یوکو تارو فکر نمیکند بازی NieR Replicant فروش خوبی داشته باشد
این طور که به نظر میرسد، حتی خالق عنوان NieR نیز فکر نمیکند بازی NieR Replicant ver.1.22474487139 فروش خوبی داشته باشد. اسکوئر انیکس (Square Enix) به تازگی یک پست جدید را بر روی وبسایت خود منتشر کرده است که شامل صحبتهای عجیب و جالب کارگردان و تهیه کنندهی این عنوان یعنی یوکو تارو (Yoko Taro) و یوسکه سایتو (Yusoke Saito) میشود.
در این پست، آقای یوکو تارو به طرفداران یادآوری کرده که NieR Replicant یک «نسخهی ارتقا یافته» از بازی اصلی منتشر شده در سال ۲۰۱۰ است و یک ریمستر یا نسخهی بازسازی شده محسوب نمیشود. همچنین یوکو توضیح داد که به غیر از NieR: Automata، هیچ کدام از بازیهایش فروش خوبی نداشتند و به همین خاطر نیز او فکر نمیکند NieR Replicant فروش بالایی داشته باشد.
در سالهای اخیر، زمانی که اطراف اسکوئر انیکس بودم، آنها همیشه مشتاق به نظر میرسیدند و رفتار آنها طوری بود که ظاهراً میخواستند بگویند: «ببین! NieR:Automata (بازی قبلی من) فروش خوبی داشت. پس NieR Replicant هم فروش بالایی خواهد داشت.
من میخواهم از این فرصت استفاده کرده و به اسکوئر انیکس اعلام کنم که بهتر است با واقعیت روبهرو شوند. تنها نام این بازیها مشابه است و محتوای آنها کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد. پس بازی واقعاً فروش خوبی نخواهد داشت، درست نمیگویم؟
منظورم این است که خودم آن را ساختهام! فروش Automata یک موضوع اتفاقی بود. هیچ کدام از بازیهای دیگر من فروش قابل توجهی نداشتهاند. اگر تمام این دیسکها را تولید کرده و آنها در یک انبار قرار دهید، تنها کاری که با آنها میتوانیم انجام دهیم، یک دست بازی فریزبی است. البته به نظرم این کار هم به نوعی سرگرم کننده خواهد بود.
با توجه به رفتار عجیب آقای یوکو تارو، نمیتوان با قطعیت گفت که آیا صحبتهای او جدی هستند و یا اینکه قصدش تنها شوخی با طرفداران بوده است. با این حال، این موضوع صحیح است که به غیر از NieR: Automata، دیگر عناوین ساخته شده توسط یوکو تارو فروش پایینی داشتهاند. البته برخلاف تفکرات منفی کارگردان NieR Replicant در مورد فروش این عنوان، تهیه کنندهی بازی امیدوارتر به نظر میرسد. با این حال، آقای سایتو نیز میگوید که در صورت عدم فروش تعداد مشخصی از بازی، آنها مجبور میشوند یک ون کرایه کرده و بازی را از این طریق بفروشند. البته ظاهراً سایتو قصد دارد آقای کیچی اوکابه (Keiichi Okabe)، آهنگساز بازی، را نیز با خود به این سفر ببرد.
ما بازی را یک «نسخهی ارتقا یافته» معرفی میکنیم، اما برخلاف صحبتهای آقای یوکو، من شخصاً معتقدم که این برچسب حق مطلب را در مورد سطح کیفیتی که تیم توسعهدهنده به آن رسیده است، ادا نمیکند!
با این وجود، راستش را بخواهید موفقیت بزرگ NieR: Automata به نوعی یک معجزه بود. پس فکر نمیکنم فروش بازی به آن سطح برسد… با این حال، اگر نتوانیم تعداد مشخصی از بازی را به فروش برسانیم، من و آقای یوکو مجبور میشویم به کشورهای مختلف سفر کرده و بازی را از پشت یک ون بفروشیم. البته آقای اوکابه هم باید با ما بیاید! حالا که این موضوع را متوجه شدید، لطفاً به پشتیبانی از NieR ادامه دهید. خواهش میکنم، هر چیزی به غیر از ون…
بازی NieR Replicant هماکنون بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
نظرات
لعنتی اینا چرا اینجورین دلم بحالشون سوخت یعنی اینقدر وضعشون خرابه نیر که بازی شاهکاریه ولی همچین بازیایی همیشه فروششون کم بوده و قول خودشون نیر اتوماتا فروشش معجزه بود
همون اتوماتا هم تمام فروشش به خاطر بانو ۲B بود
شاید به خوبی automata نفروشه ولی بازم خوب میفروشه
متاهاشم خوبه تقریبا
بخاطر فضاسازی خاصش یکم خاص پسنده
کسی که نسخه قبلیو دوست داشته باشه اینم قاعدتا دوست داره
خدایی این اقای توکو تارو چی کشیده که با این ماجرای تلخ شوخی می کنه و اگر هم کا جدی می گه که واقعا چی کشیده.
