Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد
Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد
Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد
Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد

Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد

علیرضا محمدی
۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد

فرام‌سافتور (FromSoftware) پس از ساخت تعدادی بازی عالی از فرنچایز Dark Souls، مدتی است که برنامه‌ها و ایده‌های خود را گسترش داده؛ اما محصولی جدید از سری Dark Souls می‌تواند به عنوان یک بازگشت خوشایند برای این استودیو عمل کند.

نکات برجسته:

  • آزمایش‌ها و نوآوری‌های فرام‌سافتور به ساخت عناوین تحسین‌شده‌ای مانند Bloodborne ،Sekiro: Shadows Die Twice و Elden Ring منجر شده است.
  • Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی خوشایند برای فرام‌سافتور باشد و به ریشه‌های خود با تنظیمات فانتزی، تاریک و سیستم‌های RPG هیجان‌انگیز پایبند بماند.
  • بازی جدید Dark Souls با تمرکز بیشتر روی مکان‌های به یاد ماندنی و در عین حال، پولیش بیشتر مکانیک‌های مبارزه کلاسیک، رویکردی محدودتر و درگیرکننده‌تر را ارائه خواهد داد.

فرام‌سافتور ممکن است با بازی‌های Dark Souls از جهش گسترده‌ای در محبوبیت برخوردار شده باشد، اما این سازنده مطمئناً پس از انتشار چنین بازی‌های مهمی، خود را به یک فلسفه و روش خاص محدود نکرده است. ثابت شده که این حرکت، تصمیم درستی بوده؛ زیرا آزمایش و نوآوری‌های مداوم آن‌ها منجر به توسعه عناوین برجسته و مورد تحسینی مانند Bloodborne ،Sekiro: Shadows Die Twice و Elden Ring شد. با این حال، همانطور که فرام‌سافتور برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند، ممکن است با ساخت Dark Souls 4 پایبندی به ریشه‌های خود را نیز نشان دهد.

توسعه نسخه چهارم قطعاً یک بازگشت خوشایند به فرم خواهد بود. سری Dark Souls به عنوان جانشینی معنوی برای Demon’s Souls معرفی شد و به لطف دشواری‌های سازش‌ناپذیر، نقشه‌های به هم پیوسته، افسانه‌های حماسی و تعهد به ارائه یک چشم‌انداز منحصربه‌فرد، در دنیای ویدیو گیم سر و صدای زیادی به پا کرد. عناوین Dark Souls بر اساس پایه‌های Demon’s Souls بهبود یافتند و در نهایت، راه را برای Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice هموار کردند.

دو بازی Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice دارای تنظیمات، مکان‌ها و سیستم‌های مبارزه بسیار متفاوتی هستند؛ اما می‌توان در آن‌ها تعدادی از سیستم‌ها و ویژگی‌های آشنای Dark Souls را نیز مشاهده کرد. Elden Ring مبارزاتی داشت که بیشتر شبیه به Dark Souls بودند، اما همچنان بزرگترین تغییر از فرمول سنتی به شمار می‌رفتند؛ به لطف گسترش عناصر Dark Souls و در عین حال، اضافه کردن یک جهان باز غنی (اولین مورد در تاریخ فرام‌سافتور).

چگونه Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی بسیار ضروری به ریشه‌های فرام‌سافتور باشد؟

چگونه dark souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد

بازی‌های Dark Souls، علی‌رغم اینکه از طریق فرصت‌های عقب‌نشینی و محتوای جانبی تا حدودی سعی داشتند آزادی عمل به بازیکن بدهند، اما از نظر طراحی کاملاً خطی بودند. این خطی بودن ممکن است در حال حاضر عجیب یا محدودکننده به نظر برسد، مخصوصاً برای بازیکنانی که پس از اتمام Elden Ring به Dark Souls باز می‌گردند؛ اما چندین جنبه را که مسلماً نسبت به Elden Ring برتری دارند، باعث خواهد شد. فضای تاریک و فانتزی مجموعه همچنین درها را به روی سیستم‌های RPG هیجان‌انگیز و رضایت‌بخش باز می‌کند؛ مواردی که در Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice وجود نداشتند.

مزایای ساختار Dark Souls

طراحی نیمه‌خطی بازی‌های Dark Souls فرصت‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که با طراحی جهان باز Elden Ring (یا ساختار مبتنی بر Armored Core 6) سازگار نیست. در حالی که بازگشت به رویکردِ محدودتر سری Dark Souls ممکن است یک عقب‌نشینی در مقایسه با نقشه گسترده Elden Ring به نظر برسد، اما محدوده کوچکتر آن اجازه می‌دهد تا تعدادی از محیط‌های دقیق‌تر و مختصرتر را شاهد باشیم.

اکثر خاطره‌انگیزترین مکان‌های Elden Ring، از بسیاری جهات، نزدیک‌تر به مناطق Dark Souls هستند تا مناظر عظیمی که مشخصه اکثر بازی‌های جهان باز محسوب می‌شوند؛ این موضوع ثابت می‌کند که مناطق سفارشی و کوچک تا چه اندازه می‌توانند موثر باشند. اساساً، Dark Souls جدید کوچکتر از Elden Ring خواهد بود؛ هرچند با تمرکز بالاتری از مکان‌های به یاد ماندنی و سفارشی ساخته خواهد شد. این رویکرد در طراحی محصول همچنین به سرعت بازی کمک می‌کند؛ زیرا بازی به طور مداوم حس پیشرفت را برمی‌انگیزد و بازیکنان به اجبار از تمام مناطق موجود در نقشه عبور می‌کنند.

