۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا
۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا
۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا
۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا

۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان

محمد صالح اسدی
۱۲:۲۱ ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
۸ دلیل برای آنکه بازی‌ها را آسان تجربه کنید

وقتی حرف از تجربه بازی‌های ویدیویی با سطح دشواری آسان می‌شود، عده بسیاری سپرشان را بالا می‌گیرند و می‌گویند: «سطح دشواری آسان!؟ هرگز!» بعد هم بادی در گلو می‌اندازند و ضمن صاف کردن آن، ادامه می‌دهند: «من همه بازی‌هایم را با درجه دشواری بالاتر از آسان تجربه کرده‌ام…»

دلیل چنین سخنی، باوری کلیشه‌ای در میان گیمرهاست؛ اینکه گیمرهای حرفه‌ای یا باکلاس فقط آنهایی هستند که با درجه دشواری متوسط یا سخت بازی می‌کنند. در حالی که گاهی به نظر ضرری ندارد اگر به سطح آسان نیز سری بزنیم و ببینیم حال و هوای آنجا چطور است. آخر هدف اصلی بازی‌های ویدیویی، کلاس گذاشتن برای دیگران بوده و اینکه نشان بدهیم ما حرفه‌ای هستیم، نیست. هدف اصلی سرگرمی، راهی برای کاهش تنش و دیگر مواردی است که هر کس برای خود معین می‌نماید.

حال شاید با خواندن نکات بالا برایتان سوال شده باشد (البته صد درصد می‌دانم نشده!) که چرا باید گاهی به دشواری آسان سری بزنیم. مگر دلیل منطقی‌ای برایش وجود دارد؟ در این مطلب قصد داریم به پاسخ همین پرسش بپردازیم. ما ۹ دلیل برای زمان‌هایی که بهتر است بازی را با دشواری آسان تجربه کنید، آورده‌ایم.

منتهی توجه بفرمایید که هیچ اجباری در کار نیست و قصد نداریم شیوه حرفه‌ای گیمری‌تان را به چالش بکشیم! اختیار سطح دشواری کاملا در دستان شما است. تنها کاری که اینجا انجام داده‌ایم، زمان‌های پیشنهادی برای انتخاب دشواری آسان را ذکر کرده‌ایم و خطاب به برخی سبک‌ها و گیمرهای عزیز برای لذت بخش کردن مسیر تجربه بازی متن را نوشته‌ایم که امیدواریم مفید واقع گردد.

با ما همراه باشید…

۱- آگاهی از عدم توانایی در یک ژانر یا بازی خاص

video game genres

در برخی بازی‌های ویدیویی هر چه بیشتر در بازی پیش می‌رویم، دشمنان و باس فایت‌ها سرسخت‌تر می‌شوند و حتی بعضی اوقات آزادی را برای شخصیت اصلی تنگ‌تر می‌کنند. از همه بدتر Level Up کردن است و وای از آنهایی که در XP دادن، خسیس بازی در می‌آورند. از آن به بعد است که یک اصطلاح بسیار ویژه برای وضعیتمان واقعا به دل هر شنونده‌ای می‌نشیند: «گیرپاژ!» بله. متاسفانه گیرپاژ می‌کنیم.

البته روی صحبتم با سولزبازهای قهار نیست؛ آنها به Game Over عادت دارند و اصلا حساسیتی به خرج نخواهند داد. اما بسیاری دیگر هستند که بازی را همین جا رها می‌کنند، یا آنکه زور می‌زنند و بالأخره به یک شکل داستان را به پایان می‌رسانند.

هر دو گروه در اشتباه مرگباری قرار دارند. اگر از همان ابتدا و پیش از شروع بازی، بازیکن با خودش حساب کرده بود که: «خب این ژانر یا بازیِ ایکس هست و امکان دارد داخلش با مشکل مواجه شوم»، دیگر نیازی به رها کردن و زور زدن‌های طاقت فرسا نبود.

به شخصه حتی اگر اندکی این احتمال را بدهم، سیب زمینی بودن هوش‌های مصنوعی را به طاقت فرسایی در تجربه‌ام ترجیح می‌دهم. یادآوری می‌کنم که هدف ما از بازی کاهش تنش و فشار، سرگرمی و غیره است.

۲- گیمر Rushed Style

rushed style

گیمرهایی که به سایت HowLongToBeat.com همیشه سر می‌زنند تا زمان مورد نیاز برای اتمام بازی‌هایشان را بفهمند، با نام Rushed Style آشنایی کامل باید داشته باشند.

برخی بازیکنان همیشه در عجله هستند و ترجیحشان سر هم بندی سریع بازی‌هاست. نه به سراغ Side Questها می‌روند، نه Mini-gameها را تجربه می‌نمایند. همه‌شان یک راست به کمپین یا ماموریت‌های اصلی می‌چسبند و سعی می‌کنند در کمترین زمان ممکن، به خط پایان بازی برسند. این توصیف افرادی بود که لقب Rushed Style را از آن خود کرده‌اند.

حال در صورتی که یک گیمر بخواهد Rushed Style پیش برود، ولی درجه دشواری چالش برانگیزی را برای خودش برگزیند، قطعا نتیجه مطلوب خود را به دست نمی‌آورد و باخت‌های متعدد، مانع شیوه عجولانه‌اش خواهند شد.

به علاوه، گاهی بعضی از منتقدان هم از روش Rushed Style برای پیشروی در بازی‌ها بهره می‌گیرند که به نظر می‌رسد علت این کارشان، وجود بازی‌های زیاد و بسیار طولانی در بازار نقد و عرصه گیمینگ می‌باشد. فلذا طبیعی است که منتقدان نیز با روند Rushed Style تجربه خود را پیش ببرند. هر چند در مقالات سایت‌های گیمینگی مثل The Gamer، دیده‌ام که یکی از منتقدان به ستوه آمده بود و دیگر ترجیح می‌داد با علاقه و سرعت دلخواه، تجربه‌هایش را رقم بزند.

خارج از میدان موضوع بحثمان:

Speedrunها هیچ ارتباطی با Rushed Style ندارند. به دلیل اینکه این دسته از گیمرها در اغلب اوقات به تقلب (Cheat Code) یا سوء استفاده از باگ متوسل می‌شوند و در واقع تمام بازی را نمی‌بینند.

در بازی‌هایی مثل Far Cry 4 نیز، در اوایل داستان اگر به حرف آنتاگونیست گوش دهید و تا ۱۵ دقیقه برای بازگشتش صبر کنید، پروتاگونیست می‌تواند با کمک او به محلی که مادرش وصیت پخش خاکسترش را کرده بود برود و در نتیجه، بازی اینجا با این غافلگیری عجیب از سمت یوبی‌سافت پایان می‌یابد؛ یعنی بدون ذره‌ای تجربه گیم پلی یا ورود به مبارزه!

far cry 4 pagan waiting room

اصولا چنین چیزهایی خوراک Speedrunهاست که می‌خواهند هر طور شده به Credit Scene پایانی بازی برسند. به هر حال، حرف کلی ما در این مستطیل خاکستری رنگ اینست که لطفا آنها را با گیمرهای Rushed Style اشتباهی نگیریم.

