سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا
سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا
سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا
سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا

سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است

آرش بوالحسنی
۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا

یکی از موسسان مون استودیوز (Moon Studios)، استودیوی سازنده‌ی سری Ori، به تازگی در مورد کنسول‌های نسل بعد صحبت کرده است و در این باره گفته است که توسعه‌دهندگان Third-Party، بازی‌های خود را برای ضعیف‌ترین سیستم می‌سازند.

SSD فوق سریع پلی‌استیشن ۵، احتمالا مهم‌ترین ویژگی این کنسول از زمان معرفی آن بوده است. این قطعه‌ی سخت‌افزاری بسیار تحسین برانگیز است و بدون شک در این زمینه، یک برتری نسبت به سایر رقبا محسوب می‌شود. اما سوال مهم این است که تا چه حد می‌توانیم تاثیر این SSD را در بازی‌ها ببینیم.

به عقیده‌ی توماس ماهلر (Thomas Mahler) که یکی از موسسان مون استودیوز است، قطعا توسعه‌دهندگان انحصاری پلی‌استیشن ۵، از تمام مزایای این SSD استفاده خواهند کرد، اما بعید است که سایر توسعه‌دهندگان به فکر بهینه‌سازی بازی خود فقط برای قطعه‌ی خاصی از سخت‌افزار باشند و بازی را برای ضعیف‌ترین سخت‌افزار توسعه خواهند داد:

اگر توسعه‌دهندگان Third-Party، بازی خود را برای ضعیف‌ترین قطعه‌ی سخت‌افزاری توسعه ندهند شوکه خواهم شد. منظورم این است که امکان ندارد بخش‌هایی از بازی تغییر کند تا فقط به SSD سریع پلی‌استیشن ۵ بخورد. این کار بسیار هزینه دارد. SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است و از نظر اقتصادی، عاقلانه نیست که بازی فقط برای یک سخت‌افزار مخصوص بهینه شود.

به نظر مخالفت با صحبت‌های ماهلر غیرممکن است. البته که ممکن است هر کدام از بازی‌ها، طوری تنظیم شوند تا از سخت‌افزار هر کنسول کمی بهتر استفاده کنند، اما بعید است که توسعه‌دهندگان، بخش مهمی از منابع خود را صرف بهینه‌سازی بازی برای یک سخت‌افزار خاص کنند. برای مثال همین حالا هم توسعه‌دهندگان اولویت خود را اجرای بازی برروی ضعیف‌ترین کنسول‌ها، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان، قرار می‌دهند و سپس به فکر بهبود عملکرد برروی کنسول‌های پرو و رایانه‌های شخصی هستند.

البته خوشبختانه استودیوهای پلی‌استیشن از سخت‌افزار این کنسول نهایت بهره را خواهند برد تا ببینیم که این SSD فوق سریع، چه نتایجی را برای خود بازی‌ها به همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا
سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا
سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا
سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا
سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خب این کلا مربوط ب توسعه دهنده ها میشه ک چقد از Ssd فوق‌العاده سونی استفاده کنند!
    اتفاقا انتظار مام همینه که استودیو های فرست پارتی سونی بیشترین استفاده رو واسه ساخت شاهکار هاشون از SSD داشته باشن

    • یکی از دلایلی که انحصاری های سونی زیاد میشه نسل بعد همین SSD هست :inlove:

    • اینی که میگه که هر کسی میدونه…همیشه بهترین بازی‌ها از نظر بصری و کیفیت…عناوین انحصاری بودن…
      اما استدیو موون که خیلی دوستش دارم…میتونست خیلی بی‌طرفانه‌تر صحبت کنه…ناخودآگاه آدم ذهنش میره سمت کم اهمیت کردن سرعت پی‌اس۵ با این مصاحبه…
      اما خب این شخص نمیدونه که سونی خیلی قراردادها با استدیوهای سکندپارتی میبنده و اونا هم میتونن از این موضوع بهره ببرن..
      فرست پارتی‌ها که هیچی…اما به نظرم تعدادی از تردپارتی‌ها هم توسعه بازیشونو مختص پی‌اس۵ جلو میبرن…چه کسی از ۷-۸ سال دیگه خبر داره…

      • erwin گفت:

        اتفاقا بی طرف صحبت کرد شما بهت بر خورد! دروغ هم نگفت خود این خبر رو ps هم تایید کرده بود اگر یادتون باشه بالاخره اونم راست میگه وقتی یه بازی بخواد مولتی پلتفرم باشه عاقلانه نیست هزینه ی زیادی رو سر ps فقط بکنه که از ssd استفاده اخر رو ببره! جدا از این قضیه دوستانی که میگن انحصاری سونی زیاد میشه اول برو ببین چجوری انحصاری تولید میشه بعد بیا نظر بده خواهشا :/ ssd پلی استیشن فوق العادس لست ۲ رو نمیتونم روش تصور کنم :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: ولی امیدوارم فقط رو ssd مانور نداده باشن که بد میشه چون تاحالا هرچی شده کسی از قدرت ps چیزی نگفته فقط سرعتش رو مثال زدن… نگران کنندس