Dark Souls 4 می‌تواند مبارزات سولزلایک (Soulslike) را ارتقا دهد

در حالی که بازی‌هایی مانند Sekiro: Shadows Die Twice و Bloodborne با توصیف سولزلایک‌های خطی مطابقت دارند، اما در سیستم مبارزات با Dark Souls متفاوت هستند. هر دو بازی به رویکرد تهاجمی تشویق می‌کنند و بر کلاس‌های مختلف تأکید ندارند؛ به عنوان مثال Sekiro: Shadows Die Twice بیشتر شبیه یک بازی اکشن سنتی است تا یک ARPG. از برخی جهات، سیستم‌های رزمی Sekiro: Shadows Die Twice را می‌توان حتی بهتر از مبارزات معمولی سولزلایک دانست؛ زیرا پایه‌های این ژانر را تقویت و بازسازی می‌کنند.

با بازگشت به مبانی خطی، تاریک و فانتزی فرنچایز Dark Souls، استودیوی فرام‌سافتور می‌تواند مکانیک‌های مبارزه کلاسیک را حفظ کند؛ در حالی که امکان تنوع بیشتر را نیز فراهم نماید. اگرچه بازی‌هایی مانند Elden Ring شبیه به Dark Souls هستند، اما سری Dark Souls هنوز بخش متمایز و مهمی از تاریخ بازی‌ها است و بدون شک، طرفداران بی‌شماری وجود دارند که آماده بازگشت به فضای فانتزی ساده‌تر و کلاسیک لوردران (Lordran) هستند.


از توجه و همراهی شما دوستان همیشگی صمیمانه سپاسگزارم.

منبع: Game Rant

QT#رضا الوندnooriJahanGardnobodyah1372Dark Fantasyامیر عزیزنژادDARKSIRENAliAhmad_bkCambyses The ThirdKurosX_Wolverine_XrondaBehzad zargaryحق گوی گیمفاجاویدمA0seyed0ADesignermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد
Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد
Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد
Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد
Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🟢 بازی Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به جوش آوردن اعصاب و فشار به بدن شما باشد 😁😑

    MmdJahanGardBERGAMOKYah1372امیر عزیزنژادمعبد گیمaliکفتر گیمینگX_Wolverine_Xmore
  • قبل از Dark souls 4 امیدوارم نسخه ۲ سکیرو یا بلاد بورن رو بده
    واقعاً شایسته یک دنباله هستن بخصوص بلاد بورن.نمی‌دونم چرا سونی با این ip کاری نمیکنه بخدا به یه ریمستر هم راضی هستیم .

    JahanGardA,,shامیر عزیزنژادazamat bagatovDĥeebvj⁷Uklaliکفتر گیمینگJimijeysonX_Wolverine_Xrondamore
  • kingp گفت:

    خود میکازاکی هم حوصله داستان dark souls 4 نداره ، یک آتیش منقل بلاتکلیف، بدون چایی، آخرش معلوم نشد کی به کی بود

    گیم پلی دارک سویلز هم عینا در Elden Ring پیاده سازی شد.

    پس نسخه چهارم معنایی ندارد .
    تازه در اخبار قبلی که خوندم خود استاد عاشق تنوع و پویایی در بازی‌سازی است. نه تکرار مکررات

    RhaenyranooriJahanGardAnakinBERGAMOسگ پرستMoonamiralinrکفتر گیمینگrondamore
    • Artorias گفت:

      تو برو همون نینتندو سوییچتو بزن ای جان سوپر ماریو

      BERGAMOMoonkingpزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Toxic lifeجاویدمA0seyed0Aدکتره گیمفاScorpion
      • Toxic life گفت:

        طرف نظرش بیان کرده چرا به تو فشاری وارد شده که از سبکی که طرف لذت میبره و بازی میکنه و مسخره میکنی یکم تفکر و سواد برات آرزو دارم.

        علیkingpزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )
        • kingp گفت:

          تشکر جناب
          خدمتتون عرض شود وقتی تعداد زیادی باس بکشی از سخت ها بگیر تا آسون و گیم پلی زیادی توی سه گانه دارک سویلز طی کنید از دشمن های فرعی اذیت کن بگیر تا محیط های تاریک سمی
          در نهایت فیلم آخر ( همون ختم حکایت داستان ) بازی یک نمایش سطحی و معمولی باشه خوب آیا پاداش دست رنج نهایی گیمر راضی کننده ست ؟ بنظر من قطعا خیر

          BERGAMOMoon
          • Arctic گفت:

            مشکل اینه که دنبال کاتسین یا نمیدونم داستان خارج بازی میگردید برا اندینگ ولی سری سولز مخصوصا دارک سولز یک اصلا اینطوری نیست داستان بازی تجربه بازی کردن فرد از تلاش کردن زمین خوردن و بلند شدنه تا به پایان برسی حالا دو حالته یا گول میخوری و سوخت آتیش میشی یا با تعامل با دنیای بازی و تلاش کردن بیشتر و فهمیدن حقایق به لورد یه ایج تبدیل میشی

            BERGAMO
            • kingp گفت:

              ببین رفیق شرح داستان یک اثر همانند نوشتن نظرات ما میتونه پیچیده یا ساده باشه
              میتونیم یک جمله بقول معروف باحال بنویسم ۱۰۰۰ لایک داشته باشه یعنی با کوتاه بودن اثر قوی داشته باشه
              یک پاراگراف ۵۰۰ کلمه ایی بنویسم کسی درست نفهمه چی گفتم .

              پس فیلم و یا اندینگ بقول شما جزی از روایت داستانه و مهمه اما همه چیز نیست
              بقول شما متن های داخل بازی ، حتی موسیقی ،فضا سازی ک مرگ ها و سختی ها ،
              وزش باد به پالتو قهرمان همه اینا داستان به مخاطب خاص وارد می‌کنند ولی نه عام
              عام معمولا همون لپ داستان سرایی میپسندن که فیلم شروع یا پایان هم از قسمت های اصلیش

              دارک سولیز کلا باهمه روایت های که برای رساندن هدف داستان تاریک و بدون افقش بود کلیت جالبی نداشت .

