از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا
از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا
از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا
از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن

یوسف قربانی
۱۸:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

طراحی مرحله (Level Design) عالی، یکی از چیزهایی است که بازی‌های فرام‌سافتور (From Software) به آن شهرت دارند؛ موردی که باعث به‌چشم آمدن هرچه بیشتر مراحل بی‌کیفیت در این عناوین می‌شود! از دیمنز سولز تا الدن رینگ، در این مقاله به ۱۰ مورد از بدترین مراحل در بازی‌های سولزبورن (Soulsborne) نگاهی می‌اندازیم.

*مناطق موجود در دیمنز سولز، سه‌گانه دارک‌‌ سولز، بلادبورن، سکیرو و الدن‌ رینگ برای نوشتن این لیست لحاظ شده‌اند؛ اگر از هر یک از بازی‌های مذکور، منطقه‌ای در لیست نیست، بدین معنا است که در آن بازی، منطقه‌‌‌ای که در حد این لیست بد باشد، وجود نداشته!*

۱۰- Smouldering Lake | Dark Souls 3

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

می‌توان Smouldering Lake را در کنار Road of Sacrifices، فراموش‌شدنی‌ترین منطقه در دارک سولز ۳ (Dark Souls) دانست. این مکان که در زیر Catacombs of Carthus قرار دارد، یک منطقه اختیاری است و شامل دو بخش اصلیِ مُرداب و زیرزمین می‌شود. شخصا هرموقع که دارک سولز ۳ را تجربه می‌کنم، به سراغ تمامی مناطق و باس‌های بازی می‌روم؛ ولی Smouldering Lake تنها منطقه‌ای است که یا به آنجا نمی‌روم، و یا اگر بروم، سریعا باس منطقه را می‌کشم و حتی یک وجب از منطقه را نیز نمی‌گردم! اکنون که به آن فکر می‌کنم، اگر بخواهم یک دلیل اصلی برای چرایی چنین چیزی نام ببرم، آن دلیل نبود یک مقصد و هدف مشخص در Smouldering Lake و به‌ویژه بخش زیرزمینی آن است. در تقریبا تمام مناطق سری، یک هدف مشخص داریم که معمولا رسیدن به باس منطقه و یا صرفا، پیشروی به مرحله بعدی است و گشت و گذار و تعاملات طبیعی که با محیط و دشمنان در حین پیشروی به‌سوی این هدف داریم، یکی از دلایل اصلی است که باعث می‌شود بازی کردن در این مناطق سرگرم‌کننده باشد.

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

اما Smouldering Lake این‌گونه نیست و به‌هنگام رسیدن به این مکان، باس منطقه در مقابل شما و در انتهای مرداب قرار دارد و برای رسیدن به آن، باید یک مسیر صاف را دنبال کنید که انجام این کار و طی کردن این مسیر، تنها بخش بسیار کوچکی از منطقه را پوشش می‌دهد و در نتیجه، اکثر این منطقه دست نخورده باقی می‌ماند؛ این مورد باعث می‌شود که تعاملات شما با این منطقه، به‌جای اینکه به‌صورت طبیعی و در حین گشت و گذار در این مکان رخ دهد، تبدیل شود به یک فعالیت کاملا فرعی که برای انجام آن، باید از راه خود بزنید! این مورد درباره بخش زیرزمینی منطقه بدتر است، چونکه در آنجا، دیگر هیچ‌گونه هدفی وجود ندارد و آن قسمت از منطقه صرفا یک هزارتو است که نه به باس و نه به منطقه دیگری ختم می‌شود! می‌توان گفت که رسیدن به کمان زنبورکی عظیمِ واقع در انتهای منطقه، غیرفعال کردن آن و در نتیجه، گشت و گذار آزادانه بخش مرداب، هدف نهایی این منطقه است، ولی سوالی که مطرح می‌شود، این است که برای چه؟ حتی با وجود کمان زنبورکی عظیم نیز، می‌توان بخش مرداب این منطقه را بدون سختی آنچنانی گشت و اتفاقا، روشن بودن این دستگاه برای دسترسی به دو بخش مختلف از مرداب لازم است!

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

البته، می‌توان زیرزمین این منطقه را برای پیدا کردن آیتم‌های مختلف و ارزشمند گشت، ولی چنین چیزی تنها در دور اول تجربه بازی یک دلیل خوب برای رفتن به این منطقه است و بدون وجود یک هدف نهایی خوب همچون یک باس و یا منطقه دیگر در انتهای این مسیر، دلیلی برای بازگشتن به این منطقه در دورهای بعدی بازی وجود ندارد. اینکه بخش زیرزمینی منطقه بسیار تو در تو است و شما به‌هنگام گشت و گذار در آن دائما حس سردرگمی دارید، و یا اینکه بسیاری از آیتم‌های موجود در این مکان در میان مواد مذاب قرار دارند و تلاش برای دریافت آن‌ها، به احتمال قطع به یقین منجر به مرگ شما می‌شود نیز، موارد دیگری هستند که باعث می‌شوند دوست داشتن این مکان سخت باشد!

شاید اگر محل رویارویی با باس این منطقه متفاوت بود و برای مثال، در انتهای بخش زیرزمینی این منطقه با آن رو به رو می‌شدیم، Smouldering Lake منطقه چندان بدی نمی‌بود، ولی در حال حاضر، خارج از دریافت تعدادی آیتم، دلیلی برای رفتن به این منطقه وجود ندارد و همین دلیل نیز، در دورهای بعدی بازی از بین می‌رود. بعید است که بعد از دور اول بازی، به این منطقه و به‌ویژه بخش زیرزمینی آن، بازگردید.

۹- Swamp of Sorrow | Demon’s Souls

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

منطقه Swamp of Sorrow اولین مرداب سمی در تمام سری است و همان‌طور که انتظار دارید، عبور از آن منجر به مسموم شدن شما می‌شود. مسموم شدن در دیمنز سولز (Demon’s Souls) نه‌تنها نوار سلامتی شما را به‌صورت تدریجی کم می‌کند، بلکه اثرگذاری و قدرت‌ آیتم‌های ترمیم کننده نوار سلامتی شما (انواع Grass) را نیز کاهش می‌دهد!

در کنار موارد عادی و رایجی که باعث چالش برانگیز و یا گاها، اعصاب خردکن بودن چنین مناطقی می‌شوند، موردی که باعث متمایز شدن این منطقه از سایر مرداب‌های سمی می‌شود، این است که در Swamp of Sorrow، امکان دویدن و حتی غلت زدن وجود ندارد! بدین معنا که تنها راه محافظت از خود در برابر حملات دشمنان در این منطقه، با دفاع کردن است؛ موردی که اگرچه کمی اعصاب خردکن است، اما به خودیِ خود چندان بد نیست؛ چیزی که باعث می‌شود این منطقه از صرفا اعصاب خردکن فراتر برود، این است که تقریبا تمامی حملات دشمنان بزرگ موجود در این منطقه و تعدادی از حملات دشمنان کوچک، غیرقابل دفاع هستند! بدین معنا که اگر در نزدیکی یک دشمن بودید و او تصمیم گرفت که چنین حمله‌ای بزند، تنها کاری که می‌توانید بکنید، این است که به دشمن نگاه کنید و امیدوار باشید که بعد از حمله، زنده بمانید! وجود حملات غیرقابل دفاع برای دشمنان موجود در چنین منطقه‌ای، در یک کلام کثیف است!

در میان آیتم‌های اضافه شده به نسخه ریمیک (Remake) دیمنز سولز، Sodden Ring وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد در مرداب آزادانه حرکت کنید و استفاده از این آیتم‌، عبور از این منطقه را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین، استفاده از Regenerator’s Ring، سپرِ Adjudicator و یک سلاح Blessed لول بالا، به آرامی، نوار سلامتی شما را ترمیم و در نتیجه، به شما کمک می‌کنند تا آسیب وارده از سم را تا حد زیادی خنثی کنید و به‌ویژه در نسخه اصلی بازی که آیتم Sodden Ring در آن وجود ندارد، این آیتم‌ها برای عبور از این منطقه بسیار کاربردی هستند‌.

۸- Iron Keep | Dark Souls 2

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

این موردی است که در طول سال‌ها، بارها گفته شده، ولی سوار شدن به یک آسانسور که به بالای اَبرها ختم می‌شود و رسیدن به مکانی که کَف آن، دریایی از گدازه است، نشان دهنده سطح دقت و تفکری است که در ساخت این منطقه به‌کار رفته! منطقه Iron Keep متشکل از چندین اتاق و راهروی کوچک است که تعداد دشمنان موجود در آن، به مراتب بیشتر از چیزی است که چنین مکانی به آن نیاز دارد!

دشمنان بزرگ که مسیر شما را می‌بندند، در داخل راهروهای این منطقه قرار گرفته‌اند تا سازندگان اطمینان پیدا کنند که راه سریعی برای پیشروی در این مکان وجود نداشته باشد و بازیکن مجبور شود برای پیشروی در این مکان، تقریبا همه دشمنان را بکشد. تنها موردی که باعث می‌شود این مکان جایگاه پایین‌تری نداشته باشد، امکان استفاده از تله‌های موجود در محیط برای کنار آمدن با دشمنان است؛ موردی که بیشتر روی کاغذ کاربردی است تا در عمل، ولی خب، وجود آن از هیچ‌چیز بهتر است.