۳- قصد تمرین

xuan yuan sword 7 boss fight practice

در بازی‌هایی که سطح دشواری از طریق تنظیمات در هر زمانی قابل تغییر دادن باشد، می‌توانیم از دشواری آسان برای زمان‌های تمرینمان استفاده کنیم.

بدین صورت که به جای باختن‌ها و به چالش کشیده شدن‌های اولیه، ابتدا با درجه سختی آسان وارد میدان شویم. آن وقت احتمال باخت بسیار کمتر است و ما هم موفق می‌شویم که تمام فازها و فنون و تکنیک‌های باس فایت را ببینیم. بعد از پیروزی، اگر احساس کردیم درجه سختی آسان برایمان در حکم آب خوردن بود، حالا به سراغ دشواری دلخواه برویم.

این بار با آگاهی به داخل گودی نبرد می‌پریم و به خاطر اینکه از تکنیک‌ها و حرکات باس فایت خبر داریم، با استراتژی و برنامه بهتری مبارزه را انجام می‌دهیم. همچنین، چون قبلا در فضای دشواری آسان تمرین داشته‌ایم، در سطح سخت یا متوسط آمادگی و ذهنیت کامل‌تری خواهیم داشت و جنگیدن لذت بخش‌تر خواهد شد.

۴- نداشتن وقت زیاد برای بازی

no time for video games

بالأخره هر طور و به هر شکلی بگذرد، زندگی یک گیمر، زندگی است. منظورم اینست که سرتاسر زندگی فقط و فقط برای تجربه بازی‌های ویدیویی اشغال نشده؛ شغل، غذا خوردن، خانواده، رسیدگی به خود، رفت و آمد، مطالعه، تحصیل و غیره، اینها همه از دیگر اجزای زندگی ما هستند.

با در نظر گرفتن مواردی این چنینی، بایستی بدین درک برسیم که زندگی هیاهوی خود را دارد و به همین سبب قطعا برخی گیمرها نمی‌توانند ساعت‌های زیادی را در روز به تجربه بازی‌های ویدیویی بپردازند. به طوری که شاید یک تا دو ساعت در روز برای سرگرمی وقت داشته باشند. حال، با توجه به اینکه درجه سختی متوسط و سخت وقت‌گیرتر هستند، به این دسته از افراد پیشنهاد می‌شود که در صورت تمایل، از درجه آسان بهره ببرند (منتهی در صورتی که دشواری متوسط یا سخت برایشان وقت‌‍‌گیر جلوه نماید).

به عنوان مثال، یک بازی با سختی Dark Souls را در نظر بگیرید؛ برخی از باس فایت‌های بازی را نمی‌شود در یک تا دو ساعت مغلوب کرد. نیاز به مهارت، تحمل، صبر و دقت است، مواردی که برای بعضی بازیکنان به دلیل ضیق وقت میسر نمی‌گردد.

بنابراین، حرکت عقلانی‌تر و منطقی‌تر برای افرادی که وقت زیادی ندارند، تجربه بازی‌ها با سطح دشواری آسان است. چرا که سطح سخت و متوسط، بازیکن را با چالش‌های گوناگون روبه‌رو می‌سازند و احتمال می‌رود وقت بسیاری از گیمر بگیرند.

۵- بررسی محیط و طراحی‌ها

hitman 3
Hitman 3 | گر چه در بندنوشت‌های پایین حرف از Dark Souls 1 زده‌ام اما محیط و طراحی‌های این یکی هم واقعا جزئیات و ریزه‌کاری‌های مسحورکننده و جذابی دارد

در مثال قبلی حرف از Dark Souls زدیم؛ پس بد نیست اینجا هم اشاره‌ای به ارواح تاریکش داشته باشیم.

اولین بار که با محیط Dark Souls 1 روبه‌رو شدم، حسابی تحت تاثیر قرار گرفتم و اشتیاق به خصوصی در وجودم حس کردم. اما متاسفانه همان طور که اولین تجربه دارک سولزم بود، اولین تجربه ژانر سولزلایکم هم حساب می‌شد! بنابراین، اینکه تا می‌آمدم نگاهی به محیط و طراحی‌ها بیندازم، ناگهان از یک طرف اسکلت به شکلی وحشتناک شمشیر می‌انداخت و از طرف دیگر، گرازی چشم قرمز به کاراکتر بدبختم وحشیانه هجوم می‌برد.

حالا من بودم و You Diedهای مزاحمی که نمی‌گذاشتند طراحی‌ها را با لذت بررسی کنم و در محیط گشت و گذار دلنشینی را تجربه نمایم.

خوشبختانه دست بردار نبودم. گر چه اوایلش فکر شومِ Uninstall کردن بازی در سرم چرخید؛ لاکن اندیشه چرخ زدن در محیط عجیب و غریب و جذاب Dark Souls 1 جلویم را گرفت. به جای آن از مادهای مناسبی برای آسان کردن فضای بازی استفاده کردم. آن وقت هم گیم پلی برایم در حکم تمرین شد، هم توانستم راحت‌تر و بدون دردسر در محفل‌های Undeadها قدم بزنم و طراحی‌ها را بررسی کنم.

۶- داستان را اولویت خود قرار دادن

mass effect 3

اولویت برخی افراد در بازی‌های ویدیویی، تجربه داستان‌ است. البته معمولا یک عده بسیار زیادی از گیمرهای روشنفکر به چنین افرادی می‌گویند: «داستان می‌خواهی، رد پاهای کتاب و سینما را بگیر… اصلا بازی‌ها از آن اول عمرشان داستان نداشتند… بازی یعنی گیم پلی… اصلا اسمش هم دارد خودش به طور غیر مستقیم جار می‌زند: “بازی“…!» مشخصاً این عبارات نشان دهنده فراموشیِ یک نکته اساسی است؛ اینکه داستان در ویدیو گیم با داستان در کتاب و سینما و غیره، تفاوتی صد و هشتاد درجه‌ای دارد.

فضای بازی ما را به صورتی فعال، در نقش شخصیت اصلی و محیط قابل اکتشاف داستان قرار می‌دهد؛ در حالی که فضای کتب و فیلم‌ها صرفاً منفعلانه عمل می‌کنند و هیچ خبری از اکتشاف و قرار گرفتن در نقش پروتاگونیست نیست. در واقع دیدگاه و اولویت این افراد، نسبت به بازی‌های ویدیویی، تجربه تعاملی داستان‌هاست. یعنی گیم پلی را نیز در نظر دارند، اما بیشترین اولویت را به حس و حال Lore و بخش‌های داستانی بازی می‌بخشند.

با دقت به مواردی که ذکر شد، بهترین سطح دشواری برای چنین افرادی سطح آسان می‌باشد. در این صورت، تمرکز ویژه روی گیم‌پلی چالش‌برانگیز قرار نمی‌گیرد و بازیکن می‌تواند از یک تجربه تعاملی داستانی و بدون سختی لذت ببرد.

۷- باخت‌های پی در پی و زیاد

وقتی بیش از حد در یک بازی شکست می‌خوریم، باید درک کنیم که سطح دشواری انتخابی‌مان مناسب سبک گیمری ما نیست و بهتر است ماجرا را با درجه سختی پایین‌تر دنبال کنیم.

