سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید
سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید
سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید
سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید

سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید!

آریا مقدم
۱۶:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید

بازی‌های سخت و چالش‌برانگیز همواره در میان گیمرهای هاردکور، از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌اند. در این مقاله به ۱۰ مورد از سخت ترین بازی های تاریخ پرداخته‌ایم. 

یکی از دلایلی که باعث می‌شود بازی‌های ویدیویی برای ما جذاب باشند، چالش‌برانگیز بودن آن‌هاست. کلاً بازی بدون چالش معنا ندارد و اگر چالشی در کار نباشد، عنوان تولید شده جذابیت خاصی نخواهد داشت. البته علاقه به میزان دشواری یا چالش‌برانگیز بودن بازی به شخصیت هر گیمر برمی‌گردد. بعضی از گیمرها با گذراندن چالش‌های سخت در بازی، احساس زنده بودن می‌کنند و عده‌ای دیگر، بیشتر دوست دارند با کمترین میزان چالش یک بازی را به اتمام برسانند و از داستان، طراحی هنری و سایر ابعاد آن لذت ببرند.

به هر حال، بازی کردن مختص به گروه خاصی نیست و هر کسی می‌تواند از ویترین این دنیای جذاب، محصول مورد نظر خود را انتخاب کند و از آن لذت ببرد. اما در این مقاله، ما روی مقوله‌ی خاصی از بازی‌های ویدیویی تمرکز کرده‌ایم، و آن مقوله چیزی نیست جز دشوارترین بازی‌های تاریخ.

برای کسانی که بخش قابل‌توجهی از زندگی خود را به بازی‌های ویدیویی اختصاص داده‌اند، لذت از پا درآوردن یک باس سرسخت، گذشتن از موانع محیطی مرگبار، پشت‌ سر گذاشتن یک مرحله‌ی دشوار و نفس‌گیر و به پایان رساندن یک بازی روی بالاترین درجه‌ی سختی ممکن، وصف‌نشدنی است.

هم‌چنین، چیزهایی است که فقط یک گیمر آن‌ها را تجربه کرده است. برای مثال پرتاب کردن کنترلر از سر عصبانیت، پاک کردن بازی و ذخیره‌های آن به دلیل گیر کردن در یک مرحله از بازی و پز دادن به دوست و آشنا به‌ خاطر تمام کردن عناوین سخت مانند سری Dark Souls! خوب می‌دانید که چه می‌گویم! این‌ها بلاهایی هستند که بازی‌های سخت سر ما آورده‌اند. اما از آن طرف، کسی نیست که بتواند لذت بی‌نهایت پشت‌ سر گذاشتن یک مرحله‌ی سخت را انکار کند! کلاً این لذت با کمتر چیزی در دنیا قابل مقایسه است.

در این مقاله که بیش از یک قسمت خواهد داشت، به سراغ ده تا از سخت‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی رفته‌ایم. بازی‌هایی که در لیست آورده شده‌اند، فارغ از درجه‌ی سختی‌ای که روی آن بازی را تجربه کرده‌اید، دشوار هستند. بازی‌های دیگری نیز هستند که تمام کردن آن‌ها در درجه‌های سختی بالا تقریباً غیرممکن است، اما در درجه‌های سختی پایین‌تر، طاقت‌فرسا و دشوار نیستند. در لیست تهیه شده، برهه‌ی خاصی از تاریخ در نظر گرفته نشده و سعی کردم تا جای ممکن بازی‌هایی از تمام دوران را در لیست بیاورم.

دیگر بیش از این مقدمه‌چینی نمی‌کنم و به اصل مطلب می‌پردازیم. این شما و این ۱۰ تا از سخت‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی.

۱۰- Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

سری بازی‌های Devil May Cry همواره از محبوبیت خاصی در بین گیمرهای ایرانی برخوردار بوده‌اند. بازی‌های این سری با این‌که لزوماً سخت نیستند، اما همواره مخاطب را به چالش کشیده‌اند و مهارت‌های او را در استفاده از کمبوهای مختلف محک زده‌اند. اما جریان در مورد نسخه‌ی سوم بازی کمی فرق دارد. Devil May Cry 3: Dante’s Awakening بدون شک چالش‌برانگیزترین بازی سری و یکی از دشوارترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود. این بازی باعث شد تا نام Devil May Cry بر زبان‌ها بیفتد و دانته به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای صنعت بازی تبدیل شود.

سومین نسخه از Devil May Cry، چند نمونه از سخت‌ترین باس‌فایت‌های تاریخ را در خود جای داده است، اما فقط باس‌های بازی نیستند که آن را چالش‌برانگیز می‌کنند. بازی معماهای دشواری نیز پیش روی مخاطب قرار می‌دهد که حل کردن آن‌ها زمان‌بر است. اما این سختی‌ها هیچ‌وقت بی‌نتیجه نمی‌مانند و بازی همیشه پاداشی خوب برای گذراندن این سختی‌ها به شما می‌دهد. Devil May Cry 3 یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌آید، اما این سختی، به شکلی کاملاً استادانه در مراحل مختلف بازی تزریق شده است، به نحوی که شما هیچ‌گاه از تکرار مراحل خسته نمی‌شوید.

البته کپکام بعد‌ها با انتشار نسخه‌ای اصلاح‌شده از این بازی با نام Devil May Cry 3 Special Edition از سختی بازی کاست تا همه بتوانند بازی را تجربه کرده و به اتمام برسانند، اما نسخه‌ی اصلی این بازی همواره به‌خاطر گیم‌پلی بی‌نظیر، شخصیت‌پردازی ناب و دشواری بسیار زیاد، در یاد گیمرهای هاردکورتر باقی خواهد ماند.

۹- Celeste

Celeste بدون شک یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر ساخته‌شده در یک دهه‌ی اخیر است. قرار گرفتن نام این بازی در کنار عناوینی مانند God of War و Red Dead Redemption 2 به عنوان کاندید بهترین بازی سال ۲۰۱۸، به تنهایی گواهی بر کیفیت بالای این بازی است.

در Celeste، شما در نقش دختری به نام Madeline قرار می‌گیرید که برای رسیدن به هدفی خاص، باید از کوهستان Celeste عبور کند. در این راه موانع زیادی وجود دارد که کار را دشوارتر می‌کنند، اما خود این موانع باعث می‌شوند تا پایان بازی تاثیرگذارتر باشد.