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

این اولین منطقه‌ از دارک سولز ۲ در لیست است و تعداد بیش از حد دشمنان، موردی است که درباره تعدادی دیگر از مناطق این عنوان نیز خواهید دید؛ بنابراین، بهتر است در همینجا درباره این مورد بیشتر توضیح دهم. تعداد زیاد دشمنان، چیزی نیست که لزوما بد باشد، ولی در مثال‌هایی که جلوتر از دارک سولز ۲ خواهیم دید، چنین چیزی جواب نمی‌دهد؛ کمبود فضا برای کنار آمدن با چندین دشمن، اینکه دشمنان مذکور چقدر جان و پویز (Poise) دارند، اینکه در بازی امکانات لازم برای کنار آمدن با این‌قدر دشمن وجود دارد یا خیر و … مواردی هستند که باعث می‌شوند وجود تعداد زیادی دشمن در بسیاری از مناطق دارک سولز ۲ جواب ندهد. جنگیدن در آن واحد با ۱۰ دشمنِ Hollow معمولی که تقریبا هیچ پویزی ندارند و با یکی-دو ضربه می‌میرند، با جنگیدن با ۱۰ شوالیه که پویز بالا دارند و با سه-چهار ضربه می‌میرند، یکی نیست! این‌ها برخی از مواردی هستند که باعث می‌شوند تعداد بیش از حد دشمنان در بسیاری از مناطق دارک سولز ۲ مشکل‌ساز باشد و خواستم در همین ابتدا، اینکه چرا چنین چیزی یک ایراد است را روشن کنم و لازم نباشد برای سایر مناطق لیست که تعداد بیش از حد دشمنان در میان مشکلات آن‌ها ذکر شده، این موارد و دلایل را تکرار کنم.

۷- Lake of Rot | Elden Ring

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

یک منطقه سمی دیگر! این منطقه گیمیک (Gimmick) و ویژگی چندان خاصی مثل کاهش سرعت ندارد و تقریبا هیچ دشمنی در آن نیست؛ تنها مورد چالش برانگیز درباره این منطقه، آسیب احمقانه‌‌ای است که سم موجود در این مکان به نوار سلامتی شما وارد می‌کند! آسیب ناشی از این سم چنان زیاد است که شما حتی با داشتن چندین آیتم‌ سلامتی مختلف نیز، زمان بسیار محدودی برای گشت و گذار و یا صرفا رسیدن به آن سوی این دریاچه سمی دارید. نبود هیچ‌گونه گیمیک خاص و دشمنان بسیار محدود، بیش از هر چیز باعث می‌شود که این منطقه خسته‌کننده باشد و گیم‌پلی آن به دویدن و جان خوردنِ بی‌وقفه خلاصه شود!

نکته‌ای که ‌شاید آن را ندانید و می‌تواند به شما برای عبور از این منطقه و یا گشت و گذار در آن کمک کند، این است که شما می‌توانید آسیب کمتری از سم موجود در این مکان دریافت کنید! شاید دقت کرده باشید که وقتی به داخل این دریاچه بروید و از آن بیرون بیایید، سم موجود در آن برای مدتی روی بدن شخصیت شما باقی می‌ماند و باعث می‌شود که حتی به‌هنگام بیرون آمدن از دریاچه نیز، نوار مسمومیت شما به آرامی پر شود؛ اگر شما به داخل دریاچه بروید و قبل از اینکه مسموم شوید، از آنجا بیرون بیایید و بگذارید که سم باقی مانده روی بدن شما، نوار مسمومیت را پر کند، یک نسخه بسیار ضعیف‌تر از این سم بر روی شما اعمال می‌شود که تقریبا نیمی از آسیب سم معمولی را وارد می‌کند و باعث می‌شود که عبور کردن و یا گشت و گذار در این مکان، بسیار آسان‌تر شود!

۶- Shrine of Amana | Dark Souls 2

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

منطقه Shrine of Amana یک مکان عظیم و فرورفته در آب است که عبور از بخش‌های آبی آن، سرعت حرکت شما را کم می‌کند. یکی از مواردی که باعث بدنامی این منطقه شده، تعداد دشمنان موجود در این منطقه است که به‌شکل باورنکردنی زیاد است! بعید است که در این منطقه بتوانید با یک دشمن بجنگید و دشمن دیگری برای شما مزاحمت ایجاد نکند! جادوهای دشمنان ساحره موجود در این منطقه شما را تا آخر دنیا تعقیب می‌کنند و سرعت و پویز دشمنانِ Cleric موجود در این منطقه بیش از حد زیاد است! از آنجا که سرعت حرکت شما به‌هنگام حرکت در آب کم می‌شود، ولی سرعت حرکت دشمنان تغییری نمی‌کند، فرار کردن از دست دشمنان کاری نیست که بتوانید انجام دهید و برای پیشروی در این مکان، باید بیشتر دشمنانی که در مسیرتان قرار دارند را بکشید که همان‌طور که گفته شد، تعدادشان بسیار زیاد است. ساده‌ترین و رایج‌ترین راه برای عبور از این منطقه، استفاده از تیر و کمان و کشتن یکی-یکی دشمنان از راه دور است که اگرچه کار را آسان‌تر می‌کند، ولی ثابت ایستادن و تیر زدن به یک لشگر دشمن، بیش از حد زمان‌بر است و چندان مفرح نیست.

۵- Tomb of the Giants | Dark Souls

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

یک منطقه کاملا تاریک که مسیریابی در آن بدون داشتن یک منبع نور، تقریبا غیرممکن است؛ این ایده حتی روی کاغذ هم جالب نیست، ولی بازی تصمیم گرفته آن را با چندین و چند پرتگاه مختلف که سقوط از آن‌ها منجر به مرگ درجای شما می‌شود، و دشمنانی با حملات فوق‌ِ قوی و هیت‌باکس‌های (Hitbox) گاها خراب ترکیب کند! این مکان با داشتن یک منبع نور که به‌صورت خودکار عمل می‌کند (مثل کلاهِ Sunlight Maggot یا جادوی Cast Light) چندان بد نیست و خودِ منطقه نسبتا کوچک است، ولی در دور اول بازی که احتمالا تنها منبع نور شما یک فانوس ساده است، پیشروی در این منطقه می‌تواند بسیار کند و اسفناک باشد.

۴- Cave of the Dead | Dark Souls 2

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

منطقه Cave of the Dead یک غار بسیار کوچک و اختیاری در اولین بسته الحاقی دارک سولز ۲ است که وجب به وجب آن با مجسمه‌هایی که به شما گلوله شلیک می‌کنند و در مناطقی همچون Black Gulch پیدا می‌شوند، پُر شده؛ منتهی، مجسمه‌های موجود در این غار، به جای گلوله‌های سَمی، به شما گلوله‌هایی با آسیب Petrification پرتاب می‌کنند، بدین معنا که اصابت تنها چند گلوله این دشمنان به شما، منجر به مرگ آنی شما می‌شود! در کنار حملاتی که می‌توانند شما را به‌صورت درجا بکشند، موردی که باعث می‌شود این منطقه جزو بدترین‌های سری باشد، این است که در Cave of the Dead هیچ‌گونه آیتم خاصی که ارزش گشت و گذار داشته باشد، وجود ندارد! در تمام مناطق دیگر موجود در لیست، حداقل یک سلاح، حلقه، لباس و … خاص که فقط در همان منطقه پیدا می‌شود، وجود دارد و به‌همین خاطر، آن مناطق تاحدودی ارزش گشت و گذار دارند؛ ولی در این منطقه هیچ‌گونه آیتم خاص و منحصر به‌فردی (حداقل تا قبل از شکست دادن باس) وجود ندارد!

به‌صورت خلاصه، Cave of the Dead یک منطقه با خطر مرگ آنی است که گشت و گذار در آن مفرح نیست و به‌خاطر نبود آیتم خاص و منحصر به‌فردی در آن، حتی دلیلی برای گشت و گذار در آن وجود ندارد! این شاید تنها منطقه در تمام سری باشد که فقط برای رَد کردن و جان سالم به در بردن ساخته شده و در انتهای آن، یکی از بدترین باس‌ها در تمام سری منتظر شما است!

۳- Demon Ruins & Lost Izalith | Dark Souls

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

توسعه شتاب‌زده نیمه دوم دارک سولز، موردی است که بسیاری از آن آگاه هستند؛ اما اگر یک منطقه وجود داشته باشد که به بهترین شکل ممکن، مشکلات توسعه این بخش از بازی را به‌تصویر می‌کشد، آنجا Demon Ruins و Lost Izalith است که در واقع دو منطقه محسوب می‌شوند، ولی به‌خاطر اینکه این دو مکان دنباله یکدیگر هستند، در یک جایگاه قرار گرفته‌اند. در طول سری، هیچ مکانی وجود ندارد که به چنین شکل بی‌سلیقه‌ای، دشمنان تکراری را در کنار یکدیگر کپی-پیست کرده باشد! در یک بخش از منطقه بیش از ۲۰ دشمن تکراری در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند و گمان نکنم که حتی فکر جنگیدن با آن‌ها، به ذهن بازیکنی خطور کند! در تمام سری، هیچ مکان دیگری وجود ندارد که این‌قدر باس بی‌کیفیت در خود جای داده باشد و چهار باس موجود در Demon Ruins و Lost Izalith، جزو بدترین‌ها در کل بازی هستند!

