بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا
بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا
بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا
بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

پدرو پاسکال را می‌توان به عنوان یکی از بازیگران بزرگ هالیوود خطاب کرد که در کمال تعجب، بسیار دیر کشف شده است.

خوسه پدرو بالماسدا پاسکال در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۷۵ (۱۳ فروردین ۱۳۵۴) در پایتخت کشور شیلی یعنی سانیتاگو چشم به جهان گشود. او فرزند مشترک خوزه بالماسدا، یک پزشک عمومی و ورونیکا پاسکال، روان‌شناسی تکوینی بود که صاحب یک خواهر بزرگ به نام ژاویرا و دو برادر کوچکتر از خودش به نام‌های لوکاس و نیکولاس بود.

نکته حایز اهمیت در همین آغاز زندگی پدرو پاسکال مربوط به پیشینه خانوادگی مادرش می‌شود؛ کسی که یکی از نوادگان رهبر جنبش سیاسی در شیلی بود و زمانی که پدرو تنها ۹ ماه سن داشت، به سبب این مسئله توانست تا برای خود و خانواده‌اش پناهندگی سیاسی دریافت کرده و خانوادگی به کشور دانمارک نقل مکان نمودند.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

سفر آن‌ها به دانمارک پایان ماجراجویی این خانواده نبود؛ زیرا در نهایت به کشور ایالات متحده مهاجرت کرده و پدرو پاسکال دوران کودکی خود را در ایالت‌هایی همچون کالیفرنیا و تگزاس گذارند. حضور آن‌ها در تگزاس مصادف شد با علاقه پدرو به رشته ورزشی شنا که در نهایت در کلاس‌های این رشته به فعالیت مشغول شد و در سن ۱۱ سالگی وارد مسابقات قهرمانی ایالت تگزاس شد.

پدرو از همان دوران کودکی عاشق سینما بود و همیشه با پدرش برای تماشای آثار مختلف به سینماهای مختلفی در اطراف مخل زندگی‌شان می‌رفت. او عاشق آثار Indiana Jones و شخصیتی شده بود که هریسون فورد به تصویر کشیده بود و حتی بارها دست خود را از روی عمد می‌شکست تا وانمود کند که ایندیانا جونز می‌باشد.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

با وجود شخصیت آرام و گرمی که او داشت اما دوران مدرسه چندان برای پدرو به خوبی و خوشی نگذشت؛ زیرا بارها توسط هم‌کلاسی‌های خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت و این اوضاع تا زمانی که ورزش شنا را کنار گذاشت و رسماً به دنبال حرفه بازیگری رفت، ادامه داشت.

او سرانجام در سال ۱۹۹۳ در دانشگاه هنری نیویورک مشغول تحصیل در رشته بازیگری شد تا آرزوهای کودکی خود را دنبال نماید. او در آن جا با سارا پالسون، بازیگر آثاری همچون Ocean’s 8 و Bird Box هم‌کلاس شد و از همان زمان به دوستانی بسیار صمیمی و نزدیک تبدیل شدند.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

پدرو پاسکال در سال ۱۹۹۷ در حالی که همچنان مشغول تحصیل در دانشگاه بود، نخستین تجربه بازیگری خود را تجربه کرد. فیلم Primal Fear به کارگردانی گرگوری هابلیت نخستین اثر کارنامه هنری این بازیگر بزرگ سینما بود که موفق شد تا با نام‌هایی همچون ریچارد گی‌یر، لورا لینی و ادوارد نورتون همکاری نماید.

در حالی که پدرو روزهای بزرگی را در زندگی خود شروع کرده بود و در سال ۱۹۹۷ نیز از دانشگاه با موفقیت فارغ‌التحصیل شده بود اما حرفه پزشکی پدرش به فساد کشیده شد و به همین علت نیز تمام اعضای خانواده پدرو به جز خود او مجبور شدند تا به کشور شیلی بازگشته و باقی عمر خود را در آن جا به زندگی بپردازند.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

البته که رخدادهای غم‌انگیز زندگی این بازیگر جوان در سال ۱۹۹۹ و در حالی که او تنها ۲۴ سال، به تباهی کشیده شد. ورونیکا پاسکال در اقدامی شوکه‌کننده در آن سال دست به خودکشی زد و برای همیشه خانواده‌اش را تنها گذاشت. این رویداد تلخ و دردناک تاثیر بزرگی بر روی پدرو داشت و او در احترام به عشق وصف‌نشدنی به مادرش، نام خانوادگی خود را به پاسکال تغییر داد تا برای همیشه توسط نام خانوادگی مادر از دست رفته‌اش خطاب گردد.