به پایان رساندن Celeste، نیازمند تمرکز و عکس‌العمل بالاست. گیم‌پلی فوق‌العاده‌ی بازی، شما را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که به سازندگان بازی بد و بیراه بگویید! برخی مراحل بازی واقعاً سخت هستند، چرا که زمان‌بندی فوق‌العاده دقیق و تمرکز بالا می‌طلبند. اما پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، واقعاً حس خوبی به شما دست می‌دهد و این سوال برایتان به وجود می‌آید که واقعاً یک پلتفرمر دو بعدی چقدر می‌تواند جذاب و خوش‌ساخت باشد؟ سختی این بازی کاملاً هدفمند و در خدمت داستان تاثیرگذار و تامل‌برانگیز آن است و به همین دلیل، Celeste تا این حد خود را به شکلی خیره‌کننده مطرح می‌کند.

۸- NioH

عرضه‌ی بازی NioH، هدیه‌ای بود به همه‌ی گیمرهای هاردکور که به دنبال یک بازی دشوار، درگیرکننده و پر از چالش بودند. این بازی در سال ۲۰۱۷ ابتدا برای کنسول PS4 و سپس برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و حدود یک سال پیش نیز شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی PS5 این بازی با کیفیت بصری و عملکرد (Performance) بهتر بودیم. با این‌که NioH از طرف بسیاری از منتقدین و گیمرها تحسین شد، اما به نظرم هنوز هم یک بازی آندرریتد به شمار می‌رود و افراد بیشتری باید این بازی خوش‌ساخت را تجربه کنند.

NioH بازی واقعاً چالش‌برانگیزی است. مردن و تکرار چندباره‌ی مراحل در این بازی اتفاقی عادی به شمار می‌آید و باید خودتان را با آن هماهنگ سازید. جالب این‌جاست که خیلی‌ها این موضوع را ندانسته و سراغ بازی می‌روند و وقتی در همان اوایل بازی چندین بار می‌میرند، تازه می‌فهمند به چه دنیای بی‌رحمی قدم گذاشته‌اند.

باس‌فایت‌های دشوار، مراحل پیچیده و پیشرفت آهسته ولی معنادار بازی، همگی از دلایل سختی آن هستند. اما NioH این سختی بیش از حد را با گیم‌پلی روان و درجه یک خود تعدیل می‌کند، به گونه‌ای که مرگ‌های پیاپی، شما را از ادامه‌ی بازی ناامید نمی‌کند و بازی از ریتم نمی‌افتد. تجربه‌ی این عنوان را به تمامی گیمرهای هاردکور پیشنهاد می‌کنم.

۷- Ninja Gaiden

اولین نسخه از سری Ninja Gaiden در سال ۱۹۸۸ برای پلتفرم NES به بازار آمد. این بازی در زمان خود یک موفقیت عظیم برای سازنده‌ها به شمار می‌رفت و خشت محکمی بود برای ساخت یک فرنچایز قدرتمند. این بازی آن‌قدر سخت بود که صدای تمام گیمرهای آن زمان را درآورد! هر کسی که این عنوان را بازی کرده بود، تا مدت‌ها کابوس مرحله‌ی معروف ۲-۶ را می‌دید! البته این تنها مرحله‌ی سخت بازی نبود و مراحل دیگر نیز حسابی مخاطب را اذیت می‌کردند، اما این مرحله چیز دیگری بود! بی‌راه نیست اگر بگوییم چند تا از سخت‌ترین مراحل تاریخ بازی‌های ویدئویی در همین بازی قرار داده شده‌اند.

این سری در نسخه‌های بعدی کمی آسان‌تر شد، اما همواره اصالت خود را حفظ کرده و چالش‌های جذابی را پیش پای مخاطب قرار می‌داد. آخرین عنوان این سری که با نام Ninja Gaiden: Master Collection در سال گذشته منتشر شد، نشان داد که Team Ninja برنامه‌های بلندمدتی برای این فرنچایز محبوب دارد و در زمان نزدیک لازم نیست از این عنوان نوستالژیک خداحافظی کنیم.

۶- Super Meat Boy

یادم می‌آید وقتی این بازی در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، همه از ایده‌های نوآورانه‌ و جدید آن می‌گفتند. من هم بی‌خبر از همه‌جا بازی را نصب کردم و آماده‌ی دیدن این ایده‌های خلاقانه بودم، اما در همان مراحل ابتدایی بازی بود که فهمیدم بازی زیادی سخت است و نمی‌توان هیچ مرحله‌ای را بدون چندین بار مردن پشت سر گذاشت! ظاهر بچه‌گانه و کارتونی بازی باعث می‌شد آدم ناخودآگاه فکر کند که بازی برای مخاطبین کم سن و سال‌تر ساخته شده و به راحتی می‌توان آن را به پایان رساند، اما چشمتان روز بد نبیند! Super Meat Boy در برخی مراحل واقعاً غرور آدم را می‌شکست و او را از ادامه‌ی بازی ناامید می‌کرد!

تمامی مراحل بازی چالش‌برانگیز و دشوار بودند، اما چیزی که باعث می‌شد این بازی لذت‌بخش باشد، کوتاهی این مراحل و نوآوری‌های تیم سازنده در ساخت ابعاد مختلف بازی بود. کاراکتر اصلی که یک تکه گوشت بود، همواره روی سطوح بازی سُر می‌خورد و همین موضوع باعث می‌شد کنترل او در محیط‌های مرگبار بسیار دشوار باشد.

نام این بازی در کشور ما ترجمه‌های عجیب غریبی مانند «بچه گوشت قهرمان» و «تکه گوشت پهلوان» هم داشت که در آن زمان موجبات خنده‌ی خیلی‌ها را فراهم کرده بود!

۵- Contra: Hard Corps

برگردیم به سال ۱۹۹۴ و کنسول دوست‌داشتنی سگا جنسیس. سالی که سخت‌ترین بازی مجموعه‌ی Contra و یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ با نام Contra: Hard Corps توسط کونامی منتشر شد و حسابی گیمرها را به چالش کشید. مجموعه‌ی Contra همواره به سختی بیش از حد معروف بوده است، اما این بازی مفهوم «سخت بودن» را از نو تعریف می‌کند. برخی مراحل Hard Corps آن‌قدر سخت بودند که چند نفری هم نمی‌شد به نصف آن مراحل رسید! البته بین خودمان بماند، ولی گیمرهای آن زمان هم هاردکورتر از گیمرهای این دوره بودند و به راحتی از یک بازی دست نمی‌کشیدند.

