معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول

نصیر فرزان
۱۸:۱۲ ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

بازی‌های ابرقهرمانی از طرفداران زیادی برخوردارند. در این مقاله به معرفی ۲۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت‌های مارول خواهیم پرداخت.

از ۸۰ سال قبل بدین سو، کمیک‌های مارول (Marvel)، شخصیت‌های فراموش‌نشدنی و نمادین بسیاری خلق نموده‌اند. این ناشر که قهرمانان مشهوری از قبیل مرد عنکبوتی، Iron Man، چهار شگفت‌انگیز و کاپیتان آمریکا را به دنیا معرفی نموده، توسط عناوین سینمایی بلاک‌باستری متعدد، موفق به خلق جهانی در هم تنیده شده است. جهانی که در آن شخصیت‌های مختلف مارول با یکدیگر ارتباط دارند و داستان زندگی هرکدام از آن‌ها بر دیگری اثر می‌گذارد. دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe)، که به صورت اختصاری به نام MCU نیز یاد می‌شود، موفق شده تا شخصیت‌های خود را به نحوی به مخاطبین معرفی کند که تا به حال نظیر آن، از سوی هیچ ناشر دیگری دیده نشده بود. زمانی که مارول در سال ۲۰۰۹ به شرکت دیزنی (Disney) ملحق گردید، بر شهرت و محبوبیت شخصیت‌های جذاب این ناشر به مراتب افزوده شد. دیزنی که تا پیش از این، از فرنچایز Star Wars و انیمیشن‌های پیکسار (Pixar) نیز بهره می‌بُرد،  با الحاق مارول، توانست جامعه طرفداران خود را به طور بی‌سابقه‌ای گسترش داده و به یکی از بزرگ‌ترین برَندهای دنیای سرگرمی تبدیل شود.
از سال‌ها قبل، پیش از این‌که طرفداران با رابرت داونی جونیور (Robert Downey Junior) به عنوان تونی استارک (Tony Stark) آشنا شوند، اقتباس‌های بسیاری از شخصیت‌های مارول در مدیوم گیمینگ صورت گرفته است. از عناوین سبک Beat-’em-up گرفته تا بازی‌های مبارزه‌ای و معمایی، از قهرمانان مارول در ژانرهای متعددی رونمایی شده است. در این مقاله، به معرفی ۲۰ بازی برتر مارول خواهیم پرداخت. فهرستی که در ادامه خواهید خواند، از عناوین آرکید گرفته تا بازی‌های AAA با بودجه عظیم را شامل می‌شود؛ با ما همراه باشید.

Captain America and the Avengers – 1991

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

یکی از اولین‌ عناوین اقتباس شده از قهرمانان مارول، یک بازی دوست داشتنی در سبک Beat-’em-up به نام Captain America and the Avengers بود. این بازی آرکید که بعدها برای کنسول‌های Super NES و Genesis پورت شد، زمانی در دسترس قرار گرفت که انتقام‌جویان از شهرت کنونی خود برخوردار نبودند. شخصیت‌های محبوب بسیاری از قبیل کاپیتان آمریکا و Iron Man در کنار Vision و Hawkeye در این بازی حضور داشته و در کنار یکدیگر، برای از بین بردن ۳ شرور داستان یعنی Mandarin ،Ultron و Juggernaut تلاش می‌کردند. این در حالیست که آنتاگونیست اصلی بازی Red Skull نام داشت. یک نازی افراطی که فکر تسخیر دنیا را در سر می‌پروراند. یکی از ویژگی‌های جذاب Captain America and the Avengers، توجه آن به شخصیت‌های کمتر شناخته شده‌ی مارول از قبیل Wonder Man و Namor بود؛ قهرمانانی که با حضور کوتاه مدت خود در این بازی، غنای دنیای کمیک‌بوک‌های مارول را به بازیکنان نشان دادند.