با وجود چنین رخداد تلخ و تاثیرگذاری اما پدرو پاسکال تسلیم نشد و در همان سال به نقش‌آفرینی در سریال‌های تلویزیونی همچون Good vs. Evil و Undressed پرداخت. هنرنمایی او در سریال محبوب آن زمان یعنی Buffy the Vampire Slayer نیز شهرت بسیاری برای وی به همراه داشت و به نامی شناخته شده در بین سینماگران بدل گشت.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

در اوایل قرن جدید و در حالی که پدر پاسکال مشغول هنرنمایی در نمایش‌های تئاتر برادوی شهر نیویورک بود، با اسکار آیزاک آشنا شد و به دوستانی بسیار صمیمی تبدیل شدند که سینماگران آن‌ها را عین دو برادر واقعی خطاب کرده‌اند. پدرو پاسکال تا سال ۲۰۰۵ مشغول ایفای نقش در سریال‌های کوچک و بزرگ مختلفی بود که از شناخته شده‌ترین آن‌ها می‌توان به Law & Order، NYPD Blue و Earth vs. the Spider اشاره کرد که به مرور جای پای او را در تلویزیون تصبیت نمود. او سرانجام در سال ۲۰۰۵ موفق شد تا باری دیگر به سینما بازگشته و صفحه جدیدی را در زندگی خود رقم بزند.

در سال ۲۰۰۵ پدرو پاسکال به ایفای نقش در فیلم Hermanas به کارگردانی خولیا سولومونف پرداخت؛ اثری که از بازیگرانی همچون والریا برتوچلی و اینگرید روبیو بهره برده و روایت آن با تحسین منتقدین روبرو شد. طی یک دهه بعدی او حرفه بازیگری خود را در نقش‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی ادامه داد و بر شهرت خود افزود.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

در سال ۲۰۱۱ او برای ایفای نقش در مجموعه Wonder Woman برگزیده شد که در کمال تاسف این سریال به نتیجه دست پیدا نکرد و به فراموشی سپرده شد؛ با این حال سرنوشت او به حضور در این فرنچایز گره خورد بود زیرا او یک دهه بعد فرصت حضور در اثری سینمایی از زن‌شگفت‌انگیز را پیدا کرد.

سال ۲۰۱۴ بزرگترین اتفاق زندگی پدرو پاسکال رقم خورد که حرفه بازیگری او را برای همیشه تغییر داد. پس از آن که داستان فانتزی و حماسی جرج مارتین یعنی Game of Thrones از طریق شبکه HBO یک انقلاب را در مدیوم تلویزیون رقم زده بود، ایفای نقش اوبرین مارتل به پدرو پاسکال محول شد.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

هنرنمایی تماشایی و سبک بازیگری وی تمام توجهات را به سمت پدرو جلب کرد و علی‌رغم این که تنها شاهد حضور او در یک فصل از این مجموعه پرهزینه بودیم اما همین مقدار نیز کافی بود تا زندگی هنری او برای همیشه دستخوش تغییر بشود. نکته جالب توجه درباره پدرو پاسکال در این است که از همین سریال Game of Thrones او در قامت پدری قرار گرفت که سختی‌های بسیاری را در قبال فرزندش متحمل شده و این مسئله به یک ویژگی او در طی سال‌های بعدی بدل شد که در ادامه مورد اشاره قرار خواهیم داد.