Hard Corps با وجود مراحل دشوار و طاقت‌فرسایی که داشت، توانست به یک موفقیت قابل‌توجه برای کونامی تبدیل شود و نام این شرکت را بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیندازد. واقعاً کونامیِ آن سال‌ها با شرکتی که الآن می‌بینیم بسیار متفاوت بود و همواره گیمرها را با بازی‌های جذاب و چالش‌برانگیز خودش غافل‌گیر می‌کرد. آخرین بازی این مجموعه که در سال ۲۰۱۹ با نام Rogue Corps منتشر شد نیز عملکردی بسیار ضعیف داشت و نتوانست یادآور روزهای خوب گذشته باشد.

۴- Bloodborne

بر کسی پوشیده نیست که بازی‌های میازاکی تا چه حد می‌توانند بی‌رحمانه و دشوار باشند. Bloodborne عنوانی است که در سال ۲۰۱۵ به شکل انحصاری برای کنسول PS4 عرضه شد و متای فوق‌العاده‌ی ۹۲ را کسب کرد. گیمرهای سراسر جهان این بازی را به‌خاطر اتمسفر منحصر به فرد، باس‌های به‌یادماندنی، گیم‌پلی جذاب و اتمسفر آن ستودند، اما همگی از سختی بیش از حد این بازی نیز می‌گفتند. البته وقتی نام استودیوی From Software روی جلد بازی حک می‌شود، همه می‌دانند که قرار است برای رد کردن هر مرحله از بازی عرق بریزند! Bloodborne نیز طبق انتظار همه سخت و دشوار بود، اما المان‌های دیگر بازی باعث می‌شدند تحمل این سختی کمی آسان‌تر شود.

وقتی پیرامون سختی در Bloodborne حرف می‌زنیم، نمی‌توانیم فقط به یک یا دو مورد اشاره کنیم و بگوییم بازی به این دلیل و آن دلیل سخت است. خلاصه‌ی مطلب این است که در شهر طاعون‌زده‌ی یارنام، هر موجودی که فکرش را بکنید قصد جان شما را دارد! محیط بازی به‌ شدت مرگبار و خطرناک است و اگر حواستان را جمع نکنید، در یک چشم‌به‌هم‌زدن جان خود را از دست می‌دهید. مردن در این بازی اتفاقی کاملاً عادی است و به اتمام رساندن آن نیز وقت و حوصله می‌خواهد. اما ماجراجویی در این جهان آن‌قدر جذاب است که هیچ‌گاه از وقتی که پای آن گذاشته‌اید پشیمان نمی‌شوید.

۳- Cuphead

بعید است کسی به تصاویر Cuphead نگاه کند و با خود بگوید احتمالاً این بازی خیلی سخت است! ظاهر کارتونی و رنگارنگ بازی این ذهنیت را در مخاطب ایجاد می‌کند که احتمالاً با یک عنوان آسان و سرگرم‌کننده طرف است، اما ماجرا چیز دیگری است! Cuphead نه تنها آسان نیست، بلکه به راحتی می‌توان از آن به عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ نام برد. هر مرحله از بازی چالش خاص خودش را دارد و طراحی کارتونی و رنگارنگ آن، صرفاً پوششی محسوب می‌شود برای این‌که مخاطب در همان ابتدایی کار جا نزند!

مراحل بازی امانتان را می‌بُرند و کاری می‌کنند که به خودتان برای شروع این بازی ناسزا بگویید! باس‌های بازی نیز تمام توان خود را برای کشتن شما به کار می‌گیرند و شما را حسابی به چالش می‌کشند. نکته این‌جاست که وقتی درگیر این بازی می‌شوید، دیگر دست کشیدن از آن راحت نیست. Cuphead با مراحل بی‌نظیر و ظاهر فریبنده‌اش چنان شما را غرق در خود می‌کند که حاضر می‌شوید تمام سختی را به جان خریده و بازی را بارها تجربه کنید.

۲- Battletoads

Battletoads به هیچ‌وجه بازی ناشناخته‌ای نیست، اما شاید گیمرها جدیدتر با این نام خیلی آشنایی نداشته باشند. این بازی برای اولین بار توسط استودیوی Rare در سال ۱۹۹۱ منتشر شد و سهم بزرگی در بازی‌های Beat’em Up آن زمان داشت. در بازی، سه قورباغه‌ی مبارز با نام‌های Rash ،Zitz و Pimple وجود دارند که نام هر سه‌ی آن‌ها از روی بیماری‌های پوستی برداشته شده است! محیط بازی بسیار سرگرم‌کننده و جالب است، اما بدون شک می‌توان از این اثر به عنوان یکی از نفس‌گیرترین عناوین تاریخ از نظر دشواری نام برد.

بازی در ابتدای سه جان در اختیار شما قرار می‌دهد که با پیدا کردن حشرات در گوشه و کنار بازی و خوردن آن‌ها، می‌توانید تعداد جان‌های خود را به عدد ۶ برسانید. اما اگر فکر می‌کنید دو برابر شدن جان، بازی را آسان‌تر خواهد کرد سخت در اشتباهید! در Battletoads گاهی برای پشت سر گذاشتن یک مرحله باید چندین و چند بار تلاش کنید، اما خیلی وقت‌ها این تلاش‌ها بی‌نتیجه می‌مانند و ترجیح می‌دهید سیستم را خاموش کرده و برای چند روزی از دنیای گیم فاصله بگیرید!

آخرین نسخه‌ی این بازی در سال ۲۰۲۰ با نام Battletoads برای Xbox One و PC به بازار آمد و مسئولیت نشر آن بر عهده‌ی Xbox Game Studios بود.

۱- Dark Souls

شاید Dark Souls سخت‌ترین بازی جهان نباشد، اما همواره به این لقب شهرت داشته است. یکی از دلایلی که Dark Souls تا این حد معروف شد، سختی طاقت‌فرسا و کمرشکن بازی بود که هر گیمری را ترغیب به تجربه‌ی بازی می‌کرد. یک دوره بود که هر کسی Dark Souls را بدون تقلب به پایان می‌رساند، گیمر حرفه‌ای شناخته می‌شد و می‌توانست در هر جمعی پز بدهد که سخت‌ترین بازی جهان را بدون هیچ ترینر یا کد تقلبی به پایان رسانده است!