خیلی جالبه ، سبک این بازی خیلی پتانسیل این رو داره که به جمع بهترین هک و اسلش های جهان بپیونده ولی همیشه در نسخه هاش به غیر از automata شاهد یک روند تقریبا رو به کندی بودیم و هیجان ثابتی رو ایجاد نمیکرد و باعث کسل شدن خیلی از جاهای داستانی بازی میشدیم امیدوارم این نسخه تقریبا بازسازی به روند شهرت این ip کمک زیادی بتونه بکنه
به جزء اتوماتا نسخه های قبلی فروش نداشتند و اینم حق داره اینجوری میگه . ولی خداییش پتانسیل بازی در حد هیلو گاد اف وار هست . یعنی میتونست یک فرنچایز در حد دویل مک کرای باشه
به نظر من چون این بازی از لحاظ طراحی کارکترهای کاملا شبیه به automata رفتار کرده و ضمن اینکه قیمت بالایی براش در نظر گرفتن یعنی ۶۰ دلار واقعا برای یک بازی به اصطلاح بازسازی شده کمی زیاده
و حتی موسیقی ش هم مثل automata هست احتمالش هست فروش خوبی نداشته باشه واقعیت ش اگر ۳۰ دلار میزاشتن من حتما میخریدم در هر صورت بازی با ارزشیه
فقط تقصیر مردمه؟ تقصیر بازیساز نیست؟
من عاشق داستان خوبم
ولی داستان خوب باید تو بازی ای باشه که بتونه جذبم کنه بعد برم سراغ داستانش
این بازی طبق تریلر ها و نقد هایی که ازش دیدم و خوندم
یه دنیای نسبتا خالی داره کاملا از کیفیت بافت ها و رنگ بندی بازی و طراحی هنری هم مشخصه که کاملا meh هست دنیاش لااقل بر اساس نظر من
سیستم مبارزشم اگه بخوایم بر اساس هک اند اسلش بودن در نظر بگیریم اصلا عمیق نیست
ساید کوئست هاش fetch quest هستن
تنوع دشمنا پایینه که مخصوصا برای یه چنین ژانری اصلا خوب نیست
طراحی دشمنا… حداقل من اصلا باهاشون حال نکردم
ظاهرا روند داستان هم دقیقا مثل اتوماتاست یعنی چند پایان داره و تو خیلی ازین پایان ها وقایع تکراری با یکسری تغییرات رو قراره ببینیم از دید های مختلف که خیلیا با این روش داستانگویی حال نمیکنن چون وقایع تکرار شونده خسته کنندست
بازیساز اول بیاد ایرادات بازیشو درست کنه بعد باید از مخاطب انتظار داشته باشه بازی خریده بشه
من شخصا نمیتونم سی چهل ساعت رو تو این دنیای کسل کننده تحمل کنم تا نهایتا یه داستان شاهکار ببینم مسلما خود یوکو تارو هم واقف هست به این قضیه
امار فروش بازیاش هم اینو ثابت میکنه. تنها بازی موفقش به لحاظ تجاری اتوماتا بوده اونم بخاطر اینکه تیم پلاتینیوم گیمز پشت گیم پلی بازی بودن و تونستن قابل تحمل کنن بازیو
هممم. یه سری نکات خوبی رو ارائه کردید موافقم. ولی این بازی ریمیک نیست که بیاد مشکلات نسخه اول رو رفع کنه و بهش روح ببخشه. یه لول بالاتر از ریمستره. اومدن فقط گیم پلی بازی رو شبیه اتوماتا کردن و تکسچرا رو با کیفیت تر کردن و نورپردازی رو بهتر کردن. طرفداران نیر اتفاقا قضیه چند پایان داشتن رو دوست دارن در واقع.