با این وجود، قبلا که در یکی از نوشته‌هایم ذکر کردم Resident Evilهای جدید کپکام بعد از باخت‌های زیاد به بازیکن پیشنهاد تغییر سختی را می‌دهند، در بخش کامنت‌ها دیدم عده‌ای این کار را یک توهین به شعور بازیکن خطاب می‌کردند. به شخصه باور دارم ابداً قصدشان چنین چیزی نیست؛ بلکه می‌خواهند به جای زجر دادن خودمان سر یک باس فایت و فکرِ ” نه! من حتما باید با همین درجه سختی شکستش بدهم!” تجربه‌ای بدون درد و زحمت از بازی‌های جدیدشان بچشیم.

البته من خودم هم به یاد دارم که پیش‌تر در Resident Evil Village و مرحله مربوط به یک باس فایت از نوع آدمیزادِ اره برقی به دست و کارخانه‌ای چقدر صفحه You Are Dead جلوی چشمانم ظاهر شد و بازی درباره تغییر سطح دشواری پرسید. و از شما چه پنهان؟ لج می‌کردم و دقیقاً می‌خواستم با همان درجه سختی بالا دوباره تلاش کنم.

اگر چه سرانجامِ تلاش‌هایم موفقیت در آن مرحله بود، لاکن وقتی خودِ بازی می‌گوید: «بگذار سختی را تغییر دهم…» یعنی دارد به زبان بی‌زبانی می‌گوید: «عزیزم، من سولزلایک نیستم. شیوه صحیح تجربه من باخت‌های متعدد و یادآوری You Diedهای میازاکی نیست؛ مرا کپکام ساخته، نه فرام سافتور!» شاید بتوانم بگویم که از آن به بعد به حرف‌های کپکام برای تغییر سختی بازی گوش دادم؛ چون متوجه شدم واقعا به اندازه شکست یک باس فایت در دارک سولز از من وقت گرفته و بیخودی گیر مرحله‌ای بی‌در و پیکر افتاده‌ام.

۸- غیر حرفه‌ای بودن (Noob) یا غیر جدی بازی کردن (Casual Gamer)

casual gamer

اگر پیشنهاد انتخاب سطح دشواری آسان برای غیر حرفه‌ای‌ها یا افرادی که غیر جدی بازی می‌کنند را بگوییم، حرف جدیدی نزده‌ایم. تمام بازی‌های ویدیویی معمولا در هنگام انتخاب درجه سختی همین را گفته‌اند، می‌گویند و خواهند گفت. به دلیل اینکه توسعه‌دهندگان محترم خبر دارند که بازی‌هایشان دارای مکانیک‌ها و موارد گوناگونی هستند که احتمالا Noobها و Casual Gamerها از پس آنها بر نمی‌آیند.

مگر اینکه استثناء خاصی وجود داشته باشد؛ مثلا برخی افرادی که همیشه بازی نمی‌کنند یا تازه پا به میدان گیمینگ گذاشته‌اند، هنگام مبارزه می‌بینیم با حرفه‌ای‌ها برابری می‌کنند و حتی شکستشان نیز می‌دهند. واضح است که اینجا دیگر دلیلی برای انتخاب سطح دشواری آسان وجود ندارد.

نظر شما چیست؟

شما چه دلایل دیگری برای انتخاب سطح دشواری آسان دارید؟

ممنونم از همراهی شما دوستان گیمفایی عزیز 🌹

موفق و تندرست باشید

ᚱ.ᚻمستر تاپ کاتDADDY PARTiSANmh.pپیشنروJAMSHIDB-manGidoraMincraftاوردک تک تک ورژن حقیقیNiessohAlireza(در انتظار gta6)1221JABERGlitchhhMohsen bakhtiarihosein1485Cirilla RiannonArthur Morganmory6Arthurmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا
۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا
۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا
۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا
۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Benyamin گفت:

    یه سری بازی ها آقای اسدی قبول دارین انگار توی نرمال بازی کردن به آدم داره توهین میشه ؟ و تازه بازی خودشو با اون مزه اصلی شو توی درجه های بالا نشون میده ؟
    دو تا مثالی الان بخوام بزنم و ذهنمه مثل Ghost of Tsuhima یا DMC

    البته یه سری بازی ها هم میشه گفت برای دور اول نرمالشون واقعا مناسبه

    Toxic lifeباراکا اساسینMincraftPop_StarCirilla RiannonPeterParkerkamyar _Authentic IranianGiivarDesert KingYasinmore
  • Drogon گفت:

    چقد این مقاله رو دوست داشتم.
    خودم یه مدت نسبتاً طولانیه که دچار وسواس برای گرفتن تروفی ها شدم و هر چی سعی میکنم ازش فاصله بگیرم موفق نشدم و بعضی وقتا بازی به جای اینکه حالمو خوب کنه (مثل زمانی که مدرسه میرفتم یا حتی داشنجو بودم) بیشتر بهم حس رفع وظیفه میده و انگار وظیفه دارم بازی کنم تا تروفی جمع کنم.
    البته در مورد بازی های فایتینگ واقعاً روی درجه آسون گذاشتن حوصله سر بره. رقیب رسماً با گونی سیب زمینی هیچ فرقی نداره

    DADDY PARTiSANmh.pالطائرَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)کارمند خستهMR147WalleR MaNYasinOverlordAMIRALI MORGAN 💔 Elise De La Serremore
    • Notrika گفت:

      سر گاد ۲۰۱۸ همین اتفاق واسم افتاد سر همون جزایر هفتگانه بود نه گانه بود نمیدونم چنتابودن خلاصه انقد وسواس جم کردن تمام طلسما و ترافیاو حل تمام پازلا و بازکردن همه صندوقا به جونم افتاد که عملا یک ماه تو همون مرحله گیرکردم آخرشم خسته شدم دلمم نمیومد تکمیل نکرده ولشون کنم برم مرحله بعد اینه که بازیو پاک کردم و بیخیال شدم

      Drogon
  • شایدم فقط میخای اون بازیو یه بار بری و مهم نی برات

    الطائرBoy Gamerَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)MR147WalleR MaNPorfosortothegametimeMatin BarkatNimaSPIDERGOBLINmore
  • درود،
    از آنجایی که سرگرمی برای هر شخص یا گروه گیمری تعریف کاملاً متفاوتی داره، نگاه مطلق‌گونه به درجۀ سختی معنایی نداره. افرادی وجود دارن که چالش براشون یکی از ارکان مهم تجربه بازی هست و نیاز دارن که با هوشمندی در انتخاب بیلد و … یا رفلکس سریع، اون «برد» رو به دست بیارن (نه بهشون تقدیم بشه) و این رضایت‌بخش‌ترین حس ممکنه براشون. افرادی هم اینطور نیستند و این چالش براشون معنای خاصی نداره. و درجۀ سختی تنها بخش جزئی این مبحث به حساب میاد. ژانرهای مختلف، سبک‌های طراحی گوناگون، انواع ایده‌ها از ارائۀ سطوح چالشی (مثلاً یک بازی ۴ سطح چالشی داره یک بازی فقط یک سطح چالشی مد نظر خودش رو ارائه میده)، همگی ناشی از تنوع گروه‌های گیمری هستند.