همان‌طور که در مورد بلادبورن هم گفتم، From Software و میازاکی کلاً عادت ندارند بازی آسان بسازند. Dark Souls هم که دیگر تجلی عبارت «کَل انداختن با گیمر» است! در دارک سولز، حتی ضعیف‌ترین دشمنان نیز برای شما تهدید ایجاد می‌کنند و اگر حساب و کتاب ضرباتی که می‌زنید یا بلاک‌هایی که می‌کنید را نداشته باشید، بدون شک خواهید مرد. چک پوینت‌های بازی هزاران کیلومتر با هم فاصله دارند و وقتی به یکی از آن‌ها می‌رسید آن‌قدر خوشحال می‌شوید که حد و حصر ندارد! باس‌های بازی هم که زبانزد خاص و عام هستند. اکثر باس‌ها با دو یا سه ضربه می‌توانند شما را از پای دربیاورند و شما را از ادامه‌ی بازی منصرف کنند.

خلاصه نام Dark Souls با «سختی» گره خورده است. این بازی حتی اشک هاردکورترین گیمرها را نیز درآورده، اما در عوض طرفداران پروپاقرصی هم برای خود دست و پا کرده است که حتی یک روز هم نمی‌توانند بدون فکر کردن به این بازی سر روی بالش بگذارند!


این لیست ۱۰ تایی را در همین‌جا به پایان می‌رسانیم. نظر شما چیست؟ سخت‌ترین بازی‌هایی که تجربه کردید کدام‌ها بوده‌اند؟ دوست دارید در قسمت بعدی این مقاله نام کدام بازی‌ها را ببینید؟ در بخش نظرات، منتظر شما هستم.

Artorias_t.a.wMoein MM2گیمر غمگینOld blacksmithAmirboldRezaGtx.Alirezaعلیkanamematrix4221489RaidenX_Wolverine_X1100RaminXerexplayO2DARKSIRENKurosRezaOmenmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید
سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید
سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید
سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید
سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amirkhan گفت:

    یک بازی رو جا انداختی ….

    سفیر عشق ، یعنی اینقدر سخته که سرش جر میخوری …:دی

    Moein MM2RestivenJin sakaiسم ناشناختهmhm.Alirezaیه بنده خدا که اتاکو و عاشق گنشینعلیMn787878more
  • joker گفت:

    حقیقتا اولش فک میکردم دیمن سولز و بلادبورن سخته ولی بعد بازی کردن ریترنال نظرم عوض شد واقعا وحشتناک سخته

    Moein MM2گیمرِ روان شناسJin sakai.Alirezaعلی1100Amir(PC & PS4)یوهانalinerdmore
  • alinerd گفت:

    مرسی بابت مقاله
    سلطان میازاکی میدرخشه 😂😂
    برای خودم،سخت ترین بلادبورن و بعد dmc 3/دارک سولز ۱ هستش
    سوپر میت بوی رو یکم بازی کردم که به طرز بدی نابود شدم 😂

    Moein MM2.AlirezaآرینS Ghost of SpartaیوهانdeathwingsHard gamerAtomic SoldierVisible 6-tigh manmore
  • از من به شما نصیحت اگر اعصاب درست و حسابی ندارین و کیبورد و دسته تون براتون مهمه دارک سولز بازی بکنید ولی سراغ کاپ هد نرین.😑🤬

    Moein MM2Alirezaعلی1100Gramy kAmir(PC & PS4)masoud pc gamerpacman remasteredAmir Hossein006آرینmore
  • IntOner One گفت:

    شاید اولین نسخه ریبوت نینجا گیدن دهن آدم مخصوصا توی ۲ یا ۳ مرحله آخر سرویس کنه،شاید critical mode کینگدوم هارتس برای طرفدراش یکی از درجات سخت به حساب بیاد،یا بعضی درجه ها سختی dmc مثل hell or hell باعث اعصاب خورد کردنتون شده باشه،ولی با افتخار سخت ترین باسی که تا به حال باهاش رو در رو شدم shao kahn challenge 300 که چنان مرز ها نامردی جابه جا کرد که باس فایتی متقلب تر از اینو به یاد نمیارم(گرچه بعد از اون باس فایت آخر Drakengard 3 با افتخار برای من وایساده،و اونم دوربین بازیه،فقط اونایی که تجربه کردن میفهمن چی میگم که برای اتمام مرحله آخر بازی،باید چشمهاتون با پارچه ببندین و فقط از گوش استفاده کرد)

    vergil2maxAlirezaآرینیوهانvasMahyarMsmMillennium EarlHard gamerAtomic Soldierreza8more
  • omid4398 گفت:

    با تمام احترامی که به دارک سولز دارم و بهترین بازی زندگیمه ولی… ولی در مقایسه با رتبه‌ی دوم هیچه (از نظر سختی)

    AlirezaCommander jensenنyasifbjgیوهانomid4398Hard gamerSpider-Mah04Visible 6-tigh manAtomic Soldiermore
  • نسخه سوم دویل می کرای واقعا لذت‌بخش بود بشکلی که بشخصه هیچوقت سختی توش احساس نکردم و واقعا حس خوبی به آدم میداد و هنوزم میده.اونایی که زمان خودش پلی دادن دقیقا حرفم رو درک میکنن.
    خسته‌نباشی آریایِ عزیز🌹🌹🌹🌺🌺.

    AlirezaRaidenیوهانdeathwingsLucciola BalladMillennium EarlHard gamerSpider-Mah04Visible 6-tigh man🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉more
  • از آرزوهام اینه که سونی بلادبورن رو بده بلو پوینت ریمیک کنه

    O2Ali soulslikeCommunistیوهانHard gamerXERXES𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰ShinjiMikamiTlou part 2 game of the centuryآرین
  • آرین گفت:

    سلام
    والا ما در این سطح‌ها نیستیم، دارک‌سولز و…
    ولی بازی‌های هک‌اند‌اسلش و فایتینگ، روی Hard، خیلی‌خیلی سخت اند!
    خصوصا MK، تکن ۷ باز آسونتر بود.
    MK رو درجات Hard و Very Hard به ابرانسان احتیاج داشت!
    Call of Duty هم، نسخه بلک‌آپس ۳،یه درجه سختی داشت، Realistic.
    با وجود اون چند تا باس فایت بازی، فکر نکنم تموم کردن بازی رو Realistic ممکن بوده‌باشه.