    • nimabastami گفت:

      انتظار داشتم که کل استودیو های بازی سازی بتونن از این sad استفاده کنن….نه فقط انحصاری ها…….
      ولی در هر صورت همینم فوق العادست :yes:

      • مطمعن باش بیشتر توسعه دهنده ها از Ps5 SSD استفاده میکنن

      • Majid گفت:

        آخه ربطی به قدرت دستگاه و کیفیت بازی نداره
        بلکه به شیوه ساخت مربوط میشه
        در روش ساخت بازی دست سازنده کمی باز تره
        البته فکر نمی کنم تاثیرش انحصاری باشه
        نسل ۹ شیوه ساخت همه بازی های بزرگ به سمت ssd خواهد رفت و چه انحصاری و چه مولتی می تونن از ssd استفاده لازم ببرن
        ایشون بر اساس تغییر حرف زده ولی اگه از ابتدا بازی برای ssd ساخته شده باشه علاوه بر اینکه میشه با hdd اجراش کرد بلکه الان pc و ایکس باکس و ps همگی ssd دارن و فقط کمی در سرعت تفاوت دارند و حداکثر یکی دوسال بعد ssd pc سریع تر میشه , بعدش هم ماکرو احتمالا کنسول جدید بده
        احتمالا سرعتش ویژش فقط برا یکی دوسال اوله که بازم میگم
        چون همه پلتفریم ها ssd دارن بازی های عمومی هم می تونن رو عملکرد ssd حساب باز کنن

  • نسل نه برام وقتی یه جهش بزرگ محسوب میشه که هیچ محدودیت برای بازی نباشه.یعنی اوری بیاد روی پی اس و گاد بیاد روی ایکس باکس و زلدا بیاد روی پی سی و وارکراف بیاد روی سوییت

  • Mohammadreza7 گفت:

    ببینید
    در بینظیر بودن اس اس دی ps5 هیچ شکی نیست
    حتی من خودم زمانی این ۸۲۵ گیگ حافظه رو به سخره میگرفتم بعدها فهمیدم فلسفش چیه
    وجود ssd واسه نسل۹ لازم بود
    یه چیزی که درباره ssd خیلی واسم جالبه و روش مانور زیادی دادن قابلیت خلق محیط های بزرگتر و پویا تره
    ولی اینجا یه سوالی پیش میاد
    همین الان تو این نسل با cpu آشغال Jaguar و hdd محیط های بزرگی مث ردد سایبرپانک ویچر و…رو شاهیدیم
    خب حالا ssd داریم و توانایی ساخت محیط های خیلی خیلی بزرگتر و قطعا شاهد محیط های بزرگ تری نسبت به این نسل هستیم
    اما چقد بزرگ تر؟!
    به هزینه و زمان ساخت محیط ها هم توجه میشه؟!
    یه بازی چقد بودجه داره؟! چقد زمان دارن سازنده ها؟!
    نمیشه که یه محیط پر از خالی ساخت…
    اس اس دی که قرار نیست خودش محیط طراحی کنه یا کد بزنه که!
    سی پی یو ها چقدر کشش و توان دارن؟!
    کنسول ها با هدف مقرون به صرفه بودن تولید میشن
    آیا سونی نمیتونست یه اس اس دی معمولی تر ولی قوی بکار ببره واسه کمتر شدن قیمت کنسول؟!
    تو آثار مولتی که شاهد تفاوت وسعت بازیا نیستیم. مگه نسبت بازی های انحصاری به مولتی در یه سال چقدره؟! اون بازی انحصاری قراره طی چه مدت و هزینه ای ساخته بشه؟! اون بازی قراره حجمش چقدر باشه با توجه به وسعت و جزعیاتش؟!
    یا مثلا Io اکس باکس نسبت به نسل قبل اگه اشتباه نکنم بیش از ۴۰ برابر سریع تر شده
    وقتی با اون سخت افزار شاهد مثلا وسعت رددد بودیم حالا ۴۰ برابر بشه چی؟!
    در عمل و در نظر گرفتن تمام موارد مثل هزینه و زمان واقعا تفاوت خاصی قراره ببینیم؟!
    یا مثلا اکس باکس در لحظه ۱۰۰گیگابایت از Asset ها رو در دسترس بازیسازا قرار میده آیا واقعا بیشتر از این نیاز هست؟!
    بازم میگم هیییچ شکی در فوق العاده بودن ssd سونی ندارم بحثم کلا چیز دیگس!
    نمیدونم شاید من اشتباه میکنم. خوشحال میشم دوستان بیان بیشتر دربارش بحث کنن اطلاعات ماهم بیشتر میشه
    این سوالات هم واسه تیکه یا اینجور چیزا نبود اگه کسی ایده ای دربارشون داره خوشحال میشنم منم بدونم :yes:
    (اگه هم یه سری میخوان ترول کنن تو رو خدا اینو ریپلای نکنید جاهای دیگه هم میتونید کارتون رو انجام بدید :laugh: )