    اما ناامیدکننده‌ترین موضوع، فشار کامیونیتی‌ها به سازندگان محدودی هست، که جامعۀ گیمرهای خاص رو هدف قرار دادن (مخصوصاً قشر هاردکور) به این سمت که سطوح سختی اضافه کنن. موضوع در حقیقت «دادن انتخاب» نیست، موضوع اینه که این بازی‌ها حول «به چالش کشیدن» شکل گرفتن؛ از تم و حال و هوای اثر گرفته تا مکانیک‌ها، همگی برای یک جامعۀ گیمری خاص هدف‌گذاری شدن. اگر این بازی‌ها با سطح چالش پایین‌تری در دسترس شما قرار بگیرن، دیگه اون «چشم‌انداز» کارگردان اثر خبری نیست و جادوی خودش رو از دست میده. شما عملاً اثری رو تجربه میکنی که دیگه یکی از مهم‌ترین ارکان جذابیت خودش رو از دست داده و چرا باید چنین تجربه‌ای رو طلب کنی؟

    بهترین پاسخ به افرادی که عقیده دارن اضافه کردن درجۀ سختی به این دسته از بازی‌ها آسیبی به تجربه وارد نمیکنه، اینه که «اگر گزینه‌های دسترسی بیشتر “همیشه” و در هر «سناریویی» خوبه، پس اگر عده‌ای از بازی‌های ترسناک بیش از حد میترسن، هم بیایم جامپ اسکرها ‌و المان‌های ترس رو کاهش بدیم تا برای این افراد هم بازی قابل تجربه‌تر بشه؟» در این صورت، پس اون تجربۀ کارگردانی شده و «مورد نظر» تیم سازنده چی میشه؟ برای اثری در ژانر «وحشت»، المان «وحشت» در مرکزیت قرار داره و تجربه رو میسازه، برای اثری که «چالش» یکی از ارکان اصلی اون به حساب میاد هم این قضیه صدق میکنه. باید پذیرفت که بازی‌های ویدیویی برای همه ساخته نشدن و باید به کامیونیتی‌های مختلف گیمینگ احترام بذاریم و اجازه بدیم اون تجربه مد نظر سازندگان (Intended Experience) به ارمغان بیاد و جایی که سازنده روی یک المان کلیدی تاکید داره، فشار نیاریم که همه چیز رو طبق «خواستۀ ما» تغییر و یک بازی bland و یکنواخت ارائه بده. اگر خالق روی یک درجه سختی ثابت تاکید داره، پس این موضوع بخشی از تجربه اثره و همه چیز بر مبنای این انتخاب خلاق شکل گرفته. اگر کنار گذاشته بشه، تجربه تحت تاثیر منفی قرار میگیره و چرا باید شما تجربه‌ای رو بخوای که دیگه جادوی اولیه رو نداره؟

    یک بازی ویدیویی (X Y Z) برای همه طراحی نشده و این موضوع بزرگ‌ترین دلیل پیشرفت بازی‌های ویدیویی به شمار میاد. زمانی که سعی کنید در «زمینه‌ای خاص» متمرکز باشید، پیشرفت حاصل میشه. زمانی که سازنده‌ای نتونه جامعۀ گیمری هدف خودش رو مشخص کنه و بخواد اثری برای «همه» باشه، پیشرفتی حاصل نمیشه، حداکثری کردن جامعۀ گیمری معنایی نداره، چون گیمرها خواسته های متضادی دارن یکیش درجه سختی.

    Dota2K1اوردک تک تک ورژن حقیقیَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)ܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓBig BossMR147fbjgPorfosor人Acker益man人more
    • snowgirl گفت:

      حرف شماهم کاملا درسته ، ولی مقاله انقدم جدی نیست یکم شل گرفتیم بخدا…

      Dota2Big BossPorfosorMajidHastamMatin Barkat
    • سلام و عرض ادب
      درباره بازی‌های هاردکور حق کاملا با شماست. چون اصلا کلمه سخت هم داخلشه: Hard+core. از هسته باید سخت بسازن.

      ضمن اینکه من خودم هم مورد جذابیت از دست دادن رو سر Elden Ring تجربه کردم. نمی‌دونم چرا. ولی موقع استفاده از ماد (البته این نظر شخصیه و نمیخوام بگم طراحی و محیط زشت بود یا هر چی) انگار محیط برام بعد از مدتی اصلا کشش نداشت؛ برخلاف دارک سولز که واقعا نمی‌دونم چه رازی داخلشون بود، ولی محیطشون جذابیت داشتن برام. خیلی بیشتر از الدن رینگ. حالا شایدم با جهان باز شدن مشکل داشتم!

      ضمن اینکه سختی به Accessibility ربط داره ولی نه تا این حد. مثلا جامپ اسکر ربطی به سختی بازی نداره، داره خدایی!؟ توی RE2 Remaks چه سطح سختی کف باشه، چه تو سقف باشه، فرقی نداره؛ بالاخره جامپ اسکرهای خاص بازی حفظ میشن. فقط هوش مصنوعی سیب زمینی میشه، سلامتی بازیکن با حملات کمتر تحت تاثیر قرار میگیره و… دیگه استادید خودتون بقیه‌شو.

      به نظرم نمیشه بگیم بازی‌ها برای همه ساخته نشدن؛ هر چند که هاردکورها رو کاملا قبول دارم که تنها برای جامعه خاصی ساخته شدن. اما در ژانرهای “”غیر”” از هاردکور… خب… گزینه‌های Accessibility که داخلشون موارد مربوط به ناشنوایان، افراد دارای کور رنگی و حذف QTE و غیره هست، این یعنی سازنده میگه من برای همه ساختمش تا هر طور که راحت هستن با محصولم کنار بیان.

      درجه بندی ESRB هم در نظر بگیریم که یکیش میگه : Everyone.

      اینکه متمرکز کسی بخواد عمل کنه، میشه کارگردانی که به انتقاد طرفدارا به جای اصلاح کردن میگه : I don’t give a shit. بالاخره باید به حرف برخی طرفدارا گوش بده. بازی رو که برای خودش نساخته که بیاد با خودخواهی چنین حرفی بزنه. برای جامعه مخاطبش ساخته.

      یا اصلا میشه Sledgehammer Games که هنوز که هنوزه Call of Duty Vanguardاش روی سیستم‌های ((برخی)) افراد توهم مصرف اضافه VRAM داره. خب این بگه نه، بازی من برا جامعه متمرکز اکثریت (به فرض بگیم ۱ میلیون) هست. به من چه که برای اقلیت (فرض کنیم ۱۰۰۰ نفر) اجرا نمیشه. این کمال خودخواهیه و خشکی و uncaring attitude طرف رو میرسونه (ببخشید احساس کردم انگلیسیش بیشتر حق مطلب رو ادا میکنه. اونو هم زدم تنگش 😁)

      البته طرفدار با گیمر غر غرو و ترول فرق میکنه. این دوتا رو در حرف من اشتباه نگیرید.

      ممنونم از همراهیتون 🌹
      پی نوشت: میگم البته من یه مقاله‌ای هم حول موضوع ۸ دلیل (شایدم بیشتر!) برای آنکه بازی‌ها را با سطح دشواری سخت در نظر دارم.

