رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی
رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی
رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی
رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

سریال Game of Thrones پر از شرورهای حیله‌گرانه و خبیثانه است که هر کدام سطح متفاوتی از شرارت را داشتند.

بخشی از چیزی که باعث شده تا سریال «بازی تاج و تخت» تا این حد جذاب و تماشایی باشد، شخصیت‌های شرورِ پیچیده و جالبش هستند و در برخی از موارد نیز رویارویی این شخصیت‌های شرور با شخصیت شرور دیگری باعث به وجد آمدن طرفداران شده است. طرفداران در هشت فصل این سریال شاهد بهترین و بدترین چیزها در دنیای وستروس بودند که شامل شوالیه‌های فاسد و سیاستمداران فریبنده است.

با این حال، شرورهای بسیار زیادی در سریال «بازی تاج و تخت» وجود داشتند و از همین رو سخت است که بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم. با اینکه وایت واکرها شرورهای بسیار مخوفی هستند، آن‌ها بیشتر یک تهدید محسوب می‌شوند تا کاراکتری واقعی. از همین رو، در این مطلب به معرفی و رتبه‌بندی بهترین شرورهای این سریال بر اساس پیچیدگی‌های اخلاقی، اقدامات به‌یادماندنی و همچنین انگیزه‌های شیطانی آن‌ها پرداختیم.

۱۰. بیلون گریجوی

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: پاتریک مالاهید

تعداد اندکی از شرورهای سریال «بازی تاج و تخت» وجود دارند که بیشتر از بیلون گریجوی مورد تحقیر قرار گرفتند. بیلون گریجوی مسئول اولین شورش گریجوی بود که منجر به سوزانده شدن لنیسپورت شد و در نتیجه مورد تحقیر و تمسخر بسیاری از افراد برجسته وستروس قرار گرفت. بیلون برای جلوگیری از عواقب این رویداد نیز تنها پسر باقی‌مانده خودش به نام تئون را به‌عنوان گروگان به شمال تحویل داد.

بیلون گریجوی در طول زندگی خودش ثابت کرد که مردی جاه‌طلب است ولی حیله‌گر نیست. او عمداً جنگی را آغاز می‌کند که در آن هیچ متحدی نداشت و این در حالی بود که از نیروی انسانی لازم برای حفظ برتری نیز برخوردار نبود. شرارت واقعی او در قالب سنگدلی وی به نمایش گذاشته می‌شود که خانواده‌اش را نه یک بار بلکه دو بار قربانی جاه‌طلبی‌های کوچک خودش می‌کند. با این حال، در مقایسه با همتایان خودش، بیلون گریجوی آن‌قدر رقت‌انگیز است که نمی‌تواند بهترین شرور فرنچایز «بازی تاج و تخت» باشد.

۹. سر گرگور کلگین

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: کونان استیونز (فصل ۱) – ایان وایت (فصل ۲) – هافبور بیورنسون (فصل ۴ تا ۸)

سر گرگور کلگین که به‌عنوان «کوه» شهرت دارد، هرگز قرار نبود که یک شرور باشد. در عوض قرار بود به‌عنوان سلاحی زنده استفاده شود که می‌تواند توسط مغز متفکران واقعی مانند تایوین لنیستر مورد سوء استفاده قرار بگیرند. هیکل، قدرت وحشیانه و بی‌رحمی مطلق او باعث شده تا وی در هر موقعیتی به یک حریف خطرناک تبدیل شود و بیش از یک بار وجود داشته که طرفداران و قهرمانان داستان دوست داشتند تا او بمیرد.

همان‌طور که در قتل وحشیانه اوبرین مارتل توسط کلگین نشان داده شد، ارزش واقعی وی به‌عنوان یک شرور ناشی از درد و رنجی است که او می‌تواند به دشمنان خودش تحمیل کند. تبدیل شدن به یک زامبی نیز باعث نشده تا بی‌رحمی او کاهش پیدا کند و در پایان مجموعه «بازی تاج و تخت» نیز او نمادی بسیار خوب از مسیر اشتباه شوالیه‌ها در پادشاهی وستروس بوده است.

