اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا

اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد

آرین مرادی
۲۲:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا

در پی اطلاعاتی که پیش از این از بازی The Last of Us 2 منتشر شده بود، امروز نیز شاهد اطلاعات جدید دیگری از این بازی که به احتمال زیاد به یک شاهکار تبدیل خواهد شد، منتشر شده است.

همان‌طور که می‌دانید، به تازگی تریلری از بازی The Last of Us 2 منتشر شد که شما می‌توانید آن را در این نشانی مشاهده کنید. در کنار این تریلر، تاریخ انتشار این بازی نیز فاش شد و از همان موقع، سیل اطلاعات مربوط به این بازی در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های مجازی مختلف منتشر شدند. به تازگی کارگردان بازی در رابطه با رابطه‌ی جول و الی در این بازی توضیحاتی داده است که می‌تواند آن‌ها را در اینجا مطالعه کنید. همچنین قرار است که امشب حدود ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران، شاهد تریلری از گیم‌پلی این بازی باشیم که آن‌ را هم در اسرع وقت می‌توانید در گیمفا مشاهده کنید. امروز، اطلاعات جدیدی از سیستم کنترل شخصیت در بازی، دشمنان این عنوان و البته درخت مهارت آن منتشر شده است.

در نسخه‌ی اول، شما کنترل شخصیت جوئل را در اختیار داشتید؛ فردی که در میان‌سالی به سر می‌برد و بیشتر از این که به چابکی خود تکیه کند، بر اساس تجربه و زور بازوی خود عمل می‌کرد. اما در The Last of Us 2 شما کنترل الی ۱۹ ساله را دارید، دختری که در اوج جوانی به سر می‌برد و البته که چالاکی بسیار بیشتری نسبت به جوئل دارد. از طرفی دیگر، باید انتظار داشته باشیم که از نظر قدرت بدنی، الی بسیار ضعیف‌تر از جوئل در نسخه‌ی اول ظاهر شود.

اولین تغییری که در گیم‌پلی شاهد خواهیم بود، حضور یک دکمه‌ی جداگانه برای «پرش» است. با استفاده از این دکمه، شما می‌توانید از روی موانع بپرید یا از سطوح مختلف بالا بروید؛ بدین ترتیب شما دید بترین نسبت به دشمنانتان خواهید داشت و حتی آزادی عمل بیشتری در گشت و گذار در محیط بازی دارید. علاوه بر گزینه‌ی «جاخالی دادن» در بازی، شما قابلیت این را دارید که در محور عرضی حرکت کنید و به همین ترتیب از حملات مختلف دشمنان، جان سالم به در ببرید. این عمل می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای نجات از درگیری‌های تن‌ به تن باشد.

در حیطه‌ی بخش مخفی‌کاری، الی اکنون این قابلیت را دارد که برروی زمین دراز بکشد. با این که این کار او را از دید به صورت کامل پنهان نمی‌کند، ولی برای بقا در دنیای بی‌رحم The Last of Us 2، قطعا امری کارآمد خواهد بود.

اگر قرار است که الی قدرت و قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، پس باید انتظار داشته باشیم که با دشمنان جدیدی نیز در بازی روبرو شویم. در نسخه‌ی ابتدایی، شاهد دشمنان زامبی‌مانند و البته انسان‌هایی بودیم که قصد داشتند به هر قیکتی شده در دنیای بی‌زحم این سری زنده بمانند. در نسخه‌ی دوم، علاوه بر دشمنان نسخه‌ی اول، دشمنان جدیدی نیز بر سر راه شما قرار خواهند گرفت. نوع جدیدی از زامبی‌ها به نام Shambler به بازی اضافه شده‌اند. اگر تریلر جدید این بازی را تماشا کرده باشید، حتما زامبی بزرگی که به الی حمله کرد را به یاد دارید. این زامبی کاملا جدید است، از دور به سمت شما اسید پرتاب می‌کند و به طور اعجاب‌انگیزی نیز سریع حرکت می‌کند. حواستان باشد که حتی اگر موفق به نابودی Shambler شوید، در لحظه‌ی آخر شاهد انفجار بزرگ و پر سر و صدایی خواهید بود که دیگر زامبی‌ها را به سمت شما می‌کشاند.

