قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا
قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا
قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا
قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا

قدرتمندترین شرورهای مارول

علی محمدپناه
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
قدرتمندترین شرورهای مارول

با اینکه شرورهای ماندگاری در فیلم‌های مارول به نمایش گذاشته شدند اما قدرتمندترین شرورهای مارول کدام هستند؟

مطمئناً نمی‌توان به‌راحتی عنوان قدرتمندترین شرور مارول را به دست آورد چراکه دنیای کمیک پر از دشمنانی است که نه‌تنها در دل مردم بلکه در دل قهرمانان نیز ترس می‌اندازند. این شرورهای قدرتمند طیف وسیعی را شامل می‌شوند که از جنگ‌سالاران بیگانه گرفته تا موجودات اهریمنی، نیمه خدایان و حتی خدایان کیهانی مارول را شامل می‌شود.

با پیشروی دنیای سینمایی مارول، طرفداران عادی روز به روز با قدرتمندترین شرورهای مارول آشنا می‌شوند و همین نیز ثابت می‌کند که فیلم‌ها می‌توانند برای سال‌های آینده بدون نگرانی با حضور شرورهای بسیار قدرتمند و جذاب زیادی باشند. با حضور Fantastic Four و X-Men در آینده دنیای سینمایی مارول، این فرصت نیز وجود دارد که ابرشرورهای بیشتری از کمیک‌های مارول به دنیای سینما بیایند و طرفداران را به وجد بیاورند. مطمئناً وقتی این ابرشروران با قهرمانان مبارزه می‌کنند، طرفداران می‌توانند شاهد نبردهای حماسی و خیره‌کننده باشند. در ادامه همراه با ما باشید تا با قدرتمندترین شرورهای مارول آشنا شوید.

۳۵. آدانا

قدرتمندترین شرورهای مارول

آدانا (Adana) قبلاً به‌عنوان شروری تمام عیار معرفی شده بود و همه این‌ها به‌خاطر قابلیت او برای انجام کارهای خائنانه همانند سوزاندن روح قربانیان خودش از طریق چشمان آن‌ها بود. از آن زمان نیز او نه‌تنها قوی‌تر شده بلکه لایت‌برینگر لوسیفر را نیز به مالکیت خودش در آورده است و بُعد جهنمی خودش را ایجاد کرده است. ناگفته نماند که او جهان را به حالت آخرالزمانی پر از هیولاهای مختلف در آورده بود. او همچنین مهارت بسیار زیادی در حیله‌گری و دستکاری دارد و شخصیت بلید را قانع کرده بود تا تنها کسی که قادر به کشتنش است را به قتل برساند. در مدت کوتاه، آدانا توانسته بیش از هر شرور دیگری در سال‌های اخیر به دنیای مارول آسیب برساند.

۳۴. شخصیت تکامل عالی

قدرتمندترین شرورهای مارول

یکی از قدرتمندترین کارهایی که یک شرور می‌تواند انجام بدهد، این است که زندگی را به همان اندازه که از بین می‌برد، خلق کند. شخصیت تکامل عالی یا High Evolutionary نیز همچنین شروری است و بینندگان بیشتر با او در فیلم سینمایی Guardians of the Galaxy Vol. 3 از دنیای سینمایی مارول آشنا شدند. در حدود یک سال گذشته، تأثیر او پس از خلق خواهر آدام وارلاک به نام ایو و کشتن کلون ولورین به نام تالون ملقب به X-23 نیز بسیار گسترش پیدا کرده است. دسترسی او به Evolutionary Accelerator باعث شده تا او هم خودش تکامل پیدا کند و هم در طول زمان قدرتمندتر شود و با این کار نیز شکست دادن او سخت‌تر شده است.

۳۳. کله سرخ یا رد اسکال

قدرتمندترین شرورهای مارول

شخصیت کله سرخ یا The Red Skull یکی از با ابهت‌ترین شخصیت‌های شرور مارول به شمار می‌رود. هر قهرمانی صرف نظر از سطح قدرتش، می‌تواند به‌راحتی او را با یک مشت سریع و بلادرنگ شکست بدهند. با این حال، قدرت واقعی می‌تواند به همان اندازه که در مشت فرد باشد، در کلمات قرار داشته باشد. این صدای او است که باعث شده تا رهبر هایدرا در طول سال‌ها چنین حضور ماندگاری در مارول داشته باشد. آینده تاریک Avengers: Twilight نشان می‌دهد که چطور قدرت کلمات رد اسکال برای حفظ زندگی اختصاصی‌اش سال‌ها پس از مرگش کافی است. حتی زمانی که او می‌میرد، پیام و هدف خطرناک او همچنان زنده می‌ماند.

