Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا
Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا
Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا
Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا

بازی‌بازان نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی Marvel’s Avengers، از سرعت بارگذاری سریع آن حیرت زده شده‌اند

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۴:۰۵ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
marvel's avengers

بازی Marvel’s Avengers طی سال گذشته‌ی میلادی معرفی و در ادامه‌ی آن عرضه شد، اما بر خلاف تمام انتظارات و هیجان بازی‌بازان، نتوانست تا آنطور که بسیاری انتظار داشتند ظاهر شود و متاسفانه در این زمینه ناموفق بود. حال اخیرا نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ آن منتشر شده و بازی‌بازان این نسخه‌ی جدید Marvel’s Avengers به شدت از سرعت بارگذاری سریع آن بر روی این کنسول حیرت زده شده‌اند.

نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی اکشن ابرقهرمانی و نقش آفرینی Marvel’s Avengers، که توسط استودیوی کریستال داینمیکس (Crystal Dynamics) توسعه یافته است، در تاریخ ۱۸ مارس سال جاری میلادی منتشر شد و بعد از گذشت مدت‌ها انتظار، این نسخه از بازی به همراه محتوای اضافی Hawkeye، یک لباس Ms. Marvel رایگان برای همه‌ی بازی‌بازان و تعدادی پیشرفت‌های بصری نسل بعدی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت رسمی عرضه شد.

افزایش قدرت چشمگیر کنسول پلی‌استیشن ۵ امکان ایجاد طیف وسیعی از پیشرفت‌ها و تغییرات برای بسیاری از بازی‌های منتشر شده را فراهم می‌کند، از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به افزایش کیفیت بافت‌های بازی، بهبود قابل توجه کیفیت تکستچرهای بازی‌ها، رزولوشن بسیار بالاتر نسبت به قبل و ثبات بیشتر نرخ فریم آثار ویدیویی اشاره کرد که می‌توانند به شدت بازی‌ها را نسبت به قبل پویاتر و زنده‌تر نشان دهند. شایان ذکر است که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این بازی همچنین دارای فیزیک پیشرفته و قابلیت تخریب بسیار گسترده‌ای نیز هست و همچنین به صورت کامل از قابلیت‌های کنترلر دوال سنس در زمینه‌ی دریافت بازخورد لمسی نیز پشتیبانی می‌کند.

با وجود افزوده شدن این ویژگی‌های پیشرفته به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی، به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین تغییراتی که Marvel’s Avengers را بیش‌تر از همه تحت تأثیر قرار داده است، بهبود قابل توجه در کاهش زمان بارگذاری این بازی است. بسیاری از بازی‌بازان در شبکه‌های اجتماعی مختلف گزارش داده‌اند که علی‌‌‌رغم اضافه شدن ویژگی‌های جدید به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این بازی و بهبود کلی و قابل توجه کیفیت بصری این عنوان، مهم‌ترین چیزی که بیش از همه‌ی این تغییرات مثبت چشم آن‌ها را گرفته و به نوعی باعث حیرتشان شده است، سرعت لود بسیار سریع این بازی در کنسول پلی‌استیشن ۵ است.

در زمان نگارش این خبر، تقریبا اکثریت بازی‌بازانی که این عنوان را در پلی‌استیشن ۵ خود تجربه نموده‌اند با این مورد به شدت موافق هستند، همچنین در حال حاضر در اکثریت شبکه‌های اجتماعی بسیاری از بازی‌بازان Marvel’s Avengers از زمان بارگذاری بسیار سریع این بازی و قدرت چشمگیر پلی‌استیشن ۵ تعریف می‌کنند. علاوه بر این شخصی که این بحث را در رددیت (Reddit) شروع کرد، خاطرنشان کرده است که اگر بازی با استفاده از Activity Card های مخصوص پلی‌استیشن ۵ آغاز شود، سرعت لودش بیش‌تر از قبل نیز خواهد شد!

marvel's Avengers

بازی‌باز دیگری اظهار داشت که گزینه‌ای برای مشاهده‌ی فیلم‌های Hero Showcase به صفحه‌ی انتخاب شخصیت در بازی اضافه شده است. در حقیقت این‌ها ویدیوهایی هستند که به طور معمول هنگام زمان لود شدن بازی پخش می‌شدند، اما زمان لود بسیار سریع‌تر در پلی‌استیشن ۵ به این معنی است که دیگر صفحه‌ی لودی وجود نخواهد داشت. خوشبختانه با افزوده شدن این گزینه به بازی، آن دسته از بازی‌بازانی که از این ویدیوهای پخش شده در طول زمان لود شدن بازی لذت برده‌اند، هر زمان که بخواهند می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

