اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا

اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد

امیرحسین نصرتی
۰۸:۳۰ ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا

چندی پیش در مراسم The Game Awards 2019 مایکروسافت طی حرکتی غافل‌گیرکننده کنسول نسل آینده‌ی خود به نام اکس‌باکس سری اکس را به‌طور رسمی معرفی کرد و پس از آن نیز اطلاعات زیادی در رابطه با قدرت سخت‌افزاری، نام‌گذاری و طراحی آن ارائه داد و به نظر می‌رسد اکنون نوبت به سایر قابلیت‌های این دستگاه رسیده است.

اگر چند سال گذشته  را به انجام عناوین مختلف برروی پلتفرم اکس‌باکس سپری کرده‌اید، نگران از دست رفتن زحمات خود نباشید چراکه بنابر توضیحات آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش اکس باکس، کنسول اکس‌باکس سری اکس از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (Backward Compatibility) در همان روز اولِ عرضه برخوردار خواهد بود:

من چندین بازی از اکس‌باکس وان اکس و اکس‌باکس ۳۶۰ را برروی کنسول اکس‌باکس سری اکس انجام دادم تا از این موضوع اطمنیان حاصل کنیم که می‌توانیم وعهده‌ی پشتیبانی از نسل قبل را در همان روز اول عرضه عملی کنیم.

همچنین آقای جیسون رونالد (Jason Ronald)، دستیار مدیریت برنامه‌ریزی واحد اکس‌باکس، در رابطه با این موضوع بیان کردند:

در حال حاضر هزاران بازی وجود دارند که برروی اکس‌باکس وان اجرا می‌شوند. ما می‌خواهیم درکنار اینکه آن بازی‌ها به نسل آینده منتقل می‌شوند، سرویس‌های شما نیز همراهتان باشند. می‌خواهیم دستاوردهای شما طی دورانی که بازی کرده‌اید مانند امتیازات، فهرست دوستان، اچیومنت‌ها و فایل‌های ذخیره‌ی بازی‌ها همراه شما باقی بمانند تا مانعی برای انتقال [به نسل بعدی] وجود نداشته باشد.

اینطور که به‌نظر می‌رسد فرآیند حاصل کردن اطمنیان از اجرای بازی‌های سه نسل گذشته برروی کنسول اکس‌باکس سری اکس زحمت زیادی برای مایکروسافت به همراه داشته است. آقای اسپنسر در این رابطه می‌گویند:

اطمنیان از اجرای درست قابلیت پشتیبانی از نسل‌های گذشته مستلزم کار زیادی است. به همین دلیل اگر به خاطر داشته باشید ما برای مدتی کار برروی انتقال بازی‌ها از اکس‌باکس ۳۶۰ برروی اکس‌باکس‌ وان را متوقف کرده بودیم.

آقای رونالد درادامه اضافه کردند:

این زحمتِ زیاد همچنین برای پشتیبانی از بازی‌های اکس‌باکس وان نیز صورت گرفت زیرا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها این است که معمولاً بازی‌های کنسولی به‌شکل فوق‌العاده‌ای برای سخت‌افزاری خاص بهینه‌سازی می‌شوند و ما مجبور هستیم آن بازی‌ها را برای سخت‌افزار نسلِ جدید نیز بهینه‌سازی کنیم. ما با معماری تراشه‌ی جدیدی روبه‌رو بودیم و در همین زمان باید امکان پشتیبانی از نسل گذشته را نیز در سخت‌افزار پیاده می‌کردیم. به همین دلیل تصمیم‌های مشخصی گرفتیم تا میزان تلاش برروی این بخش را به حداقل برسانیم. با این وجود قصد ندارم زحمات زیادی را که تیم تولید متحمل شدند بی‌اهمیت جلوه دهم چراکه تلاش‌های بسیار عظیمی صورت گرفته است.

کنسول اکس‌باکس سری اکس برای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی به همراه عنوان Halo Infinite برنامه‌ریزی شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا
اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یکی از برترین ویژگی های کنسول های نسل ۹ همینه

  • ولی یه چیزی با همون کیفیت نسل های قبلی اجرا میشن درسته

  • Reason گفت:

    خیلی عالیه امیدوارم سونیم به فکر این موضوع باشه

  • این موضوع یک امتیاز بزرگ محسوب میشه

  • PERSIAN NAZI گفت:

    پشتیبانی از نسلهای قبل باید هم به روی سرویس باشه و هم بر روی درایو دستگاه
    من هنوز چندتا کپی اصلی از بازگشت به قلعه ولفنشتاین و بلک و مورتال کومبت ارماگدون و خدای جنگ ۱ رو دارم و حاضر به فروششون نشدم

  • bushwhack گفت:

    خدمت پروفسورهای حوزه ی سخت افزار مخصوصا PC گیمرنما هایی که همیشه حرف رایگان و رو باد م.ع.د.ه میزنن…
    قدرت یه کارت گرافیک و استفاده بهینه از منابع سخت افزاری به استودیوی سازنده بازی و موتور گرافیگی و API ای که استفاده میکنن بستگی داره.
    مثلا بازی World War Z رو کارت ۵۷۰۰XT تا ۴۰ درصد فریم بیشتری نسبت RTX2080 میگیره اما تو بازی ای مثه Witcher 3 اختلاف قدرت ۵۷۰۰XT و RTX2080 معمولی نزدیک به ۳۸ درصد به نفع RTX2080 هست، خوب حالا چرا این ۸۰ درصد اختلاف قدرت برای دوتا کارتی که تقریبا هم قدرت هستن اتفاق میفته… اونم رو PC؟
    خوب همش برمیگرده به بهینه سازی و موتور گرافیگی و کدنویسی ها و API و زبان برنامه نویسی و اون فناوری هایی که برای هر کارت اختصاصیه…
    حالا دانشمندای داخلی معیار و ملاک قدرت یه کارت رو فقط رو باد م.ع.د.ه قرار میدن و میگن فلان چیز سلطان صنعته گیمه و فیلتر فلان بازی چیه و کیفیت فلان سایه اینه و غیره…
    رو باد م.ع.د.ه حرف رایگان نزنین…
    قدرت کنسول ها هم همیشه به برنامه نویسی قویشون بوده و هست و وقتی میگن که یه کنسول عملکردش در حالت عادی بیشتر و بهتر از کارتای هم رده شون تو PC هست به همین دلیله…
    و اینکه مثلا اگه بازی انحصاری ای مثه گاد برای PC پورت بشه حداقل به دوبرابر قدرت خام یه PS4 تو PC ترافلاپ خام نیاز داره حرف بیراهی نیست چون ۵ سال فقط برای یه پلتفرم و یه سخت افزار در حال توسعه و بهینه سازی بوده!!!
    حالا هم یه بازی انحصاری رو اکس باکس جدید که ۱۲ ترافلاپ قدرت داره حداقل به کارت ۱۶ ترافلاپی یا بیشتر نیاز داره…
    همیشه کنسولا پرچمدار تغییرات و قدرت بودن فقط چون دوره آپدیت سخت افزاریشون طولانی تره و مثه PC و شرکتای سخت افزاری هرسال ملت رو پوست نمیکنن بعد از دو سه سال که PC با سخت افزار چندهزار دلاری به هزار بدبختی به زور از کنسولا سبقت میگیرن،یه عده PC گیمرنما میان حرف رایگان میزنن و غرورشون میچسبه سقف آسمون!
    یکی نیست بگه تا چند مدت پیش زیرش بودین اونم با یه سخت افزار ۵۰۰ دلاری حالا بعده هزارتا زور و بدبختی و چندهزاردلار پول ددی که ۹۹ درصدشون هم ندارن و فقط بلوف میزنن تونستین بیفتین جلو دیگه چرا شلوغش میکنین… برین بساطتون رو جای دیگه پهن کنین!

    • Playgrond games گفت:

      دالتون برادر جقدر اعصابت خورده
      اصلا pc دو هزاری
      ولش کن بابا مهم بازیه که رو همشون همونه
      باور کن اگه تا الآن همه بازی ها این دوره رو پلی ۱ میومد من اصلا به کنسول قویتر پول نمیدادم

    • چی شده ؟
      کسی چیزی بهت گفته یا ترولهای مسعود در قابل مایکرو فن ناراحتت کرده ؟

      • bushwhack گفت:

        نه داداش… مشکلم این دهه هشتادیان که هنوز بادگلوشون رو تو بغل مامی نزدن میان نظرات حرفه ای میدن…تو هر سه تا پلتفرم اصلی ام حضور دارن ماشالله!
        من حاضرم که سایت فقط برای بالای ۱۸ سال نظردهیش باز باشه اونم با عکس از کارت ملی…
        اونوقت میبینی که سایت چطور میشه ولی گیمفا متاسفانه فرمتش اینجوریه که بچه ۱۰ ۱۱ ساله هم اکانت میسازه (اونم ۱۵ تا) میاد زررر میزنه!

    • ShadoWWolf2 گفت:

      دالتون جان اون جمله آخرت رو باید با طلا نوشت :yes:
      خیلی جالبه همیشه یک مشت فن بوی pc دم از قدرت افسانه ای سیستمشون میزنن و همیشه کنسول گیمر ها مخصوصاً سونی فن ها رو ترول میکنن و کنسول رو قوطی و بازی هاشون رو آشغال خطاب میکنن و قضیه اینجا جالب میشه همیشه تو خبر های سونی و اکس باکس ۲۴ ساعته پلاسن و کاسه ی داغتر از آش برای ما میشن،، خب عزیز مستر ریس باز برو با سیستم به اصطلاح ۳۰ میلیونیت ۸k بازی کن با فریم ۲۴۰ :no: :rotfl: دیگه تو خبرهای کنسول چرا جولان میدی اصلاً به ابهتت برنمیخوره جناب مستر ریس باز اومدی تو خبرای مربوط به قوطی!!!!!!

    • farshadx گفت:

      فقط باید یه نکته رو بگم
      کنسول هیچ وقت پیشتاز نبوده تو هیچ تکنولوژی
      کنسول فقط تو بهینه سازی پیشتازه و دلیلش هم سخت افزار ثابت هست
      اگر بخوان کنسولی با اخرین تکنولوژی و قویترین حالت بزنن خیلی با این چیزی که مکرو و سونی دارن فرق خواهد داشت
      پس پیشتاز نیستن

  • farshadx گفت:

    این اتفاق خیلی خوبی هست
    ماکرو دیگه لازم نیست در طول نسل به فکر بازیهای نسل قبل باشه
    به محض لانچ xbox جدید میتونین ۳ نسل قبل رو داشته باشین و با خیال راحت کنسول نسل جدید بخرید

  • Farshidmc گفت:

    وقتی کنسول الان تو خانه اسپنسر هست یعنی اماده است کامل و نزدیک ۹ ماه کار میکنن روش

اکس‌باکس سری اکس در روز عرضه از Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد - گیمفا