فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا
فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا
فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا
فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا

فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد

truth seeker
۱۲:۱۵ ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا

آقای فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اطلاعات بسیاری از کنسول جدید شرکت مایکروسافت یعنی اکس‌باکس سری اکس را در اختیار هواداران قرار داده است. علاوه بر ظاهر کنسول، آقای اسپنسر درباره‌ی قدرت سخت‌افزاری و تفاوت‌های آن با نسل فعلی نیز صحبت کرده است.

شرکت مایکروسافت صبح امروز با معرفی کنسول جدید خود با نام اکس‌باکس سری اکس (Xbox Series X) همه را غافل‌گیر کرد ولی احتمالا غافل‌گیر کننده‌ترین بخش این مراسم، رونمایی از ظاهر این کنسول جدید بود. کنسول جدید شرکت مایکروسافت ظاهری ساده ولی در عین حال زیبا و استوار دارد. آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت GameSpot اطلاعات جدیدی از ویژگی‌های کلی این کنسول شامل ظاهر، طراحی کنترلر و سخت‌افزار آن را در اختیار هواداران قرار داده است.

پیش از این گزارش‌هایی درباره‌ی رسیدن توان گرافیکی کنسول جدید شرکت مایکروسافت به ۱۲ ترافلاپس منتشر شده بود. علاوه بر این، در زمان معرفی کنسول‌های نسل جدید بیان شده بود که در کنار استفاده از تکنولوژی‌های روز مانند رهگیری پرتو، تیم سازنده امیدوار است بتواند در آینده به کیفیتی همچون رزولوشن ۸K و Refresh Rate با نرخ ۱۲۰ هرتز دست یابد. آقای اسپنسر درباره‌ی قدرت گرافیکی کنسول اکس‌باکس سری اکس بیان کرده است:

ما می‌خواستیم یک ارتقا بزرگ و دراماتیک نسبت به کنسول اکس‌باکس وان پایه داشته باشیم. زمانی که قدرت کنسول را محاسبه کنید متوجه می‌شوید که گرافیک کنسول جدید بیش از ۸ برابر قوی‌تر از اکس‌باکس وان و بیش از دو برابر قوی‌تر از اکس‌باکس وان اکس است.

پس از گرافیک، نوبت به پردازنده‌ی کنسول نسل جدید شرکت مایکروسافت رسید. آقای اسپنسر بیان کردند که در کنار افزایش چهار برابری قدرت پردازنده‌ی کنسول اکس‌باکس سری اکس در مقایسه با اکس‌باکس وان، تغییرات مهم دیگری نیز مانند افزایش ظرفیت I/O (ورودی و خروجی)، ارتقا به حافظه‌ی GDDR6 و همچنین استفاده از هاردهای حالت جامد (SSD) در کنسول نسل جدید مشاهده می‌شوند.

ظرفیت ورودی و خروجی همیشه یک مشکل به حساب می‌آمده است. ما چگونه باید حافظه و بیت‌ها را به اطراف جابه‌جا کنیم؟ پس ما سرعت ورودی و خروجی را ۴۰ برابر افزایش دادیم که این کار باعث افزایش پهنای باند در زمان جابه‌جایی اطلاعات در کنسول در مقایسه با کنسول قبلی می‌شود. علاوه بر این، ما حافظه‌ی کنسول را به حافظه‌ی GDDR6 ارتقا دادیم تا مطمئن شویم که خود حافظه نیز می‌تواند نیازهای پردازنده، گرافیک و پهنای باند افزایش یافته را برطرف کند.

علاوه بر این، ما برروی هاردهای حالت جامد NVMe سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده‌ایم. در کنار همه‌ی این موارد، ما تلاش داریم زمان بارگذاری را نیز حذف کنیم.

به اعتقاد آقای اسپنسر، شرکت مایکروسافت «قوی‌ترین کنسولی که می‌توانسته را ساخته است».

هدف ما همیشه این بوده است که قوی‌ترین کنسولی که می‌توانیم را بسازیم و به باور من، ما موفق شده‌ایم. ما به پیشتاز بودن در زمینه‌ی قدرت و عملکرد علاقه داریم و من فکر می‌کنم که ما دوباره به این هدف خواهیم رسید.

پس از صحبت درباره‌ی سخت‌افزار کنسول، مدیر بخش اکس‌باکس به سراغ کنترلر و ظاهر کنسول جدید خود رفت. به گفته‌ی آقای اسپنسر ایده‌ی اصلی در طراحی بدنه‌ی کنسول اکس‌باکس سری اکس این بوده است که کنسول در بین دیگر وسایل و دکور بخش سرگرمی شما «ناپدید» شود. علاوه بر این، میزان صدای تولید شده توسط این کنسول مشابه کنسول اکس‌باکس وان اکس خواهد بود که با توجه به افزایش قدرت کنسول، خبری خوب برای هواداران به حساب می‌‎آید. آقای اسپنسر درباره‌ی طرح نهایی و ظاهر کنسول گفته است:

همیشه این درگیری بین طراحی و میزان صدا، خنک‌کنندگی و عملکرد کنسول وجود دارد و ما هیچ برنامه‌ای برای مصالحه کردن در زمینه‌ی عملکرد نداشتیم. من واقعا از طراح نهایی که آن‌ها به ما ارائه کردند، شگفت‌زده شده‌ام.