    Jin sakai😈Sadra_gamer😈ایمان غلامی مهرآبادیCommunistیوهانHard gamerAtomic SoldierVisible 6-tigh manP.morgan 𔓙
  • Ninja theorey گفت:

    دمت گرم که نینجا گایدن فراموش نکردی .گیمر واقعی فقط بازیکنان نینتندو 😏

    Jin sakaiRaidenآرینیوهانSami 227Hard gamerAtomic SoldierVisible 6-tigh man🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉
  • Sett گفت:

    به نظرم بازی IGI هم شاید میتونست بین اینا باشه
    شاید سیستم شوتینگ سختی نداشت یا باس فایت و اینجور چیزا شاملش نمیشد
    ولی از نظر منابع (سرنگ خون) و تفنگ اذیت میکرد
    تازه اون سیستم دشمناشم که با یه آژیر همه میریختن سرت عذاب آورش میکرد و رسما هر اشتباه تاکتیکی حین پیش رفتن تو منطقه برابر مرگ یا از بین رفتن ۸۰ درصد خونت بود
    به علاوه چک پوینت سیو نداشت و بعد مرگ باید برمیگشتی اول مرحله و اینکه هیچ کمکی بهت نمیکرد بازی خودت بودی و خودت

    آرینیوهانHard gamerAtomic SoldierAbolfazlVisible 6-tigh manSpider-Mah04Ashen undead the bearersaman
  • DMC 3

    یکی از بهترین باس هاش Geryon بود لعنتی همه باس های این گیم شاهکار بودن

    Celeste

    مرگ های آدم تو این گیم به قدری دلایل ساده ای داره که خنده ات میگیره . اما سختی سلست کاملا هدف مند طراحی شده بود و وقتی به بالای قله می‌رسیدی احساس میکردی واقعا از کوه بالا رفتی . چقدر لول های خلاقانه و مختلف در نهایت ختم شدن به اون نقطه

    Super Meat Boy

    دلایل مردنت تو این یکی خنده دار ترن 😂 . کنترل های بازی به شدت دقیقن . یعنی حتی یکم بیشتر دکمه رو فشار بدی مردی . وقتی تیتر مقاله رو دیدم میدونستم تو لیست هست

    Reiner braunTruegamerیوهانdeathwingsHard gameralinerdVisible 6-tigh manP.morgan 𔓙
  • saman گفت:

    از عناوین لیست celeste و cuphead رو تجربه کردم.(تا حدودی😄)
    Celeste (برای بنده) کل بازیش یه طرف،چپتر اخرش (farewell) یه طرف.اون مرحله منو به سرحد جنون رسوند.انقدر سخت بود تا چند ماه دیگه سراغ بازی نرفتم….(آخر هم نرفتم تمومش کنم😂)
    Cuphead رو هم متاسفانه فرصت نشد کامل برمش.
    آخر های بازی وقتی فهمیدم باید باس هارو روی درجه سختی شکست بدم تا بتونم ادامه بدم،خیلی برام سخت بود….

    یوهانHard gamerVisible 6-tigh manSpider-Mah04P.morgan 𔓙کاپتان استخونی
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اومدم بگم بازی های سگا بعضیاش اونقدری سخت بودن که باور کردنی نیست و مطابق معمول تو هیچ لیستی نیستن که چشمم به کنترا خورد ایول 👏 حقیقت اینه که بازی های سخت بسیاری وجود دارن ولی بازی های به اصطلاح هاردکور به نوعی سپر بلای همه اون بازی ها شدن ، زمان سگا و حتی عقبتر و البته پلی استیشن ۱ با اقیانوسی از بازی های سخت از هر حیث چه معمایی و چه چالشی طرف بودیم و حتی نسل های جلوتر ، چیزی که تجربه من هست تو این سالها این سختی های جذاب بیشتر در اثار بازی سازان ژاپنی دیده میشه ، ممنون مقاله خوبی بود 🔥🌷
    .
    .
    فک کنم اکثر دوستان که منو میشناسن میدونن من با سبک سولز لایک و بازی های این سبکی میونه خوبی ندارم البته تحسینشون میکنم بسیار ولی واقعا وقت و اعصابشو ندارم گرفتاری های زندگی خیلی زیاده و ما همیشه تو یک سن نیستیم اما حضور الدن رینگ و همچنین این تقریبا یک ماه بی بازی بودن تا اومدن هورایزون باعث شد دست رو یک بازی بزارم که خلاف کارای من بود ( توجه کنین دیمن سولز ریمیک فقط ۱ ساعت بازی کردم و رهاش کردم ) و اون هم بلاد بورن هست تا الان ۵ الی ۶ ساعت بازی کردم و دیشب جوری شده بود که نمیخواستم از پای بازی بلند بشم بزارین اینطوری بگم بعد از سالها یک بازی باعث شد مثل قدیم تمرکز شدیدی داشته باشم رو بازی و این بازی تا اینجا تمام خوبی هایی که از خیلی اثار فراری شده بودن خصوصا از نسل ۶ به اینور رو در خودش جا داده با یک فضا سازی و گیمپلی انحصاری و بی نظیر ، شاید قسمت بود انقدر دیر به سراغ این ژانر با جدیت تمام برم و ازش خوشم بیاد قطعا بعد از این ترافیک سنگین بازی ها به سراغ تمام سولز ها میرم 🔥😍 سال ۲۰۲۲ حتی یک شب هم بدون بازی شاهکار نیستم با توجه به این عناوین و بازی هایی که منتشر میشن …
    .
    .
    یکی از سخت ترین بازی های که در زمان خودش تجربه کردم :

    Excalibur 2555 A.D محصول ۱۹۹۷ پلتفرم پلی استیشن ۱

    mhmRaidenArsiAmir Hossein006S Ghost of Spartaیوهانایمان غلامی مهرآبادیMahyarMsmHard gamer
  • peen گفت:

    به نظرم dmc 5 SE باس فایت دانته واقعا سخته حتی با اینکه ورجیل میری.

