بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا

حماسه‌های تاریخی سینما میزبان حضور آثار متعددی بوده که در این مقاله به ۱۰ عدد از بهترین‌های آن‌ها طبق امتیاز راتن تومیتوز خواهیم پرداخت.

در تاریخ پر فراز و نشیب سینما شاهد آثار تاریخی گوناگونی بوده‌ایم که اغلب براساس وسعت، مدت زمان طولانی و حماسی بودنشان مورد ارزیابی قرار گرفته و مبتنی بر رئالیسم، دوره‌های مختلفی از تاریخ به تصویر کشیده شده‌اند. البته که قطعاً تمامی سکانس‌های آن‌ها مستندات تاریخی نداشته و در این بین شاهد تغییرات کوچک و بزرگی نیز بوده‌ایم تا فیلم‌ساز بتواند داستانی را ارائه دهد که برای مخاطب از کافی کافی برخوردار باشد.

به همین مناسبت نیز به سراغ مرجعی به نام راتن تومیتوز رفته‌ایم. مرجعی که امتیاز متفاوتی را برای آثار مختلف سینمایی در نظر گرفته و در این بین نیز ۱۰ عدد از فیلم‌های برتر حماسه‌ای و تاریخی را نیز دسته‌بندی کرده و برای آن که کار مخاطبین تازه‌وارد را برای تماشای بهترین آثار این ژانر راحت نماییم، به سراغ معرفی آن‌ها در مقاله امروز رفته‌ایم.

۱۰ فیلمی که نه تنها هیچگاه جذاب و ارزش خود را از دست نخواهند داد، بلکه تاثیر قابل توجهی بر کلیت سینما نیز داشته‌اند. پس در ادامه این مقاله ما را همراهی نمایید.

فیلم Ben-Hur (بن هور) محصول سال ۱۹۵۹

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۸۵%

در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ میلادی شاهد گسترش آثار تاریخی قابل توجهی در سینما بودیم که از بودجه و وسعت قابل توجهی نسبت به زمان خود بهره می‌بردند و Ben-Hur ساخته ویلیام وایلر را می‌توان نماد آن دوران در نظر گرفت.

این فیلم که اقتباسی از رمان “بن هور: قصه‌ای از مسیح” به شمار می‌رود، در اوایل قرن یکم اورشلیم جریان دارد. جایی که شاهزاده‌ای یهودی به نام جودا بن‌ هور توسط اطرافیانش مورد خیانت قرار گرفته و همه زندگی‌اش را از دست می‌دهد. با این حال پس از سال‌ها دوری و تحمل سختی‌های فراوان، به عنوان یک برده به وطنش بازگشته تا از عاملین این واقعه انتقام بگیرد. پروسه ساخت Ben-Hur بسیار پرهزینه، بزرگ و طاقت‌فرسا بوده و حتی برخی از عوامل پشت صحنه و سیاه لشکر آن در جریان فیلم‌برداری کشته شدند و مقایاس این حماسه و عظمت که امتیاز ۸۵ را از راتن تومیتوز دریافت کرده، حتی برای سینمای امروز نیز غیرقابل دستیابی به نظر می‌رسد تا حدی که بازسازی آن در سال ۲۰۱۶ یک شوخی توهین آمیز و احمقانه به شمار رفته است.

فیلم Gandhi (گاندی) محصول سال ۱۹۸۲

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۸۸%

ساخت بیوگرافی حول محور افراد مشهور تاریخ به خودی خود امری سخت و ریسکی به شمار می‌رود؛ حال آن که بخواهید با فیلم Gandhi یکی از تاثیرگذارترین افراد تاریخ بشر را به تصویر بکشید، قطعاً نیازمند هنر دو چندانی می‌باشد که تنها ریچارد اتنبرا از پس آن برآمده است.