براساس اطلاعات منتشر شده، کنترلر کنسول سری اکس مشابه کنسول اکس‌باکس وان خواهد بود با این تفاوت که ابعاد آن کمی کوچک‌تر شده‌اند. وسایل جانبی مربوط کنسول قبلی همچنان برای کنسول جدید قابل استفاده خواهند بود و کنترلر اکس‌باکس سری اکس نیز با کنسول اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی هم‌خوانی خواهد داشت. بزرگ‌ترین تفاوت ایجاد شده به اضافه شدن دکمه‌ی اشتراک گذاری (Share) به کنترلر جدید مربوط می‌شود که به شما اجازه خواهد داد ویدئوهای خود را بسیار راحت‌تر از گذشته با دیگران به اشتراک بگذارید.

آقای اسپنسر همچنین به صحبت درباره‌ی آموخته‌های شرکت درباره کنترلر Elite و بازخوردهای بازی‌بازان درباره‌ی این کنترلر پرداختند. یکی از مواردی که به آن اشاره شد به D-Pad کنترلر جدید مربوط می‌شود.

ما یک D-Pad ترکیبی جدید را برروی کنترلر استفاده کرده‌ایم و باور داریم که این موضوع بسیار مهم است. شما اهمیت آن را در کنترلر وایرلس اکس‌باکس احساس خواهید کرد. علاوه بر این، ما یک دکمه برای اشتراک گذاری داریم.

ما نظرات شما را به خوبی شنیده‌ایم. البته ما اولین تیمی نیستیم که از دکمه‌ی اشتراک گذاری استفاده می‌کنیم پس من قرار نیست بگویم که این ما هستیم که چنین چیزی را اختراع کرده‌ایم. با این حال، ما بازخوردهای شما را شنیده‌ایم و می‌دانیم که اشتراک گذاری یکی از بخش‌های بسیار مهم بازی‌های ویدئویی برای بسیاری از بازی‌بازان است و ما می‌خواستیم یک دکمه‌ی اختصاصی را برروی سخت‌افزار برای آن در نظر بگیریم. البته شما هنوز همان بازخوردهای لامسه‌ای که در کنترلر کنسول‌های پیشین داشتید را تجربه خواهید کرد.

علاوه بر این، آقای اسپنسر تایید کرده است که کنسول جدید این امکان را برای بازی‌بازان فراهم می‌کند تا بتوانند چندین بازی را هم‌زمان اجرا کرده و در زمان تجربه‌ی یکی از آن‌ها، دیگر عناوین را برروی کنسول متوقف (Pause) کنند (البته مشخص نیست که چرا یک نفر باید چندین بازی را به صورت هم‌زمان برروی کنسول خود اجرا کند ولی به هر حال این یکی از توانایی‌های کنسول اکس‌باکس سری اکس خواهد بود).

همان‌طور که از نام کنسول یعنی «سری اکس» پیدا است، این کنسول احتمالا تنها کنسول شرکت مایکروسافت در این نسل نخواهد بود. اگرچه آقای اسپنسر مستقیما این موضوع را تایید نکردند ولی ایشان بیان کردند که:

واضح است که نام «سری اکس» این آزادی را به ما می‌دهد تا کارهای دیگری را با این نام انجام دهیم؛ تا بتوانیم توضیحات لازم را زمانی که به آن نیاز داریم به این نام اضافه کنیم.

کنسول اکس‌باکس سری اکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه خواهد شد و بازی مورد انتظار Halo Infinite نیز هم‌زمان با انتشار کنسول در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از انحصاری‌های این کنسول ساخته‌ی جدید استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) یعنی Hellblade 2: Senua’s Saga خواهد بود ولی متاسفانه تاریخ انتشار این بازی هنوز مشخص نشده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا
فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا
فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا
فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا
فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • m.asd گفت:

      ببخشید برای ریپلای
      دوستان من کنسول ندارم و یه سیستم تقریبا ضعیف هم دارم ولی خدا رو شکر میکنم که ps نخریدم کاربران و دوستان گرامی یه نگاه به بخش نظرات بکنید شاید دارید با این کارتون کنسول رقیب رو میکوبید بیشتر دارید به خودتون و شعورتون توهین میکنم من تنها تفریحم دیدن اخبار گیمه که شما با این رفتار دارید گند میزنید به تنها دلخوشی من
      من خیلی دوست دارم بتونم گاد رو تجربه کنم ولی خداروشکرم میکنم که کنسول ندارم تا با یه سری ها وجه اشتراک نداشته باشم

      • ghost.007 گفت:

        کاملا موافقم البته یک نکته ای هست اون گیمرایی که قدیمی و تازه کار نیستن هیچوقت همچین حرکاتی انجام نمیدن تعدادی از رفیقام که کنسول دارن دیدم و هیچوقت کل کل نداشتن که کنسول کدوم یکی بهتره ولی خب معمولا بچه هان که همچین حرکتایی میزنن که یکیشون میگه کنسول من قشنگ تره اون یکی دیگه میگه مال من بهتره درست مثل چندتا بچه ها که میخوان اسباب بازیاشونو بهم پز بدن و بگن اسباب بازی کدوم بهتره

        • 2B گفت:

          بین فنهای مایکرو و سونی پیدا میشه و ربطی به تو کمپانی بزرگ نداره ..اینکه شما خدا رو شکر میکنی که ps نخریدی اینم خودش بی شعوری شما رو میرسونه …!!! یعنی اینقدر ادم سطحی ؟؟ این ترولها رو هم تو پست مایکرو و هم در پست سونی میبینید منحصر به سونی یا مایکرو نیستن و حتی تو خوده امریکا و اروپا هم گاهی به این شکل برخورد میکنن شما بهتره حرص نخوری

