جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا
جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا
جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا
جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا

جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است

امیرحسین نصرتی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا

طی یک هفته‌ی گذشته اطلاعات زیادی از هر دو کنسول شرکت‌های سونی و مایکروسافت شنیده‌ایم. به‌عنوان مثال می‌دانیم اکس‌باکس سری اکس برروی کاغذ از پلی‌استیشن ۵ قوی‌تر است و با پردازنده‌ی اختصاصیِ بیشتر کلاک شده‌ی AMD Zen 2 و از همه مهم‌تر، ۴۴ درصد واحد پردازشی بیشتر (۵۲ در مقابل ۳۶) به‌راحتی پلی‌استیشن ۵ را پشت سر می‌گذارد.

حتی متخصصان تیم سخت‌افزار وب‌سایت WCCFTECH با تحلیل و بررسی اطلاعات، به این نتجیه رسیدند که قدرت پردازشی گرافیکی واقعی پلی‌استیشن ۵ با وجود این‌که از رقیب خود کم‌تر است اما اگر این کنسول دچار پائین آمدن کلاک شود حتی زیر ۱۰ ترافلاپس قدرت خواهد داشت.

با تمام این اوصاف اما به‌تازگی جیسون شرایر (Jason Schreier)، منبع داخلی بسیار معتبر دنیای بازی‌های ویدئویی، در پادکست وب‌سایت Kotaku اعلام کرد که از توسعه‌دهندگان متفاوت شنیده است که باوجود قدرت فوق‌العاده‌ی هردو کنسول اما اکس‌باکس سری اکس در عمل به‌اندازه‌ای که به‌نظر می‌رسد قدرتمندتر از رقیب خود نیست؛ درحقیقت حتی پلی‌استیشن ۵ از جهات مختلفی نسبت به اکس‌باکس سری اکس برتری دارد. شرایر همچنین اشاره کرد اطلاع‌رسانی ضعیف و نادرست سونی باعث سایه انداختنِ جو منفی فعلی شده است:

درحال حاضر همه‌ی افراد مشخصات فنی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس را مشاهده می‌کنند و متوجه می‌شوند اولی ۱۰٫۲ و دومی ۱۲ ترافلاپس قدرت دارد اما در همین حال، افرادی که من طی چند ماه‌ و چند سال گذشته با آن‌ها صحبت کرده‌ام و همین الان نیز درحال کار برروی [بازی‌های] پلی‌استیشن ۵ هستند به‌طور یک صدا می‌گویند: “این هیولا فوق‌العاده است. این یکی از باحال‌ترین سخت‌افزارهایی است که تاکنون دیده‌ایم و از آن استفاده کرده‌ایم. موارد انقلابی بسیار زیادی درباره‌ی آن وجود دارد.”

آن‌ها به‌طور کلی معتقدند هردو کنسول بسیار قدرتمند و از جهات مختلفی شبیه به یکدیگر هستند و هردوی آن‌ها کارهای مختلف را از طُرُق واقعاً جالبی انجام می‌دهند. این سخت‌افزارها قطعه‌های شگفت‌انگیزی از تکنولوژی هستند. اما به‌خاطر روشی که سونی برای معرفی و بازاریابی کنسول خود استفاده کرد بسیاری از افراد می‌گویند اکس‌باکس سری اکس بسیار قدرتمندتر از پلی‌استیشن ۵ است و من فکر می‌کنم این اشتباه کُشنده‌ی سونی در نسل بعدی کنسول‌ها باشد. شاید اگر پلی‌استیشن ۵ با قیمتی ارزان‌تر یا لاین‌آپ فوق‌العاده قدرتمندتری عرضه شود، اشتباه سونی فراموش شود اما در حال حاضر این شرکت پس از سال‌ها تصمیم هوشمندانه و حساب‌شده، توپ را از دست داده است (اشتباه کرده است).

آن‌طور که من از توسعه‌دهندگانی که برروی هردو کنسول کار می‌کنند شنیده‌ام، باوجود تفاوت‌های موجود در عدد ترافلاپسِ آن‌ها، اکس‌باکس سری اکس آن قدرها هم که تصور می‌شود از پلی‌استیشن ۵ قوی‌تر نیست.

سونی مرتکب اشتباه شد و اگر تاثیر آن ماه‌ها طول نکشد، دست‌کم هفته‌ها پابرجا خواهد بود؛ مخصوصاً اکنون که ویروس کرونا همه‌ی برنامه‌ها را مختل کرده است، مردم با یک‌دیگر از این صحبت می‌کنند که اکس‌باکس سری اکس قدرتمندترین کنسول موجود بوده و از تک‌تک زوایا پلی‌استیشن ۵ را شکست می‌دهد. در همین حال من هرروز و حتی امروز پیام‌هایی از طرف توسعه‌دهندگان مختلف دریافت می‌کنم که می‌گویند: “مایه‌ی خجالت است، پلی‌استیشن ۵ از سایر جهات برتری زیادی دارد اما آن‌ها در حال حاضر قادر نیستند پیامی درباره‌ی آن‌ها ارسال کنند یا حتی صحبتی به‌میان آورند.” من چند ساعت پس از صحبت‌های سرنی (Cerny) دست‌کم از سه توسعه‌دهنده‌ی مختلف شنیدم که می‌گفتند: “باوجود چیزهایی که در برگه‌ی مشخصات این کنسول مشاهده کردی، پلی‌استیشن ۵ درواقع از زوایای متفاوتِ بسیاری، سخت‌افزار قوی‌تری است.”

اما بالاخره حقیقت چیست؟ زمانی که همه‌ی اطلاعات کنترل شده و با ابهام بسیار پخش می‌شوند، چگونه می‌توان از عملکرد واقعی این دو کنسول اطمینان حاصل کرد و با قاطعیت یکی را برتر  از دیگری قلمداد کرد؟ اما درباره‌ی صحت صحبت‌های شرایر شاید جالب باشد به‌خاطر آوریم که طبق نظرسنجی چند ماه گذشته‌ی رویداد GDC، توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ را جذاب‌تر از اکس‌باکس سری اکس دانسته بودند.

پلی‌استیشن ۵ در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. پیشنهاد می‌کنیم با کلیک برروی لینک‌های آبی، مشخصات فنی این کنسول و مقایسه‌ی اجمالی سخت‌افزار آن با اکس‌باکس سری اکس را نیز بررسی کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا
جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا
جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا
جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا
جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • هر دو از جهاتی از دیگری قویتر هستن و قدرت نهاییشون رو فعلا نمیشه گفت

    • ETERNAL_MAN گفت:

      به خدا داداش من نمی دونم دعوای اینا کی تموم میشه، دو هفتس یقه گیمرا رو گرفتن که آقا باید قبول کنید کنسول ما قویتر از رقیبه، با این مایکروسافت بدبخت کنسول رو معرفی کرد و ته قضیه رو بست، سونی هم که معرفی کرده کنسولو، چه قوی تر چه ضعیف تر – حالا یه سری کاسهٔ داغ تر از آش مثه این جیسون شرایر و بقیه موی دماغ ما شدن که آره SSD توی PS5 فلانه انگار نه انگار که اونم از همین نوع از هارد استفاده میکنه حالا با سرعت کمتر، هر کدوم نقاط قوت و ضعف خودشونو دارن به قول شما – ولی اینا واقعا شورشو در آوردن

    • Cole Train گفت:

      چیزی که مشخصه اینه که سونی شروع به ماله کشی کرده و وقتی کاملا به یقین رسیدن که سخت افزار ایکس چیه پلنشون رو تغییر دادن سی پی یو و جی پی یو رو تا خرتناق اوورکلاک کردن و یه هارد سریع گذاشتن که از سرعتش برای تبلیغات استفاده کنن.
      خب مسئله ی مهم اینجاست که سرعت هارد باید یه تعادلی با پردازنده ی کنسول داشته باشه جوری که خبر داره میاد انگار هارد ایکس مکانیکیه و سرعتش پنجاه مگابیته غافل از اینکه هارد ایکس علاوه براینکه فوق العاده سریع هست کاملا با سخت افزار قویه ایکس هماهنگه و سرعت لودینگ توی ایکس مثه یه بشکن زدنه.تفاوت لودینگ اگه هم باشه تهش یک یا دوثانیست که اصلا قابل لمس نیست.نکته ی بعدی که باعث میشه توسعه دهنده های ترد پارتی باهاش شدیدا به مشکل بخورن فرکانس متغییر gpu cpu هستش پریروز یه مقاله سایت معتبر wccf بیرون داد راجع به همین قضیه که هیچوقت نمیشه در حالت بوست مود بصورت همزمان استفاده کرد توی این کتسول و وقتی gpu بوست باشه cpu میاد روی فرکانس پایه و برعکس.نکته ی بعدی هم بحث ری تریسینگ بود که گفتش این تکنولوژی ارتباط مستقیم با تعداد cu داره و این تعداد کم cu توی پلی استیشن پنج قطعا یکی از چالش های بزرگ توسعه دهنده ها برای ری تریسینگ میشه و wccf میگه که احتمالا بخاطر همین مسئله خیلی از اپشن هاش قربانی بشن .شک نکنید همین مسئله باعث سردرگمی خیلی از ترد پارتی ها میشه و مثه وان که همه قید esram شو زدن و دیدیم چی شد اکثرا قید این قضیه بوست رو میزنن و میرن رو همون مشخصات پایه و همون ۳.۲ گیگاهرتز و ۹.۲ ترافلاپس رو استفاده میکنند.برام خیلی جالبه که شما چطور باور میکنید کلک های تبلیغاتی رو اونم وقتی خودشون توی کنفرانس گفتن جفت پردازنده اوورکلاک هستن و صرفا از این حربه استفاده شد تا شکاف عددی با سری ایکس کم جلوه داده بشه که در واقع همه میدونن اینطور چیزی صحت نداره.راجع به هارد هم بگم سرعت هارد سری ایکس در حالت خام ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه هست و پلی استیشن پنج ۵ گیگابیت و در حالت فشرده ایکس ۴.۸ و پنج ۸ گیگابیت هستش.اگه دقت کنید گفتش مثلا لودینگ گاد توی ps5 میشه ۰.۲۷ ثانیه که توی ایکس میشه ۰.۵ ثانیه.نسل قبل حداکثر داده ای که وارد هارد میشده حجیم ترنیش گاد و رد دد و گیرز پنج بودن که حداکثر یک گیگ بوده که این نسل حداکثر به سه گیگ اصلا نه پنج گیگ میرسه و تهش اینه سرعت لودینگ روی ps5 میشه نیم ثانیه روی ایکس میشه ۱.۵ ثانیه که دقیقا مثه یه بشکن زدنه.تبن سرفیس قویترین تیم سهت افزاریه موجوده اگه میدونستن سرعتی بیش از سرعت هارد ایکس لازمه مطمئنا مثه بقیه قطعات ازش استفاده میشد و این هارد هم کاملا سفارش شده ساخته شده و یه نکته ی خفن دیگه راجع به ایکس وجود داره که هارد به صورت اسلات نصب نمیشه روی برد و جزیی از برد هستش که همه چیز از جمله تاهیر به کمترین حد ممکن میرسونه و یه اسلات داخلی هم براش تعبیه شده که چنانچه هارد داخلی بسوزه به اون اسلات هارد بعدی وصل شه و عملا نیازی به تعویض هارد داخلی هم نیست و این هارد جایگزین میشه.
      اینکه طرفدار پلی استیشن هستین کاملا قابل احترامه همیشه هم عاشق برند محبوبتون باشین ازش حمایت کنید اصلا هم ناامید نباشین پلی استیشن پنج یه قول سخت افزاریه کسی منکرش نیست اینکه ایکس باکس به هیولا ساخته تقصیره سونی نیست سونی کارش رو خیلی خوب انجام داده ولی بهتر بود صادق تر برخورد میکرد زمان معرفی.ما عاشق ایکس باکسیم این نسل فاجعه پشت برندمون بودیم چون محبوبه برامون.تفاوت توی نسل بعد هم قطعا میره روی فریم ریت چون اختلاف سه ترافلاپسی ۹.۲ تا ۱۲.۱۹ و ۳.۲ گیگاهرتزی و ۳.۸گیگاهرتزی سی پی یو بعلاوه ی تکنولوژیه smt ایکس و پهنای باند بیشتر رمش باعثش میشه.چون خود اسپنسر تماما تاکیدش بر روی شثت فریم هست و نسل بعد احتمالا سری ایکس بازی ها رو شصت قچفریم فورکی احرا میکنه و پلی پنج فورکی سی فریم بهمراه اپشن شصت فریم یا فورکی داینامیک و شصت فریم.هردو سخت افزار قویه و شمایی که طرفدارین باید از برندتون حمایت کنین ولی اعتراضم کنین مثه ما که حمایت کردیم ولی معترضم بودیم.نسل نسله رویایی هستش و قطعا همه صفا خواهیم کرد بجای توهین بهم لذت ببرین از شروع نسل اگه کرونا نکشنون.

      • Pazikon گفت:

        چجوری ممکنه وقتی میتونست با دیدن جزییات اکس باکس حداقل مثل اکس باکس با ۱۲ ترافلاپس کنسول رو طراحی کنه تصمیم گرفت سرعت رو دو برابر کنه، یعنی رسیدن به ترافلاپس بالاتر برای سونی سخت تر بوده؟ در حاای که میدونیم هر دو کمپانی قطعه ی خودشون رو از یه شرکت خاص سفارش دادن؟

      • PS4EVER گفت:

        سونی داره ماله کشی میکنه ؟! اصلا ناامید نباشین ؟!! خنده داره بازنده مطلق هر نسلین و به ما میگین نامید نباشین ؟! این همه دروغ مایکروسافت رو توی این نسل ندیدی که میگی سونی ماله کشی میکنه ؟! بابا لااقل یه نسل رو ببرین بعد ادعا کنین اینهمه نظر نوشتی ولی هر روز داره صحبت فنی های این صنعت میاد که پلی استیشن ۵ اصلا ضعیف تر نیست و تو خیلی جهات هم برتره . شماها فکر کردین با دو تا ترافلاپ بیشتر نسل رو بردین ؟ مگه وان ایکس چیکار کرد ؟ جز اینکه رتبه دوم فروش رو مقتدرانه با رتبه سوم عوض کردین ! و مفتضحانه رفتین مکان سوم ؟! بخدا من با اینهمه شکست روم نمیشد بیام اینجوری مثل تو بنویسم واقعا آدم خندش میگیرن نظراتی مثل اینو میخونه .

      • TIK-TAK گفت:

        تو دیگه خودت خودتو زدی به خریت و صددرصد پول داشته باشی ps5 میخری

        • Cole Train گفت:

          Tik-Tak
          اول اینکه درست صحبت کن دوم اینکه زمانی که تو نمیدونستی پلی استیشن چیه من ارشیو کنسولای پلی استیشنمو تکمیل کردم همین الانم پرو دارن برو از علیرضا گاد آف وار بپرس بامن در ارتباطه تلگرامی تا بهت بگه.شک نکن روز عرضه یه دونه پلی استیشن پنج هم میخرم چون خداروشکر شرایطم جوریه که همیشه روز عرضه کنسول هارو خریدم.ولی قطعا پلتفرم ثابتم ایکس باکسه و پلی استیشنم به عشق لنحصاریاش میخرم

      • ALFAR3D گفت:

        کاملا منطقی منم میگم اون ssd پتانسیلش محدود شده به خاطر سخت افزار یه جورایی باتل نکه یه همچین مشکلاتی تو نسل ۸ بود مشخصا انگار نمیتونن فعلا تعادل برقرار کنن چون اون اس اس دی جدا از اینکه سرعت بالایی داره قیمت بالایی هم داره و اینکه اگر قراره فقط خود فرست پارتی سونی از پتانسیلش بهره بگیره پس به چه دردمیخوره در حالی که کنسول فقط بازی انحصاری نیست بازی مولتی پلتفرم هم روش میاد…

    • :laugh:
      قدرت این کسنول ها در حد یک پیسی پرچم داره سال ۲۰۱۳ هم نیست ،،کارت ۱۰۷۰ قدرتی برابر با ۱۰ ترافلاپس داره ،۲۰۷۰ ۱۶ ترافلاپس و سری سه هزار که هنوز نیومده قدرتی برابر با ۳۰ ترافلاپس خواهد داشت ،
      خودتون رو برای نسل ۱۰ این کنزول های یک بار مصرف در سال ۲۰۲۴ اماده کنید .
      اگر اشتباه نکنم یک خبری هم دیدم این که جفته این شرکت کنزول ساز به جد گفتن هر ۳ سال نسل عوض میکنن از این به بعد ،از نام گزاری اکسباکس سری اکس میشه اینو فهمید .اونور هم که شکرته مضحکه ثونی که اصن غاقه ،۱۰۰ ملیون دستگاه فروخته ،اصن هیچ ارزشی براشون قاعل نخواهد بود و براحتی صرف تظر خواهد کرد . :laugh:

  • Ho3ein1996 گفت:

    برای همه ی گیمرای ایران داشتن هردوکنسول رو آرزو میکنم

    • Arash.last of us گفت:

      خب معلومه از بسیاری جهات برتری داره یکیش ssdیکیم انحصاری :inlove:

      • ETERNAL_MAN گفت:

        نه سریز اکس هاردش SSD نیست! اینقدر خودتونو گول نزنید

        • ps3 with xbox گفت:

          داداش این ssd با ssd ها تو بازار که رو سری ایکس و pc هس فرق میکنه کلا مخصوص سونیه که طراحیش کردن همین رو بدون سرعت انتقال هارد مایکرو ۵ ثانیس و اصلا به رم نمیتونه کمک کنه برا ps5 27 صدم ثانیس و خودش یه جور رمه یعنی مایکرو از ۱۶ گیگ رمی که گزاشته ۵ گیگشو مجبوره بزاره برای کارایی مثل سیستم عامل و کارهای دیگه کنسول و فقط از ۱۰ گیگ میتونه استفاده کنه ولی کنسول سوتی از تموم ۱۶ گیگ میتونه استفاده کنه به خاطر همین ssd وحشتناکش برا همین انقدر سازنده ها ازش تعریف میکنن
          اینو ببین حتما
          https://www.youtube.com/watch?v=HRHSR448oiE&feature=emb_title

          • ETERNAL_MAN گفت:

            حرف شما رو متوجه شدم، ولی آخه اینقدر پافشاری واسه چیه؟

            • ps3 with xbox گفت:

              چون خیلی ها متوجه نشدن چه انقلابی کرده سوتی حدی خود من و شما که انقدر ساده میگذری دلیلش اینه کامل متوجه نشدن خیلی ها کنسول سونی کاملا شخصی سازی شدس یعنی تو نمیتونی این قطعات رو از بازار بخری همشون شخصی سازی شرکته و فوق العادش کرده چیزی که مایکرو نداره کنسولش کنسول مایکرو همون pc که سرهم کرده هیچ تغییری و جزییاتی نداره اومده تو بازار قطعات رو خریده گفته اینا رو سمپل کنید یعنی هیچیش شخصی سا ی نیس کلا انگار pc رفتی بستی خریدی ولی برای سونی کلا یه دنیای دیگس اینم یه مقاله دیگه که کوتاهش کرده توضیحاتو انقلاب نسل بعد
              https://www.khabaronline.ir/news/1367377/%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-PS5-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF

              • ps3 with xbox گفت:

                فقط همین حرف مارک سرنی ما فقط عددها رو بزرگ نکردیم ما تکنولژی رو بردیم جلو مگه xbox اخری که اللن تو بازارا با ۶ ترافلپس چه جهشی داد تو بازی ها که کنسول جدیدش بده؟ چون فقط عدد بردن بالا

                • ETERNAL_MAN گفت:

                  والا کامنت شما بسیار مفصله، ولی این اشتباهه که میگید مایکروسافت هیچ سفارشی سازی ای انجام نداده توی سخت افزار، در واقع روی چیپ بهینه سازی های زیادی انجام شده :

                  https://vigiato.net/p/80731

              • ALFAR3D گفت:

                “کنسول سونی کاملا شخصی سازی شدس یعنی تو نمیتونی این قطعات رو از بازار بخری همشون شخصی سازی شرکته و فوق العادش کرده چیزی که مایکرو نداره کنسولش کنسول مایکرو همون pc که سرهم کرده”
                یه سوال شما میتونی بری از مغازه قطعات وان ایکس یا ۳۶۰ رو بخری؟اگر میتونی ادرس بده تا ما هم بریم بگیریم…جدا از اینا تمامی کنسولایی که ساخته شدن قطعاتشون شخصی سازی شده همون ssd سری ایکس نوشته کاستوم یعنی شخصی سازی شده….

              • mamad1166 گفت:

                سونی سر همین شخصی سازی برای ps3 کلی ضرر کرد ها !!!!! این جمله رو بارها تو کامنت ها گفتم باید بیاد کنسولا ببینیم برای یک بازی خاص و جزییات مشابه محیط آیا ssd گلوگاه میشه ؟ آیا ایکس باکس صفحه لودینگ داره برای بازی و سونی نداره !! اگر داره چند ثانیه لودینگ داره !؟ فریم و رزولوشن خروجی دو کنسول چنده !؟
                اگر ایکس باکس بهتر بود آیا چند ثانیه لودینگ بیشتر می ارزه به ازای فریم بهتر !؟ البته اگر فریم بهتر و لودینگ بیشتر داشته باشه!!
                اینا همش فرضیاته تا بازی نیاد و البته خود کنسولا تا دلت بخواد میشه شایعه تبلیغاتی راه انداخت !!! مثلا شایعه شده مایکروسافت کلاک بالا تر رو بعدا اعلام میکنه ، برای بازی های خاص و این تا ۱۴٫۵ ترافلاپس بالا میبره قدرت کنسول رو !!!! اما شایعست !!!!

            • mahdi.r گفت:

              جیسون شرایر هر روز حرف هایی که از سازنده ها میشنوه رو میگه و درباره چیز های مختلف هم هست ۱۰۰ بار هم بر علیه سونی حرف زده کسی رو چیزی تاکیید نکرده فقظ گیمفا چون این نظر شرایر خیلی مورد توجه قرار گرفته بود خبرشو اینجا گزاشت شما اگر حرصت در اومده کاری از دست کسی بر نمیاد
              فقط یه چیزی جیسون شرایر و من بالای ۲ ساله دارم تو توییتر دنبال میکنم تا الان حتی یدونه از حرفاشم دروغ از آب درنیومده لطفا خودتو با این حرفا ضایع نکن چون ساله دیگه که نسل جدید شروع بشه میبینی که باز حرفای جیسون بازم درست از آب دراومده

          • داداش اینارو از کجاااات آوردی؟؟؟؟؟؟خوده مایکرو رسما اعلام کرده ۱۳نبم گیگ از رم در اختیار بازیساز ها هیت،بقیش برای سیستم عامل

  • Reason گفت:

    “اطلاع‌رسانی ضعیف و نادرست سونی باعث سایه انداختنِ جو منفی فعلی شده”
    واقعا اگه کسی به حرف‌های آقای سرنی گوش میداد ابهامی براش به وجود نمیومد
    ممنون از پوشش سریع اخبار

    • مشخصا بیشتر افراد کنفرانس رو گوش ندادن به نظرم مثل کلاس درس بود که اگه گوش میدادی میفهمیدی و اگه گوش نمیدادی امتحان دانشگاه رو میوفتادی. تنها مشکلش به نظرم این بود آقای سرنی سعی کرده به ساده ترین شکل مسائل تکنیکی و تخصصی رو بیان کنه که به نظرم همون هم درکش برای عموم مشکل بود چرا که بعضی موقع ها که تالار گفتگوی انگلیسی زبان ها رو میبینم در مورد انتخاب سخت افزار کامپیوتر و مسائل مربوط به pc خیلی سوال ها رو میبینم که واقعا جوابشون سادس ولی به هر حال چون عموم‌ مردم تنبل هستن و علاقه ای به تحقیق ندارن این سوال هارو میپرسن.یه مثال ساده تو خودمون بخوام بزنم اینه که نظر ها رو که بخونیم دوستان خیلی هاشون در مورد حافظه کنسولها که صحبت میکنن به جای اینکه بگن فلان کنسول حافظ ذخیره سازیش از نوع ssd یا Solid-state drive هست میگن خب این کنسول هم مثل اونیکی هاردش ssd هست.خب هارد که hdd هست چه ربطی به ssd داره.پس از بقیه دوستان در جایگاه یک برادر کوچیک درخواست دارم گرچه میدونم گوش نمیدین اما تحقیق بیشتر کنین باور کنین به واسطه همین تحقیق چقدر کامنت از بار تعصبشون کم میشه و همینطور بحث های بی مورد کمتر میشه.

  • هر دو از جهاتی از دیگری قویتر هستن و قدرت نهاییشون رو فعلا نمیشه گفت و باید تا عرضه صبر کرد به نظرم

  • Mgs4 گفت:

    مثل اینکه در پرفونمس عملکردشون خیلی تفاوتی نداره و هر کدوم برتری خودشون رو دارن البته تازمانی که کنسول ها عرضه نشن وبازی های مولتی پلتفرم روشون اجرا نشه نمیشه نظر قطعی داد

  • هر دو از جهاتی از دیگری قویتر هستن و قدرت نهاییشون رو فعلا نمیشه گفت و باید تا عرضه صبر کرد به نظرم
    چندین بار زدم رو ارسال همش میگه دیدگاه تکراری

  • Ag2000 گفت:

    حیف ماکروسافت همچین ادمایی نداشت سر نسل ۸ که جمعش کنن.
    بچه هت کلا منکر این نیستم که سونی خیلی بهتر عمل کرد تو نسل ۸٫ ولی واقعیت زو ببینید ماکروسافت تو نسل ۸ به خودش باخت نه به سونی. چون وقتی یه بار تو نسل ۷ اونجوری یقه سونی رو گرفت و کلی آیپی معرفی کرد و تا سال اخر از سونی جلوتر بود و جادوی ناتی داگ نجات داد سونی رو بازم میتونست تو نسل ۸ یه رقابت شانه به شانه داشته باشه و چه بسا دنیای بهتری رو شاهد میبودیم.
    ولی ماکرو حداقل نشون داد اشتباهات نسل ۸ رو تکرار نمیکنه تو این نسل و نباید هم بکنه وگرنه سونی هم همه پتانسیلشو نشون نمیده و گیمرها ضرر میکنن.
    اختلافی هم بین دوتا کنسول باشه در اورد ۱۰ درصده که توی ۴K و شصت فریم به چشم نمیاد.
    قدرت خوب جفتشون و نزدیک بودن سخت افزارشون نکته مثبتی هست. و امیدورام به جای جنگ ترافلاپس و سرعت اس اس دی و اینا جاش یه جنگ خفن و بسیار نزدیک انحصاری داشته باشیم. به طوریکه چالشمون این باشه که یکی رو پیدا کنیم کنسول پلتفرم دیگه رو داشته باشه و بتونیم سوئیچ کنیم تا از همه بازی ها بهره مند بشیم.

  • فقط یه ویدیو از یه بازی انحصاری ورق رو بر میگردونه

  • Ag2000 گفت:

    آقا من واقعا یه سوالی دارم و میدونم که حداقل تا سال دوم بعد از اومدن این دو کنسول معلوم نمیشه.
    سرعت بیشتر اس اس دی سونی یا ۱۸ درصد قدرت ترافلاپس بیشتر ایکس باکس چقدر اختلاف ایجاد میکنه.

    من حس میکنم در جفت موارد اونقدری نیست. یعنی چه سونی چه ماکروسافت تو این زمینه ها بیشتر حرفاشون بازاریابیه. سرعت اس اس دی سونی فوق العاده است شکی هم نیست درش. ولی برای کاربر توی لود کردن یه صحنه از یک بازی چقدر تاثیر میگذاره ؟ ۲ ثانیه مثلا. میخوام بگم اگه جای ۵گیگ بر ثانیه سرعت بود ۱۵ گیگ بر ثانیه اونقدر فرق نمیکرد.
    تو بحث ترافلاپس هم همینه. یه ۱۸ درصد فریم ریت بالاتر اونقدر تفاوت ایجاد نمیکنه.

    تفاوت برای کاربر هم منظورم اینه یه دسته بدن بشه بازی کنه و یه تلویزیون که بهش خیره شده، بدون اینکه کنسول رو ببینه از روی بازی بتونی بفهمه که اره این حتما ایکس باکسه به خاطر گرافیک بهتره یا حتما سونیه به خاطر لودینگ سریعتر.

