بازی Ratchet and Clank: Rift Apart بدون کرانچ توسعه یافته است
در توسعهی برخی از بازیهای AAA، تیمهای سازنده برای ساخت و تکمیل این عناوین و عرضهی آن در زمان تعیین شده، مجبور به ایجاد شرایط سخت کاری یا همان کرانچ میشوند. با این حال، این موضوع برای ساختهی جدید و تحسینبرانگیز استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، یعنی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart صدق نمیکند.
روز گذشته نقدها و نمرات عنوان مورد انتظار Ratchet and Clank: Rift Apart منتشر شد و این بازی تاکنون توانسته است میانگین نمرات ۸۹ را دریافت نماید. پس از اعلام نمرات عالی بازی، برخی از توسعهدهندگان شاغل در اینسامنیاک گیمز در شبکههای اجتماعی از این موضوع ابراز خوشحالی کردند. از طرف دیگر که روند توسعهی این بازی به طور کامل عاری از شرایط سخت کاری (کرانچ) بوده است. یکی از طراحان بازی مذکور اشاره کرده است توسعهی این عنوان را به صورت تمام وقت و در ۴۰ ساعت در هفته انجام داده، اما با این حال هیچگونه رنج و سختی برای وی وجود نداشته است.
کرانچ مشکلی است که اکثر استودیوهای توسعهدهندهی بازیهای AAA با آن روبهرو هستند. در طول دو سال اخیر، گزارشهای مختلفی در خصوص وجود شرایط سخت کاری در استودیوی ناتی داگ و شرکتهای سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) و راکاستار گیمز (Rockstar Games) منتشر شدهاند. با این حال به نظر میرسد استودیوی اینسامنیاک گیمز با مدیریت خوب توانسته است این مشکل را حل کند.
بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در تاریخ ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) برای کنسول پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد. شما میتوانید نقدها و نمرات اثر مذکور را از طریق این لینک مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
جونم اینسومنیاک
پرکارترین استودیو ی سونی
با مارول اسپایدرمن و اون گیم پلی فوق العاده ش ثابت کرد استعداد زیادی داره (تنها مشکل من با مارول اسپایدرمن یدونه ماموریت های فرعی تکراری و اون یکی هم سیستم مبارزاتش یه کم تکراری بود منظورم هم از سیستم مبارزات مشت لگد زدنش بود که یه نوع بیشتر نبود ولی همونش هم لذت بخش بود)
با رچت هم که ترکوند
ساخت یک بازی خطی با ده ساعت گیمپلی هم مگه کرانچ میخواد؟
یک بازی یکبار مصرف دیگه
چقدر شما تکراریو لوده هستین
میدونم داری آتیش میگیری و ارزش جواب نداری اما میگم که بعدش درو ببندی
سر گاد لست آنچارتد و حالا رچت این جملرو گفتید
((ساخت یک بازی خطی با ده ساعت گیمپلی هم مگه کرانچ میخواد؟
یک بازی یکبار مصرف دیگه))
خودتونو مسخره عامو خاص کردین
بازی متا ۹۰ که همه عالمو آدم دارن ازش تعریف میکنن بحث گرافیکو لولدیزاینش باعث شده مو به تن منتقد نمونرو با جمله آبکی یک بار مصرف نمیتونی خراب کنی
سواد بحث نداری از اونورم وجود قبول کردن حقیقتو نداری انقدر خودتو کوچیک نکن و برو یه گوشه کناری زمزمه کن سونی…شیطان بزرگ ، شاید آروم شدی
داداش در چیه، دروازس :rotfl: مگه بسته میشه 😀
:no:
منظورت رو از بازی یکبار مصرف نمیفهمم
بازی ای که ارزش تکرار نداشته باشه
معمولا با لول دیزاین خوب میشه این قضیه رو ایجاد کرد
المان های آرپیجی هم بی تاثیر نیست
نمونش هم مس افکت :rotfl:
Ashly
He is in my sight
Shot him in the leg!