اگر یک مورد وجود داشته باشد که این منطقه را کمی قابل‌تحمل می‌کند، وجود میان‌بُری است که با رسیدن به لول مکث در اتحاد Chaos Servant به آن دسترسی پیدا می‌کنید و به شما اجازه می‌دهد بخش بزرگی از منطقه را رد کنید، ولی حتی با وجود این مورد، مناطق Demon Ruins و Lost Izalith، باس‌های آن و علی‌الخصوص باس آخر آن، بدترین بخش‌های تجربه نسخه اول دارک سولز را رقم می‌زنند. تاکنون چند بار پیش آمده که خواسته‌ام بار دیگر نسخه اول دارک سولز را تجربه کنم و فکر سر و کله زدن دوباره با این منطقه و به‌ویژه باس آخر آن، باعث شده که از انجام این کار صرف نظر کنم!

۲- Iron Passage | Dark Souls 2

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

در طول این مقاله و در چند نقطه، راجع به تعداد بیش از حد دشمنان در دارک سولز ۲ صحبت شد، ولی هیچ‌کدام از مناطق دیگر نبودند که تعداد بیش از حد دشمنان، کل هویت آن‌ها باشد! منطقه Iron Passage خجالت‌آور است! این مکان شبیه به یک پارودی از مراحل دارک سولز ۲ است! اگر نمی‌دانید، منطقه Iron Passage یک مکان اختیاری در دومین بسته‌ الحاقی بازی است و با وجود اینکه این مکان یک غار بسیار کوچک است، سازندگان تصمیم گرفته‌اند که آن را تا گلو با دشمن پر کنند! این منطقه شبیه به یکی از آن مادهایی است که تعداد دشمنان را دو برابر می‌کند! تعداد دشمنان موجود در این مکان آن‌قدر زیاد است که در بعضی مواقع، این دشمنان حتی نمی‌توانند از کنار یکدیگر عبور کنند و به هم گیر می‌کنند! این منطقه‌ای است که تمام چالش آن از کمبود و فضا و میزان احمقانه دشمنان موجود در آن نشات می‌گیرد و در انتها، به یک باس تکراری ختم می‌شود!

واقعا سخت می‌شود فرایند ذهنی که باعث شده سازندگان به جالب بودن چنین مکانی باور داشته باشند را تصور کرد، ولی اگر بتوانید باور کنید، Iron Passage بدترین منطقه در سری نیست! این منطقه حتی بدترین منطقه در دارک سولز ۲ هم نیست!

۱- Frigid Outskirts | Dark Souls 2

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

رسیدیم به رتبه‌ای اول و بدترین منطقه در تمام سری: Frigid Outskirts! یک منطقه بیش از حد بزرگ و بیش از حد خالی که در اکثر مواقع، حتی نمی‌توانید تا چند متری مقابل خود را در آن ببینید!

منطقه Frigid Outskirts یک مکان اختیاری در آخرین بسته‌ الحاقی دارک سولز ۲ است. این منطقه کاملا در برف پوشیده شده و هر چند ثانیه یک بار، در آن یک بوران شدید رُخ می‌دهد که کاملا دید شما را می‌بندد و دشمنانی اسب مانند را احضار می‌کند. تنها موقعی که می‌توانید در این مکان مسیریابی انجام دهید و پیشروی کنید، در زمان محدود بین وقوع بوران است و ترکیب این مورد با اندازه این مکان که حتی اگر نصف این بود، باز هم بیش از حد بزرگ می‌بود، باعث می‌شود که پیشروی در این مکان چرخه خواب‌آورِ راه رفتن، توقف، راه رفتن، توقف، راه رفتن، توقف و … را داشته باشد. دشمنان اسب‌مانند موجود در این مکان چندان جالب نیستند و اگر بدون کشتن‌ آن‌ها، پیشروی در این منطقه تقریبا غیرممکن نمی‌بود، بعید می‌دانم کسی حتی به سمت آن‌ها می‌رفت!

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

بزرگ بودن یک منطقه چیزی نیست که لزوما بد باشد، ولی همان‌طور که گفته شد، این مکان تقریبا خالیِ خالی است! اندازه بزرگ این مکان و پیشروی کند در آن، باعث می‌شود که رسیدن به باس منطقه حدود هفت-هشت دقیقه‌ی اعصاب‌ خردکن و خسته‌کننده به‌طول بینجامد، فقط برای اینکه برسید به انتهای مسیر و بفهمید که باس منطقه، یک دشمن تکراری است که قبلا با آن جنگیده‌اید، منتهی این بار باید با دوتا از آن‌ها در آن واحد بجنگید!

مواردی همچون بستن دید بازیکن، بزرگ و خالی بودن بیش از حد و در نتیجه نبود دلیل موجهی برای گشت و گذار در این مکان، پیشروی کُند که راه چندانی برای تسریع آن نیست، باس تکراری و… باعث می‌شوند که Frigid Outskirts بدترین منطقه در آثار سولزبورن باشد. بازی کردن در این مکان مخالف کلمه مفرح است و بعید می‌دانم که تا ابد، در آثار فرام‌سافتور شاهد منطقه‌ دیگری باشیم که به این شدت بد باشد!

پیشنروmilad saYohanaErisBrainiac(خداحافظ)Kuroshoseinmnobodyfbjgهادی صفائیMohsen bakhtiariA,,shSolaire of AstoraRhaenyraDARKSIRENArmageddonDĥeebvj⁷Uklقصابمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)🤘Mohsenj74more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا
از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا
از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا
از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا
از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Daniallox😃 گفت:

    در کل زندگی توی دنیا های سولز بده و تمام

    پیشنروAmirباراکا اساسینNotrikaZabinobodyMohsen bakhtiariSolaire of AstoraDARKSIRENKingmore
  • ........ گفت:

    چطور تونستی farron keep رو جا بندازی! منطقه‌ای که واقعاً انقدر رو مخه که هیچ لذتی نداره. واقعاً یکی از بدترین چیزهایی هست یک یک دارک سولز باز می‌تونه تجربه کنه. اصلاً هر وقت من اونجا می‌رسیدم با اکراه پیش‌روی می‌کردم.
    اما توی سولز دو یک منطقه‌ای بود که همش مه آلود بود. واقعاً مکان رو مخی بود.
    یکجای دیگه هم توی سولز دو بود که در اونجا همه چیز تاریک بود و باید از یک ارتفاعی به یک ارتفاع دیگه می‌پریدی. اونم توی کوری مطلق.
    اما گذشته از اینها دارک سولز با تمام مناطق بازی قشنگه و هیچ مرحله‌ای بهتره حذف نباشه. همون مراحل سمی هم باعث می‌شن که قدر مراحل روون و غیر اعصاب خورد کن رو بهتر و بیشتر بدونیم.

    Brainiac(خداحافظ)nobodydragonborneDĥeebvj⁷Uklمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)AnnyGuts0-77Sina HomayounPeterParkermore
  • دارک سولز ۲ و حضور درخشانش x‌D
    اکثر موارد لیست رو اونقدر ها هم بد نمیدونم
    چون متفاوت و جدید هستن حداقل
    هرچند عذاب آور
    برای همین هم هست که اکثرش اختیاریه

    الطائرBrainiac(خداحافظ)nobodyمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)AnnyGuts0-
  • B-man گفت:

    شراین او آمانا بدترین مکانیه که تو سری سولز دیدم فرقی با دیدن کابوس برام نداره مخصوصا اون جادوگرای روی مخ که range damage میدن

    الطائرWotanBrainiac(خداحافظ)AnnyGuts0-
  • Kratos گفت:

    هنوز دارک سولز ۲ رو شروع نکردم ولی با دیدن این مقاله بنظرم شروعش نکنم کلا بهتره🗿👌🏻

    الطائرnobodyThunderDoomdragonborneمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)mgs tpp 2015AnnyGuts0-B-manMR.NULLmore
  • AAACE گفت:

    Frigid Outskirts واقعا شماره یک حقشه
    Frigid Outskirts یکی از طولانی ترین باس ران ها و Iron Passage هم یکی از سخت ترین و مزخرفترین باس ران هارو دارن که دوای درد همشون اینه که کرکترتو لخت کنی تو این جور جا ها

    WotanBrainiac(خداحافظ)MasoudMahdi Sam77
  • Wounds گفت:

    خیلی از مراحل دیمن سولز و دارک سولز ۱ واقعا سخت بودن مخصوصا زمانی که فن بیس خاصی شکل نگرفته بود و به تبعش استفاده از راهنما هم ممکن نبود، طی کردن مرحله blighttown از همه موارد لیست دشوارتر،عجیبه که اسمی ازش برده نشده

    B-manA,,shAnny77Fume knight
      • @محمد حسین کریمی سردبیر
        وقتی میگیم بد ترین این واژه بد شامل مصداق های زیادی هست
        بخوام واضح تر برات مثال بزنم وقتی نویسنده میگه بدترین مناطق بازی این بدترین می تونه شامل بدی های متعددی بشه که شاید اون ویژگی که نویسنده در ذهنش به بد بودن یاد کرده برای من خوبیه
        مثلاً برای من سخت ترین ≠ بدترین
        ولی برای یکی دیگه ممکنه بدترین =سخت ترین
        برای من تاریکی مناطق بازی=سخت ترین
        برای یکی دیگه که تو مناطق تاریک Torch light روشن می کنه بدترین ≠سخت ترین
        برای من باس های سخت تر مناطق بازی
        بدترین ≠ سخت ترین
        برای یکی دیگه باس های سخت مناطق
        بدترین =سخت ترین
        برای من poison شدن bloodتو مناطق
        بدترین =سخت ترین
        برای دیگری بدترین مخالف ≠سخت ترین
        در نتیجه اول و آخرش سلیقه مخاطب و گیمره چون معیار و ملاک هامون با هم متفاوته