زندگی مهاتما گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها به حدی از وقایع شوکه‌کننده و تاریخی بهره برده که ساخت فیلمی بیوگرافی حول محور وی قطعاً به حماسه‌ای تاریخی منجر خواهد شد. اثری که با هنرنمایی استادانه بن کینگزلی در سال ۱۹۸۲ بسیار جاه‌طلبانه و بزرگ ظاهر شد و رکوردهای قابل توجهی همچون برنده شدن ۸ جایزه را در جشنواره اسکار و برخورداری از سیاه لشکری ۳۳۰ هزار نفری را بر جای گذاشت و به یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین ساخته‌های تاریخ مدیوم سینما با امتیاز ۸۵ در راتن تومیتوز تبدیل شد.

فیلم Red Cliff (صخره سرخ) محصول سال ۲۰۰۸

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۸۹%

متاسفانه به سبب تبلیغات سینمای غرب، این ذهنیت غلط وجود دارد که بهترین ساخته‌های تاریخی این مدیوم همگی توسط هالیوود تهیه شده است. مسئله‌ای که به هیچ عنوان حقیقت نداشته و بالعکس، برخی از به یاد ماندنی‌ترین حماسه‌های خلق شده در تاریخ سینما مدیون سازنده‌های شرقی می‌باشد که Red Cliff نمونه بارز آن است.

اگر که سن و سالی از شما گذشته باشد و جزو بینندگان قدیمی صدا و سیما باشید، قطعاً با نام “افسانه سه برادر” آشنایی خواهید داشت که در دهه ۶۰ حسابی سر و صدا کرده بود. فیلم Red Cliff که به نوعی با الهام از وقایعی تاریخی و این انیمیشن ساخته شده است، حول محور نبرد حماسی و بسیار بزرگی در تاریخ چین جریان دارد که دوران پرآشوبی از این کشور را با حضور شخصیت‌های همچون سائو سائو مشهور به تصویر کشیده است. Red Cliff و دنباله آن با جزییاتی باورنکردی و پرهزینه، نبرد بزرگ امپراتوری هان را به ارمغان آورده و بی‌رحمی و تلخی‌های جنگ را به شکلی تاثیرگذار در برابر مخاطب نسل جدید به تصویر می‌کشد تا ثابت کند که هالیوود عملاً جایگاه چندانی در چنین ژانری نداشته است. فیلمی بسیار تماشایی، هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی که امتیاز ۸۹ را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

فیلم The Last Emperor (آخرین امپراتور) محصول سال ۱۹۸۷

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۹۲%

فیلم جاه‌طلبانه The Last Emperor که امتیاز ۹۲ را در راتن تومیتوز به ثبت رسانده است، به حدی استادانه به تصویر کشیده که مخاطب به راحتی می‌تواند از دیدگاه شخصیتی محوری، داستان را دنبال کرده و خود را با شرایط دهه ۱۹۰۰ چین درگیر نماید.

فیلم The Last Emperor که در سال ۱۹۸۷ برنده ۹ جایزه از جشنواره ساکار شده است، حول محور آخرین امپراتور چین به نام پویی جریان دارد. کسی که در سنین بسیار کم به پادشاه کشور چین تبدیل شد و خیلی زود با وقایع تلخی همچون اشغال کشورش توسط اتحاد جماهیر شوروی و سپس حمله امپراتوری ژاپن روبرو شد و با پشت سر گذاشتن درد و رنج بسیار، در نهایت به عنوان یک شهروند ساده در جمهوری خلق چین به زندگی پرداخت. به لطف ساخته برناردو رتولوچی، می‌توانیم به صورت تمام و کمال تراژدی پویی به عنوان آخرین امپراتور کشور پهناور چین را با تمام وجود احساس نماییم.