    • General گفت:

      ps5 همیشه ۱۰ ترافلاپس نیست UP TO 10 ترافلاپس هست یعنی اکثر اوقات همون ۹ ترافلاپسه و در حالت boost میرسه به ۱۰:yes: واسه cpu هم همین داستانه :yes:

      • ps3 with xbox گفت:

        جناب pathfinder شما کلا اطلاع نداری برو مقاله ها رو بخون بعد اینجا کامنت بزار
        تو این نسل جدید س ی ایکس به خاطر محدودیت دستگاش باعث میشه شرکتا مولتی پلتفرم نتونن از تمام توانایی ps5 هم استفاده کنن
        اصلا میدونید ssd چیکار میکنه ۵ برابر سریعتر از سری ایکس میدونی یعنی چی میدونی این ssd طراحی سونیه و فرق میکنه با ssd های سری ایکس وpc?

      • بسیار مهم است که نحوه‌ی استفاده‌ی پلی‌استیشن ۵ از فرکانس‌های متغیر را روشن کنیم که به آن “boost” گفته می‌شود، ولی نباید با فناور‌های هم‌نام که در گوشی‌های هوشمند یا حتی اجزای پی‌سی مانند پردازنده و تراشه‌ی گرافیکی استفاده شده مقایسه شود. در آن‌جا بیشینه‌ی راندمان مستقیما به ظرفیتِ حرارتی وابسته است و بنابراین در شرایطِ دماییِ بالاتر، نرخِ فریمِ بازی می‌تواند کمتر شود و گاهی اوقات بسیار کاهش یابد. این موضوع ماهیتا با انتظاری که از یک کنسول داریم مغایرت دارد و آن انتظار این است که تمامِ کنسول‌ها راندمانِ دقیقا یکسانی را عرضه کنند. کاملا روشن است که پلی‌استیشن ۵ سرعت‌های کاریِ اجزای خود را به این شیوه تقویت نمی‌کند. مطابق با ادعای سونی، تمامِ کنسول‌های PS5 وظیفه‌ی مشابه را در هر شرایطی با راندمانِ یکسان اجرا خواهند کرد، فرقی نمی‌کند که دمای محیط به چه میزان باشد.

        پس بوست در این مورد چگونه کار می‌کند؟ به بیانِ ساده، به پلی‌استیشن ۵ مجموعه‌ای از ظرفیت‌های توانی تخصیص داده شده که به محدودیت‌های حرارتیِ سیستمِ خنک‌کننده وابسته هستند. سرنی می‌گوید با یک الگوی کاملا متفاوت طرف هستیم و به‌جای اجرای یک فرکانسِ ثابت و به‌دست آوردنِ سطوحِ توان و مصرفِ انرژیِ متغیر براساسِ بارِ کاری، لزوما یک سطحِ توانِ یکنواخت را اجرا می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که فرکانس براساسِ سنگینیِ پردازش متغیر باشد.

        یک سنجشگرِ داخلی سطحِ بارِ پردازشیِ پردازنده و تراشه‌ی گرافیکی را ارزیابی می‌کند و فرکانس‌ها را براساسِ آن تعیین می‌کند. درست است که هر قطعه سیلیکون خصوصیاتِ دمایی و مصرفِ توانِ کاملاِ متفاوتی دارد، اما سنجشگرِ مذکور بنای تشخیصِ خود را روی چیزی که مارک سرنی آن را “Model SoC” (تراشه‌ی سیستم روی چیپِ مدل) می‌نامد قرار می‌دهد. یک مرجعِ استاندارد برای هر پلی‌استیشن ۵ که تولید خواهد شد.

        یار مهم است که نحوه‌ی استفاده‌ی پلی‌استیشن ۵ از فرکانس‌های متغیر را روشن کنیم که به آن “boost” گفته می‌شود، ولی نباید با فناور‌های هم‌نام که در گوشی‌های هوشمند یا حتی اجزای پی‌سی مانند پردازنده و تراشه‌ی گرافیکی استفاده شده مقایسه شود. در آن‌جا بیشینه‌ی راندمان مستقیما به ظرفیتِ حرارتی وابسته است و بنابراین در شرایطِ دماییِ بالاتر، نرخِ فریمِ بازی می‌تواند کمتر شود و گاهی اوقات بسیار کاهش یابد. این موضوع ماهیتا با انتظاری که از یک کنسول داریم مغایرت دارد و آن انتظار این است که تمامِ کنسول‌ها راندمانِ دقیقا یکسانی را عرضه کنند. کاملا روشن است که پلی‌استیشن ۵ سرعت‌های کاریِ اجزای خود را به این شیوه تقویت نمی‌کند. مطابق با ادعای سونی، تمامِ کنسول‌های PS5 وظیفه‌ی مشابه را در هر شرایطی با راندمانِ یکسان اجرا خواهند کرد، فرقی نمی‌کند که دمای محیط به چه میزان باشد.

        پس بوست در این مورد چگونه کار می‌کند؟ به بیانِ ساده، به پلی‌استیشن ۵ مجموعه‌ای از ظرفیت‌های توانی تخصیص داده شده که به محدودیت‌های حرارتیِ سیستمِ خنک‌کننده وابسته هستند. سرنی می‌گوید با یک الگوی کاملا متفاوت طرف هستیم و به‌جای اجرای یک فرکانسِ ثابت و به‌دست آوردنِ سطوحِ توان و مصرفِ انرژیِ متغیر براساسِ بارِ کاری، لزوما یک سطحِ توانِ یکنواخت را اجرا می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که فرکانس براساسِ سنگینیِ پردازش متغیر باشد.

        یک سنجشگرِ داخلی سطحِ بارِ پردازشیِ پردازنده و تراشه‌ی گرافیکی را ارزیابی می‌کند و فرکانس‌ها را براساسِ آن تعیین می‌کند. درست است که هر قطعه سیلیکون خصوصیاتِ دمایی و مصرفِ توانِ کاملاِ متفاوتی دارد، اما سنجشگرِ مذکور بنای تشخیصِ خود را روی چیزی که مارک سرنی آن را “Model SoC” (تراشه‌ی سیستم روی چیپِ مدل) می‌نامد قرار می‌دهد. یک مرجعِ استاندارد برای هر پلی‌استیشن ۵ که تولید خواهد شد.

    • PlayDead گفت:

      ببین زمان بارگذاری باتوجه به حجیم شدن و ۴k بودن بازی های نسل بعد اونقدرا کاهش پیدا نمیکنه و یه جورایی باید ssd پرسرعت میذاشتن وگرنه واقعا عذاب آور میشد و حالا تازه میشه تحمل کرد و خب به نظرم اگه واقعا در عمل و نه در حرف سرعت اس اس دی سونی اونقدری که میگه بالاتر باشه خب میتونه هم تو لود هم تو لود تکسچر حین بازی بسیار تاثیر بذاره……درمورد گرافیک هم اگه هر ۲ کنسول بتونن فورکی رو با ۶۰ فریم اجرا کنن(البته به طور ثابت نه با افت فریم و….)دیگه به نظرم بقیه اش مهم نیست چون تو کنسول به خاطر استفاده از دسته اونقدرا متوجه فریم بالاتر از ۶۰ نمیشین ولی تو pc به خاطر موس به راحتی میتونین تفاوت ۶۰ فریم و مثلا با ۱۲۰ فریم متوجه بشی ولی نظر منو اگه بخوای بدونی اگه کنسول نسل بعدی سونی فول اچ دی هم بود بازم اونو میگرفتم چون این نسل بهترین بازی هایی که کردم انحصاری های سونی بود و اگه اونا نبود این نسل تبدیل به کابوس میشد برام

  • General گفت:

    Here we go again :razzmad:
    باشه بابا تو خوبی :yes:یادشون رفته یه زمانی یوشیدا به خاطر رزولوشن ضد کنسول ما توییت میکرد:razzmad:
    http://s6.picofile.com/file/8391685534/SmartSelect_20200322_114239_Chrome.jpg

    • دقیقا.
      الان از ما ضعیف تر اند میگند ssd و انحصاری.
      نسل هفتم انحصاری خاصی اوایل نسل نداشتند میگفتند قدرت خام.
      هر نسل سونی فن ها پوست عوض میکنند.

    • Oracle گفت:

      خیلی جالبه
      همین چند وقت پیش یه پستی لیک شد که توش نوشته بودن قدرت سونی یکی دو ترافلاپس بیشتره که آخرسر اشتباه از آب درومد.
      همینایی که الان میبینید میان میگن ن چ ربطی داره سر همون دو ترافلاپس شایعه خودشونو پاره میکردن
      همین الانم پست تو گیمفا هست اصلا انگار ن انگار.
      سری بعدی لینکشو میذارم ببینین حزب باد رو ب معنای واقعی.

    • Advent Sorrow گفت:

      آخه در هر صورت بازنده شمایین کدوم نسل برتر بودین؟ هم از نظر فروش هم از نظر انحصاری هم از نظر بازی سال شدن. نتیجه کار همیشه بازنده محض(از سونی) بودین تازه دو نسل زیر نینتندو هم بودین. من بعضی وقتا از مایکروسافت دفاع می کنم دلیلش اینه شاید یکی مثل من که عاشق بازی های میازاکی هست فن هیلو یا گرز باشه که این کنسول رو انتخاب می کنه. حرف زدن رو همه بلدن، الان یکم دور برداشتین دو سال دیگه که بازم اکس باکس زیر پلی استیشن بود بازم ۷ سال از سایت محو میشین باز موقع رونمایی کنسول بعد اکس باکس میاین بحث و درگیری می کنین دو ماه ادعا دارین باز یه نسل کامل محو میشین. کی زیر سونی نبودین؟

      • Oracle گفت:

        داداش با کی کار داری؟! داری اشتب میزنی
        منکه طرفدار مایکی یا عاشق سینه چاکش نیستم که میگی بازنده ای!!!!
        این نشد توجیه برای حزب باد بودن ک.
        نمیشه ک داداش من ی روز بگی جون دو ترا بیشتر له میکنیم ایکس باکس رو فرداش خبر بیاد شایعه س ضد حال بشی بعد بگی ن ssd اصل کاره. بعد دلیلشو میپرسیم چرا اینجوریید میگین در هر صورت شما بازنده اید!!!!!!
        یکم فکر کنید لُرد عزیز.
        فردا پس فردا متای بازیای سونی کم بشه میگین مهم نیست اصل طرفداره چی بپسنده همون چیزی ک من همیشه میگم “متا چیه اینا همش ارقام و اعداده دگ”

        راحت بگم شما میگین تا موقعی که سونی تو متا و فروش و سخت افزار دست بالا رو داره مهمه اما وقتی کنسول رقیب بالاتر باشه همه چی میشه بی اهمیت.

