رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا

رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
سریال game of thrones

برخی از فصل‌های سریال Game of Thrones موفق شدند تا بهتر و جذاب‌تر از بقیه باشند و منتقدان در راتن تومیتوز نیز نمرات خوبی به آن‌ها دادند.

سریال «بازی تاج و تخت» تجربه عالی تلویزیونی در دهه ۲۰۱۰ میلادی به شمار می‌رفت که صدها میلیون بیننده را در سراسر جهان با فضای تاریک فانتزی، شخصیت‌های ظالم و حیله‌گرش و همچنین پرسش اصلی و مرکزی‌اش که چه کسی در نهایت بر تخت آهنین خواهد نشست توانسته مجذوب خودش کند. هشت فصل این سریال مملو از تنش‌های مهیج و قدرت داستان‌سرایی باشکوه بود اما برخی از آن‌ها نسبت به دیگری قوی‌تر بودند، واقعیتی که توسط ارزیابی راتن تومیتوز از هر فصل مشخص می‌شود.

با اینکه بسیاری از افراد از پایان‌بندی ناامیدکننده سریال «بازی تاج و تخت» با فصل هشتم ناراحت بودند اما اعلام ساخت و پخش پیش‌درآمد آن تحت عنوان House of the Dragon از شبکه اچ‌بی‌او بلافاصله باعث شد تا بینندگان شیفته بازگشت به آشفتگی جادویی و سیاسی وستروس شوند، سریالی که در تابستان سال ۲۰۲۴ میلادی نیز دومین فصل از آن پخش خواهد شد. حالا با نگاهی به عقب و با بررسی نظر منتقدان و امتیازات آن‌ها به هر کدام از فصول سریال «بازی تاج و تخت» می‌توان فهمید که هر فصل از چه جایگاهی برخوردار است و بیننده‌ها درباره آن چه نظرات و احساساتی داشتند. در ادامه همراه با ما باشید تا به رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال «بازی تاج و تخت» بر اساس امتیاز راتن تومیتوز بپردازیم.

۸. فصل هشتم – محصول سال ۲۰۱۹

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

امتیاز راتن تومیتوز: ۵۵ درصد

فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» یکی از مورد انتظارترین فصل‌ها از یک سریال در تاریخ دنیای سریال و تلویزیون به شمار می‌رود و کار غیر ممکنی در پیش داشت تا به‌عنوان فصل پایانی، داستان این سریال برجسته و موفق را به پایان برساند و همه بیننده‌ها و طرفداران را راضی کند. اتفاقات این فصل در شمال شروع می‌شود و در ابتدا تلاش‌های ارتش‌های متحد بشریت برای ایستادگی در برابر وایت واکرهایی را نشان می‌دهد که از آن سوی دیوار در حال هجوم به داخل وستروس هستند. وقتی نایت کینگ شکست داده می‌شود، به‌زودی تمام توجهات به سمت تخت آهنین و جنگ قریب‌الوقوع ملکه سرسی با بازی لنا هدی و دنریس تارگرین با بازی امیلیا کلارک معطوف می‌شود.

فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» بسیاری از لحظات برجسته و درخشان خودش را هدر می‌دهد؛ نبرد وینترفل با یک نمایش بصری کم‌رنگ آن طور که باید تأثیرگذار نبوده و این در حالی است که پیچش شرورانه دنریس به هنگام حمله‌اش به کینگز لندینگ آن قدر خوب به نمایش گذاشته نشده است که معنادار احساس شود یا به‌قدری برای آن زمینه‌سازی نشده که منطقی به نظر برسد.

علاوه بر این، بسیاری از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های سریال، پایان‌های ناامیدکننده و دلسردکننده‌ای در قوس داستانی خودشان داشتند. در حالی که جاه‌طلبی فصل هشتم سریال سزاوار اعتبار بیشتری از آن چیزی است که به دست آورده چراکه برخی لحظات بسیار خوب را به نمایش در می‌آورد اما نمی‌توان انکار کرد که این نقطه که سریال «بازی تاج و تخت» به پایان رسیده، رضایت‌بخش نبوده است. امتیاز ۵۵ درصد فصل هشتم سریال در وب‌سایت راتن تومیتوز تا حد زیادی بدترین رتبه در بین فصل‌های این سریال است اما امتیاز متوسط منتقدان نسبت به این فصل همسو با نظر متفاوت بینندگان و هواداران نسبت به فصل آخر این سریال است.