        Brainiac(خداحافظ)Soul77Nima
        • sen’s fortress یکی از سخت ترین محیط های ds1 هست ولی بدترین نیست و خیلی هم برگشتن بهش تو ng فانه
          توی بلاد بورن nigtmare of mensis با اون frenzy ها میتونه باعث شه زیاد با you died مواجه بشی ولی دیزاین خیلی خوبی داره
          فیشینگ هملت هم همینطور
          ولی جایی مثل Lost Izalith واقعا دیزاینی (area design) که سولز بهش معروف هست رو نداره بخاطر همین میتونن رتبه بندی شن.
          اگه به سخت ترین باشه یه تایپ انمی تو سکیرو هست که دو تایی می افتن روت و کشتنشون از نود درصد باسا سخت تره
          در کل به سختی نیست به اینه که area design چطوری باشه بخاطر همینds2 انقد تو لیست هست

          nobody
        • Anny گفت:

          داری ادبیات فارسی رو میشکافی دوست عزیز؟ خاکی باش😃

          Brainiac(خداحافظ)vitto corleone
      • Wounds گفت:

        لحن متن و تیتر آنچنان دقیق نیست، نویسنده قصد داره مراحلی را نام ببر که به ظاهر فرام سافتور در خلق اون ها سطح کیفی خودش نتونسته رعایت کنه اما به کررات این موضوع رو به دشوار بودن طی کردن مسیر و دشمن های زیاد ربط میده مثال بارزش هم tomb of giants و shrine of amana بنابراین انچنان عجیب نیست که مخاطب برای این مقاله تفسیر واحدی از این دو کلمه در نظر بگیره

        77Nimav-alkalineFume knightAshen undead the bearer
        • A Slash گفت:

          مشکل اینا سختیشون نیست(دیگه برا چی باید سولزو بازی کنیم اگه چالش نمیخوایم)،مشکلش بالانس نبودنه.بلایت تاون خیلی بالانسه(و سخت) و اغلب هیت و شهرت بدش بخاطر ورژن نسل ۷ و پیسی بازی بود که فریم ریت تسمه تایم پاره میکرد.حقیقتش هرموقع دارک ۱ رو ریپلی میدم ازش لذت میبرم،در حالی که اینو برا جایی مثل آیرون کیپ یا لیک آف رات نمیشه گفت.

          nobodyArctic
        • @wounds
          @vitto corleone
          میزان و چگونگی سختی میتونه عامل بد بودن باشه، ولی صرفاً قرار نیست در همۀ موارد اینطور باشه. به عبارت دیگر، هر چیزی که سخته بد نیست و هر چیزی که بده سخت نیست.

          همچنین، اتفاقا این امر سلیقه‌ای نیست. به طور واضح، دو صفت کاملاً مجزا هستند و هیچ ارتباطی بین صفت سختی و بدی پیدا نمیکنم. میزان سختی میتونه عاملی برای «بد» شدن یک بازی ویدیویی باشه (مثلا بیش از حد آسان یا بیش از حد ناعادلانه باشه). شما زمانی که با دیگری ارتباط برقرار میکنید، برای انتقال این مفهوم که بازی X سخته، از واژه بد یا بدترین استفاده نمیکنید، بلکه از کلماتی مثل سخته یا چالش‌برانگیز استفاده میکنید که تمایز دو صفت رو نشون میده. اگر هم بخواید سختی رو بد بودن ربط بدین، میگین بیش از حد سخته و در نتیجه بازی خوبی نیست یا بده.

          ما کلمات مجزا با معانی مختلف داریم، که سلیقه نتونه در برقراری ارتباط بین آدم‌ها اختلال ایجاد کنه. نمیدونم چجوری به این نتیجه رسیدید که سخت ترین برای هر کس یه معنایی داره. ما بخوایم به کسی این مفهوم رو انتقال بدیم از خود کلمه استفاده میکنیم. (دقت داشته باشید که اینجا در مورد انتقال مفاهیم و صفات و کلمات صحبت میکنیم نه صرفاً خود موضوع چالش در یک بازی ویدیویی، شما به اشتباه موضوع معنای کلمات رو با خود قضیه چالش در یک بازی ویدیویی اشتباه گرفتید که کلاً یک مبحث جداست)

          کامنتی که شما (wounds) گذاشتید، اشاره‌ای به بدی بازی نداشت. (یه بار دیگه کامنت خودتون رو مرور کنید) گفتید که فلان منطقه هم خیلی سخت بود و چرا داخل لیست نیست. می‌بایست بنویسید که فلان منطقه هم «بخاطر سختی بیش از حد / ناعادلانه یا هر چیز که فکر میکنید»، بد بود و داخل فهرست نیست.

        • Wounds@
          تمام مناطق لیست که درباره دشوار بودن اون‌ها صحبت شده، به‌شکل کثیف و یا به‌ اصطلاح Cheap سخت هستن و چالش‌ برانگیز بودن این‌شکلی باعث میشه که یه منطقه بد باشه. برای تمام این‌ مراحل، توضیحات و دلایل مختلفی درباره اینکه چرا موارد چالش برانگیز در اون‌ها جواب نمیدن ذکر شده. دلایل دیگه‌ای که کلا ربطی به چالش ندارن بمانند…
          اصلا در هیچ‌جای مقاله از کلمه «سخت» برای توصیف یه منطقه و یا به‌عنوان دلیل بد بودنش استفاده نشده، چونکه من میدونستم بعضی‌ها ممکنه فرق بین این دوتا کلمه رو نفهمن! اما حتی با وجود این مورد، هنوز همچین کامنتی هست که تمام مواردی که برای چالش برانگیز بودن مناطق ذکر شده رو نادیده میگیره و کل برداشتش از دلیل بد بودن این مناطق صرفا سخت بودن‌شون هست، تازه توضیح هم میده که چرا میشه برداشت واحد از این دو کلمه داشت (چراش به‌خاطر نفهمی هست!)

          77John Bloodborne
        • Rame گفت:

          اینجور ک پیداست اصلا هدف مقاله برا خود نویسنده مشخص نیس،تو اکثر مناطق ب سختی بیش از حد اشاره شده در حالی ک اگه سخت بودن ینی بد بودن،پس سری سولز و کل تاریخچه فرام هیچ ارزشی نداره…
          منطقه ای مثل شراین او امانا میتونه حتی تو بهترین مناطق سری سولز قرار بگیره چون طراحی زیبایی داره و از نظر سختی هم کاملا بالانسه(البته چیزی ب اسم بالانس و عدالت تو بازیای میازاکی وجود نداره) برخلاف چیزی ک تو متن نوشته شده‌. موندم دوست عزیزی ک گفته منطقه امانا سخته چطور تونسته بازیو تموم کنه.
          توی مناطقی ک واقعا اذیت شدم میشه ب دو مورد اخر اشاره کرد مخصوصا اولی ک با اختلاف سم ترین منطقه کل تاریخ فرامه و فکر نکنم مثلش تکرار شه

          محمد حسین کریمی
      • Mahdi Sam گفت:

        بلایت تون به صورت واضح و آشکار بد و رو مخ بود، در مورد frigid outskirts هم که انگار درسی برای فرام نشد و دوباره در قامت consecrated snowfield و forbidden lands دوباره تکرار شد،

        • Arctic گفت:

          بلایتون منطقه بدی نیست اتفاقا منطقه خوبیه فقط تو دو سه تا نقطه خاص خوب درنیومده مگرنه و جزو بهترین مناطق پویزن کل سریه (الدن رینگو بازی نکردم مگرنه میگفتم بهترین) و توی روند گسم خیلی تاثیر مثبتی داره
          درکل تنها دلیلی که بعضیا میگند بده اینه که از پویزن شدن خوششون نمیاد که خب سلیقه ایه و مشکل لول دیزاین نیست و یه شری که هرچی یوتیوبرا میگند مصرف میکنند که قابل ذکره که یوتیوبرا دلیل خوبی داشتن اون زمان چون فرمریت مشکل داشته که خب بیخیال الان ۲۰۲۳یم و این مشکلاتو حل کردن و حاضرم شرط ببندم نصف کسایی که میگند بده اصلا روزایی که فریمریتش مشکل داشتو ندیدند من خودم بار دومی که نصبش کردم دارک سولزو کاملا روون بود اون منطقه و لذت بردم

  • MrHill93 گفت:

    عجیبه nighrmare frontier از بلاد بورن
    و the gutter از دارک سولز ۲ نیستن
    هرکسی که بار اولش باشه تو این ۲ تا مناطق به مشکل میخوره
    مخصوصا nightmate frontier

    lie?noهادی صفائیAnny77John Bloodborne™PatrickKratosPeterParkervitto corleone
    • MrHill93 گفت:

      البته یادم رفت blight town رو هم اضافه کنم
      برای بار اول کابوس من بود

      Anny77KratosPeterParkervitto corleone
    • سر خود nightmare frontier مشکلی نداشتم. حتی برام عجیب بود چون وقتی patches پرتت می کنه پایین(این دیگه اسپویل نیست هرکی هر سولزی بازی کرده باشه می دونه یه جایی patches پرتت می کنه پایین از یه پرتگاهی اصلا هم مهم نیست گیم چیه) اونقدر منطقه سختی نبود و میتونستی برگردی بالا
      hunters nightmare واقعی اون چاه وسط fishing hamlet