به شخصه هیچ جا ندیدم از گیم پلی این بازی ایراد بگیرن!!!
چون شما جذب نمیشی که دلیل نمیشه دیگران هم جذب نشن
خیلی ها نیر رو بخاطر همین دنیای به اسطلاح بی روح و جونش دوست دارن.
من میخوام بدونم شما ایا بایوشاک ۱ رو به تازگی بازی کردید یا نه؟؟ میخوام بدونم شما واقعا بخاطر گیم پلی و گرافیک این بازی رو کردید یا اومدید که داستان بایوشاک رو ببینید. چون بزارید صادق باشیم. با منطق شما جوانان امروزی بایوشاک ۱ رو زباله حساب میکنن. بزارید بگم با چشم های خودم دیدم این چیزی که گفتمو. طرف میگفت گرافیک بازی پایینه و گیم پلی داغان و برای همین ارزش نداره تجربه شه.
ولی قضیه اینجاس که فنای بایوشاک هیچ وقت این سری رو بخاطر گیم پلی و گرافیک بازی نمیکنن. میان فقط برای داستان. حالا اون بایوشاک بود.
این بازی قشنگ هم گرافیکش بهتر شده و هم گیم پلیش بهبود یافته.
چطور همین افراد حاضرن برن فیفا رو بخرن که هرسال کپی سال قبل هست و برای پول پارو کردن میاد ولی حاضر نیستن بیان بازی های جدید رو امتحان کنن؟؟
امار فروش دلیل بر کیفیت نیست. الان دویل می کرای ۵ هم فروش انچنانی نداشته. اخرین باری که چک کردم ۳ میلیون و خورده نسخه فروخته بود. اون بازی که هم گرافیک عالی داشت و هم گیم پلی دهن پر کن. چرا اون خوب نفروخت؟؟ هم متای خوبی گرفت. هم براش زحمت کشیدن. برای اون بازی که دیگه نمیتونین بهانه بیارین که نمیدونم گرافیکش پایین بود یا دنیاش کسل کننده بود یا گیم پلیش عمق نداشت.
یا خیلی از بازیای دیگه که خوب نفروختن.
ملت اگه چشاشون رو وا کنن و برن سراغ تجربه های جدید این جوری هر سال FIFA و PES نمیره تو پاچشون.
شاهکاری مثل هالو نایت فروشش در کل ۲ میلیون نسخه هم نشده!!!
در کل باید بگم به نظر شما احترام میزارم. احتمالا از بازی خوشتون نیومده یا به صورت ساده به بازی جذب نشدید.
من به شخصه به این دنیای پژمرده نیر علاقه مند هستم
“امار فروش دلیل بر کیفیت نیست”
اونکه بعله ولی نمیتونیم انتظار داشته باشیم یه چنین بازی ای مثل nier replicant زیاد بفروشه دلایلشم بالا گفتم
شما برترین داستان تاریخ رو هم بذاری ولی گیم پلی برای گیمر کشش نداشته باشه، مخاطبای زیادی زده میشن
و چون روایت تو مدیوم گیمه ، نمیتونیم از مخاطب انتظار داشته باشیم صرفا به بهانه رسیدن به داستان خوب بیاد یه گیم پلی که خوشش نمیاد رو بازی کنه
“من میخوام بدونم شما ایا بایوشاک ۱ رو به تازگی بازی کردید یا نه؟؟ میخوام بدونم شما واقعا بخاطر گیم پلی و گرافیک این بازی رو کردید یا اومدید که داستان بایوشاک رو ببینید”
من بایوشاکو تو نسل ۸ بازی کردم اتفاقا به صورت کالکشنش
بایوشاک یه بازی خوش ساخت خطیه بدون اضافات( fetch quest و دنیای خالی و …)
به عبارتی میزان مفید بودن گیم پلی بازیش شدیدا بالاست
اتمسفر و دنیاسازی بایوشاک هم مشابه نداره چه تو گیم چه سینما چه…