      Dota2Old fashion GAMERPorfosorBATMANSepehrtothegametimenobody
      • نظر خود من و اگه اشتباه نکنم منظور آقای کریمی از این که همه بازی ها برای همه ساخته نشده این نیست که ربطی به. Accessibility داشته باشه اون هسته مهمه یعنی برای مثال برای کسی که بازی ترسناک رو دوست داره چه کم بینا یا ناشنوا باشه و… Accessibility کمک می کنه افراد بیشتری که فلان بازی رو دوست داره حالا چه سخت چه آسون بازی کنه ولی کسی که مشکل قلبی داره یا سبک ترسناک دوست نداره نمیشه بگیم هسته بازی رو مثلاً ترس رو کلا کم کنیم تا همه بازی کنن، درسته آقای اسدی؟

        محمد صالح اسدیمحمد حسین کریمیtothegametime
        • البته ۲ راه حل برای بازی ترسناک داره
          یکی ترینر
          دو بستن صدای بازی – واقعا نصف ترس بازی ترسناک به خاطر صداش

          یک دلیل که به نظرم اشاره نشده اینه که درجه سختی بعضی از بازی ها فقط در حد اضافه شدن خون دشمن ها و یا کم شدن خون شماست
          دیگه هیچ تاثیر در هوش مصنوعی و برخورد با دشمن ها نمی بینی که واقعا باعث می شه میل به سخت کردن بازی کاهش پیدا کنه

          tothegametime
        • درود بر شما
          آهان. از اون لحاظ صحیح هست. ولی بازم من توی بازی‌های هاردکور اول کارم با ماد آسان کننده میرم. بعدا چالش رو می‌طلبم. 😁
          البته برای همون ترسناک‌ها هم مادسازها یه حرکاتی زدن. از آوردن شرک گرفته تا بمتن به جای لیان!
          ممنونم از همراهیتون 🌹

          tothegametime
  • farshadx گفت:

    نداشتن ریسک و ریوارد
    تو حالت های سختی بالاتر شما ریسک بیشتری داری ولی اگر ریوارد هم به همون اندازه خوب نباشه چه دلیلی وجود داره برای سختی کشیدن؟!
    بهترین حالت های سختی اونایی هستن که ایتیم های بیشتر و بهتری هم میدن حتی تو بعضی موارد ایتم هایی که تو حالت های اسون وجود نداره
    یا حتی محتوای جدید تو حالت سخت تر
    اگر این چیزا وجود داشته باشه گیمر رو ترقیب میکنه به انجام با سخترین حالت

    Niessohکارمند خستهOverlordSPIDERGOBLINAMIR WAZOWSKIThe All-FatherRoyalknightمحمد صالح اسدیTruegamer
  • Mahdi Sam گفت:

    بسته به سازنده و کیفیت گیم پلیش و سبک درجه سختی داره، اگه کل درجه سختی این باشه که دشمنان تانک ترن یا مهمات خیلی کمتره، تو همون درجه سختی پایین بازی می‌کنم، درجه سختی بالا به بازی‌هایی تعلق داره که سازنده جدی به عنوان بخشی از تجربه بازی روش کار کرده نه اینکه صرفا گذاشته که بازی کامل‌تر به نظر بیاد، یه مثال بارز این درجه سختی بالای حساب شده Dark souls 2 هست که توی ng+ بازی کلا عوض میشه خیلی از جزئیاتش

    محمد صالح اسدی
  • Hoseein گفت:

    چ خوب!
    وسطای lise of p و armored core6 گیر کرده بودم برم روی درجه سختی آسان بازی کنم پس !

    MR147tothegametime
  • B-man گفت:

    خدایی بازی های زمان سگا و پلی استیشن ۱ واقعا سخت بودن

    Boy Gamerَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)کارمند خستههمین چرخو بوکونم تو .......MR147OverlordMatin BarkatAMIR WAZOWSKIThunderDoomshadow71more
  • Porfosor گفت:

    خسته نباشید آقای اسدی عزیز🌹
    به شخصه وسواس دارم و با تمام این موارد حتما باید هارد بازی کنم حتی اگر از پیش بر نیام
    ولی لامصب رو هارد یه باس که میکشی لذتش اندازه کل تموم کردن بازی رو سطح پایین تر 😂

    َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)OverlordAMIR WAZOWSKIمحمد صالح اسدیsnowgirl
  • Grandmaster گفت:

    کی گفته هدف از بازی کاهش تنشه؟؟ این جمله به نظر خیلی شخصی میاد.

    NiessohMR147Desert KingBATMANمحمد صالح اسدی
  • PC??? گفت:

    البته بعضی مواقع هم هست که هم وقتشو داری و هم مهارتشو ولی حوصلشو نداری نمیدونم چجوری توصیفش کنم اصن حال نمیکنی روی هارد بذاریش دلت میخواد فقط سریع بازی رو تموم کنی بدون هیچ چالشی

    َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)MR147™PatrickOverlordRezzکایزر شوزهnobodyThunderDoomمحمد صالح اسدیKYmore
  • سلام و احترام خدمت جناب آقای اسدی.
    مبحث درجه سختی و داشتن یا نداشتن چالش به جهت پیشروی در یک بازی ویدیویی از دیرباز و در بین جامعه گیمری امری عادی بوده که بخشی از آن به جهت ضعف سخت‌افزاری/نرم‌افزاری و برخی نیز به دلیل رویکرد و نگرش خالق اثر تعریف شده است.
    با توصیف فوق یک Casual Gamer که طیف وسیعی از ژانرها را تجربه می‌کند به خوبی می‌داند که کدام اثر را بایستی با چه سطحی از درجه سختی تجربه نماید. اگر دوست دارد برای مدتی از آثار پیچیده و پرچالش فاصله بگیرد به خوبی می‌داند آثار Hyper Casual گزینه بسیار مناسبی برای اوست. با این حال با دیدن آثار چالش برانگیز نیز از تجربه آن فرار نمی‌کند.
    مدت مدیدی است که دیگر دست به طراحی و نقاشی نمی‌زنم و چیزی حدود ۱۵ سال نیز از آن می‌گذرد با این حال یکی از مهم‌ترین موارد برای تعیین درجه سختی در آثار ویدیویی برای من Environment Design و Character Design می‌باشد. لازم به ذکر است که برای درک بهتر این مهم نیازی به تجربه آثار متعددی نیست و صرفاً به دنبال Uniqueترین ایشان می‌گردم.
    انتخاب پایین‌ترین درجه سختی در یک اثر که با توجه به المان‌های فوق انتخاب شده است به من کمک می‌کند تا بتوانم به زیبایی و طراحی هر چه بیشتر محیط و شخصیت‌ها عمیق‌تر و جدی‌تر نگاهی بیاندازم و به هنر و وسواس بی‌مانندی که خالقین آن خلق کرده‌اند بیشتر پی ببرم. بارها در یک اثر ویدیویی ناب و کلاسیک پیش آمده که مدت‌ها بدون هیچ پیشروی، خیره به یک Mise-en-scène و تمامی سوژه‌های قرار گرفته در آن خیره شده‌ام. از اثری چون Syberia: The World Before تا آثاری همچون Elden Ring و سایر عناوین.
    یک توصیه نیز به سایر کاربران دارم و آن این‌که برای آثاری که از فرم روایی Arc-Plot (شاه-پیرنگ) در قصه‌گویی خود بهره نمی‌برند درک طراحی محیط و شخصیت‌ها از واجبات است زیرا با عدم درک این مهم بخشی از قصه‌گویی را از دست خواهید داد.

