی بود به داستان راه یابد. Resident Evil 2 به خوبی توانست تمام موارد مربوط به ایدا را در داستان اصلی بگنجاند، پس بسیار اطمینان داریم که ریمیک نسخه‌ی چهارم دنباله‌روی آن باشد.

نقش بیشتر تعدادی از شخصیت‌ها در داستان

زمانی که بحث شخصیت‌های محوری برجسته مثل لیان، اشلی (Ashley)، ایدا و وسکر (Wesker) به میان می‌آید، مطمئن هستیم که کپکام در به تصویر کشیدن آن‌ها در ریمیک توجه بسیاری به خرج خواهد داد، ولیکن امیدواریم که این شرکت روی تعدادی از شخصیت‌های جانبی اما مهم در بازی نیز تمرکز کند. برای مثال، لویس سرا (Luis Sera) نقشی اساسی در بازی اصلی ایفا کرد و جک کراوزر (Jack Krauser) نیز به عنوان یکی از آنتاگونیست‌ها حضور پررنگی در بازی داشت. ما خواهان این هستیم که نه‌تنها شاهد حضور بیشتر آن‌ها باشیم، بلکه اطلاعات بیشتری از آن‌ها به دست آورده و نسبت به نسخه‌ی اصلی Resident Evil 4، داستان آن‌ها وضوح بیشتری پیدا کند. از سوی دیگر، در همین حال واقعاً امیدوار هستیم که سالازار (Salazar)، به شخصیتی کاملاً متفاوت تغییر یابد (همچنین از نظر صدا)، یا مدت کمتری در بازی ظاهر شود.

مرد ارّه‌برقی به دست

مرد ارّه‌برقی به دست (Chainsaw Man)، ملقب به دکتر سالوادور (Dr. Salvador)، را می‌توان یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های منفی نه‌تنها در Resident Evil 4، بلکه در کل سری Resident Evil قلمداد کرد و همان‌طور که در تریلر گیم‌پلی مشاهده کردیم، این دشمن قدرتمند به شکلی تهاجمی‌تر در ریمیک نیز حضور دارد. کپکام بدون شک از این موقعیت برای جلب توجهات روی این شخصیت نخواهد گذشت. البته سوال اصلی این است که در ریمیک به چه نحوی از آن استفاده خواهد شد؟ به شخصه دوست دارم شاهد دشمنی باشیم که هر چند وقت یک‌بار به مانند مستر ایکس (Mr. X) پیش‌روی‌ ما ظاهر شده و در بحث طاقت‌فرسا و چالش‌بر‌انگیز بودن به او شباهت داشته، اما کمی سریع‌تر باشد تا با حرکات او سازگار شود. قطعاً چنین چیزی یک بازنگری گسترده از نسخه‌ی اصلی Resident Evil 4 تلقی می‌شود، اما ریمیک‌های این مجموعه همیشه به تغییرات بزرگ تمایل نشان داده‌اند.

طراحی دوباره درگیری‌ها

10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
با توجه به ریمیک‌های اخیر این مجموعه، قطعاً شاهد بازنگری درگیری‌ها در Resident Evil 4 Remake خواهیم بود.

این موضوع در حقیقت یک امر ضروری به حساب می‌آید. نسخه‌ی اصلی Resident Evil 4 از جهات مختلفی اثری ماندگار است، ولی یکی از جنبه‌های آن که به عقیده‌ی عده‌ای به پختگی نرسیده، نبود قابلیت حرکت و شلیک همزمان است. البته که در ریمیک، این قابلیت وجود خواهد داشت، ولیکن این موضوع به آن معناست که باید بازبینی گسترده‌ای در درگیری‌های مختلف صورت بگیرد؛ بازبینی در مواردی مثل تعداد دشمنانی که بازی روانه‌ی شما خواهد کرد؛ از کجا به سمت شما هجوم خواهند آورد؛ چندمدت یک‌بار نمایان خواهند شد و طراحی محیط‌ها به چه صورت است. تمام این موارد برای سازگاری با ویژگی‌های حرکتی جدید باید بازنگری شوند.

ارتقاء همه‌جانبۀ سلاح‌ها

بازی Resident Evil 4 طیف گسترده‌ای از سلاح‌های مختلف را در خود جای داده بود که یکی از دلایل ارزش تکرار بالای آن محسوب می‌شود، زیرا شما می‌توانید روی سلاح‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده و در بخش‌های مختلف بازی آن‌ها را به کار بگیرید. ما امیدواریم که ریمیک مذکور با گزینه‌های ارتقای بیشتر برای تسلیحات، بیش از پیش روی آن سرمایه‌گذاری کند. نسخه‌ی اصلی Resident Evil 4 به نوبۀ خود در این زمینه بسیار خوب عمل کرده بود و حقیقت امر این است که حتی در صورت استفاده از همان ساز و کار پیشرفت سلاح در ریمیک، ایرادی به وجود نمی‌آید، اما همانطور که تا الان متوجه شدیم، کپکام به‌ندرت دست رد به سینه‌ی ایده‌های تازه برای ریمیک می‌زند و احتمالاً این‌بار هم به همین صورت خواهد بود.