    RaidenیوهانHard gamer
  • Aref گفت:

    اره واقعا igi هم سخت هم لذت بخش بود

    یوهانHard gamer
  • Grandmaster گفت:

    سلام به دوستان بازیباز. من همه ی بازی های این لیست رو بازی نکردم ولی چند نکته ای رو که به ذهنم میرسه رو میگم. تو شماره ۹ عنوان celeste نام برده شده به نظرم نباید تو این لیست باشه چون سختی بازی شدت زیادی نداره ولی باخت در این بازی زیاد اتفاق میفته و شما پس از هر باخت به سرعت دوباره وارد بازی میشید و نهایتا شما ۱ یا ۲ دقیقه از پیشرفت در بازی رو از دست میدید. نکته بعدی این که سختی بازی رو باید اول به طور دقیق مشخص کرد و بعد بر اساس اون لیست رو نوشت.
    یه حالت از سختی بازی به این شکل هستش که رد کردن یک مرحله از بازی بسیار دشواره اما زود به زود ذخیره کردن بازی باعث میشه بازی با تکرار اون مرحله اسون بشه نمونش همین بازی celeste هستش.
    یه حالت سختی دیگه اینه که بازی به خودی خود چالش معقولی داره ولی برعکس حالت قبل باخت در این حالت ممکنه ۳۰ دقیقه یا حتی ۱ ساعت از پیشروی شما رو از بین ببره. تو این حالت باخت مجازات سنگینی داره و سختی بازی در این حالت بیشتره. شما تو این حالت بیشتر از این که مهارت نیاز داشته باشید به دقت نیاز دارید. بازی bloodborne هم مثال خوبی برای این نوع سختی هستش.
    یه حالت سختی دیگه گیر کردن تو بازیه یعنی بعضی از بازی ها پازل ها و معما هاش بسیار پیچیده هستند که برای رد کردنشون دو راه بیشتر نداری یا انیشتین رو الگوی خودت قرار بدی یا به یوتیوب پناه ببری مثالش هم میشه بازی The Witness.
    یه حالت سختی دیگه گیم پلی داغون هستش شاید برای شما هم پیش اومده که از کاراکتر خودتون بدتون بیاد یا یه چیزی تو بازی روی اعصابتون باشه تو این حالت سختی بازی بی معنا هستش و به شدت آزاردهنده. مثالش میشه بازی … ( قبل از بازی کردن اول تحقیق میکنم در مورد بازی برای همین به همچین بازی هایی خیلی کم برخورد کردم ).
    حالت های دیگه ای هم هست که دیگه وقت نمیشه بگم.
    تو لیست بازی نیوه رو آندرریت فرض شده من متا بازی رو چک کردم و دیدم ۸۸ شده برام سواله چجوری این بازی آندرریته.
    در مورد بازی battletoads هم باید بگم سختی بازی غیرمعقول نیست و منصفانه است.
    یک نکته بسیار مهم توی بازی هایی که چالش زیادی دارند وجود داره که ایا سازنده ها میتونن جوری بازی بسازن که هم سخت باشه و هم منه گیمر از باختن دلسرد نشم و دوباره بازی رو باانگیزه ادامه بدم. به نظرم این کار هنر کارگردان بازیه که بتونه همچین کاری بکنه مثالش هم میشه بازی sekiro.
    اونایی که خیلی هاردکور هستند پیشنهاد میکنم بازی arkanoid نسخه nes رو اگه میتونن به پایان برسونن.

    mhmpacman remasteredیوهانHard gamer
  • MahyarMsm گفت:

    من کاپهد رو کامل نتونستم بازی کنم متاسفانه ولی یادمه همون مرحله اولش گیر کرده بودم! بازی طراحی واقعا جالب و خاطره انگیزی داره ولی پشت این طراحی کیوت و خاطره انگیز یه بازی عذاب اور بود (منظورم از عذاب اور سختی بازیه)
    بلادبورن از نظر من نسبت به بقیه سولزبورن ها ساده تره ولی یه باس هایی داره که اعصاب ادمو خط خطی میکنه! مثل اون کاس که به نظرم سخت ترین باس بازیه.
    سکیرو واقعا سخت بود، فکرشو نمیکردم از بلاد سخت تر باشه ولی همینطور بود! اون باس ارج که فن کشتی کج اجرا میکرد رو عمرا یادم بره. یا باترفلای، دقیقا جایی که گفتم بالاخره مرد کلمه death روی صفحه ظاهر شد😐

    گیمر غمگینmhmmasoud pc gamerDr.AliیوهانHard gamer
    • ShinjiMikami گفت:

      ایشین کبیر رو شکست دادی؟ توی کدوم حالت باهاش جنگیدی آخره داستان یا وقتی که چیزی از عمرش باقی نمونده..

      بنظرم ایشین سخت ترین باس فایت انسانی در کل سری سولزبورن بحساب میاد، جنگجویی قهارر و ماورایی با خوی وحشی پراز مهارت

      mhm
  • ETERNALMAN گفت:

    Contra Hard Corps به خصوص مرحلهٔ آخرش کابوس بود

    یوهانHard gamerSkyrim : The Elder Scrolls V
  • Fight Club گفت:

    خیلی ممنون از مقاله نویسنده محترم…
    تو این لیست به غیر از Celeste که تجربش نکردم هیچ کدوم از لحاظ سختی نزدیک Battletoads نمیشن!
    اصلا این بازی عجیب غریب سخت بود تو کنسول سگا…هر کاری کردم چه دو نفره چه تک نفره نتونستم تمومش کنم
    هر مرحله که رد میکردم خدا خدا میکردم اخرین مرحلش باشه..
    که یادمه بعد از سال ها تو یوتوب گیم پلی کاملشو میدیدم.. فهمیدم به مرحله اخرش رسیده بودم ولی افسوس که بیخیالش شدم
    در مرحله بعد هم Contra: Hard Corps هستش که ازش دو نسخه بود تا اونجا که یادمه..
    یه نسخه سخت …یه نسخه اسون تر
    تو نسخه سخت continue محدود بود اگه اشتباه نکنم ۳ تا بود… continue تموم میشد برمیگشتی از اول بازی رو
    تو نسخه اسون continue بینهایت بود…
    یه پیشنهاد هم به سولزبازا بکنم…
    ماد convergence رو برای نسخه سوم دارک سولز حتما دانلود و نصب کنید..
    هم سخته هم کاملا تجربه یه بازی جدید بهتون میده…
    در کنار این ماد Judgement Of Ash Mod هست که هنوز کامل نشده در صورت کامل شدن تجربه فوق العاده سخت و عالی ای خواهد بود

    mhmfbjgآرینیوهانایمان غلامی مهرآبادیHard gamer
    • sonicer گفت:

      تو کنترا باید این رمزو میزدی: عقب جلو cba برای continue بینهایت و انتخاب مرحله جلو عقب abc با دسته دو روی گزینه ۲نفره . شایدم برعکسش باشه. البته این رمز تو نسخه ژاپنی میشه زد و نسخه انگلیسی کار نمیکنه.