Spider Man: The Video Game – 1991

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

این بازی تولید شده توسط سگا که در سبک Beat-’em-up قرار داشت، از مرد عنکبوتی به عنوان قهرمان خود بهره می‌بُرد. با این حال، این اثر بیش از آن‌چه که تصور کنید، به خانواده اسپایدی (Spidey) تعلق داشت. بازی آرکید و چهار نفره‌ی Spider Man: The Video Game، به بازیکنان اجازه می‌داد تا از بین شخصیت‌هایی از قبیل Hawkeye , Sub Mariner , Black Cat و مرد عنکبوتی یکی را انتخاب کنند. این تعدد شخصیت‌های مختلف، زمینه را برای اجرای فنون متنوع و متفاوت فراهم می‌نمود چرا که تمرکز حرکات مرد عنکبوتی و Black Cat روی مِلی (Melee) قرار داشت؛ در حالی که Hawkeye و Sun Mariner از طریق اجرای حملات از مسافت دورتر، دشمنان را از پا در می‌آوردند. نکته جالب توجه راجع به این بازی این نکته بود که شما قادر بودید تا از قابلیت پرتاب تار مرد عنکبوتی به منظور فرار از مخمصه، زمانی که توسط دشمنان متعدد احاطه می‌شدید، استفاده نمایید.

X-Men – 1992

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

گیمرهای قدیمی کمی پیدا می‌کنید که اقدام به خرید این بازی آرکید کلاسیک و محبوب نکرده باشند. X-Men، در زمان عرضه یک عنوان بزرگ محسوب می‌شد و موفق گردید تا بازیکنان بسیاری را به سوی خود جلب نموده و به یک بازی پرطرفدار تبدیل شود. نسخه دیلاکس این بازی به شما اجازه می‌داد تا توسط ۶ شخصیت مختلف در دو صفحه مجزا، به صورت همزمان به تجربه بازی بپردازید. این در حالیست که هرکدام از قهرمانان قابل بازی، از حرکات و فنون منحصر به فرد برخوردار بودند. نکته جالب توجه راجع به این اثر این بود که علاوه بر شخصیت‌های محبوب و همیشگی فرنچایز X-Men، شما قادر بودید تا توسط Dazzler نیز به تجربه این عنوان بپردازید. در عصری که هنوز کات‌سین‌های از قبل ساخته شده به بازی‌های رایانه‌ای وارد نشده بودند، این محصول هنری، سینمایی‌ترین تجربه ممکن را برای بازیکنان رقم زد.

The Punisher – 1993

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

اگر بخواهیم از تیره‌ترین ضدقهرمان‌های مارول نام ببریم، احتمالا Punisher در صدر فهرست جای خواهد گرفت. این شخصیت که به گرفتن انتقام هولناک از جنایت‌کاران مشهور است، به عنوان قهرمان بازی سبک Beat-’em-up سگا در سال ۱۹۹۳ برگزیده شد. در بازی The Punisher، شما کنترل فرانک کسل (Frank Castle) یا نیک فیوری (Nick Fury) را به عهده گرفته و وظیفه دارید تا با اشرار خیابانی و جنایت‌کاران مکار به مبارزه بپردازید. این بازی که به ریشه‌های کمیک‌بوکی خود متعهد بود، حتی با در نظر گرفتن استانداردهای سبک Beat-’em-up، یک عنوان خشن محسوب می‌شد؛ چرا که نیک فیوری و فرانک‌ کسل در جریان مبارزه، از سلاح گرم استفاده می‌کردند.

Spider Man and Venom: Maximum Carnage – 1994

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

در زمان رونق بازار کمیک‌بوک‌ها در دهه ۹۰، قهرمان‌های متعدی به دنبال‌کنندگان این آثار معرفی شدند. در این بازه زمانی، به کرات دیده می‌شد که یک شخصیت شرور، تغییر نقش داده و به یک ضد قهرمان تبدیل شود. این موضوعی است که در مورد ونوم (Venom) نیز صادق بود. او که همواره یکی از دشمن‌های اصلی مرد عنکبوتی محسوب می‌شد، پس از مدتی به نسخه‌ی نیرومندتر اسپایدی تبدیل شد. در این شرایط، نیاز به این دیده می‌شد که یک رقیب قدرتمند برای ونوم و مرد عنکبوتی خلق شود؛ این گونه بود که شخصیتی شرور به نام کارنج (Carnage) به مخاطبین معرفی شد. دو سال پس از معرفی کارنج، یک بازی آرکید تولید شد که به بازیکنان اجازه می‌داد تا در قالب مرد عنکبوتی یا ونوم، به مبارزه با کارنج بپردازند. این در حالیست که شخصیت‌های شرور دیگری از قبیل Demogoblin و Shriek نیز در بازی Spider Man and Venom حضور داشتند. با این‌که عناوین مبارزه‌ای متعددی در دهه ۹۰ تولید شدند اما این بازی موفق شد تا به لطف طراحی جذاب و اشارات به موقع به کمیک، بازیکنان زیادی را به سوی خود جذب کند.