              • Arctic گفت:

                آخه گیم مدیوم داستان نیست و داستان اصلا یچیز دلخواهه تو این مدیوم و الزامی وجود نداره که گیمی داستان داشته باشه دارک سولزم اصلا تمرکزی رو داستان سرایی نداره و روش گیمی تریو پیش رفته و داستانشو میذاره که بازیکن بسازه برا خودش که از دل گیم پلی بیاد دراصل مهم نیست که بفهمه کسی داستانو مهم اینه که اتمسفرو و حسشو احساس کنه و لور یه محرکه که کسی که کنجکاوه دنبالش بره نه چیز بیشتر درضمن دارک سولز بجز سه داستان تاریک و پوچ نداره ولی خب با مشکلات داستانی دارک سه موافقم ولی تو یک تقریبا کم نقصه داستان در راستای گیم پلیه تقریبا همچیز توجیح داره و هدف بازیکن با شخصیت یچیزه و احساس تنها بودن تو دنیای بی رحم و تلاش برای ارتقارو میرسونه میگم دارک سولز از اون نوع گیما نیست که دنبال داستان باشه دنبال یه تجربی گیمی از یه دنیای بی رحمه و اتمسفرو پیسینگ و هماهنگی با گیم پلی براش خیلی مهمتره و خب بنظرم مانعیم نداره چون گفتم داستان چیز اجباری داخل مدیوم گیم نیست

                JahanGard
              • BERGAMO گفت:

                حرفتو میفهمم داداش..
                ولی مشکل اینه که دارک سولز،بازییه که داستانو در گیم پلی و زمانی که داری بازی میکنی بهت میگه،نه کات سینای وسط گیم یا کات سین و پایان نهایی..
                دارک سولز ۳ مثلا کات سین پایانیش صرفا درباره تصمیمیه که میگیری برای جهان..
                وگرنه داستانی که باید اتفاق بیافته،قبلش اتفاق افتاده و تو با خوندن آیتما،فهمیدیش..
                بهرحال سلیقه هست و هرکسی سلیقه اش متفاوته..
                ولی بهتره بگیم (بنظر من فلان بازی خوب نیست..)
                نه اینکه تعمیم بدیم به همه..
                مخلص..

                kingp
          • JahanGard گفت:

            حرفتو میفهمم . منم اصلا توجه خاصی به داستان سری گیمای سولز ( کلا فرام سافت ) نمیکنم . بیشتر چالش های بازی و سخت بودنشه که منو جذب بازی میکنه . ولی مشکلی با انتشار هیچ کدوم از بازی های جدید این گیما ندارم . دارک سولز ۴ باشه . سکیرو ۲ باشه . بلاد بورن ۲ باشه . حتی ریمیک نسخه های قبلی باشه .
            همشون رو دوست دارم و بی صبرانه منتظرشم .

            kingp
        • Artorias گفت:

          شما هم تو همون سویچ برو لوییجی رو بزن اخیش

    • Arctic گفت:

      بیشتر از این بسازتش جدی داستان به همین سطحی که تعریف کردی میرسه و مسخره میشه از اولم دنباله ساختن برا دارک سولز ریسک خیلی بزرگی بود ولی شانس اوردن ایده چرخه خوب نتیجه داد تو دو(هرچند همین قضیه بنظرم شانس راشتن به اندینگ همه پسندو از سری گرفت)

      kingpA0seyed0AScorpion
      • Rame گفت:

        شانس اندینگ همه پسند تو دارک ۳ از بین رفت ن دارک۲.
        دارک ۲ به بخشی از ماجرای سولز پرداخت ک شناختش الزامی بود(نفرین) و در پایان کرکتر تونست نفرین رو از خودش برداره.
        دارک ۳ از اونور شانس داشتن همچین پایانیو کاملا در اختیار داشت ولی بازم با پایانای باز ب اتمام رسید.
        فرقی نداره چند نسخه بسازن،تا وقتی ک چرخه لینک شدن فایر و نفرین کلا ب پایان نرسه نمیشه گفت پایان همه پسندی داشتیم.

        kingp
        • Arctic گفت:

          منم موافقم دارک دو اندینگ بهتری داشت سه هم خوب بود ولی برا خودش به تنهایی نه برا سگانه برا منی که داستان یک و دو رو درباره مفهوم struggle بازی کرده بودم که تو هردوتا بازی به بهترین شکل بهش اشاره میشه بنظرم اندینگ ایج آف هالو فقط یه فرار از پذیرش و خودسازی و struggleی بود که تو دو نسخه قبلی وجود داشت و یه پایان پوچ و بی معنی