    • JJSTYLE36 گفت:

      قدرت کنسول های نسل جدید برای بازیساز های الان از حد نیاز هم بیشتره
      کل فلسفه سخت افزار PS5 این بوده که همین قدرت رو جوری برای بازیساز ها بهینه کنه که شرکت ها و بازیساز ها بتونن به راحتی باهاش کار کنن(این در راستای حل مشکل ps3 بود که با اینکه غول سخت افزاری بود زمان خودش ولی کار کردن باهاش بشدت سخت بود)

    • صحیح میگی
      اما مورد اول اینه که سونی ps5 رو برای استفاده هرچه راحت تر بهینه کرده
      و موردم دوم اینکه هزینه و زمان ساخت بازی به منظور استفاده حداکثری از قدرت این SSD دیگه به مهارت توسعه دهنده ها بستگی داره
      هرچقدر استعداد و توانایی های توسعه دهنده بیشتر باشه قطعا با هزینه و زمان کمتری میتونن به این سطح برسن که منصفانه بگیم استودیو های سونی نشون دادن که چنین توانایی رو دارن
      شما اگه به چند تا توسعه دهنده بی تجربه اندازه ۳ نسل وقت بدی هرگز نمیتونن بازی رو بسازن که راک استار در یک نسل میسازه

      • Mohammadreza7 گفت:

        :yes: :yes:
        شکی در توانایی استودیوهای سونی نیست
        ولی باید اینم در نظر بگیریم هدف اول سونی و هر ناشر و سازنده دیگه ای از ساخت و توسعه بازی سودیه که قراره بره تو جیبش
        حالا بازیا هر چقدر بزرگ تر و وسیع تر باشن هزینه و تایم بیشتری رو میطلبه
        چقدر قراره واسه بازی‌ای که رو یه پلتفرم عرضه میشه بودجه کنار بذارن؟!
        بالاخره باید دخل و خرج باهم یکی در بیاد دیگه
        باید صبر کرد و دید ولی خب قطعا شاهد پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبل خواهیم بود :yes:

    • Reason گفت:

      “اگر توسعه‌دهندگان Third-Party، بازی خود را برای ضعیف‌ترین قطعه‌ی سخت‌افزاری توسعه ندهند شوکه خواهم شد.”
      دنباله‌ی صحبت دیروزم، اینم یه دلیل قوی برای اینکه چرا لاکهارت یه غده سرطانی خواهد بود

      • Mohammadreza7 گفت:

        سلام دوباره
        ببینید بحث درباره لاکهارت تا وقتی سخت افزارش کاملا مشخص نشده بی فایدس!
        اگه کلاک cpu و ssd و معماری gpu و تکنولوژی ها نسل بعدی‌ای که در xsx بکار رفته در xss هم همونا باشه، بنظر من تفاوت و سختی خاصی رو واسه سازنده ها نداره
        ولی اگه همچین چیزی نباشه بنظر من حرف شما کاملا درسته
        به هر حال باید صبر کرد ببینیم برنامه مایکروسافت چیه،مشخصات سخت افزاری کنسول چیه و از اونا مهم تر چنتا بازی روش پلی شه اون موقع بهتر میشه دربارش نظر داد :yes:

    • محمدرضا بحث خوبی به وجود اوردی…داداش در مورد این نسل و جهان‌های سایبرپانک و رد دد۲ صحبت کردی…قطعا استدیوهایی که مولتی میسازن همه قدرت خلق دنیاهایی با جزییات راکستار یا سی‌دی پراجکتو ندارن…حتی توی نسل نهم…من خودم به شخصه…اصلا برای اساسین جدید هایپ نیستم…چون راهو روش یوبیسافتو توی سالای اخیر در کنار انجینشون…دوست ندارم…اما محمدرضا..در مورد نسل نهم و اس‌اس‌دی پی‌اس۵ گفتی…ببین داداش..بدترین حالت اینه که توی عناوین مولتی توی نسل نهم…راکستار و سی‌دی پراجکت بازم بترکونن((من دارم بدترین حالتو میگم)) یعنی یوبی اکتی و غیره لول کارشون پایین باشه..به قول تو جهان‌های بزرگ اما خالی از جزییات…اما یه نکته هستش..من احساس میکنم سونی از همین نسل هشت به این موضوع اس‌اس‌دی فکر کرده بود..میپرسی چرا؟؟؟
      داداش سونی اومد این نسل چند تا آیپی خفن بلاکباستریه اوپن ورلد خلق کرد…مثل دیزگان…هورایزون….اسپایدرمن….گاست اف سوشیما….و…همین چهرتایی که مثال زدم…تو شبیهشونو توی بازار سراغ داری؟؟؟
      حالا از نسلای قبلم میتونه عناوینی مثل اینفیمسو آیپی‌های دیگشم اوپن ورلد کنه…
      حالا با این سرعت و از اونطرف قدرت و حرفه‌ای بودن استدیوهای فرست‌پارتیش و بودجه سونی….چه اتفاقی میوفته…محدودیتا دیگه از بین میره…
      محمدرضا تصور کن پیترپارکرو توی نیویورکی زنده تر پویاتر و از همه نظر خفنتر…بازم میگم…توی بدترین حالت…از عناوین اوپن‌ورلد با کیفیت خودش استفاده میکنه..چهارتا قرار داد سکند پارتی میبنده و دو تا استدیو خفن مثل راکی و سی‌دی شاید پورت جدا براش بزنن…
      فردا شب اگه هورایزون معرفی بشه…جواب بحثمون روشن‌تر از الان میشه…

      • Mohammadreza7 گفت:

        سلام داداش گلم
        (اگه پایین مقایسه میکنم با اکس باکس بحثم صرفا اکس باکس نیست منظورم ssd پایه و کَف نسل نهم کنسولا هست)
        ببینید همونجور که بالاتر هم گفتم الان Io اکس باکس نسبت به نسل قبل بیش از ۴۰ برابر سریع تر شده
        خب حالا فرض کن شما قراره رددد۳ رو بسازی و میخوای وسعت بازی رو ۲یا۳ برابر(!) نسخه دوم کنی که ssd های ضعیف تر از اکس باکس هم احتمالا از پسش بر میان
        خب حالا فرض کن شما میخوای وسعت بازی رو دو برابر کنی
        یعنی دو برابر تایم بیشتر دو برابر کار بیشتر و هزینه های بیشتر
        خصوصا شرکتی مث راک استار که به تک تک جزعیات توجه میکنه!
        در اینکه ssd سونی از ssd های حال حاضر جلوتره هیچ شکی درش نیست و این حرکت سونی قابل تقدیره
        اما من بحثم سر همون چقدره
        در اینکه تو نسل بعد شاهد عناوین به مراتب بزرگ تر و پر جزعیات تر از این نسل هم هستیم هیچ شکی وجود نداره
        هورایزن قراره چقدر بزرگ تر و پر جزعیات تر از مثلا رد دد۳ باشه که بالا دربارش گفتم؟!
        بنظر من سونی میتونست از یه ssd معمولی تر ولی قوی استفاده کنه در عوض قیمت کنسولش رو میاورد پایین تر و‌ شاید اتفاق آنچنان خاصی هم نمیوفتاد
        حالا بازم باید صبر کنیمم ببینیم و تجربه کنیم که با چی مواجهیم :yes:

        • Mohammadreza7 گفت:

          البته اونجا که گفتم رد دد۳ مثلا قراره ۲ یا ۳ برابر بشه در کمترین حالت منظورم بود
          اگه اشتباه نکنم وسعت رد دد۲ نسبت به نسخه اولش حدود ۳یا۴ برابر بیشتر بود
          خب اون وسعت و جزعیات با hdd ساخته شده حالا فرض کن بیش از ۴۰ برابر سرعت در اختیار داری(کَف نسل بعد) میتونی خیلی خیلی بزرگ تر بسازی اما از یه جایی به بعد دیگه واقعا هزینه، وقت و…اجازه نمیده
          .
          متن طولانی شد امیدوارم خوب منظورمو رسونده باشم

        • Psycho0172 گفت:

          داداشم ببین
          من همیشه به خودم میگم سونی مثلا با اون همه مغز تو شرکتش و همه اینا الکی یه کاریو نمیکنه که
          یعنی یه چیزی میدونه که اینجوری کرده
          وگرنه مگه دیوونس الکی قیمت رو ببره بالا
          مسلما به فکر اونجاهاش هم بوده

    • Retired Gamer گفت:

      حرفت منطقیه در نگاه اول ولی نشان از قناعتت نسبت به چیزی که داریه
      ناراحت نشو لطفا ولی این مشکلیه که ما ایرانیا داریم!
      حالا میگی ربطش چیه به این قضیه؟!
      ربطش اینه که سازنده های بازی یک جور آرتیست محسوب میشن.
      کدوم آرتیست یا هنرمند یا نقاشیو دیدی که به ریختن خلاقیتش فقط تو یه برگه آ۴ بسنده کنه؟
      یا کدوم نویسنده کتابو دیدی که فقط با یک جلد کتاب داستانشونو تموم کنن؟
      نمیگم نیستند چنین افرادی که فقط با یک برگه آ۴ یا یک جلد کتاب مفهوم و منظورشون رو برسونن ولی، ولی یه سری افراد هستن که باید اثرشونو تو یه چارچوب بزرگتر، یا چندین جلد مختلف ارائه کنن تا به هدف نهاییشون برسن تا اون مفهومی رو که میخوان بتونن برسونن میگیری چی میگم؟
      کلا کسی که کارش با خلاقیت درگیره اصلااا و ابدا محدودیت نمیخواد، وقتی محدودیت نداشته باشه هی چیزای جدید خلق میکنه، چیزایی که قبلا فکر نمیکرد نیاز باشه، میگیری که دارم به کجا میرم؟
      یا عامیانه ترش کنم، من با اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت میتونم برم یوتوب، با ۱۲۸ مگابیتم میتونم برم یوتوب، ولی کدومش بهتره؟
      وقتی سرعت حافظه در این حد بالا باشه که بتونه همزمان با چرخش زاویه دید اطلاعاتو بارگزاری کنه دیگه اون لول دیزاینر نمیاد به این فک کنه که خب چیکار کنم که فرصت لود شدن به کنسول بدم یا ماه ها شاید سالها وقت صرف بهینه سازی تکسچرا و asset ها و لول ها و مپ کنه میاد میشینه رو این فکر میکنه که اقا من چیکار کنم بیشتر طبیعی به نظر برسه محیط، چیکار کنم گیمر به معنای واقعی غرق شه در بازی،
      اینو هممون میدونیم ایلان ماسکم گفته اینو که بازیا دارن به سمتی پیش میرن که نمیشه از واقعیت تشخیصشون داد، واقعیت چه چیزش هست که تا الان هیچ بازی ای نتونسته نزدیکش شه؟ وسعت بی پایان! رد ددی که شما میفرمایی طولانی ترین مسیرش ۱۶ دقیقه طول میکشه! تازه با اون سرعت حلزونی اسبا!
      یا تو جی تی ای ۵ حدودا ۱۵ دقیقه طول میکشه از بالاترین نقطه برسی به پایین ترین نقطه!
      وقتی لودینگی در کار نباشه میتونیم سرعت واقعی ی ماشین سوپر اسپرت یا ی جت رو تو دنیای پر جزئیاتی که با واقعیت مو نمیزنه تجربه کنیم! وقتی به این درجه برسیم که تو ۱ دقیقه مپ جی تی ای رو طی کنیم پس بازی سازا شروع میکنن به گسترش مپ.
      به جای بحث کردن و زیر سوال بردن تلاش سونی برای مهم جلوه دادن ssd و فن بوی بازی در آوردن باید از مایکروسافت و صد البته سونی که اهمیت ssd رو دست کم نگرفته تشکر کنیمو هیجان زده باشیم برای بازیای خفنی که در انتظارمونه!

      اگه هنوز مبهمه برات بهت پیشنهاد میکنم تو یوتوب ویدیو cherno رو ببینی و کنفرانس خود سونی هم از دوباره ببینی

  • این نشون میده که یک رقابت دیگه هم بین استودیو های فرست پارتی داره رقم میخوره.
    هر کدوم قدرت بیشتر ssd رو در کنسولی که در اختیارشون هست نمایش بدهند؛برنده اند.
    واقعا بازی های این ۱۴ استودیو(سونی) و ۱۵ استودیو(مایکروسافت) روی کنسول های نسل بعد آدم رو دیوونه میکنه.

  • sony.k گفت:

    قطعا استودیوهای فرست پارتی بیشترین استفاده رو از این اس‌اس‌دی میبرن، اما اینکه فقط فرست پارتی ها اینکارو بکنن حرف درستی نیست. استودیوهای تردپارتی هم قطعا بهره لازم رو میبرن و بازیها رو ps5 تکسچرهای قویتر و باکیفیت تری خواهد داشت.
    وقتی سرنی برای طراحی این کنسول با یه عالمه توسعه دهنده و… صحبت کرده واسه این نبوده که اونا بخوان از این اس‌اس‌دی بهره نبرن، و اگه اینطوری بود هر روز یه خبر نمیومد که فلانی از اس‌اس‌دی پی‌اس‌فایو تعریف کرد. این ذوقی که توی توسعه دهنده‌ ها برای استفاده از اس‌اس‌دی ps5 هست قطعا برای بهره نبردن ازش نیست.

