بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا
بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا
بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا
بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

بیل اسکاشگورد با چهره منحصر به فرد خود نشان داده که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ایفای نقش‌های منفی و خبیثی باشد که مخاطبین را به وجد خواهد آورد.

بیل ایستوان گونتر اسکاشگورد در تاریخ ۹ اوت ۱۹۹۰ میلادی (۱۸ مرداد ۱۳۶۹) در پایتخت کشور سوئد یعنی شهر استکلهم و در خانواده‌ای هنری و مشهور چشم به جهان گشود. پدر او بازیگر مشهور هالیوود یعنی استلان و مادر پزشکش مای نام دارد؛ او همچنین صاحب ۷ برادر و خواهر می‌باشد که اگر از اهالی سینما و تلویزیون بوده باشید، با نام ۳ تن از برادرانش یعنی والتر، الکساندر و گوستاو آشنایی خواهید داشت.

او دوران نوجوانی و جوانی خود را در کشور مادری گذارند و تحصیلات خود را نیز در همان سوئد ادامه داد تا این که به سبب پدرش خود که شهرت بسیاری در صنعت فیلم و سریال داشت، در سال ۲۰۰۰ با فیلم تریلر و سوئدی White Water Fury رسما حرفه بازیگری خود را آغاز نمود و با تکیه بر قدرت بازیگری خود، پیوسته و آهسته پله‌های ترقی را با آغاز دهه ۲۰۰۰ میلادی یکی پس از دیگری طی نمود.

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

بیل اسکاشگورد تا سال ۲۰۱۲ به صورت جسته و گریخته در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی همچون Simple Simon، Behind Blue Skies، The Crown Jewels، Livet i Fagervik به ایفای نقش پرداخت تا این که در همان سال ۲۰۱۲ به سریال ترسناک Hemlock Grove اضافه شد و با چهره منحصر به فردی که داشت، شهرتی کوچک را برای خود رقم زد.

در حالی که حرفه بازیگری وی در حوزه تلویزیون بسیار اندک به کار گرفته شده و تاکنون به ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی‌هایی نظیر Castle Rock، Soulmates و Clark پرداخته اما در حوزه سینما با ایفای نقش در فیلم Anna Karenina در کنار نام‌هایی همچون جود لاو، کیرا نایتلی، آرون تیلور-جانسون و دامنل گلیسون حسابی درخشان ظاهر شد و پیشنهادات کاری متعدد و شناخته شده‌ای به سمت وی روانه گشت.

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

از هنرنمایی در فیلم The Divergent Series: Allegiant گرفته تا همکاری با شارلیز ترون در Atomic Blonde، بیل اسکاشگورد نشان داد که به زیبایی از پس هر نقشی می‌تواند بربیاید که شخصیت‌های منفی و خاکستری، نقطه اوج بازیگری وی محسوب می‌شدند. این مسئله زمانی شدت بیشتری به خود گرفت که کمپانی برادران وارنر درصدد تولید اقتباس جدیدی از رمان It به قلم استیون کینگ بود و برای ایفای نقش موجود اهریمنی آن که در ظاهر دلقکی هولناک قرار گرفته است، بازیگران متعددی را در نظر گرفت.

چهره خاص و قدرت بازیگری بیل اسکاشگورد سبب شد تا نظر مثبت کمپانی برادران وارنر و اندی موسکیتی نسبت به وی جلب شده و او ایفای نقش دلقک پنی‌وایز را در فیلم It سال ۲۰۱۷ بر عهده بگیرد. فیلمی که این بازیگر جوان را زیر گریمی بسیار سنگین قرار داده و علی‌رغم آن که عملاً چهره وی تمام و کمال مخفی شده بود اما موفق شد تا هنرنمایی شگفت‌انگیزی را از خود بر جای بگذارد که تمام توجهات سینماگران را به سمت خود معطوف نمود و اصلی‌ترین دلیل جذابیت این فیلم را به ارمغان آورد.

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

بیل اسکاشگورد تا سال ۲۰۱۹ به ایفای نقش‌های اصلی و فرعی در پروژه‌هایی نظیر Battlecreek، Assassination Nation، Deadpool 2 و Villains پرداخت تا زمان ایفای دوباره نقش دلقک پنی‌وایز سر برسد. موفقیت فیلم It و فروش ۷۰۰ میلیون دلاری آن (با توجه به بودجه اندک ۴۰ میلیون دلار) به حدی پر سر و صدا ظاهر شده بود که کمپانی برادران وارنر خواهان ساخت دنباله‌ای برای آن بوده تا بتواند سود بیشتری را از آن خود نماید.

در نتیجه فیلم It Chapter Two با کارگردانی دوباره اندی موسکیتی وارد فاز تولید شد. اثری که ۲۷ سال پس از وقایع فیلم نخست جریان داشت و در حالی که شاهد بازیگران جدیدی همچون جسیکا چستین، جیمز مک‌آووی، بیل هیدر و جیمز رانسون بودیم اما این بیل اسکاشگورد بود که باری دیگر در قامت دلقک اهریمنی مقابل دوربین قرار گرفت و مخاطبین را برای وقایع هولناکی جدید آماده می‌کرد. دنباله‌ای که اگرچه به اندازه فیلم نخست موفق ظاهر نشد اما فروشی ۴۷۳ میلیون دلاری را رقم زد و هنرنمایی بیل اسکاشگورد نز همچنان مورد تحسین منتقدین و مردم قرار گرفت.