Marvel vs Capcom – 1996

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

در اوج حکم‌رانی کپکام (Capcom) بر بازی‌های سبک مبارزه‌ای، به لطف تلفیق دو فرنچایز کاملا متفاوت، یکی از برترین مجموعه بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ متولد شد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که کپکام تصمیم گرفت تا شخصیت‌های خود را با تعدادی از قهرمانان کمیک‌بوکی مارول یکجا کند؛ نتیجه این اقدام، خلق یک بازی مبارزه‌ای باکیفیت و سریع بود که از حرکات ترکیبی جذابی بهره می‌بُرد و بازیکنان برای برتری بر رقبا، باید از یک استراتژی مناسب استفاده می‌کردند. با این‌که عرضه Marvel vs Capcom در سال ۱۹۹۶، یک نقطه عطف در بازی‌های مبارزه‌ای محسوب می‌شد، این مجموعه توسط نسخه دوم خود که در سال ۲۰۰۰ عرضه شد، به اوج شهرت رسید. فهرست طویل شخصیت‌های بازی، در کنار گیم‌پلی جذاب آن، این اثر را به یکی از برترین عناوین مبارزه‌ای تا آن زمان تبدیل کرد.

Spider Man 2 – 2004

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

اکتیویژن (Activision) در دهه ۲۰۰۰، عناوین متعددی در ارتباط با شخصیت مرد عنکبوتی تولید کرد. قابلیت پرتاب تار، وجه مشترک کلیه عناوین تولید شده توسط اکتیویژن محسوب می‌شد؛ با این‌حال، این ویژگی پس از معرفی اولیه خود در Spider Man 2، توانست بازیکنان بسیاری را به سوی خود جذب کند. این عنوان که برای کنسول پلی استیشن ۲ عرضه شد، احتمالا اولین بازی رایانه‌ای محسوب می‌شود که به بازیکنان اجازه داد تا حس و حال واقعی ماجراجویی در قالب مرد عنکبوتی در شهر نیویورک را تجربه کنند. با این‌که عناوین بعدی تولید شده حول محور این شخصیت، به وضوح از کیفیت بصری بالاتری برخوردار بودند اما این Spider Man 2 بود که توانست برای نخستین بار اقتباسی شایسته از مرد عنکبوتی را تقدیم طرفداران این شخصیت کند.

Hulk Ultimate Destruction – 2005

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

بازی‌های متعددی از شخصیت محبوب هالک (Hulk) استفاده کرده‌اند: با این وجود، Hulk Ultimate Destruction، اولین عنوانی بود که می‌دانست که باید از این غول سبز رنگ به چه منظور استفاده کند؛ برای در هم کوبیدن و در هم کوفتن دشمنان. این بازی جهان‌باز، به لطف آزادی‌های زیادی که به هالک داد، تا حد زیادی موفق شد تا حق مطلب را برای این شخصیت ادا کند. فرمول Hulk Ultimate Destruction ساده است؛ شما در این بازی، نقش قهرمانی را به عهده دارید که علاوه بر انجام کارهای قهرمانانه، همه آن‌چه که در مقابلش قرار می‌گیرند را از بین می‌برَد. برخلاف Spider Man 2، برای این بازی باکیفیت هرگز دنباله‌ای عرضه نشد؛ آن هم در حالی که طرفداران برای سال‌های متمادی انتظار پخش خبری راجع به انتشار نسخه جدید آن را داشتند.

