بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine

ایلیا عسگری
۱۸:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

دومین تریلر فیلم جذاب و مورد انتظار Deadpool & Wolverine به عنوان ناجی دنیای سینمایی مارول حاوی نکات جالب توجهی بوده است.

بالاخره هفته گذشته استودیو مارول دومین تریلر از فیلم Deadpool & Wolverine (ددپول و ولورین) به کارگردانی شان لوی را منتشر کرد. اثری به شدت مورد انتظار، جذاب و دیوانه‌وار که پای وید ویلسون با نقش آفرینی رایان رینولدز را به ماجراهای دنیاهای موازی باز کرده و به سبب این ایده بالاخره می‌توانیم شاهد حضور ولورین هیو جکمن در دنیای سینمایی مارول باشیم؛ اتفاقی که طرفداران مارول برای سال‌ها خواستار به وقوع پیوستن آن بوده و حال بالاخره در فاز پنجم MCU می‌توانیم شاهد چنین رویداد بزرگ و خاطره انگیزی باشیم.

قاعدتاً اگر که از مخاطبین قدیمی دنیای سینمایی مارول بوده باشید، باید بدانید که استودیو مارول تبحر عجیبی در نمایش تریلر فیلم‌هایش داشته و اتفاقات مهم را نه تنها از دید بیننده پنهان می‌کند، بلکه چه بسا برخی از سکانس‌ها را در تریلر نسبت به محصول نهایی به شکلی متفاوت به تصویر می‌کشد که می‌تواند گمراهی ما را به همراه داشته باشد. با این حال دومین تریلر Deadpool & Wolverine همچنان میزبان نمایش اتفاقات و رونمایی‌های بزرگی بود که در این مقاله به سراغ ۱۰ تا از مهمترین آن‌ها رفته‌ایم. اگر که هنوز به تماشای این تریلر ننشستید، در اینجا می‌تواند آن را مشاهده نمایید.

توجه داشته باشید که این مطلب می‌تواند برای برخی از مخاطبین دارای اسپویل باشد

۱۰. شخصیت پردازی متفاوت ولورین

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

در حالی که ولورین هیو جکمن یکی از مهمترین مسائل تبلیغاتی فیلم Deadpool & Wolverine به شمار می‌رود اما باید با یک حقیقت مواجه شویم که شاید برای برخی از طرفداران چندان خوشایند نباشد. ولورین به نمایش درآمده در این فیلم از جهان کاملاً متفاوت و جدیدی بوده و هیچ سنخیتی با ولورین فیلم‌های فاکس نخواهد داشت.

چنین ریسک انجام شده‌ای از یک سو دست استودیو مارول را کاملاً باز گذاشته تا اتفاقات جدیدی را حول محور ولورین انجام دهد و در سمت دیگر ماجرا سبب شده تا شخصیت او در این دنیای جدید از شهرت و محبوبیت همیشگی برخوردار نباشد. زیرا در ابتدای تریلر شاهد هستیم که مسئول رستوران علاقه‌ای به ولورین نداشته و از او می‌خواهد تا هرچه زودتر این مکان را ترک نماید. این که دلیل چنین اتفاقی چه می‌تواند باشد، فعلاً مشخص نبوده و تنها می‌دانیم که برخلاف دنیای فیلم‌های فاکس، در اینجا مردم علاقه‌ای که ولورین نداشته و اصطلاحاً حتی چشم دیدن وی را هم ندارند.

۹. اشاره به سریال Loki

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

مجموعه تلویزیونی Loki (لوکی) به شکلی همه جانبه ایده جهان‌های موازی را مورد کنکاش قرار داد و اساساً به عنوان یکی از مهمترین ساخته‌های حال حاضر دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. مسئله‌ای که ارتباط این سریال با فیلم Deadpool & Wolverine را شکل داده است.

اگر خاطرتان بوده باشد، در فصل نخست سریال لوکی با مکانی مرموز و عجیب و غریب به نام Void آشنا شدیم که عملاً تمام زمان‌ها و مکان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کرد و حتی از یک هیولای ابری شکل نیز بهره می‌برد. در دومین تریلر به نمایش در آمده از فیلم Deadpool & Wolverine می‌توانیم شاهد چندین سکانس کوتاه در این مکان از سریال لوکی باشیم که حتی اشاره‌ای به هیولای ابری شکل نیز صورت گرفته است؛ جایی که گویا ولورین و ددپول مبارزه خود را در آنجا رقم می‌زنند.

۸. ددپول به ولورین نیاز دارد

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

این را می‌دانیم که وید ویلسون هنوز در دنیای اصلی MCU ورود نکرده و در همان جهانی به سر می‌برد که فیلم‌های فاکس در آن جریان داشته است. دنیایی که بنا به دلایلی ناگفته در معرض نابودی قرار داشته و ددپول چاره‌ای جز درخواست کمک از ولورین برای نجات این دنیا و عزیزانش پیش روی خود نمی‌بیند.