فیلم Glory (افتخار) محصول سال ۱۹۸۹

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۹۳%

آثار تاریخی و جنگی بسیار در طول تاریخ سینما ساخته شده که تنها به جنبه اکشن چنین وقایعی پرداخته است. مسئله‌ای که در قبال Glory به هیچ عنوان صدق نکرده و شاهد اثری تماماً خشن و وحشیانه حول محور یکی از مهمترین جنگ‌های تاریخ بشر هستیم که باعث شد تا کشور ایالات متحده آمریکا جایگاه فعلی خود در جهان را کسب نماید.

فیلم Glory که میزبان حضور برخی از مشهورترین بازیگران زمان خود می‌باشد، جنبه دیده نشده‌ای از جنگ داخلی آمریکا را به تصویر می‌کشد که سربازانش برای تحقق آزادی سلب شده ، هیچ ترسی از مرگ نداشته و با شجاعتی مثال‌زدنی، در برابر گلوله و توپ ایستادگی می‌کنند. تاریخ کشور ایالات متحده آمریکا مملو از نژاد پرستی‌های وحشتناکی بوده که در فیلم Glory به شکلی نمادین این مسئله را به تصویر کشیده و نگاهی انتقادی به آن داشته است. دستاوردی ارزشمندی که نه تنها در جشنواره اسکار سال ۱۹۸۹، ۲ جایزه را برایش به همراه داشته، بلکه امتیاز ۹۳ در راتن تومیتوز را نیز به نام این پروژه به ثبت رسانده است.

فیلم Hero (قهرمان) محصول سال ۲۰۰۲

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۹۵%

هر چند وقت یک بار در ژانرهای مختلفی از سینما شاهد اثری بسیار حماسی و در عین حال هنری هستیم که به هیچ عنوان نمی‌توان نمونه مشابهی را برای آن پیدا کرد؛ Hero یکی از همین آثار نایاب و ارزشمند به شمار می‌رود.

حماسه فراموش نشدنی جت لی، حول محور جنگجویی بی نام و نشان جریان دارد که پس از کشتن ۳ تن از دشمنان امپراتور، به نزد وی رفته و گزارش این اتفاق را ارائه می‌کند. با این حال شخص امپراتور سخنان وی را باور نکرده و این مرد را متهم به خیانت می‌کند. Hero با بهره‌گیری از روایتی چند وجهی و بهره گیری از رنگ‌های بسیار منحصر به فرد و فیلم‌برداری خیره‌کننده، به عنوان اثری هنری در ژانر تاریخی به شمار می‌رود که با گذشت ۲۱ سال هنوز هم می‌تواند هر مخاطبی را با سکانس‌های تکرار نشدنی‌اش به وجد بیاورد. اثری ارزشمند و قابل احترام که امتیاز ۹۵ را در راتن تومیتوز دریافت کرده است.

فیلم Ran (آشوب) محصول سال ۱۹۸۵

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۹۶%

در ارزش و جایگاه Ran به عنوان حماسه‌ای تاریخی همین را می‌توان گفت که به دستان مرد افسانه‌ای سینمای شرق یعنی آکیرا کوروساوایی خلق شده که تمامی آثارش در تاریخ سینما جلوه‌ای افسانه‌ای پیدا کرده‌اند.

این فیلم تاریخی و تاثیرگذار حول محور پادشاهی به نام هیداتورا ایشی مونجی جریان دارد که به سبب کهولت سن، دیگر توان مدیریت کشور را نداشته و در تصمیمی جنجالی، این وظیفه را به ۳ تن از فرزندانش واگذار می‌کند. فرزندانی که به اعتماد پدرشان پشت کرده و قدرت آن‌ها را درگیر فساد کرده تا جایی که کشور را به جنگی داخلی دچار نموده و نابودی‌های بسیاری را به باور می‌آورند. آکیرا کوروساوا با الهام از نمایش‌نامه شاه لیر نوشته ویلیام شکسپیر، به برهه مهمی از تاریخ کشور ژاپن پرداخته و به حدی این روایت را جذاب به تصویر کشیده شده که امتیاز ۹۶ را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

فیلم Spartacus (اسپارتاکوس) محصول سال ۱۹۶۰

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۹۶%

شخصیت تاریخی اسپارتاکوس منبع ساخت فیلم و سریال‌های متعددی در طی دهه‌های گذشته بوده که هیچکدام از آن‌ها نتوانسته‌اند تا ذره‌ای از عظمت و موفقیت‌های Spartacus ساخته استنلی کوبریک را تکرار نمایند.