    • Arctic گفت:

      گاترو با تورچ امتحان کن خیلی خوب میشه مشکل دارک سولز دو این بود که یکی از مهمترین و بهترین مکانیزماشو خوب آموزش نمیده و نصف پلیرا اصلا نمیدونن تورچ چقدر تو بازی مهمه و ماهم اگه تبلیغات اولیه بازی برای اهمیت تورچ نبود هیچوقت نمیفهمیدیم
      الان گاتر کل پوینتش اینه که یه دستت تورچ باشه و منطقه رو روشن کنی و بازیسازا به این فکر هم کردن چون انمیای اصلی منطقه رو از قصد با اچ پی پایین طراحی کردن که به مشکل نخوره پلیر و بعد که همجا روشنه یه نقشه کامل راه خواهی داشت
      و خب متاسفانه درست توضیح نمیده بازی مکانیزم تورچو و این مشکل توتریال ضعیف بازیه مگرنه یه شری از بدترین مناطق بازی با تورچ کاملا یه تجربه دیگه و قابل قبولند برای مثال منطقه بعد گاتر اون با تورچم منطقه خیلی خوبی نیست ولی پلیر ها هیچوقت متوجه نمیشند که مکانیزمش استفاده از تورچ بوده چون با استفاده ازش هم میشه مجسمه هارو بدون آسیب رسوندن به سلاح اصلی خراب کرد و هم میشه اون جاهایی که ازش دشمنای دست شکل میاند بیرونو آتیش زد و به راحتی کشتشون

  • منطقه فاظلاب زیر کپیتال
    واسه اینکه به mohg برسی باید ۷ خانو رد کنی

    الطائرBrainiac(خداحافظ)Mahdi Samهمین چرخو بوکونم تو .......A,,shAnny77noobe pirKratosvitto corleone
  • دقیقا به همین دلیله که دارک سولز ۲ به عنوان بدترین بین عناوین سولز شناخته میشه بیشتر لیست ماله دارک سولزه ۲

    RameDĥeebvj⁷UklMrHill93Annyامیر عزیزنژادMasoud
    • Masoud گفت:

      بیشتر اون مناطقی که نام برده شده مال دی ال سی هستن که هر سه اون مناطق ساختار تقریبا یکسانی از لحاظ روند پیشروی دارن
      سختی های این مناطق هم بیشتر بخاطر تایپ انمی های گردن کلفت و باس های نفرین شدش هست که البته با مرگ زیاد میشه کلافگی انمی رو از سر گذروند و تنها مشکل همون باس ها هستن
      هر سه این مناطق هم اپشنال هستن و فقط نیاز به حداکثر مهارت فرد دارن.

      Brainiac(خداحافظ)n'zoth the corruptorAshen undead the bearerAnny
      • با کمال احترام این دفاع از دارک سولز ۲ برام جالبه دارک سولز ۲ پر از اشکاله از قرار دادن بی شمار دشمنان توی بدترین مناطق بازی باس هایی که عملا فقط چند تا npc رو کنار هم گذاشتن و شده باس ( یکی از باس های این بازی عملا جنگیدن با یه گله موشه ) بدترین کنترل در بین بازی های سولز و شما میگی این مناطق ماله دی ال سی هستن درسته ولی این قضیه رو بدتر میکنه چرا بخشی از بازی که باید جداگانه براش پول بدی این همه منطقه بد داره ؟ اینجا بحث سختی هم نیست بیشتر اینا بدطراحی شدن یک سری از ایده های دارک سولز ۲ واقعا عالی بودن ولی دارک سولز ۲ پر از اشکاله و یه قدم روبه عقب نسبت به دارک سولز ۱

        • Masoud گفت:

          پایین تر هم توضیحاتی دادم اگر علاقه مند بودید میتونید برید سر بزنید حقیقتا حوصله بازنویسی دوباره ندارم.
          شما باس هایی مثل Rat King رو میبینی ولی هیچ حرفی از باس هایی مثل فیوم نایت و سر الون و… نمیزنید.
          من خودم عاشق دی ال سی های دارک ۲ هستم مخصوصا دی ال سی سانکن و ایرون کینگ (دی ال سی ایووری کینگ رو صرفا بخاطر باس شاه سپید و داستانش دوست دارم و الا یکم خر حمالیش زیاد بود این دی ال سی) ولی پدرم سر Iron passage در اومد یعنی متنفرم از اون منطقه فقط بخاطر اسملتر دیمن
          خدا رو شکر سر مناطق اپشنال دو تا دی ال سی دیگه خیلی اذیت نشدم و تونستم ترای اول رد کنم ولی به هر حال چیزی از بد بودنشون کم نمیکنه در ضمن این مناطق کوچیک هستن و در مقابل خود دی ال سی ها محیط خاصی رو در برنمیگیرن.
          دارک سولز دو بازی بود که باید ساخته میشد چون کلی ایده خوب و بد و جدید توش پیاده شد که زمینه ساز برای بازی های بعدی فرام سافتور شد هیچ قدمی هم رو به عقب برداشت، صرفا اگر بخوایم از لحاظ نو اوری هم نگاه کنیم بازم نیاز به دارک سولز ۲ داشتیم مقایسه ایتم ها، اسلحه ها فقط بخشی از بزرگیش رو نشون میده.
          .
          اون سه تا ان پی سی هم شما مدام با یه سرعت ثابت باید در حال دویدن باشید اول اونی رو بکشید که ست هانتر تنشه و بعد برید سراغ اون دو نفر ولی مدام باید در حال حرکت و دویدن باشی

          Rame
        • Arvin گفت:

          ببین دارک سولز ۲ خیلی خوب بود درکل
          ولی به نظر من بدیش ۲ تا چیز بود:
          یک گیم پلی نسبتا مورد دارش (مخصوصا قضیه هیت باکس ها)
          دو باس های فیلر
          مثلا بعضی باس های بازی واقعا ساده و مسخره بودن
          بعضیاشونم سخت و مسخره بودن!
          مثل اون باسی که تو کوئست اون پیرمرده بود که ۳ تا ان پی سی بهت حمله میکردن
          سخت بود
          ولی مسخره!

  • نظر پلیر راجع به محیط ها و تله ها و مناطق سقوط قبل از اینکه عاشق بازی های سولز لایک بشه:
    خدا لعنتت کنه میازاکی آخه اینجا باید پرتگاه بزاری
    ………………………………………………………………………….
    نظر پلیر راجع به محیط ها و تله ها و مناطق سقوط بعد از اینکه عاشق بازی های سولز لایک میشه:
    دمت گرم میازاکی عجب تله قشنگی گذاشتی و به دور پرتگاه بندری می رقصد!

    الطائرBrainiac(خداحافظ)Dĥeebvj⁷UklAnny77آرشدکتره گیمفا
  • Soul گفت:

    یادش بخیر .این تصاویرو میبینم دوست دارم یک بار دیگه بازیشون کنم . ترسی که موقعه راه رفتن توی دنیای سولز داره هیچ بازی نداره البته بازی های ترسناک حسابشون جداست

    الطائرBrainiac(خداحافظ)Annyvitto corleone
  • Vergil گفت:

    دارک سولز ۲ بدترین لول دیزاین و بدترین منطق برای سخت بودن رو تو کل بازیای سولزبورن داره که تعداد دشمنارو زیاد کردن یعنی تعدادشون رو کم کنی نه چالش خاصی میمونه نه سخته.

    یه مشکل بزرگ دیگه هم که داره وقتی میخوای بری داخل fog قبل باس فایت پلیر رو invisible نمیکنه این مشکلم تو iron keep قشنگ خودشو نشون میده انقدر تعداد دشمنا زیاده و run back باس فایت طولانیه نمیذارن بری داخل پرتت میکنن بیرون و درجا میمیری :-))

    AnnyDĥeebvj⁷Ukl
  • Masoud گفت:

    مناطق اپشنال دی ال سی های دارک ۲ واقعا عذابن
    از چیدمان و تایپ انمی هاش بگیر تا باس فایت هاش
    بر خلاف خیلیا اصلا توی بلایت تاون و سنزفورترس اذیت نشدم (البته اسمی ازشون تو لیست برده نشد)
    توم اف جاینت هم فقط کافی بود حواستو جمع کنی الکی ندویی
    البته همون Skeleton Beast هاش کافی بود تا برای هر کسی عذاب اور بشه
    Shrine of Amana هم فقط کافی بود یه پویزن ارو دستت باشه.

    Ashen undead the bearerAnnyAbbasmasoud pc gamer
  • PeterParker گفت:

    چقدر فشار خوردم سر این مناطق 😂البته برای من Haligtree الدن رینگ و بلایت تاون دارک سولز ۱ sen’s fortress دارک ۱ بیشتر رو مخ بودن نه بخاطر بد بودن بخاطر سخت بودن🤕حالا بنظر شما بهترین مکان سری بازی های سولزبورن کجاست؟

  • peen گفت:

    واقعا که این سری بازی ها یرای زجر دادن بازیکن فقط ساخته شدن و جالبه بیشتر لیست مال دارک سولز هست الدن رینگ یک دونه بیشتر نداره

  • Fume knight گفت:

    خدمت نوسینده گرامی برای دو منطقه iron passage و frigid outstriks باید کاراکتر حداکثر آپگرید و سلاح و زره مورد استفاده هم باید حداکثر آپگرید باشه تا بشه پیشروی کرد که اونم نیازمند ۱ یا ۲ تا نیو گیم پلاس هست.