I want to kill him painfully
بزار شاهکار قرن هیلو نسل هفتیتون بیاد ببینم چیمیگی :rotfl: :rotfl: :rotfl:
چرا همیشه تو با وحید۳۳۳۳ با هم پیداتون میشه؟ اها فهمیدم جفتتونم یه نفرین! مرسی که لو دادی خودتو :rotfl:
فک کنم بیستمین نفر باشه که بش میگید با وحید۳۳۳۳ یکی هستی – و اینکه چیکار کرده که همه دنبالشن خدا میدونه.
ساخت یک بازی خطی با ده ساعت گیمپلی هم مگه کرانچ میخواد؟
یک بازی یکبار مصرف دیگه
(و کنسول خود را روشن کرده دی ان اس زده و بازی شبیه ساز پرواز را جرا کرده و حدود یک ساعتی دکمه b را نگه میدارد تا هواپیما به جلو برود و از مناظر لذت ببرد)
مایلز مورالز رو حتی نباید یه DLC خیلی بزرگ فرض کرد
این یه بازی کامل هستش و هرکس که تجربش کرده میدونه از هر نظر نسبت به نسخه قبلی کامل تر و بهتر شده حتی با وجود داستان کوتاه(که همین با روایت سریعتر باعث بهتر شدن بازی شد)
فقط اینو بدون اسپایدر من قبلی که برای وب سوییمینگ ۴ تا انیمیشن داشت مایلز مورالز ۱۶ تا داره
قسمت دوم اسپایدرمن خدا میدونه چقدر قراره فیزیکش سر تاب خوردن و حرکاتش طبیعی باشه
یه بازی ده ساعته پالیش شده و خطی یکبار مصرفو به صدتا اپن ورلد خالی باگ دار با fetch quest و سیستم مبارزات نسل شیشمی ترجیح میدم
نه داداش ساخت یه شوتر با گرافیک نسل هفتی خیلی کرانچ میخواد :rotfl: :no:
دوستان یادتون باشه این همونی بود که گفت این بازی بدرد سنم نمیخوره :rotfl: :rotfl: :rotfl:
:rotfl:
هر بازی ای ۱۰ ساعت گیمپلی بده یک بار مصرف و زباله است 😐 😐
-جواد خیابانی هم جلوی این استدلال و جمله رادیواکتیوی میشه :laugh:
بازی بیست و هفت ساعت تا سی و پنج ساعت گیم پلی داره یه خورده اطلاعاتتو هول بده بالا . خب دیگ میتونی بری تریلر cg fable جدیدو که مایکروسافت منتشر کرده برای بار صدم ببینی بازی که ندارید میای گیر میدی به شاهکارای سونی
سوزش های امثال شما تمومی نداره ۴ نسل پشت سر هم سوختید باز هم میسوزید چون چشم موفقیت سونی رو ندارید خودتم خوب میدونی بازی چه قدر عالی بوده ولی از سر حرص و عقده ای که داری میای تا اینطوری خودت رو تخلیه کنی فکر کردی ساخت بازی داستانی و خطی کار آسونیه که با یه بشکن زدن ساخته بشه ؟
وقتی هنوز سواد بحث کردن هم نداری و اطلاعی هم در مورد بازیسازی و بازی ساختن نمیدونی بیجا میکنی میای و شعر مینویسی همین بازی خطی که داری میگی ببین حالا چه قدر میفروشه و سود داره برای سونی و میشه دلیلی برای خرید PS5 برای خیلی ها
بعدشم مگه تو بازی کردی که میدونی دقیقا چند ساعت گیمپلی داره ؟
Endgame
اگه این بازی با متای شاهکار ۸۹ میشه یک بازی خطی
باید یک به یک بازی های جعبه که تو خونه دارید حساب میشه بازی که به درد سطل زباله میخوره
من نمیخواستم اون حرف بالایی رو بزنم و به ایکس باکس فنی توهین کنم
اما جواب هر کسی سلام کنه
همون سلام هستش
مشکلش اسپم کردن دکمه ها تو خیلی از اوقات بود