۳۲. سیبرتوث یا دندان خنجری

قدرتمندترین شرورهای مارول

همان‌طور که رویداد Sabretooth War در کمیک‌های مارول ادامه پیدا می‌کند، داستان حول محور این شخصیت بیشتر و حساس‌تر می‌شود. سیبرتوث معمولاً به‌عنوان یک شرور برای شخصیت ولورین یا دست راست شخصیت شرور دیگری در نقشه‌ای بزرگ است. با این حال، امروزه دوران او به‌عنوان یک پادو به پایان رسیده است. رویداد Sabretooth War باعث شد تا سیبرتوث بسیار خطرناک‌تر از همیشه باشد چراکه او برخی از خونین‌ترین حملات خودش را انجام داد و این در حالی بود که ارتشی از واریانت‌های مولتی‌ورس نیز او را پشتیبانی می‌کردند.

۳۱. شخصیت Super-Adaptoid

قدرتمندترین شرورهای مارول

شاید یکی از ناشناس‌ترین نام‌های موجود در این فهرست، شخصیت Super-Adaptoid باشد که در میان سرسخت‌ترین حریفان قهرمانان مارول قرار دارد. این سایبورگ که توسط AIM ساخته شده است، می‌تواند با قرار گرفتن در نزدیکی هر قهرمان یا شروری، قدرت‌های ظاهری و سلاح‌های آن‌ها را کپی کند. به قول خودش، او یک تیم مجازی یک نفره از انتقام‌جویان است. او حتی می‌تواند قدرت آیتم‌های بین کهکشانی را نیز تقلید کند و این کار را نیز با مکعب کیهانی انجام داده بود و تنها با اداره خودش توانست به یک تهدید کیهانی تبدیل شود.

۳۰. شخصیت نال

قدرتمندترین شرورهای مارول

برای سال‌ها زمینه‌سازی برای معرفی شخصیت نال (Knull) در دنیای کمیک‌های مارول انجام شده بود. او خدایی بود که مسئول وجود سیمبیوت‌ها است. نال از خود زمان نیز مسن‌تر است و قبل از اینکه نور سلستیال‌ها او را بیدار کند و او را به سوی ویرانی سوق بدهد، با آرامش درون تاریکی قرار داشته است. برای اینکه قدرت واقعی او را متوجه شوید، باید مجموعه King in Black را مشاهده کنید که در آن، نال تمام دنیاها را با ارتش خودش از سیمبیوت‌ها نابود می‌کند. تمام قهرمانان زمین به همراه قهرمانان بین کهکشانی مانند نگهبانان کهکشان و اتحاد کری و اسکرول لازم بود تا او را متوقف کنند. با این حال، قبل از اینکه همه آن‌ها با هم متحد شوند، نال توانسته بود تا سیلور سرفر، ایکس من، انتقام‌جویان و گروه‌های دیگر را شکست بدهد و برای متوقف کردن یکی از قدرتمندترین شرورهای کمیک‌های مارول نیز به اتحاد بسیار بزرگی نیاز بود.

۲۹. شخصیت Mother of Horrors

قدرتمندترین شرورهای مارول

دوران مدرن کمیک‌های هالک تعداد انگشت شماری از شرورها و تهدیدات عرفانی را به همراه داشت که می‌توانند با نمادین‌ترین شرورهای مارول رقابت کنند اما یکی از آن‌ها توانسته بالاتر از بقیه قرار بگیرد. شخصیت Mother of Horrors شخصیت شرور کمیک The Incredible Hulk از کندی جانسون و نیک کلین است که فراتر از یک کابوس بزرگ است و توانسته وحشتی الدریچی و قدیمی را در پشت هر شخصیت هیولا نامی در دنیای مارول ایجاد کند که فقط مربوط به شخصیت‌های شیطانی نیست بلکه شخصیت‌های پر از کابوس و انسان‌نمایی همچون Man-Thing و گوست‌رایدر را نیز شامل می‌شود.

با این حال، آنچه که سبب شده تا Mother of Horrors وحشتناک‌تر باشد، این است که برخلاف همه شرورهای وحشتناک دیگر در دنیای مارول، او خارج از کنترل یا به قصد One Above All یا همان خدای دنیای مارول خلق شده است. این به معنای آن است که قدرت این شخصیت شرور می‌تواند بدون محدودیت باشد، به گونه‌ای همه شرورهای دیگر فقط می‌توانند رؤیای آن را داشته باشند.

۲۸. کورواچ

قدرتمندترین شرورهای مارول

در دهه هفتاد میلادی، شرور قدرتمندی از مارول وجود داشت که ثابت کرد می‌تواند تمام جهان را با یک ضربه انگشت نابود کند. این شرور نیز کورواچ بود که در قرن سی‌ام زندگی می‌کرد قبل از اینکه قدرت خداگونه به دست آورد و به گذشته برگردد.