این فیلم که از رمان هاوارد فاست الهام گرفته است، زندگی برده‌ای تسلیم‌ناپذیر به نام اسپارتاکوس را به تصویر می‌کشد که تمام عمر خود را به مبارزه در میدان گلادیاتورها گذرانده تا این که سرانجام بر علیه ظلم و ستم امپراتوری رم به پا خواست و شورشی عظیم را رهبری کرد. از قدرت نویسندگی هاوارد فاست و دالتون ترامبو گرفته تا هنرنمایی فراموش نشدنی کرک داگلاس و سکانس‌های حماسی و چشمگیر مبارزاتش، تمامی این مسائل دست در دست یکدیگر داده‌اند تا Spartacus به عنوان حماسه‌ای تکرار نشدنی در تاریخ هالیوود جاودانه شود. اثری که در زمان خود برنده ۴ جایزه اسکار شد و امتیاز ۹۶ را از راتن تومیتوز دریافت نمود.

فیلم Lawrence of Arabia (لورنس عربستان) محصول سال ۱۹۶۲

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۹۷%

فراتر از موضوع این مقاله، فیلم Lawrence of Arabia ساخته دیوید لین در زمانه خود به حدی سنت‌شکن و انقلابی ظاهر شد که عملاً سینما را به قبل و بعد خود تقسیم نمود.

فیلمی که در بحبوحه جنگ جهانی اول، افسری بریتانیایی به نام توماس ادوارد لورنس را به مخاطب معرفی می‌کند که به سبب اطلاعات و شناخت بسیار زیادی که نسبت به خاورمیانه دارد، توسط ارتش متفقین موظف می‌شود تا به کشور عربستان رفته و قبایل عرب را برای جنگ بر علیه نیروهای ترک سازماندهی نماید. مسیر این افسر در متحد کردن قبایل مختلف کشور عربستان و خو گرفتن با فرهنگ آن‌ها و در نهایت ایستادگی در برابر آلمان‌ها و ترک‌ها، به حدی تاثیرگذار و حماسی است که باعث شده تا Lawrence of Arabia عملاً به عنوان نماد دوران اوج سینمای هالیود به شمار برود که در کنار دریافت ۷ جایزه اسکار، امتیاز ۹۷ را نیز از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

فیلم Aguirre, the Wrath of God (آگوییره، خشم خدا) محصول سال ۱۹۷۲

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
  • امتیاز در راتن تومیتوز: ۹۸%

در رتبه نخست این مقاله اثری تحت عنوان Aguirre, the Wrath of God به کارگردانی و هنرنمایی تماشایی ورنر هرتسوک قرار دارد که المان‌های روان‌شناختی را با حماسه‌ای تاریخی درهم آمیخته و نتیجه‌ای شگفت‌انگیز را حاصل کرده است.

این فیلم روایت‌گر سفر پر فراز و نشیب سرداری اسپانیایی به نام لوپه دو آگوییره می‌باشد که به همراهی گروهی از افرادش در جست و جوی شهر افسانه‌ای الدورادو هستند. آن‌ها برای پیدا کردن این شهر خارق‌العاده، ماجراجویی خطیر و هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنند که چالش‌های گوناگونی را پیش رویشان قرار داده و روانشان را دگرگون می‌کند. نمایش افراطی تاریخ مردم اسپانیا و به تصویر کشیدن بی‌رحمی‌های لوپه دو آگوییره موجب شده تا فیلم Aguirre, the Wrath of God اثری بسیار خلاقانه، منحصر به فرد، روان‌شناختی و شوکه‌کننده در ژانر تاریخی به شمار برود که امتیاز ۹۸ را از راتن تومیتوز دریافت کرده است. شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که فرم روایت داستان ساخته ورنر هرستک به حدی جنجالی و شگفت‌انگیز بود که حتی کارگردان بزرگی همچون فرانسیس فورد کاپولا را تحت تاثیر قرار داد و او المان‌های بسیاری از این اثر به یاد ماندنی را در فیلم Apocalypse Now (اینک آخرالزمان) مورد الهام قرار داد.