    بدترین منطقه Demon Ruins & Lost Izalith بود که برای پیشروی نیازمند یه انگشتر خاص بود و هیچ راهنمایی براش نبود و فن بیسی زمان عرضه نبود که کمکی بگیری.

    Anny
  • amirabbas_ps گفت:

    Shrine of amana برای من بدترین بود.

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • Sadegh گفت:

    بدترینش همون Tomb of the Gaints بود.

    LeroxDĥeebvj⁷Ukl
  • dragonborne گفت:

    بنظر من برای دارک سولز ۳ باید محیط farron keep می بود. محیط smouldering Lake تنها کاری که باید می کردید این بود که بعد ورود به اونجا اول از همه برید سمت راست مپ و اونجا اول یه دیوار سنگی می دیدید و بعد کنارش یه بخشی از زمین سنگی بود که می ذاشتید اون تیرکمان بزرگ بهش شلیک کنه و بعد زمین میشکنه و از اونجا وارد بشید. بعد اون مسیر تونل های داخل زمین ادامه بدید می رسید به یک دوراهی که اول باید اونی را برید که می خوره به تیرکمونه و متوقفش کنید که شلیک نکنه و بعد برید بقیه مپ خیلی راحت بگردید. مشکل خیلی ها اینجاست که مستقیم می خوان برن سمت باس و مسلما اون مسیر اشتباست و کلی دردسر داره البته خود بازی هم این مسیر را درست نشون نمیده و من همون بار اول خیلی شانسی اون مسیر که مسیر اصلی اون بازی بود را پیدا کردم. 🤣 تنها مشکل اون مپ یجاش بود که پر خرچنگ بود چون هیچ پاداش خاصی با توجه به سختیش نبود.اا
    چیزی هم که درباره این مرحله داخل مقاله گفتید بنظر من خیلی ضعف خاصی نیست چون اکثر مراحل دارک سولز ۳ اینطور بودن که اگه گیمر می خواست می تونست بدون اکتشاف اونجا را سریع تر تمومش کنه و بنظر من اینطور مراحل باید باشن که یه تفاوتی بین گیمری که وجب به وجب مپ گشته با کسی که نمی خواد بگرده باشه و موقعی این پاداش گشتن داخل مپ ارزشش بیشتره که یک بازی مثل بازی های سولز سخت باشه و واقعا گیمر ریسک کنه برای گشتن توی محیط.
    اکثر مراحل مقاله هم هم مال دارک سولز ۲ بود که واقعا بدترین لول دیزاین ممکنه را داشتن بین سری و با این وجود نمی دونم چرا یه عده این نسخه را بهترین بازی سری می دونن😐
    دارک سولز ۱ واقعا بهترین تجربه ممکنه تا قبل اون محیط آخرش داشت و یکی از بهترین لول دیزاین ها را داشت اما همینکه می رسید محیط آخرش کل بازی به معنای واقعی زهرمارتون میشه.

    Fume knight
    • dragonborne گفت:

      یچیز دیگه هم داخل مقاله گفتید این بود که گشتن داخل تونلای smouldering Lake سخته و گیج کنندست و دلیلش اینه که چون شما اون تونل ها را از آخر به اول می گشتید چون اگه از همون مسیر اول که گفتم می گشتید خیلی گشتن اونجا ساده تر بود ولی حب پیدا کردن همونجا هم خودش دردسر داره و خیلیا اصلا پیداش نمی کنن. حالا که خودم به محیط farron keep اشاره کردم خواستم بگم کلا سیستم جادو داخل بازی های دارک سولز خیلی بالانس و خوب کار نشده. کلا برای هر کدوم از بیلدای intelligence و faith و pyromancy باید اول اون npc که جادو های مخصوصش را میفروشه پیدا کنید و بعد با هزار و یک دردسر بهش یه عده scroll بدید که جادوی بیشتر بهتون بده برای مثال داخل محیط farron keep دارک سولز ۳ برای پیدا کردن اولین scrolls جادوگر باید می رفتید یک گوشه از مپ که زمین باتلاقی و سمی و کنار کلی دشمن وحشتناک و اعصاب خردکن ( خصوصا اون جادوگرای گنده که یه عصای درختی شکل داشتن ) که این جادو پیدا کنید و بعد بدید به npc مورد نظر ( اگر اول پیدا کردینش! ) که نمیره یا npc کلاس pyromancer باید به یک ترتیب خاصی بهش اسکرول ها را بدید و یکی از باس های بازی را بزنید که اون اسکرول های قوی و آخر بازی ازتون قبول کنه. ولی از اون طرف elden ring بنظر من خیلی سیستم جادوش بهتر شده بود و دلیل اینکه بنظر من بهترین بازی سولز الدن هست بخاطر اینه که دست گیمر برای درست کردن کارکتر با هر بیلدی باز گذاشته بود و اینکه کلا داخل بازی های rpg بالانس بین کلاس ها رعایت شده باشه که دست گیمر باز باشه خیلی مهمه که متاسفانه نه تنها برای بازیساز ها بلکه حتی برای خود گیمر ها هم این موضوع اصلا مهم نیست.

      nobody
    • Mahdi Sam گفت:

      به خاطر اینکه کمبتش به جای اینکه یک یا دو بیلد غیرمنطقی OP داشته باشه یه سیستم نسبتا بالانس داره که خیلی از ایده‌هاش به الدن رینگ هم منتقل شده، lore بازی هم صد مرتبه از نسخه اول و سوم بالاتره

      برای مثال شما تو نسخه اول می‌تونستی با یه شخصیت پایرومنسر لول ۴۵ بازی رو تموم کنی و بعد بست بشینی تو undead burg و undead parish و invade پشت invade زندگی مردم رو جهنم کنی، دارک سولز سه هم که رسما بازی پایرومنسرا بود با یه ذره تمرین و محاسبه بالستیک great chaos fireball از فواصلی کاملا غیرمنطقی پاره پاره می‌کردت، همین الان هم الدن رینگ رسما بازی بیلد int هست، چه اونایی که moonveil یا Darkmoon greatsword استفاده می‌کنن، چه اونایی که اسپل استفاده می‌کنن، بازی به هیچ وجه بالانس نیست، باز دستکم bleed و cold نرف شدن

      RameLu BuFume knightdragonborneJohn BloodborneMasoud
      • dragonborne گفت:

        تنها خوبی دارک سولز ۲ همین تنوع بالای اسلحه هاش بود که حتی از دارک سولز ۳ هم بیشتر بود ولی دیگه چی داشت( البته من بخش آنلاینش را نرفتم و در این باره نظری ندارم)؟! لول دیزاین بازی که کلا روی هوا بود که فله ای فقط دشمن ریخته بود داخل محیط بازی که کل مقاله همینو نشون میده اصلا همین مرحله iron keep یه زمان یه میم معروف بین گیمرا بود و پیدا کردن مسیر هم یه از بقیه نسخه ها بدتر بود البته از لحاظ بصری خیلی خوب اکثر محیطای بازی در آورده بودن که اینم یکی از خوبیای بازی بود. باس های بازی دربرابر باس های دارک سولز ۱ و ۳ هیچی نبود. داخل دارک ۲ اینگار همش گرفته بودم یمشت npc توی سایز بزرگتر طراحی کرده بودن. باس آخرش هم که داغون بود در برابر اون دوتا بازی. اصلا باورم نمی شد توی همون دور اول زدمش.حتی بازی فروشش هم نسبت به اون دوتا نسخه کمتر بود فقط چون اولین بازی سولز اکثر گیمرا بود بعضیا طرفدارشن.

        RameFume knight
        • Mahdi Sam گفت:

          از جهت طراحی باس‌ها که دارک یک هم چندان بهتر نبود، کل باسای بازی اصلی (نه dlc) بعد از اورنستین و اسماگ رو زیر ۵ بار زدم، کلا خیلی دوست دارم اونی که انتخاب کرد gwyn ضرباتش قابل پری کردن باشه رو دوست دارم باهاش یه چند کلمه‌ای در مورد اون تصمیمش صحبت کنم

          در مورد تعداد سلاح حرف نمی‌زنم در مورد نسبت قدرت بیلدها نسبت به هم صحبت می‌کنم، کلا سیستم کمبتش خیلی جالب‌تر از نسخه قبل و بعد از خودش بود

    • Masoud گفت:

      دارک سولز ۲ مناطق زیادی داشت چه خوب چه بد باس های زیادی داشت اونم همین طور وسعت و تنوع سلاح توی این نسخه به شدت بالاس حتی میتونم بگم از دارک ۳ هم تنوع سلاحش بیشتره داستان بازی فوق العاده غنی و کامله و کلی ایده جدید توی این نسخه پیاده شد متاسفانه یه سری هاش کامل و موفق پیاده نشدن
      همین وسعتش هم بود که توی دیزاین باس و طراحی گیم پلی کار دستش داد.
      لول دیزاین مشکلیه که توی دارک سولز ۳ هم وجود داره ولی دارک ۲ از لحاظ گیم پلی هم مشکلاتی داره که کاملا حقن
      همچنین این نسخه ایراداتی توی اینفیوز انداختن مخصوصا روی سلاح باس ها داره
      به شخصه خودم بین سه گانه بهترین نسخه رو ۱ میدونم ولی با این وجود نمیتونم بخاطر تجربه نابی که از دارک ۲ داشتم لقب بدترین نسخه رو بهش بدم
      اگر منظورتون از بند اخر مناطق ایزالث و نیتو باشه کاملا موافقم
      توی اون دو تا مناطق بازی یه افت چشمگیری میکنه