          • شرمنده اما اونهای که همشون فحاشی میکنن سونی فن هستن و همین الانش سر بزنی به پستهای مایکروسافت میبینی که سونی فنها همه جا رو به گند میکشن و تعدادشونم با تعداد انگشتهای یه دست برابری میکنه
            الان خداوکیلی تو هر پست ایکروسافت بری
            سهیل و انارکی گاد و سلولی و گرز رستم و مهدی رو میبینی که مدام شیرین کاری میکنن
            حالا بسم الاه تو کدام پست سونی محمدرضا یا فرشید یا اشکان یا فرشاد یا سحر خانوم اومدن و مسخره بازی کردن ؟
            شما یبار یه درگیری رو مثال بزن که یه نینتندو فن شروع کرده باشه
            از بین دوستان تا الان کسی دیده روزبه یا بهنام بیاد حرف بدی بزنه ؟
            تا بوده نمره کیلویی برای نینتندو و جعبه برای مایکروسافت و پلتفرم پوچ برای پیسی بوده و منم در کنارش یکم مزه پروندم تا رنگش بهتر بشه ولی نمک گریه دوستان زیادی شور کرد ترورهامو
            یه گپ کاملا دوستانست ولی خودت که دیگه نمیتونی به خودت دروغ بگی
            پشت هر جعلی پشت هر اکانت فیکی پشت هر نامه فحاشی همیشه یه سونی فن بوده
            مسعود رو فراموش نکردی که با چندصد اکانت به یکی دیگه که برای خنده خودش رو من معرفی کرده بود چقدر فحش مینوشت و فضای سایتو مسموم کرد
            کسی خداوکیلی میتونه منکر چرندیات اباجهل سلولی بشه
            اقا کسی میتونه بگه احمد عابدی معروف به زیبای خفته چقدر تو تلگرام به بچها فحش میداد
            کسی میتونه منکر شعور مثال زدنی و بالای کاربرانی چون BIGATY و MOIEN20 بشه
            صندوقتو چک کن تا دریابی

        • holiday گفت:

          بچه های کوچیک دوست دارن خودنماییی کنن ما گیم میزنیم برای دور بودن از مشکلاتمون.برای یه لحظه فک نکردن به اینده سیاهمون

          • عزیز من بچه های کوچک میرن پیش پدر و گریه و زاری اه و ناله میکنن که بابا یه سیستم میخوایم برای گیم
            پدر میاد تو مغازه و مشورت میگیره و میبینه یه سیستم خوب و بهینه حداقل ۸ میلیون پولشه و با خودش میگه ندارم که برم براش کنسول بخرم و میبرتش و براش یه پلی استیشن میخره و اون بچه که سر خورده و عقده ای شده میاد و همه جا رو مثل وجود خودش به گند میکشه
            مشکل این نیست که شدن سونی فن و کاسه داغتر از اش
            مشکل اینه که برای ما هم قد علم کردن و شدن یه گیمر فوق افسانه ای و وقتی میگی بازی مورد علاقت چیه
            میگه وای من عاشق فوردنایت و پابجیم
            اگه قراره از یه بازی دفاع کنید یه نگاه بکنید ببینید میتونید حق ناشر بدید و بازی رو قانونی بخرید
            ببینید بدون پول پدر محترم و گرامی میتونید برید در مغازه و یه نخ سیگار بخرید
            ببینید میتونید یبار قبض اینترنت خودتونو بدین
            یه مشت بچه خورده شدن واسه ما گیمر

            • gamegood گفت:

              Persian stalker از کی تا حالا گرون بودن پلتفرم شده ملاک برتری ؟ وقتی به قول خودت یه سیستم ۸ میلیون باشه ولی نتونی یه بازی کرش که برای سه تا کنسول اومده رو همزمان با کنسولها بازی کنی ۸ تمنم داده باشی و وقتی که نتونی یه بازی رو دو تا چهار نفره با دوستانت در کنار هم بصورتی که تصویر دو تا ۴ قسمت بشه روی یک تصویر بازی کنی اون پلتفرم ۸ تمنی به چه درد میخوره وقتی اون پلتفرم ۸ تمنی بهترین بازی سال ۲۰۱۸ یعنی گادآف وار رو نداشته باشه و رقیبشم رددد ۲ با یک سال تاخیر براش عرضه بشه با اونهمه ایراد پلتفرم ۸ تمنی به چه درد میخوره اصلا تو بگو سیستمت هیولا ۵۰ تمن بازم پلتفرم رو بازیهاش ارزشمند میکنه اتفاقا انقدر که من بچه ی pc فن دیدم کنسول فن ندیدم حالا میاد میگه pc ماد براش میاد. دوست عزیز من دوست دارم بازی رو همونجور که هست تجربه کنم بدون دستکاری.حالا میگه ما انحصاری داریم دوست عزیر کانتر و دوتا مال ده سال پیشه.حالا میگه ما با کامپیوتر خیلی کارها میتونیم انجام بدیم .دوست عزیر ما بحثمون گیمه نه کارهای دیگه. حالا میگه ۴k و ۱۲۰ فریم رو pc دوست عزیز کنسول ۴۰۰ دلاره نه مثل پی سی ۳۰۰۰ دلار هر وقت کنسول ۳۰۰۰ دلاری ساخته شد بعد تو سخت افزارشو با پی سی ۳۰۰۰ دلاری مقایسه کن البته شک دارم یک نفرتونم اون پی سی که میگید با اون سخت افزار رو داشته باشید.