در کمیک The Korvac Saga، او می‌خواست تا صلح و کمال را به ارمغان بیاورد اما هزینه آن از دست رفتن آزادی اراده بود. انتقام‎‌جویان با او مبارزه کردند و کورواچ همه آن‌ها را به قتل رساند. کورواچ سپس این مرگ‌ها را معکوس کرد و تنها راه شکست او نیز تسلیم شدن او بود. در کمیک‌های اخیر Iron Man نسخه رباتی کورواچ بازگشته بود و به اندازه کافی قدرتمند بود که مرد آهنی و متحدانش را شکست داد تا اینکه تونی استارک قدرت او را برای تغییر اوضاع دزدید.

۲۷. گور

قدرتمندترین شرورهای مارول

داستان گور داستانی غم‌انگیز است اما از طرفی داستانی است که نشان دهنده تکبر نسبت به آن چیزی است که او واقعاً هست. در کمیک‌ها، گور در ابتدا عضوی از جامعه‌ای بود که خدایان را می‌پرستیدند اما هرگز کسی به دعاهای آن‌ها پاسخ نداد.

وقتی گور به شدت از این موضوع انتقاد کرد، تبعید شد و در نهایت شاهد مرگ همسر و بچه‌اش بود. او خدایان را سرزنش می‌کرد و به دنبال نابودی و کشتن تمام خدایان بود چراکه احساس می‌کرد که آن‌ها به هیچ‌کس اهمیت نمی‌دهند. او اولین سیمبیوت یعنی All-Black را در اختیار داشت که به او این قدرت را می‌داد تا کل پانتئون خدایان را بکشد، کاری که او قرن‌ها قبل از اینکه توسط ثور متوقف شود، انجام داده بود.

۲۶. کانگ فاتح

قدرتمندترین شرورهای مارول

کانگ همیشه یکی از قدرتمندترین شروران مارول بوده است، یک مسافر در زمان که دنیا را فتح کرده بود اما به گذشته سفر کرده تا مطمئن شود که بدون توجه به جدول زمانی، این اتفاق رخ خواهد داد. او بیش از یک بار انتقام‌جویان را در منگنه قرار داده است و همه این‌ها به‌خاطر فناوری‌ است که از آینده آورده است.

با این حال، قدرت واقعی او سرانجام در مینی سریال سال ۲۰۲۲ آشکار شد، جایی که گذشته او به نمایش گذاشته شده بود. یک چیز درباره کانگ این است که چندین نسخه از خودش وجود دارد که به لطف ملاقات با خودش در طول خطوط زمانی وجود دارند. در سری جدید نشان داده شده بود که چطور یک نسخه توانسته در جنگ‌های مختلف زنده بماند و در نهایت حتی قوی‎‌تر از همیشه ظاهر شود.

۲۵. گمشده یا کال هورا

قدرتمندترین شرورهای مارول

مجموعه کمیک اخیر Avengers Beyond از درک لاندی و گرگ لند برخی از نمادین‌ترین تیم‌های قهرمانان و شروران را از مولتی‌ورس گرد هم آورده بود اما در این روند نیز یک شخصیت شرور قدرتمند و کیهانی جدید را نیز معرفی کرده بود. قبل از این مجموعه کمیک، طرفداران کمیک‌ها تردیدی نداشتند که بیاندرها از جمله قدرتمندترین موجودات در عرصه کیهانی مارول هستند و به همین دلیل است که این مجموعه کمیک تازه با آشکار کردن اینکه بیاندرها قدرت خودشان را از وجود دیگری به نام گمشده The Lost One ربوده‌اند، همه را به وجد آورد. این فاتح کیهانی و باستانی از زمان قبل وجود داشته و برای انتقام بازگشته است و این به معنای آن است که الان زمان بسیار بدی برای بیاندر بودن است.

۲۴. شخصیت یورش یا Onslaught

قدرتمندترین شرورهای مارول

این شخصیت موجودی بود که وقتی شکل گرفت که پروفسور ایکس به داخل ذهن مگنیتو رفت و آن را خاموش کرد. با این حال، زمانی که او تمام دردها را در خاطرات مگنیتو دید، مخلوقی ساخته شده از ترس و نفرت را ایجاد کرد. شخصیت یورش تقریباً از هر شرور دیگر مارول در تاریخ قدرتمندتر بود و این موضوع را با کشتن هالک، انتقام‌جویان، چهار شگفت‌انگیز و تعدادی دیگر ثابت کرد و جایگاه خودش را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شرورهای مارول تثبیت کرد. خوشبختانه فرانکلین ریچاردز قهرمانان را با انتقال آ‌ن‌ها به زمینی دیگر نجات داد اما برای متوقف کردن آنسالت فداکاری عظیمی لازم بود. خاطره یورش اخیراً با Krakoa زنده شده است و همین نیز امید را از بسیاری از جهش‌یافته‌های جوان گرفته است.