۷. فصل یکم – محصول سال ۲۰۱۱

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ درصد

در حالی که بسیاری از سریال‌های تلویزیونی از فصل‌های ابتدایی خودشان برای ایجاد درون مایه و نکات اصلی داستانی استفاده می‌کنند و در عین حال نیز ارزیابی می‌کنند که مخاطبان چه ایده‌هایی را می‌پذیرند و چه چیزی را رد می‌کنند، سریال «بازی تاج و تخت» از همان ابتدا شروع قدرتمندی را در پیش گرفته و این موضوع از امتیاز ۹۰ درصد آن در وب‌سایت راتن تومیتوز مشخص است.

بخش قابل توجهی از فصل اول سریال «بازی تاج و تخت» داستان ادارد استارک با بازی شان بین را دنبال می‌کند که به سمت کینگز لندینگ می‌رود تا به‌عنوان دست پادشاه به دوست دیرینه خودش یعنی پادشاه باراتیون با بازی مارک آدی کمک کند. در حالی که طرح‌های سیاسی در پس‌زمینه جریان دارد و شخصیت‌های قدرتمند علیه خاندان استارک نقشه می‌کشند، دنریس تارگرین که وارث جوان حاکم گذشته است، به قدرت رسیدن خودش در سرزمین شرقی اسوس را شروع می‌کند.

فصل اول سریال «بازی تاج و تخت» بسیار گسترده و حماسی بود و توانست از همان قسمت ابتدایی خودش بینندگان بسیار زیادی را مجذوب خودش کند و آن‌ها را با استارک‌ها همراه کند که در دنیای وستروس کاوش می‌کنند و جایگاه خودشان را به دست می‌آورند. فصل اول سریال بسیاری از موضوعات فانتزی را برجسته کرد و در عین حال نیز درام مهیجی را به نمایش گذاشت که تعادل بسیار خوبی از تمام شخصیت‌های اصلی سریال را درون خودش دارد و همه این موارد در کنار هم سبب شدند تا فصل اول دستاوردی بزرگ در زمینه جهان‌سازی باشد. اعدام ند استارک در قسمت ماقبل آخر با عنوان Baelor یکی از نمادین‌ترین لحظاتی است که در دنیای سریال به نمایش گذشته است و یکی از لحظاتی است که جنگی همه جانبه را آغاز کرد.

۶. فصل هفتم – محصول سال ۲۰۱۷

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ درصد

فصل ماقبل آخر سریال «بازی تاج و تخت» بسیاری از اجزای سریال را نشان می‌دهد که در بهترین حالت شکوه و الهام‌بخش بودن خودشان عمل می‌کنند اما این فصل از سریال همچنین دارای برخی از روندهای عجولانه و بد به تصویر کشیده شده بود که سریال را در فصل پایانی خودش تحت تأثیر قرار داد. دنریس با نیروهایش از دریای باریک عبور می‌کند تا فتح وستروس را شروع کند و با بسیاری از خاندان‌ها متحد می‌شود و در عین حال نیز پیوندی صمیمی با جان اسنو با بازی کیت هرینگتون ایجاد می‌کند، کسی که سعی دارد تا وستروس را علیه حمله قریب الوقوع وایت واکرها متحد کند. همه این موارد در حالی است که سایر اعضای بازمانده خاندان استارک در وینترفل جمع می‌شوند و لنیسترها نیز قدرت خودشان را جمع می‌کنند تا در برابر دنریس ایستادگی کنند.

فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» در بهترین و درخشان‌ترین حالت خودش، اکشن‌هایی بسیار خارق‌العاده و پر از تعلیق و فوریت را به نمایش در می‌آورد. حمله دنریس و دوتراکی‌ها به ارتش لنیسترها در The Spoils of War و همچنین احیا شدن اژدهای دنریس به نام ویسریون توسط پادشاه شب با بازی ولادیمیر فوردیک نمونه‌های بسیار خوبی از جذابیت‌های این فصل هستند.

با این حال، فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» نسبت به فصول قبلی که ۱۰ قسمت داشتند، فقط ۷ قسمت داشت و برخی از مشکلات جزئی اما تعجب‌برانگیز را درون خودش داشت. با این حال، این فصل از سریال توانست امتیاز باورنکردنی ۹۳ درصد را از منتقدان در وب‌سایت راتن تومیتوز بگیرد چراکه فصل هفتم موفق شد تا به برخی از سؤالات مهم پاسخ بدهد و در عین حال، زمینه را برای فصل آخر آن آماده کند.

۵. فصل پنجم – محصول سال ۲۰۱۵

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ درصد

فصل پنجم سریال «بازی تاج و تخت» توانست امتیاز بسیار خوب ۹۳ درصد را در وب‌سایت راتن تومیتوز بگیرد، فصلی که به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین فصل‌های این سریال در نظر گرفته می‌شود اما با توجه به امتیاز ۹۳ درصد به دست آمده بر اساس ۵۷۴ نقد منتشر شده برای آن، این فصل جزو فصل‌های متوسط محسوب می‌شود.

در این فصل از سریال، جان اسنو به‌عنوان لرد فرمانده جدید نگهبانان شب انتخاب می‌شود و این در حالی است که پادشاه تومن با بازی دین چارلز چپمن با تهدیدی جدیدی روبه‌رو می‌شود که همان رهبر فرقه مذهبی به نام های اسپارو است. تیریون با بازی پیتر دینکلیج که پدرش را کشته و از بازداشت فرار کرده است، به اسوس می‌گریزد تا زیر نظر دنریس تارگرین خدمت کند؛ استنیس باراتیون با بازی استفن دیلین نیز فتح خودش برای تاج و تخت آهنین را شروع می‌کند و آریا با بازی میسی ویلیامز نیز به‌عنوان یک آدمکش در براووس آموزش می‌بیند.

پس از چهار فصل اول که اقتباسی دقیق از رمان‌های جورج آر آر مارتین بودند، فصل پنجم اقتباسی آزادانه‌تر را در پیش گرفته بود، چیزی که در واقع به نفع آن عمل کرد چراکه تنش بیشتری را به داستان اضافه نمود و بسیاری از داستان‌های فرعی را با عمق بیشتری مورد بررسی قرار داد. در حالی که برخی از خطوط داستانی همانند سفر جیمی لنیستر با بازی نیکلای کاستر والدو به دورن مانند داستان‌های متمرکز سریال مخاطبان را کاملاً مجذوب خود نکرده بود اما فصل پنجم سریال همچنان توانست به شکلی مؤثر دنیای وستروس را گسترش بدهد.

فصل پنجم سریال همچنین دوره قابل توجهی برای جان اسنو بود، کسی که کیفیت خودش را به‌عنوان یک رهبر نشان داده بود اما پس از آن توسط برادرانش در نگهبانان شب به قتل رسید و باعث شد تا فصل پنجم سریال «بازی تاج و تخت» به شکلی تکان‌دهنده و شوکه‌کننده به پایان برسد و بسیاری از بینندگان را به حیرت فرو ببرد.

۴. فصل ششم – محصول سال ۲۰۱۶

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» در بین بسیاری از طرفداران فصلی محبوب به شمار می‌رود که پر از لحظات بسیار مهمی بود، لحظاتی که دنیای وستروس و همچنین جنگ جاری را به طور چشمگیری دچار تغییر کرد. این فصل همچنین لحظات پیروزمندانه زیادی داشت که شامل رستاخیز جان اسنو و بازپس‌گیری وینترفل توسط خاندان استارک و صد البته شکست رمزی بولتون با بازی ایوان رئون بوده است.

فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» همچنین سرسی لنیستر را در انتقام‌جویانه‌ترین و خارق‌العاده‌ترین حالت خودش نشان می‌دهد که با یک حرکت تمام دشمنان خودش در کینگز لندینگ را از بین می‌برد و این در حالی است که دنریس تارگرین نیروهای خودش را جمع می‌کند تا به سمت وستروس حرکت کند.

فصل ششم سریال با داشتن بهترین سکانس‌های نبرد، ارائه پیچش‌های داستانی جذاب که مسیر داستان را تغییر می‌دادند و همچنین زمینه‌سازی برای پایان دادن به داستان و سریال، کاملاً منطقی است که جزو فصول محبوب در بین منتقدان و همچنین مخاطبان باشد و از همین رو می‌توان گفت که فصل ششم در بهترین حالتش اوج سریال محسوب می‌شود.

دو قسمت پایانی فصل ششم سریال بالاترین امتیاز را در میان قسمت‌های این سریال در وب‌سایت IMDb داشتند و توانایی استثنایی این فصل برای پایان دادن به قوس‌های داستانی و ایجاد قوس‌های داستانی جدید را با اجرایی بی‌عیب و نقص برجسته کردند. این فصل با کسب امتیاز ۹۶ درصد در راتن تومیتوز، فصلی سرگرم‌کننده، احساسی و کاملاً فریبنده است.

۳. فصل دوم – محصول سال ۲۰۱۲

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

دومین فصل از سریال «بازی تاج و تخت» داستان جنگ پنج پادشاه را به تصویر می‌کشد که در آن، جنگی در سراسر وستروس شکل می‌گیرد و استارک‌ها به همراه متحدان خودشان از شمال در پشت راب استارک با بازی ریچارد مدن جمع می‌شوند و از این سو نیز استنیس باراتیون ادعای خودش برای تاج و تخت را مطرح می‌کند.

در حالی که لنیسترها برای تقویت حکومت خودشان با هم متحد می‌شوند، آریا استارک سعی دارد تا در جاده زنده بماند و در نهایت به هارنهایل می‌رسد. دنریس نیز از اژدهایان تازه متولد شده خودش برای ایجاد وفاداری‌های جدید استفاده می‌کند و تئون گریجوی با بازی الفی آلن نیز حمله‌ای افتضاح به سمت وینترفل انجام می‌دهد.

فصل دوم سریال «بازی تاج و تخت» با معرفی شخصیت‌های جدید برای گسترش دنیای خودش و افزایش جذابیت، با موفقیت توانسته ادامه روند فصل اول سریال را در پیش بگیرد و سریال را به سمتی مهیج و جذاب اوج بدهد. تیریون لنیستر به‌عنوان دست پادشاه تلاش می‌کند تا جافری با بازی جک گلیسون را تحت کنترل خودش نگه دارد و این در حالی است که کمان او در پایان نبرد بلک‌واتر تأثیری شگفت‌انگیز و جالب در داستان می‌گذارد.

فصل دوم سریال «بازی تاج و تخت» نمایشی مثال‌زدنی از هنر داستان‌سرایی حماسی و در عین حال پیچیده است و همراه با تکامل سریال است که در حال گسترش با شخصیت‌ها و مکان‌های جدیدی است. به همین خاطر نیز فصل دوم یکی از نقاط برجسته سریال به شمار می‌رود و این موضوع از امتیاز ۹۶ درصد آن در وب‌سایت راتن تومیتوز مشخص است.

۲. فصل سوم – محصول سال ۲۰۱۳

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

فصل سوم سریال «بازی تاج و تخت» به خاطر چندین قوس داستانی خودش شهرت دارد. مهم‌تر از همه، شوکه‌کننده‌ترین قسمت تاریخ تلویزیون یعنی قسمت The Rains of Castamere است که در آن، راب استارک و متحدانش در مراسم عروسی مورد کمین قرار می‌گیرند و ترور می‌شوند. در همین حین نیز جان اسنو خودش را در میان وحشی‌ها می‌بیند و لنیسترها نیز همچنان با تایوین لنیستر با بازی چارلز دنس حکومت خودشان بر وستروس را تقویت می‌کنند. در اسوس نیز دنریس تارگرین تلاش خودش برای از بین بردن برده‌داری را شروع می‌کند و نفوذ خودش را همراه با ارتش بیشتر می‌کند.