Marvel Ultimate Alliance – 2006

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

سال‌ها پیش از این‌که MCU اقدام به خلق قهرمان‌های متعدد در سبک اکشن کند، Marvel Ultimate Alliance به شما اجازه می‌داد تا در قالب یک تیم، از همه قهرمانان محبوب‌تان استفاده نمایید. دو نسخه‌ی MUA، به لطف گیم‌پلی ایزومتریک خود که به بازیکنان اجازه می‌دادند تا از ۴ شخصیت در عین زمان استفاده کنند، موفق به کسب شهرت بالایی شدند. این عناوین، شما را قادر می‌ساختند تا تیم مورد نظر خود را ایجاد کرده و از بین شخصیت‌هایی از قبیل Wolverine، مرد عنکبوتی، Daredevil و کاپیتان آمریکا یکی را انتخاب کنید. این بازی از وجود شخصیت‌هایی که تا آن زمان هنوز از شهرت بالایی برخوردار نبودند نیز بهره می‌بُرد؛ بلک پنتر (Black Panther)، یکی از این افراد محسوب می‌شد. Marvel Ultimate Alliance 4 که به صورت انحصاری برای Switch عرضه شد، با وجود این‌که نتوانست موفقیت‌های دو نسخه ابتدایی این فرنچایز را تکرار کند، کماکان یک بازی جذاب و دوست‌داشتنی محسوب می‌شد.

Wolverine – 2009

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

سری فیلم‌های Wolverine Origins، آثار چندان ارزشمندی محسوب نمی‌شوند؛ با این حال، بازی Wolverine که در سال ۲۰۰۹ ارزش شد، به راحتی یکی از بهترین عناوین ساخته شده براساس شخصیت‌های مارول است. استودیوی ریون سافتور (Raven Software)، اقتباسی آزاد از سری فیلم‌های Wolverine Origins داشت و با تلفیق آن‌ها با Lore موجود در کمیک‌بوک‌های این شخصیت محبوب، اقدام به خلق Wolverine 2009 در سبک هک اند سلش نمود. در این بازی، به لطف قابلیتی به نام Marquee، ولورین قادر بود تا پس از آسیب دیدن، زخم‌های خود را درمان نماید. در این زمان، شما می‌توانستید تا پروسه‌ی ترمیم بافت‌های عضلانی ولورین را پس از تحمل زخم‌های عمیق و کشنده با کیفیت بصری بالا مشاهده کنید. این ویژگی، یکی از موارد جذابی بود که برای نخستین بار در یک بازی مرتبط با ولورین از آن استفاده شد؛ تنوع فنون و حرکات این شخصیت، در کنار دشمنان متنوعی که در بازی با آن‌ها مواجه می‌شدید، Wolverine 2009 را به یک بازی محبوب تبدیل نمود.

Marvel Pinball 2010

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

چندین سال قبل، برای عناوین بسیار موفق یک بازی پینبال رومیزی در سبک آرکید عرضه می‌شد؛ بازی‌هایی که معمولا از آن‌ها در کافی شاپ‌ها استفاده می‌گردید؛ چرا که پینبال، به یک تفریح تفننی تبدیل شده بود و گاه و بی‌گاه باعث می‌شد تا بازیکنان در اوغات فراغت خود، در کنار دوستان‌شان به تجربه آن بپردازند. در چنین شرایطی، Zen Pinball اقدام به تولید عناوین پینبال متعددی نمود و میزهای مجازی این بازی را در حالی که ارتباط نزدیکی با فیلم‌ها و سریال‌های محبوب داشتند، برای بازیکنان به ارمغان آورد. Marvel Pinball، محلی برای ایجاد دسترسی بازیکنان به همه‌ی این میزهای مجازی طراحی شده محسوب می‌شود که در ابتدا از ابرقهرمان‌هایی از قبیل مرد عنکبوتی و Wolverine استفاده نمود. پس از مدتی، با عرضه یک بسته الحاقی برای این بازی، شخصیت‌هایی مانند هالک و Infinity Gauntlet نیز راهی این عنوان شدند.