۲۳. لوکی

قدرتمندترین شرورهای مارول

اگرچه ظاهر فیزیکی لوکی شاید قوی به نظر نرسد اما نبوغ، زبان قدرتمند و تسلطش روی هنرهای عرفانی سبب شده تا او دشمنی چالش‌برانگیز برای انتقام‌جویان و همچنین یکی از قدرتمندترین شرورهای مارول باشد. او همچنین همانند برادرش ثور قدرت خداگونه دارد و در فریبکاری از مهارت زیادی برخوردار است. لوکی همچنین توانایی تله‌پورت، تغییر شکل و تأثیرگذاری روی افراد ضعیف‌النفس را به اراده خودش دارد.

در سال‌های اخیر، لوکی مهارت بیشتری با سلاح‌هایی از جمله نیزه‌ها و عصاها به دست آورده است. با این حال، این عمدتاً به‌خاطر نقش‌آفرینی درخشان تام هیدلستون در دنیای سینمایی مارول بود که باعث شد تا حضور این کاراکتر در کمیک‌ها پررنگ‌تر باشد و حتی باعث شود تا او از یک شرور به سمت یک ضدقهرمان سوق پیدا کند.

۲۲. مگنیتو

قدرتمندترین شرورهای مارول

در دنیای تکنولوژی، مگنیتو این توانایی را دارد که فلز را هر طور که می‌خواهد به اختیارش در بیاورد. همین به تنهایی او را به فردی بسیار خطرناک تبدیل می‌کند. یک حرکت دست باعث می‌شود تا مرد آهنی یا کوئین‌جت گروه انتقام‌جویان به توپی فلزی تبدیل و به فضا پرتاب شوند.

با این حال، چیزی که مگنیتو را از مرگبار بودن باز می‌دارد، اخلاق او است. او فردی رادیکال است که فکر می‎‌کند همه انسان‌ها باید به‌خاطر تعصب خودشان نسبت به جهش‌یافته تاوان بپردازند. با این حال، در مواقع بحران، مگنیتو موجودی دلسوز است که نمی‌خواهد دنیا به پایان برسد و به همین خاطر نیز در برخی موارد، به متحدی غیرمنتظره تبدیل می‌شود.

۲۱. مریدیوس

قدرتمندترین شرورهای مارول

رویارویی ادی براک با نال در نهایت منجر به نابودی او یا قدرتمندتر شدنش می‌شد. با این حال، ادی براک توانست عنوان نهایی پادشاه سیاه‌پوش (King in Black) را به دست بیاورد و حالا این ونوم سابق تجسم مسلم تاریکی کهن است. متأسفانه باز کردن هوش مشترک سیمبیوت‌ها در طول زمان و مکان، ادی را با تجسم نهایی آخرین پادشاه سیاه‌پوش یعنی مریدیوس که رهبر چندین پادشاه سیاه‌پوش دیگر و همچنین نسخه آینده خود ادی است، رودررو کرد.

این سرنوشت تاریک که توسط آل یوینگ، رام وی، برایان هیچ و تعدادی دیگر از هنرمندان مارول ایجاد شده بود، بلافاصله ماندگار شد و نشان داد که در پایان جهان مارول و میلیون‌ها سال در آینده، ادی براک یکی از معدود خدایان تاریک خواهد بود که همچنان پابرجا است.

۲۰. اولترون

قدرتمندترین شرورهای مارول

هنک پیم در ابتدا اولترون را با استفاده از ذهن خودش به‌عنوان طرح اولیه ایجاد کرد و به این هوش مصنوعی نیز هوشی در سطح نابغه داد و همین نیز باعث شد تا او بتواند خودش را چندین بار ارتقا بدهد و سپس به انتقام‌جویان حمله کند. با بدن آدامانتیوم، قدرت‌های اولترون فراتر رفت و همین نیز او را به یکی از قدرتمندترین شرورهای مارول تبدیل کرد.

کشتن او بسیار سخت است و این واقعیت را نیز باید در نظر گرفت که او می‌تواند فناوری را از راه دور کنترل کند و حتی انسان‌ها را برای انجام مأموریت‌های مختلف هیپنوتیزم کند. هوش دائماً در حال تکامل اولترون سبب شده تا او پا به پای برخی از بهترین شرورهای کتاب‌های کمیک قرار داشته باشد.