دستاوردهای بسیار زیادی برای فصل سوم سریال «بازی تاج و تخت» وجود دارد و برخی از مهم‌ترین آ‌نها عبارت‌اند از حضور تایوین لنیستر در کینگز لندینگ و همچنین پیوند عجیب آریا و هاوند با بازی روری مک‌کان است. این در حالی است که این فصل از سریال لحظات نمادینی همچون عروسی سرخ و صحنه دراکاریس نمادین دنریس تارگرین در آستاپور دارد. فصل سوم سریال «بازی تاج و تخت» به‌عنوان نمایشی الهام‌بخش از داستان‌سرایی فانتزی در مقیاس بزرگ به‌صورت جهانی مورد تحسین قرار گرفته است.

۱. فصل چهارم – محصول سال ۲۰۱۴

سریال game of thrones
سریال Game of Thrones

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ درصد

در بین بسیاری از منتقدان و همچنین میلیون‌ها بیننده و طرفدار، فصل چهارم سریال «بازی تاج و تخت» برجسته‌ترین فصل به شمار می‌رود که از ابتدا تا انتها کاملاً هیجان‌انگیز است و همین نیز آن را به یکی از بهترین فصل‌های سریال در تاریخ تلویزیون و دنیای سریال تبدیل کرده است. این فصل ترکیبی زیبا و جذاب از هرج و مرج است که در آن، استارک‌ها به دنبال وقایع عروسی سرخ درگیر بی‌نظمی می‌شوند و این در حالی است که خاندان لنیستر وقتی که شاه جافری در مراسم عروسی خودش ترور می‌شود، وارد دشمنی‌ها و درگیری‌های داخلی می‌شوند. در اسوس نیز دنریس فرماندهی میرین را برعهده می‌گیرد اما در اداره شهر با مشکلاتی مواجه می‌شود چراکه برده‌دارهای خشمگین باعث به وحشت افتادن شهر شده‌اند.

فصل چهارم سریال «بازی تاج و تخت» همچنین دارای تعادل بسیار خوبی از نوسانات کامل روایی و شتابی فراگیر است که باعث شده تا دائماً مهیج و جذاب باشد و در عین حال نیز داستانی پر از پیچ و خم‌های بسیار زیاد را برای بینندگان به نمایش در می‌آورد. قوس داستانی تیریون با بازی قدرتمند پیتر دینکلیج که برای نقش‌آفرینی خودش برنده جایزه امی شد و همچنین معرفی شخصیت اوبرین مارتل با بازی پدرو پاسکال که موفقیت بسیار بزرگی برای این بازیگر به همراه داشت، از جمله جذابیت‌های فصل به شمار می‌روند.

فصل چهارم سریال «بازی تاج و تخت» با طرح داستانی بسیار دقیق، اجراهای خیره‌کننده و همچنین اشتهای همیشگی آن برای خشونت تکان‌دهنده به فصلی درخشان و برجسته تبدیل شده که سریال را به سطح بسیار بالایی از کیفیت ارتقا می‌دهد، سطحی که تعداد معدودی از سریال‌ها می‌توانند به آن دست پیدا کنند.


در این مطلب به معرفی و رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال «بازی تاج و تخت» بر اساس امتیاز آن‌ها در وب‌سایت راتن تومیتوز پرداختیم.

منبع: collider

DADDY PARTiSANNimaDaniel Wayneخستهjupiter人Acker益man人BahramNEONDARKSIRENARSHIAAAAKratosDanielHannaHYohanaMohsen bakhtiariBehzaadOverlordmohammad73@Haj_HosseinDota2more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی تمام فصل‌های سریال Game of Thrones بر اساس راتن تومیتوز - گیمفا