هنگامی که در سپتامبر ۲۰۲۰ این بازی به صورت جهانی عرضه شد، Marvel’s Avengers به عنوان یک اثر به شدت مشکل دار شناخته شد و در ادامه نیز بسیاری از بازی‌بازان نسبت به زمان لود طولانی این عنوان اعتراض کردند. در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پروی این بازی، زمان لود شدن آن از زمان شروع تا هنگام نمایش گزینه‌ی “Press X to Start” ممکن است بیش از یک دقیقه و نیم طول بکشد و علاوه بر این ۴۰ ثانیه‌ی دیگر نیز نیاز است تا یک بازی ذخیره شده را آغاز کنید! همچنین گاها دیده شده است که بازی‌بازان در همان آغاز صفحه‌ی لود شدن بازی گیر می‌کنند و پیغامی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه از آن خارج شده و پس از گذشت مدتی دوباره وارد این بازی شوند.

ویدئویی که در صفحه‌ی رددیت مرتبط با این بحث پیوست شده است، زمان لود بازی در پلی‌استیشن ۵ را در حدود ۳۴ ثانیه نشان می‌دهد. این زمان در حقیقت از آغاز کلیک کردن بر روی Marvel’s Avengers تا شروع خود بازی محاسبه شده است. بنابراین جای تعجب نیست که سرعت بهتر پلی‌استیشن ۵ نسبت به نسل هشتم کنسول‌ها بسیاری از بازی‌بازان را تحت تأثیر قرار داده است. البته لازم به ذکر است که این تغییرات تنها مختص نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این بازی نیست و بازی‌‌بازان پلتفرم ایکس‌باکس نیز با بهبودهای مشابهی مواجه شده‌اند.

بازی Marvel’s Avengers هم اکنون بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در دسترس بازی‌بازان قرار دارد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید تا نقد و بررسی این بازی را به قلم امیر مهدی نامجو از اینجا مطالعه نمایید.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این زمینه چیست؟ آیا این بازی را تاکنون تجربه نموده‌اید؟ تجربیات خود را از این بازی با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا
Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا
Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا
Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا
Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MR_William گفت:

    رو پرو تقریبا ۱۰۰ ثانیه بود که رو ps5 حدود ۵ ثانیه رسونده بودن که نشون میده SSD سونی چه هیولاییه واقعا بزرگتر از اومدن ری تریسینگ بزرگترین و بهترین تغییر کنسولا اومدن SSD هست بنظرم امیدوارم از این پتانسیل به نحو احسن تو هردو کنسول استفاده بشه مخصوصا دوست دارم ببینم فرست پارتیا سونی و ماکرو چه میکنن باهاش :inlove:

  • بذارید dlc اسپایدرمن هم برسه ، می‌تونه کلی به فروش این عنوان روی پلی استیشن کمک کند

  • Ninja Theory گفت:

    Marvel’s Avengers:
    PS5: 1920 × ۲۱۶۰p = 4,147,200
    Xbox Series X: 1836 × ۳۸۴۰p 7,050,240 😎

    • KAGAN گفت:

      به به فن بوی عزیز کشورمون

    • General گفت:

      FACTS 😎 :yes:
      بازیبازان اگه با دیدن نسخه ps5 حیرت زده شدن پس با دیدن نسخه series x به افق میپیوندن 😎

      • pegasus گفت:

        کدوم ادم عاقلی تجربه متفاوت با دوالسنسو ول میکنه میره کپی پست اکسو پلی میده؟
        اونی که به افق میپیونده…

        • Xbox+Bethesda گفت:

          دوال سنس همونه که ۴۰۰ساعت کار میکنه؟
          اوه ببخشید ۴۱۷ ساعت بود :laugh:
          بعدش باید بری ۷۰دلار ناقابال بریزی تو جیب سونی که بهت کنترلر جدید بده که اونم بعد ۲ ۳ ماه خراب میشه و این چرخه ادامه داره. :rotfl: :rotfl:

          • pegasus گفت:

            اره باتری قلمی خوبه یادت نره بری دکتر

            • pegasus گفت:

              نگران نباش نصف پلی فنا پی سی دارن و گیمپس
              کنسولی دارن صد میلیون فروخته مقابل سی میلیون
              نسل نه از هر جا نگاه کنی برنده مشخصه بکیفیت بازی‌ها مشخصه مشخصه کدوم واسه لانچ بازی گ داشته کدوم تا دو ساله دیگه بازی نداره
              خرابی کنترلر توی هر دو‌کنسول گزارش شده زیاد سنگشو به سینه نزن منتظر روزی باش همین کنترلر و تکنولوژی هاش تحت نام الیت باید سه برابر قیمت دوالسنس پیاده بشید

              • Xbox+Bethesda گفت:

                اولا سهام دار سونی هستی که فروش کنسول برات مهمه؟اونم سونی که اگه کنسول و بازی نفروشه ورشکست میشه و با انحصاری هایی که فقط رو کنسول خودش میده بایدم بیشتر بفروشه نه مثل مایکرو بازی هاش رو هم رو اکس باکس هم رو پیسی و هم رو اکس کلاود منتشر کنه.
                دوما بازی های مایکرو اومده که کیفیتش مشخص شده باشه؟
                سوما تا دوسال دیگه مایکرو بازی نداره؟جوک سال :rotfl: یه سر به لیست بازی هاش بزن بعد فکت چرت صادر کن.
                چهارما بازی لانچ منظورت اسپایدر منه که میشه رو پلی۴ هم بازی کرد؟یا دیمن سولزی که فن بیس خاص خودشو داره و محبوب و مورد پسند همه نیست؟

              • pegasus گفت:

                xbox+bethesda
                دوست عزیز وقتی میگم بری دکتر ناراحت نشی دلیل دارم براش
                سهام دار هیچ شرکتی نیستم
                قضیه فروشش به این دلیل گفتم که شما اقلا نفهمیدید چرا یهو اکس باکس تصمیم گرفت بازی هاشو بیاره رو پی سی خب چرا نسل هفت این کارو نکرد؟
                چون محبوب بود و پر فروش بعد مه دیگه به زور بالا بیست سی تا هر ماه فروخت مجبور شد واسه فروش بازی هاش بازار جدیدی باز کنه که اول آورد توی استور خودش تو پی سی بعد استیم یعنی به خاطر ابرو های خوشگل پی سی فنا این کارو نکرده بخاطر افت فروش این کارارو کرده
                درضمن فقط یه noobdog میتونه بگه که سونی با افت فروشش کل شرکتش ورشکست میشه
                سونی پایه این صنعت و مایکرو ویروس که با پولش داره شرکت میخره و استعداد پرورش نمیده
                ناتی داگ ببین از کجا به کجا رسید برترین بازی تاریخ گیمینگ کم نیستا
                اما هیلو رو ببین

          • البته جوی استیک ایکس و پلی استیشن در سایت ifix ذکر شده که از یک شرکت قطعات گرفتن و قطعات اصلیشون مثل هم است 😎

      • Ninja Theory گفت:

        دقیقا دوست من :yes: 😎
        البته که این مسائل برای ما از زمان Xbox One X طبیعی بوده و همیشه کنسولشون زیر ما بوده، بذار با دو سه ثانیه لودینگ حیرت زده بشوند : ))

        • pegasus گفت:

          برترین کنسول نسل هفت ps3
          برترین بازی های انحصاری نسل هفت ps3
          برترین کنسول نسل هشت ps4
          برترین بازی تاریخ گیمینگ انحصاری ps
          فروش بالا صد میلیون بازم ps4
          فروش ۳۰ میلیون xbox
          کنترلر کپی پست با تکنولوژی باتری قلمی xbox
          وعده کنفرانس بعدی و منتقل شدن آرزوی فناش به نسل بعدی بازم xbox
          دیگه فکر کنم هر آدم عاقلی میدونه کدوم زیر کدومش قرار داره
          #اکس فنا نمیگیرن

    • امیدوارم بعد نوشتن این حق اونقدر نت داشته باشی که بری یوتوب و برای بار هزارم واکترو گیرز ۵رو ببینی

    • Emmat گفت:

      یادمه می گفتین این بازی اشغاله و افتضاحه و کسی حاضر نیست بابتش پول بده حال شده نمایش قدرت شما.
      جم کنید این کارا رو تا دیروز اشغال بود حال شده نمایش قدرت شما.