۸. والدر فری

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: دیوید بردلی

والدر فری فردی ذاتاً ترسو و زالو صفت است و کسی است که می‌داند برای به دست آوردن آنچه که می‌خواهد چطور از خیانت استفاده کند. در خانه او و با حمایت وی بود که عروسی سرخ رخ داد و باعث به پایان رسیدن زندگی راب استارک، همسرش و همچنین فرزند متولد نشده آن‌ها شد. همان لحظه به‌تنهایی والدر فری را به‌عنوان یکی از منفورترین شخصیت‌های تاریخ دنیای سریال معرفی کرد و او در چندین سال آینده از پاداش این عمل خودش بهره برد تا اینکه سرانجام به دست آریا استارک با پایانی خشن ولی رضایت‌بخش برای بینندگان مواجه شد.

والدر فری تا حد بسیار زیادی رقت‌انگیز است. او از روی غرض و دشمنی قدرت را در دست گرفته و سعی دارد تا هر طور که شده آن‌ را حفظ کند. او این کار را انجام نداد که با فرزندان بسیار زیاد سلسله‌ای را برای خودش ایجاد کند و مطمئناً این کار را انجام نداد تا فرمانروای بهتری باشد. در عوض، او فقط می‌خواست آن‌قدر قدرت داشته باشد تا بتواند دشمنان خودش را بترساند، به‌خصوص کسانی که می‌دانند او ذاتاً چه آدمی است.

۷. های اسپارو

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: جاناتان پرایس

سریال «بازی تاج و تخت» با بررسی اینکه چطور قدرت سیاسی می‌تواند به جای خدمت به افراد جامعه برای نیازهای فردی مورد استفاده قرار بگیرد، توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند. فصل پنجم سریال با بررسی اینکه چطور می‌توان از اقتدار مذهبی برای انجام این کار استفاده کرد، اندکی از مسیر خودش منحرف شد. های اسپارو به رهبر Faith Militant تبدیل شد، ارتشی از جنگجویان که فقط به های اسپارو وفادار هستند و او نیز از این قدرت استفاده کرد تا برداشت وحشیانه خودش از ایمان را در تمام سرزمین‌های کینگزلندینگ اعمال کند و حتی خانواده سلطنتی نیز از این موضوع مستثنی نبودند.

کاریزمای های اسپارو به او اجازه می‌دهد تا حتی روی شاه تامن نیز تأثیر بگذارد و در واقع، پادشاه پشت پرده باشد. او بسیار زیرک و متعهد است و به‌اندازه کافی کاریزما دارد که کار را به نتیجه برساند. اگر او نمی‌مرد، به احتمال بسیار زیاد این مذهب را به سایر نقاط کشور نیز گسترش می‌داد. داستان او از جمله داستان‌هایی است که بیان می‌کند همه رهبران در هر ظاهر و شکلی باید مورد سؤال قرار بگیرند و چطور ایمان کورکورانه می‌تواند منجر به جنایت شود.

۶. جافری براتیون

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: جک گلیسون

نقش‌آفرینی جک گلیسون در نقش شاه جافری براتیون تحسین بسیار زیادی را برانگیخت چراکه او توانسته به‌خوبی این پادشاه لوس و سادیست را به نمایش در بیاورد. دوران حضور جافری روی تخت پادشاهی دوران بی‌کفایتی و ظلم است و تصمیم او برای اعدام ند استارک نیز در نهایت جنگ پنج پادشاه را شروع کرد. این بزرگترین نشانه از بی‌لیاقتی جافری به‌عنوان پادشاه است چراکه چهره‌های بی‌شماری سعی کردند تا با مشاوره جلوی او از ارتکاب این عمل وحشتناک را بگیرند.