    Big BosssattarzadehMR147Old fashion GAMERAlinobodyThunderDoomمحمد صالح اسدیTruegamer
  • Perfect گفت:

    اول از نرمال شروع می کنیم اگه دیدیم بازیش مالی هست که رو هارد هم میریم:d

    محمد صالح اسدی
  • snowgirl گفت:

    همیشه وقتی بچه بودم منو سر اینکه بازیرو روی درجه سختی اسونتر میرفتم سرزنش میکردن 😅 (همینم باعث شد هاردکور پلیر بشم)
    ایکاش میتونستم بعد این مقاله برگردم اینارو بگم بهشون🕊️

    الطائرB-manMR147人Acker益man人محمد صالح اسدی
  • “اسکیپ کردن داستان و تمرکز رو گیم پلی یا صرفا گیم پلی بازی کردن و نهایتا در فرصتی دیگه داستان رو خوندن و یا کاتسین هاش
    رو ببینن”

    این حالت برای کسانی خوبه که می خوان تعداد زیادی بازی رو در مدتی مشخص و محدودی بازی کنن

    الطائرThunderDoomمحمد صالح اسدی
  • MrHill93 گفت:

    حقیقتا ب شخصه هیچ جوره نمیتونم با خودم کنار بیام ی بازی و بزارم رو easy و پلی بدم
    همیشه یا هارد بازی میکنم یا وری هارد
    دیگه نهایتا چی بشه ک ی بازی درجه هاردش بالانس نباشه و زیاد از حد اعصاب خورد کن بشه ک درجه سختی و بزارم رو نرمال
    ولی‌ easy اصلا نمیتونم

    Old fashion GAMERمسافر خستهمحمد صالح اسدی
  • blackcity گفت:

    یادمه چندین سال پیش خیلی روی درجه معمولی و سخت بازی میکردم و هر کسی که رو آسان بازی میکرد فکر میکردم بازی بلد نیست ! (شاید همینطور بوده)
    ولی الان واقعا وقت این رو ندارم که الکی همش بمیرم و مجددا یه مرحله رو برم چون روزی ۲ ساعت هم به سختی برای بازی وقت میزارم (غیر روزهای تعطیل)
    همه اینها باعث میشه که اکثر بازی هارو روی درجه آسون و حتی خیلی آسون اگر داشته باشند بازی کنم چون همین طوریش معمولا دو هفته طول میکشه یه بازی معمولی رو روی درجه آسان تموم کنم
    البته بازی های سولزلاک بحثشون جداست و بنظرم میشه گفت اوایل بازی که میخوای با سبک و سیستم بازی آشنابشی شاید زیاد بمیری ولی جلوتر میری با قوی کردن اسلحه ها و یادگرفتن الگو حملات بازی آسونتر میشه و به اون زیادی نمیمیری

    محمد صالح اسدی
  • Final seyed گفت:

    واقعا نمیصرفه برای خیلی از بازی ها اینقدر وقت تلف کرد

    چون نه چیز خاصی به فرد اضافه میکنه و نه حتی اونقدر سرگرم کننده است که بتونه ارزش اون وقت رو داشته باشه

    gigachad_assaissnOld fashion GAMEROverlordRezzMatin Barkatمحمد صالح اسدی
  • Notrika گفت:

    منم تو اکثر بازیابی که مود و ترینر استفاده میکنم دشواری میزارم روی هارد.اینجوری مطمئن میشم باس فایت تو این حالت همه کلکاشو رو میکنه چون خونش دیر تموم میشه خودمم که سخت جونم در نهایت یه مبارزه طولانی و باحال به وجود میاد

    محمد صالح اسدی
  • ThunderDoom گفت:

    بازی مورد نظر دارک سولز باشه
    من عملا خیلی وقت نیست دارم سولز بازی میکنم ولی به معمای واقعی کلمه جر خوردم

    محمد صالح اسدی
    • kingp گفت:

      باسلام
      بنظرم فقط مورد ۸ درسته و اصولا هرکس که بصورت مکرر طرفدار درجه آسان است قطعا noob خطاب میشه . (تاکید می‌کنم بصورت مکرر)

      و در باب رسانه چون منتقدین معمولا باید در زمانی مشخص و کوتاه مقاله ایی ارائه بدن که در فضای رغابتی از قافله عقب نیفتاند احتمال زیادی وجود دارد که به درجه سختی esay اعتیاد پیدا کرده که مسلما باعث میشود توانایی بهره مند شدن از چالش های گیم پلی اصلی بازی ، کوتاه شدن مدت زمان بازی و کم تر یا ندیدن تمام و ویژگی های خوب و بد بازی قرار بگیرند و قطعا در دسته noob قرار می گیرند.
      منتهی چون در یک رسانه فعالیت می‌کنند و در یک جمع همیشه طرفداران یا افرادی خوش ذوق پیدا می‌شود که صرفا تمجید و تشکر از نقد و مقاله (تحت تاثیر کیفیت واقعی بازی) می کنند .
      در فضای قرار میگیرند که این واقعیت را نمی توانند قبول کنند و به اصطلاح روی به ماله کشی می آورند.

      مورد آخر
      باجرات تجربه شخصیم از درجات سختی بالا به این نکته مهم رسیده ام .
      بهترین سازندگان بازی درجه سختی بالا را مساوی لذت بردن بیشتر قرار می دهند .
      و اصلا معنای درجه سخت برابر با ترس یا ناکام ماندن نیست بلکه لذت بردن از گیم پلی اورجینال بازی است.
      حتما تمام بازی ها را درجه سختی آخر یا یکی به آخر تجربه کنید . اگر بازی بد بود یا به اصطلاح منطق پیشروی نداشت بدانید بازی همین است . و با esay تنها خود را گول می زنید
      موفق باشید.

      gigachad_assaissn™Patrick
  • FINN گفت:

    بنظرم درجه سختی وجود نداشته باشه خیلی بهتره ولی بازم به ساختار بازی ربط داره. اینکه مثلا تو گیمپلی بازی بهتر شی و یه همچین حالتی باشه که این مرحله تو ۶ دقیقه هم قابل انجامه ولی تو تو ۸ دقیقه تمومش کردی خیلی بهتره (مثل چیزی که تو جی تی ای هست). یا خیلی از بازی‌ها که بازم ریشه سختی یا اسونیش به مهارت برمیگرده و پیدا کردن سلاح‌های مختلف و غیره. کلا بنظرم اینجوری بهتر میشه با بازی و دنیاش ارتباط برقرار کرد.