خلاقیتایی هم استفاده کرد تا یه شوتر معمولی نباشه مثل پلازمید ها و حق انتخاب بین کشتن یا نکشتن بچه ها و…
هرچند باید قبول کرد بایوشاک سنی ازش گذشته. از نظر گان پلی در حد بهترین شوتر های نسل نیست
مینی گیم هاش برای باز کردن صندوقچه ها مثلا تکرارین
تنوع سلاح ها میتونست بهتر باشه و…
در مورد گرافیک. گرافیک بایوشاک کاملا stylish هستش برگرفته از نیویورک دهه چهل پنجاه
ترکیبش کرده با محیط زیر آب و یه معجون ساخته که از نظر گرافیک هنری کاملا خاصش کرده
ترکیب رنگی و تنوع محیطی بدی هم نداره
در مورد replicant اصلا چنین حرفی نمیتونم بزنم
” باشیم. با منطق شما جوانان امروزی بایوشاک ۱ رو زباله حساب میکنن”
والا منکه چنین چیزیو ندیدم الانم یوزر اسکور بایوشاک کالکشن رو دیدم خوب بود یعنی گیمرا راضین به نسبت
بازم بنظرم طبیعیه یه فن هاردکور شوتر با بایوشاک حال نکنهچون گیم پلی بازی مشخصا تا حدی سالخورده ست
ما بازی ۱۵ سال پیش رو که بر اساس معیار امروزی بررسی نمیکنیم مشخصا.
نیر رپلیکنت هم بحث در مورد ریمیکشه که ۶۰ دلار هم قیمتشه و بر این اساس بررسی میشه.
درمورد فروش dmc 5 همدیگه مشخصا فرنچایز dmc خیلی هیچوقت پرفروش نبوده چون بازی هاردکور و خاص پسندیه. هرکسی الان حوصله نداره وقت بذاره رویال گارد یاد بگیره و استایلیش کمبو بزنه.
نهایتا خلاصه حرفم اینه که بازیاییوکو تارو خاص پسندن یکسری فلسفه های دیزاین دارن که هرکسی حال نمیکنه وما نمیتونیم از گیمرا انتظار داشته باشیم بخاطر داستان بیان این دیزاین خاص از بازیو تحمل کنن
در مورد بخش اول حرفتون باید بگم که بله انتظار نمیشه داشت ولی واقعا لیاقتش از اون چیزی که میفروشه خیلی بیشتره.
نمیدونم تا حالا Inside یا لیمبو بازی کردین یا نه. ولی اگه بازی کنید میبینید این بازی ها گیم پلی خاصی ندارن نسبت به سبکشون. فقط یه پسر رو حرکت میدی و معما حل میکنی و میری جلو. نه گرافیک دهن پر کن دارن. نه گیم پلی فک برانداز. نه گرافیک براق. حتی داستانشون هم حالت گنگ داره و نیازمند کلی تفکر برای فهمیدن هست. ولی با این حال شاهکار هستن.
بله بایوشاک بازی خطی ای هست. روش داستان گوییش هم با فایل های صوتی و پلات تویست های زیبا ارائه میشه. ولی واقعا فاسد شدن گیم پلی رو ادم میتونه حس کنه. میتونه ببینه که این گیم پلی تاریخ مصرفش گذشته. درست گفتید بایوشاک بخاطر سبک بازیش و مکان قرار گرفتن داستان و استایلش یه گرافیک هنری خاص و رنگارنگ داره. نیر هم بر اساس دنیای پژمرده و ناامیدش یه دنیای تیره رنگ داره.
خوش به حالتون که همچین چیزی ندیدید. من تا دلتون بخواد از این کژوال گیمر ها دیدم که همه چی رو تو گرافیک میبینن و قشنگ به بایوشاک میتوپیدن و میگفتن این بازی اینقدر داغانه که حتی نمیشه با اسلحه هاش aim گرفت!!! (میدونید چی میگم دیگه. همین که تو پی سی کلیک راست موس رو میزنی و اسلحه نشونش میاد و نشونه میگیری). که خب واقعا هم بایوشاک قابلیت aim نداشت و خب نیازی هم نداشت.