پدرو پاسکال در سال ۲۰۱۵ به ایفای نقش در فیلم پرهزینه The Great Wall پرداخت. اثری که از بودجه‌ای ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون دلاری بهره برده بود و ستاره‌ای همچون مت دیمون نیز به عنوان نقش اصلی آن معرفی شده بود. با این حال این پروژه مشترک کشورهای چین، ایالات متحده آمریکا و ژاپن به یک شکست تمام عیار در گیشه بدل شد و تنها ۳۳۰ میلیون دلار در تمام جهان فروش داشت که ضرر بزرگی را برای کمپانی یونیورسال در پی داشت.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

شکست تجاری The Great Wall البته هیچ تاثیری در روند رو به رشد پدرو پاسکال ۴۰ ساله نداشت. زیرا نتفلیکس در اقتباسی از زندگی بزرگترین قاچاقچی جهان یعنی پابلو اسکوبار در اثری تحت عنوان Narcos به سراغ پدرو پاسکال رفت و ایفای نقش در قامت یکی از نیروهای ویژه را به وی سپرد. سریالی جنایی و جذاب که پدرو پاسکال حضوری ماندگار از خود را بر جای گذاشت.

او تنها در مدیوم تلویزیون به افتخار آفرینی مشغول نبود؛ زیرا در سینما نیز شاهد حضور او در پروژه‌هایی همچون Kingsman: The Golden Circle، The Equalizer 2 و Triple Frontier بودیم که هر یک از آن‌ها نه تنها با فروش خوب و تعداد بالایی از بینندگان مواجه شده بودند، بلکه منتقدین را وادار کردند تا سبک هنرنمایی این بازیگر را مورد ستایش قرار دهند. در سال ۲۰۱۷ نیز وظیفه صداپیشگی یکی از شخصیت‌های عنوان تحسین شده Dishonored 2 را در صنعت بازی‌های ویدویی بر عهده گرفت که تجربه‌ای جدید ولی ماندگار برای وی به شمار می‌رود.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

در حالی که فرنچایز جنگ ستارگان با افتی چشمگیر مواجه شده بود و آخرین سه‌گانه آن مورد انتقاد شدید مردم و منتقدین قرار گرفته بود، پدرو پاسکال در همکاری با دیزنی و در سال ۲۰۱۹ سریال The Mandalorian را پدید آورد. اثری که نه تنها جایگاه جنگ ستارگان را در نزد مخاطبین زیر و رو کرد و شروع موفقی را برای سرویس دیزنی‌پلاس رقم زد، بلکه روند نقش‌آفرینی پدرو پاسکال را در قامت نقش‌آفرینی‌های پدرانه او که پیشتر اشاره کرده بودیم، به شکلی موفقیت‌آمیز ادامه داد.

شاید بتوان گفت که هنرنمایی پدرو پاسکال در این سریال جلوه جدیدی از قدرت بازیگری وی را به معرض نمایش گذاشت؛ زیرا شخصیت او در اکثر مواقع زیر یک ماسک قرار داشت و مخاطبین چندان نمی‌توانستند تا چهره او و حالت بازیگری‌اش را مشاهده نمایند. مسئله‌ای که تحسین بینندگان را در پی داشت و علی‌رغم این که سریال The Book of Boba Fett که به عنوان مجموعه فرعی The Mandalorian شناخته می‌شد و از تمورا موریسون به عنوان بازیگر نقش اصلی بهره می‌برد اما حضور کوتاه پدرو پاسکال تمامی توجهات را باری دیگر به سمت وی جلب نمود.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

او در جریان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا به نقش‌آفرینی در اثری پرداخت که یک دهه پیش ساخت سریال آن به بن‌بست خورده بود. دومین فیلم از شخصیت زن‌ شگفت‌انگیز، اثری ابرقهرمانی در دنیای سینمایی دی‌سی تحت عنوان Wonder Woman 1984 بود که پدرو پاسکال ایفای نقش شخصیت شرور آن را بر عهده گرفت. اثری که علی‌رغم تمام ناکامی‌ها و شکستی که به همراه داشت اما نقش‌آفرینی او جزو معدود نکات مثبت این پروژه به شمار می‌رفت.