در حقیقت، شاه جافری به جای شروری تأثیرگذار، بیشتر شروری خشمگین است. هر کاری که او انجام می‌دهد، به خانواده‌اش کمک نمی‌کند و علی‌رغم نشانه‌های آشکاری از اینکه او قوی و باهوش نیست، همچنان معتقد است که او بزرگترین پادشاهی است که تاکنون وجود داشته است. در حقیقت، نحوه تربیت او توسط سرسی لنیستر سبب شده تا او چنین وضعیتی داشته باشد. صرف نظر از دلیل خلق‌وخوی بی‌ثبات وی، این پادشاه جوان یکی از منفورترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون است.

۵. رمزی بولتون

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: ایوان ریان

رمزی بولتون همیشه مورد توجه طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» خواهد بود. او مسلماً سادیستی‌ترین شخصیتی است که تابه‌حال در این سریال به نمایش گذاشته و از روش‌های مختلفی نیز برای ایجاد درد و رنج بر دشمنان خودش استفاده کرده و از رنج آن‌ها بسیار لذت برده است. اقدامات رمزی منجر به فروپاشی روانی تئون گریجوی می‌شود و او حتی پدر و برادر نوزاد تازه متولد شده خودش را می‌کشد تا موقعیت خودش به‌عنوان رئیس خاندان بولتون را حفظ کند.

تنها دلیلی که رمزی بولتون به‌عنوان یک شخصیت شرور در سریال «بازی تاج و تخت» در رتبه بالاتری قرار نمی‌گیرد، این است که او به‌عنوان یک شخصیت شرور آن‌قدر هم مؤثر نیست. در حالی که اقدامات او به شدت آسیب‌زا هستند اما او چیزی جز کودکی در این دنیا نیست، دنیایی که در آن مردم زندگی هزاران نفر را برای موفقیت و قدرت خودشان قمار می‌کنند. وقتی رمزی بولتون سرانجام کنترل را در دست می‌گیرد، تنها در عرض چند ماه آنچه که خانواده‌اش به دست آورده بودند را از دست می‌دهد و با درد و رنج بسیار زیاد می‌میرد.

۴. روس بولتون

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: مایکل مک‌الهتون

روس بولتون به‌اندازه پسرش به نام رمزی آن‌قدر سادیستی نیست اما به همان اندازه ظالم و به‌مراتب بیشتر حیله‌گر است. روس بولتون یکی از لردهای شمالی بود که در مراسم عروسی سرخ به راب استارک خیانت کرد و به زندگی لرد جانشین خودش پایان داد تا کنترل شمال را به دست بگیرد. این کار او ناشی از سابقه طولانی خانواده او با استارک‌ها سرچشمه می‌گیرد. روس می‌خواهد تا کنترل را در دست بگیرد و به روش‌های قدیمی‌تر و وحشیانه‌تر بازگردد.

شمال تحت رهبری او بار دیگر به دست نشانده جنوب تبدیل شد و آن‌ها را به یک عروسک خیمه شب بازی برای لنیسترها تبدیل کرد. علی‌رغم خصومتی که اکثر خاندان‌های شمالی نسبت به او داشتند، روس بولتون سطح بسیار بالایی از کنترل را در شمال حفظ کرد و هیچ کس نتوانست علیه او اقدام کند. در واقع، این پسر خودش بود که این کار را انجام داد، فقط به این دلیل که معتقد بود پدرش به قولش عمل نمی‌کند. پس از مرگ روس بولتون نیز شمال خودش را آزاد کرد. روس بولتون در دوران فرمانروایی‌اش آن قدر ترس در دل اربابان شمالی ایجاد کرده بود تا مطمئن شود هیچ کس جرأت اقدام و قیام علیه او را نداشته باشد.

۳. یورن گریجوی

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: پیلو اسبک

همان‌طور که سریال «بازی تاج و تخت» به شکلی دردناک مشخص می‌کند، بیلون گریجوی فقط در طول شش فصل اول سریال صندلی را برای حضور یورن گرم نگه داشته بود. وقتی که یورن گریجوی برای اولین بار در سریال حضور پیدا می‌کند، کارش را با کشتن برادر خودش یعنی بیلون شروع می‌کند و پس از اعتراف آشکار به اعمال خودش در جمعی از جنگجویان آهنین، کنترل جزایر آهنین را به دست می‌گیرد. جذابیت خام این مرد و وعده‌های انعام او در عرض چند دقیقه مردم را جذب خودش می‌کند.