Spider Man: Shattered Dimensions- 2010

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

استودیوهای اکتیویژن و بیناکس (Beenox) در طول سالیان متمادی، اقدام به تولید عناوین متعددی حول محور شخصیت مرد عنکبوتی نمودند؛ بازی‌هایی که هرکدام، نقدها و بازخوردهای متفاوتی را دریافت نمودند و نوع استقبال از هر نسخه، با دیگری تفاوت‌های فاحشی داشت. در این زمان Shattered Dimensions با نگاهی خلاقانه، اقدام به گرد هم آوردن مرد عنکبوتی از دنیاهای موازی در یک مکان مشترک نمود. در این اثر، شما می‌توانید هم در قالب Amazing Spider Man و هم در قالب نسخه‌های آلتیمت (Ultimate) این شخصیت محبوب، به تجربه بازی بپردازید. این در حالیست که Spider Man 2099 و Spider Man Noir نیز از شخصیت‌های قابل انتخاب بازی محسوب می‌شدند. به لطف حضور این شخصیت‌های متعدد، سناریوی بازی از کشش و جذابیت بسیار بالایی برخوردار بود؛ این در حالیست که از این ویژگی، در دیگر بازی‌های ساخته شده حول محور شخصیت مرد عنکبوتی تا آن زمان استفاده نشده بود. اقتباس Shattered Dimensions از کمیک‌های Spider Verse، منجر به خلق یک بازی دوست‌داستنی و باکیفیت شد که توانست بازیکنان زیادی را یک بار دیگر با شخصیت مرد عنکبوتی آشتی دهد. موفقیت این بازی، در ادامه منجر به تولید یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما یعنی Spider Man: Into the Spider Verse شد.

Marvel Puzzle Quest – 2013

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

سری بازی‌های Puzzle Quest، به افسانه‌هایی می‌پردازند که در آن‌ها شمشیر و جادوگری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این مجموعه، از همان ابتدا به لطف مکانیک‌های نقش‌آفرینی خود، شروعی درخور تحسین داشت و توانست تا رضایت بازیکنان را کسب نماید. در طول سالیان اخیر، دنباله‌های متعددی برای این مجموعه بازی‌ها ارائه شده است؛ با این‌حال، Marvel Puzzle Quest، احتمالا موفق‌ترین اثر مرتبط با این فرنچایز محسوب می‌شود. این بازی آنلاین که در ابتدا برای پلتفرم موبایل عرضه شد، در طول این سال‌ها دنیای خود را گسترش داده و با افزودن قهرمان‌های متعدد و سناریوهای متنوع به فهرست بلند‌بالای خود، توانسته است تا بازیکنان زیادی را به سوی خود جلب کرده و جامعه هواداران مخصوص خود را ایجاد نماید. با این‌که این اثر، یک بازی رایگان (Free to Play) محسوب می‌شود، بازیکنان روی سخاوت‌مندی آن اتفاق نظر دارند؛ چرا که به شما اجازه داده می‌شود تا بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای، برای مدتی زیاد به تجربه آن بپردازید.

Lego Marvel Super Heroes – 2013

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

سری بازی‌های Lego، همواره از تعداد زیادی شخصیت مختلف بهره برده و به بازیکنان اجازه می‌دهند تا در محیط‌های مختلف به ماجراجویی بپردازند؛ در چنین شرایطی، دیده می‌شود که ابرقهرمان‌های مارول، یک سوژه بسیار خوب برای این مجموعه محسوب می‌شوند. Lego Marvel Super Heroes و دنباله آن، از تعداد زیادی شخصیت متنوع استفاده نموده و به شما اجازه می‌دهند تا با افرادی از قبیل Star Lord، کاپیتان امریکا و Spider Gwen یک تیم نیرومند تشکیل دهید. مثل دیگر عناوین Lego، هر کدام از شخصیت‌ها دارای مهارت‌ها و سیستم مبارزات مختص به خود بوده و معماهایی که باید حل نمایند، بسته به توانایی‌های آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. این موضوعات در کنار هم، باعث می‌شوند تا بتوانید یک بار دیگر به چالش‌هایی که قبلا آن‌ها را سپری نموده‌اید بازگشته و با شخصیت‌های جدیدی که کنترل آن‌ها را در اختیار گرفته‌اید، اقدام به برملا نمودن رازهای پنهان نمایید.