    محمد صالح اسدی
  • واقعا موافقم، هدف اصلی بازی ها لذت بردن ازشونه، خودم خیلی وقتها سر یه مرحله اعصابم خرد میشه نمیتونم جلو برم ولی اصرار دارم که درجه سختی رو پایین نیارم. آخرش اون مرحله رو میرم ولی اعصاب خردی اون مرحله باهات باقی میمونه

    محمد صالح اسدیNiessohBig Boss
  • سلام و درود آقای اسدی
    بازی کردن روی درجه سختی easy واقعا مزایای زیادی داره
    اول از همه اینکه واسهافرادی مثل من که وقت و حوصله زیادی برای وقت گذاشتن طولانی روی یه بازی ندارن خیلی مناسبه
    اعصاب من طوریه که اگه توی یه فایت دو سه بار ببازم حتی احتمال اینکه اون بازی پاک بشه هم وجود داره (((:
    بعدشم اینکه خودم به شخصه هیچوقت اولویتم توی بازی ها مبارزات چالش بر انگیز نیست و همیشه دنبال کردن داستان و جستجو توی محیط بازی رو ترجیه میدم
    پس خیلی ایده بهتریه که روی یه درجه سختی پایین بازی کنم اما تجربه بهتر و وسیع تری داشته باشم

    محمد صالح اسدیOld fashion GAMER
  • mamadiii گفت:

    بیست ساله گیمرم و نود درصد بازی ها رو رو حالت ایسی تموم کردم
    یه سری بازی ها رو رو حالت نرمال تموم کردم
    اصلا نرمال و هارد مال واسه طرفداری دو آتیشه ش
    یا کسایی که بازی رو تموم کردن میخوان بر بار دوم پر چالش تر بازی کنن

    محمد صالح اسدیDr.AliOld fashion GAMER
  • Ali khorasani گفت:

    واکنش ژانر سولز به ایزی پلیر : ببخشینا

    gigachad_assaissnمحمد صالح اسدی
  • Ali khorasani گفت:

    یادش بخیر
    یه زمانی برامون دشواری اسون مثل فحش بود

    gigachad_assaissnمحمد صالح اسدی
  • Ghost گفت:

    من شما رو باید تو استودیو خودم استخدامتون کنم آقای اسدی عزیز🗿 یا اگه شما استودیو دارید ، اجازه بدید استخدام بشم🗿

    Boy Gamerمحمد صالح اسدی
  • Dr.Ali گفت:

    سلام.
    مقاله جالبی بود.
    اتفاقا من بدلایل ۲ و ۴ و ۸ همیشه درجه آسان را انتخاب می کنم و ناراحتی هم ندارم از بابت اینکه منو نوب خطاب کنند. من بازی می کنم تا بدون هیچ استرسی لذت ببرم. کیس کامپیوتر من به تلویزیون ۴۹ اینچ ۴K وصله و یه بالش زیر سرم کف سالن دراز کشیدم دارم با دسته بازی می کنم. آخه چجوری در این وضعیت می تونم روی حالت هارد بازی کنم؟😂
    تازه اکثرا هم ترینر استفاده می کنم و گزینه پول بی نهایت خوراکمه.

    gigachad_assaissnمحمد صالح اسدیOld fashion GAMER
  • nobody گفت:

    مقاله جالبی بود.
    کلمه «ضیق وقت» مشمول حال بسیاری از گیمرها خصوصا گیمرهای شاغل می‌شه که جلوی آنها را از انجام دادن بازی بر روی درجه سختی بالا می‌گیره.
    متاسفانه افزایش سن و کم شدن حال و حوصله هم در این موضوع تاثیرگذاره.

    محمد صالح اسدی
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    به نظرم ۲ نکته خیلی مهم هست اول اینکه همه بازیها توسط همه گیمر ها قرار نیست تجربه بشه و مسلما هر بازی با توجه ژانر و مشخصات قشری از گیمر ها رو هدف قرار میده و نکته بعد اینکه گیمر باید با توجه به شرایط و علایق و سلیقه خودش بازی رو انتخاب کنه و اهمیتی به حرفای مسخره ایی همچون تو نوب هستی یا تو حرفه ایی هستی نده ، به نظرم که این درسته و در این صورت بحث درجه سختی حتی ارزش بحث کردن هم نداره ، چیزی که جوامع گیمینگ نیاز داره رفتار درست و سعی در درست تر شدن هست.

    فریدDr.AlimatinesfRezzRichman
    • Rezz گفت:

      اینو همه جا کلا نیاز داریم. فضای مجازی کلا رفتارشون خوب نیست چه فوتبال چه شبکه اجتماعی چه جوامع گیمینگ و…

      🤘Mohsenj74
    • سلام بر محسن بزرگ
      درسته قطعا. ولی بحث سطح سختی کاملا جداست. البته ژانر هاردکور رو که بذاریم کنار؛ اون که قطعا برای همه نیست (اگر چه همونم با ماد آسان کننده قابلیت تجربه داره و منم ازش برای تمرین توی مبارزات استفاده کردم).
      ولی به فرض ژانرهایی مثل ترسناک. فرض کنیم من صلاحیت رو دارم و سلیقه هم مطابقت داره. بعد حالا RE2 Remake میگه: چه سطحی میخوای؟ بعد چند بار باختی، میگه: میخوای آسونترش کنیم؟ میخوای سطح سختی رو عوض کنیم؟ آخه به نظر میاد نمیتونی…
      نمیگه: نه! الا و بالله تو باید سخت بازی کنی! من بازی رو برای همه نساختم! بازی من برای تو نیست!

      پس بحث درجه سختی، مبحث بی‌ارزشی نیست. کما اینکه اگه متن رو دقیق‌تر مطالعه بفرمایید، متوجه منظورم بیشتر میشید.
      ممنونم از همراهی شما 🌹

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        درود بر محمد خان گرامی ، ببین خیلی قضیه ساده هست یک بازیسازی سبک بازیسازیش همینه و همینو دوس داره و باهاش موفق شده حالا هر سبکی و موفقیت در بازیسازی به معنای راضی کردن همه گیمر ها نیست، تموم شد رفت. دیدی اصلا سخت نبود 😂😅🍺 و من نگفتم بحث بی ارزشیه گفتم “در اینصورت” بحث بی ارزشی میشه ، کدوم صورت ؟ همینی که الان ریپلای کردم.

        محمد صالح اسدی
    • البته راستی اینو هم اضافه کنم که درباره همون ژانر هاردکور هم من خودم با ماد آسان کننده اول دارک سولز رو یکی برای (همون طور که خدمتتون عرض کردم،) تمرین و دیگری گشت و گذار و بررسی راحت‌تر محیط انجام دادم. وگرنه اصلا نمی‌شد.

      البته برای الدن رینگ حوصله‌سربر بود. چون اصلا جهانش به جذابیت جهان‌های دارک سولزی نبود.

  • Savage گفت:

    از دلچسب ترین مقالاتی خوندم دمتون گرم

    محمد صالح اسدی
  • Richman گفت:

    مقاله ی بسیار جالبی بود .
    شخصا تنها زمانی بازی رو روی درجه ی سختی بالا قرار میدم که روی حالت های دیگه بازی رو جویده باشم .
    بازیهایی مثل Evil within 1 و Last of us 1 رو روی سخت ترین درجه تجربه کردم و برام یک شکنجه ی تمام عیار بود .
    فکر میکنم هر گیمری حداقل یکبار وسوسه بشه که این درجه سختی رو تجربه کنه منتها باید خیلی هشیارانه عمل کنه و با سطح خودش روراست باشه .