تنوع دشمنا هم مزید بر علت شد :laugh:
باش
بیا دلیل منطقی هم میگیریم گیر میدید
آخه تکراری شدن اسپایدی از وسطای بازی هم تقصیر منه؟ =/
نه دوست عزیز به فرد بالایی زدم معذرت
ریپلای اشتباه زدم دوست عزیز به فرد بالایی میخواستم بزنم معذرت
خواهش میکنم عزیز
اینه قدرت سونی. همه رو میفرسته تو غار قایم بشن :pray: :worship: :pray: :worship: :pray: :worship:
چه خوب. بدون سخت کاری شاهکار ساختن خیلی بازیه خوبیه عالیه :inlove: سونی همیشه شاهکار میسازه 😎
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
بدو تند تند خودتو لایک کن بدو عموییی
:rotfl: :yes:
به به
چه خبر از این ورا
از غار اومدی بیرون بالاخره
تو با چه رویی هنوز کامنت میدی :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
عجب رویی داری تو باز پیدات شد
ینی اعتماد ب نفس تو رو من داشتم با چنگال ب جهان حکومت میکردم
باو بچه تکالیفشو تازه نوشته اجازه گرفته اومده داخل گوشی :rotfl: :rotfl:
😐
این خندهای از روی سوزش فقط استیکرش میاد اینجا
واقعیتش اینه داره با چشمهایی پر از اشک و غصه کامنت میذاره
داداش یه مدت بیا هیتر سایبرپانک شو اونم متای بالای نود بگیره 😐 لامصب تو هر گیمیو که ترول کردی متا بالا گرفته یالا دیگه دست بکار شو اول سایبر بعد هیلو گاد هورایزن استارفیلد یه دستیم رو سرو روی کالاف بکش الدن رینگم مثل اینکه داره میاد اونم تو برنامت قرار بده نسل نه رو قشنگ انقلابیش کن 😀
گاد و هورایزن متاشون بالا هستش. فکر نکن نفهمیدیم که سریع لا به لای بازیای دیگه اسمشونو اوردی. از دکل این دوتا الکی نرو بالا :-*
فازت چیه الان اون چیکار به سونی داشت کاربرهایی مثل تو همش دنبال دعوا هستن دکل کی رفت بالا الان فقط بهش تیکه انداخت همه چی بهم ربط میدید
گاد و هورایزن که هنوز نیومدن چجوری متاشون بالاست 😀 منم تو کامنتم گفتم هیت بده که بعد ها وقتی عرضه شدن نمره بالا بگیرن(مثلا طنز بود 😐 ) درضمن قبلنم گفتم : گرگ را از روبهان باکی نیست 😀 من نه تنها از تو و ترولهای سایت بلکه از تمام اعضای سایت و از تمام آدم های موجود تو کره زمین ترسی ندارم که بخوام نظراتمو با ترسو لرز و قایمکی برسونم فقط از خدا میترسم از بقیه آدما حتی به اندازه چوب رختی تو اتاقمم نمیترسم 😀 هعی اگر اسم بازیای ایکس باکسو میاوردیم میگفتید ایکس فنه اگه اسم بازیای سونیو میاوردیم میگفتید دکل نورده داره هیت میده :rotfl: راستی بچه ها من الان قبل ریپلایم به createbtn اونو زیر نظر داشتم تا پونزده ثانیه سایتو ریفرش کردم و در این پونزده ثانیه تعداد لایک هاش از ۱ به ۱۰ رسید وبعدش متوقف شد تا الان که شش دقیقس گذشته همون عدد مونده 😀 با فیلتر شکن به خودت لایک نده :-*
این کاربر دارای ماشین زمان است ، خورده نگیرین :rotfl:
معلوم نیست این همه ماشین زمان از کجا پیدا میکنن 😀
میگم با این روحیه که داری با چنگال برو به جنگ آمریکا
بهبه ببین کی اینجاس!