پشتیبانی از واقعیت مجازی

10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
یک نسخه‌ی واقعیت مجازی از Resident Evil 4 Remake می‌تواند لذت تجربه‌ی آن را دوچندان کند.

بازی Resident Evil 4 Remake محتوای واقعیت مجازی برای PS VR2 دریافت خواهد کرد، اما خیلی خوب می‌شد که کل بازی را بتوانیم به صورت واقعیت مجازی تجربه کنیم. اگر صادقانه بگویم، این مورد کمی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. در کمترین حالت، بازی Resident Evil 4 قرار است به یک محصول بسیار عظیم بدل شود؛ و به عنوان یک بازی سوم شخص، آن‌چنان که باید مناسب واقعیت مجازی نیست (یا حداقل سبک واقعیت مجازی‌ای که ما نه‌تنها از مجموعه‌ی Resident Evil، بلکه به صورت کلی از ژانر وحشت انتظار داریم). اما با توجه به این موضوع که Resident Evil 7 توانست روی واقعیت مجازی عالی ظاهر شود؛ آنقدر که نسخه‌ی PSVR2 بازی Resident Evil Village امیدوارکننده به نظر می‌رسد و Resident Evil 4 VR روی عینک Quest 2 خوب عمل کرد، سخت است که به‌دنبال یک نسخه‌ی واقعیت مجازی برای این ریمیک نباشیم. امیدواریم که مدتی بعد از انتشار آن، این اتفاق بیفتد.


نظر شما در این باره چیست؟ چه تغییری دیگر می‌تواند بازی اورجینال را بیش از پیش بهبود ببخشد؟

faxaAmir RingoTomcatmahdi12345P.morgan 𔓙matrix4221489MosiLandKurosAMIR WAZOWSKIDARKSIRENخار و مارM.MTMehran.BaSami 227hossein🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉77Dream in Red (Playstation T)GGEzio Auditore da Firenzemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد
10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این فاکتور آخر از همه مهم تره ، یا کل بازی به صورت واقعیت مجازی یا همون نسخه ای که برای کوئست منتشر شد رو اینم بیاد

    R6.Forever77🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴گیمر غمگینSpider-ManKratosMenherakun0
  • Sina_2081 گفت:

    مورد آخر تایید شده . همون SOP که بازی معرفی شد نوشت که محتوای vr در دست توسعه است

    R6.Forever77🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴همسایه ( فن بوی = پنچری )گیمر غمگینSpider-ManSquatlatexMenherakun0
    • تایید نشده، گفتن یه محتوای جداگانه‌ای در قالب واقعیت مجازی دریافت میکنه نه این که re4 remake از واقعیت مجازی پشتیبانی میکنه. البته داخل توضیحات این مورد ذکر شده که نخوندین.

      mahdi12345irinosDARKSIREN77🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Dream in Red (Playstation T)vahid gamerهمسایه ( فن بوی = پنچری )گیمر غمگینLonesome guymore
      • Sina_2081 گفت:

        درست میگید ، فکر کردم منظور از vr content که گفتن خود بازیه . شاید هم باشه ، کی تعیین میکنه چی درسته چی غلط ؟! حالا جدا از شوخی ممکنه منظورشون خود بازی باشه چون محتوای vr به جز خود بازی بدرد نمیخوره . جدا از اون جمله‌ای که توی SOP نوشتن ، تایید کردن که منظورشون محتوای مستقل از بازیه ؟ چون من هنوز امیدوارم منظورشون خود بازی باشه

        🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴
  • Kayat گفت:

    با بخش «سرعت بهتر در پیش‌روی» در این مقاله مخالفم. نظر شخصی دوست ندارم قسمتی از بازی اصلی حذف بشه. اگرم حذف شد باید با بخشی نو و بهتر جایگزین بشه.