به عقیده شما در تقابل سینمای غرب و شرق، کدام یک موفق شده‌اند تا حماسه‌های تاریخی ارزشمندی را در طول تاریخ سینما به ارمغان بیاورند؟ با توجه به وضعیت حال حاضر سینمای جهان، می‌توان امید داشت که روزی کارگردانی پیدا شود که بتواند چنین آثار ارزشمندی را تکرار نماید؟ حماسه تاریخی مورد علاقه شما از این لیست چه نام دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

Behzad zargaryRaoofcactusXerexplayCameraManDARKSIRENDark kingDota2Black SwordsmanParsaCharlie ChaplinYellow-samuraidark_knight11اپوزوسیون گیمفاAli_pxmrJoel MorganStalkermeysambهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اگر دقت بفرمایید تمامی این فیلم ها برای سال ها قبل هستند و هیچ کدوم از این فیلم ها مربوط به چند سال اخیر نمی‌شوند و این عمق فاجعه سینمای امروز را نشان می دهد

    Zabiپین هدAmir-Warriorshadow71h_mohamad_o_ocactusgamepassbozorge(در شوک تغییر اسم های Ezio)KingsbountyCameraManDARKSIRENmore
  • CodeName:666 گفت:

    صخره سرخ وقتی بچه بودم دیدم هنوزم ک هنوزه صحنه هاش یادمه,نبرد های خفن و داستان عالی اگه ندیدید حتما در اصرع وقت ببینید پشیمون نمیشید. 😉

    shadow71samJoel MorganDark kingBrainiac(خداحافظ)Dota2𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
  • بیکار گفت:

    فقط دو تا فیلم مال ۲۰۰۰ به بعده 🥲
    فیلم خیلی قدیمی اکثرا نمی بینم
    ولی ادیسه فضایی که تعریفشو زیاد شنیدم که محصول ۱۹۶۷بود رو دیدم
    فیلم از زمان خودش خیلی جلوتر بود ولی خیلی ریتم کندی داشت طوری که خوابت می‌گرفت واقعا آخرش هم یع زره گُنگ بود

    Amo HamedDark kingBrainiac(خداحافظ)Dota2𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Charlie ChaplinKingsbounty
  • Nahoo گفت:

    بریم یه دور دیگه همه رو ببینیم. سینما چی و حالا چی شده.

    Dark kingJoel Morgan𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
  • Zabi گفت:

    شجاع دل مل گیبسون به نظرم حماسی ترین درامی بوده که تابحال دیدم.

    shadow71farhadqpDota2Black SwordsmanParsa𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • مگر من در خواب اصحاف کف بودم که هر لیستی میدین هیچکدوم ندیدم 😂
    hero بنظر جالب میاد برم نگاه کنم

    Dark king𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
    • esmaaiel_63 گفت:

      قبلاً هم بهت گفتم. شما یا سنت کم هست یا یه فیلم-بین آماتوری. وگرنه اگه ۳۰ سال به بالا سن داری و فیلم-بین حرفه ایی هستی حداقل باید ۵ مورد از فیلمهای این لیست رو دیده باشی. اونم وقتیکه اکثراًشون از تلویزیون بارها پخش شدن.