نیر رپلیکنت ریمیک حساب نمیشه. یه لول بالاتر از ریمستره (اینو من از سایتای خارجی شنیدم). چون بافت ها تغییر خاصی نکرده و کیفیت کمی بالا رفته و نورپردازی بهتر شده برای کنسول های نسل ۸ و۹٫
بله سری دی ام سی هیچ وقت پر فروش نبوده ولی منکر نمیشه شد که لیاقت فروش این سری هم خیلی بیشتر از اون چیزیه که فروخته. حتما لازم نیست دویل می کرای رو با کمبو های خاص و رویال گارد بازی کرد. همه که رو درجه سختی Legendary dark knight و hell and hell بازی نمیکنن. خیلی ها معمولا رو درجه سختی دویل هانتر میرن و خب کمبو های خاصی نمیزنن.
بازی گیم پلیش رو در این نسخه بهتر کرده. نور پردازی و تکسچر ها هم بهتر شدن. بله بازی کیفیت ریمیک نداره چون خب نیست. ولی خیلی بهتر از یه نسخه نسل هفتی هست. موسیقی های بازی ادم رو به وجد میاره که خب کلا سری نیر معروفه به خاطر این قضیه.
مشکل اینجاس که شما فکر میکنید دارن دیزاین رو تحمل میکنن. ولی خیلی ها که نیر رو بازی میکنن بخاطر همین استایلش میان سراغش. شما بالاتر گفتید نیر اتوماتا در نهایت وقایعش خسته کننده میشه. خب برای خیلی ها نشده اینجوری. نیر اتوماتا از لحاظ کیفیتی که کلا موفق حساب میشه. یوزر اسکور ۸٫۹ و متای ۸۸ و … اینا نشون میدن از لحاظ کیفیتی بازی موفق بوده و نظر مردم رو به شدت جلب کرده. بله دنیای رنگارنگی نداشته نیر اتوماتا ولی به هیچ وجه دنیای تیرش جزو نقاط ضعفش حساب نمیشد.
باید بگم در مورد سلیقه ای بودن سری نیر موافقم یجورایی (البته اتوماتا یجورایی نظر هر کس که بازی کرده رو مثبت کرد ولی فعلا بیخیال این بخش). اگه سبک هک اند اسلش با داستانی تیره و فانتزی رو دوست داشته باشید خب نیر انتخاب خیلی خوبیه. اگه نداشته باشید هم که پس یعنی این بازی به سلیقه ادم نمیخوره. باز هم میگم واکنش های پلیر ها تا الان که به نیر رپلیکنت مثبت بوده (غیر از استیم که باز اسکوئر انیکس پورتو گند زد ولی یه راه پیدا کردن کاربران استیم).
در کل باید بگم نه فقط نیر و کلی بازی هست که فروششون اونقدر که باید نشدن. شما در مورد نیر میتونی یه چی بگی. ولی هالو نایت چی؟؟؟ Inside چی؟؟ Limbo چی؟؟ سری بازی های Ori چی؟؟ Celeste چی؟؟؟ Blasphemous چی؟؟؟ تمام سازندگان این بازیا بابتشون مثل چی زحمت کشیدن و بعضی مواقع حتی کانتنت رایگان دادن (بر عکس EA و اکیتیویژن که تا قرون اخر پول بازی رو میگیرن و بعد تو بازی هم باید خرید کنی و بعد دی ال سی و غیره رو بخری و…).
اینجا دیگه مطمئنم این سازندگان مقصر نیستن. واسه همین همیشه میگم این استودیو های بازی ساز ایندپندنت که بازی های زیبا که برای چاپیدن پول ساخته نشدن رو میسازن مظلوم ترین استودیو های این صنعت هستن. مردم از یه طرف به شرکت های پول پرست بالا میتوپن و از یه طرفم مینالن که چرا باید بیان بازی کارتونی بازی کنن. نمیگن اون فیفا هر سال داره الکی یه عدد میزنه رو جلدش و تو پاچشون میکنه.