    AAS(بازگشته است)Behzad zargaryR6.ForeverMehran.BaSami 22777🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴crystal skyXgamer 2323REZAGAMERmore
  • Ilya.gamer گفت:

    این یکی ریمیک باید خیلی متفاوت باشه
    (خیلی مطلب خوب و مفیدی بود آقای میرزاده)

    77🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴گیمر غمگین
  • شاهکار داره میاد خدای گیم بازی که نصفه عمرمو باش سپری کردم
    بالای۵۰بار تمومش کردم حتی میدونم که داخل تک‌تک جعبه های بازی چه آیتمایی وجود داره💥💣👑🗡چه عشقیست در این دل❤️ ای روزگاررر🗿🚬

    MosiLandirinosSami 22777Pouria_gamer_goty
  • Rich Man گفت:

    اسپویل
    شخصا محیط بازی رو تا وقتی توی دهکده بود دوست داشتم .
    از قلعه به بعد وحشت کاملا رنگشو باخت . امیدوارم در نسخه ی ریمیک این اتفاق نیفته . چون می دونم که این ریمیک با تیم توسعه ی نسخه ی شاهکار دومه که وفاداریشون به نسخه ی اورجینال حیرت آور بود .

    irinosMasuod EnayatiSami 22777Pouria_gamer_gotyگیمر غمگین
  • AXEL STONE گفت:

    مرسی بابت این مقال زیبا بسیار عالی. آقای میرزاده پروفایل شاهکاره ی دارید💎🤍🌺
    M … https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aQX5gpW_460s.jpg

    گیمر غمگین
  • Jimmy گفت:

    آقا من تقریباً میشه گفت این بازی رو زیرورو کردم
    یسری نکات هست به نظرم نباید تغییر می دادن
    ۱. اولاً اون سگه رو اصلا نباید حذف می کردن ( خیلی ها باهاش خاطره دارن ، آزاد کردنش از تله و کشتن اون غول بزرگ ! ) خیلی تصمیم عجیبی گرفتن ‌‌. حتی نشون دادن که مرده 🙃 خب چرا آخه ؟ اونکه میومد کمک خیلی جذاب می شد ، به هر حال خیلی عجیب بود کارشون
    ۲. با بزرگ تر شدن خونه ی اول بازی کاری ندارم چون سلیقه ایه اما ، توی زیر زمین خونه جسد یکی از همراهان لیون ( لیان به تلفظ انگلیسی) رو می بینیم ( طبق نسخه اورجینال ۲ تا بودن و احتمالا این نسخه هم ۲ نفر باشن ولی خب یه نکته جالب هست که تو همین متن اشاره می کنم ). ولی سوال اصلی اینه که لیون وقتی یه مسیری رو که یسری جاهاش رو هم کات کردن تو ویدیو طی کرده ، چطور در اون مدت کوتاه ماشین همراهانش رو داغون کردن ؟! که تازه اصلا میگیم شاید کات کردن مسیر طولانی تر بوده ( خیلی عجیب میشه اگه در اون حد طولانی کرده باشن ! ) . از این عجیب تر که چطوری به زیر زمین خونه انتقال دادن وقتی لیون هنوز نرسیده ! نکته ای که می خواستم اشاره کنم این بود که تو نسخه اورجینال ، یکی از اون دونفر همراه لیون ، توسط یه موجودی شبیه نهنگ ، تو دریاچه خورده میشه و اون یکی هم تو دهکده آتیش می زنن و سوال اصلی اینه که طبق چیزی که تو این نسخه دیدیم ، آیا همراهاش ۳ نفر شدن یا اون صحنه حذف شده از بازی ؟! البته که باید گیم پلی های بیشتری بیاد ( فکر کنم دیگه در زمان عرضه بازی ! ) تا همه چی رو دقیق بفهمیم و اینا همش حدسه
    و یه نکته خیلی مهم دیگه
    ۳. چاقوی بازی می شد مثل نسخه اورجینال باشه و چیزی کم نمی شد از بازی و به هیچ عنوان ایرادی نداشت ، خیلی هم عالی بود
    دلیلش هم اینه که ، در رزیدنت اویل ۲ فرار اصلا یکی از مهم ترین کارایی هستش که باید انجام بدیم و خود بازی چه بخوای نخوای مجبورت می کنه ! ولی در رزیدنت اویل ۲ دشمنان لیون به معنی تمام ، زامبی بودن ، خالص زامبی بودن ! و سبک برخورد و کشتن اونا کاملاً با رزیدنت اویل ۴ فرق داره ، همونطور که لیون تو اولین برخوردش با یکی از اهالی دهکده ، میگه او زامبی نیست ! ( البته بهتره معنی کنیم که این زامبی نیست ، چون تو انگلیسی برای انسان که از it و به اصطلاح صفت اشاره غیر انسان که نمی تونیم استفاده کنیم به خاطر همین He آورده و احتمالا منظور لیون همون بوده ) و اینکه تو رزیدنت اویل ۲ زامبی هاش عین جسد بودن دیگه و بدنشون گوشت بود و البته لیون هم کم تجربه تر بوده و همینطور چاقو رو بدن زامبی جا می ذاشت! اما مسئله اینه که تو رزیدنت اویل ۴ ما ۹۰ درصد اوقات شایدم بیشتر ( بیشتر از ۹۵ درصد یا اصلا ۹۹ درصد ! ) چیزی به نام فرار نداشتیم و محبور بودیم هر چیزی که میومد جلومون رو بزنیم و اصلا ماهیت بازی هم همینه به خاطر همین ، اینکه چاقوش نوار خط داره خیلی جالب نیست . احتمالا کپ کام به خاطر اون اره برقیه که مثلاً لیون از خودش دفاع کنه این کارو کرده ، می شد مثلا از اون جاخالی های زیباش بزنه یا مثلاً سر اسلحه رو بگیره ( خدایی از جنس چاقو که بدتر نیست اسلحه هست مثلا ! ) چون اون چاقوش واقعا یسری مواقع نجات دهنده بود ، تو اویل چهار دیگه نمی تونی از دست اون اره برقی ها فرار کنی که !!
    ولی خب با این حال باید صبر کنیم ببینیم چی میشه !
    خیلی زیاد میشه در موردش بحث کرد
    ولی خب اونطوری دیگه خیلی طولانی میشه
    ممنون از همه بابت خوندن
    خسته شدید !

