معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا
معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا
معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا
معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف

محمدرضا نوروزی
۱۸:۰۲ ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

آیا به دنبال بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیزی هستید که با سیستم های ضعیف نیز قابل تجربه باشند؟ این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

با توجه به شرایط امروزی و قیمت سرسام‌آور کنسول‌ها و قطعات کامپیوتری، طبیعتا تجربه‌ی بسیاری از بازی‌های امروزی برای ما گیمر‌ها سخت است. اگر از افرادی باشید که بنا به هر دلیلی امکان تجربه‌ی آثار سنگین‌ را ندارید، باید به این موضوع توجه کنید که خوشبختانه بسیاری از بازی‌ها (به خصوص عناوین مستقل)، با وجود آن که گیم‌پلی و یا داستان بسیار غنی‌ای دارند، تجربه‌ی آن‌ها روی رایانه‌های شخصی ضعیف‌تر یا به اصطلاح Low End PC چندان سخت نیست.

بنابراین با توجه‌ به این شرایط، امروز قرار است به معرفی ۱۰ بازی جذاب و سرگرم‌کننده برای رایانه‌های شخصی ضعیف بپردازیم.

۱- Dead Cells

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

یک سری از بازی‌ها هستند که جادویشان باعث می‌شود تا ساعت‌ها پای کنسول یا کامپیوتر خود بنشینید و گذر زمان را متوجه نشوید؛ Dead Cells از این دسته آثار است. بازی روایت داستانی چندان منسجم و پررنگی ندارد و تمام تمرکز خود را روی یک گیم‌پلی بی‌نقص گذاشته است.

شما به عنوان یک زندانی اعدام شده که به زندگی‌ بازگشته وارد بازی می‌شوید و وظیفه‌ دارید تا از دشمنان سرسخت متعدد عبور کنید و باس‌‌های مختلف را شکست دهید. تنوع سلاح‌ها در بازی فوق‌العاده بوده و طراحی پیکسلی آن، بسیار زیبا و پرجزئیات است.

اگر از طرفداران بازی‌های سخت هستید و توانایی اجرای‌ آثار سنگین را روی رایانه‌ی خود ندارید، پیشنهاد می‌کنم که سری به این اثر درخشان بزنید و خود را حسابی به چالش بکشید.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده: Intel Core i5-4400E یا بهتر
  • کارت گرافیک: Nvidia 450 GTS / Radeon HD 5750 یا بهتر
  • رم: ۲ گیگابایت
  • ۵۰۰ مگابایت فضای خالی

۲- Gris

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

Gris، ساخته‌ی استودیوی Nomada، یکی از آرامش‌بخش‌ترین و زیباترین تجربه‌هاییست که تا با امروز از یک اثر مستقل داشته‌ام. عواملی مانند رویکرد هنری، گیم‌پلی ساده و روان و صدالبته طراحی هنری و موسیقی بی‌نظیر به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا تجربه‌ای فوق‌العاده ارائه دهند.

داستان بازی درباره‌ی ماجراجویی دختری به نام گریز است. طی اتفاقاتی، دنیای بازی به هم می‌ریزد و از طرفی جهان، رنگ خود را از دست می‌دهد و کم‌کم، با پیشروی در مراحل این اثر، باید علت این موضوع را کشف کنید و طیف‌های رنگی مختلف را به جهان بازگردانید.

برای تجربه‌ی Gris کافیست تا روی صندلی خود به آرامی نشسته و هدفون به گوش، خود را حسابی از تمام مشغله‌های ذهنی دور کرده و تماما گرم بازی شوید. جالب است بدانید که این اثر برندۀ جایزۀ تاثیرگذارترین بازی سال توسط The Game Awards نیز شده.

سیستم مورد نیاز بازی:

  • پردازنده: Intel Core2 Duo E6750 (2 * 2660) یا بهتر
  • کارت گرافیک: Geforce GT 430 (1024 MB) یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۴ گیگابایت فضای خالی

۳- Streets of rage 4

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

Streets of rage 4 یک تجربۀ کو-آپ (Co-op) به حساب می‌آید که به صورت مدرن، اما وفادار به ریشه‌های فرنچایز عرضه شده است. بازی داستان نسخه‌‌های قبلی را ادامه می‌دهد، اما راستش را بخواهید، این گیم‌پلی جذاب نوستالژیک بازی است که گیمر‌ها را پس از گذشت این همه سال، به خود جذب می‌کند.