Guardians of the Galaxy: A Telltale Series – 2017

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

استودیوی تل‌تیل (Telltale) در سال‌های اوج خود، تعدادی از آثار بسیار محبوب و عامه پسند را به بازی‌هایی باکیفیت تبدیل نمود. زمانی که Guardians of the Galaxy به لطف دو فیلم بلاک‌باستری خود توجهات بسیاری را به سوی خود جلب نمود، تل‌تیل تصمیم گرفت تا با سبک روایی خاص خود، یک بازی براساس این سری فیلم‌ها تولید نماید. شما در قالب شخصیتی به نام پیتر (Peter) به تجربه این اثر پرداخته و انتخاب‌های‌تان روی اعمال راکت (Rocket) و گامورا (Gamora) اثرگذار بوده و ممکن است باعث خشم و غضب آن‌ها شوند. در نهایت شما با توجه به انتخاب‌هایی که در طول بازی دارید، باید سعی کنید تا از کهکشانی که در آن زندگی می‌کنید به هر قیمتی محافظت نمایید. نکته جالب توجه راجع به Guardians of the Galaxy: A Telltale Story این بود که هرکدام از فصول این بازی، براساس یکی از آهنگ‌های کلاسیک سبک راک نام‌گذاری شده است.

Marvel’s Spider Man – 2018

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

این اثر ساخته شده توسط استودیوی بااستعداد اینسامنیاک (Insomniac)، پس از تعدادی بازی متوسط راجع به شخصیت محبوب مرد عنکبوتی ساخته شد و توانست برای نخستین بار، پتانسیل واقعی این شخصیت را به دنیای گیمینگ نشان دهد. اینسامنیاک، ویژگی‌های مثبت دیگر عناوین ساخته شده بر اساس این ابرقهرمان را یکجا در این بازی جمع نموده و با ارائه یک داستان جذاب، موفق شد تا یکی از برترین عناوین ساخته شده بر اساس یکی از شخصیت‌های مارول را خلق کند. مبارزات Marvel’s Spider Man که از فرنچایز Batman Arkham اقتباس شده‌اند، از عمق بالایی برخوردار بوده و در کنار کات‌سین‌های سینمایی باکیفیت، باعث می‌شوند تا تجربه‌ی ماجراجویی در شهر منهتن به سادگی از ذهن بازیکنان پاک نشود. محبوبیت این ساخته‌ی استودیوی اینسامنیاک به حدی بود که باعث شد تا داستان آن، جایگاه ویژه‌ای در Lore مارول برای خود دست‌و‌پا نماید. باید خاطر نشان کرد که دنیای اسپایدی خلق شده توسط اینسامنیاک، توسط Marvel’s Spider Man 2 ادامه خواهد یافت. عنوانی که به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. این در حالیست که نسخه ابتدایی این بازی محبوب، اخیراً برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر گردید.

Iron man VR – 2020

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

بازی‌های زیادی حول محور به تصویر کشیدن رویاهای دیوانه‌وار ساخته شده‌اند؛ با این‌حال، Iron Man VR موفق شد تا یک تجربه‌ی خاص و ویژه را برای بازیکنان رقم زده و به آنان اجازه دهد تا حس و حال پرواز بر فراز آسمان را تا حد زیادی احساس نمایند. این عنوان که به صورت انحصاری راهی PSVR شد، به شما اجازه می‌دهد تا کنترل یکی از محبوب‌ترین و در عین حال نیرومندترین ابرقهرمان‌های دنیای مارول را به عهده گرفته و به صورت آزادانه، در دنیای آن به ماجراجویی بپردازید. Iron Man VR، بازخورد بسیار مثبتی از سوی منتقدین و بازیکنان دریافت کرد و همه نسبت به جذابیت بالای مکانیزم‌ پرواز آن اتفاق نظر داشتند؛ موضوعی که به نمایش گذاشتن آن در یک بازی واقعیت‌ مجازی، دشواری‌های بسیاری دارد.