در مورد نیر با بخش سلیقه ای بودن باهاتون موافقم و بله فن های خودشو دارن بازی هاش. والا دیگه چی بگیم. ایشالا که هم یوکو تارو و هم سازنده های ایندپندنت و ایندی موفق باشن تو کارشون و مجبور نشن نگران فروش بازی هاشون باشن
ببین از یه جهت درسته که حق امثال inside , هالونایت و لیمبو ممکنه بگیم بیشتر باشه
ولی باور کن این بازیسازای ایندی اگه mainstream بشن، خلاقیت خودشونو از دست میدن
شما همین اوری رو در نظر بگیر
قسمت اولش ایندی بود و یه مترویدوانیا که بجای مبارزه، روی پلتفرمینگ خلاقانه تمرکز داشت
هرچند من با پلتفرمینگ قسمت اول مشکل دارم در بعضی جاها ولی درکل ترکیب جالبی بود
قسمت دومش از ایندی تبدیل شد به AA
و بجای پلتفرمینگ اومد یکم تمرکز رو برد رو مبارزات
نتیجه ش این شد که بازی تقریبا یه مترویدوانیایعادیشده
اوری ۲ قطعا از اولی بهتره. باس های فوق العاده داره داستان بهتری داره موزیک و انیمیشنش جزو بهترین های تاریخن
به عبارتی یه پکیج نسبتا کامل و لذت بخش ترین بازی سال برامه ( بهترین بازی سال که دوومه دی : )
ولی این بازی عالی، با خارج شدن از حالت ایندی بودن همزمان یونیک بودن نسخه یک ( پلتفرمر_ مترویدوانیا) رو تقریبا از دست داد
یعنی تا از حالت ایندی شد AA , تغییر هویت داد
حالا moon studio گفته میخوان بازی بعدی اکشن آر پی جی باشه اگه اشتباه نکنم 🙂 که میشه رسما mainstream
ایندی باید ایندی بمونه. پول و فروش زیادی محدود کننده خلاقیت برای اکثر افراده
تنها کمپانی ای که دیدم هرچقدرم پول در بیاره خلاقیتش کم نمیشه نینتندو هست که اونم بخاطر افراد بزرگی هست که داره
شما زیاد خودتو درگیر نکن چرا اینا کم میفروشن
کم فروختن اینا در بعضی مواقع به نفع خودشونه و نمیذاره خلاقیتشون خشک بشه
البته بازم درمورد کم فروختن بازیایی که گفتی دلیل هست
لیمبو خب واقعا گیم پلی خاصی نداشت و نمیشه انتظار داشت مردم بخاطر اتمسفر بازی بخرن همونطور که بلادبورنم کم فروخت
اینساید رو نرفتم نمیدونم
هالو نایت هم سخته حالا شاید من نوبم برای من سخت بوده ولی فکر نکنم بشه انتظار داشت یه بازی سخت سینگل پلیر زیاد بفروشه
مانستر هانتر و دارک سولز تنها سری های سختی هستن که من یادم میاد زیاد بفروشن و خب AAA بودنشون بی تاثیرنیست
عوضش فوتبال یه ورزش با ۴ میلیارد مخاطب و یه گیم پلی آشنا و شناخته شدست که از co op همپشتیبانی میکنه
esport هست و بخش انلاین داره و قطعا مخاطب پسند تره نسبت به بازیای دشوار
من یه جورایی موافقم با حرفاتون.
بعد از یه طرف این بازیا کم بفروشن دل ادم میسوزه و از طرف دیگه اگه زیاد بفروشن ممکنه سازنده هاشون پول پرست شن و کیفیت بازی هاشون بیاد پایین.
فک کنم در انتها میشه گفت یه بازی بر اساس سبکش میفروشه. بازی های aaa وتر و ورزشی فروششون قطعا از بازی های پلتفرمر ها بیشتره و فن های بیشتری دارن.
حالا که فکرشو میکنم میبینم بهتره اونقدر هم نفروشن این بازیا. این پول بوده که خیلی از شرکت های دوست داشتنی ما رو که افسانه میساختن نابود کرده و نبدیل به هیولا کرده. بهتره به همون اندازه بفروشن که سازندگان یه وقت بخاطر پول کیفیت بازیاشونو پایین نیارن.
اقا بحث قشنگی بود. ممنون
اره دقیقا
تا حدی پول در بیارن که درآمد داشته باشن و بسته نشن ولی در عین حال خلاقیتشونم از دست نره عالیه
منم خوشحال شدم از بحث با شما
@Mikasa
چه خوب اشاره کردید به ایرادات بازی. البته من نسخهی قبلیش رو بازی کرده بودم اما این مواردی که گفتید کاملا برام ملموسه.