گرافیک و طراحی هنری Streets of rage 4 زیبا بوده و گیم‌پلی نیز اصول ساده‌ای دارد؛ اما گاهی درجه‌ی سختی بازی در برخی از مراحل، می‌تواند شما را به چالش بکشد. اگر از طرفداران نسخه‌های قدیمی بوده و مایل به تجربه‌ی یک اثر Co-op در سبک beat ’em up هستید، Streets of rage 4 یکی از سبک‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید روی کامپیوتر خود تجربه کنید.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده: Intel Core 2 Duo E8400 | AMD Phenom II X4 965 یا بهتر
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTS 250 | AMD Radeon HD 6670 یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • فضای خالی: ۸ گیگابایت

۴- Tetris Effect

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

چه کسی فکرش را می‌کرد که با افزودن چاشنی خلاقیت به اثری ساده چون Tetris، بتوان دست به ساخت عنوانی فوق‌العاده چون Tetris Effect زد؟ بازی در ظاهر همان تتریس معمولی است، اما وقتی پا به دنیای آن می‌گذارید، همه چیز فرق می‌کند. موسیقی فوق‌العاده و فضاسازی بی‌نظیر مراحل بازی، شما را غرق در تجربه‌ی این اثر می‌کند و گاهی گذر زمان را کاملا فراموش می‌کنید.

Tetris Effect دارای حالت‌های بازی بسیاری بوده که هر کدام مهارت‌های شما را در یکی از زمینه‌ها خواهد سنجید. برخی از مراحل تمرکز بیشتری روی سرعت عمل داشته و عده‌ای نیز از شما انتظار ثبت رکوردی تازه دارند. جالب است بدانید که بازی دارای یک بخش آنلاین است که فضایی رقابتی بین شما و دیگر پلیر‌ها ایجاد می‌کند؛ تجربه‌ی این بخش خالی از لطف نیست.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده: Intel i3-4340 یا بهتر
  • کارت گرافیک: NVIDIA GTX 750 Ti یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۸ گیگابایت فضای خالی

۵- Ori and the blind forest

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

Ori and the blind forest به معنای واقعی کلمه یک اثر دلنشین است که تا مدت‌ها آن را فراموش نخواهید کرد. داستان احساسی و زیبا و گیم‌پلی‌ بسیار غنی و جذاب، قطعا هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند.

بازی تمرکز بالایی روی اکتشاف محیط و حل پازل‌های مختلف دارد و برای کسانی که قصد دارند تا خود را در یک دنیای زیبا به چالش بکشند، انتخاب بسیار مناسبی است. Ori and the blind forest، قطعا یک شاهکار بصری در دنیای گیمینگ محسوب می‌شود و جالب است بدانید که برای تجربه‌ی این بازی نیازمند سیستم به خصوصی نیستید و می‌توانید به راحتی آن را تجربه کنید.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده: Intel Core 2 Duo E4500 @ 2.2GHz or AMD Athlon 64 X2 5600+ @ 2.8 GHz
  • کارت گرافیک: GeForce 240 GT or Radeon HD 6570 یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۸ گیگابایت فضای خالی

۶- Little nightmares

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

Little nightmares به لطف فضاسازی و روایت بی‌نظیر خود، یکی از بهترین آثاریست که می‌توان به افراد علاقه‌مند به ژانر وحشت پیشنهاد داد. با وجود آن که بازی چندان ترسناک نیست، اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و گیم‌پلی و پازل‌هایی که برای شما در نظر گرفته است، حساب شده و دقیق هستند.