  • Mikasa گفت:

    هروقت یکی از بازیات رو کنسول سونی اومدن بعد نظر بده مام نظرتو قبول کنیم
    فعلا هرچی ساختی برای ایکس باکس بوده 😀

  • مهم هم همین انحصاریای سونیه.ولی خداکنه راک استار هم بخاد یه جی تی ای باابعاد صدبرابر نسخه ۵ بسازه چه شود

  • این تحلیل من برای نسل بعده : به نظرم توی نسل نه سونی نه تنها قصد نداره بازیهاشو برای pc بده بلکه قصد داره تعداد انحصاری هایی AAA خودشو افزایش بده و بخاطر همینم هست که چند تا از بازیهای انحصاری نسل هشتشو برای pc داد تا بودجه اش بیشتر بشه برای افزایش تعداد انحصاری های ps5 . اینو میشه از hyper ssd که توی ps5 گذاشته فهمید اگه میخواست بازیهاشو برای pc بده این ssd فوق سریع رو توی کنسولش نمیذاشت برعکس مایکرو یه ssd معمولی تو کنسولش گذاشته تا برای عرضه بازیهاش روی pc مشکلی نباشه

  • من وقتی خوندم نظرو:
    یعنی به خاطر تیکه انداختن گفته ?:-) ?:-)
    به خاطر این که حقیقته گفته 😕 😕 ?:-)
    به خاطر پنجشنبه اینو گفته ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
    به خاطر killer بعدی اینو گفته خخخخ :rotfl: :rotfl:
    به خاطر … ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
    نمیدونم شایدم واقعا منظورش خیره ?:-) ?:-)

  • Ozhan گفت:

    اگه حتی همون فرست پارتی هام استفاده کنن از تمام قدرتش بازم جهش بزرگی رو نسبت به نسل هشت میبینیم
    کلا من کاری به گرافیک و لودینگ ندارم ولی امیدوارم این قدرت اس اس دی های نسل بعد توی لول دیزاین بازی ها تغییر ایجاد کنه
    خسته شدم از بس تو هاف لایف از داخل طونل رد شم که بتونن محیط بعدیو بارگذاری کنن…غیر ازون کلی بازی دیگه هست که گیمرو الکی معطل میکنن تا بتونن محیط بعدی بارگذاری کنن..مثالشم زیاده

  • Alireza_yoo گفت:

    خود سازنده اپیک گفت بخاطر این ssd مجبور شده انریل انجین رو تغییر بده ،معلومه که هر کسی کلی هزینه برای دو برابر شدن سرعت بارگیری نمیکنه و اکثرا انحصاری ها این کارو میکنن ،البته احتمال داره اواخر نسل نه که سرعتا بالا میرن از این قدرت سازنده های ترد پارتی هم استفاده کنن

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    چه عجب یه بار یه حرف منطقی شنیدیم ، یه نکته ایی هم برام خیلی جالبه چطور همه از اس اس دی انقدر تعریف میکنن ولی هیچکس از بقیه قطعات تعریف نمیکنه تو گویی که نسل ۹ نسل نبرد اس اس دی هاست و گرافیک و سی پی یو نقش خیار شور رو بازی میکنن :cowboy: دقیقا چند روز مونده به انتشار لست اف اس خبرمیاد که مایکرو سافت لست اف اس کیلر تو ذهنش بوده …. یه جورایی تمامی اخبار بر ضد ایکس باکس جلو میره و همه در بازه های زمانی خاص ?:-)

    This is funny

    • Ozhan گفت:

      فک نکنم فهمیدن این موضوع که اس اس دی چیزه جدیدیه نسبت به سی پیو و جی پیو و واسه همین فعلا همه تو کفشن
      اون اخبار لست اف اس کیلر چه سودی واسه ناتی داگ داشت؟تنها ضررش برگشت به مایکرو وگرنه هیچ زمان بندی صورت نگرفته چون همه مطعنن از بازیای ناتی

    • Sackboy گفت:

      به نظر من علتش اینه که سازنده ها مدت هاست محدودیت رو در این حیطه شدیدا احساس می‌کردن و حالا که رفع شده خیلی به چشمشون اومده.
      ولی باقی سخت افزار در مورد رفع محدودیت نیست، در مورد ارتقاء ست.

