آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا
آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا
آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا
آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

یکی از مسائلی که طرفداران فرنچایز The Last Of Us را کنجکاو کرده است، چگونگی به تصویر کشیدن پارت دوم در فصل‌های بعدی خواهد بود.

استودیو ناتی داگ را می‌توان به عنوان یکی از پرافتخارترین سازنده‌های حال حاضر مدیوم بازی‌های ویدیویی خطاب کرد که ریسک پذیری آن‌ها در قبال داستان‌سرایی فرنچایز The Last Of Us (آخرین بازمانده از ما) سبب شد تا مفهوم “روایت داستان” در این صنعت دگرگون شده و شاهد سلسله‌ای از وقایع غیرقابل پیش‌بینی و شوکه‌کننده باشیم که تاکنون در تاریخ بازی‌های ویدیویی بی‌سابقه جلوه کرده است.

محبوبیت و شهرت فرنچایز The Last Of Us سبب شد تا شبکه HBO در همکاری با نام‌های بزرگی همچون نیل دراکمن و کریگ مازن دست به ساخت اقتباسی تلویزیونی از این مجموعه زده که فصل نخست آن با هنرنمایی تماشایی پدرو پاسکال و بلا رمزی امسال در دسترس قرار گرفت و نه تنها به عنوان بهترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی لقب گرفت، بلکه رکوردهای جالب توجهی را نیز از خود بر جای گذاشت تا باری دیگر ثابت کند که IP ساخته شده توسط ناتی داگ تا چه اندازه بزرگ، حماسی و تاریخ‌ساز بوده است.

با این حال اگر که جزو کسانی باشید که به تجربه نسخه دوم The Last Of Us پرداخته باشد، قطعاً شاهد وقایع شوکه‌کننده‌ای بوده‌اید که به تصویر کشیدن آن‌ها در فصل دوم اقتباس تلویزیونی می‌تواند حسابی سر و صدا کرده و مخاطبین تازه وارد به این فرنچایز را در بهت و حیرت فرو ببرد. مسئله‌ای که سوالات بسیاری را برانگیخته و باید دید که نیل دراکمن و کریگ مازن چه مسیری را برای فصل دوم در نظر خواهند گرفت. آیا شاهد روایت داستان متفاوتی خواهیم بود؟ آیا نسخه اقتباسی می‌تواند منتقدین و مخالفین بازی دوم را راضی نماید؟ و یا شاهد روایت همان داستان در قالب اثری تلویزیونی خواهیم بود؟

اگرچه که هیچکدام از ما نسبت به آینده سریال The Last Of Us اطلاعی نداریم اما در مقاله امروز به مواردی خواهیم پرداخت که می‌تواند روایت داستان فصل دوم را تغییر داده و چه بسا حتی از پارت دوم نیز پیشی بگیرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

***

توجه داشته باشید که این مقاله حاوی اسپویل از وقایعی می‌باشد که در فصل دوم The Last Of Us به تصویر کشیده خواهد شد. اگر که به تجربه پارت دوم نپرداخته‌اید، از مطالعه این مقاله خودداری نمایید.

***

شخصیت پردازی ابی

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

یکی از مسائلی که سبب دو دستگی میان بازیکنان پارت دوم بازی The Last of Us شده است، حضور شخصیتی به نام ابی بود که در بخش‌هایی از این دنباله ما کنترل وی را بر عهده داشتیم.

با این حال به سبب ماهیت اقتباس تلویزیونی این فرنچایز که در فصل نخست نیز تا حدودی مورد استفاده قرار گرفته بود، می‌توانیم شاهد اختصاص بخش‌هایی به شخصیت ابی باشیم که این مسئله می‌تواند حتی در حد و اندازه یک قسمت کامل نیز صورت بگیرد. شخصیت‌پردازی ابی در پارت دوم مسئله‌ای بسیار جنجالی و شوکه‌کننده بود که برخی از مخاطبین نتوانستند تا با آن ارتباط برقرار نمایند و نیل دراکمن و کریگ مازن می‌توانند از فرصت پیش آمده بهره گرفته تا در فصل دوم The Last of Us و پیش از به وقوع پیوستن آن اتفاق پر سر و صدا، زمانی را به معرفی و بسط شخصیت ابی اختصاص داده تا بلکه مخاطب بتواند با وی ارتباط برقرار کرده و هدف و نیت او را به عنوان “دختری که پدرش توسط جوئل کشته می‌شود” را درک نماید.

نقش منفی فصل دوم کیست؟

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

پارت دوم بازی The Last of Us شخصیت‌های متعددی را به داستان اضافه کرد که هر یک جایگاه بخصوصی را در رویارویی الی و ابی اتخاذ کردند.