        • Advent Sorrow گفت:

          نه برادر. من به اندازه کافی کامنت گذاشتم داخل سایت. یه روز سونی فنا میگن بهم جعبه فن یه روز اون طرف میگن طرفدار ایستگاه. من فن هیچکدوم نیستم ولی نمی تونم حقیقت رو نبینم. من قبول دارم قدرت خام اکس باکس بیشتره ولی بعضی فنای اکس باکس جوری صحبت می کنن انگار نسل تموم شده و الان برنده مطلق هستن. این فقط شروع ماجراس. آخه کنسولی که ۵ نسل تجربه برد نداشته و غیر از یک نسل شکست سنگین خورده چرا اینقدر دور بر می دارن؟ من حتی از همه انحصاری های سونی لذت نمیبرم اما وقتی دارم میبینم برای عموم چنین عملکرد خوبی داشته نمی تونم نادیده بگیرم. بعدشم تو داری با من بحث می کنی، چجوری قضاوت می کنی دو روز دیگه اگر متای بازیای سونی کم بشه من میگم سلیقه مهمه؟ اتفاقا من کسی ام که دو بار توی این سایت سر اور ریتد بودن THE LAST OF US بحث کرده. من هر چی فکر کنم درسته میگم هیچ تعصبی هم روی هیچ پلتفرمی ندارم اما این که دو سه روزه طرفدارای اکس باکس شاخ و شونه میکشن خیلی جالبه. هنوز هیچی از نسل بعد نمی دونیم نه بازی ها مشخصه نه قیمت مشخصه نه حتی شکل ظاهری کنسول بعد، سخت افزار مهمه یا نتیجه و محتوا؟ من سیاست های مایکروسافت و اکس باکس رو اینقد ضعیف می دونم که حاضرم قسم بخورم خوشحالم که این نسل تکونی به خودش داده و از وضعیت فلاکت بار خودش بیرون اومده تا حداقل رقیب بهتری برای سونی باشه. من اصلا از روی تعصب صحبت نمی کنم من فقط دارم حقیقت رو می بینم.

          در مورد قدرت سخت افزاری. هیچ کس نمی تونه رد کنه قدرت خام اکس باکس بیشتره اما تا زمانی که نتونه از این قدرت استفاده کنه چه فایده داره؟ تا زمانی که استودیو ای نداشته باشه بتونه از ماکسیمم قدرت استفاده کنه چه فایده داره؟ کاری که استودیوهای سونی با ۱ / ۲ ترافلاپس انجام میدن استودیوهای مایکروسافت تو خواب هم نمی تونن انجام بدن مگر این که نسل جدید یه تکونی به خودشون بدن. اگر خیلی می خواین منطقی بحث کنین از قدرت خام بگین و از جادوی استودیوهای رقیب هم صحبت کنین. قدرت خام که نشد دلیل برتری.
          xbox کلاسیک تقریبا ۲ برابر PS2 قدرت داشت ولی دیگه فکر کنم جای توضیح نداره که سونی چججوری رقیبو با نصف قدرت در هم کوبید. فروش ۷ برابری!!! در کل خواستم بگم تا وقتی محتوای درست حسابی نباشه هزار ترافلاپس هم اهمیتی نداره، تا وقتی کسی نباشه از ۱۲ ترافلاپس استفاده کنه چه فایده داره؟

          • Oracle گفت:

            من بازم حق میدم شاخ و شونه بکشن یادتون نمیاد سر همین ۹۰۰p چه جنجالی ب پا کردن.
            مایکروسافت ی شرکت ثروتمنده کم نمیاره چون بخش گیم سود میده ول کن نیست حالا کم بفروشه یا زیاد مهم اینه ک سود میده واسش.
            سونی ام کم شکست نداشته نمونه ش ps vita که محو شد انقدر زبر سایه نینتندو بود تو کشور خودش فروش نرفت شکست یعنی این.
            وقتی برندی مثل ps vita محو بشه. ولی xbox همچنان سرپاس.
            میبینید سونی ام شکست ناپذیر نیست.

            • Advent Sorrow گفت:

              من فقط رقابتش با مایکروسافت رو بررسی کردم چیکار کنسول دستیش دارم؟ رقابت مایکروسافت با سونی به صورت اتوماتیک بازنده مایکروسافت هستش. اینو تاریخ ثابت کرده. نینتندو مشخصه یکی از پادشاهان صنعت گیمینگ هست به همراه سونی و من مشکلی هم باهاش ندارم ولی جایگاهی برای مایکروسافت در میان بهترین ها قائل نیستم چون تاریخ ثابت کرده توانایی شکست غول های ژاپنی رو نداره. هنوووز بنچمارک هیچ بازی ای نیومده اگر اومد بعدش شاخ و شونه بکشین من مشکلی ندارم. از کجا معلوم بنچمارک بازیای سونی بهتر نباشه؟ کیفیت با قدرت خام قدرت خام کردن مشخص نمیشه با Digital foundary مشخص میشه اونم زمانی که بازی های نسل بعدی منتشر و مقایسه بشن.
              در ضمن فنای مایکروسافت همیشه زمانی که حرفی برای گفتن ندارن شروع می کنن بالا رفتن از نینتندو،راکستار و … قشنگ یادمه ۲۰۱۸ تمام فنای اکس باکس فن رد دد بودن نه گاد آف وار. 😀 بازم خوبه هر دفعه بهشون ثابت میشه چی به چیه. شما اگر در رقابت سونی و مایکروسافت حرفی برای گفتن داشتید ریپلای کنین وگرنه همه قبول دارن نینتندو جزو بهترین ها هستش.

              • Oracle گفت:

                چ ربطی داره داداش ینی میخای بگی نینتندو ببره ایرادی نداره و من هم میگم ک پی اس ویتا شکست خورده مثلا عین اون کسایی ام که از رد دد طرفداری کردم.‎
                ببخشید لُرد شما چند سالتونه؟!

                ی عده رقابت فوتبالو با کنسول قاطی کردن.

                • Advent Sorrow گفت:

                  من با مایکروسافت مشکل دارم چون در حد رقابت نیست همین.

                • Oracle گفت:

                  ببین داداش مایکروسافت اسمش روشه کارش نرم افزاریه من خودم از اول ورود مایکروسافت ب سخت افزار رو نمیپسندیدم.
                  ی نگاه بنداز تو موبایل نوکیا با اون عظمت رو خرید هیچ کاری پیش نبرد (موبایل دست گوگل با اندرویده)
                  ولی تنها چیزی ک واسم جالبه اینه ک دست از تلاش برنمیداره ی نمونه surface یه دستگاه ضرر ده و بدرد نخور معرفی کرد ولی نسل ب نسل و سال به سال گذشت تا ب تکامل رسید و ی شاهکار حساب میشه اینهمه ام محبوب و پرفروشه.

                  مایکروسافت عادتش اینه با شکست شروع میکنه ولی تو آینده تبدیل به فرصتش میکنه.

              • mamad1166 گفت:

                داداش تو صنعت بازی شکست یعنی تعطیلی وقتی یکی داره با قدرت ادامه میده یعنی شکست نخورده ولی بله جایگاه اول رو هم نداشته !! و قابل توجه جناب عالی این رو از جایگاه مطلع میگم نه فن بودن :
                مایکروسافت در صنعت بازی از سونی هم قدیمی تره !! ابزار بازی ساز ها رو میساخته !!!!!!!!!!!!! مسیر تعیین میکرده با انویدیا و ati می نشستن همکاری میکردن صنعت رو جلو میبردن !!!! از زمان ام اس داس مایکروسافت تو کار گیمه !!!!!! اینقدر همه چیز رو سیاه و سفید نبین !!! همونقدر که خدای جنگ تاریخ ساز هست گیرز هم تاریخ سازی کرده !!!! تا حالا با خودت فکر کردی چرا ۳۶۰ با اون همه مشکلات ابتدای نسلش مثل سه چراغه شدن تا آخر نسل همچنان با قدرت ادامه میداد ! و در آخر هم تقریبا با سونی با اون جامعه کاربری ۱۲۰ میلیونی ps2 برابری کرد تقریبا !!!! اینقدر سیاه و سفید نبین. والا دو شرکت رقیب سرپا برای هر دو گروه بهتره !!! رقابت خوبه !

            • Advent Sorrow گفت:

              https://www.techradar.com/news/ps5-vs-xbox-series-x-does-the-most-powerful-console-always-win-the-generation
              اینم میذارم کسی خیلی کنجکاو بود که آیا قوی تر بودن به معنای بردن هست ببینه.