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        درست هست حرفتون ولی به همون اندازه سی پی یو هم برای توسعه دهنده ها ازار دهنده بود اما خیلی کم راجبش حرف میزنن به هر حال سی پی یو مغز کنسول و پی سی حساب میشه و ارتقای گرافیکی هم خب خیلی تاثیر گذاره …. حالا باید صبر کنیم ببینیم اخرش چطور میشه و خروجی ها رو بازی ها چطوره نظر شخصی من اینه که برای لذت بردن از گیم هر دو کنسول تا دندان مسلح هستن

        • Mikasa گفت:

          cpu از اولین کنسولا بوده تا حالا
          ولی ssd نبوده
          انتظار داری نسبت به قطعه ای که همیشه بوده و حالا بهتر شده به اندازه ی قطعه ای که هیچوقت رو هیچ کنسولی نبوده یکسان بحث بشه؟
          اینکه اخبار ضد ایکس باکس پیش بره طبیعیه
          یه نسل کلا ۴۰ میلیون کنسول فروختن انتظار داری اخبار نسل به نفعشون باشه؟
          اونموقع که ناتی داگ زیر اسپویلای لست نابود میشد شما کجا بودی؟ اونم لابد‌سونی‌پول داده بود

    • biosoroushock گفت:

      دلیلش اینه که بازی ساختن برای ssd موقعیت جدیدیه که شرایط رو چه برای ساخت بازی و چه برای تجربه بازی تغییر میده از لودینگ سریع گرفته تا تغییر و داشتن آزادی عمل بالا تر در لول دیزاین و افزایش سایز و جزئیات جهان بازی ها و همچنین امکان ایجاد مکانیک های گیمپلی که قبلا قابل ساخت نبوده با وجود محدودیت hdd ، اگرم دقت کرده باشی سازنده های زیادی از cpu قوی تر نسل بعد تعریف کردن البته اگه نخوای یه چیزی رو ببینی و منفی بافی کنی، گفتن این حرفا فایده نداره

  • AladarNewe گفت:

    جالبه.البته بنظرم زیاد هم تفاوت آنچنانی وجود ندارد.تو PC من بازی رو هم رو هارد و هم رو SSD تجربه کردم شاید یکی دو ثانیه تو لودینگ بازی تاثیر داشته باشه.تاثیر اصلیش رو محیط ویندوز هست.زیادی دارن رو SSD مانور میدن.تو بازی اول گرافیک مهمه بعد پردازنده بعد رم بعد حافظه.

  • وای وای من عاشق سونی. و این ssd یش شدم. :rotfl: :rotfl: :rotfl: مگه میشه یه چیزی انقدر سریع باشه و ۵۰۰ هزار ترافلاپس هم اضافه کنه؟
    #واقع بین باشید

  • JJSTYLE36 گفت:

    زرشک!
    اینو که از اول همه سازنده ها گفتن که قدرت نهایی کنسول های نسل جدید رو فقط استودیو های فرست پارتی و AAA ساز میتونن استفاده کنن

  • Hmmm گفت:

    فک کنید جی تی ای ۶ بعد از انتشار یه اپدیت مخصوص پلی استیشن ۵ بده

  • majidam گفت:

    خودم روی pc قبلا hdd استفاده میکردم اما بعد یه ۵۰۰ گیگابایت ssd سامسونگ خریدم در کنار اون نصب کردم و فقط هارد ssd مخصوص بازی ها قرار دادم بعد استفاده از هارد اس اس دی کاملا سریع بودن بازی ها رو کاملا حس کردم نه اینکه نرخ فریمش بالاتر بره نه
    کلا تو لودینگ نمیمونه شاید در حد ۴ یا ۵ ثانیه بمونه برای بازی های که لودینگشون زیاد باشه و بعد محیط بازیا خیلی سریعتر لود میشن یعنی محیط بازی موانع و اجسام و اشیا رو تا چند کیلومتر واضح میبینی و دیگه خبری از تار بودن محیط در فاصله ی نسبتا کم و زیاد نیست چون خیلی سریع لود میشن و کلا بازی سریعتر میشه فریمش بالا نمیره اما نرمو و روونتر میشن و هارد اس اس دی خیلی مهمه و سونی همانطور که گفتن قراره سریعترین هارد روی کنسولش استفاده کنه که خیلی و خیلی و خیلی از هارد اس اس دیهای الان و حال حاظر سریعتره پس قراره دیگه یه تحول بزرگی در بازیهاش صورت بگیره

  • Farshidmc گفت:

    چه حرف عجیبی!
    SSD نیاز نداره بازی روش بهینه بشه
    بازی اجرا میکنه و شما همین الان هارد PS4 عوض کنی سریعتر بازی ها اجرا میشود و ربطی به بهینه شدن بازی ندارد

  • alipower_fan گفت:

    امیدوارم سازنده ها بتونن از هر دو کنسول بهترییییین استفاده رو بکنن که قطعا از ssd باید بیشتر استفاده کنند چون تقریبا اوین تجربه هاشون رو برای ساخت بازی روی Ssd دارند. ssd ps5 هم که دیگه گفتن نداره ….. حالا یه سازنده بهتر یه سازنده بدتر استفاده میکنه ولی تهش نتیجه روش بهتره قطعا.