  • کاش نویسنده با انتخاب خودش بیاد لیست بچینه

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • sonicer گفت:

    فیلمهای حماسی نیاز به هزینه های بالا دارن که مشخصه تو سینمای شرق چنین بودجه ای وجود نداره. البته تو غرب هم فقط هالیوود هستش که چنین بودجه ای رو میتونه تامین کنه. پس جواب سوال اول غرب و مخصوصا هالیوود.
    سوال دوم هم تا وقتی فیلمهای ابرقهرمانی بفروشه، امیدی نیست هیچ استودیو یا تهیه کننده ای ریسک ساخت چنین فیلمهای حماسی پر خرج رو بکنه.

    Dark king
  • Arman گفت:

    لورنس عربستان یک شاهکار بود ،درسته فیلم ۳ ساعت ۴۷ دقیقه است ولی به جرعت میگم اصلا خسته کننده نیست اصلا !

    Kingsbountyهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Dark king𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻
  • ARIA11 گفت:

    آشیل جلوی تروآ : روتن تومیتووووووووووز (هکتووووور)
    مگه میشه بحث حماسی باشه اسمی از شاهکار ۲۰۰۴ TROY نیاد!!
    بالای هفت بار دیدمش اندازه تایتانیک

    Dota2𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • منی که منتظر بودم به فیلم های گلادیاتور ، شجاع دل ، تروی ، قلمرو بهشت ، آخرین سامورایی ، ارباب حلقه ها ، ده فرمان و سقوط امپراتوری روم برسم ….🗿
    البته که زیاد به نمرات منتقد ها توجهی نکنید چون همین منتقد ها به شاهکاری مثل اینتراستلار نمرات منفی دادن و فیلم های متوسطی همچون حلقه های قدرت رو شاهکار خطاب کردن

    Dark kingfarhadqpDota2fbjg𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • Kingsbounty گفت:

    با بودن همین فیلم لارنس آف اربیا من کلا دیگه به روتن تومیتوز توجهی نمیکنم. خدایی ببینید این فیلمو اگه تحمل کردید تا تهش دنبالش کنید از بس حوصله سربر و مضخرفه این فیلم. تنها نکته مثبتی که دیدم ازش کیفیت فیل برداری بالا تو زماندخودش بوده همین و بس. ولی سر مسائل سیاسی کلا این سایت ها رای میدن. امتیاز دهی روتن تومیتوز افتضاحه. من تو کل این سایت ها imdbرا بیشتر از همه قبول دارم که البته همونم باز خطلیاشو سیاسی امتیاز داده.

    𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
    • این همه ادعای فیلمباز بودن و حرفه بودن سطح بالا بودنت میشه ب همچین اشغالی میگی شاهکار ؟
      همین الان نگاش کردم ب حدی مزخرف بود که عصبی شدم
      دوهزارتا ایراد می تونم بگیرم ازش و اینکه چرا فیلم خوبی نبود ولی حوصله ندارم فقط چندتا نکته میگم
      اول از همه که شمشیرهاشون جنس چی بود اهن ؟ خمیر ؟ شلاق بود اصلا
      دولا میشدن کج کوله میشدن خم میشدن بعد با همونم میجنگیدن
      تمام قوانین فیزیک رو هم که نقض میکرد
      یه صحنه پاشو میزنه زمین یه پشقاب پرواز میکنه میاد بالا 😂
      یه چرخی میزنه میاد اون بشقاب همینحوری تو هوا مونده میگیره ش 😂
      این قضیه یه جوری زخمیتون میکنم که فک کنن مردید ولی زنده می مونید دیگه چه مسخره بازی بود ؟
      حالا اون اولی رو کار ندارم که اونجا هم سربازای امپراطور بودن طبعیتا بعدش چک میکردن واقعا مرده یا نه معمولا هم سر جدا میکنند میفرستن برا امپراطور ولش کردن ب امان خدا ؟
      ولی اون مبارزه با زنه که وسط سربازای دشمن بود دیگه چی بود ؟ بر فرض یه جوری زخمیش کرد که زنده بمونه ؟
      اصلا اینا چجوری تکامل پیدا کردن تو بدنشون خون وجود نداره
      هیچ خون ریزی تو کل فیلم وجود نداشت حتی یک قطره
      حالا اینا ب کنار بعد که زخمیش کرد چی شد ؟ سربازای دشمن جنازه اش ول کردن ب امان خدا این بعدا زنده بشه دوباره ؟ تو واقعیت اولا میرن چک میکنند مرده یا نه بعدش هم سر از تنش جدا میکنند
      و در اخر بین خوشنویسی و شمشیر زنی چه ارتباطی و مشترکاتی هست ؟ هیچی !
      چارتا کلمه قلمبه سولبمه بی معنی ردیف کردن که خوشنویسی و شمشیر زنی یکی هستن
      اون صحنه ای هم که زن شوهر دوتایی حمله میکنند ب قصر و کل ارتش امپراطور نمی تونه جلوشونو بگیره با اون شمشیرهای حلبی شون سپر هارو نصف میکنند حدود ده هزار نفر کشتن می تونه ب عنوان یکی از کمدی ترین صحنه های تاریخ ثبت بشه 😂
      شاه تک تنها گذاشتن همه بیرون وایستادن نگا میکنند
      اصلا یه جا اون زنه بی حرکت وایساده داره نگا میکنه اون همه سرباز مترسکن هیچ کاری انجام نمیدن ؟ 😂
      و در اخر برسیم صحنه ای پایانی شاه چطور میخوای منو بکشی میگه با شمشیر خودت حالا اینجا شمشیر خودش براش انداخت که مسخره بود ولی اگه این کارو نمیکرد چحوری میخواست پرواز کنه سمتش شمشیر شاه بگیره ازش ؟ شاه هم خودش شمشیر زن بود وای میستاد مث مجسمه نگاه میکرد ها ؟
      بعد وسط صحبت چجوری افرداش فهمیدن که این میخواد شاه بکشه یدفعه هجوم اوردن
      اصلا کدوم شاه احمقی بدون بادیگارده که این بود
      و در اخر یه فیلم سفارشی سطح پایین برای دولت کمونیستی چین بود و شعار ” چین واحد”
      اومدن یک پادشاه خونخوار تطهیر کردن
      همین شاه دستور ساخت دیوار چین رو داد که یکی از احمقانه ترین تصمیمات در کل تاریخه
      هر چی فیلم اشغال سطحی بی معنی فسیله یه لفظ شاهکار بهش چسبوندین
      تازه صدتا مشکل دیگه هم داشت حوصله تایپ کردنش ندارم
      امتیاز من ب فیلم ۵ از ۱۰۰

      esmaaiel_63
  • Raziel گفت:

    ارباب حلقه‌ها که همه‌ی اینا رو میخوره

    CPT PRICE141
  • Parsa گفت:

    لیستی بشدت قوی منتها حیف ک ناقص بود، تروی ،گلادیاتور، شجاع دل، ژولیوس سزار و …

    Kingsbountyهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • SaMaN گفت:

    به جز گاندی هیچکدوم دیگرو ندیدم 🙁

  • CPT PRICE141 گفت:

    خخخ ی مشت فیلم که در حد اهنگای ارباب حلقه ها و گلادیاتور هم نیستن رو گذاشتن جز لیست

    این لیست باید جز سمی ترین لیست تاریخ سینما معرفی بشه، کسی که این لیستو ساخته احتمالا قبل از سال ۲۰۰۰ از دنیا رفته عمرش قد نکشید شاهکارای حماسی اصلی رو ببینه.

    واقعا فاز گیمفا رو درک نمیکنم که همچین سمی رو منتشر کرده ناشر سمی بود شما دیگه چرا؟

    esmaaiel_63
بهترین حماسه‌های تاریخی سینما طبق امتیاز راتن تومیتوز - گیمفا