سگ‌ها گروه جدید دیگری هستند که به بازی اضافه شده‌اند. کاملا مشخص است که سگ‌های بازی تعلیم‌ دیده‌اند که غریبه‌ها را پیدا کرده و کار آن‌ها را یکسره کنند. پنهان ماندن از دید سگ‌ها به تنهایی کافی نیست؛ چرا که آن‌ها شما را از روی بوی بدنتان خواهند یافت و بهترین روش برای مقابله با آنان، حرکت مداوم و پنهان ماندن در تاریکی‌ها و سایه‌ها است. آیا با شخصیتی ضعیف‌تر ولی چابک‌تر، برای مقابله با سگ‌ها تعلیم‌ دیده‌، زامبی‌های Shambler و تمامی دشمنانی که در نسخه‌ی اول مشاهده کرده‌اید، آمادگی دارید؟

البته که همانند نسخه‌ی اول، قرار است که الی در حین سفری که همراهش هستیم، مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرد و در این نسخه‌، قوی‌تر از قبل شود. اما نکته‌ی مهم این است که این بار، قرار است که قوی‌تر شدن الی را در قالب یک درخت مهارت که از بازی‌های نقش‌آفرینی راه خود را به اکثر سبک‌های دیگر باز کرده است، شاهد باشیم. طبق گفته‌ی سازندگان، این درخت مهارت بسیار گسترده خواهد بود و شما می‌توانید الی را در حیطه‌های مختلفی تقویت کنید. همچنین بیان شده است که این بازی حداقل ۳ درخت مهارت مختلف خواهد داشت: بقا، ساخت و ساز و مخفی‌کاری. قسمت بقا مربوط به افزایش حداکثر میزان سلامتی، افزایش قدرت Listen Mode و … خواهد شد. ساخت و ساز نیز طبیعتا به قابلیت الی در ساخت ابزارهای بیشتر و بهتر کمک می‌کند. مخفی‌کاری نیز که به احتمال زیاد بخش اصلی گیم‌پلی را تشکیل دهد، به امور بی سر و صدای الی و عواملی مانند سرعت حرکت او در هنگامی که دراز کشیده است یا سرعت کشتن دشمنان به حالت مخفیانه مربوط می‌شود. پس با این حساب، ممکن است که پس از به اتمام رساندن این بازی، الی در بازی هر کس کمی متفاوت با فرد دیگر خواهد بود.

بازی The Last of Us Part 2 قرار است در تاریخ جمعه، ۲ اسفندماه ۱۳۹۸ (۲۱ فوریه ۲۰۲۰ میلادی) به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود. تصاویری زیبا و خیره‌کننده از این بازی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو به تازگی منتشر شده است که شما می‌توانید این تصاویر را در این خبر مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا
اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mehrdadPS گفت:

    تریلر ۲ ساعتشو دیدم خیلی باحال بود
    اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    چند مورد جالب توش بود
    الی رو زمین سینه خیز می رفت و خیلی فرض شده مثلا می دوه و بعد رو چمنا می پره و سینه خیز می ره
    اسلحه صدا خفه کن که خیلی باحال بودن
    دشمنا همراهشون سگ بود که بو می کشیدن و دیگه مخفی کاری تو این موارد کمکی نمی کرد
    دشمنای بزرگ خیلی سریع بودن و می دویدن
    آقا خیلی باحاله

  • Star1 گفت:

    تو همون تریلر نمایشگاه E3 2018 از مهارت ها و قابلیت های الی مطلع شدیم، دیگه نمیخواد زحمت بکشید.