چند روز پیش بابت نمرات کری میخوندیو هیت میکردی
ریترنال تجربه نشد باز سر رچتم که غیب شده بودی
الانم اگه :rotfl: از اینا نفرستی چی بفرستی
این داستانم تجربه بشه که مرد باشیو سر حرفت باشی نه اینکه فرار کنی
با خود این عزیز دل کاری ندارم
فاز اونایی رو نمیفهمم که مثل من ریپلایش کردن D:
اول استیکراتو دیدم بعد به پروفایلت نگاه کردم. دلم سوخت
یعنی من واقعا تو کامنت میزاری دلم میسوزه . فن مایکروسافت باشی یه سال از نسل میگذره بازی نداشته باشی بعد پشت موبایلت گریه کنی بیای اینجا ایموجی خنده بزاری
اینجاست که شاعر میگوید : امدی جانم به قربانت ولی الان چرا ؟؟؟ 😀 همون نیای کامنت بدی یعنی لطف بزرگی به ما کردی 😀
یعنی ایشون انقدر ارزش داشته که یک عالم ریپلایش کردید؟
بابا خدایی اینسامنیاک خیلی پرکاره!!
یعنی انگار یه کارخونست که همش داره بازی های عالی میده بیرون بدون توقف!!!
خیلی برام احترام داره این استودیو
Spider man miles Morales , demon souls , sackboy . Returnal . Ratchet and clank….=انحصاری پلی استیشن .
Error 404 = انحصاری ایکس باکس
😐
چقد دیسلایک به بنده خدا دادید. 😐
نمیدونم داداش 😀
فکر کنم عین زومجی اینجا هم باهات مشکل دارن 😀
اتفاقا اینجا خوبه خدایی حداقل رو سابقه کسی لایک و دیس لایک نمیدن اونجا یه حرفی بزنی تا هزار سال دیگه یه عده ازت کینه شتری میگیرن
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
خیلی خوب بود
شما همه اینها رو تجربه کردین
من تجربه کردم همرو
بجز رچت البته
عالی بود دمت گرم :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
😐
شادمهر اسمته یا فامیلیت ؟
یکسری بازی ها هم با ۸ سال تبلیغ و کرانچ از مشتری مدار ترین استودیو های جهان متاشون از این کمتر میشه :rotfl:
اینفرنو دیشب چه فشاری از متای این خورد :rotfl:
اینفرنو کیه؟
Insomniac Games واقعا ثابت کرده پاش برسه میتونه از کلی از ناشر ها جهان هم سبقت بگیره تو ساخت و انتشار بازی ها
واقعا دیگه برام فرقی با یه ناشر بزرگ نداره امیدوارم روز به روز بزرگ تر و قوی تر بشه و سونی هم بودجه بیشتری بهشون بده شدیدا منتظر Marvel’s Spider-Man 2 هستم خیلی دوست دارم Insomniac Games رو نسخه جدید Resistance کار کنه
البته تقریبا هیچ بازی پلتفرمری در شرایط سخت کاری ساخته نمیشه و ساخت این سبک بازیا نسبت به سبکهای دیگه ساده ترن.
بازی شوتره با عناصر پلتفرمر مثل انچارتد . پلتفرمر میشه ori . یه خورده اطلاعاتتو هول بده بالا در ضمن دقیقا چند تا بازی ساختی تا حالا که انقد دقیق میدونی کدوم بیشتر طول میکشه کدوم کمتر
بازی سازی که حجم عظیم نمک و اطلاعاتت رو با آسانسور میبری بالا، بگو چند تا بازی پلتفرم دیدی که انتشارش تاخیر طولانی بخوره؟ چقدر حساسیت روی بازی های نقش آفرینی یا اکشن ادونچر بیشتر از سبک پلتفرمه؟
مشکل منتقدین کارشناس، نظر من نیست. مشکل اینه فکر کردن به مقام شامخ بازی انحصاری (دقت کن انحصاری) سونی اهانت شده، در صورتیکه تو نظر من اصلا از این بازی ایرادی گرفته نشده و فقط سابقه قبلیه اتفاقیه که افتاده و این واقعیت شامل هر بازی پلتفرمی از جمله سونیک هم میشه.
