هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا

هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد

آرین مرادی
۲۰:۱۵ ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا

در طی مراسم Golden Joystick Awards آقای میازاکی (Hidetaka Miyazaki) خالق و کارگردان عناوینی همچون Dark Souls و Bloodborn جایزه‌ی  Lifetime Achievement award را به خود اختصاص داد. 

هیچ شکی وجود ندارد که آقای میازاکی با ساخت سری بازی‌های Souls توانست سبک جدیدی را به بازی‌های رایانه‌ای اضافه کند و همچنین بر دیگر آثار سازندگان نیز تاثیر بسیاری بگذارد. هم‌اکنون بسیاری از بازی‌بازان هستند که بازی Bloodborn را یکی از بهترین عناوین تمام عمر خود می‌دانند. با این حساب، اصلا نمی‌توان نقش این فرد را در صنعت بازی‌های رایانه‌ای نادیده گرفت. اکنون با دریافت این جایزه، آقای میازاکی جزو پیش‌قدم‌های این صنعت در کنار افرادی مانند هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) قرار گرفته است.

این جایزه در مراسم Golden Joystick Awards توسط دو نفری به میازاکی اهدا شد که هر دو جزو قهرمان‌ها و الگوهای او در سنین نوجوانی بوده‌اند: استیو جکسون (Steve Jackson) و ایان لیوینگ‌استون (Ian Livingstone). در حدود ۳۷ سال پیش این دو فرد کتابی را نوشتند که به گفته‌ی خود میازاکی، الهام‌بخش او در تمامی کارهایی بوده که تا به حال انجام داده است.

میازاکی در سخنرانی خود ابتدا از تمامی کسانی که به او کمک کردند تا این بازی‌ها را بسازد و سپس از کسانی که آن‌ها را تجربه کردند تشکر کرد. او به صورت موکد این حرف را می‌زند:

بیشتر از همه، من از بازی‌بازان متشکر هستم، از کسانی که بازی را تجربه کردند، از آن لذت بردند و از آن تعریف کردند.

شما می‌توانید ویدئوی سخنرانی ایشان را در قسمت زیر مشاهده کنید:

دانلود ویدئو با کیفیت ۴۸۰P

جدیدترین بازی میازاکی که هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد، عنوان Sekiro: Shadows Die Twice است که در روز دوم فروردین سال ۱۳۹۸ (۲۲ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. به نظر می‌رسد که در این عنوان استودیوی سازنده قصد دارد با اضافه کردن قلاب به بازی، میزان تحرک شخصیت اصلی را افزایش دهد و تغییری نوین در شیوه‌ی بازی‌های میازاکی ایجاد کند. در انتها، میازاکی سخنرانی خود را چنین به پایان می‌رساند:

من قصد دارم تا جایی که می‌توانم، به ساختن بازی‌های رایانه‌ای ادامه دهم. همچنین تمام تلاشم را می‌کنم که بازی‌هایی که من می‌سازم برای شما لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. پیشاپیش از حمایت همه‌ی شما تشکر می‌کنم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا
هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هیدتاکا میازاکی برنده‌ی Lifetime Achievement award شد - گیمفا