    محمد صالح اسدی
  • درود خدمت شما
    والا چیزی که جلوی این امر رو می‌‌گیره همون عزیزان هاردکور پلیر هستن که همه جا یکیشون وجود داره. بنده به شخصه هر گیمی رو نرمال بازی می‌کنم و به همین خاطر وقتی یکی از باس های سکیرو رو زودتر از انتظار دوستم زدم، ایشون گفت که باس بعدی رو استریم کن و جلوی خودم بزن. مشکل ما اینه که خیلیا دیگه برای مقبولیت توسط بقیه بازی می‌کنن، نه لذت(از مسخره بازی گرفتن اچیومنت گرفته تا “این باس رو بدون سامن زدم”)! اگه این صنعت تحقیر و قلدری هاردکورد پلیر های عزیز تموم بشه، بقیه هم می‌تونن در آرامش بازی کنن.

    محمد صالح اسدیNiessohOld fashion GAMER
  • milad sa گفت:

    مقاله عالی بود 👍🏻👍🏻
    شخصا بیشتر بازی‌ها رو روی درجه سختی آسون(easy) انجام میدم

    محمد صالح اسدی
  • Rezz گفت:

    شخصا کژوال گیمرم و توی بازیا طراحی دنیای بازی و شخصی سازی و درخت مهارت برام مهمه، نه داستان و شخصیت پردازی و…

    محمد صالح اسدی
  • ziasniper گفت:

    من الان بیشتر روی easy و normal بازی میکنم بخاطر اینکه وقت زیادی ندارم، باعث میشه هم از بازی لذت ببرم و زیاد وقتمو نگیره بخاطر همین هم اصلا سراغ بازی های سبک سولز نمیرم اونوقت باید کار و خواب رو بذارم کنار :))

    محمد صالح اسدی
  • خسته نباشید.حقیقتا همیشه از مطالب شما لذت میبرم

    محمد صالح اسدی
  • Amo Hamed گفت:

    به عنوان یک فرد بالغ تجربه بازی ها روی ایزی رو بسیار احمقانه میدونم . لذت باید با چالش باشه . باشه روی هارد بازی نکنید ولی حداقل روی نورمال بازی کنید
    کسانی که روی درجه سختی ایزی بازی میکنن همونایی هستند تو بازی ها از چیت زدن ابایی ندارن !!!
    در ضمن خطابم به اون افرادی که میگن وقت نمیکنیم همرو بازی کنیم بگم که شما لایف استایلتون اشتباه هست اصن کی گفته شما باید همه بازی هارو بازی کنید ؟!!!

    در آخر عرض کنم یکی از اصول اصلی روانشناسی و لذت از زندگی این هست که وقتی ما به اصطلاح مشکلی رو حل میکنیم احساس سرخوشی میکنیم مشکل هر چی بزرگتر اون احساس عمیق تر . یکی از علت هایی که سولز لایک پلیر ها اعتیاد به این دست بازی ها میکننن همین هستش ! مازوخیست ندارن که …

  • خودمم قبلا سعی میکردم بازی‌هارو روی سطح‌های بالاتر از نرمال بازی کنم ولی الان به دلیل کمبود وقت و بی‌حوصله‌گی زیاد اکثر بازی‌هارو روی سطح نرمال یا آسون بازی میکنم و نه اون افتخار داشت و نه این یکی مهم سرگرم شدن و لذت بردن از وقتیه که میذاریم.

    محمد صالح اسدی
  • به نظر من بهترین سطح بازی برای لذت بردن از اون حالت نرمال هستش نه خیلی سخت نه خیلی آسون البته بعضی از بازی ها با سطح نرمال انکار تورو به مسخره گرفتن
    و همچنین با عرض خسته نباشید به آقای اسدی بابت یک مقاله زیبای دیگه❤️

    محمد صالح اسدی
  • متین گفت:

    بازی هایی که در حالت معمول سادن مثل Immortals fenyx rising از یوبیسافت حتما باید رو لجند یا حداقل هارد باشه ولی بعضی بازی ها همونطور که اشاره کردین باید از داستانش لذت برد

    محمد صالح اسدی
  • FunTime Reza گفت:

    من معمولا روی متوسط بازی می کنم تا هم از داستان لذت ببرم هم گیم پلی

    محمد صالح اسدیsattarzadeh
  • 30nabhl گفت:

    من با گیمپد یکم ناشی ام
    اویل ۴ ریمیک رو با گیمپد میزدم
    یه مرحله بود اوایل کار باید از یه جا میرفتی بالا یه درو باز میکردی تا بتونی فرار کنی اونجا با نرمال انگار مرحله به منبع لایزال زامبی وصل بود اصلا تموم نمیشدن
    اونجا من خیلی مردم زدم رو ایزی
    بعد مثل چی پشیمون شدم
    بعد یه مدت دیدم بازی اصلا چالش و هیجانی نداشت
    دوباره از اول گذاشتم رو نرمال تا آخرش رفتم واقعا عالی بود

    محمد صالح اسدیArmageddon
  • PeterParker گفت:

    عالی آقای اسدی خوب بود مقاله ولی باز هم من با سطح دشواری نرمال موافقم 😅😂🤝🏻

    محمد صالح اسدی
  • Armageddon گفت:

    تو RE4 Remake یه چالش هست که باید بازی و فقط با چاقو و سلاح کمری تموم کنیم. مسلما نمیشه رو پروفشنال رفت. چون دچار عذاب الهی میشیم مجبوریم رو آسون بریم که حداقل به تنبیه بدنی دچار بشیم. 🤔🤔🤔

    محمد صالح اسدی
  • SiRSiNa گفت:

    بعضی بازیا درجه سختیشون واقعا بالانس نیست
    ولی بیشتر وقتا رو درجه سخت بازی میکنم چون واقعا خیلی بیشتر حال میده

    محمد صالح اسدی
  • نمی‌دونم چرا مقاله های آقای اسدی رو از روی عنوان به راحتی تشخیص میدم ،خیلی جالبه😂 در هر صورت خسته نباشید 🔥🔥🌹

    محمد صالح اسدی
  • 1221JABER گفت:

    سلام خسته نباشید آقا هر کی مرده دویل می کرای ۳رو سخت بازی کنه

    محمد صالح اسدی
  • XzALIzX گفت:

    هیچ کدوم از دلیل ها قانع کننده نبود. مردم بازی میکنن که یه چالش باشه براشون. اگه میخواستن رو داستان تمرکز کنن که میرفتن فیلم میدیدن.

    • سلام رفیق
      می‌تونم بپرسم کدوم فیلم شما رو به صورت فعال و Active در نقش یک شخصیت قرار میده که میتونید کنترلش کنید؟
      سوال دوم اینکه کدوم فیلم به شما قابلیت اکتشاف و گشت و گذار توی محیط رو میده؟
      حالا کدوم فیلم به شما اجازه انتخاب دیالوگ میده؟

      به نظر میاد متاسفانه فقط عناوین داخل متن رو خوندید و اصلا توضیحاتشون رو مطالعه نفرمودید. برای درک اثبات یک مورد باید شرح دلیل رو کامل مطالعه کنید. وگرنه مشخصه که با یه عنوان کوتاه قانع نمیشید.

      ممنونم از همراهیتون🌹

  • من یکی یدور تمام اسیسن کریدارو رو ایزی بازی کردم خیلی حال کردم.دیگه اخرین سریشو که میراژ نام داره رو ازهمون اول دارم ایزی بازی میکنم

    محمد صالح اسدی
۸ دلیل برای تجربه بازی‌ها روی سطح دشواری آسان - گیمفا