امان از تعصب کورکورانه!
روند کاری Insomniac Games
۲۰۱۴
Sunset Overdrive یه بازی اکشن ادونچر اوپن ورلد
۲۰۱۶
Ratchet & Clank یه بازی اکشن پلتفرمر اونم با همچین گرافیک و گیمپلی ای
۲۰۱۸
Marvel’s Spider-Man یه بازی اکشن ادونچر و اوپن ورلد که عملا اولین تجربه اصلی Insomniac Games تو یه بازی AAA غیر پلتفرمر بود که همون بازی هم شد پر فروش ترین بازی ابر قهرمانی تاریخ و کلی رکورد زد
۲۰۲۰
ریمستر Marvel’s Spider-Man
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales که به عنوان یه اسپین آف عالی بود و همون هم فروش زیادی داشت و چیز های جدیدی به بازی آورده بود
۲۰۲۱
Ratchet & Clank: Rift Apart دنباله یکی از بهترین بازی های اکشن پلتفرمر که از نهایت قدرت PS5 استفاده کرده بود و از نظر گرافیکی و اون همه ری تریسینگ و غیره فقط ۳۳ گیگ بود و تو اون مدت ساخته شده بود
هیچ ربطی به پلتفرمر بودن یا نبودن نداره درضمن بازی پلتفرمر داریم تا پلتفرمر
من عشق میکنم با اینسامنیاک
خیلی کارس درسته بامعرفی این شاهکار باعث شد با فرنچایز رچت کلانک اشنابشم
عاشق سری رزیستنسشم
بااسپایدی هاش زندگی کردم
شک ندارم دارن روی ریمستر سانست اوردرایو کار میکنن
روی توسعه نسخه دومشم کار میکنن
ردی نسخه جدید اسپایدی هم کار میکنن
حیف و صد حیف که با این قیمتا فعلا توان خرید ps5 رو ندارم
کرانچ مگه بده؟ اضافه کار میکنی پول بیشتریم میگیری همه شغل ها تو تموم جهان کرانچ دارن منجمله ایران که برا ۴ سااعت اضافه کار پول یک روز کامل رو میدن بهت نمیدونم چرا تو گیم اینقدر رو کرانچ مانور داده میشه طرف مفتی که اضافه کاری نمیکنه
:yes: :yes: :yes:
چقد ساده انگارانه به قضیه نگاه کردین. همه چیز که پول نیست بابت خیلی کارهای سخت به شما پول میدن اما ممکنه تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت مخربی روی سلامتی یا همان اثر داشته باشه.
۱- کرانچ همانطور که همه می دونن ساعات کاری طولانی هستش و از آنجایی که ربات ها بازی تولید نمیکنن، با کرانچ و ساعت های کاری طولانی مدت کیفیت کار می تونه به شدت پایین بیاد و باز هم به بازه تعیین شده نرسن به دلیل طراحی های ضعیف تر. مثل قضیه سایبرپانک. کرانچ خوب نیست چون کیفیت کاری رو پایین میاره. (نه همیشه ولی شانس این موضوع رو بالا میبره تا این که شما مطابق برنامه و بدون فشار به نیروی کار بازی رو تولید کنین) بازیساز باید از ذهنی باز برخوردار باشه نه این که ساعت های طولانی به کد نویسی بپردازه تا بازدهیش پایین بیاد.