      Fight Clubآرینیوهان
  • واقعا متاسفم برای کل تیم گیمفا و نویسنده و همه ی دست اندرکاران (شوخی)
    بازی Getting Over It رو جا انداختین به شدت 😂😂😂 دهنم سرویس شد منی که نایتمر پلیرم با این بازی ازارم نتونستم تمومش کنم :/

    آرینیوهانsaman
  • Mahdi Sam گفت:

    وقتی نویسنده مقاله اطلاع نداره که درجه سختی اصلی سکیرو با دیمن‌بل و بدون چارم کورو هست

    Skyrim : The Elder Scrolls Vآرینیوهان
  • ALIREZA0111 گفت:

    انصافا نی او خیلی سخت تر از بلادبورنه.. بلادبورن خیلی راحت تره

    آرینShinjiMikamiS Ghost of Spartaیوهان
  • Dr.Ali گفت:

    واقعا بعضی از بازیها با روح و روان آدم بازی می کنند و بجای لذت دادن باعث شکنجه دادن گیمر میشن.
    من خودم بشخصه اصلا بیش از حد سخت بودن بازی را دوست ندارم و در همچین مواقعی از ترینر استفاده می کنم.
    تو لیست بالا از ۵ اپیزود Super meat boy تا آخر اپیزود ۳ رفتم. از شدت سختی محکم روی کلید اسپیس کوبیدم وقتی کلید اسپیس شکست، بازی را پاک کردم. اصلا فرصت نمیداد مرحله شروع بشه یه چیزی میومد نابودت می کرد. شایدم من خیلی بی اعصابم.
    در مورد کاپ هد هم منتظر یه بازی فانتزی با تم قدیمی و آرامبخش بودم که دیدم … همون اول پاکش کردم.

    آرینShinjiMikamiیوهان
    • آرین گفت:

      سلام
      منم مثل شمام.
      اعصابم خورد می‌شه.
      وقتی هم خورد می‌شه، همینطور پشت سر هم بازی می‌کنم، هر دفعه هم بدتر از قبل می‌بازم.
      بعد آدم ناامید می‌شه، فکر می‌کنه اصلا رد کردن مرحله امکان نداره!
      همون Cuphead دو سه تا باس فایت انقدر نامرد بودند!
      یکی اون گله.
      یکی اون دو تا که تو فاز آخرشون، صندوق می‌شن، باید بزنی رو دستکش صورتی.

  • hamid619 گفت:

    کاپ هد درجه آسون هم واسه من فوق العاده سخت بود

    Skyrim : The Elder Scrolls Vآرینیوهان
  • AVATAR گفت:

    nioh 2 را تموم کردم از دارک سویلز و بلادبورن سخت تر بود چون خیلی بی منطق سخت بود فرض کنید باس های دارک سویلز دمیچ شون ۲ برابر بشه و ۲ برابر هم سگ جون باشن یه همچین چیزی توی nioh2 اتفاق افتاده
    باس هاش بالانس نیستن ولی اگه کسی بلد باشه با سبک نینجتسو بازی به شدت آسون میشه ، رفیق من باس های بازی رو با این سبک تو ۱ دقیقه میکشت ولی با سایر سبک ها خیلی سخته بازی

  • enriqo307 گفت:

    Battletoads به نظرم سخت ترینه
    همیشه فکر میکنم کسی تونسته این بازی رو روی سگا تموم کنه
    من که نتونستم
    تا اینکه بعد از چند سال و با شبیه ساز روی pc و با سیوهای لحظه ای تونستم
    چه مراحل سختی واقعا
    مرحله مارها ، فاضلاب اون مرحله که با موش گنده از بالا میومدی پایین تا بمب رو منفجر کنی
    واقعا سخت بود

    enriqo307
  • کاپ هد سخت ترینه
    من تازه سر باس اژدها هستم

    😈Sadra_gamer😈
  • Raw گفت:

    اکثر بازی های لیست تجربه کردم ولی بیشتر از همه اینا باس آخر undertale اذیتم کرد با اینکه بازی به شدت ساده ای هست ولی sans منو خورد کرد انقد مردم که از یه جایی به بعد برای حفظ روحیه دیگه شمردن تعداد مرگ ول کردم تا حالا انقد سر یه باس عذاب نکشیده بودم بعد اینکه زدمش رفتم یه کیبورد نو خریدم

  • کاش می‌نوشتید سخت‌ترین بازی‌های معروف تاریخ چون تا دلتون بخواد بازیای مستقل و یا شکست‌خورده‌ای هستند که به شکل غیرمنطقی سخت هستند نمونش Rain world

  • Totti گفت:

    به جرات میتونم بگم لست آف آس دو درجه permadeath سخت تریم بازی عمرم بود ،

  • شما رو نمیدونم ولی من سر درایور ۱ تو پلی ۱ خیلی اعصابم داغون شد اشکم دراومد تا همون مرحله که تو پارکینگ باید یه سری حرکت میزدی، اون موقع هم پنج شیش سالم بود و انگلیسی هم بلد نبودم که ببینم چی میگه و چکار باید بکنم، خلاصه اینکه هیچقوت نتونستم از مرحله ۱ رد بشم، بعدا با امولاتور رو پی سی زدم، با خودم گفتم تازه چقدر آسون بوده😂
    سر دوتا سری مدال آو هانر رو پلی وان چقدر ولی حرص خوردیم، هنوز هم یکی از بهترین بازی های زندگیمه، شاید باورتون نشه هنوز یه وقت هایی پلی میدم😍

  • ولی از نظر من به غیر از بازی های امروزی مثل سری سولز و کاپ هد… سخت ترین گیم ها همون گیم های کلاسیکه مثل کنترا، ماریو، مورتال کمبت ۲ رو نرمال هم لنتی خیلی سخت بود، یکی دوتای اول خیلی راحت بود شکست دادنشون، بعد از شکست دادن یکی دوتاشون دیگه غیر ممکن بود رسیدن به شینگتسون و شاوکان، اصلا بدون رمز نمیشد تمومش کنی، خیلی سخت بود.