  • Cell گفت:

    من بار بار ها صحبت های مارک سرنی رو گوش کردم
    نقطه قوت Ps5 همون هارد SSD هست که مارک سرنی بیشترین توجه رو بهش داشته
    اینجور که مارک سرنی می‌گفت آنقدر سرعت هارد و جابجایی زیاده که پردازنده و گرافیک توانایی پردازش رو ندارن و یک قطعه کنترل برای کنترل سرعت هارد قرار دادن نهایت سرعتی که مارک سرنی می‌گفت با کراکن فشرده کنن به ۹ گیگ بر ثانیه می‌رسید
    مارک سرنی کل سخت افزار ps5 رو قربانی هارد SSD کرده

    • PS5 need UNC5 گفت:

      بله سیل حرفت کاملا درسته بخاطر اینکه سونی اولین هدفش این بوده که توسعه دهندها مشکلاشون کم بشه و اس اس دی روزا نسل بعد میخاستن’همین فقط کافیه بازم مایکروببازه بقیه چیزای سونی به کنار

    • Cpt.MacMillan گفت:

      استدلال خیلی ها هم اینه چون سونی از سخت افزار ضعیفتر استفاده کرده پس میتونی قیمت گذاری بهتری انجام بده. اما سونی از ssd گرونتری استفاده کرده و کلی کاستومایز اختصاصی برای انتقال سریع داده ها روی کنسولش پیاده کرده که میتونه قیمت نهایی کنسول رو افزایش بده. علاوه بر اون مجبور شده ps5 رو boost کنه که فاصله اش با سری اکس رو کم کنه و این باعث میشه هزینه اضافی برای سیستم کولینگ ps5 بهش تحمیل بشه.
      مشابه نسل قبل که مایکروسافت مجبور بود هزینه اضافی رو بابت esram متحمل بشه.

      • Cell گفت:

        Cpt.MacMillan@
        درسته دوست عزیز
        حتی Dolby هم بیانیه داده که مارک سرنی اشتباه کرده و میگن گرافیک ps5 در اصل ۹ ترا هست

        • Cpt.MacMillan گفت:

          بله قدرت واقعیش ۹ ترا هست که با boost به بالای ۱۰ ترا رسوندن. اگر سری اکس هم boost بشه قدرتش به ۱۴٫۶ ترافلاپس میرسه.

        • mamad1166 گفت:

          البته درسته دالبی بیانیه داده و گفته سرنی اشتباه میکنه سیستم سوتی سونی یونیک نیست ما هم خیلی قبلتر با دالبی اتموس چندین منبع صدا رو ساپورت میکنیم حتی الان رو ایکس باکس ساپورت میکنیم اما توسعه دهنده ها گفتن این همه منبع صدا گیج کننده میشه به درخواست خودشون محدود شده نه اینکه دالبی اتموس ساپورت نکنه مثلا ۱۰۰ منبع صدا رو صاپورت میکنیم !!! حرفی از ترافلاپس کنسول نزده دالبی

      • Mikasa گفت:

        سونی ۶۰۰ دلارم بده از ایکس باکس نهایتا جلو میزنه
        یاد نسل ۷ بیفت
        پس با خیال راحت بشین عقب و منتظر برتری سونی تو فروش نسل بعد باش

        • ETERNAL_MAN گفت:

          فروش هیچ وقت ملاک برتری نبوده و نیست، اگه با ملاک شما حساب کنیم پراید از بی ام وِ بهتره چون بیشتر فروخته؛ ملاک برتری کنسول سخت افزار و بازی ها هستن، پی اس ۴ لاین آپ قوی ای توی نسل ۸ داشت و من به خاطر این مورد اون رو پیروز می دونم نه به خاطر فروش، فروش صرفا یه بهانست

          • Mikasa گفت:

            مثالت اشتباهه چون قیمت پراید و bmw کاملا متفاوته و خریدار های کاملا متفاوتی دارن
            چنین چیزی در مورد دو کنسول که نهایتا ۱۰۰ دلار اختلاف قیمت دارن صدق‌نمیکنه
            فروش بالای ps4 نشون دهنده چیزی هست که ایکس باکس نداره
            و اون چیز هست که ps4 رو برنده ی نسل قبل کرده
            حالا یکی ممکنه بگه بنظرم سرویس مهمترین چیزه و فلان نظر شخصی برای خود شخص مهمه ولی در نهایت آمار فروش حرف اولو میزنه
            ps4 بیشتر از xbox وان فروخت یعنی کنسول برنده ی نسل بود حالا به هر دلیلی
            کنسول منتخب عمده ی جامعه ی کنسول گیمینگ ps4 بوده یعنی ps4 ملاک های خرید عمده ی گیمر هارو داشته پس برتره
            در ضمن من از برتری کنسول حرف نزدم
            صرفا گفتم با بحثای سخت افزاری خودتون رو خسته نکنین سونی همیشه جلوتر بوده این نسلم فرقی نداره
            نهایتا کاری که ایکس باکس بکنه کم کردن فاصله ست مثل نسل ۷
            تازه شک دارم انحصاریای نسل بعدی مایکروسافت به پای نسل هفتش برسن

    • mamad1166 گفت:

      البته دیگه اسمش هارد نیست !!! اگر بخوای فارسی بنویسی بگو درایو حالت جامد یا فقط درایو یا اس اس دی

  • PS5 need UNC5 گفت:

    مایکرو هیچ وقت چیزی نبرده که حالا ببره یا دراینده اصلا نزدیک سونی هم نشده حالا چطور جعبه رو این ملت بی سواد و تازه به دوران رسیده با پلی استیشن مقایسه میکنه!!!
    مایکروتازه می‌خواد شروع کنه بیاد تودنیای کنسولها فعلا چهاارتا بازی داره مردم با کهکشان بازیای فوق العاده سونی مقایسه میکنن مسخره ست

    • زمانی که……بودی.
      مایکروسافت داشت با بانجی و سگا و اپیک گیمز همکاری میکرد.
      زمانی که سونی داشت کراش ماشینی میساخت مایکرو داشت halo میساخت.
      کنسول محبوبی ساخت که به یکی از برترین برند های دنیا تبدیل شده
      #سه نسل تجربه طلایی

      • Advent Sorrow گفت:

        هر کاری کرد همیشه زیر سونی بوده. می خوای میانگین تمام انحصاری های دو شرکت رو بگیریم ببینیم کی بالاتره؟ میخوای هر نسل ببینیم کدوم محبوب تره؟ می خوای فروش رو بررسی کنیم ببینیم کدوم پر فروش تره؟ می خوای ببینیم بازی های کدومشون بیشتر از همه بازی سال شده؟ آخه چرا اینقدر چرت و پرت میگی؟

        • ETERNAL_MAN گفت:

          فروش دلیل برتری نیست، پراید هم از بی ام و بیشتر فروخته، اگه از من بپرسن چرا سونی برنده نسل ۸ شد مثه بچه ها نمی گم فروشش بیشتر بود، میگم لاین آپ انحصاری قوی ای داشت، حالا هر چقدر که میخواد فروخته باشه

          • Advent Sorrow گفت:

            فروش یه فاکتوره فقط همه رو ذکر کردم حالا چرا یکیشو فقط برداشت کردی؟ اتفاقا در مورد کنسول فروش خیلی هم عامل خوبیه. شاید در مورد بازی وفیلم نباشه ولی وقتی یکی بخواد ۴۰۰ ۵۰۰ دلار خرج کنه مطمئنا چیزیو میگیره که بهتره و همه هم فهمیدن کدوم بهتره. اگر چشم داشته باشی میبینی انحصاری هم گفتم. مایکروسافت مثل یه بچه پولدار بی استعداده دو سه تا ای پی خوبم داشت که همشو داره بدتر می کنه.

  • چرا هیچ کس به این جمله مایکروسافت توجه نمیکنه که میگه
    ssd در xbox series x قابل ارتقا است.
    اون وقت ترافلاپس در ps5 قابل ارتقا است معلومه نه.
    #پیروزی با ماست

  • Cell گفت:

    تبلیغات کاذب و خود گول زنی
    الان رو کاغذ گرافیک series x دارای ۵۲ cu و ps5 دارای ۳۶ cu هست ۴۴ درصد پردازش بیشتر
    حتی پردازنده series x قوی تره و دارای تکنولوژی smt هست
    بعد میگن هیچ فرقی نداره
    برای من قابل درک نیست که چرا چیزی که ضعیف تر هست میگن فرقی نداره یا تفاوتی ایجاد نمیکنه
    توی نسل ها سونی فقط یه بار گرافیک بالا رو کنسولش گذاشت که اونم نسل ۸ گرافیک PS4 بود
    تئوری من اینه سونی برای معرفی کنسول خودش بد خراب کرد و منی که شنوده یا بیننده یا طرفدار بودم رو راضی نکرد

  • ali as گفت:

    جالبه نسل ۸ بخاطر چهار دهم اختلاف طرقدارهای ایکس باکس نمودن حالا این همه اختلاف چیزی نیست

  • ps3 with xbox گفت:

    کلا اینجا لازم دونستم برای یه بار کلا بگم این ssd چیه چون بعضی ها با مدل معمولی که تو pc و سری ایکس استفاده شده اشتباه میگیرن و فکر میکنن منظور از ssd فقط همون لودینگ که ما اول بازی ها میبینیما
    نه داداشهای عزیز اینطور نیس حرفهای مارک سرنی رو برید با زیرنویس ببینید کلا میفهمید داستانو
    یه توضیح مختصر ازین قابلیت فقط بدم برید تا تهش
    اول از همه منظور از لودینگ یعنی لودینگ همه اجسام داخل بازی نه اون لودینگ که میاد اون گوشه تا بازی بیاد بالا
    Ps4 سرعت لودینگش حدود ۲۰ ثانیه بود xbox سری ایکس جدید حدود ۵ ثانیه برا ps5 شده ۲۷ صدم ثانیه
    میدونید یعنی چی این اختلاف شما gta نسل جدید رو فرض کنید با این سخت افزار چه خواهد شد چقدر میتونن تو محیط جزییات بسازن اصلا مخم سوت میکشه بهش فکر میکنم حالا کسی خواست فرق ترافلپسها هم بهش بگم تا بفهمید سونی با مارک سرنی چیکار کرذن