۱۹. دارک فینکس

قدرتمندترین شرورهای مارول

نویسنده‌های مجموعه کمیک‌های X-Men تصمیم گرفتند تا با تبدیل کردن جین گری به قدرتمندترین جهش‌یافته ممکن، خواننده‌ها را شگفت‌زده کنند. با قرار دادن جین در معرض تشعشعات کشنده، او به‌عنوان فینکس ظاهر شد که شکلی فیزیکی و ماورایی از Phoenix Force است. در نهایت نیز قدرت‌های افزایش یافته او باعث فساد او شدند و جین را دیوانه کردند و سبب شدند تا او جهان‌های بیگانه را از بین ببرد.

فینکس با استفاده از قدرت تله‌کینتیک و ذهنی خودش فراتر از دوستانش بود و در نهایت به زندگی خودش پایان داد تا از مرگ بیشتری جلوگیری کند. اگرچه بعداً آشکار شد که این واقعاً جین نبوده بلکه یک کپی از او توسط نیروی فینکس ساخته شده است، کمیک‌های The Phoenix Saga همچنان از کمیک‌های محبوب طرفداران به شمار می‌روند.

۱۸. تانوس

قدرتمندترین شرورهای مارول

تانوس بدون شک مشهورترین شرور بزرگ در دنیای مارول به شمار می‌رود و در کمیک‌‎ها وسواس بسیار زیادی برای ثابت کردن ارزش خودش به مرگ را داشت. با این حال، در سال‌های اخیر، دنیای سینمایی مارول تانوس را به یک نماد تبدیل کرده است. او بازمانده نژادی نابود شده است و مصمم است تا تعادل کاملی را در جهان ایجاد کند.

تانوس حتی بدون دستکش ابدیت نیز از قدرت و مهارت بسیار زیادی برخوردار است و قادر است به‌راحتی قهرمانانی همچون ثور و هالک را شکست بدهد. او با دستکش ابدیت و همچنین هر شش سنگ، قدرتمندترین موجود در جهان به شمار می‌رود.

۱۷. تورانوس

قدرتمندترین شرورهای مارول

عرضه کمیک‌های Immortal Thor موج جدیدی از شروران کیهانی را به همراه داشت که دشمنی برای خدای تندر بودند و سازندگان ال یوینگ و مارتین کوکولو نیز در این زمینه کم نگذاشتند. حتی بدون سنجیدن قدرت خدایان اوتگارد بزرگتر که در سطح بالاتری از ماهیت دنیای مارول قرار دارند، کانون توجه به تورانوس تعلق داشت که به نام اوتگارد ثور نیز شناخته می‌شود. تورانوس شکل واقعی و کهن ثور است و حتی از گالاکتوس نیز پیشی گرفته است.

۱۶. ولکان

قدرتمندترین شرورهای مارول

گابریل سامرز برادر سایکلاپس و هاوک (Havoc) از ایکس من است و بدون شک یکی از قدرتمندترین شرورهای مارول است. از آنجایی که او اساساً قادر است تا انرژی را به هر شکلی کنترل کند، می‌تواند پرتوهای چشم سایکلاپس را منحرف کند، در برابر حملات ذهنی مقاومت کند و حتی توانایی‌های جهش‌یافته‌های اطراف خودش را ربوده یا جذب کند.

وقتی او احساس کرد که توسط پروفسور ایکس مورد خیانت قرار گرفته، نام ولکان را برای خودش برگزید و از این قدرت‌هایش علیه خانواده خودش استفاده کرد. خوشبختانه او شرارت را نه در زمین بلکه در فضا دنبال کرد و تبدیل به رهبر یک امپراتوری بیگانه شد.

۱۵. ایگو

قدرتمندترین شرورهای مارول

ایگو نه‌تنها یک سیاره واقعی است بلکه موجودی خداگونه با قدرت بسیار زیاد است که کنترل کاملی روی فرم فیزیکی خودش دارد و می‌تواند ارتشی از سازه‌ها برای نابود کردن هر چیزی ایجاد کند. علاوه بر این، ایگو می‌تواند انرژی ذهنی قدرتمندی را منتشر کند که هر چیزی را به خاکستر تبدیل می‌کند.

محدودیت‌های قدرت او به‌ظاهر بی‌پایان هستند اما او نابودنشدنی نیست. نقاط ضعف او همان چیزهایی هستند که او را از تبدیل شدن به خطرناک‌ترین تهدید دنیای مارول باز می‌دارند. یکی از این نقاط ضعف نیز نفس واقعی و اعتماد به نفس بیش از حدش است.