۲- بعضی کرانچ ها اونقدر شدید هستن که بعضی بازیسازها برای مدت طولانی خانواده خودشون رو نمیبینن و چون کار بازیسازی بیشتر فکری هستش بیش از اون چیزی که فکر می کنید روی ذهن و روان انسان تاثیر می ذاره و به جایی میرسه که اون بازیساز نسبت به پروژهای که خلق می کنه اهمیتی نمیده چون موارد حیاتی زندگیش یعنی ارتباط برقرار کردن با خانواده تحت تاثیر قرار گرفته. سازندهای که به پروژه اهمیت نده مثل سرطان میمونه برای اون اثر.
۳- همه باید در ساعات عادی کار کنند این یک حق طبیعیه کسی نمی تونه شما رو مجبور به اضافه کاری کنه، شاید شما پول اضافی نخوای و خانواده یا سلامت برات در اولویت باشه. در کار ساخت ویدیو گیم این قضیه انتخابی نیست و اگر شما دیزاینر بازی هستی نمی تونن بگن خب شما شیفت شب نیا ما یه دیزاینر دیگه میاریم. کسی که کار دیزاین بازی رو انجام میده باید ثابت باشه چون بازی ها هنری و فکری هستند و چند ایده نمی تونه پیرامون یک مفهوم شکل بگیره. این که اگر کار نکنی اخراج بشی یا جریمه موضوع بسیار سنگینی برای یک کارمند هستش.
و خیلی از موارد دیگه، همه چیز پول نیست همه هم به هر قیمت دنبال پول نیستند. در ضمن دلیل این که آن سر دنیا به این موضوعات اهمیت میدهند اما ایران خیر، به نیازهای اولیه و ثانویه انسان بر می گرده. وقتی نیازهای اولیه آنها از جمله زندگی مناسب برطرف هستش مطمئناََ در مرحله دوم به نیازهای مهم ثانویه پرداخته میشه مثل روح و روان و سلامت فکری. اینجا باید به فکر سیر کردن خودمون باشیم، سلامت و روان در جهان سوم و ایران معنای خاصی نداره چون نیاز اولیه طبیعی برای قشر بزرگی هنوز کامل و جامع بهش پرداخته نشده.
سلام
در بد بودنش که شکی نیست! حتی تو جهان سوم.
بیشتر منظورشون این بود که حالا آسمون که به زمین نیومده! مثل اضافهکاری سنگین میمونه.
چه توضیحات صحیح و درستی :yes: یکی از بهترین کامنتایی که تا به حال خوندم تو گیمفا
فکر کنم راجع به کرانچ تو صنعت ویدئو گیم اطلاعات کمی دارید . درسته تو بیشتر شغل ها برای اضافه کاری پول بیشتری پرداخت میشه ولی تو بیشتر شرکت های بزرگ ویدئو گیم این پول پرداخت نمیشه و با چیز هایی مثل ناهار و شام یا وعده دادن استراحت بیشتر بعد از عرضه بازی دادن پول رو یه جورایی میپیچونن. دلیلش هم اینه که اگه استودیو های بازی سازی بخوان بخاطر کرانچ پول بیشتری پرداخت کنن این سود عظیمی که الآن میکنن رو دیگه نمیکنن و حتی بیشترشون ورشکسته میشن . اگه بخاطر کرانچ پول بیشتری پرداخت میشد ، صددرصد این مسئله انقدر تو رسانه ها بزرگ نمیشد ، پس مطمئنا کارمند های استودیو های بازی سازی دلایلی دارن که بعضی اوقات به شرایط کاریشون اعتراض میکنن . نمونش راکستار ، با اینکه شرکت موردعلاقه خودمه ولی بار ها گزارشاتی از شرایط سخت و شدید کاری از این شرکت بیرون اومده . بعد دوست عزیز ، همه چی پول نیست ، خیلی از بازی ساز ها نزدیک عرضه بازی ها بخاطر فشار کاری نمیتونن خانوادشون رو ببینن و شبانه روزی کار میکنن . بعضی هاشون مجبور میشن چند هفته یا چند ماه نرن خونه .