این عنوان به مانند اتمسفر تاریکش، شروعی نه چندان مهربانانه دارد. شما در نقش دختربچه‌ای گرسنه به نام Six قرار می‌گیرید و وظیفه دارید تا مراحل بازی را پیش ببرید و صدالبته زنده بمانید و خورده نشوید! دنیای Little Nightmares بسیار بی‌رحم است، اما خوشبختانه در بخش سیستم مورد نیاز برای تجربه‌ی بازی به مخاطب رحم کرده و می‌توانید این بازی را روی اکثر سیستم‌ها به راحتی اجرا کنید.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده‌: Intel Core i3-2340UE یا بهتر
  • کارت گرافیک: Nvidia GTX 460 یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۱۰ گیگابایت فضای خالی

۷- Superhot

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

بسیاری از ما حداقل یک بازی از آثار شوتر اول شخص را تجربه کرده‌ایم. شاید شما هم با من موافق باشید که کم و بیش این آثار شباهت زیادی به یکدیگر دارند؛ اما باید بدانید که Superhot یکی از خلاقانه‌ترین آثاریست که در این سبک ساخته شده است و تا خودتان آن را تجربه نکنید، متوجه این موضوع نخواهید شد.

بازی دارای یک مکانیک تیراندازی بسیار عجیب و غریب است. قانونی در بازی وجود دارد که می‌گوید: تا زمانی که شما حرکت نکنید، زمان در بازی می‌ایستد و تنها وقتی که حرکت می‌‌کنید، زمان نیز، به جریان خواهد افتاد. حال با این وجود، آیا می‌توانید تصور کنید که چه مراحل خلاقانه و چالش برانگیزی در دنیای بازی می‌توان خلق کرد؟

راستی، قبل از این که به سراغ تجربه‌ی بازی بروید، این موضوع را فراموش نکنید که Superhot یک اثر بسیار چالش‌برانگیز محسوب می‌شود و برای به اتمام رساندن آن، باید به خوبی محیط بازی و قوانینش را بشناسید و از الگو‌هایی که در طول مراحل یاد‌ می‌گیرید، پیروی کنید.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده‌: Intel Core2Quad Q6600 2,40 GHz یا بهتر
  • کارت گرافیک: GeForce GTX 650 (1024 MB) یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۴ گیگابایت فضای خالی

۸- Inside

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

اگر Limbo را تجربه کرده باشید، احتمالا با استایل کلی و فلسفۀ فکری استودیوی مستقل Playdead آشنا هستید؛ آثاری تاریک که سعی دارند مخاطب خود را به فکر فرو ببرند. بازی تحسین شده‌ی Inside نیز از این قاعده مستثنی نیست و روایتگر قصه‌ای جذاب و عمیق است.

داستان، شما را در نقش پسربچه‌ای با لباس قرمز قرار می‌دهد که در دنیایی بی‌روح، قصد بقاء دارد و ماجرا‌های مختلفی را در این بین، پشت سر می‌گذارد. درک دنیای Inside و حل کردن معما‌هایی که برایمان پس از پایان تجربه‎‌اش ایجاد می‌کند، بسیار سخت است؛ ولی با این وجود، بازی ارزش تکرار بسیار بالایی دارد و از طرفی اثری سبک از نظر فنی به شمار می‌رود.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده‌: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 GHz, AMD FX 8120 @ 3.1 GHz یا بهتر
  • کارت گرافیک: NVIDIA GT 630 / 650m, AMD Radeon HD6570 or equivalent یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۳ گیگابایت فضای خالی

۹- Frostpunk

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

گاهی اوقات بازی‌هایی در یک سبک به خصوص ساخته می‌شوند که با وجود پیروی از استانداردهای سبک خود، سعی در نوآوری و خلق مکانیک‌های جدید نیز دارند. یکی از این بازی‌ها Frostpunk است که توسط خالق This War of Mine ساخته شده.

Frostpunk یک عنوان استراتژیک بر محور بقاء است که در یک آخرالزمان یخ‌زده روایت می‌شود. شما در این بازی نقش رهبر مردم را بر عهده دارید و باید به وسیله‌ی روشن نگه‌ داشتن ژنراتور مرکزی، یک شهر گرم را برای شهروندان خود ایجاد کنید و با فراهم کردن امکانات مختلف، از نسل بشر در برابر این یخبندان گسترده، محافظت کنید.