    • mbox گفت:

      عزیزم برا چی بیخود زور میزنی اصلا اهمیتی نداره سرنی چه شرو وری میگه قبلا هم سونی این چرتو پرتارو زمان پی اس تری با سل میگفت ولی در نهایت سیصد و شصت بهتر عمل میکرد همین طور مایکروسافت این شرو ورارو در مورد وان میگفت با esram که در نهایت دیدیم پی اس فور قوی تر عمل کرد تجربه ثابت کرده که کنسول قویتر همیشه جی پی یو قوی تر داشته و در مرحله بعد سی پی یو قوی تر و در اخر رم سریع تر که سری ایکس در هرسه بالاتره .
      این نسل هم مشخصه سری ایکس سخت افزارش قوی تره از پی اس فایو به شکل محسوسی
      حالا میمونه بحث قیمت و بازیا که سونی میتونی تو اونا قویتر ظاهر بشه و ماجرا رو عوض کنه

    • ALFAR3D گفت:

      حضرت کسی منکر سرعت بالا نمیشه ولی اینکه میگید تا حالا از همچین اس اس دی استفاده نشده اینه که برید اس اس دی های نسل ۴ رو ببینید تا متوجه بشید اونا سرعتش چقدره خوبه سرنی هم تو کنفرانس گفت که نسل ۴ سرعتش تا ۷ گیگ هم میرسه ماله پلی ۵ که ۵ گیگه بعدم ماله سری ایکس هم کاستومه یعنی چی یعنی قرار نیست فقط به اون سرعت متکی باشه دایرکس التیمیت یکی از قابلیت هاش برای همینه در واقع سونی اومد سخت افزاری سرعت رو برد بالا مایکی داره نرم افزاری اینکارو میکنه چون دستش بازتره….جالبی قضیه اینه سرنی تو مراسم گفت ما یه چیپی گذاشتیم که سرعت هارد رو کنترل کنه تا زیادی نره بالا…خب برای چی بخای این همه سرعت بزاری که نشه از پتانسیلش استفاده کرد؟!نه مثل نسل ۸ که قدرت کنسولا جواب میداد هارد باعث محدودیت میشد نه الان که هارد محدودیت نداره الان سخت افزار محدودیت ایجاد کرده؟همین سرعت بالاش باعث شده قیمتش رو ببره بالا حجمش هم کمتر باشه و چه فایده؟!یه نکته ای که هست دست توسعه دهنده برای ساخت بازی ازاد میشه اما هنوز اون کنسولی که قدرت ترافلاپیش بیشتره میتونه کیفیت بهتری ارائه بده ولی اون اس اس دی رو طراحی مراحل تاثیر میزاره ولی نمیتونه گرافیک بهتری رو فراهم کنه پس مسئله اینجاست کدوم به نفع کاربراست؟

  • FINISH گفت:

    معلوم نیست چی مصرف کرده که این زررو زده. :sick:

  • Vagabond گفت:

    ضعف سخت افزار رو که ماست مال میکنید!
    یکی از بهترین انحصاری های فرست پارتی Horizon Zero Dawn رو با dlc محشرش برای pc منتشر میکنید!
    در مورد بکوارد هم که کاملا بیخیال آرشیو عظیم ps1 ps2 ps3 psp psvita شدیم و تازه برای اجرای بازی های ps4 روی کنسول نسل بعدی دنگ و فنگ دارید!
    بعد انتظار دارند فن هاشون هیچی نگن و لال مونی بگیرند!!

  • mbox گفت:

    سونی وقتی دیده جنگ سخت افزاری رو باخته شروع به شارژ کردن حساب چند نفر کرده تا دری وری بگن و واقعیت رو جور دیگه جلوه بدن
    دیگه نه ترا فلفل که این حرفارو نداره
    به نظرم بهتره سونی به جای این که بیشتر از این خودشو با ایجاد فیک نیوز معطل کنه بره و لاین اپ قوی که تخصصش هست رو سریع تر معرفی کنه و کنسولش رو هم چهارصد دلار قیمت بذاره تا ورق به نفعش برگرده

  • P247 گفت:

    سونی داره تلاش اش رو میکنه، که ضعف اش رو پوشش بده، و خب منطقیه ..
    این تلاش رو مایکروسافت توی نسل قبلی هم داشت .. از ESRAM یادتونه؟ میگفتن با اینکه رم ایکس باکس DDR3 هست، ولی ESRAM تاثیر زیادی داره و developer ها خیلی میتونن ازش استفاده کنند !! در نهایت چی شد ؟؟ عملا استفاده ایی ازش نشد، با اینکه مایکرو خیلی روش مانور داد ..
    ..
    عملا ps4 چون روی کاغذ قدرت بیشتری داشت بازار رو گرفت،
    الان چی ؟ توی این نسل چی ؟
    آنچه که هست کاملا مشخصه: مایکروسافت عالی عمل کرده، و ایکس باکس سری اکس، از بسیاری جهت قوی تره،
    ..
    نسل قبلی، وقتی ps4 قوی تر از xbox one بود، سونی میگفت، همه چیز درباه قدرته، مهم قدرته،
    حالا که نسل جدید، کنسول شون ضعیف تره، میگن نه !!! قدرت که مهم نیست !! مهم سرعت لودینگ بازی ایه !!
    ..
    عزیزان طرفدار سونی، اتفاقا قدرت مهمه، شما ها باید این رو به گوش سونی برسونید، همونطور که طرفدارای ایکس باکس به گوش مایکرو رسوندند، و مایکرو متوجه شد که مشتری هاش چی نیاز دارند و عرضه کرد
    ..
    اگه شما اجازه بدید سونی هرچی خواست درست کنه و شما بخرید، آخرش میشه مثل خودرو سازی های داخلی !!!
    صدای اعتراض و درخواست خودتون رو به گوش سونی برسونید تا پاسخگو باشه و اون چیزی که شما میخواهید رو عرضه کنه..
    نه چیزی که خودشون میخوان !! و بگن همینه که هست !!!

    • ALFAR3D گفت:

      دقیقا ولی خب اون ssd باید در عمل ببینیمش فعلا الان نمیشه چیزی در موردش گفت…/

    • postman گفت:

      خواسته و نیاز طرفدارا برای سخت‌افزار کنسول پشیزی اهمیت نداره. گیمر و طرفدار قراره از محتوایی که رو کنسول عرضه میشه استفاده کنه نه این که با عدد و رقمش رویا پردازی کنه. کنسول سونی بر اساس نیاز بازیسازا طراحی شده. مارک سرنی هر دو سال به ده‌ها استودیو سراسر جهان سر زده و گفته چی لازم دارید و هر طراحی که تو کنسول بوده مطلقا بر اساس نیاز‌های بازیسازا اولویت بندی شده.

  • با سلام سال نو مبارک باشه لازم بگم من تعجب می‌کنم از خیلیا که چقدر احمقانه حرف میزنن آقای محترم ssd پرسرعت چه ربطی به بافت و detail داره شما جوری از ssd Ps5 حرف می‌زنید که گویی ssd وظیفه پردازش گرافیکی بر عهده داره و جالبه بعضی‌ها از قدرت gpu بالاتر و پهنای باند بالاتر Xbox Series x هیچی نمیگن و فقط از ssd پرسرعت Ps5 میگن برای من قضیه وقتی جالب‌تر میشه که یه آقای محترمی در میاد میگه ۳۶ واحد cu از ۵۲ واحد cu بهتره جالبه همین ها در نسل قبل مارو سر اختلاف ۰٫۴ترافلاپس کشتن حالا چی شده که ۲ ترافلاپس اختلاف بی اهمیت شده در اخر بگم آقا چه بخواین چه نخواین Xbox series x خیلی قوی تر از Ps5 است

  • لطفا به جای اینهمه تعصب الکی وارد لینک جهانی تحلیل سخت افزار بشید خودتون متوجه میشید

  • Agha Pouria گفت:

    خیلیا هنوز نفهمیدن با چه چیز وحشتناکی رو به رو ان
    در آینده معلوم میشه :yes:

  • majidam گفت:

    اگر با قیمت ۵۰۰ دلار کنسول های نسل ۹ عرضه بشن با پول ما با در نظر گرفتن دلار ۱۵ هزار تومانی میشه ۷۵۰۰۰۰۰ تومان وقتی بدست خریدار برسه این مبلغ هم بیشتر میشه و به احتمالش قیمتش بشه ۸۵۰۰ یا ۹ ملیون و خیلی گرانقیمته ارزو میکنم دلار جهش کنه به سمت پایین مثل صنعت ملی سال جدید کلا دلار جهشی به سمت پایین هم داشته باشیم

  • توضیح نشانه ضعفه اینا دارن توضیح میدن که ضعفرو بپوشونن یه هارد اس اس دی گزاشتن که چیزی نیست خیلیم گرونه حتفظشم که خیلی کمه باید یه هارد دیگه بگیری واسش که قیمتشو دو برابر میکنه اخه خراب کاری کرد سونی دیگه

  • Mikasa گفت:

    نکته خنده دار اینجاست که قیمت دلار اونقدر بالا رفته، فکر نکنم ۳۰ درصد از اعضای سایت بتونن حتی یکی ازین کنسولارو تهیه کنن (خودمم شاملش)
    فرض کنین کنسول ۵۰۰ دلاری ضرب در دلار ۱۶ تومنی تازه هزینه های عجیب غریب دیگه که فروشنده های حرومخور میذارن
    قیمتی که برای کنسولای نسل بعد میبینم ۱۶ میلیون تومن تو روز اول عرضه در ایرانه
    امیدوارم اونقدر شرف داشته باشیم که صف نکشیم و‌کنسول ۵۰۰ دلاریو ۱۶ میلیون تومن نخریم
    در‌مورد مشخصات هم بنظر من تا وقتی همه چیز نیومده هیچی نگیم بهتره لابد شرایر و توسعه دهنده ها یچی میدونن که میگن

  • Senatorbigy گفت:

    همه دارن میگن اونقدا فرقی ندارن بعد یسریا باز به متغیر بودن فرکانس جی پی یو اشاره میکنن که واقعا قوی(حالا نه در حد اکس باکس)

  • صد در صد همینطور خواهد بود
    پلی استیشن نیازی ب اثبات کردن چیزی ندارم چون پرونده درخشانی نسبت ب رقیبش داره و همین سند واسه ما گیمر ها کفایت میکنه

  • The Alpha گفت:

    خب اینکه درسته که هر کدوم برتری هایی نسبت به رقیب دارن که هنوز هیچی درباره شون نمیدونیم…حرف های شرایر هم که نمیشه نادیده گرفت راحت ازش رد شده حتما و حتما یه چیزی میدونه که ما نمیدونم.
    در کل امیدوارم طرفدارای هر دو کنسول این نسل راضی و خوشحال باشن.