او در سال ۲۰۲۰ و به سبب همکاری با گل گدوت، ستاره دنیای سینمایی دی‌سی، در ویدیویی به نام Imagine حضور یافت که گروهی از بازیگران و ستارگان هالیوود گرد یکدیگر جمع شده و موسیقی “تصور کن” از جان لنون را بازخوانی می‌کنند. اتفاقی کوچک که به سرعت در اینترنت ترند شد و با واکنش‌های مثبتی از سمت مردم، مخصوصاً طرفداران دو آتیشه جان لنون روبرو گردید.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

پدرو پاسکال در حالی که سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را صرف نقش‌آفرینی در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی همچون The Unbearable Weight of Massive Talent، The Bubble و Calls کرده است، ساخت فصل سوم The Mandalorian را نیز پشت درهای بسته به انجام رسانده است.

فرنچایز The Last of Us در صنعت بازی‌های ویدیویی انقلابی را در آثار ترسناک و دلهره‌آور رقم زد و هر دو نسخه آن نه تنها با استقبال بی‌سابقه و شگفت‌آنگیزی مواجه بوده‌اند، بلکه میزبان کسب جوایز بزرگ بسیاری نیز بوده و این مسئله کمپانی سونی را وادار کرد تا دست به ساخت یک اقتباس تلویزیونی از آن بزند.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

این اقتباس تلویزیونی که در شبکه HBO ساخته شده است، از کارگردان این مجموعه یعنی نیل دراکمن بهره گرفته تا روند ناکامی‌های اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی را در هالیوود پایان دهد. به همین سبب نیز پدرو پاسکال باری دیگر نقش پدری دردمند به نام جوئل را بر عهده گرفت تا در کنار بلا رمزی و شخصیت او که الی نام دارد، سفری ترسناک ولی درام را برای مخاطبین رقم بزنند.

علی‌رغم این که پدرو پاسکال در فرنچایزهای بزرگی همچون جنگ ستارگان و Game of Thrones حضور پیدا کرده است اما سریال The Last of Us را شاید بتوان گفت که مهمترین پروژه کارنامه بازیگری وی می‌باشد که نه تنها حساسیت‌ها بر روی آن بسیار زیاد می‌باشد، بلکه در صورت موفقیت می‌تواند یک شگفتی را در تاریخ هالیوود و در قبال اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی در کارنامه این بازیگر ۴۷ ساله به ثبت برساند.

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

کسی که در سنین کودکی مورد آزار و اذیت هم‌کلاسی‌های خود قرار می‌گرفت و در دهه ۲۰ زندگی خود عزیزترین فرد زندگی‌اش را برای همیشه از دست داد، حال در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به نامی بزرگ و قابل اتکا در سینما و تلویزیون تبدیل شده که مهمترین نقش‌آفرینی دوران حرفه‌ای خود را در پروژه تلویزیونی The Last of Us بر عهده گرفته که پخش فصل نخست آن به زودی آغاز خواهد شد؛ اثری که صداپیشه شخصیت جوئل یعنی تروی بیکر، قدرت بازیگری‌اش را مورد ستایش قرار داده و تمام دنیا در انتظار هستند تا شاهد مبارزه او برای مرگ و زندگی در آخرالزمانی باشند که می‌تواند به یک رویداد تاریخی و ماندگار در مدیوم تلویزیون بدل بشود.

در پایان می‌توانید لیستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های پدرو پاسکال در سینما و تلویزیون را مشاهده نمایید که تماشای آن‌ها را به طرفداران وی توصیه می‌نماییم.

  • فیلم Prospect
  • فیلم Kingsman: The Golden Circle
  • فیلم Triple Frontier
  • فیلم Wonder Woman 1984
  • فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent، The Bubble
  • سریال Game of Thrones
  • سریال The Mandalorian
  • سریال The Book of Boba Fett
  • سریال Narcos

منبع: گیمفا

MoojyکاکاسنگیخستهCaxel105DARKSIRENCameraManNathan MillerfarshidAhmad_bkجول دوست داشتنییوهانگیمر غمگینSpider-ManLonesome guyShougo Makishima

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا
بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا
بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا
بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا
بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی پدرو پاسکال | پدر ناکام آثار تلویزیونی - گیمفا