    • شما بر و با اون حافظه ی بسیار کم ۲۰۰ گیگی ات عشق کن ما پلی استیشن باز ها هم میریم با حافظه ی بالای پلی استیشن پنج بازی کنیم قبوله؟

  • فقط امیدوارم مرد عنکبوتی نیارن واقعا توهین هستش که اسپایدرمن رو تو این بازی مضخرف بیارن به نظرم تا وقتی بازی درست نکردن و یه بازی عالی نشده نباید اسی رو بیارن

  • mo70 گفت:

    دو روز پیش دیدم زمان لودینگش رو و واقعا سریع بود

  • KAGAN گفت:

    چرا انقدر از مارول بدم میاد ؟
    البته مرد عنکبوتی رو دوست دارم ، نه اینکه روی PS4 بازیش هست
    واقعا شخصیت باحالیه ، ددپول رو هم دوست دارم

    اما یکی از طرفتار های دوانه DC

    میتونم بگم درواقعه تمام انیمشناشو دیدم
    البته جدا از شوخی همه رو هم نه یعنی اگاه دستم میومد دانلود میکردم

    شما چطوری ؟ DC یا مارول

    • NEON گفت:

      والا من که میکس میرم همه رو نگاه میکنم هم از مارول هم دی سی :rotfl:

    • Emmat گفت:

      به نظرم دنبال انیمشین ها نرو که بعضی شون واقعا وعضعیت شون خیلی خرابه به جز چند تا دیگه خوب ندارند و روز به روز بدتر می شن البته بعضی از انیشمین ها هم هستن که عالین هم سریالی هم فیلم مثلا : من خودم لیگ عدالت جوان رو خیلی دوست داشتم یا مرد عنکبوتی خارق العاده.
      ولی بهت پیشنهاد می کنم کمیک ها رو بخوانی مثلا : جوکر کشنده فوق العاده اس البته بیشتر اثار الن مور فوق العاده اس

      • Emmat گفت:

        البته فراموش نکنیم که سونی یه برتری استراژیک رو داره : اسپایدرمن که انحصاری هست و نماد جدید PS و برتریت که می ده جذب کمیک فن ها ( البته جمعیت کمیک فن کم نیست ) مثلا یه کمیک فن بین PS و XBox چون سابقه گیمینگ نداره دنبال چیز هست که اشناتره که بازی های کمیکی هست و Xbox بازی کمیکی نداره انحصاری نداره ولی PS داره برای مثلا بتمن هم برای XBox هست هم PS مارول اونجرز هم برای XBox هست هم برای PS فقط مارول اسپایدرمن هست که انحصاری PS هست.
        XBox باید دنبال یه نماد کمیک برای خودش باشه تا از PS عقب نیفته و باید یه نماد خاص باشه مثلا کاپتان و سوپرمن ذاتا امریکایی هستن یا اسپایدرمن و بتمن بین الملی هست مثلا انیشمن بتمن نینجا شاید خیلی خوب نباشه ولی داره روابط رو محکتم تر می کنه یا مثلا اسپایدرمن که قبلتر یه سریال ژاپنی داشت پس رابط محکتری دارند نسبت به کاپیتان که پسوند امریکا رو هم دارند و البته نباید از حساسیت کلمه امریکا هم صرف نظر کرد پس اگه XBox می خواد نماد کمیکی داشته باشه یا باید امریکایی باشه یا بین الملی.

    • تو سینما مارول بهتره به نظرم انیمیشن هم دیسی و سریال شاید مارول جلو بزنه چون داره رو سریال ها کار میکنه که به دیسی برسه ولی در حال خاصی سریال دیسی بهتره ولی کلا من طرفدار هیچکدوم نیستم زیاد بیشتر طرفدار کارکتر های خاص هر کدومم مثل جوکر یا مرد آهنی یا بتمن یا ثور

  • Sina_2081 گفت:

    با توجه به صحبتهای مارک سرنی موقع معرفی سخت افزار ps5 (که خیلی ها اصلا بهش توجه نکردن) ، این ssd خیلی بیشتر از اینها توانایی داره اما همه اینها وقتیه که استودیوها ازش استفاده کنن . اینجاست که یکی از مهمترین خاصیتهای بازیهای انحصاری رو متوجه میشیم ، یعنی استفاده از حداکثر توان یک دستگاه برای بهترین نتیجه مثل سرعت لود spiderman یا demons souls که همین اول نسل نشون دادن که اگه بخوای میتونی یه بازی با این کیفیت رو فقط در چند ثانیه لود کنی . یکی دیگه از قابلیتهای دیگه ps5 که متاسفانه بهش توجه نشد ، ویژگی به اسم kraken هست که فایلها رو بیشتر فشرده میکنه . تا جایی که حجم نسخه ps5 این بازی ، ۳۰ گیگابایت کمتر از نسخه xbox sx هست