      77Fume knight
      • dragonborne گفت:

        یعنی می خوای بگی دارک سولز ۳ بدترین نسخه بود؟! تو الان به من بگو کدوم باسای دارک سولز ۲ در حد nameless King, lothric, midir,sister fried و مخصوصا gael که بنظر من بهترین باس کل سری دارک سولز بود و از اون طرف هم ارتوریاس و مانوس و اون دوتا شوالیه چاق و لاغر ( اسمشون را یادم نیست فک کنم چاقه اسمش اسماگ بود که باز هم اون لاغره داخل دارک ۲ بود و این دو تا فقط داخل این دوتا بازی مقایسه بکن) دارک سولز یک بود؟ فقط یه باس fume Knight در حد ایناست. بعد لول دیزاین و پیدا کردن مسیر دارک سولز ۳ که نسبت به اون دوتا بازی دیگه که خیلی سر راست تره با دارک سولز ۲ که سردرگم ترین و مبهوم ترینه مقایسه میکنی؟! بعد داستانش میگی بهتر بود؟ اولا که اون داستان سفر در زمان اژدهایان که اصلا ربطی به لور دارک سولز نداشت و دارک سولز ۳ هم که ادامه داستان نسخه اول و درباره داستان شعله ها بود و از یک طرف هم آنچنان ایده نابی نبود. برای مثال اونجای داستان که معلوم میشه شخصیت اصلی زده پادشاه جاینت ها کشته دقیقا این پلات داخل بسته الحاقی دارک سولز یک بود که معلوم میشه کارکتر گیمر زده مانوس کشته نه ارتوریاس. دارک سولز ۳ حتی بهترین دشمنای سری داشته که الدن هم ازش الهام گرفته. تنها برتری های دارک سولز ۲ نسبت به ۳ یکی تنوع اسلحه هاش بود و یکی دیگه محیطاش از لحاظ بصری نه از لحاظ لول دیزاین. ( بخش آنلاینش هم بازی نکردم و نظری ندارم)

        RameDĥeebvj⁷Ukl
        • Arctic گفت:

          داستان با لور فرق داره از نظر داستان و روایت دارک سولز دو یه شکست کامل بود ولی از نظر لور قطعا بهترینشونه که کلا توی روایت و داستان همچنان دارک سولز یک پیشتاز سریه واقعا اوج هنره که داستان تو تک تک مناطق و اعمالی که انجام میدیم نمود داره
          و بنظرم اینکه میگی سرراسته دارک سولز ۳ نقطه قوتش نیست دو یه سری جاهاش واقعا مشخص نیست ولی بازم یکم جذابیت داره که بتونی بری بگردی راهتو پیدا کنی که بازم متاسفانه حتی تو اینم بازی نسبت به نسخه اول افت کرد
          از نظر بصریم میتونم بحث کنم بجز رنگ آمیزی که سه واقعا خیلی ضعیف عمل کردن طراحی هنری سه بهتر از دوعه و بازم یک بهترین طراحی هنریو تو این سگانه داره
          دو کلا نقاط قوتش یکیش بیلدای متنوعشه و استفاده جالبش از مکانیزمای آر پی جی خیلی بالانس خوبی بین اکشن و آر پی جیه بشخصه کامبتش کامبت مورد علاقمه (فقط سگانه دارک سولز و دیمن سولزو بازی کردم سکیرو هم بازی کردم ولی حسابش نمیکنم چون اکشن آر پی جی نیست بنظرم سولزم نیست)

          RameFume knightDĥeebvj⁷Ukl
        • Masoud گفت:

          سه گانه سولز از اون مدل بازی ها بودن که هیچکدومشون نسخه بد نداشتن
          انصاف نیست اگر بگیم همشون شاهکار بشریتن (به جز دارک ۱) ولی عملکرد بقیشون این جوری بود که درسته بی نقص نبودن ولی عالی بودن
          من اگر بخوام بد اساس تجربه شخصی خودم رتبه بندی کنم => 1,2,3
          البته این کاملا سلیقه ایی هستش و اینکه دارک ۳ برام بعد از یک و دو لیست شده به معنای بدترین بودنش نیست (خواهشا تفاوت بین این دو رو درک کنید)
          هیچ حرفی از باس فایت نزدم، چون کاملا واضحه دارک ۳ بین ۳ گانه بهترین عملکرد رو در زمینه باس فایت داشت.
          توی دارک ۱ هم باید صادق باشیم کلا سه تا باس پرفکت وجود داره یکی ارتوریاسه یکی منس و یکی هم O&S
          بقیه باس هاش واقعا چیز خاصی ندارن مگر اینکه از لحاظ لور بخوایم نگاه کنیم و الا تنوع اتک یا چالش خاصی با خودشون به همراه ندارن (بماند که کل بازی رو همراه با دی ال سی طی ۲۳ ساعت تموم کردم)
          دارک ۲ همه مدل باس فایت تقریبا داشت همونطور که بالاتر گفتم این گیم بخاطر وسعت زیادی تقریبا توی همه چی تنوع داشت ضمن اینکه باس های گادی مثل فیوم نایت، سر الون، شاه سپید، sinh، النا (خواهر ناشاندرا)،ولستات، و لوکینگ گلس نایت رو داشت.
          باس های بد زیادی داره ولی تقریبا به همون اندازه هم باس خوب داره.
          ضمن اینکه بهترین دیزاین ان پی سی مال دارک سولز ۲ عه از واکنش هاشون که خیلی هاشون جنبه انسانشناسی و روانشناسی داره تا کوئست و داستان هایی که همراه با خودشون دارن
          اینویدر های دارک ۲ هم دیزاین خیلی خوبی دارن چه از لحاظ اسمی چه نوع حمله کاملا ادمو یاد یه پلیر واقعی میندازن یه سری هاشون حتی از باس فایت های بازی هم سخت تر بودن :دی
          دقیقا یکی از ایرادات وارد به دارک ۳ هم همینه چون شما نمیتونی وقتی هنوز منطقه x رو نرفتی بری منطقه y ولی توی دارک ۱ و ۲ مناطق اندینگ بازی دقیقا بغل گوشته و اگه شرایط (و همچنین جراتشو) داشتی میتونستی همون اول کار هم بری سراغشون
          داستانش مرتبط نیست ولی کاملا بی نقص و فوق العادس هیچ ایرادی هم بهش وارد نیست (توی خود داستان هم چندین بار به دارک ۱ رفرنس میزنه)
          اون پلاتی هم که گفتی طبیعیه میخوای از نسخه قبلی خودش الهام نگیره؟
          بیا از الهام بقیه سولز ها بعد از دارک سولز صحبت نکنیم توی خود دارک ۳ و الدن سکیرو هم الهامات زیادی از دارک ۲ گرفتن از لایف جم بگیر تا اونseed of the tree of giants برای سرویس کردن پلیر های اینویدر یا استفاده از استامینا برای سریع تر طی کردن مسیر نردبون یا زمانی که لاک کردی روی حریف بتونی به سمت مخالفش بدویی(البته این مکانیزم کمی بد پیاده شده) یا مکانیزم گرفتن شمشیر توی هر دو تا دست (هم چپ هم راست)
          خیلی از پلیرا هم هستن که به الدن رینگ میگن darksouls 2 2 :دی
          در کل لول دیزاین بعد از دارک ۱ توی هر دو تا نسخه بعدی اون عملکرد شاهکار خودشو از دست داد.

          RameDĥeebvj⁷Ukl
          • Rame گفت:

            درکل با حرفاتون موافقم فقط ی سوال ک برام پیش اومده اینه ک چرا ب الدن رینگ میگن دارک سولز ۲ ۲؟
            من همین هفته الدن رو تموم کردم و از نظر گیمپلی بنظرم بیشتر شبیه ب دارک ۳ بود،شباهتش با دارک ۲ خیلی زیاد بود نسبت ب نسخه های دیگه ولی گفتم بپرسم شاید دلیل دیگه ای داره

            • Masoud گفت:

              یه سری شباهت های اسمی داره که البته اینا کمن بیشترش شباهت های محیطی و تنوع ایتمه
              چون دارک ۲ بین سه گانه تقریبا وسیع ترین و پرمحتوا ترین بازی هست و تقریبا یه جورایی نیمه جهان باز هستش
              البته وسعت مناطق و نوع لول دیزاین خود جهان بازی هم هست ضمن اینکه بخاطر وسعت زیاد بازی باس های خوبش خیلی زیاد نیست و این اتفاقی بود که دقیقا سر ساخت دارک سولز دو هم افتاد
              بخاطر مناطق زیادش ۵۰ درصد باس هاش هیچ چالش خاصی نداشتن البته فکر میکنم اونا حین روند توسعه از این موضوع غافل شدن ولی سر الدن فکر میکنم حتی اگر میخواستن هم نمیتونستن برای اون همه باس دیزاین و مووست یونیک طراحی کنن.
              تو مکانیزم گیم پلی فقط سر همون قضیه سلاح دست چپ و راست از دارک ۲ کمک گرفتن و الا روونی گیم پلی بیشتر به سمت سولز های جدید متمایز شده

  • Savage گفت:

    من تا اون باس دوتا شوالیه دارک یک رفتم بگم پیت تو دارک سولز یک وحشتناک بود

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • کلا مناطق مردابی و اب هایس سمی زیر زمینو دوس نداشتم مثلSwamp of Sorrow

    Dĥeebvj⁷Uklvitto corleone
  • saman47122 گفت:

    دارک سولز چه از لحاظ طراحی محیط و چه از لحاظ کمبتش عذاب آورترین رو مخ ترین و بدترین نسخه سریه.بعضی از مناطق دی ال سیا رو کاملا اسکیپشون کردم اعصاب میخواد واقعا.دارک ۱ منطقه رو مخ نداره واقعا.دیمن رونز رو با رینگ راحت میتونید توی مذاب راه برید.توی کتکمب که واسه نیتو میخواین برین هم با کلاه نور که تو دیمن رونز گرفتین میشه ردش کرد.بر خلاف تصورات دارک ۱ ریمستر اصلا قابلیتای محدود کننده نسبت ۲ نداره.فقط موقع هیل کردن ثابته همین.توی دارک ۳ اسمالدرینگ لیک فقط بخاطر ایتم آپگریدای خوبی که داره ارزش داره بریدش.اون کرم بزرگ رو هم میتونید راحت کاری کنین که کمان گنده بکشدش باس خوبی هم داره.تپی الدن هم رات لیکش پر انمیه اتفاقا.باس کماندر اونیل هم اونجاس.