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

با پایان یافتن پرونده فیلم‌های It کمپانی برادران وارنر خبر از تولید اثری تلویزیونی از این مجموعه داد که به عنوان پیش درآمد عمل کرده و سال‌ها پیش از فیلم نخست جریان دارد که به نوعی سرگذشت دلقک پنی‌وایز را روایت خواهد کرد؛ پیش درآمدی که در کمال تاسف از بیل اسکاشگورد، مهمترین دلیل محبوبیت فیلم‌های It بهره نخواهد گرفت که این مسئله با انتقادات بسیاری از سوی مخاطبین مواجه بوده است.

با این حال بیل اسکاشگورد به هنرنمایی‌های متفاوت و جذاب خود ادامه پس از سال ۲۰۱۹ ادامه داد و با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، به ایفای نقش در فیلم‌هایی نظیر Nine Days و N***d Singularity پرداخت. هنرنمایی او در قامت سرباز از جنگ بازگشته‌ای در فیلم The Devil All The Time که با مشکلات روحی و روانی دست و چنجه نرم می‌کند نیز در سال ۲۰۲۰ حسابی مورد توجه قرار گرفت.

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

با پایان فاز سوم دنیای سینمایی مارول و آغاز فاز چهارم، شاهد پروژه‌های جدیدی در این فرچایز بزرگ بودیم که می‌بایست داستان‌های جدیدی را برای طرفداران دنیای کمیک به ارمغان می‌آورد. منحصر به فردترین پروژه سینمایی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول نیز فیلم Eternals به کارگردانی کلوئی ژائو نام داشت که اثری کاملاً متفاوت و جدید در دنیای ابرقهرمانی مارول به شمار رفته و ابرقهرمانانی نیمه خدا را در تقابل با دیوینتی سرکش به نام کرو به تصویر می‌کشید که بیل اسکاشگورد ایفای نقش آن را بر عهده گرفت. هنرنمایی که تمام و کمال توسط جلوه‌های کامپیوتری انجام می‌شد و بسیاری از مخاطبین حتی متوجه حضور این بازیگر سوئدی در فیلم Eternals نشده بودند.

در حالی که فیلم Eternals به سبب ماهیت متفاوتی که در ژانر ابرقهرمانی داشت، چندان مورد توجه قرار نگرفت و فروش ناامید کننده ۴۰۰ میلیون دلار را با توجه به بودجه سنگین ۲۳۰ میلیون دلاری‌اش رقم زد اما این شکست نسبی مانعی برای بیل اسکاشگورد نشد و او ایفای نقش در یکی از بهترین فیلم‌های ژانر وحشت سال‌های اخیر به نام Barbarian را با کارگردانی زک کرگر بر عهده گرفت.

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

این فیلم روایت‌گر دختر و پسر جوانی بود که به صورت ناخواسته مجبور می‌شوند تا در یک کلبه مرموز به زندگی بپردازند. کلبه‌ای که زیرزمین آن حاوی اسرار و راز و رمزهای وحشتناکی بوده و محل زندگی زنی کریه و خبیث می‌باشد که قربانی‌های خود را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رساند. اگرچه بیل اسکاشگورد مدت زمانی کمی را در فیلم Barbarian حضور می‌یابد اما یکی از موفق‌ترین پروژه‌ه‌های سینمایی کارنامه بازیگری خود را رقم می‌زند که تحسین منتقدین و مردم را در پی داشته و با بودجه ۴ میلیون دلاری، فروش ۴۵ میلیون دلاری را رقم زده است.

پس از ایفای نقش در قامت شخصیت‌های خاکستری و خبیث متعدد، در نهایت فرصت حضور در فرنچایزی را پیدا می‌کند که طی یک دهه اخیر ژانر اکشن را دگرگون کرده است. در سال ۲۰۲۳ میلادی ایفای نقش مقابل کیانو ریوز در فیلم John Wick: Chapter 4 به این بازیگر جوان محول می‌شود تا اتفاقاتی سراسر هیجان، زد و خورد و اکشن را به ارمغان آورده و تهدیداتی خطرناک را برای قهرمان محبوب ژانر اکشن یعنی جان ویک رقم بزند. اثری که نه تنها با نقدهای بسیار مثبتی مواجه شد و فروش ۴۳۰ میلیون دلاری را به ثبت رساند، بلکه پایان‌بندی ارزشمندی را نیز برای جان ویک با هنرنمایی کیانو ریوز به یادگار گذاشت که بیل اسکاشگورد تاثیر مهمی در آن داشته است.

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

این بازیگر ۳۳ ساله که برخلاف برادرانش، نقش‌های عموماً منفی را بر عهده داشته و طی ۲۳ سال حضور در سینما و تلویزیون، پروژه‌های جذابی را از خود به یادگذار گذاشته، در سال ۲۰۲۴ فیلم The Crow را برای طرفدارانش تدارک دیده است؛ اثری که بازسازی پروژه جنجالی سال ۱۹۹۴ می‌باشد که منجر به مرگ شوکه‌کننده براندون لی شد و امید می‌رود که چنین واقعه تلخی برای بیل اسکاشگورد به وقوع نپیوندد. بازیگری که طی سال‌های اخیر رابطه‌ای جدی با بازیگر سوئدی آلیدا موربرگ را تجربه کرده و صاحب دختری ۵ ساله می‌باشد.

منبع: گیمفا

GBBrainiac(خداحافظ)77❤ NieR LoveRmeysambsmdMehran.BaCYRUSunitedRoyalknightهادی صفائی𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Yohana.Pop_Starkj344STDaniallox😃mariomore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا
بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا
بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا
بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا
بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی بیل اسکاشگورد | دلقک خوش خنده - گیمفا