    • Reason گفت:

      kraken یک شیوه‌ی فشرده یازیه، قابلیت ps5 نیست
      اگه با keraken فشرده سازی بشه ps5 تا ۲۰ گیگابایت بر ثاتیه میتونه دیتا انتقال بده

      • برعکس یک قابلیت است و اگر نیست پس چرا ایکس باکس اینجوری نیست یا نینتندو

        • Reason گفت:

          دوست عزیز kraken یک data compression algorithm هست که شیوه‌ی جدیدی از فشرده سازی دیتاست که در معقوله‌ی گیم باعث میشه asset ها تکرار نشن بلکه هر جایی نیاز باشه آدرسشون داده میشه، در نتیجه باعث افزایش سرعت انتقال داده و سوپر فشرده سازی دیتا میشه، ولی این الگوریتم نیاز به سخت افزار فوق سریع داره که فعلا فقط در ps5 موجوده، به همین دلیل فعلا فقط روی بازیهای ps5 این فشرده سازی میتونه انجام بشه، کرکن صرفا یه الگوریتمه که سه برابر سریعتر از zlib کار میکنه
          من عاجزانه خواهش میکنم اگر اطلاعات کافی ندارید، اطلاعات غلط رو نشر ندید، از صحت دانسته هاتون اگر اطمینان داشتید کامنت بذارید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    قبل از اینکه وارد نسل ۹ بشم این زمان لود شدن و سریعتر شدنش برام زیاد قابل توجه نبود ولی وقتی که تجربه کردم باید بگم بسیار تاثیر گذار هست و الان اصلا زمان لود کنسول های نسل ۸ واقعا یک نسل عقب تر هست و خب این در کنسول پلی استیشن که ssd بسیار بی نظیری داره خودشو عالی نشون میده….کلا از یک چیز پلی استیشن خوشم میاد و اونم اینه که همواره کنسولش و رابط کاربریش بسیار سریع هست و الان که پلی ۵ هم سریعترین کنسول خود سونی و تاریخ هست من تقریبا با همه کنسولا کار کردم ولی اگر بخوام طی نسل ها یک چیز در مورد تمام کنسولای پلی استیشن بگم سرعت بی نظیرش هست واقعا ژاپنی ها در زمینه الکترونیک نابغه هستن :yes: 😎

  • godfather گفت:

    خخخ آخرالزمان که میگن همینه باید فاتحه گیمی رو خوند که این بازی باعث حیرت کسی بشه خدا سینما و گیم رو از شر گروهک تر.ور.یست.ی انتقام جویان حفظ کنه

  • Iven گفت:

    واقعا کی فکرشو میکرد ssd بتونه لودینگای بازی رو کوتاه تر کنه.

  • چه کسی دیگه این زباله رو بازی میکنه؟

  • Mohamad.h گفت:

    توی این چند وقت اخیر سه خبر از بازی Marvel’s Avengers اومده. تو یکیش نشون میده عملکرد فریم و رزولوشن Xsx بیش از ۵۰ درصد، بهتر از ps5 هست. توی یکی دیگه اسمارت دلیوری فاجعه‌بار ps5 رو نشون میده که کل اینترنت درحال تمسخرش هستن. بعد اونا کار نشده، و چنین خبری با چنین تیتری پوشش داده شده. شاید براتون جالب باشه که بدونید سرعت لود این بازی، فقط یک ثانیه از کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس بیشتره. رسانه با این نوع پوشش اخبار برای همیشه مخاطب‌های بی‌سوادی بار میاره. کاش کمی جانب‌داری نمی‌کردیم.

  • Black Knight گفت:

    سخت افزار PS5 رو به جرئت میشه یکی از انقلابی ترین سخت افزار های کنسول دونست واقعا دم مارک سرنی گرم برا ساخت همچین کنسولی امیدوارم سازنده ها به راحتی بتونن براش بازی بسازن

  • همیشه کنسول ها مقدمه ای برای پیشرفت بازی های ویدیویی بودند.

Marvel's Avengers و سرعت بالای بارگذاری نسخه پلی‌استیشن 5 - گیمفا