  • Lu Bu گفت:

    اگه بهتون بگم Tomb of the Giants رو بدون نور رد کردم باور میکنید ؟ بیش از صد بار مردم 😅

    77Dĥeebvj⁷UklJohn Bloodbornesaman47122
  • دیمن سولز رو اتفاقا رسیدم به منطقه swamp of sorrow هر چی میرم جلو به باس نمیرسم خیلی منطقه ناجوریه

    Dĥeebvj⁷Ukl77Masoudامیر عزیزنژاد
  • A Slash گفت:

    با کل لیست موافقم

    هرچند بنظر من بدترین لگاسی دانجن تو الدن رینگ با اختلاف هالیگتری بود،حتی یک دونه دشمن جدید توش نیست و دارک سولز ۲ طور دشمنارو اسپم و زیاد کردن.بدترین بخش اوپن ورلد هم بی شک mountaintops of the giants عه.

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • lie?no گفت:

    حالا بزا من بهترین منطقه تو کل سری سولز بورن بگم
    مجولا تو دارک سولز ۲

    MasoudDĥeebvj⁷Ukl
  • ™Patrick گفت:

    وقتی نویسنده بلادبورن رو تجربه نکرده

    Dĥeebvj⁷Uklvitto corleone
  • ماشاءالله dark souls 2 هرچی ایده سم داشته کارگردان توش پیاده کرده

    Dĥeebvj⁷Uklvitto corleone
  • حال می کنم بلادبورن یه محیط رو مخ نداره
    lake of rot توی الدن رینگ از اونجایی که می تونی چیزی که افکت rot بر میداره بسازی اونقدر رو مخ نیست

    nobodyDĥeebvj⁷Ukl
  • Artorias گفت:

    تو بدت میاد قرار نیست همه بدشون بیاد منظقه لاست ایزولت همون دشمنان تکراری رو میتونی بکشی سمت هم با دو ضربه خودشوون همو میکشن و سولز خیلی خوبی میگیری ازشون

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • Amo Hamed گفت:

    سر منطقه Tomb of the Giants کنترل تلویزیون رو برداشتم و روشنایی رو گذاشتم رو ۱۰۰ ! یکم بهتر شد و تونستم راحت از منطقش بگذرم

    البته شما میتونید قبلش با یه آیتم خاص که روی سرتون قرار میگیره اطراف رو حسابی روشن کنید ( خودم بعد این که منطقه رو رد کردم تازه فهمیدم همچین آیتمی هست !! )

    و در آخر بگم برای من بدترین و سخترین منطقه ؛ منطقه Blighttown بود که اصن تو لیست نیست ! برای کسی که فوبیا ارتفاع داره بدتر هم میشه ! چه قد بانجی جامپینگ رایگان اونجا تجربه کردم :))))

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • Mr abd گفت:

    بی منطق ترین بازی هایی که تا حالا بازی کردم همین سولز بوده

    MasoudAmo HamedAGTwavesdarkwarriorDĥeebvj⁷Ukl
  • Bahram گفت:

    به نظر من تمام اون قسمت ها ضعف سازنده یا طراحی بد نبود بلکه موقیت بازی ایجاب می کرد مثلا لاست ایزالیس یک منطقه ای بود که قدیم ی شهر بزرگ انسان ها بود بعدش به کلی شیاطین نابودش می کنن برا همین باید ی شهر بزرگ آتیش گرفته با کلی شیطان باشه از طرفی باس منطقه اش زیاد خوب نبود بجز اون بقیه باس های منطقه های که گفتین عالی بودن از طرفی بعضی از اون منطقه ها خاطر انگیز ترین مناطقی بود که بازی کردم وگرنه تراکم دشمن هم بخوایم حساب کنیم انورلند کلی شوالیه داره تو تک تک اتقاق هاش ولی از طرفی خوب اون قصر گوین هستش دقیقا مثل Iron Keep

    RameDĥeebvj⁷Ukl
  • به به
    اصن لذت بازیهای هاردکور به همین مناطق کشندشه 😍
    ولی بازم اکثر همین مناطق رو هم میشه با آیتم ها و منطق خاص خودشون راحت تر از چیزی که بنظر میرسن رد کرد.
    مثلا اگه جایی از مواد مذاب پوشیده شده که با قدم گذاشتن روشون خط سلامتی کاهش پیدا میکنه، حتما جادوها و ابزاری وجود داره که جلوی این خسارت رو بگیرن یا کاهشش بدن.

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • mono گفت:

    اون جنگل forbidden woods توی بلادبورن هم خیلی رو مخ بود،منطقه ی بدی نبود صرفاً دشمنای سختی داشت.

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • mgs tpp 2015 گفت:

    ۳- Demon Ruins & Lost Izalith | Dark Souls :
    (گمان نکنم که حتی فکر جنگیدن با آن‌ها، به ذهن بازیکنی خطور کند!)
    پس من تنها کسی هسم که تا دونه ی اخرشون رو کشتم 🙂
    البته هدفم از این کار فقط لول زدن بود
    در این منطقه خییییلی اذیت شدم و بیشتر به این خاطر بود که منطقه بیش از حد قرمز زننده داشت و من مجبور بودم با تنظیمات تلوزیون صفحه را سیاه و سفید کنم

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • A,,sh گفت:

    Sen fortress و swamp of sorrow با اختلاف رو مخ ترین مراحلی بود که رفتم، کلا اکثر مراحل دیمن سولز چون بون فایر نداره سختو رو مخه

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • Armageddon گفت:

    shrine of amana واقعا مکان مسخره ایه تهش یه باس داره که کشتنش از مسیری که بهش میرسه آسون تره.

  • ChaosMaster گفت:

    بلایت تون رو یادت رفت
    واقعا لند نفرین شده ای بود

  • Rhaenyra گفت:

    در کل دارک سولز ۱ این تیپ مشکل طراحی محیط و بالانس یکم زیاد داشت جا داره یادی کنیم از ۲ کماندار انور لاندو که عملا بدون یک کمان خاص فقط باید دعا میکردی بشه رد شد ازشون و محل مبارزه با کاپرا دیمن که انگار توی اتاق داشت انجام میشد

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • AGTwaves گفت:

    بجز چند مورد با همشون مخالفم

    اولش مقاله رو اینطوری شروع کردین که منطقه ای که از نظر لول دیزاین جذابیت نداشته باشه و توش هدف نداشته باشی منطقه بدیه

    اما در ادامه مقاله هر منطقه ای که از نظر لول دیزاین سخت بود رو منطقه بد حساب کردید😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐

    بابا جذابیت دارک سولز به سخت بودنشه، سختی مناطق جذابیت اونو بیشتر میکنه، اتفاقا بخاطر همین دارک سولز ۲ رو بیشتر دوست دارم چون مناطقش لول دیزاین چالشی تری دارن.

    RameDĥeebvj⁷Ukl
  • nobody گفت:

    من سه‌گانه دارک سولز را بازی نکردم اما بعد از خواندن این مقاله بهتر حالیم شد که چرا دارک سولز ۲ در بین آثار سولزبورن کمترین محبوبیت را داره و چرا شاهکاری مثل بلادبورن یگانه است!

  • Notrika گفت:

    حتی دیدن گیم پلی بازیای سولز لایک واسم خسته کننده و رو مخه چه برسه بازی کردنشون.مبارک طرفداراش ولی دیگه زیادی داره ازشون ساخته میشه

  • Arvin گفت:

    واااای Iron Passage خیلی رو مخ بود
    همش باید یه کلیدیو میاوردی پایین بعد بدو بدو میدوییدی که به وقت دروازه جلوت بسته نشه
    بعد یه عالمه انمی هم میریختن سرت که بزننت و سرعتتو کم کنن
    باسش هم که عذاب بود
    یعنی هر بار میمردی باید دوباره از اول منطقه میومدی چون هیچ بونفایری وجود نداشت براش
    من سر همون از دارک سولز ۲ خسته شدم دی ال سی سومش رو بازی نکردم:)))

از دیمنز سولز تا الدن رینگ؛ بدترین مناطق در بازی‌های سولزبورن - گیمفا