Frostpunk به هیچ عنوان تجربه‌‌ای ساده نخواهد بود و در آن با چالش‌ها و گیم‌پلی به نسبت پیچیده‌ای دست و پنجه نرم خواهید کرد. اگر از طرفداران سرسخت آثار استراتژیک و به دنبال نو‌آوری به خصوصی در این سبک هستید، بد نیست تا سری به این بازی چالش‌برانگیز بزنید.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده‌: حداقل یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با محدوده‌ی فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز
  • کارت گرافیک: : GeForce GTX 660, Radeon R7 370 یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۸ گیگابایت فضای خالی

۱۰- Untilted Goose Game

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

خوشبختانه در دنیای وسیع بازی‌های ویدیویی، کم آثار عجیب و غریب نداریم و Untilted Goose Game یکی از بارزترین مثال‌های موجود در این رابطه است! بازی شما را در نقش یک غاز مردم‌آزار قرار می‌دهد و ماموریت شما چیزی نیست، جز آن که دمار از روزگار ساکنین یک محل در بیاورید و آن‌ها را به مرز جنون برسانید!

Untilted Goose Game اگرچه ظاهر ساده‌ای دارد، اما به هیچ عنوان گولش را نخورید، چرا که این اثر یکی از مفرح‌ترین بازی‌هاییست که توانایی آن را دارد تا چند ساعتی، شما را سرگرم کند و در این مدت، به راحتی از شما خنده بگیرد.

سیستم مورد نیاز:

  • پردازنده‌: Intel Core 2 Duo E8400 یا بهتر
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 510 یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۸۰۰ مگابایت فضای خالی

از آن جایی که سعی کردیم در این مقاله به بازی‌های نسبتا جدید‌تر بپردازیم، بد نیست به ۵ بازی‌ قدیمی‌تر اشاره کنیم. اگرچه مدت زیادی از انتشار این عناوین گذشته، اما کماکان می‌توان از گیم‌پلی و داستان غنی آن‌ها لذت برد.

Lego Marvel Super Heroes

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

سری بازی‌های لگو، همواره سرگرم کننده بوده‌ و لحظات بامزه‌ای را برای ما گیمرها رقم زده‌اند. اما یکی از آثار لگویی فراموش نشدنی، نسخه‌ی قهرمانان مارول بود که با ارائه‌ی داستان جذاب و همچنین ایجاد یک فضای جهان آزاد مارولی، سعی در شگفت‌زده کردن کاربران داشت.

جالب است بدانید که با به اتمام رساندن این بازی، تازه همه چیز شروع می‌شود و می‌توانید با گشت و گذار در شهر نیویورک، قهرمانان جدیدی را آزاد و حتی با آن‌ها در مسابقات اتوموبیل رانی شرکت کنید.

اگر از طرفداران مارول و یا حتی بازی‌های جهان آزاد سرگرم‌کننده هستید، این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

  • پردازنده: AMD or Intel Quad Core running at 4*2600 Mhz یا بهتر
  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 480 یا بهتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • ۷ گیگابایت فضای خالی

Rise of Nations

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

یکی از آثار طلایی سبک استراتژی که متاسفانه چندان دیده نشد، عنوان Rise of Nations است؛ اثری RTS که در آن می‌توانید یکی از کشورهای ایران، ژاپن، هند، یونان، بریتانیا و غیره را انتخاب و آن را از زمان پیدایش انسان‌ها تا به امروز اداره کنید.

گیم‌پلی بازی، ساده اما بسیار لذت‌بخش است؛ شاید به اندازه‌ی آثار امروزی پیچیده نباشد، اما تجربه‌ی این اثر به همراه دوستان و آشنایان خالی از لطف نیست. این اثر در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و نسخه‌ی Extended Edition آن در استیم قابل خریداری است.

جالب است بدانید که بازی دارای یک نسخه‌ی دوم است که Rise of Nations: Rise of Legends نام دارد. این نسخه‌‌ تمی فانتزی دارد و اگرچه به اندازه‌ی نسخه‌ی اول توسط طرفداران مورد استقبال قرار نگرفت، اما بازی خوبی بود و این نسخه نیز، برای طرفداران افسانه‌های فانتزی، توصیه می‌شود.

حداقل سیستم مورد نیاز برای تجربه‌ی نسخه‌ی Extended Edition:

  • یک کارت گرافیک و پردازنده‌ی ساده!
  • ۱ گیگابایت رم
  • ۳ گیگابایت فضای خالی

Chicken Invaders series

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

Chicken Invaders از آن سری بازی‌هایی است که بسیاری از گیمرها با آن آشنایی دارند. وجود نسخه‌های متعدد، گیم‌پلی بسیار سریع و هیجان انگیز، شوخی‌های بامزه و صدالبته، طراحی مرحله‌ی جذاب این سری بازی از نقاط قوتی بود که پلیرهای زیادی را به خود جلب می‌کرد.