        • ahosein گفت:

          این سایت کلا شده مال چهار تا بچه عقده ای و به شدت بیکار که کاری جز گفتن کنسول من قشنگره انحصاری من فلان تره …ندارن
          وگرنه برای یک فرد بالغ لذت بردن از گیم اولویته نه این شر و ور ها !!
          اکثر رفیقای من که کنسول دارن هیچوقت ندیدم که سر کنسول بحث کنن …فقط حال می کنیم و می خندیم اصلا کاری به قدرت و انحصاری و غیره و غیره و غیره نداریم

    • bushwhack گفت:

      بازم پیش بینی ام درست از آب در اومد… بیش از دوبرابر وان اکس قدرت دره… یعنی بیش از ۱۲ ترافلاپ قدرت خام… یعنی قدرت خامش ما بین ۲۰۸۰s و ۲۰۸۰ti خواهد بود ولی بازم میگم که عملکردش رو باید با سری ۳۰۰۰ انویدیا بسنجیم…

      • ALIREZAICE گفت:

        نه عزیز من چه خبره onex میشه ۱۰۶۰ دو برابرش میشه حدود ۲۰۶۰s . 2070 اونقدری که فکر میکنی به ترا فلپس نیست همونطور که onex 6 ترا هس ولی قدرتش در حد ۱۰۶۰ که ۴ ترا هس میخوام برات لینک بزارم ولی هسش نی خودت تو یوتیوب یه سرچ بکن میفهمی بعدم سری ۳۰۰۰ نیومده این گرافیک برا اکس باکس خیلی وقته ساخته شده ۲۰۸۰ ti بالای ۱۰۰۰ دلاره کی کنسول ۱۰۰ دلاری میخره بعدشم اصلا amd گرافیک در حد ۲۰۸۰ti داره اصلا تواناییش رو نداره که بسازه

        • Apu این کنسول مال mnd هستش پس بهتره اول با کارتایamd معادل قرار بدید بیش از ۱۲ ترافلاپس یعنی قدرتی بیشتر از Rx 5700xt این کارت معادل ۲۰۷۰s هستش پس ما با قدرتی نزدیک به ۲۰۸۰s یا بیشتر طرفیم

        • bushwhack گفت:

          دوباره بحث با بعضی PC فن نماهای بی منطق شروع شد…
          مثلا میخوای بگی PC قدرتش از مریخ اومده یا مثلا ترافلاپ انویدیا با ترافلاپ ای ام دی تفاوت داره…نه خیر از این خبرا نیست…
          انویدیا داره سر مشتری هاش رو کلاه میذاره…بنچمارکای world war z به همه ثابت کرد که قدرت فقط به واسطه برنامه نویسی آزاد میشه…که انویدیا مقابل ای ام دی نابود شد…
          تو کنسول ها هم برنامه نویسی شون مختص و منحصره پس ۱۲ ترافلاپ کنسول حالا چه ای ام دی باشه چه انویدیا کم کم ۱٫۵ برابر PC میشه… پس هر وقت انویدیا یه کارت ۱۸ ترافلاپی بیرون داد بیا با SERIES X مقایسه اش کن…
          فکر کردی جوجه مهندسای اونجا رو باد م.ع.د.ه میگن ۸K و ۱۲۰ فریم؟ البته سوپرمهندسای اینجا نظر دیگه ای دارن!
          این نسل هم معدود کارتایی مثه ۲۰۷۰S به بالا تونستن ONE X رو شکست بدن… قضیه اش تو RDR2 ثابت شد!!!!!

          • ALIREZAICE گفت:

            حالا یادت باشه من چی گفتم تو چی گفتی وقتی اومد میبینیم کی ضایع میشه و کی بی منطقه

          • بخودم قول داده بودم کامنت نذارم ولی این یکی دیگه نذاشت جلوی خودمو بگیرم.

            آیا ترافلاپس AMD با ترافلاپس انویدیا برابره؟ بله برابره! آیا کارت ۱۰ ترافلاپسی انویدیا لزوماً مشابه کارت ۱۰ ترافلاپسی AMD عمل میکنه؟ خیر! ترافلاپس فقط یک معیار ساده و پیش پا افتاده‌ست.
            بذار یه مثال ساده بزنم که درکش برات راحت‌تر باشه، برید تایم‌هایی که ماشین‌های اسپرت حرفه‌ای تو پیست‌های مختلف ثبت میکنن رو با هم مقایسه کنید و عموماً به نتایج جالبی میرسید، خودروی اسپرت ۵۰۰-۶۰۰ اسب بخاری امروز خودروی اسپرت ۵۰۰-۶۰۰ اسب بخاری ۶ سال قبل رو لِه میکنه. یا ممکنه به نتایجی مثل شکست خوردن یه ماشین ۶۰۰ اسب بخاری امروزی از یک ماشین دیگه‌ی ۵۰۰ اسب بخاری امروزی بربخورید.
            ترافلاپس هم مثل اسب بخار ماشین میمونه، از گیربکس و قدرت ترمزگیری خودرو بگیر تا ایرودینامیک و سیستم تعلیق و حتی سیستم‌های هوشمند الکترونیکی رو عملکرد ماشین تاثیر میذارن، GPU هم وقتی درگیر محاسباتی که قراره بشه میشه، چندین و چند عامل که بسیار فراتر از درک شما دوست عزیزم هستن در نتایج تاثیر میذارن.

            یک پیست ممکنه مسیرهای مستقیمی بیشتری داشته باشه و خودرویی که قدرت خام بیشتری داره بصورت نسبی بهتر عمل کنه و یک پیست ممکنه پیچ‌های بیشتری داشته باشه و بصورت نسبی رو نتایج تاثیر متفاوتی بذاره.