تو اروپا و امریکا چنین جیزی باشه سیم میکنن تو بینی صاحب کار تو ژاپن و چین و سنگاپور رو البته خبر ندارم
داداش کجا کار میکنی که بابت ۴ ساعت اضافه کار، حقوق یک روز کاری رو میدن
…. معرفی کن بیام برا استخدام :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ما اگه حقوقمون رو کم نکنن شاکریم 😐 یا سروقت بدن 😐
همه دستگاه های اداذی کارخانه ها و … به اضای ۸ ساعت کار حقوق یک روز و ۱۲ ساعت کار در روز حقوق دوروزو میدن شما کجا هستی که بابت اضافه کار پولی نمیدن بهت؟
داداش میگم معرفی کن بیام …. من تو کل زندگیم کارفرمایی ندیدم که قانون رو رعایت کنه و حق کارگر رو بده …. بعله ادارات دولتی رو فاکتور بگیر ، شرکتهای خاص رو هم همچنین اما هرجا کار کردم اینچیزی که شما میگی رو ندیدم
تو اصفهان تمام کارخانه ها بابت اضافه کار پول میدن من رفقاییم که میرن کارخانه تولیدیا مختلف میگن بهم اضافه کار دریافت میکنن چندتا از همسایه هامون کارخونه گونی بافی میرن یا شیرالات همشون میگن اضافه کار میگیرن تاحالا ندیدم کسی بگه فلان کارخانه رفتم اضاقه نگهم داشتن و پول ندادن
بفرمایید کجا همچین قانونی اجرا میشه؟
ما اینو بازی میکنیم هیترا بشینن منتظر طوفان بعدی ماکرو باشن :rotfl:
توps5داشته باشی من از گیم خداحافظی میکنم 😀
عزیز همه که مثل تو دارایشونو نمیزنن تو اسم پروفایلشون حالا میخوای خداحافظی کن میخوای نکن بشین تتریس و کرک داون و مدیوم بازی کن
شماهم تا چندوقت دیگه با همون عنوانی که گفتین ملاقات میکنین ، مشکل خوردی به بالاسریت بگو برات توضیح بده :rotfl: :rotfl: :rotfl:
چی میگی؟؟خودم موندم تو نسل۸
اینقدر میگه بازی میکنیم انگار واقعا داره بازی میکنه
Ps2 داشته باشه کار کرده.
:rotfl:
😀
ناب :yes: :yes:
تو اگر کنسول داشتی ۲۴ ساعت تو سایت نبودی.
نصف کامنتای این پست مال توئه.
اگر کرانچ کاری نبود ما بازی های با کیفیت نمی دیدیم نمونش همین ردد اقا این مسخره بازیا چیه جمع کنید دیگه بازی با کیفیت میخای بدی بیرون بایدم سخت براش تلاش کنی نمونش راک استار اینجوری بازی میسازن
از دکل راک استار نرو بالا
یه بازی مضخرف دیگه از اینسامنیاک.
اسپایدی با dlc انقدر مزخرف بود که وسطاش گیمو حذف کردم
گیمپلی تکراری، داستان آبکی خطی،گرافیک افتضاح
:laugh:
اینا چیزایی هستش که هیترا میگن.
زومجی یه مقاله راجب همین بازی و شاهکار گرافیکیش کار کرده توصیه میکنم اصلا نخونید. :laugh:
تا خط ۴ کامنت اومدم میخواستم کامنتترو به آتش بکشم
بعدش آروم شدم 😐
راستی لینک مقاله زومجی رو میدی میخوام اونجا رو به آتیش بزنم
ممنون میشم لینک رو بدید
نمیشه لینک بدم سرتیترش اینه
چرا برای ratchet and clank rift apart هیجان زده هستیم؟
دیروز رفتم متا بازی رو دیدم،دیدم شده ۸۸ امروز رفتم دیدم،دیدم باز شده ۸۹ =/ ولی ایول به سازنده هاش برنامه ریزی درست حسابی داشتن تا کرانچ نشه کارمندا به فنا برن =/
چگونه گدرتمند باشیم 😎
مدرس : اینسامنیاک 😀
سلام
سونی هم بیتأثیر نبوده، زمان میده به سازنده.