تا به حال ۶ نسخه‌ی مختلف از Chicken Invaders منتشر شده است. اولین نسخه از این سری بازی در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. جالب است بدانید که یک اثر MMO از این بازی در سال ۲۰۱۸ به نام Chicken Invaders Universe منتشر شد. این عنوان یک اثر رایگان بوده و هم اکنون به صورت دسترسی زودهنگام در استیم موجود است و می‌توانید همین حالا با دوستان و آشنایان خود، به تجربه‌ی آن بپردازید.

سیستم مورد نیاز نسخه‌ی آخر (Chicken Invaders Universe):

  • یک کارت گرافیک و پردازنده‌ی ساده!
  • ۱ گیگابایت رم
  • ۴۰۰ مگابایت فضای خالی

Plants vs Zombies

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

بدون هیچ شکی، Plants vs Zombies یکی از بازی‌های فراموش نشدنی منتشر شده توسط استودیوی Pop Cap است. ایده، گیم‌پلی، کاراکتر‌های بامزه و آن داستان بی‌مغزش، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌هاییست که هر کس با هر سیستم و سن و سالی می‌تواند به تجربه‌اش بنشیند.

بازی، یک اثر Tower Defence محسوب می‌شود که در آن وظیفه دارید تا با کاشتن گیاهان مختلف در مزرعه‌ی شخصیتی به نام Crazetopher David Blazing III (!)، از مغز او در برابر زامبی‌های گرسنه محافظت کنید.

جالب است بدانید که بازی دارای مینی‌گیم‌های متعددیست و حتی در برخی از مراحل، شما را در نقش زامبی‌ها نیز قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم که به هیچ‌وجه تجربه‌ی این بازی را از دست ندهید و حداقل نسخه‌ی دوم‌ ‌آن را روی تلفن هوشمند خود تجربه کنید.

سیستم مورد نیاز:

  • یک کارت گرافیک و پردازنده‌ی ساده
  • ۱ گیگابایت رم
  • ۶۵ مگابایت فضای خالی

Call of Duty Modern Warfare series

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

سری بازی‌های Call of Duty همواره از آن دسته بازی‌هایی بوده‌اند که مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کرده و نسخه‌های بسیاری از این سری پیدا می‌شود که با سیستم‌های ضعیف قابل تجربه باشد. با این حال، یکی از ارزشمندترین نسخه‌های این سری و حتی دنیای ویدیو گیم، مجموعه‌ی جنگ‌‌های مدرن است که داستان شخصیت‌های محبوب این سری یعنی Captain Price ،Soap MacTavish ،Ghost و دیگر اعضای گروه Task force 141 را روایت می‌کند.

داستان حماسی، گیم‌پلی درگیر کننده، لحظات سینمایی، مینی‌گیم‌های جذاب و همچنین شخصیت‌های دوست‌داشتنی از ویژگی‌های این سری به شمار می‌آیند. با وجود این که حتی نسخه‌های ابتدایی این سری نیز از گرافیک خوبی برخوردار بودند، اما بازی‌های بسیار بهینه‌ای هستند و برای تجربه‌ی این سه‌گانه، نیاز به سیستم به خصوصی نخواهید داشت.

سیستم مورد نیاز برای آخرین نسخه (Modern warfare 3):

  • پردازنده: Intel® Core™ ۲ Duo E6600Cpu
  • یک کارت گرافیک ۲۵۶ یا بیشتر (پایین‌ترین حالت گرافیکی)
  • رم: ۲ گیگابایت
  • ۱۶ گیگابایت فضای خالی

ub fanAmir Ringo????Ezio Auditore da FirenzeREZAGAMERkanameامینMIRASAXEL STONEمحمدرضاvahid gamer🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉77SiRSiNamarioیوهانگیمر غمگینهادی صفائیP.morgan 𔓙TUPACmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا
معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا
معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا
معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا
معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی ۱۰ بازی جذاب برای سیستم های ضعیف - گیمفا