سلام دوست عزیز،به عنوان یه طرفدار قوی این سری بازی و کسی که الویت اول گیم پلی هست و بعد اگر بود به سمت تجربه اون عنوان میرم، این حرفو میزنم و ممکن فکر کنی دارم هواداریش میکنم ولی قطعا این سری بازی فقط به داستان نیست.من قبول دارم داستان رکن مهمی شه(و البته موسیقی ها فوق العادش)،ولی فکرنمیکنی اگر فقط داستان ملاک بود و گیم پلی نقشی نداشت،اینا بهتر نبود یه بازی شبیه Dragon Quest میساختن،اتفاقا خود کارگردان این سری گفته،آسکورانیکس از سری دراگون کویست حمایت بیشتری نسبت به بازی خودش میکنه..من خودم عاشق هک اند اسلشه و تقریبا عنوانی توی این سبک جا نمیزارم و منم میتونم بپذیرم نسخه ۲۰۱۰ گیم پلیش طوفانی نبود،ولی آشغال هم نبود..حالا حتی اگر اونم فراموش کنیم،این نسخه بهبود یافته مشکل خاصی توی گیم پلی از نظر من اونطوری نداره..واقعا ملاک یه هک اند اسلش خوب چیه،مگه این نیست که هم سریع باشه و هم نوآور باشه،هیچ عنوان هک اند اسلشی دقیقا سیستم مشابه سری نیِر نداره و مهم تر از همه Buttom Mashing نیست و پلیر وادار میکنه درست از قدرتاش استفاده کنه،و میتونه گیم پلی چالشی باشه،حالا اگر بعضا دنبال اینن که از DMC قوی تر باشه اون یه بحث دیگس..دنیا نسبتا خالی:واقعا نمیدونم چی بگم،نه اینکه دویل می کرای،لوکیشن هاش پر از تنوع بود،به عنوان یه فن قوی این سری دویل می کرای میگم که اونم این مشکل داشت،مگه خود اتوماتا چقدر تنوع لوکیشن داشت،نقشه اش اونقدرا بزرگ نبود،مگه اصلا هک اند اسلش لازمه اپن ورلد باشه و جزییات ازش سر بریزه،الان بعضی از اون عناوینی که آخر گرافیک بودن، مگه چقدر سرگرم کننده بودن(بعضی عناوین برای خودم)…من از ساید کویست ها این نسخه بهبود یافته آگاهی ندارم ولی از اتوماتا که ۸۵ درصد ساید کویست هاش با عشق رفتم و خسته نشدم..اون ۱۵ درصد چون واقعا چیز خاصی نداشت..روند داستان:روند آره،روند این سری مشابهه،ولی داستان کلی،هر نسخه از زمین تا آسمون فرق داره،تا جایی که بین هر بازی یوکو تارو نزدیک چند هزار سال فاصله است..پلاتینیوم گیمز باعث شد:خود هیدکی کامیا گفت یوکو تارو پلانتنیوم گیمز نجات داد،الان این نسخه هم پلانتنیوم گیمز نساخته،خودم آخرین اثر پلانتنیوم گیمز یعنی Astral Chain تجربه کردم و فقط گیم پلی بود و نظرم نسبت بهش متوسط رو به بالا بود(نگفتم بازی بدیه)..آمار فروش احمقانس،نه اینکه نقد ها قبلی به بازیهاش خیلی کارشناسی شده بود که حالا این باشه،رسما خود اسکورانیکس هیچ ساپورت و تبلیغات خاصی برای یوکو تارو نمیکنه و بودجه خاصی نمیده اون موقع انتظار داری فروش سرسام آور داشته باشه و منتقدین چشم بسته با عشق برن بازی ها قبلیش تجربه و نقد کنن..درنهایت اگر دنبال یه بازی با جزییات رد دد و لست او آس ۲ میگردی که بهت اجازه بده تعامل بالای با npc ها بکنی،این بازی کاملا اشتباهه
با اینکه نسخه ی اصلی بازی رو سالها قبل بازی کردم. ولی این رو هم حتما تهیه میکنم چون این عنوان واقعا با عشق درست شده و شایسته ی حمایت و احترامه.
موسیقی هاش هم درست مثل اتوماتا زیبا و منحصر به فردن.
سلام
خب عزیز یکم با ما راه بیا دیگه.