Marvel’s Avengers – 2020

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

این اثر که بیشتر به دلیل Live Service بودن خود جنجال‌ساز شد، بازخوردهای مختلفی از سوی بازیکنان دریافت نموده است. تعدادی از گیمرها توانسته‌اند تا با به‌روزرسانی‌های متعدد آن خود را وقف داده و عده‌ای دیگر، تجربه این بازی را یکنواخت و خسته‌کننده می‌دانند. با این وجود، فارغ از این‌که راجع به Marvel’s Avengers چه فکر می‌کنید، نمی‌توان منکر این‌ موضوع شد که این بازی در نهایت، یک پکیج درخور توجه محسوب می‌شود. استودیوی کریستال دینامیکس (Crystsl Dynamics)، موفق به ساخت یک کمپین تمام عیار برای این بازی شده و از ابرقهرمان‌های جدیدی از قبیل کامالا خان (Kamala Khan) که به نام Ms Marvel نیز یاد می‌شود، بهره می‌برَد. کمیک این شخصیت، زندگی یک زن مسلمان با توانایی‌های ویژه را در بازه‌‌های زمانی مختلف شرح داده و تلاش او برای مبارزه با جنایت‌کاران را به تصویر می‌کشد. Marvel’s Avengers، تلاش کرده تا به‌ منبع اقتباسی خود وفادار بوده و سیر داستانی این شخصیت را به همان صورت تعقیب نماید. در Marvel’s Avengers، شما کنترل شخصیت‌های مختلفی را در اختیار می‌گیرید. این در حالیست که توانایی‌های هرکدام از آن‌ها با دیگری به صورت قابل ملاحظه‌ای تفاوت دارند. برای مثال، هالک هر آن‌چه که در مقابلش قرار می‌گیرد را تخریب می‌کند؛ در حالی که Iron Man، اقدام به مبارزه با دشمنان از فاصله‌ی دور می‌نماید. پیش از انتشار Marvel’s Avengers، عده زیادی از بازیکنان نسبت به موفقیت آن شک و تردید داشتند؛ اما در نهایت می‌توان گفت که این بازی در کنار ایرادات غیر قابل کتمان خود، یک عنوان نسبتا موفق محسوب می‌شود.

Spider Man: Miles Morales – 2020

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

عنوان Marvel’s Spider Man از استودیوی اینسامنیاک، به صورت ضمنی به شخصیت محبوب مایلز مورالز (Miles Morales) اشاره کرد و بازیکنان برای مدتی راجع به عرضه یک بازی مرتبط با او گمانه‌زنی کردند. پس از انتشار Miles Morales، بازیکنان توانستند تا در قالب این شخصیت، به ماجراجویی در دنیای مرد عنکبوتی بپردازند. این عنوان، نسبت به ساخته قبلی استودیوی اینسامنیاک از بهبودهای قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود. Miles Morales دارای یک داستان اورجینال و شخصیت‌های شرور جذاب بود و توانست فارغ از وقایع نسخه قبلی، به یک بازی ابرقهرمانی تمام و کمال تبدیل شود. مایلز در غیاب پیتر، وظیفه دارد تا از شهر محل زندگی خود محافظت کند؛ این در حالیست که او با مشکلات خانوادگی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. نکته جالب توجه راجع به Miles Morales در قیاس با نسخه قبلی این بود که وقایع ان در فصل زمستان جریان دارد و این موضوع به خودی خود، جلوه بصری دلنشین و جذابی به آن می‌دهد.

Guardians of the Galaxy – 2021

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

پس از این‌که Marvel’s Avengers نقدهای مثبت و منفی بسیاری دریافت نمود، بسیاری از بازیکنان نسبت به موفقیت این ساخته جدید استودیوی اسکوئر انیکس (Square Enix) تردید داشتند. وقایع Guardians of the Galaxy که توسط شعبه ایدوس مونترئال (Eidos Montreal) تولید شد، در یک کهکشان دیگر جریان داشته و داستانی اورجینال را براساس کتاب‌های کمیک مرتبط با نگهبانان کهکشان روایت می‌کند. Guardians of Galexy، پس از انتشار با استقبال منتقدین مواجه شد و به لطف داستان احساسی و درگیرکننده خود، توانست به یک بازی ابرقهرمانی شایسته تبدیل شود. در این بازی، تعدادی از شخصیت‌های طرد شده فضایی، گرد هم آمده و برای مقابله با خطری که کهکشان ان‌ها را تهدید می‌کند، با یکدیگر همکاری می‌نمایند. شما در این اثر در نقش پیتر کویل (Peter Quill) ظاهر شده و به عنوان رهبر گروه، وظیفه دارید تا به پیشروی در بازی پرداخته و سایر هم‌تیمی‌های خود را هدایت کنید.

امینهادی صفائیEA GAMERCameraManmohammad reza gamerUNCLE ARTHURSpider-ManMajimaDARKSIREN❤GOD OF WAR❤mh.pREZAGAMERmarioLonesome guyBoogimanata.express????Jack CarverMR.BADGUY🤘Mohsenj74

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی بهترین بازی‌های ساخته شده بر اساس قهرمان‌های مارول - گیمفا