  • نyasi گفت:

    از این بازی سختا یدونه Battletoads رو قبلا بازی کردم و الان هم دارک سولز ۱ رو دارم بازی می کنم. Battletoads سر سگا دونفره با رفیقم می رفتم ولی تا همونجایی که اون ماشینارو کنترل می کنی می رسیدیم .
    دارک سولز ۱ رو دارم با کیبورد پلی میدم دهم صاف شد . کسی می تونه راه حلی بده براش ؟ ۶ ۷ ساعته فقط تو undead burge ( فک کنم ) گیر کردم .

    • سری های سولز رو اصلا نقشه ندارن و کاریشون نمیشه کرد، باید انقدر تو محیط گیم گشت بزنی که کم کم همه مسیر ها و مکان ها رو حفظ کنی و پیدا کنی، این جور گیم ها رو برای بار اول کم کم هفت هشت ساعت باید براشون وقت بزاری تا بازی بیاد دستت، ولی وقتی همه چی اومد دستت برای بار دوم کمتر از یک ساعت هم میتونی بازی رو تموم کنی.

      نyasi
  • RezaOmen گفت:

    شخصا تا الان سخت ترین باسی که بازی کردم و چند روزی واقعا عصبیم کرد، اشاروم (Escharum) توی هیلو‌ اینفینیت بود!🔥👹😈

    RezaOmenSkyrim : The Elder Scrolls Vsaman
  • Armageddon گفت:

    من دارک سولز یک و بعد از چند سال دوباره بازی کردم. بار اول که خیلی سخت بود دهنم قشنگ ارتودنسی شد تا تمومش کردم ولی چند ماه پیش دوباره بازیش کردم اما یه اتفاق عجیبی که افتاد این بود که انگار یا ریمستر آسونتر شده بود یا من بازیم بهتر شده بود چون سختترین باس هارو که میگفتن جون به لبت میکنه تا بکشیشون و خیلی راحت کشتم اون قدر راحت که حتی نمیفهمیدم کشتمشون یه هو پیغام شما پسروز شدید رو صفحه میومد. مثلا باس Anor Londo که یکی از سخت ترین باس های بازیه اصلا نفهمیدم کی کشتمش البته solaire همراهم بود که خیلی کار و آسون کرد. همون بار اول زدمش البته dark knight great axe‏ داشتم که خیلی قویه میشه کل بازی و باهاش رفت. ولی دارک سولز ۳ خیلی سخته اصلا شوخی نداره. Hollow knight هم خیلی سخته یه بازی دیگه هم هست Rive اون هم خیلی سخته.

  • Armageddon گفت:

    battle toad که نگو یه مرحله داره باید با جت اسکی بری نفست و بند میاره یه گیم پد آهنی هم میخواد من دستم سر شد تا اون مرحله رو رد کردم.

  • nfs3forever گفت:

    بین سخت ترین بازیها قطعا رزیدنت ایول Remake ( نسخه گیم کیوب ) باید جزو ۵ تای اول باشه

  • کاپ هد از همه سخت تره
    من بعد از کلی وقت الان سر باس اژدهام!

  • Darksiders گفت:

    دارک سولز واقعن دیوونه کنندس مجبور شدم با ترینر برم بازیو

  • Mn787878 گفت:

    مورتال شل هم میتونست باشه بالا نمی‌بود اما جایگاه ۷ یا ۸ میتونست بگیره من همون یک ساعت بازی کردم پاکش کردم واقعا سخته

  • شاعر گفت:

    بازی سخت به دردم میخورد
    درد خود درمان و یادم میبرد
    ***
    از تیر کمان شستم
    ظالم امان نیابد

    پیش از نشانه خیزد
    از دل فغان کمان را

  • mo1234 گفت:

    پس sekiro چی شد تنها بازی که نصفه نیمه پاکش کردم همین sekiro بود بقیه رو تموم کردم به نظرم سخت ترین بازی sekiro

    Skyrim : The Elder Scrolls V
    • Mahdi Sam گفت:

      بالاتر گفتم نویسنده خبر نداشته(شایدم در ذهنش نبوده) که سکیرو در واقع قراره بدون چارم بازی بشه و دردسرش راحت از مجموع همه‌ی سری سولزبورن بیشتره، اونجا نصف باس‌ها رو بی دردسر میشه زد اینجا حتی مینی باس‌ها هم گریه بازیکن رو درمیارن(looking at you shitty snake eyes)

      Skyrim : The Elder Scrolls V
  • هنوز هیچکی مپ گنشین ایمپکت رو صد در صد نکرده بعد تو اینا نیست °_°

    Skyrim : The Elder Scrolls V
  • Mani-_-Tir86 گفت:

    بازی Age of Empires 2 هم هست، سخت نیست؛ ولی اعصاب فولادین می خواد.

  • سکیرو به معنای واقعه کلمه پدرمو دراورد یعنی توی ده تا نیست؟؟یعنی سولز سخت تره؟؟اگه اره که سمتش نرم چون همین سکیرو کلی خسارت زده😂

    Skyrim : The Elder Scrolls V
  • من با بلادبورن با این سبک بازیایی هاردکور آشنا شدم(بماند دوبار بازی خریدم بعد یکی دوساعت بازی پشیمون میشدم میفروختمش) دیگه متای بازی نقد سعید آقابابایی کاری کرد برا بار سوم بازی خریدم دیگه گفتم باید این بازیو درست حسابی بازی کنم
    بازیای هاردکور که من فقط بازیا from software بازی کردم اصلا فکرشو نمیکردم بشن بهترین تجربه من از دنیای گیم انقدر بهم حال داد که دارک۱,۲،بلادبورن پلات کردم الانم روزشماری میکنم‌
    برا بازی Elden ring

    Poorya.Badremonirmhm
  • mhm گفت:

    ghosh n goblins:hold my beer
    گوست اند گابلینز هم خیلی بازی سختی بود

  • Sindel گفت:

    همشون باید پیش Battletoads لنگ بندازن

  • Erf گفت:

    Nioh از دارک سولز سخت تر بود

  • با سلام اریا جان اجازه هست با ذکر منبع از متنت برای ساخت ویدیو استفاده کنم؟
    youtube : iliya scorpion

سخت ترین بازی های تاریخ (قسمت اول)؛ با اعصاب قوی وارد شوید