۱۴. گالاکتوس

قدرتمندترین شرورهای مارول

گالاکتوس در ابتدا برای مبارزه با چهار شگفت‌انگیز ساخته شده بود و نه یک خدا و نه یک بیگانه است و در واقع، اندکی از هر دوی آن‌ها است. قبل از اینکه بیگ بنگ باعث ایجاد دنیای مارول شود، یک بیگانه از مرگ فرار کرده بود و نتیجه آن نیز گالاکتوس شده بود، موجودی خدا مانند که برای زنده ماندن از سیارات زنده تغذیه می‌کند.

پیشاهنگ او نیز سیلور سرفر است که در بین مخاطبان بسیار شناخته شده است. گالاکتوس قدرت انجام هر کاری را دارد که شامل تغییر ماده، انتقال از راه دور، خلق زندگی، احیای مردگان و موارد دیگر است. حتی رید ریچاردز نیز نمی‌دانست که قدرت‌های گالاکتوس چه حد و مرزی دارند اما استفاده از نقاط ضعف او چندین بار زمین را نجات داده بود. با وجود همه این موارد، گالاکتوس همچنان یکی از قدرتمندترین شرورهای مارول به شمار می‌رود.

۱۳. کارنیج

قدرتمندترین شرورهای مارول

سال‎‌ها از زمانی که سیمبیوت شرور کارنیج فقط دشمن ونوم باشد، می‌گذرد و در جدیدترین کمیک‌های مارول، این قاتل توانسته به سطوح بسیار بالایی از قدرت دست پیدا کند. آخرین مأموریت او نیز شکار و مصرف سیمبیوت‌ها در سراسر مولتی‌ورس مارول است و توانسته جایگاه بسیار بالایی برای خودش به دست بیاورد. ناگفته نماند که او همه این کارها را به‌عنوان یک سیمبیوت انجام می‌دهد بدون اینکه نیازی به میزبان انسانی همچون کلتوس کسدی داشته باشد که او را ضعیف کند.

اغراق نیست اگر بگوییم که کارنیج غیر قابل توقف شده است و توانسته خودش را از نقاط ضعف شناخته شده سیمبیوت‌ها مصون کند، ونوم‌های بی‌شماری را در سراسر جهان به قتل برساند و حتی نال را در یک نبرد شکست بدهد. از آنجا که تنها پادشاه سیاه پوش ادی براک در سر راه او قرار دارد، او در آستانه تبدیل شدن به قدرتمندترین سیمبیوت قرار دارد و بنابراین، یکی از بزرگترین شرورهای مارول است.

۱۲. بیاندر

قدرتمندترین شرورهای مارول

بسیاری از شرورهای مارول می‌توانند ادعا کنند که بزرگترین تهدید علیه جهان هستند اما تعداد اندکی از آن‌ها می‌توانند واقعاً اظهار کنند که خودشان در واقع جهان هستند. وقتی که بیاندر به‌عنوان شخصیت شرور اصلی رویداد کیهانی مارول یعنی Secret Wars معرفی شد، مشخص شد که او نه جهش‌یافته و نه بیگانه است بلکه یک قلمرو جهانی است که به‌عنوان The Beyond شناخته می‌شود و به شکل انسانی متراکم شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، قدرت‌های او بسیار چشمگیر هستند. او قادر است تا بدون هیچ زحمتی موجودات را به اراده خودش نابود و احیا کند و حتی آن‌ها را تغییر شکل بدهد. بیاندر حتی قادر بود که خود مرگ را شکست بدهد.

۱۱. مفیستو

قدرتمندترین شرورهای مارول

یکی دیگر از قدرتمندترین شرورهای مارول، مفیستو است که نیرویی شیطانی به شمار می‌رود و در واقع، شیطان واقعی دنیای مارول است. مفیستو موجود اهریمنی باستانی است که افرادی مانند Blackheart را خلق کرد، ویرانی‎‌های زیادی در Spider-Man: One More Day ایجاد کرد و حتی قهرمان مورد علاقه طرفداران گوست رایدر را به ارمغان آورد.

مفیستو به دلیل تئوری‌های بسیار اشتباه طرفداران مبنی بر اینکه او شرور پشت WandaVision است، مورد توجه قرار گرفت. با این حال، در کتاب‌های کمیک، مفیستو با بیاندر و حتی دکتر دوم سرشاخ شده است. اخیراً مشخص شده بود که ارتشی از مفیستوها در سراسر مولتی‌ورس وجود دارند که همه با هم برای یک هدف کار می‌کنند و همین نیز جایگاه این شرور را بسیار بالا برده است.

۱۰. انایلوس

قدرتمندترین شرورهای مارول

وقتی که نژادی پیشرفته از Negative Zone جهان‌های بی‌ثمر را با هاگ‌های موجودات فضایی پر کرد، آن‎ها نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند که یکی از هاگ‌ها به انایلو تبدیل می‌شود. او به لطف فناوری خالقانش از یک حشره ضعیف به یک جنگجوی درخشان تبدیل شد و تصمیم گرفت تا تمام زندگی‌هایی که او آن‌ها را تهدید می‌داند، نابود کند.