  • من فقط یه بلادبورن دیگه از این استودیو میخوام

    سگ پرستمحمدامین حیدریaliکفتر گیمینگrondaGlitchhhجاویدمA0seyed0AScorpion77more
    • برعکس دوستمون بنظر من ساخت بلادبورن ۲ دور از انتظار نیست و دلایلم هم این‌هاست :
      ۱. از عرضه‌ی بلادبورن سالها میگذره و الآن زمان مناسبی برای بازگشت به این عنوانه.
      ۲. این عنوان انقدر محبوب بود که هنوز حتی بخاطر ریمستر یا ۶۰ فریم شدنش خیلیا ذوق زده میشن چه برسه به یک نسخه جدیدش.
      ۳. فروم سافتور و میازاکی نمیتونن و نمیخوان همواره بازیهای بسیار بزرگ و جهان باز مثل الدین رینگ عرضه کنن و اگه بخوان واسه تنوع یه بازی خطی بیرون بدن، بلادبورن یکی از بهترین گزینه ها هست که به لحاظ طراحی مراحل و گرافیک فنی و هنری میتونه مخاطب رو راضی کنه.
      ۴. بلادبورن هرچقدر ایده ی فوق العاده ناب و فضاسازی خیره‌کننده ای داشت اما به اندازه ی سایر آثار میازاکی کامل نبود. اینو حتی خود میازاکی هم گفته که دوست داشته رو جزئیات بازی و المان های نقش آفرینیش بیشتر کار کنه که نشده، مخصوصاً از سیاه چاله ها اصلا راضی نبود و دوست داشت خیلی بیشتر رو طراحیشون کار میشد.
      و الآن انگیزه کافی رو داره که بلادبورن ۲ رو حتی خفن تر و کامل تر از بلادبورن ۱ درست کنه.
      گرافیک هم ازون زمان تا الآن انقدری پیشرفت کرده که بتونه با قدرت ما رو به دنیای مخوف و خونین این عنوان برگردونه…

      nobodybroken from the insideمحمدامین حیدریalirondaGlitchhhحق گوی گیمفاDesignerA0seyed0AScorpionmore
      • Designer گفت:

        جدایی از توضیحات خوبت اسمتو دیدم و عکسی که گزاشتی تمام خاطرات قدیمو یهو زنده کرد.کمتر کسی پرازیتو بازی کرده ولی هرکی بازی کرد عاشقش شد.جاش خیلی خالیه توی بازیای الان

        محمدامین حیدریPARASITE EVE 2
        • مخلصم.
          آره واقعا عجیبه هیچ تصمیمی برای احیای این عنوان بی نظیر وجود نداره.
          در زمان خودش یجورایی یه عنوان rpg ترسناک محسوب میشد. چیزی که حتی مشابهش هم دیگه به بازار نیومد.
          به عنوان کسی که بیش از ۱۰۰ بار پارازیت ایو ۲ رو به پایان رسونده و هر سری یچیز جدید توش کشف کرده نمیخوام از خوبیهای این عنوان بگم که کامنتم تبدیل به طومار میشه…

          Designerمحمدامین حیدری
  • AAACE گفت:

    من که دلم بیشتر sekirolike میخواد تا soulslike

    محمدامین حیدریزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )کفتر گیمینگlie?noA0seyed0Aدکتره گیمفاOverlord77فورتی‌نایت باز( هیتر سوییت بیبی اینک)Black Swordsmanmore
  • خوب این یکی از آرزوهای بنده و خیلی از سولز فن های دیگه هست
    ولی فرایند ساخت یه بازی با جمع بندی پایانی و یا ادامه دار کاری بسیار سخت برای ds خواهد بود. چون ادوار مختلف تو بازی باتوجه به تفاوت ها و شباهت هایی که با هم دارند یک چرخه بدون پایان و نشون میده. بنظر من ساختن بازی از بک استوری این دنیای فانتزی ایده ای بسیار جذاب خواهد بود میشه به ابهامات و سوال های بی‌جواب لور داستانی رسید، البته ساختن ادامه برای روند این بازی هم خیلی خوبه و در عین حال کاری پر ریسک برای استودیو فرامسافتور

    شبح اسپارتانDĥeebvj⁷Ukl
  • به طور کلی، بازگشت به Dark Souls چه از نظر هنری و چه از نظر تجاری، توجیه بزرگی نداره. الدن رینگ، تکامل و فرم به بلوغ رسیدۀ فرمول Dark Souls به حساب میاد که به خاطر همین تحول و بلوغ، نارسایی‌هایی هم درش وجود داره. حفظ فرمت DS، از این به بعد در قالب Open Field و مشابه الدن رینگ معنا پیدا میکنه، منتهی باید به خودی خود پروسۀ اصلاح، بهبود و راه‌هایی برای تازه ماندن پیدا کنه.
    از حیث طراحی خطی و خلق عناوینی کوچک‌تر که از نظر طراحی مرحله «متمرکز» محسوب میشن، فرام‌سافتور آی‌پی‌های مناسب‌تری مثل سکیرو و بلادبورن رو در اختیار داره و مثل همیشه راه برای خلق آی پی هموارتر هست. اما طی یک سیر مشخص، فرمت Dark Souls، به فرمت Elden Ring منجر شده. همانطور که میدونید، Dark Souls 2 قرار بود به شکل جهان باز ارائه بشه اما در آن بازه امکان و بودجه وجود نداشت که خودش این سیر رو تایید میکنه.

    از نظر تجاری هم آی پی الدن رینگ یا بازی‌ای در فرمت مشابه، منطقی‌تر به نظر میرسه.

    در مورد آیندۀ FromSoftware، به نظرم این استودیو به طور همزمان دو مسیر رو طی میکنه، ۱- بازی High/Dark Fantasy RPG جهان باز یا به قولی Open Field که به عنوان پروژۀ اصلی استودیو در یک بازۀ طولانی مراحل توسعه رو طی میکنه. ۲- بازی اکشن / اکشن ماجراجویی که به طور موازی در کنار پروژۀ اصلی ساخته میشه. پروژۀ دوم، همیشه از ایده‌های تازه و تصمیمات ریسکی و آزمایشی و شاید دورتر از ریشه‌های استودیو حمایت میکنه و این مکانیک‌ها در صورت موفقیت به بازی اصلی یا پروژه‌های آینده راه پیدا میکنن.