            من فرض رو بر این میگیرم که شما قصد بدی نداری ولی با مثال World War Z در حال گمراه کردن کاربران سایتی.
            تعداد بسیاری بازی مثل Rage 2 و Wolfenstein 2 و Doom و غیره با این API عرضه شدن و پیشنهاد میکنم یه مقایسه بین RTX 2070 Super و RX 5700 XT که ترافلاپس برابری دارن تو این بازی‌ها انجام بدی و بعد تصمیم بگیری که با یک استثنا اینقدر مصادره به مطلوب نکنی.

            اجازه بده یک مثال سرراست‌تر بزنم که تئوری توطئه مطرح نکنی و نگی انویدیا کلاه‌برداره و فلان و بهمان، شما برو نتایج کارت ۹ ترافلاپسی ۵۷۰۰XT رو با کارت ۱۲ ترافلاپسی Vega 64 که هر دو از AMD هستن مقایسه کن شاید فرجی بشه و به این درک برسی که “ترافلاپس” همه یز نیست.

          • اولا من بدخوان و چشم تنگ نیستم و از خدامه که ارزان و قوی باشه و از طرفی بعید هم نیست ارزان بودنش چون رو کیتهای کنسولی بجای استفاده از طلا و پلاتین از مس و المینیوم استفاده میشه
            مورد دوم حقه های بازاریابی رو فراموش نکنیم و کلمه ترافلاپ در معماری پیسی کوچکترین ارزش و اعتبار نداره و حرف اول رو
            معماری پردازنده
            تعداد هسته کودا
            مقدار حجم حافظه
            میزنن و رو کنسول بعید بدونم بیان و یه گرافیک با حجم ۱۲ گیگ و تکنولوژی امپر و تعداد هسته ۴۸۰۰ تا بذارن و رابطشم تازه ۵۱۲ بیتی باشه
            مشک ان است که خود ببوید نه انگه عطار بگوید
            رو کاغذ هرچی که دلمون بخواد میتونیم بنویسیم اما رو عمل باید ثابت بشه مگه اینکه لیزا سو فضل و بخشش کرده باشه که غیر ممکن نیست

        • Majid گفت:

          منظورش از مقایسه با سری ۳۰۰۰ این بود که تا نسل ۵ بخواد بیاد سری ۳۰۰۰ هم قطعا اومده و هم دورش هستش

  • XBOX FAN MAN گفت:

    معرفی series x و هلبلید کاری کرد که کسی دیگه به جوایز مراسم اهمیت نمیداد :laugh:عشق منی مایکروسافت :inlove: از این بهتر نمیشه :inlove: بیش از دو برابر قویتر از one x :shock:خبر خوبتر اینه که E3 2020 صرف معرفی بازیای لانچ این ابر کنسول میشه و فقط میمونه قیمت کنسول :inlove:
    Forza horizon 5
    Halo infinite
    Fable
    Hellblade 2
    Gears 6
    و…
    ممنون اسپنسر کاش میتونستم برم اونجا دست این بشر رو ببوسم :pray: :worship: :heart:

  • erwin گفت:

    من همیشه از طراحی های کنسول ایکس باکس بدم میومد نمیدونم چرا ولی از این واقعا لذت بردم واقعا خوشگله

    • Ķįņosą گفت:

      داداش این تصویر اول خبر که شکل جعبه کفش هستش کجاش خوشگله !
      :snowman:

      • erwin گفت:

        خدایش بیخیال شید دیگه چیزی که خوشگله رو بگید خوشگله اگه بخوای اینجوری حساب کنی پس ps4 pro اپارتمانه ps4 دوبلکسه ( خودم ps دارم) اره اگر بخوای به هرچی میاد گیر بدی همیشه یه راهی هست… بنظرم این ایکس باکس حالا اگر تو خونم بیاد کنار تلویزیونم خوشگل میشه یه حالت ایستاده مربعی سیاه خوشگل بدون طرح و نقش اضافی کاملا مینیمالیست

  • Hmmm گفت:

    اونقدی قشنگ هست که کاش همه میتونستن یدونه بگیرن برا دیزاین خونه؛ برای بازی هم که ps5 رو داریم =)

  • deathisgoty گفت:

    یادش به خیر زمان جعبه ایکس هم از این هارت و پورت ها زیاد میکرد آخرش بازی کارتونی با کیفیت ۴کی واقعی داد
    خداوکیلی طراحیش صفر هستش ولی جعبه فن های متعصب میگن نه خیلی خوشگله :pain: برید سرچ کنید دبه روغن نباتی
    بازی سکیرو در مراسم گیم آواردز برد به علت حواشی دور دس ولی بهتون قول میدم بازی دس بازی سال یا همون بیگ وینر میشه
    در مورد هل بلید ۲ هم شماره ۱ بازی عالی بود و این تریلری که نشون دادن از گیم پلی نبود که اینقدر ذوق کردید
    ولی خوبیش این هستش طبق معمول روی کامپیوتر هم میاد و انحصاری نیست ما هم بازی میکنم حالش رو میبریم اون هم کرکی
    در مورد کیفیت ۸کی و ۱۲۰ هم منظورش دزدان نارگیل چین ۲ با کیفیت کارتونی هستش به اینکه بازی های نسل بعد اگر به گرافیک شاهکارهای سونی باشن همون ۴کی و ۳۰ فریم هم نمیتونند بیرون بدن چه برسه به ۸کی و ۱۲۰ فریم
    در مورد سکیرو هم به نظرم بازی قشنگی بود و حق داشت جایزه ببره ولی گوتی اصلی نخواهد شد این حرف من رو اسکرین شات بگیرید
    واقعا با این طراحی نام جعبه واقعا جعبه شد 😀
    ولی نکته قشنگ ماجرا اونجاس که هرچی فیل زور بزنه و بگه کنسول ما قوی هستش خیلی از مردم غیر متعصب و غیر فن بوی نسل بعد سمت پلی ۵ میان چون این نسل از وعده های تکراری و دروغ فیل در ای تیری ها خسته شدن
    دیگه شیردوشی ماکرو هم تمومی نداره
    گیرز ۶
    هیلو ۶
    فورتزا ۵
    موتوراسپورت ۸
    هیچ تغییری هم نمیکنه زخم شد پستونای این بازیا 😀
    فقط امیدوارم سونی انحصاری هاش رو مثل جعبه مولتی نکنه که کیفیتشون پایین خواهد اومد
    رقابتی بین سونی و جعبه نسل بعد وجود نداره خود ماکروسافت گفت ما بازی های AA خواهیم ساخت و هر چند ماه یک بازی برای گیم پس بیرون میدیم
    یکمی فکر کنید ببینید میاد کلی سرمایه گزاری روی بازی های AAA کنه که آخرش به تو یک دلار بفروشه؟ خداوکیلی سود میکنه؟
    از بازی جدید ریر هم میشه فهمید نسل بعد چه گرافیک و بازی هایی برای جعبه میاد
    در آخر هرکنسولی دلتون میخواد بخرید بخرید
    خلایق هرچه لایق :beatup:

  • Hala madrid گفت:

    شیکه :yes:
    ولی یذره زیادی بلند نیستش بنظرتون؟ ?:-)

  • Nemo گفت:

    دوستانی که به طراحی گیر میدن باید بهشون یاداوری کنم به توجه به سخت افزاری که توش گزاشتن بهترین طراحی همین بوده یه جورایی محدود شده بودن. چه انتظاری دارین میخواین از دهنشون اتیش دربیارن؟ خیلی سادس و شیک
    فقد تنها حرفی که میمونی اینو کجا جاش کنیم ؟

    • Nima.ZM گفت:

      اوکی برو بخرش ما که چیزی نمیگیم فقط میگیم شده رسما ب.ان.د و جع.به شما هم دیدگاهتون فرق داره و خب ا.ح.م.ق.ان.ه ترین دیدگاه ها هم مورد احترامه

      • عرضم به حضورتون چه کنزوله نسل ۹ ابن شکلی باشه چه انداره ی یک هدر اکسترنال فرقی نداره در هر صورت پولت رو ریختی بیرون برای کنزول منزول سال ۲۰۲۴ ،۲۵ میبینیم هم دیگرو موقع تعقیر نسلای مضحکه این کنزولا هخخخ موقع معرفی شدنه زرتسوله اکسباکس سریه x2 و پی استیشن ۶
        بدو برو بخر حالا . :laugh: :laugh: :laugh:

      • Caxel105 گفت:

        چون بابِ سلیقه ی تو نیست ولی اون ازش خوشش اومده دیدگاهش شده احمقانه آره؟
        اگه اینطوره منم میگم مضحک ترین بازی سال بازی star wars jedi:fallen order هستش،از نظز تو بهترین بازیه ساله؟چه دیدگاه احمقانه و چه انتخابِ مضحکی اگه اینه انتخابت :rotfl:

  • Nima.ZM گفت:

    یعنی خ.ا.ک تو سرتون با این دیزاینتون آخه این چیه تروخدا رسما شده ج.ع.ب.ه
    دسته هم که هیچی هیچ تغییری نکرده

    تایید لطفا

  • yousofkh گفت:

    وان ایکس هم جزو سری ایکس حساب میشه؟

  • خیلی هم عالی :yes:
    مبارک دوستان عزیز مایکروسافتیم باشه و امیدوارم همون اوایل بتونن تهیش کنن و ازش تا فیخالدون لذت ببرن :rose: :rose:

  • خب من اگر هم میخواستم نسل بعد xbox بگیرم که عمرا بگیرم
    الآن مطمئن هستم که نمیگیرم چون تو میز تلویزیون جا نمیشه 😐

  • ALIREZAICE گفت:

    دو برابر میشه تو مایه های ۲۰۶۰s و ۲۰۷۰

  • Vito.Key گفت:

    من یه پی سی گیمرم ولی طراحی اینو خیلی دوس داشتم به چند دلیل
    اینکه همیشه برتری به سادگیه و این کنسول در کمال زیبایی سادس طراحیش
    دو اینکه حتی تو کیسای گیمینگ واسه پی سی همیشه ارزونا پر زرقو برقو عجیب غریبن ولی گرونا طراحی ساده ای دارن و بیشتر جنبه کولینگو کیفیت رو در نظر میگیرن
    و سوم اینکه خیلی ابهت داره خصوصا وقتی میدونی چ سخت افزاری توشه
    ی مکعب یعنی ی جعبه ساده با یه x که روشه و نور سبز رنگی که قسمت بالایی به نمایش میزاره
    با احترام ب نظر بقیه ب نظر من این طراحی عالیه

  • یعنی مثلا خواستن شبیه دسکتاپ PC باشه؟ چرا خروجی هواش بالاش هست؟ ای بابا این چه وضعشه دیگه 🙁
    مگه نگفته بودن چهار برابر One X قدرت داره، حالا شد دو برابر؟ یعنی هم سونی و هم مایکروسافت فقط شعار میدن :no:

  • Ellis.redmondy گفت:

    عشقی ماکرو واقعا بخدا ایول ترکوندی دهن یه عده رو بستی از بس بی منتی و مشتری مدار…هیل بلید ۲ بدجور رو مخمه خدایی بقیه بماند استودیو رمدی دونات :inlove:

  • holiday گفت:

    با اینکه از موس و کیبوردم پشتیبانی میکنه میخاد پی سی و کنسولو یکی کنه وارد دنیای بزرگ پی سی گیمین، بشه

  • 2B گفت:

    خب اینطور که پیداس مایکرو تمام هزینه ها رو خرج قدرت کنسول کرده برخلاف سونی که تغیرات بزرگی رو در کنترل و پشتیبانی از Ray Tracing بصورت سخت افزاری اومده تمام هزینه فرضا ۵۰۰ دلار رو اختصاص داده رم و چیپ و ssd ،…خب کار سونی سخت شد واقعا یا باید ضرر رو بجون بخره و همون ۱۲ ترافلاپس رو مد نظر قرار بده که اونوقت با تغییرات گفته شده دست برتر رو پیدا میکنه یا از لحاظ قدرت نسبت اکس باکس ضعیفتر عمل کنه.. واقعا کنجکاوم بببینم سونی چه میکنه…
    در مورد ظاهرشم باید بگم به نظر شخصیم خیلی از کنسول اکس باکس وان اورجینال شیک تره

  • با این که طرح و استایلش در نگاه اول برام خیلی عجیب بود، اما الان حس میکنم خیلی استایل مدرنیته‌ای داره و خیلی وسوسه کننده هستش، مخصوصا با وجود انحصاری نابی به اسم تیغ جهنم: حماسه سنوا…

  • راستی ماکروسافت و اکباکس دیگه نمیگن “قویترین کنسول”، میگن “قویترین کنسول اکس‌باکس”.
    http://uupload.ir/files/bukl_xbox.png
    مثل اینکه خبر قویتر بودن PS5 حقیقت داره.

  • DaNial گفت:

    ممکنه یکیجواب سوالم رو بده؟
    مگه قرارنبودکنسول نسلبعد برای یکسال دیگه یعنی اخرای سال ۲۰۲۰. کریسمس۲۰۲۱ وارد بازار بشه؟
    پس چطوری شد یهویی الان میگن تعطیلات۲۰۲۰ یعنی چند هفتهدیگه؟ممنون میشم یکی جوابمو بده

  • تمام حرفاش از بزرگی کنسول ها و نسل بعدی خبر میدن
    این که گفته چندین بازی رو همزمان اجرا کنه حتما خواسته قدرتشو به رخ بکشه
    حالا این به کنار اناکوندا اگه شایعه نباشه اون دیگه چه سیستمی داشته باشه اونم مثل xbox 1 x میان نسلی خواهد بود

  • Cell گفت:

    از طرف مایکروسافت و عمو فیل سوپرایز شدیم
    طراحی خوبی هست و سنت شکنی کردن و از طرح کنسول سنتی خارج شدن
    بلاخره دارن به اصل خودشون برمی‌گردن
    امیدوارم همینجور مایکرو ادامه بده
    ظاهر کنسول قدرت رو نشون میده الان pc رو دست این کنسول نیست فعلا فعلا صبر کنیم ببینیم چه میشه و نتیجه گیری کنیم
    تنها قیمت میمونه و امیدها به Halo هست تا الان که همه چیز شگفت انگیز بوده

  • darkwarrior گفت:

    بچه ها به جعبه اسپیکر بلوتوثیه بدون محتوا سلام کنید :pray:
    ظاهر دسته ک هیچ فرقی نکرده فقط و فقط یه دکمه اشتراک گذاری اضافه کردن بهش ک خدارررررو شکر اعتراف کردن ک از سونی اسکی رفتن
    یکی لطفا بیاد بگه اقایی ک میگی قوی ترین کنسول قوی ترین کنسول یه دوتا محتوا ارائه بده لطفا ک حداقل ارزش هزینه درقبال خرید کنسول رو توجیه کنه
    الان سوییچ ک ضعیف ترین کنسول از نظر قدرت سخت افزاره اما با محتوای عالی ک ارائه کرده تونسته خوب بازار رو به دست بگیره
    سونی دونسله ک با محتوای انحصاری عالی ک عرضه کرد تونست موفق ظاهر بشه یکی اینو بفهمونه به عمو فیل

  • نسل بعد از PC دیگه مهاجرت کنیم ایکس باکس.

  • sina66 گفت:

    بچه ها یکی به من بگه اناکوندا و لاک هارت و نسخه Xbox Series X (پروژه اسکارلت) چی هست یکی توضیح ساده بده این سه نسخه چی هست و چه فرقی داره و کدومش قویترین هست؟

  • mbox گفت:

    نسل بعد کنسولی که قویتر باشه از نظر سخت افزار رو میخرم

  • من خودم پلی استیشن بازم ولی خداییش قدرتش خیلی خوب شده ظاهرشم در عین سادگی خیلی باکلاس ایشالا بازیهاشم خوب ازآب دربیاد من خودم قبلا ایکس۳۶۰ داشتم خیلی خوب بود

  • Mikasa گفت:

    این کنسول مسلما تو لیست خرید من نیست ولی خب
    از نظر طراحی (که اصلا اهمیتی نداره هیچ گیمری کنسولو برای خوشگلی نمیگیره)
    طراحیش واقعا خوبه و practical . چه اشکالی داره کنسول شبیه کیس باشه؟ فقط امیدوارم خیلی بزرگ‌نباشه و مشکل جا پیش نیاد
    از نظر قدرتم طبق تمام تحلیلایی که دیدم تقریبا مشابه ps5 عه و یه سناریو شبیه نسل قبلو داریم مثلا سه چهار فریم اختلاف تو بازیا
    مساله نهایی قیمتشه اگه بتونه ارزون عرضه کنه کنسولشو خیلی میتونه موفق باشه

  • بهرحال علف باید به دهن بزی خوشمزه باشه. امیدوارم اونایی که فن Xbox هستن راضی باشن و قدرت خرید و استفاده اش رو داشته باشن و به سلامتی باهاش خوش بگذرونن.