در طول سال‎‌ها، این تهدیدها شامل گروه انتقام‌جویان، چهار شگفت‌انگیز و تقریباً هر تیم ابرقهرمانی دیگر مارول می‌شد. او از توانایی‌های بسیار زیادی برخوردار است و جاودانگی دارد و به همین خاطر نیز وقتی کشته شود، عصبانی‌تر احیا می‌شود.

۹. آپوکالیپس

قدرتمندترین شرورهای مارول

این شخصیت با پوست خاکستری در مصر باستان متولد شد و قبیله‌اش او را رها کردد تا بمیرد. در عوض، او توسط گروهی از جنگجویان پیدا شد که او را به‌عنوان ان صباح نور، اولین جهش یافته جاودان شناختند. در طول سال‌ها، شخصیت Apocalypse نام‌های جدیدی را برای خودش گرفته و قدرت‌های جهش‌یافته‌تری را نسبت به دیگر شخصیت‌های مارول به دست آورده است.

او قادر به تغییر شکل، سرعت و تقریباً هر کار دیگری است و هیچ چالشی وجود ندارد که این شخصیت شرور نتواند آن را شکست بدهد، مسئله‌ای که فیلم X-Men: Apocalypse نتوانست آن را به‌خوبی به نمایش در بیاورد. در نهایت او با تصاحب زمین و تلاشبرای جدا کردن ضعیف‌‎ها از قوی‌ها، توانست بیش از هر دشمن دیگری لرزه به اندام ایکس من بیندازد.

۸. ماگوس

قدرتمندترین شرورهای مارول

بیشتر طرفداران مارول داستان آدام وارلاک را می‌دانند، قهرمانی که به نحوی طراحی شده تا کامل‌ترین و تکامل یافته‌ترین انسان باشد. آدام مدتی پس از اینکه خلق شد، با ماگوس (Magus) روبرو شد، رهبر شیطانی یک امپراتوری مذهبی ظالمانه که هزاران جهان را به بردگی در آورده است.

ماگوس قدرت جادوی کوانتومی فراتر از وارلاک دارد و این در حالی است که آشکار شد که او قبلاً آدام وارلاک بوده و در نهایت فاسد شده و به طرز غیرممکنی قدرتمندتر شده است. وارلاک در نهایت با استفاده از سنگ روح Soul Gem خودش و همچنین کمی کار گروهی توانست ماگوس را شکست بدهد اما امپراتوری هزاران ساله و قدرت بی حدوحصر او سبب شده تا او یکی از بزرگترین شرورهای مولتی‌ورس مارول باشد.

۷. دکتر دووم

قدرتمندترین شرورهای مارول

همه شرورها برای مؤثر بودن نیازی به یک ابرقدرت یا بیگانه بودن ندارند. ویکتور ون دووم را در نظر بگیرید که یکی از والدین خودش را به دست مفیستو از دست داد و دیگری را به یک ظالم و به همین خاطر نیز از قدرت‌های خودش برای اصلاح این اشتباهات استفاده کرد. او با آمیختن عرفان مادرش با علم قدیمی، باعث شد تا بورسیه تحصیلی در آمریکا را دریافت کند.

اما زمانی که آزمایشی صورتش را به طرز وحشتناکی نابود کرد، او تقصیر را گردن دوست و همکارش یعنی رید ریچاردز از گروه چهار شگفت‌انگیز انداخت. دکتر دووم با تسلط بر کشور زادگاهش یعنی لتوریا، به یکی از درخشان‌ترین و شرورترین چهره‌های مارول تبدیل شد. دکتر دووم با کمک هوش و همچنین جادوی ترکیبی خودش توانسته با قهرمانان و شرورانی از همه سیاره‌ها و ابعاد مقابله کند.

۶. مولکول من

قدرتمندترین شرورهای مارول

با یک نگاه به شخصیت مولکول من (Molecule Man) ممکن است فکر کنید که او در مقایسه با شخصیت‌هایی همچون تانوس یا دکتر دووم ضعیف است. مطمئناً ظاهر او فریبنده است چراکه او می‌تواند ماده را به هر شکلی کنترل و دست‌کاری کند. او می‌تواند یک درخت را به آسمان‌خراش یا یک خیابان را به یک دریاچه اسید تبدیل کند.