    از اونجایی که عامل اکتشاف و غوطه‌وری از هویت‌های کلیدی این سازندگان به شمار میره، تصور میکنم که با یک تفاوت مهم، تیم توسعه دهندۀ Zelda: BOTW و TOTK در نینتندو، فلسفۀ فکری مشابه‌ای با تیم FromSoftware دارن، مبنی بر این که فرمت پروژه‌های اصلی، جهان باز خواهد بود؛ اما تفاوت مهم در این موضوع باید باشه که فرام سافتور پتانسیل پیش بردن ۳ پروژه به طور همزمان رو داره و خلق بازی‌های خطی‌تر یا نیمه‌باز هم بخشی از برنامۀ استودیو بوده و احتمالا خواهد بود؛ در حالی که نینتندو تمام مدت روی پروژه اصلی کار میکنه.

    nobodyAli soulslikeزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Big Bossکفتر گیمینگشبح اسپارتانFidoحق گوی گیمفاOverlord77more
    • اکشن ادونچر اونم فرامسافتور ؟
      امیدوارم اون چیزی که من از تعریف اکشن ادونچر میدونم نباشه :‌/ (یا تفکر من اشتباه باشه)

      زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )rondaدکتره گیمفاLeroxKratosDota2Dĥeebvj⁷Ukl
    • کاش امکانی فراهم می‌شد مبنی بر اشتراک و تبادل تجربیات. بدین‌شکل که شرکت‌ها می‌تونستند تحت قراردادهایی روی یکسری پروژه بطور مشترک کار کنن. برعکس دیگر مدیوم‌ها سرگرمی چنین چیزی بنظرم نشدنی هم نیست. اینطوری فرامسافتور می‌تونست علاوه بر پیش‌بردن یک پروژه‌ی اصلی، با همکاری با دیگر شرکت‌های بازیسازی، روی پروژه‌های دیگه که ماهیت خیلی متفاوت‌تری دارن هم کار کنه. با این ترتیب امکان این رو داشت که زمینه‌ی فعالیتش رو گسترده‌تر کنه.

      • به شکل فزاینده‌ای پیچیدگی به وجود میاره. حتی همین الآن وقتی استودیوها تعداد زیادی نیرو استخدام میکنن یا تعداد خیلی زیادی نیرو دارن، تحت تاثیر یک سری نارسایی‌ها و فعالیت زائد قرار میگیرن. برای همینه که تعدیل نیرو صرفاً به عنوان عامل کم کردن هزینه شناخته نمیشه و از واژه‌های «افزایش بهینگی» یا «افزایش کارکرد» استفاده میکنن.
        جدا از این موضوع، استودیوهایی که شما مد نظر داری مبنی بر این که یک سری «تجربۀ ویژه» داشته باشن و ازشون بهره ببره استودیوی دیگری، فلسفه‌ها و ایده‌های متفاوتی از بازیسازی دارن. این تفاوت‌ها هم شدت بالایی دارن، اصلا نگاهی که ناتی داگ به بازیسازی داره به عنوان مثال، با فرام سافتور تفاوت شگفت‌انگیزی داره. اصلا امکان همکاری وجود نداره. حتی بین استودیوهایی به ذهنیت مشابه هم مشکل پیش میاد اگر همکاری کنن مثلا سولزلایکی که تیم نینجا میسازه اصلا قابل مقایسه با سوزلایک فرام سافتور نیست و فلسفه‌های متفاوتی دارن اینا در طول پروسۀ ساخت که باید هزاران تصمیم سخت و اسون بگیرن، به مشکلات بزرگی بر میخورن.

        همکاری بین استودیوها باید به صورت «رهبر» و «پشتیبان» باشه. مثلاً استودیوهای VA مالزی، والکری، بلوپوینت و … که روی Ragnarok کار کردن و صرفاً پیروی خط مشی سانتا مونیکا بودن و به صورت کاملاً دستوری به تولید محتوا میپرداختن.

        استودیوها اکثراً تیم های پشتیبانی سوم شخص دارن که خیلی اوقات ازشون نامی به میان نمیاد. اگر اشتباه نکنم Elden Ring هم یک استودیوی پشتیبان در مالزی داشته. خیلی از این تیم‌ها اسمشون مطرح نیست. اما این که دو استودیو مطرح که «خالق» هستند و وظیفه «پشتیبانی» ندارن، به سختی میتونن نتیجۀ خوبی حاصل کنن.

        nobodyDĥeebvj⁷Uklمحمدامین حیدریزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )pacman remasteredFidoJoel Morgan77AAACE
        • مقصودم استودیوهای مطرحی مثه ناتی‌داگ نبود. بیشتر مقصودم استودیوهای کوچکتر بود. مشخصا توی ذهنم استودیوهایی مثل مون یا za/um بود. منتها برعکس اینکه فرامسافتور رهبری چنین پروژه‌ای رو داشته باشه اون استودیوها رهبر باشن و صرفا یه تیم خیلی کوچیک از فرامسافتور (یا هر استودیوی دیگه‌ای) در کنارشون باشه. احساس من این بود که شاید با کسب چنین تجربه‌هایی استودیوهای بزرگتر بتونن افق دید خودشون رو وسعت بدن، یا با ادبیات شما، بتونن فلسفه‌ و ایده‌های جدید رو کسب کنن. البته قطعا نه به این معنا که ایده‌های اون استودیوها رو تصاحب کنن بلکه یک سنتزی اتفاق بیوفته براشون و از دل اون سنتز یک چیز کاملا جدید خلق بشه که نسبت به ایده‌های قبلی استودیو یا فلسفه‌ی اونها از بازیسازی کاملا متفاوت باشه. حالا این سنتز میتونه توی بخش گیمپلی باشه میتونه هم توی بخش طراحی‌های هنری باشه. البته احتمالا باز هم این مشکلاتی که عنوان کردید پیش خواهند اومد.