با این حال به سبب شیوه روایت داستان منحصر به فرد The Last of Us در بستری از فضای پسا-آخرالزمانی، تعریف شخصیت منفی نسبت به آن چه در ذهن داشته‌ایم، متفاوت بوده است و این مسئله در پارت دوم نیز بیش از پیش جلوه منحصر به فردی به خود گرفت. کار سختی که نیل دراکمن و کریگ مازن در پیش دارند، در این است که می‌بایست داستانی را به تصویر بکشند که هیچ شخصیتی همیشه صرفاً خوب و بد نبوده و عموماً با افرادی خاکستری طرف هستیم که بسته به شرایط ممکن، تصمیمات متفاوتی خواهند گرفت. نمونه بارز این مسئله را می‌توان در الی و ابی مشاهده کرد که هر یک در طول پارت دوم مسیر کاملاً غیرقابل پیش‌بینی را طی نموده و در برخی از مواقع شخصیتی منفی و در برخی موارد شخصیتی معصوم به مخاطب معرفی شده‌اند.

شیوه روایت داستان

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

در حالی که نسخه اول The Last of Us روایتی ساده و خطی داشت اما در پارت دوم شاهد به تصویر کشیدن سلسله‌ای از وقایع بودیم که برخی از مخاطبین نسبت به سرعت روایت آن انتقاداتی را به سمت ناتی داگ روانه نمودند.

اساساً در پارت دوم The Last of Us مخاطب فرصت نفش کشیدن نداشت. دائما بین الی و ابی در حال سویچ بودیم و وقایعی دیوانه‌وار با چاشنی انتقام و کشتار را تجربه می‌کردیم که برای برخی از بازیکنان، درک این مسائل در مدت زمانی کوتاه امری چالش‌برانگیز بود که به همین سبب در درک مفهوم داستان با مشکل مواجه شدند. همانگونه که کریگ مازن اشاره کرده است، برای روایت داستانی که بتواند تمامی جنبه‌های پارت دوم را پوشش دهد، می‌توانیم شاهد روایتی در ۲ فصل از سریال The Last of Us باشیم که مخاطبین تازه وارد را با پیش‌زمینه‌ای مناسب، برای لحظه انفجاری آماده نماید تا بلکه شخصیت پردازی ابی نیز تا آن زمان جفت و جور شده باشد.

روایت داستان پارت دوم در ۲ فصل

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

همانگونه که در مورد پیش اشاره کردیم، قطعاً روایت پارت دوم نمی‌تواند در یک فصل بگنجد و برای بهبود شیوه داستان‌سرایی، چاره‌ای جز تقسیم به ۲ فصل باقی نمی‌ماند.

کریگ مازن به عنوان یکی از خالقین سریال بارها و بارها به این مسئله اشاره کرده که پارت دوم می‌تواند در طی ۲ فصل اقتباسی به تصویر کشیده شود. در ابتدا شاید که این اتفاق مخاطب را چند سال بیشتر منتظر وقایع مهم داستان بگذارد ولی باید توجه داشت که یک دنباله ۲۰ الی ۳۰ ساله که همان نیز با انتقادات مختلفی روبرو بوده است، به هیچ عنوان نمی‌تواند در یک فصل نهایت ۱۰ قسمته به تصویر کشیده شود؛ آن هم فصلی که میزبان به وقوع پیوستن اتفاقات بسیار مهمی بوده و شخصیت جدید و کلیدی ابی را نیز به داستان وارد خواهد کرد.

قدم گذاشتن الی در مسیر تباهی

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

برخلاف تصور غلط بسیاری از مخاطبین، فرنچایز The Last of Us نه حول محور جوئل، بلکه تمام و کمال به شخصیت الی و قوس شخصیتی وی از دختری معصوم به بازمانده‌ای بی‌رحم و غیرقابل مهار اختصاص دارد.

وقایع تلخی که الی در فصل نخست سریال اقتباسی تجربه کرد (همچون رویارویی او با دیوید) در برابر رویدادهای تیره و تاریکی که در ادامه به سراغ وی خواهند آمد، عملی یک شوخی بیش نخواهند بود. الی دختر معصومی بود که می‌بایست قوانین سفت و سخت زندگی در دنیایی پسا-آخرالزمانی را فرا می‌گرفت و در این گیر و دار شاهد مرگ عزیزترین انسان‌های زندگی‌اش بود. مسئله‌ای که باعث می‌شود تا او قدم در مسیر تباهی و تاریکی گذاشته و حتی در برهه‌ای از داستان، خود تبدیل به شخصیت شرور داستان زندگی انسان‌های دیگری شود که به خاک و خون کشیده خواهند شد. بلا رمزی مسئولیت سختی در پیش دارد تا بتواند چنین قوس شخصیتی را برای الی به نحو احسنت به تصویر کشیده و در عین حال مخاطبین سریال The Last of Us را نسبت به وقایع پیش آمده، قانع نماید.

جوئل قهرمان داستان نیست

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

یکی از مهمترین مسائلی که مخالفین فرنچایز The Last of Us به آن توجه نکرده و پارت دوم را به باد انتقاد می‌گیرند در این است که شخصیت جوئل را به هیچ عنوان نمی‌توان “قهرمان” داستان خطاب کرد.