هر چیزی برای او ممکن است و او می‌تواند با یک بشکن تمام انتقام‌جویان را به خاکستر تبدیل کند، آن هم بدون اینکه نیازی به دستکش ابدیت داشته باشد. به‌نوعی، مولکول من قدرتمندترین شخصیت شرور مارول است و به همین خاطر است که کمتر در داستان‌ها دیده می‌شود.

۵. میکر

قدرتمندترین شرورهای مارول

یکی از قدرتمندترین شرورهای مارول به‌خصوص از لحاظ ذهنی، The Maker است که به نحوی نسخه بد رید ریچاردز به شمار می‌رود. او در ابتدا به‌عنوان نسخه نهایی ریچارد معرفی شده بود ولی به مرور زمان به سمت شرارت سوق پیدا کرده بود. او نام خودش را به میکر تغییر داده و فرمانروایی ترس و وحشتی را در سراسر مولتی‌ورس به راه انداخته است.

میکر جدای از اینکه دشمنی وحشتناک و خطرناک برای گروه چهار شگفت‌انگیز بوده بلکه ونوم را نیز به وحشت انداخته است و در آخرین حضورش نیز آشکار شده بود که او ممکن است برنامه‌های بسیار بزرگی برای مولتی‌ورس در ذهن داشته باشد.

۴. مستر سینیستر

قدرتمندترین شرورهای مارول

ایکس من همیشه شرورهای قدرتمندی همچون مگنیتو، آپوکلیپس و شادو کینگ داشته است. در حالی که شخصیت شرور مستر سینیستر همیشه یکی از بهترین شرورهای مارول به شمار می‌رود اما لزوماً او قدرتمندترین آن‌ها نیست. با این وجود، رویداد Sins of Sinister که اخیراً به پایان رسیده است، این موضوع را تغییر داد. مستر سینیستر با استفاده از فناوری Krakoan و همچنین قدرت‌های پنهان مویرا مک‌تاگرت، خط زمانی را مجدداً راه‌اندازی کند و دنیایی را ایجاد کرد که او در آن قادر مطلق بود. در حالی که مستر سینیستر شکست خورد و خط زمانی بازیابی شد اما او نشان داد که قادر به انجام چه کارهایی است.

۳. دورمامو

قدرتمندترین شرورهای مارول

در میان کسانی که از جادو در دنیای مارول استفاده می‌کنند، دورمامو یکی از قدرتمندترین‌ها به شمار می‌رود که همیشه دشمنی سرسخت برای دکتر استرنج بوده و بر بعد تاریکی حکومت می‌کند. دورمامو بارها قدرت خودش را نشان داده اما آخرین نقشه او که در Guardians of the Galaxy آشکار شد، تلاش او برای فتح کل جهان را نشان داده بود. برای متوقف کردن او نیز نگهبانان کهکشان مجبور بودند تا با اتحاد کری و اسکرول همکاری کنند.

۲. دراکولا

قدرتمندترین شرورهای مارول

ارباب خون‌آشام‌ها بیش از ۵۰ سال است که یک شرور قدرتمند در دنیای مارول بوده اما در چند سال گذشته سطح خودش را افزایش داده است. دراکولا دیگر راضی به خوردن خون بی‌گناهان نیست و اکنون روی سیاست، تأسیس و رهبری ملت خون‌آشام تمرکز کرده است. دراکولا حتی توانست سازمان ملل را وادار کند که ملت خون‌آشام را به رسمیت بشناسند. ملت خون‌آشام سعی کرد تا تصویری خیرخواهانه از خودش به جهان نشان بدهد اما این فقط ظاهر ماجرا بوده و در ادامه ملت خون‌آشام و دراکولا دست به کارهای شرور زدند.

۱. انیگما

قدرتمندترین شرورهای مارول

جدیدترین، مرموزترین و شاید قدرتمندترین شرور در این فهرست، انیگما است. این شخصیت اخیراً در پایان مجموعه Defenders Beyond معرفی شده و هنوز حضورش را در دنیای مارول نشان نداده است اما با این وجود، همه حتی One-Above-All که به‌نوعی خدای دنیای مارول است، از او وحشت دارد. نگاه اجمالی ارائه شده از این شخصیت هم تماشایی و هم ترسناک بود و مطمئناً در آینده از این شخصیت شرور بیشتر خواهیم شنید.


در این مطلب به معرفی و رتبه‌بندی قدرتمندترین شرورهای مارول پرداختیم، شرورهایی که هر کدام از قدرت‌های بسیار زیادی برخوردار هستند.

منبع: screenrant

nobodyنقطه نامریی!جان قمارباز77hander16Joel MorganLeroxnimaهالک ایرانیmr❤GOD OF WAR❤Final seyedARSHIAAAAPorfosor

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا
قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا
قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا
قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا
قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قدرتمندترین شرورهای مارول - گیمفا