  • ST.ranger گفت:

    طراحیش مثل کیس های استوک pc هست و از نظر من طراحی جذابی داره و سیستم تهویه هم مثل اکثر کیس های توی بازار روی سقف قرار داره که بهترین راه برای دفع حرارت جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین نویز پایین هستش و مهم تر از ظاهر سخت افزارش هست که طبق صحبت های اسپنسر با کنسول خوبی طرف هستیم البته باید منتظر اعلام قیمتش هم باشیم!

  • sorena گفت:

    کنسول ساده و شیکی هست، من که خوشم اومد ازش، خیلی لوکس به نظر میاد. رو میز تی وی خیلی به چشم میاد. امیدوارم همه اونایی دلشون میخواد بتونن اینو رو میز تی وی شون بزارن و حالشو ببرن، واقعا با این وضعیت مملکت کار ساده ای نیست، آنقدر بدبختیم که پایه ترین خواسته هامون شده بزرگ ترین آرزو هامون، با کلی کار کردن، حرف شنیدن و دم نزندن!. من الان یک ساله میخوام سوئیچ بگیرم ولی هردم از این باغ بری می‌رسد! حال تصور این که سال دیگه بخوام کنسول بگیرم… فکر کنم نسل هفت که هردو کنسول رو داشتم دیگه هیچ وقت برام تکرار نشه…

  • خدا کنه قیمت نسل نهم شکه کننده نباشه… ولی فکر کنم بالای ۸ میلیون باشه 🙁 :-(( 😥

  • farshadx گفت:

    من که کنسول باز نیستم
    ولی فکر میکنم طراحیش خیلی شبیه به کامپیوتر شخصی شده اما به نظرم قشنگتره
    در مورد قدرتش هم فکر میکنم خیلی زوده واسه ۸k و ۱۲۰ فریم
    تازه نمایشگر مانیتورهای ۴k داره فراگیر میشه

  • ragnaros گفت:

    حالا جدا از طراحی و قدرتش ، اسم گذاری محصولات مایکروسافت واقعا تو دیواره
    Xbox series X
    چندبار حرف “سین” تو دهن میاد ؟ :-/

  • تقریبا از همون تکنولوژیایی که سونیم قبل از این گفته بود تو اینم استفاده شده نسل ، نسل محتواس 😎

  • saeed8492 گفت:

    چقد به حرف ایکس علاقه دارن این ردموندی ها
    معرفی و رونماییش خیلی عجولانه بود به نظرم با اینکه دیرتر از سونی هم شروع کردن به ساختش
    اما همین که تنور رقابت رو گرم نگه دارن خوشحال کنندست

  • ManHunt گفت:

    نمی دونم چرا یاد یخچال افتادم

  • TekkenGod گفت:

    چند وقت پیش داشتم استریت فایتر میزدم که دو تا از بچه های کوچیک فامیل اومدن پیشم که برامون ماشینی بذار یه کم بازی کنیم . مجبور شدم بازی خودمو ببندم و براشون یه بازی دیگه بذارم تا چند دیقه اینا بازی کنن . همونجا به این فکر کردم چرا کنسولا این قابلیتو ندارن که دو بازی همزمان اجرا کنن تا بتونی یکی رو نگه داری و بعد دوباره ادامه بدی .

  • xinspectoe گفت:

    در چندین ثانیه | لینک | در انتظار تأیید
    ۸k
    ۱۲۰فریم
    ۱۲ترافیپلس

    این یه کنسول نیست بلکه یک غوله واسه همین ظاهر بزرگ و قوی داره

    هلبلید ۲ و هیلو اینفینیت و ادامه گرز ۵ ظاهرا مایکروسافت در زمینه بازی های انحصاری خیلی داره خوب پیش میره و دستشو گذاشته رو تنها موفقیت بزرگ سونی اونم با ۱۵استودیو که بیشترم میشن!!!

    من گیمو با پلتفرمای سونی شروع کردم ولی در نظر بگیرید که تو سه نسل اخیر مایکروسافت عملکرد بهتری داشته مخصوصا در زمینه سخت افزار

    ولی اگر سونی تو زمینه قدرت نتونست به پای این کنسول برسه

    #تعصبی نباشید و #تصمیم درست رو بگیرید❤

  • TekkenGod گفت:

    قیافش شبیه مودمای ولوپ لینکسیسه.

  • 9Amir گفت:

    تاکی ایکس باکس وان پشتیبانی میشه و واسش بازی میاد کسی میدونه؟

    • ashkineeeeee گفت:

      سلام دوست عزیز نگید (ابر) گناه است….خالص بگویید خدای جهانیان……درسته از روی شگفتی نسبت به موضوع اینجوری گفتید اما باید بدونید هیچ وقت شگفتی های اینجوری سبب گناه نشود…..خداوند یکتاست و همانندی ندارد….الله اکبر

  • sina66 گفت:

    سلام
    من رو یاد apple Mac pro میندازه که استوانه ای بود

فیل اسپنسر اطلاعات زیادی از کنسول اکس‌باکس سری اکس را منتشر کرد - گیمفا