  • TekkenGod گفت:

    بیاید واقعیتو قبول کنیم . توسعه دهنده ها نمیان بازیشون رو برای فقط یک کنسول بهینه سازی کنن . نسل هشت بازیهای مولتی پلتفرم روی PS4 گرافیک افتضاحی داشتن . به عنوان مثال اوایل نسل ویچر سه رو با کیفیت داغون ، کلی باگ و افت فریم و کرشینگ وحشتناک تموم کردم . پس تنها مزیتی که درایو اس اس دی در بازیهای مولتی میتونه داشته باشه زمان کمتر لودینگ هستش . البته الان بیشتر زمان معطلی مربوط به اتصال به سرور بازی میشه تا لودینگ معمولی. در مورد بازیهای انحصاری قضیه فرق میکنه و این بازیا چون برای این کنسول بهینه سازی میشن میشه از سرعت اس اس دی بهره برد .

    • Stalin 657 گفت:

      دوست عزیز بعضی شرکت توانایی این کار رو دارند در مورد ویچر ۳ در اویل در کنسول ها باگ متعددی و مشکل های زیاد داشت که اون رو حل کرد شما چرا همیشه از کنسول شکایت دارید این به خود سازنده ها برمی گرده که از ssd نهایت استفاده رو می کنن یا نه این که با مثل که شما زدی جور در نمیاد ?:-) ?:-)

  • ETERNAL_MAN گفت:

    تا حدود زیادی درست گفته ، قبلا هم ۴A Games توسعه دهندهٔ metro Exodus گفته بود بیشتر تمرکز سازنده ها روی پردازندهٔ مرکزی و گرافیکی هست و سرعت حافظهٔ کنسول ها و حتی مقدار RAM هیچ وقت دغدغهٔ اصلی اونها نبوده – البته تا حدودی هم کم توجهی کرده بود ، چون همین بازی مترو تا میومد یه مرحلش لود بشه آدم شامشو هم خورده بود – به طور کلی نظری که دربارهٔ SSD داده درسته ، تو بازی های انحصاری تاثیر داره (بازم اگه منظورش تاثیر بر گرافیکِ کلیِ بازی هست، خیر) ، ولی در عناوین مولتی پلتفرم عملا هیچ تفاوتی غیر از اجرای سریع تر و بهبود draw distance نداره

  • navid313714 گفت:

    همین حرف رو در مورد ترافلاپس بیشتر xbox هم میشه زد..

  • واقعا از سازنده هایی که به خودشون زحمت نمیدن که بازیو از روز اول بدون باگ بسازن انتظاریم نمیره که برای یک سخت افزاره یک پلتفرم بگیرن هزینه کنن. این از اولشم معلوم بود که فقط انحصاریا از تمام قدرت ssd استفاده میکنن و تو ترد پارتی شاید خیلی خیلی کم از قدرتش استفاده بشه

  • بتسدا گمنامه
    فرام سافتور گمنامه
    کرایتیک گمنامه
    این خیلی خفنه و شناخته شده
    # منطق فن بوی

  • pegasus گفت:

    خب به لطف سیاست اکس و سود سازنده ها تو سه سال اول همونی میشه که بالا گفته ولی بعد سه سال وقتی بازیها واسه نسل نهم فقط توسعه میابند حتما ازش استفاده میشه و این شامل پی سی هم هست وگرنه خیلی وقته که پی سی ها سخت افزار قوی دارن ولی چ بخواین چ نخواین این کنسولاس که کیفیت بازیهارو رقم و تعریف میکنن

  • P247 گفت:

    بیا .. یه کلمه حرف حساب از یه آدم حسابی ..
    از یه آدمی که اینکارس و دستش توی کاره ..
    دمت گرم
    بی صبرانه منتظر Xbox series X هستیم

  • Stalin 657 گفت:

    این قضیه مثل پردازند cell پلی استیشن ۳ هست نهایت قدرت این کنسول فقط توسط بازی های سونی استفاده شد بازی مولتی فقط بخشی کمی از قدرت cell رو استفاده کردن حال ssd هم تا حتی شبیه cell شده

  • اگه اینجوریه که این قضیه برای ترافلاپس سری اکس هم همینجوری باید باشه دیگه یعنی فقط انحصاری های سری اکس از ۱۲ ترا استفاده میکنن!

سازنده‌ی Ori: سرعت بالای SSD پلی‌استیشن ۵ فقط برای بازی‌های انحصاری است - گیمفا