    TomcatirinosSami 22777Pouria_gamer_gotyXgamer 2323farshidJimmyگیمر غمگینKratos
  • اون آرپیجی رو از بازی حذف کنن حتما😄

    راستی شخصیت “کراوزر”… ببینیم با اون چیکار کردن

    irinos77
  • بعضی از انتظارات این مقاله با خواسته ی تعدادی از طرفداران بازی مثل من همخوانی نداره و بازی رو میبره به سمت یه ریمیک نچندان قوی مثل رزیدنت اویل ۳.
    حذف قسمت هایی از بازی✖️
    تغییر داستان بازی فقط برای پیوند زدنش با سایر عناوین این مجموعه✖️
    دنبال بازی با مرد اره برقی بدست✖️ (این مورد جاش تو این نسخه نیست)

    irinosMasuod EnayatiSami 227🤘Mohsenj74
  • همه چیز این بازی بوی شاهکار میده

    Kratosگیمر غمگین
  • Goat گفت:

    تا انتشار بازی خیلی مونده و میخوام نسخه اصلی رو روی لپ تاب تجربه
    از دوال شاک پشتیبانی میکنه ؟ بعضی بازی ها مثل پورتال همچنین قابلیتی داشت خوشبختانه

  • Mr.No body گفت:

    همه جوره شاهکار چه قبل و بعد ریمیک

    گیمر غمگین
  • squall گفت:

    چیزی که ریمیک بازی های قبلی اصلا دوست نداشتم
    شوخی های مسخره وشوخی گرفتن همه چیز توسط کاراکتر ها
    و اکشن بودن مخصوصا نسخه سوم
    توی بازی اصلی از دشمن اول حساب کار میومد دستت ریمیک عملا پلرکور بازی میکنی با نمسیس

  • Kuros گفت:

    همچیش عالیه و فراتر از شاهکار و تصوراتی که داشتیم …
    فقط تنها بدی داره ایکس باکس فن ها نمیتونن تجربه کنن که البته نسبت به جامعه پیسی و پلی استیشن تعدادشون کمتره ولی کاش بحث انحصاری کلا برداشته میشد ….

  • hhff گفت:

    لعنت به این رزیدنت اویل ۴ که هیچ وقت یه نسخه درست و درمون برای کامپیوتر نداد بیرون ، کاش این ریمیک مخصوص کامپیوترم باشه

    بیگ اسموک
    • من هم باهات موافقم.
      منی که مامان بزرگم سی دی اویل۴ رو بهم داد در سن۶ سالگی و وقتی که با ویندوز نفتی(ملقب بهXpبزرگ)که برخی از بازی های نسل۶رو می گرفت.
      اولین مانعی که باهاش روبه رو شدم رمزDenovoبود که پدرمو در آورد.
      دومین مشکل هم خاموش شدن نفتی من ناگهانی.
      وقتی هم یک ویندوز هفت گرفتم هم سومین مشکل که عصبانیم کرد:کد های بازی ناقص بود و لپتاپ بازی رو باز نمی‌کرد.

      • البتهps2هم داشتم ولی به دلیل لنز بسیار سمیش نتونستم تجربش بکنم و همش یا مکعب های قرمز برام می اورد یا اصلا بازی سی دی رو شناسایی نمی کرد.
        ولی در گوشی تونستم با فریم۶۰ولی در نهایت با چهار ساعت بازی کردن در هر دوره تونستم ۳ماه پیش تمومش بکنم

10 مورد که Resident Evil 4 Remake باید با نسخۀ اصلی تفاوت داشته باشد