          nobodyDĥeebvj⁷Ukl
    • unknown گفت:

      آقای کریمی به نظرتون ریمیک دارک سولز ۱ و ۲ نمیتونه گزینه ی خوبی باشه؟
      دارک سولز ۱ واقعا شاهکاره ولی مکانیزم ها و گرافیکش قدیمی شده و شاید بشه گفت برای گیمر های نسل نهمی زیاد جذابیتی نداشته باشه
      دارک سولز ۲ هم اگه بالانس بود پتانسیل زیادی داشت که بهترین دارک سولز بشه و شاید با یه ریمیک بتونه پتانسیل واقعی خودشو نشون بده

      امیر عزیزنژاد
    • Masoud گفت:

      من به شخصه امیدوارم رو به ساخت ایپی های جدید بیارن و از دارک سولز بگذرن، بنظرم نسخه سوم پایان کاملی داشت با اینکه نتونست توی روند داستان به خیلی از سوالات جواب بده و به عهده پلیر گذاشت ولی بازم پایان بازی پایان کاملی بود.
      و اینکه توسعه یه داستان جدید ممکنه به لور اصلی سری هم ضربه بزنه.
      در اینکه فرانچایز فوق العاده ایی بود شکی نیست، ولی بنظر من بهترین انتخاب اینه که رو به جلو حرکت کنن.
      گسترش دوباره داستان دارک سولز مثل راه رفتن روی لبه تیغ میمونه.

  • Dirtyomnic گفت:

    من به بسته الحاقی الدن رینگم راضیم چه قدر منتظرشم حتی بیشتر از جی تی ای سیکس !

    pacman remasteredJoel MorganDĥeebvj⁷Ukl
  • Fido گفت:

    سکیرو،،بلاد بورن جدید چی میشه اگه معرفی بشن😍😍😍😍

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • واقعا این استودیو خیلی استودیو عجیبیه
    از یه طرف بشدتتتتت دلم میخوام نسخه ۲ سکیرو و الدن رینگ و بلاد بورن رو بازی کنم از یه طرفی به خودم میگم اگر این استودیو نمیرفت سراغ آیپی های جدید و رو دارک سولز تمرکز میکرد الان دارک سولز ۸ به جای سکیرو یا الدن رینگ ساخته شده بود پس بنظرم این استودیو همینطوری به کار خودش ادامه بده و آیپی های جدید بسازه بهتره

    nobodypacman remasteredGlitchhh77BabakDĥeebvj⁷Ukl
  • Julius Ceasar گفت:

    هرچی از فرام سافتور رسد نکوست واقعا الان عاشق سبک سولز هستم سکیرو و الدن رینگ رو کامل ۱۰۰ درصد کردم دارک سولز ۳ رو هم فقط چندتا اچیومنت فارم کردنش مونده که حوصله ی گرفتن اونا رو ندارم lies of P رو هم ۱۰۰ درصد کردم الان تشنه یه سولز شمشیری هستم این مدت هم هر دو نسخه remnant رو تموم کردم واقعا لذت بخش بودن

    lie?noJoel MorganDĥeebvj⁷Ukl
  • از لحاض روحی نیاز دارم
    سونی و فرام سافتور دوباره جمع بشن دور هم
    یه شاهکار دوباره مثل دیمن سولز و بلاد بورن بدن بیرون

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Dĥeebvj⁷UklJoel MorganMeafana
  • SirAmir گفت:

    دارک سولز بعدی زیاد ضروری نیس

    به نظرم ایپی جدید میتونه موفق تر باشه

    Joel MorganDĥeebvj⁷Ukl
  • آرش گفت:

    به نظرم الان هنوز برای سولز ۴ زود باشه… هر چند من دیوانه وار دلم میخواد این اتفاق بیفته ولی فکر کنم برای سال ۲۰۳۰ منتشر بشه خوب باشه

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )Dĥeebvj⁷Ukl
  • اولا احتمال به وجود اومدن دارک سولز ۴ از احتمال اینکه همین الان بلادبورن برای پیسی پورت شه کمتره.
    در اولین مرحله برای ساخت بازی باید ببینی که اصلا میتونی داستان براش بسازی یا نه
    داستان جهان دارک سولز تموم شده.
    هم تولدش رو میدونیم چیه و هم مرگشو. و هم خودمون باعث کلی اتفاقات میانش شدیم.
    بعدشم توی هر بازی از سری سولز(به همراه الدن رینگ و بلادبورن) بازی به تکامل رسیده و گیم پلی بهتر و بهتر شده. بازگشت به ریشه اصن یعنی چی وقتی که همین الدن رینگ انقدر مثل دارک سولزه. و در عین حال در گیم پلی انقدر خوبه. اگه صحبت از interconnected level design هستش که توی الدن رینگ که جهان باز بود هم وجود داشت و خیلی هم خوب ازش استفاده شده بود.
    بعدش مگه فرامسافت توی بازی های جدیدش خراب کرده که نیاز به بازگشت به ریشه ها داشته باشه؟(بر خلاف یوبیسافت که باید درختش رو بسوزونی یکی دیگه بکاری)
    رویکرد خطی دارک سولز هم فقط مختص به این سری نیست و داخل بلادبورن و سکیرو هم بود. و همونطور که میازاکی گفته موفقیت الدن رینگ باعث نمیشه که روش کارشون رو تغییر بدن.
    بعدش مشکل اینکه انقد بیلد مختلف توی بازی های جدید باشه چیه. این حتی به المان rpg هم کمک می کنه.
    چگونه Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی بسیار ضروری به ریشه‌های فرام‌سافتور باشد؟
    هیچ گونه نمی تواند باشد. با اینکه خودم عاشق سه گانه دارک سولزم ولی اصلا فک نمی کنم که این بازی هیچوقت بیاد. فرمول دارک سولز حتی توی sekiro هم بود. و داستان سری تموم شده. و نیازی هم بهش نیست. فرامسافتور از همیشه محبوب تره و کیفیت بازی هاشم عالیه. مثل این میمونه که آیرون من rdj برگرده به مارول. این حرکت مثل شیردوشی میمونه

    nobodyGlitchhh
  • Vergil گفت:

    شخصا خیلی خوشحال میشم که dark souls 4 اتفاق بیفته
    ولی داستان با ringed city به بهترین شکل ممکن تموم شد

    What, still here? Hand it over. That thing, your dark soul. For my lady’s painting

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • اسکمپ : آقا الان که بحث کنسولای نسل ۱۰ داغه بنظرتون عقلانیه ps5 بخرم ؟

  • Vergil گفت:

    شخصا خیلی خوشحال میشم که dark souls 4 اتفاق بیفته ولی داستان با ringed city به بهترین شکل ممکن تموم شد

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • King گفت:

    منی که تازه دو هفتس اولین قسمت از سری سولز ( دارک ۱ ) و استارت کردم 😁. البته تا پلاتش نکردم نمیرم سراغ شماره دو.

    امیر عزیزنژادSadeghJoel MorganDĥeebvj⁷Uklقصاب
  • Artorias گفت:

    همین که اسم دارک رو دیدم یهو پریدم داخل گفتم جاان کجاس اشن وان من که یهو دیدم نه پست داره آرزو میکنه خلاصه بر خورد بهم

    زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )
  • Dastan گفت:

    بازی جدیدشون ای پی جدید هستش فکر کنم
    فعلا دارک سولوز نسازند بهتره

    امیر عزیزنژاد
  • Rame گفت:

    بعید میدونم ولی امیدوارم یروز نسخه ۴ بیاد،پایان دارک ۳ برا تموم شدن داستان سولز کافی نبود بنظرم

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • Darkwatch1886 گفت:

    سلام دوستان سوالم ربطی به تیتر نداره . street fighter 6 روی استیم گرفتم و به هیچ صورتی وصل نمیشه حتی با گادپینگ . خیلی ممنون میشم کمک کنن
    darkwatch1886@gmail.com

  • Scorpion گفت:

    آخ آخ آخ آخ آخ
    از قدیم گفتن دارک سولز آدمو مرد میکنه

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • ریبوت دارک ۱ گزینه بنظرم خیلی بهتره

    دکتره گیمفا
  • A Slash گفت:

    داستان سری نسخه سوم تموم شد،الدن رینگ هم نشون داده برا پیاده کردن ایده های جدید تو قالب دارک سولز نیاز به شیره کشیدن از آیپی قدیمی نیست.بگذریم که نسخه سوم از نظر پایان انقدر پرفکت همه چی رو تموم کرد که حیفه.

  • Gyllenhaal گفت:

    من منتظر رد ددم چی میگی سید

  • خود میازاکی گفته پابان این حماسه با دارک ۳ رقم خورده و دیگه نمیخواد دارک جدیدی تولید کنه

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • Kuros گفت:

    بلادبورن نسخه دوم ؛ دارک سولز ۴ …خدایا ی نگاهی به ما کن…

    Dark.Elden-Lord
  • سکیرو ۲ رو بده تا خداحافظی باشکوهی رو بتونم با دنیای گیم داشته باشم

    Dark.Elden-Lord
  • cpt.haddock گفت:

    استقبال خوبی ازش میشه اگه بسازن..
    کلا این کمپانی هرچی بسازه خفن در میاد ازش. خودم یه شخصه خیلی حال میکنم با سبک بازی هاش. دیمن سولز و دارک سولز که عالی بودن. الدن رینگ هم عالی بود ولی خب تفاوت داشت با قبلی ها ولی در نوع خودشون عالی بودن… فقط یکم داستان هاش سنگینه (کلی ویدیو نگاه کردم تا از داستان ها سر در بیارم) داستان های عظیمی دارن (البته می‌تونه خیلی تاثیر گذار نباشه در بازی داستانش. فقط برای لذت بردن بیشتر بهتره داستان هم دقیق درک کنی)

  • BAHRAM گفت:

    تا حالا سولزلایک بازی نکردم بنظرتون واسه شروع کدوم نسخه خوبه؟

    • JahanGard گفت:

      دور دارک سولز ۱ و ۲ رو خط بکش و سمتش نرو !! چون تقریبا جز بازی های اولیه شون هم بوده و اون موقع زیاد تجربه آنچنان قوی برای ساخت این بازیا نداشتن و به شدتتتتت گیم پلی رو مخی دارن و شاید باهاش کنار نیای .

      به نظرم Elden Ring رو اول شروع کن . چون دست و بال پلیر خیلی تو الدن رینگ باز تره . برای آسون کردن بازی میتون از Spirit ها استفاده کنی و یه NPC برای زدن boss کمک بگیری . فقط مسیر بازی شاید یکم پیچیده باشه و گم بشی . برای اولین بار ترجیها از رو گاید برو ، تو یوتوب بزنی میاره

      BAHRAM
      • BAHRAM گفت:

        پسامتو دیر دیدم امروز شروع کردم دارک سولز ۲ رو بازی کردن تو ی ساعت بازی پونزده بار مردم اصن ی وضعی😂😂
        دمت گرم حتما تجربه ش میکنم ممنون از راهنماییت❤️

        • JahanGard گفت:

          قربونت عزیزم . عادیه ، ببین کلا دارک سولز ۲ با اختلاف بد ساخت ترین بازیشونه !! ( از نظر فنی و مقداری گیم پلی )
          اخه یه مسئله ای که هست دارک سولز ۲ بر خلاف بقیه بازیای فرامسافت کارگردانش میازاکی نیست . واسه همینه که نسبت به بقیشون فرق داره
          اصلا اگه دقت کنی گیم پلی بازی خیلی کند و سنگینه و اذیتت میکنه . اگه دارک سولز ۳ – سکیرو – الدن رینگ رو بازی کنی متوجه میشی که بازی چقدر سریع و خوش ساخت تره . چون دیگه قلقش دست سازنده ها اومده .