😮
جناب سایتو اگر قیمت خوبی به بنده پیشنهاد بدهند، حاضر هستم یک نسخه فیزیکی از این عنوان را خریداری کنم، وگرنه با برچسب قیمت ۶۰$ که برای من ایرانی در بهترین حالت ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود، چندان تمایلی به خرید نخواهم داشت.
فقط اون نانی اولش :rotfl:
امیدوارم پیش بینی یوکو تارو اشتباه از آب در بیاد!
من تنها بازی که از این کارگردان رفتم نیِر اوتوماتا بوده ولی با همون یه بازی عاشق شخصیت یوکو تارو و بازیش شدم. این بازی رو هم حتما تجربه میکنم. امیدوارم فروش این بازی از اوتوماتا هم بیشتر بشه.
این بازی هر نمره ای بگیره شاهکاره
عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای مرصاد قدیری . امیدورام روز خوبی را داشته باشید . بارگذاری نظرات اعضای تراز اول بازی NieR Replicant ver.1.22474487139 در بلاگ خبری سایت Square Enix قبل از نشر اثر بازتاب های خبری فراوان چه در داخل و چه در خارج از کشور داشته . بد نیست کسانی که با شخصیت و خلق و خوی آقای Taro Yoko آشنایی کافی را ندارند بدانند ایشان به شدت از اعتماد به نفس پایینی در بین همکاران خود برخوردار است و این مسئله گاهاً برای سایر کارگردان های ژاپنی بازی های ویدیویی نیز مبرهن است . به ذکر یک موضوع می پردازم : گمان می کنم بعد از عرضه ی عنوان NieR:Automata در سال ۲۰۱۷ بود که در مراسم های مختلف نظیر BAFTA Awards و Behind the Voice Actors Awards و NAVGTR Awards و SXSW Gaming Awards و The Game Awards جوایز متعددی را این عنوان برای خالقین و ناشر خود به ارمغان آورد . به خوبی به یاد دارم که اعضا از جمله آهنگساز اثر شخص Keiichi Okabe هیچ یک در هنگام برنده شدن عنوان Best Score/Soundtrack در مراسم اصلاً حضور نداشتند و دلیل آن از زبان شخص Keiichi Okabe اینگونه بیان شد که اصلاً گمان نمی کردند در هیچ یک از بخش ها برنده ی جایزه ای شوند و به همین دلیل از همه بابت عدم حضورشان در مراسم عذرخواهی نمودند . علی ایحال بعد از عرضه ی این بازی در جهان ، اعضای تیم سازنده تصمیم به دیدار با طرفداران خود در مناطق مختلف ژاپن می گیرند که رسانه ی مشهور و بزرگ ژاپنی Kotaku از شخص آقای Yoko Taro می خواهد تا جهت بالا بردن هیجان طرفداران و به نوعی ادای دین به بازی از یک ماسک متعلق به بازی با نام Emil mask استفاده نماید که ایشان نیز استقبال می کند ( عکس این ماسک می تواند مناسب پروفایل دوستان و علاقمندان نیز باشد ) اما این ماسک دیگر هرگز از چهره ی ایشان در انظار عمومی برداشته نشد که بعد ها دلیل این کار را ایشان اینگونه توضیح می دهند که به دلیل ظاهر نه چندان جذاب بهتر است این ماسک را همیشه در انظار عمومی به سر داشته باشند . گمان می کنم خواننده ی ستون فوق حال به نظرهای بعضاً عجیب این شخص دوست داشتنی و بزرگ پی برده باشد . این خصلت ( اعتماد به نفس پایین ) تقریباً در بین تمام مردم ژاپن به نوعی بخشی از رفتار عمومی جامعه ی سنتی می باشد و معمول است که معمولاً آن را با کار فراوان پوشش می دهند . شخص Yoko Taro به عنوان کارگردان و نویسنده در سن ۵۰ سالگی در بازی های خود نگاهی فانتزی به عناصری چون نیکی کردن و قهرمان پروری و مبارزه با پلیدی را داشته که از این جهت هم ردیف کارگردان هایی چون Hiroyuki Sakamoto و Hidemaro Fujibayashi و Shigeru Miyamoto می باشد . حال امیدوارم خواننده دلیل حرف های آقای Yoko Taro را بهتر بپذیرد . پیروز و پایدار باشید .
ناامید نباش داداش
ان شاالله که میفروشه
خیلی ها به خاطر automata میرن میخرنش