  • shee گفت:

    من نمیدونم این همه کل کل برای چیه، من سن و سالم ب فن بوی بودن نمیخوره، ولی از طرفی میدونم مجموع فروش کل سری اکس باکس از نسخه ی اول تا آخرین نسخه تقریبا برابر با ی پی اس ۲ سونی، حالا به اون ۳ تای دیگه کاری نداریم، بهترین نسخه از اکس باکس باز کمتر از رقیب خودش تو سونی فروخته، بهتره هرکدوم رو با نسخه ی قبلی خودشون مقایسه کنیم چون تو قیاس باهم هرجور حساب کنیم سونی خیلی خیلی خیلی جلوتره،
    پلی استیشن ۵ تو قیاس با نسخه ی ۴ حداقل ۳تا۴برابر قدرت داره، و خب شما حساب کن اگه من تونستم رو قدیمی‌ترین نسخه ی ۴ ی چیزی مثل هورایزون رو اجرا کنم دیگه این نسخه ی ‌‌‌۵ چ شود،
    اون دوستانی هم که طرفدار اکس باکس هستن بهتره بجای تمسخر و فخر فروختن چیزی ک حتی هنوز وجود نداره و صرفا ی جلسه معارفه داشته،و البت از اون معارفه فقط ی ترافلاپس رو گرفتن، امیدوار باشن ک تو این نسل بازی های بهتری تجربه کنن، نه اینکه نسخه ی چندم گرز و هیلو و این موارد، چنتا عنوان جدید و درست، ی چیزی تو مایه های بلاد و هورایزون برای پی اس، اگه قدرت براتون ملاک باشه ک پی سی سال هاست قدرت مند ترِ،وارد این بازی قدرت نشید، ببینید اون قدرت قرارِ چ کاری انجام بده،
    البت کامل قبول دارم این نسل ماکرو با اون همه استدیو ک خرید قرار خیلی بهتر عمل کنه،از طرفی منی ک طرف سونی هستم هم امیدوارم تجربه ی خیلی بهتری نسبت ب قبل داشته باشم، اتفاقی ک از نسخه ی اول پلی استیشن تا الان افتاده، هر نسل بهتر از قبل، ولی ماکرو حداقل تا الان یکی در میون خراب کرده

  • WITCHER گفت:

    آخه کنسول هنوز نیومده، هنوز بازی مخصوصش ساخته نشده، سونی الان چی بیاد بگه؟ موقعش که برسه همه خودشون برنده نسل رو میشناسن

  • ps3 with xbox گفت:

    یه بنده خدایی اون بالا گفت هر چی سونی میده نگید به به بزارید صدای اعتراضتونه بشنوه
    داداش حالت خوبه؟
    هر نسل بهترین بازیهامون انحصاریهای سونیه نسل جدید داره شروع میشه دو تا شاهکار گوست اف توشیما و لست ۲ که گوتی ۲۰۲۰ هم هس داره میاد برا کنسول نسل هشتمیش الان مایکرو چی ذاره براتون؟ اصلا صدای شما فنهای جعبه رو میشنوه؟ هنوز کنسولا نسل بعد نیومده زدن سونی باخت مایکرو عالی دقیقا با چی؟ اکه به عدده که pc از همه بهتره
    خدایی به کی بگی با کراک دان و کله فنجونی برا ماها دارن شاخ و شونه میکشن

  • farshadx گفت:

    این حرف ها همه دعوای بچه گانه است
    xbox one x با ۶ ترافلاپ ۴k 30 فریم اجرا میکرد
    قدرت معقول برای ۴k و ۶۰ فریم بیشتر از ۱۰ ترافلاپ نیست اینو یک بار چند ماه قبل گفتم ولی خیلی دوستای کنسول فن مخالفت کردن
    به شخصه هیچ مشکلی با سخت افزار کنسولها ندارم چون از قبل پیشبینی میکردم
    قدرت اضافه xbox میتونه کمک بزرگی به بهینه سازی بازی ها باشه شاید از نظر گرافیکی هم گذینه های بیشتری داشته باشه ولی در کل نمیتونه ۸k اجرا کنه
    کنسول سونی با این قدرت به اهدافش میرسه به شخصه مشکلی توش نمیبینم
    مشکل بنده با تعداد کمی هست که ادعا میکنن SSD نیمی از پردازش رو انجام میده
    این اختلاف قدرت برتری مهمی نیست فقط با فکتهایی که در مورد SSD صادر میکنید بیشتر نشون میدید که از سخت افزار سر درنمیارید
    اگه به من باشه اول نسل مهمترین فاکتور بازیهایی هست که روی پلتفرم میاد و قیمت تمام شده
    بلخره سونی هم داره به خودش تکونی میده و بازیهای نسل قبل رو میاره واسه کنسول جدید
    یکی از مهمترین ویژگیها که میشه اشاره کرد رایگان کردن انلاین بازی کردن هست
    همین یک گذینه میتونه تایین کننده باشه
    اما گیر دادین به سرعت SSD و ترافلاپ پبیشتر
    واسه همینم هست که هیچ وقت انلاین بازی کردن برای کنسول رایگان نمیشه
    در اخرم بگم که ماکرو directx 12 ultimate نزدیک به ۳ ۴ روزه معرفی کرده که کلی گذینه بهش اضافه شده
    ولی خبری ازش نگذاشتین

  • Mk 11 گفت:

    آقا من که خودم کنسول رو به خاطر بازی ها و لاین آپ اش دوست دارم و نه دعوای های سخت افزاری ، تمام پلتفرم ها رو به خاطر ویژگی های خوبشون سرجایش خودش ستایش میکنم و الان حسرتم اینه که چرا مثلا نتونستم با پلتفرم نینتندو بازی کنم، اما واقعا بنظرم این نسل شرکت سونی اونچنان که باید رقیبانش رو جدی نگرفت، حتی زمانی که نینتندو سوییچ عرضه شد، در بدایت اصا حسابش نکردن ، چون صد در صد از لحاظ سخت افزاری حتی جلوی اکس باکس وان هم هیچ چی محسوب نمیشد، اما وقتی عملکردشو دیدن و اینکه چطور در طول دوسال بازار ژاپن رو از دست سونی خارج کرد، گفتن : نمی‌توانیم سوییچ را نادیده بگیریم ( سایت زومجی یک مقاله با همین عنوان داره که خوانش اون خالی از لطف نیست) ، حالا هم متاسفانه اونجوری که شایسته برند خوش نامی مثل پلی استیشن بود ،[ فقط هفت سال تموم با یه پی اس ۲ بازی میکردم] عمل نکردن و همون‌طور که در پست دیگری هم گفتم، جلسه معارفه بسیار خشک و بی هیجان برگزار شد و میتونین قطعا جذاب تر باشه،در مورد نسل نهم هم مایکرو رو دستم کم گرفتن [ مثل شوهی یوشیدا که کاری جز تمسخر و اعمال قبیح و غیر حرفه ای کاری بلد نبود ] و الان دارن برخی ضعف ها رو با دروغ های متعدد [ مثل صدای سه بعدی و دروغی که در مورد صدای دالبی اتموس گفتن و آبروریزی که به وجود اومد بعد از بیانیه شرکت DOLBY در مورد دروغ سرنی، منبع سایت WCCF TECH ] و تمجید های بعضاً ناروا میپوشونن، در حالی که سونی اونقدر در انحصاری و بازی سازی ماهر و ابرقدرته که نیازی به این نوع تقلاها نبود، مگه وقتی XBOX اورجینال توی نسل شیش ، حدودا چهار برابر PS2 توان پردازشی داشت، این برند پلی استیشن نبود که تونست با لاین اپ قدرتمندش برنده بشه؟ هر چند اکس باکس هم بازی های فوق العاده ای مثل Halo رو داشت و مثلا مورتال کمبت ارماگدون توش خیلی بهتر اجرا میشد.در هر حال این اشتباه سونی در معرفی سونی و برخی کم کاریهاش جدای از دعوای سخت افزاری غیرقابل انکاری هست، امیدوارم بتونه مثل نسل شیش با بازی های فوق العاده ، قدرتمندانه عمل کنه تا طرفداران راضی باشن. نسل فوق العاده ای پیش رو داریم

جیسون شرایر: به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن ۵ از زوایای بسیاری برتر از اکس‌باکس سری اکس است - گیمفا