اگرچه ممکن است یورن در کتاب‌های اصلی جورج آر آر مارتین بسیار ترسناک‌تر بوده باشد اما با این وجود او همچنان شرور وحشتناکی در سریال «بازی تاج و تخت» به شمار می‌رود. رهبری او باعث شد تا ناوگان جزایر آهنین احیا شود و آن را به بزرگترین ناوگانی تبدیل کند که وستروس تابه‌حال دیده است، ناوگانی که برای نابودی آن به چندین اژدها نیاز بود. اگر جاه‌طلبی‌های یورن فراتر از حدش نمی‌رفت، او می‌توانست به‌عنوان بزرگترین پادشاه دزدان دریایی در تاریخ وستروس شناخته شود.

۲. تایوین لنیستر

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: چارلز دنس

برخی از شرورها با ظلم و بی‌رحمی‌شان سنجیده نمی‌شوند بلکه اثربخشی آن‌ها مهم است. از این نظر نیز تایوین لنیستر به‌راحتی موفق‌ترین شرور در سریال «بازی تاج و تخت» است. او تنها کسی است که می‌تواند ادعا کند که هر کاری را که تابه‌حال انجام داده است برای بازگرداندن شهرت نام خانوادگی‌اش، کنترل هفت پادشاهی از طریق نوه‌هایش و همچنین سرکوب دشمنانش است. یکی از نقاط ضعف او نیز ناتوانی او در دیدن ماهیت واقعی خانواده‌اش است که در نهایت به قیمت جانش تمام شد.

میراثی که تایوین از خود به جای می‌گذارد، سلطه مطلق است. بدون او بسیاری از دشمنان از سایه خارج شدند و همین نیز نشان می‌دهد که شخصیت غالب او اگرچه نفرت‌انگیز است، چقدر سلطه‌گرایانه و قدرتمند بوده است. با اینکه تایوین لنیستر مرد یا پدر خوبی نیست اما رهبری شایسته است، کسی که خودش را وقف ساختن یک سلسله برای خانواده خودش کرده است.

۱. سرسی لنیستر

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال game of thrones

بازیگر: لینا هدی

بارها سرسی لنیستر به‌عنوان کودکی در داخل بدن یک زن توصیف شده است که با کوچکترین تحریک، واکنشی خشونت‌آمیز و کینه‌توزانه دارد. ناکامی‌های او به‌عنوان یک مادر به رفتار ظالمانه و خودستایی جافری کمک کرد و او را ناخواسته در شروع جنگ پنج پادشاه مقصر ساخت. علاوه بر این، میل او برای انتقام، او را از احساسات پسر دیگرش به نام تامن کور کرد، پسری که در نهایت از غم و اندوه پس از نابودی سپت بزرگ بیلور توسط مادرش خودش را کشت.

سرسی به‌اندازه کافی شخصیتی پیچیده است که بتواند بر دشمنانش غلبه کند اما به ندرت فکر می‌کند که آن‌ها هم همین قدر قدرتمند و حیله‎‌گر هستند و می‌توانند به گونه‌ای علیه او اقدام کنند که او نتواند از خودش محافظت کند. پس از هشت فصل، سرانجام او کشته شد، البته پس از اینکه اقدامات او به زوال ذهنی دنریس تارگرین منجر شد و سوزاندن کینگزلندینگ، نابودی رد کیپ و موارد دیگری را به همراه داشت.


منبع: cbr

.𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)ParissaDARKSIRENDaniel WayneOld fashion GAMERHaj_HosseinImmortal SpartanjupiterAli_pxR2R.MARSHIAAAAمحمد حسین کریمیKhorande_pedaretSpider-ManX_Wolverine_X

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی
رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی
رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی
رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی
رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی بهترین شرورهای سریال Game of Thrones - سینما گی