  • همون طور که انتظار داشتم توی گیمپلی ۶ دقیقه کسی که حرف میزد گفتش که الی از قصد اون ماسک رو میزنه تا کسی متوجه نشه در برابر ویروس مقاوم هستش همین ممکنه بار داستانی بازی رو بالا ببره
    خدایی نکرده ممکنه تو بازی شاهد این باشیم که جوئل توسط یک کلیکر زخمی بشه و الی مجبور بشه خودش رو فدا کنه تا پادزهر جوئل بدست بیاد 😥

  • djma گفت:

    تریلر گیم پلی بازی بیرون اومده ،بازی گرافیک بسیار خوبی داره ،توی گیم پلی و گرافیک داره با رد دد رقابت میکنه ،جز بازی های گرافیک عالی این نسل هست

  • دوستان به یه app برای اندروید برخوردم گفتم معرفیش کنم شاید به درد خورد اسمش هست Video to Photo Frame Grabber کاربردش این هست که از هر ویدیویی با هر رزولوشن screenshot با کیفیت میگیره حتی اگه ویدیو ۴k باشه مثلا از ویدیو ۴k، با رزولوشن ۴k اسکرین شات میگیره مهم هم نیست که رزولوشن صفحه گوشی چی هست ویدیو هر رزولوشنی داشته باشه با همون رزولوشن screenshot تحویلتون میده این لینکش https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appspelago.videotophotos&hl=en&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dvideo+to+photo+frame+grabber&pcampaignid=APPU_1_yfqMXbK9K4vXwALj572YBg
    چند نکته در مورد app. اول به تنظیمات برین و فرمت رو روی jpeg بزارین بعد quality رو روی best بزارین.
    ویدیو رو که از داخل گوشی از قسمت علامت + انتخاب کردین وقتی ویدیو پخش شد صحنه مورد نظر که اومد علامت دوربین عکاسی رو لمس کنین بعد از capture اون عکسی که به وجود میاد در پایین صفحه رو لمس کنید و مرز crop رو از ۴ طرف باز کنید تا تمام عکس انتخاب بشه و بعد گزینه done رو بزنین.این برنامه کاربرد عالی داره مخصوصا برای گرفتن اسکرین شات از ویدیوی ۴k. ممکن هست capture شدن عکس از ویدیو در گوشی های مختلف با زمان های متفاوتی باشه شاید بین ۵ تا ۲۰ ثانیه.

  • GameWorld گفت:

    ساعت ۱۱:۳۰ قراره گیم پلی بیاد ؟

  • Hala madrid گفت:

    گوتی ۲۰۲۰ تامام تامام :inlove:
    درخت مهارت 😯 این بابا،shambler همون توانایی های بلوتر رو داره فقط به جای هاگ،اسید پرت میکنه و بعد مردن منفجر میشه :yes:
    سگ های تعلیم دیده.جوووون

  • JJSTYLE36 گفت:

    به به…عناصر نقش آفرینی هم تا حدی با درخت مهارت ها اضافه شده و قابلیت های جدیدی که کاملا به استایل الی میاد…مثل نسخه ۱ که بین جوئل و الی تفاوت گیمپلی مشهود بود و هرکدوم استایل خودشون رو داشتن
    بعد از مدت ها دارم برای یک بازی لحظه شماری میکنم

  • انتظارها از این بازی بالاست ولی چرا الان توی تریلر جدیده که اومده اگه ثانیه ۲:۰۷ رو دقیق ببینید گیاها میرن تو بدنش
    من که میگم زیاد هایپ نشیم

  • امیدوارم جا خالی دادنش مثل بازی شاهکار آلن ویک جذاب باشه

  • درخت مهارت نسخه اول که آپگریدش خیلی با صفا بود اونم با صدای خاص قرص مانندش کسایی که پلی دادن این صدا تو ذهنشون پلی میشه 🙂 در کل آوردن حیوونایی مثل سگ تو بازی به حساسیت مخفی کاری اضافه میکنه.