الآن خیلی از بازی بخاطر همین موضوع ضربه میخورند، سایبر و… که هیچ ولی مثلا اساسینز والهالا، این بازی هم بنظرم کلی حذفیات داشته متأسفانه. خدا کنه با بستههای، الحاقی بیشتر توسعهای بدهند.
فوق العادست ، بازی رو دانلود کردم بی صبرانه منتظر لانچ هستم
خیلی دلم میخواد بدونم آیا بازی spiderman miles morales مرحلات اضافی داره یا نه یعنی منظورم DLC داره؟
سلام
فکر نمیکنم، بیشتر رو بازی جدید تمرکز خواهند کرد.
البته اسپایدرمن خیلی محبوب است، احتمالش کمی هست.
spiderman miles morales خودش DLC حساب میشه.
دوست من متاسفانه شما و بعضی از فن های ماکروسافت باعث میشین همیشه سر ما ماکروسافت فن ها کج باشه. خودم هم ایکس باکس فنم ولی شما دیگه خیلی ترول بازی درمیارین. بنده از طرف تمام ایکس باکس فن ها با گردن کج ابراز شرمندگی میکنم و از تمامی سونی فن های گل و بزرگوار به خاطر اینگونه رفتارها عذرخواهی میکنم. لطفا تایید کنین کامنتمو :rose:
ای جان دلم تنگ شده بود برا گردن کجت :rotfl: تقدیم به تو :rose:
خداوکیلی ، یادت رفته بود بیای اینجا کامنت بزاری من گفتم یادت اومد ! ایول که به حرفم گوش دادی :rotfl: :rotfl: :kissed: …. فان ترین و بامزه ترین ترول سایت ایشونه ، من خیلی با کامنتاش حال میکنم همیشه میخندونه منو :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: خداییش دمت گرم
راستی ویکس و سالسیلات هم دارم هر وقت درد گردنت گرفت بگو خودم بیام تیمارت کنم :rotfl: … ولی تا اون موقع گردنتو راست نکن
من که فن ایکس باکسم همچین نمره ایی رو تو خوابم برا هیلو نمیبینم تو این دوران …. قدیم بله اما الان نه ،،،، شما هم هیت میکنی حداقل علمی هیت کن ، هیلو رو با رچت مقایسه نکن که هیچ شبیه هم نیستن …. الکی هم جو نده
تاحالا یک بازی متای ۱۰۰ گرفته؟ ?:-) (قصدم فقط سواله)
Nope
نه
بالاترین متای تاریخ رو اکارنیا آو تایم داره با متای ۹۹ ( یه چیزی بگم بسوزید
تو چهل تای برتر اثری از سونی نیست:-D)
مایکرو هست؟
جوابمو گرفتم.
Halo 1 :chic:
یه چیزی بگم ولی تو نسوز
تعداد بازی هایی که هست سال نسل هفت و هشت ونه سونی فنا پلی دادن یه برابر اکس فناس
برو با چهل تای تاپ خوش باش
یه برابر
اکی بای:-D
کیفیت مهمه نه کمیت
چی میزنی داش خودزنی؟
هم کمیت هم کیفیت به نفع سونی بود و هست برو صورتتو بشور اینطوری شعر تلاوت نکنی
کسی که بازیهای سونی رو نتونست پلی بده انصافا سوزشم داره :laugh:
۸۹ یعنی شاهکار. تجربه این بازی واجب شد برام و امیدوارم بتونم کنسول سونی رو تهیه کنم. واقعا سونی برای نسل ۹ شروع طوفانی رو داشته.