          بازم سوالی چیزی داشتی من هستم .

          • BAHRAM گفت:

            اره خیلی گیم پلی سنگینی داره سخت حرکت میکنه کاراکتر
            الدن رینگ گیم پلی هاشو دیدم خیلی گیم پلی دلنشینی داره بخاطر همینم هس که علاقمند شدم به این سبک بازی دارک سولز ۲ رو ک پلی دادم یکم خورد تو ذوقم
            چاکرتم مشتی

            JahanGard
  • Arash گفت:

    فکر کردن به اومدن Dark Souls 4 و حتی Bloodborne2 در آینده میتونه امید به زندگی رو بالا ببره // خوش بحال ما آدم ها که فرام سافتوار / راک استار / کپکام و ناتی داگ رو تو زندگیمون داریم

    JahanGardDĥeebvj⁷Ukl
  • HDelite گفت:

    به نظرم دارک سولز اگر ادامه نداشته باشه بهتره البته نظرم شخصیه، چون به عنوان بازی ای که تاثیر زیادی روی بقیه استودیو ها از زمان عرضه شدنش گذاشته ( مِنهای demon’s souls چون جامعه گیمینگ بهتر تونست با دارک سولز ارتباط کنه تا دیمنز سولز) احساس میکنم اگر همینطوری یونیک بمونه و تا سال های سال درباره‌ش صحبت بشه ( چه از جنبه های فرمی این سری و چه تئوری پردازی درباره داستان ها و شخصیت ها و…) جالب تر باشه، به علاوه پایان دارک سولز ۳ از حماسی ترین و عجیب ترین پایان هایی بود که از یه بازی انتظار داشتم، فکر کنم همون خداحافظی باشکوه لایق تر باشه برای این فرنچایز

  • JahanGard گفت:

    این هیچی رو عوض نمیکنه !! ما بلادبورن رو روی پی سی میخوایییییییییم !! ریمستر هم نشه راضییم !!

  • JahanGard گفت:

    جدا از شوخی . این چیزی که میگم ربطی به این مطلب ( دارک سولز ۴ ) نداره !! باید بعضی وقتا به یه سری چیزا منطقی نگاه کرد !! بازی های فرام سافت به شدت بازی های گیم پلی محوری هستن واقعا میشه ۱۰ از ۱۰ رو به سبک گیم پلیشون داد . اما اصلا و ابدا دلیل نمیشه داستان قوی و خوبی داشته باشن . تخیلی بودن یه رمان فیلم یا کتاب یا حتی خود گیم حد و اندازه ای داره !! نمیدونم برای چی انقدر الکی داستان یه بازی رو اور ریتد میکنید ؟ کسایی که میگن داستان بازی Elden Ring و Dark Souls 1.2.3 شاهکاره به من بگن که چطور یه گیم میتونه داستانش خوب باشه ؟ وقتی کرکتر داخل بازیه شما حتی ۱ کلمه حرف نمیزنه !!؟؟ و هر کاتسین ۲۰ الی ۴۰ ثانیست !! خیالتون راحت . منی که این حرف رو میزنم تمامی داستان های بازی و فکت ها و رمان هاشو کامل دنبال کردم و خوندم . داستان بازی هم که همچین چیزیه : عصر اژدها به پایان میرسه جهان با شعله ی آتش به تاریکی فرو بره و فرشته ها و غول ها سرگردون باشن و… اصن یعنی چی ؟؟؟ خوب این میشه بیش از حد تخیلی بودن و غیر منطقی بودن داستان . کلی سوال هم در آخر سر بی جواب میمونه . باز سکیرو یه مقدار داستانش قابل فهم تره . ( توجه کنید من اصلا منظورم محیط بازی نیست !! اتفاقا گرافیک و دنیای این بازی ها به شدت چشم نواز و گرافیک های هنری شاهکاری دارن )

    عزیزان قبل از این هم که دیسلایک بدید ، دقت داشته باشید نه فقط من . بلکه خیلی از کمپانی های بازی سازی و طراحان گیم و حتی منتقد ها به این موضوع اشاره کردن .

    در آخر هم : من نگفتم الدن رینگ یا سری سولز گیم های بدی هستن . فقط یه انتقاد کاملا منطقی و بدون تعصب رو از استوری بازی بیان کردم . همونطور که گفتم گیم پلی بازی و گرافیک های هنری این بازی ها یه سبک متفاوت و شاهکار تو دنیای ویدیو گیم هستن .

    پ.ن : کارنامه خودم از این سری گیم ها : https://steamcommunity.com/id/jahangard/
    .

    Elden Ring : 171h time play (Avhivment 42/42)
    Sekiro : 67h time play (Achivment 34/34)
    Dark souls 3 : 209h time play ( Achivment 38/43)
    Dark souls 2 : 84h time play ( Achivment 22/38)
    Dark souls 1 : 37h time play (Achivment 21/41)

    محمد حسین کریمی
  • از نظر من نسخه های قبلی این بازی بسیار فوقالعاده بودن و منو خیلی سرگرم کردن نسخه جدیدش باید خیلی تغییر کرده باشه واقعا بازی خفنیه😍😍

Dark Souls 4 می‌تواند بازگشتی هیجان‌انگیز به فرم باشد