  • alireza0fa گفت:

    این تراکم اخبار داغونم کرد.
    حس میکنم دعوت شدم عروسی سلف سرویس، نمیدونم کدوم غذا رو بخورم… :hypnotized:

  • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

    دوست دارم یه تئوری که تو ذهن خودم هست رو بگم شاید کلا غلط باشه اما باز هم فک می کنم یه احتمال باشه!
    دینا یهو از کجا پیداش می شه و به الی نزدیک می شه؟ شاید اون از راز الی خبر داره و می خواد از این طریق سودی ببره. چون خود الی نسبت به دینا احساس داره و ما هم اعتماد کردیم چی میشه که یهو اعتمادش از بین بره؟ نفرت و انتقام! همون تمی که دراکمن گفته بود. چون الی قطعا نسبت به جوئل حس نفرت پیدا نمیکنه چون جونش رو به خاطر احساسی که بهش داشت نجات داد!
    اما از یه طرف اون شخصیته که اسم نداره هم هست. شاید واقعا زمان قدیم باشه و مادر الی اما بخاطر نمایش E3 احتمالش اومد پایین چون همون گروه تو زمان الی هم بودن. پس یا اون خواهر الی هست و یا شاید نسبتی با جوئل داره(مثلا همسرش که تو پارت اول در موردش چیزی نمی خواست بگه!)
    اینا فقط احتماله ولی واقعا با عظمتی که دراکمن در مورد بازی گفته قطعا بازی پیچیده و کلی عمق داره! 😥

    • eli_lastofus گفت:

      من حدس میزنم مادر الی در یک گروه مثل همون فایرفلای چیزی هستش و اون ها دینا رو میکشن و اینجاس که الی در برابر مادرش قرار میگیره و آخرش که ماردش رو داره میکشه میفهمه مادرش هستش
      احتمالا اواسط بازی جوئل رو هم میکشه ننش :rotfl:
      فیلم هندی شد

    • Hala madrid گفت:

      اولا که داداش بالاخره اومدی و خوش اومدی که عشقت(تلو ۲)بالاخره پیداش شد
      دوما اینکه الان ذهن منو فیتیله‌پیچ کردی.بنظرم تئوری هات منطقیه :yes: و اگه اون زن جوئل باشه چی میشه ها :laugh: :dazed:
      خطر اسپویل the last of us:
      .
      .
      .
      خدابیامرز سارا اگه زنده بود(و اگر اون زنه مادرش بود)چه هرکولی میشدا :sweat:
      پدر جوئل،مادر هم این :sweat: پشمام :rotfl:

  • با توجه به چیزی که از گیمپلی تو یوتیوب دیدم سگ ها واقعا تهدید جدی ای هستن
    این بازی خفن تر از اون چیزیه که فکرشو می کردم

  • Y PS گفت:

    به کوچکترین جزئیات دقت کردن :yes:
    این نوع اخبار از ویژگی های بازی آدمو یاد خبرهای قبل انتشار Red Dead 2 میندازه

    • eli_lastofus گفت:

      یاشار جان یک نکته خیییییییییییییییییلی مهم رو در نظر بگیر
      این بازی ۵ سال در دست ساخته و با تعداد نهایت ۴۰۰ نفر چیزی
      ولی ردد ۸ سال و ۲۰۰۰ نفر ( البته درسته بازی اوپن ورد هستش و کار بیشتری میبره ولی با این حال ۲۰۰۰ نفر و ۳ سال اضافه تر کم نیست )

  • Hala madrid گفت:

    دوستان یه گیم پلی ۶ دقیقه ای منتشر شده
    عالی بود :yes: 😯
    سگ های تو بازی فوق العاده سیریش هستن و تا فیها‌خالدون دنبالتون میان و رد تون رو میگیرن.گرافیک بازی خداست
    اون shambler ها تفاوت زیادی با بلوتر ندارن
    صداخفه کن داره بازی،که فقط سه تا تیر میشه زد باهاش بعدش دیگه کارآمد نیست و جلوی صدا رو نمیتونه بگیره(مثل دیزگان)
    فقط یه چیزی زد تو ذوقم اونم فیزیک بطری ها بود.فوق العاده مصنوعی بود بنظرم بطری و مولوتوف پرت کردنش.نمیدونم باگ بود چی بود ولی هرچیزی که بود خیلی بنظرم مصنوعی بود.من که متاسفانه فرصت نکردم تجربه کنم بازی رو ولی دو بار این گیم پلی رو دیدم تا اول مطمئن شم بعد ایراد بگیرم ولی فکر کنم حق با من بود.تو نسخه اول قشنگ وزنشون حس میشد
    امیدوارم تو نسخه نهایی برطرف شه(که مطمئنا میشه)

  • eli_lastofus گفت:

    خودمم موافقم تائید نشه :rotfl: والا خطریه

  • JJSTYLE36 گفت:

    گزارشگر ign نقدی از دموی ۲ ساعته رو منتشر کرده:

    ۱- کلیت گیمپلی مثل نسخه ۱ هست ولی کاملتر شده‌ و بهبود پیدا کرده و یکسری قابلیت های جدید اضافه شده.
    مخفی کاری سخت تر شده و غیر از حالتی که پشت کاوری چیزی باشین هیچوقت کامل مخفی نشدین فقط دیده شدنتون سخت تر میشه

    ۲- محیط های بزرگتر و پر جزئیات تر شدن‌ مثلا ساختمون های چند طبقه بیشتری تو بازی هست یا جزئیات بیشتری دارن

    ۳- هوش مصنوعی بازی واقعا عالیه…دشمنا همدیگه رو با اسم صدا میکنن و با هم دیگه رابطه دارن یعنی مثلا اگه یکی رو جلوی یه نفر دیگه بکشی میگه اون دوست من بود…همچنین بهتر باهم همکار میکنن مثلا وقتی میخوان یه منطقه رو جستجو کنن باهم نقشه میریزن مثلا یکیشون به اون یکی میگه تو از اونجا برو من از اینور

    ۴- گرافیک خارق العاده است و بازی بازیگر ها عالیه

    داستان رو نخوندم چون نمیخواستم برام اسپویل بشه

  • Arash.s1129 گفت:

    بازی عالی داستان عالی گیم پلی عالی ایشالا بره برا گوتی 😎

  • sasuto گفت:

    شاید بگید زیادی انیمه نگاه کردم یا کمیک خوندم ولی شاید اون زنه که هنوز مشخص نیست کیه یک کلون از الی باشه 😮 ?:-)
    یعنی ممکنه فایرفلایز وقتی الی رو بیهوش کرده بودن به DNA الی دسترسی پیدا کرده باشن و یک کلون ازش ساخته باشن ولی کنترلش از دستشون در رفته باشه فرار کرده باشه ؟؟!!!
    چون به نظرم یک جورایی شبیه الی بود و اینکه دقت کنید فیزیکش خیلی شبیه الی هست و چون به کلیکر ها میگن دیمن که اسم قدیمیش هست یعنی جایی پرورششون دادن که از دنیای بیرون چیزی نمیدونستن .
    میدونم مزخرفه ولی خیلی باحال میشه چون فایرفلایزی که توانایی ساخت پادزهر از الی و تولید انبوهش رو تو اون وضعیت داشت فکر کنم بتونن یک کلون با DNA الی بسازن .مدیونید اگه فکر کنید تازه فیلم Replicas کیانا ریوز رو دیدم . :rotfl: :rotfl:

  • به به چقدر هیجان انگیز
    بعضی دوستان حرف از تریلر ساعته میزنن لطفا قرارش بدین ممنون

اطلاعاتی در رابطه با دشمنان جدید، درخت مهارت و قابلیت‌های الی در The Last of Us 2 منتشر شد - گیمفا