جوئل از سر خودخواهی مانع عمل جراحی الی شد و نه تنها راه نجات بشریت را از بین برد، بلکه موجب مرگ ده‌ها پدر و فرزند دیگری شد که به مانند او و الی حق عشق ورزیدن در دنیایی را داشتند که امیدی برای زندگی کردن وجود نداشته و تصمیمی را اتخاد کرد که عملاً دست کمی از شرارت نداشت. فصل دوم (و شاید سوم) سریال The Last of Us نسبت به پارت دوم می‌تواند بیش از پیش به دلیل اتخاذ این تصمیم و پیامدهای منفی آن پرداخته و منتقدین پارت دوم را با حقایقی مواجه نماید تا در نهایت متوجه شوند که جوئل نه یک قهرمان، بلکه فردی خودخواه بود که خواسته‌های شخصی را به نجات بشریت و حق زندگی ده‌ها پدر و فرزند دیگر ارجعیت داد.

فاصله بین انتشار پارت دوم و فصل ۲

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

اعتصابات جنجالی هالیوود سبب شده تا پخش فصل دوم سریال The Last of Us با تاخیر مواجه شده و انتشار آن در سال ۲۰۲۴ نیاز به یک معجزه خواهد داشت.

در زمان انتشار پارت دوم در سال ۲۰۲۰، مخاطبین این دنباله با خشمی عجیب و غریب وقایع را دنبال کرده و نه تنها به داستان و شخصیت‌های جدید فرصت معرفی ندادند، بلکه حتی مفهوم “انتقام” که نیل دراکمن سعی در روایت آن داشت را نیز متوجه نشدند. با این حال بازه زمانی ۵ ساله بین انتشار پارت دوم و پخش فصل ۲ اقتباس تلویزیونی می‌تواند داستان را برای مخالفین این دنباله قابل درک جلوه کرده تا از بروز رفتارهای غیرمنطقی در هنگام به وقوع پیوستن آن اتفاق بزرگ در فصل دوم The Last of Us خودداری کرده و این بار با نگاهی متفاوت و منطقی به تماشای علت فروپاشی شخصیتی الی و ابی و در نهایت تقابل آن‌ها بپردازند.

شیوه به وقوع پیوستن سکانس دیوانه‌وار

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

در نهایت می‌رسیم به مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و دردناک‌ترین سکانس تمام فرنچایز The Last of Us که نمایش آن در اقتباس تلویزیونی به مانند یک بمب پر سر و صدا، هر مخاطبی را حتی بازیکنان پارت دوم را در شوکی عمیق فرو خواهد برد.

اگر که لیک‌های مشهور دنباله The Last of Us را نادیده بگیریم، هیچکس حتی نمی‌توانست تصور کند که شخصیت محبوب جوئل در پارت دوم بدین شکل بی‌رحمانه و تلخ کشته شود. لحظه‌ای که نشان از جسارت استودیو ناتی داگ به رهبری نیل دراکمنی داشت که شیوه داستان‌سرایی را در مدیوم بازی‌های ویدیویی برای همیشه دگرگون کرد که البته مخالفین خاص خودش را نیز داشته است. فصل دوم اقتباس تلویزیونی The Last of Us می‌تواند شیوه روایت متفاوتی را برای این لحظه استثنایی در نظر بگیرد و این بار به جای آن که در همان ابتدای داستان، مخاطب را شوکه نماید، زمینه‌چینی لازم را فراهم نموده و شخصیت‌هایی همچون ابی و نیت وی را به میزان لازم بسط داده و سپس در زمان مناسب (که حتی می‌تواند در قسمت پایانی فصل دوم به وقوع بیپوندد) مرگ دردناک جوئل را رقم بزند.


دیدگاه شما نسبت به سکانس جنجالی پارت دوم چیست؟ آیا نیل دراکمن و کریگ مازن برای به تصویر کشیدن این سکانس، روایت داستان متفاوتی را اتخاذ خواهند کرد؟ آیا تقابل نهایی الی و ابی در فصل سوم به وقوع خواهد پیوست؟ نظرات خود را نسبت به شیوه داستان‌سرایی فصل دوم با ما در میان گذاشته و ذکر کنید که اقتباس تلویزیونی The Last of Us در مقایسه با پارت دوم، چه تغییراتی را باید شامل شود.

منبع: اسکرین‌رنت

unitedKhafiArshamCaxel105DARKSIRENSpider-ManDADDY PARTiSANKratosLeroxJoel MorganAMIR WAZOWSKINiko_Blade.هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Ali_pxDaniallox😃𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰meysamb𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥اولد گیمر

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا
آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا
آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا
آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا
آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا مسیر سریال The Last Of Us از پارت دوم جدا خواهد شد؟ - گیمفا