وید ویلسون از ویژگی‌های قهرمانانه ولورین اطلاع داشته و در حالی که خطر نابودی دنیای او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما تنها و تنها ولورین را عامل کمک به نجات دنیایش مد نظر قرار داده است. نکته حائز اهمیت در این است که شاید در این دنیای جدید مردم حتی چشم دیدن ولورین را نداشته باشند اما شخصیت او در تمام جهان‌های موازی به عنوان یک ناجی شکل گرفته و وظیفه دارد تا به اشکال گوناگون دنیاها را از خطر نابودی حتمی نجات دهد و حال نوبت به ددپول رسیده تا در این امر از وی کمک بگیرد.

۷. نابودی متحدین و عزیزان ولورین

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

همانطور که در شماره قبل اشاره کردیم، مهم نیست که ولورین متعلق به کدام دنیا باشد؛ زیرا اساساً او شخصیتی ناجی محسوب شده که در بدترین شرایط ممکن نیز به نجات دنیا و کمک عزیزانش خواهد شتافت.

با این حال تریلر دوم Deadpool & Wolverine ما را با حقیقت دردناکی روبرو می‌کند که تاکنون در سری فیلم‌های فاکس سابقه نداشته است. زمانی که ددپول از ولورین درخواست می‌کند، او پاسخ می‌دهد که نجات دنیا برایش مهم نبوده و وید ویلسون با اشاره به نابودی دنیای ولورین، پاسخ غیرمنتظره‌ای را ارائه می‌کند که خشم وی را برمی‌انگیزد و سپس سکانسی کوتاه از مکانی نامعلوم را شاهد هستیم که با سنگ‌های بسیار بزرگ و عجیب و غریبی احاطه شده است؛ سکانسی که بی‌احترامی مردم به ولورین را در ابتدای تریلر می‌تواند منطقی جلوه دهد. دنیای این ولورین جدید بنا به دلایلی نامعلوم که احتمالا خود شخص وی نیز در آن مقصر بوده، به نابودی کشیده شده و احتمالاً مرگ باقی اعضای مردان ایکس را به همراه داشته است. آن سنگ‌های بزرگ نیز می‌تواند یادگار عزیزان از دست رفته‌اش باشد.

۶. معرفی کاساندرا نووا به عنوان خبیث اصلی و احتمالی فیلم

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

یکی از تازه‌ترین شخصیت‌های به نمایش در آمده در فیلم Deadpool & Wolverine کاساندرا نووا نام دارد که توسط اما کورین نقش آفرینی شده است. برای کسانی که با دنیای کمیک آشنایی ندارند، باید بگویم که او به عنوان خواهر چارلز اگزاویر/پروفسور ایکس شناخته می‌شود که از خصلت‌های رفتاری کاملاً متضادی نسبت به برادرش بهره می‌برد.

زنی از نژاد مومودرای که به جهان غیرمادی تعلق داشته و اساساً دوقلوی چارلز اگزاویر/پروفسور ایکس محسوب می‌شود که در زمان تولد و در طی مبارزه‌ای ذهنی با برادرش به ظاهر کشته شد ولی سلول‌ها باقی مانده از وی بدنش را ترمیم کرد و به زندگی بازگشت. به همین منظور نیز از قدرت‌های مشابه پروفسور ایکس بهره می‌برد که توانایی‌های ذهنی قدرتمندی را به وی اعطا کرده است. در یکی از سکانس‌ها نیز می‌بینیم که ولورین را به واسطه همین قدرت‌ها تسلیم خود کرده و او را به زانو در آورده است. باید دید که اهداف کاساندرا نووا چه بوده و به چه دلیل در جهان‌های موازی رفت و آمد دارد. شاید که در خدمت ابرشرور بسیار بزرگتری همچون دکتر دووم و یا کانگ فاتح باشد؟ مسئله‌ای که در طی ۳ فاز نخست نیز رخ داده بود و سابقه داشت که بسیاری از شرورها در خدمت تانوس فعالیت می‌کردند.

۵. وجود هیولای سریال Loki به نام الایوت

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

در مورد نهم به هیولایی ابری شکل از سریال Loki اشاره کردیم که به نوعی خدمتگزار نسخه صلح طلب کانگ فاتح یعنی “او که باقی می‌ماند” محسوب شده و موجودی بسیار قدرتمند و غیرقابل مهار به شمار می‌رود که هر کسی و هر چیزی بر سر راهش را می‌بلعد.

یکی از سکانس‌های کوتاه ولی بسیار جذاب و هیجان انگیز در دومین تریلر فیلم Deadpool & Wolverine به حضور الایوت مربوط می‌شود که قطعاً شگفتی طرفداران دنیای سینمایی مارول را در پی داشته است. با توجه به این که دنیای Void نقش مهم و پررنگی در این فیلم دارد، پس حضور هیولای ابری شکل نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود و باری دیگر ثابت می‌کند که ایده جهان‌های موازی نقشی اساسی در سومین فیلم ددپول داشته و قطعاً اشاراتی به فصل دوم سریال لوکی حتی به شکلی غیرمستقیم نیز می‌شود.

۴. نمایش نسخه متفاوتی از وید ویلسون به نام داگ‌پول

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

در دنیای کمیک هر شخصیت ده‌ها همانند از خود در جهان‌های موازی دارد که دنیای سینمایی مارول نیز با آغاز فاز چهارم در حال بهره‌گیری از این مسئله در نمایش شخصیت‌هایی همچون مرد عنکبوتی، کانگ فاتح و دکتر استرنج می‌باشد.

با این حال شاید که هیچکدام از آن‌ها عجیب‌تر و دیوانه‌وارتر از یکی از نسخه‌های وید ویلسون به نام داگ‌پول نبوده باشد. سگی بسیار عجیب و غریب و در عین حال دوشت داشتنی که چند ماه پیش نخستین تصویر از وی توسط رایان رینولدز منتشر شد و واکنش‌های جالبی را در فضای مجازی به همراه داشت. داگ‌پول اتفاقات دردناکی همچون وید ویلسون را پشت سر گذاشته و تحت آزمایشات مرگباری قرار گرفته و به نظر می‌رسد که حضور او می‌تواند لحظاتی کمدی و درام را برای بیننده به ارمغان بیاورد.

۳. حضور قطعی یک جادوگر

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

آخرین سکانس به نمایش در آمده از تریلر Deadpool & Wolverine حاوی اتفاق بزرگی بود که به هیچ عنوان نباید ساده از کنار آن گذر کرد.

دنیای سینمایی مارول حاوی قوانین متعدد و خاصی برای قهرمانانش می‌باشد که توجه به آن‌ها می‌تواند مسائل مهمی را برای ما روشن نماید. یکی از این قوانین به جادوگرها مربوط می‌شود که بارها و بارها در فیلم‌های دکتر استرنج و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به آن اشاره شده است. جادوگران علی‌رغم این که از توانایی باز کردن پورتال و دروازه به مکان‌های مختلف و جهان‌های موازی برخوردار هستند اما این توانایی تنها و تنها به سبب یک انگشتر جادویی بسیار خاص میسر می‌باشد که می‌تواند حلقه‌ای طلایی رنگ را به سمت مکانی دیگر ایجاد نماید. پورتالی که در جریان نبرد فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی نیز توسط عده کثیری از جادوگران مورد استفاده قرار گرفت تا ارتشی از نیروهای کمکی به نبرد بر علیه تانوس وارد میدان شوند. نمی‌توان پیش بینی کرد که چه کسی این پورتال را در تریلر به نمایش در آمده باز کرده و قطعاً نمایش این شخصیت یکی از مهمترین اتفاقات فیلم را شامل خواهد شد.

۲. حضور عزازیل و لیدی دث‌استرایک در تریلر دوم

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

با توجه به این واقعیت که Deadpool & Wolverine پلی ارتباطی میان فیلم‌های فاکس و دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود، پس باید انتظار بیشترین حضور شخصیت‌های فرنچایز مردان ایکس را داشته باشیم.

فارغ از اشاره و یا حضور احتمالی شخصیت‌های شناخته شده از اعضای گروه مردان ایکس، استودیو مارول به سراغ افرادی رفته که شاید هیچکس انتظار حضورشان را در این فیلم نمی‌داده است. در سکانسی کوتاه از تریلر دوم شخصیت‌هایی نظیر عزازیل، لیدی دث‌استرایک و قورباغه را می‌توانیم شاهد باشیم که در کنار یکدیگر ایستاده و در عین این که به نظر می‌رسد توسط بازیگران سابقشان نقش آفرینی شده‌اند، احتمالاً جزو خادمین و متحدین کاساندرا نووا عمل خواهند کرد. مسئله‌ای که می‌تواند حضور باقی شخصیت‌های فیلم‌های مردان ایکس را محتمل جلوه دهد.

۱. اسکلت مرد مورچه‌ای

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

در نهایت نوبت به مهمترین سکانس به نمایش درآمده در تریلر دوم Deadpool & Wolverine می‌رسد که قطعا طرفداران دنیای سینمایی مارول را در بهت و حیرت فرو برده است.

برای نخستین‌بار در سومین فیلم ددپول می‌توانیم شاهد حضور یکی از اعضای تیم انتقام‌جویان به شکلی غیرمنتظره باشیم. در آخرین لحظات تریلر دوم، ما به مقر و پایگاه احتمالی کاساندرا نووا در یکی از جهان‌های موازی می‌رویم؛ جایی که جمجمه عظیم الجثه اسکات لنگ یا مرد مورچه‌ای قابل مشاهده بوده و کاساندرا نووا از دهان او خارج می‌شود. سکانسی که نشان می‌تواند چند مسئله را شامل شود: نخست آن که قطعاً باقی اعضای تیم انتقام‌جویان نیز در Deadpool & Wolverine حضور خواهند داشت و استودیو مارول تنها به مرد مورچه‌ای بسنده نکرده است و دوم آن که شاید این همان نسخه‌ای از اسکات لنگ باشد که کانگ فاتح در جریان وقایع فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania ادعای کشتن وی را می‌کرد.


منبع: اسکرین‌رنت

Ali_pxR2R.Mخر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)smdOrinBADMANbroken from the inside

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا
بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی ۱۰ نکته مهم از تریلر دوم فیلم Deadpool & Wolverine - گیمفا