سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا

سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند

حسن شکیبایی
۱۶:۴۵ ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا

مدت‌هاست که شاهد مقایسه دو سری Tomb Raider و Uncharted با یکدیگر هستیم؛ طرفداران پر و پا قرص هر مجموعه، دیگری را به کپی‌برداری از المان‌های عنوان مورد علاقه خود متهم می‌کنند و به صحبت در مورد برتری یکی از دو شخصیت‌ لارا کرافت (Lara Croft) و نیتن دریک (Nathan Drake) می‌پردازند. در موارد بسیار نادری سازندگان به صحبت در این مورد می‌پردازند. حال به تازگی استودیو کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) در صحبت‌هایی از تفاوت‌های این دو سری گفته است.

اخیر ریچ بریگز (Rich Briggs)، مدیر ارشد استودیو کریستال داینامیکس، مصاحبه‌ای با وب‌سایت Vnturebeat داشته است که در آن به صحبت در مورد احساس خود نسبت به لارا کرافت و اینکه چه چیزی باعث تمایز او از مجموعه ساخته شده توسط ناتی داگ (Naughty Dog) می‌شود، پرداخته است. او اعلام کرد که آن‌‌ها احترام زیادی برای دستاورد‌های کسب شده توسط Uncharted قائل هستند اما لارا کسی است که این سبک را تعریف می‌کند.

یکی از چیز‌هایی که باعث تمایز لارا می‌شود، بخشی مربوط به انگیزه او و بخشی دیگر مربوط به آن ترکیب منحصر به فرد از مهارت‌ها است که در مورد آن صحبت کرده‌ام. ما سعی می‌کنیم تا همه چیز را از دوربین سبک اکشن و بقا ببینیم. ما به آن به عنوان یک اثر سینماتیک در سبک اکشن و بقا نگاه می‌کنیم. البته مقبره‌ها نیز یک وجه تمایز بزرگ هستند و همان‌طور که پیداست ما از فیلم‌هایی نظیر Raiders of the Lost Ark برای ساخت آن‎‌ها الهام گرفته‌ایم. ما احترام بسیاری برای سری Uncharted قائل هستیم. آن‌‌ها عناوینی هستند که ما عاشق تجربه‌شان هستیم. من فکر می‌کنم که لارا به نوعی تعریف‌کننده‌ این ترکیب منحصر به فرد از یک باستان‌شناس با استعداد است که با داشتن آن سرعت بالای بازی، مبارزات مبتنی بر حرکات سریع و توانایی او برای از بین بردن محدودیت‌ها، جایی که بسیاری از مردم هنگام رسیدن به آن توقف می‌کنند، از نظر من او را به شخصیتی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

در سال ۲۰۱۳ شاهد ساخت یک ریبوت بر سری Tomb Raider بودیم. از آن زمان این بحث مطرح است که کدام عنوان از دیگری کپی برداری می‌کند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، هر دو بازی در موارد بسیاری به یکدیگر شباهت دارند؛ پس منصفانه است که بگوییم هر دو سری ایده‌هایی از یکدیگر به امانت گرفته‌اند و این موضوع تنها مختص به یکی از آن‌ها نیست.

عنوان Shadow of the Tomb Raider هم‌اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این بازی به مطالعه نقد و بررسی انجام شده توسط تیم تحریریه گیمفا از آن بپردازید. همچنین می‌توانید برای پیگیری سایر اخبار مربوطه نیز می‌توانید به این آدرس مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • gow dmc ps4 گفت:

    یبار قبلا نگفته بودن؟؟ 😐 😐

  • Hala madrid گفت:

    “ما احترام زیادی برای سری آنچارتد قائل هستیم”خود سازنده های tomb raider علاوه بر اینکه رقیبه با ناتی داگ ولی احترام هم میزارن به رقیبشون.اون وقت اینجا آنچارتد فن ها و tomb raider فن ها میپرن به جون هم :-/ منم خودم آنچارتد فن هستم و آنچارتد برای من بعد از تلو بهترین بازی عمرمه و نیتن دریک هم بعد از جوئل بهترین کارکتر عمرم هستش ولی با این حال سعی میکنم برای بالا بردن آنچارتد توم رایدر و بقیه بازی هارو نکوبم.بشینین بازی کنین لذت ببرین دنیا دو روزه ارزش این همه جنگ و دعوا رو ندازه 😉

  • mahdi.r گفت:

    باشه اصن شما کپی نکردین از رو آنچارتد ملتم کورن فقط بیخیال ناتی داگ شین
    معلومه حرسشون گرفته که بعد از دوسال نتونستن یه بازی نصف آنچارتد ۴ بدن

    Boy Gamer
  • shadin گفت:

    میبینم Shadow of the Tomb Raider بازتاب چندان مثبتی در نظر و دیدگاه منتقدانش نداشته . انتقادهای منو یادتونه ؟ حالا ایمان آوُردین ؟ وقتی یه چیزیُ میگم بی خودی جبهه گیری نکنید . :beatup:

  • Dr.Gamer گفت:

    یه چیزی که بنظر من باید توی تومب ریدر یه مقدار متعادل بشه اینه که لارا بیشتر اوقات یک تنه میره و کل دشمنا رو میکشه و با توجه به اینکه یه شخصیت مونث با ظاهر عادی هست این یک مقداری دور از ذهن بنظر میاد باز توی انچارتد نیتن بیشتر اوقات یک شخصیت همراه داره که کمکش میکنه و شخصیت مذکر هست و قطعا توانایی فیزیکی بیشتری داره هر چند اون هم با واقعیت مقداری فاصله داره ولی باز باورپذیر تر هست تا اینکه یه شخصیت مونث با ظاهر لارا بره و یک تنه کل افراد یک جزیره رو درو کنه و به هدفش برسه 😛

    • kiya_rb گفت:

      ببین باید زاویه دیدتو عوض کنی ، تو فرض کن آنجلینا جولی با یه لباسِ کمی تا حدودی برهنه میاد سمتت ، تو دلت میاد بهش شلیک کنی ؟
      این جوری میشه که یه جزیره آدم می میرن . (اینم بگم که آنجلینا جولی بازیگر سری فیلمای لارا کرافت اونو مثال زدم که ملموس تر شه قضیه )

  • STAR1 گفت:

    قطعا از بازی Uncharted پرطرفدار تره, از فروش بیشترش میشه اینو فهمید.

  • JJSTYLE36 گفت:

    ما احترام زیادی برای uncharted قائل هستیم
    اونقدر که سعی میکنیم با تمام توان بکوبیمش و سعی کنیم براش شایعات دروغ پخش کنیم و بگیم بازیش درمقابل ما هیچی نیس

  • marilyn گفت:

    دوستان لطفا این بحث رو تموم کنید تومب رایدر بازی شاخی هست که رقیب آنچارتد هست و من خودم کلی با آنچارتد بخصوص لاست لیگسی حال کردم اما عمرن روزای خوش بازی کردن تومب رایدر یادم بره و تومب رایدر همیشه حس و حال بهتری واسم داشته از ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ با tomb raider

  • ساز مخالف گفت:

    اصلا احتیاجی ب گفتن نیست همه میدونن ک tomb raider همیشه لذت بخش تر از uncharted هستش

    Boy Gamer
  • Blackwolf گفت:

    اصلا مقایسه این دوتا مشکل شرعی داره زمین تا آسمونه تفاوت کیفیت هست

  • Cell گفت:

    راستش نظرم اینه آخه چرا باید یه عنوان پاپ کورنی مثل Shadow of the Tomb Raider رو با عنوانی بزرگ و به یاد ماندنی
    Uncharted 4 a thief’s end مقایسه بشه :yes:
    uncharted 4 a thief’s end
    عنوانی که حرف های زیادی در زمینه ماجراجویی ،گیم پلی ، گرافیک ، داستانی ، کاراکتر ،صداگذاری ، شخصیت پردازی داره ،مخصوصا کارگردانی :yes:
    Nathan Drake
    Elena Fisher
    Victor Sullivan
    Samuel Drake
    کاراکترهایی هستن که همیشه به یاد گیمر میمونن آیا tomb raider هم به یاد موندنی میشه

    واقعا وقتی سکانس اول بازی که sam تیر میخوره و Nathan گریه می‌کنه و همجا براش تیره و تار میشه من اشک تو چشمام جمع شد
    البته صحنه های زیبای زیادی در بازی هست که واقعا هنوز لذت بخشه
    :yes:
    به نظرم تا به الان Uncharted 4 یکی از بهترین و به یاد موندنی ترین عنوان نسل ۸ هست
    من به شخصه کاراکتر Sam Drake رو خیلی دوست دارم با صدای troy baker که واقعا زیبا و پخته هست اصلا از زمانی که وارد نسخه چهارم شد Sam این عنوان یه سرو گردن از سریهای قبل بالاتر رفت :yes:

    • Hala madrid گفت:

      کامنت زیبایی درباره uncharted 4 نوشتید دوست عزیز فقط لطف کنید قبلش یه خطر اسپویل بزنید شاید یکی بازی نکرده باشه و این کامنت شما رو بخونه و لذت بازی ازش گرفته شه

      • Cell گفت:

        Aradkeshvari@
        من واقعا عذر خواهی میکنم و اشتباه از من بود خودم هم به شخصه اصلا دوست ندارم خط داستانی لو بره حتی اگه بازی ماله ۱۰ سال پیش باشه
        Uncharted 4 اونقدر لحظه های زیبا و به یاد ماندنی داره که این اسپویل بالا یک صدوم اون هست :yes: امیدوارم به زودی اون رو تجربه کنید :yes:

  • armin2100 گفت:

    این آه و ناله کردن لارا واقعا دیگه رو اعصابه!
    با هر پرش ناله میکنه،با هر تیری که میخوره ناله میکنه،از زیر آب میاد بیرون ناله میکنه،البته خودتون میدونین منظورم از ناله دقیقا چه صداییه :-/
    وقتی این چیزا رو میبینم احساس میکنم کارکتر اصلی آدم ضعیفیه درحالی میبینیم همه فن حریفه!خب این تناقض خیلی بزرگیه،دقیقا مثله این میمونه یه بچه سوسول بشه گند لاته محله!
    بعد ازون طرف لباسایی که میپوشه آدم فکر میکنه…. 😐 در حالی که به نظرم سرد مزاج ترین کارکتر زنیه که تا به حال تو عمرم دیدم
    ولی از اینا گذشته واقعا بازیه قشنگیه،جزو بهترین بازیهای عمرمه

  • arian 76 گفت:

    انچارتد خیلی بهتره
    انچارتد فقط نسخه ی چهارش ضعیف بود ( اونم از نظر بنده نه منتقدا)
    ولی هیچکدوم از قسمت های توم ریدر بدرد نمیخورن

    Boy Gamer
  • pc and ps4 گفت:

    فرقشون اینه:
    تومب ریدر یه بازی معمولی که به بازی های بزرگ تیکه میاندازه
    امچارتد ۴ ابر شاهکار

  • nmtaker گفت:

    علی جان (ali.sony) خدایی کریتوسو نمیشه جزو ۳ شخصیت برتر کرد همینطور که هممون میدونیم کریتوس همیشه دنبال انتقام بوده عقده اش از خدایان و واقعا نمیشه از همچین شخصیت دیوونه ای ادم خوشش بیاد البته حرف دیوونه شد جوکر جای خود دارد البته هرکس نظر خودشو داره اگه نظر منو بخوای من بیشتر شخصیتایی مثل دانته رو ترجیح میدم :yes: :yes:

    • Emad-Martian گفت:

      برای درک کریتوس اساطیر یونانی باید عمیقتر به این شخصیت نگاه کرد.
      اگه کسی از کریتوس خوشش نمیاد پس چرا هر نسخه (شماره۱،۲،۳) بیشتر از ۴ میلیون فروخت؟
      کریتوس یک شخصیت مخالف اصول اجتماعیه. این بخاطر اینه که ارباب خودش بهش خیانت و از اعتمادش سواستفاده کرد. بعد از اون خدایان هم بجای اینکه کمکش کنن، ازش سواستفاده کردن و این وضعیت رو بدتر کرد.
      کریتوس بهترین و جذاب ترین شخصیت صنعت بازیه که نظیر اون پیدا نمیشه.
      حالا همه شخصیت های مرد که نباید جنتلمن باشن یا الکی خوشحال باشن، جک بگن و شوخی کنن.
      _
      قبلا این نظر رو نوشتم الان کپی پیست میکنم. شاید کمک کنه.

      _

      یک نگاه به کریتوس سه گانه اصلی اساطیر یونان:

      کریتوس یه جنگجوی بیرحم و سرسخت بود
      که هدفش یک چیز بود:
      انتقام از کسانی که برای اون رنج و بدبختی آوردن.
      کریتوس خشن و مخالف اصول اجتماعی بود. بیرحمانه جنگجوها، هیولاها، خدایان و حتی بیگناهان زیادی رو کشته بود. کریتوس مَردی بود که همسر و بچه خودش رو در کمال خونسردی کشته بود. فقط به فکر خودش بود و هیچ احترامی به اونایی که پایین تر از خودش بودن نمی گذاشت.
      ولی چی باعث متمایز بودن اون نسبت به بقیه شخصیت های غیر اجتماعی میشه؟
      اون بی ریاست و ترحم هم داره.
      همچنین او به بقیه دروغ نمیگه تا به اون چیزی که میخواد برسه.
      شخصیت کریتوس غم انگیز بود.
      در قسمت اول بازی با اون احساس همدلی میکردیم. یه مَرد که خانواده خودش رو از دست داده بود و غرق در گناه به قتل رسوندنشون بود. در آخر هم وقتی انتقامش رو از خدای جنگ و ارباب قبلی خودش گرفت (کسی که کریتوس رو تبدیل به جنگجویی کرده بود که هیچ چیز جلو دارش نیست) باهاش همدردی میکردیم. این سری بازی میتونست همونجا تموم بشه ولی طرفدارها کریتوس رو دوست داشتن و ما یه دنباله داشتیم که در اون کریتوس خدای جنگ میشه. ولی نشانه هایی از شورش در بین خدایان المپ نشون داده شد. کریتوس به ارتش اسپارتانش دستور داد تا هر چند تا شهر یونانی که میشه رو نابود کنن تا شاید اینطوری بتونه گذشته دردناکش رو فراموش کنه. در حالی که این رو نشون نمیداد، من باور دارم که به افرادش اهمیت میداد. بخصوص اینکه خودش از اونا سرباز ساخته بود. این اونجایی که یکی از آخرین سربازهای اسپارتان خودش رو بصورت اتفاقی میکشه و بعدش برای کاری که کرده بود از خودش پشیمانی نشون میده، مشهوده. این یک مثال از دلسوز و بی ریا بودن کریتوس بود.
      میتونست ازشون سو استفاده کنه درست مثل کاری که خدایان با اون کردن اما کریتوس خودش رو مثل خدایان پایین نیاورد. عقیده کریتوس این بود که سربازهاش قوی باشن و به اینکه اسپارتان هستن افتخار کنن. صاف و ساده. و کارش رو در انگیزه دادن بهشون خیلی خوب انجام داد.
      یکی دیگه از نمونه های بی ریایی و دلسوز بودن کریتوس زمانی بود که تصمیم گرفت از پاندورا محافظت کنه. با وجود اینکه پدرش رو کشته بود، وظیفه نجات و محافظت از پاندورا رو بعهده گرفت. به آخرین خواسته ی هفاستوس که حفاظت از دخترش بود، احترام گذاشت. اگرچه هفاستوس سعی کرد کریتوس رو بکشه، ولی خواسته ی خدای آهنگر در حال مرگ رو قبول کرد. فکر میکنی آدمی با سرگذشتی از اختلالات شخصیتی مخالف اصول اجتماعی به خواسته ی یه نفر مثل این که میخواست یواشکی بهش حمله کنه احترام میذاره؟ این خیلی در مورد کریتوس میگه. میشه گفت که میفهمه چون خودش یه زمانی پدر بوده.

      این باعث میشه آدم به فکر فرو بره که آدمایی با شخصیت مخالف اصول اجتماعی بخشی از انسانیت خود رو درون خودشون حبس کردن. میدونم این یه بازیه ولی کریتوس نمونه بزرگی از آدمیه با سرگذشتی از اختلالات شخصیتی مخالف اصول اجتماعی که میشه از ته دل بهش احترام گذاشت. کریتوس با وجود اینکه خشنه ولی هیچوقت به کسی از پشت خنجر نمیزنه. اون میتونه وفادار باشه تا زمانی که اعتمادش رو نشکنید.

      که ختم میشه به این:
      آدما از اعتماد بقیه سواستفاده میکنن که مشکلات زیادی بوجود میاره بویژه در بین جوان ها. آدمای سو استفاده گر و پرنیرنگ زیادی وجود داره که فقط به فکر خودشونن. همه یاد نگرفتن که چطوری با این دست آدمها رفتار کنن. یا اینکه فکر کنن آدمای قابل اعتماد وجود نداره. در پایان میشه گفت که شخصیتی مثل کریتوس قابل درک میشه.
      سه گانه اساطیر یونانی خدای جنگ و کریتوس یک چیز مهم رو به مردم یاد میده که باید یادمون بمونه: اعتماد یک نفر رو بشکن و امکان داره آتشی راه بیندازی که نتونی جلوی اون رو بگیری.

  • Farshidmc گفت:

    دو بازی قوی
    فرق عمده این دو سری
    همکاری نیتن زیاده ولی لارا تک نفره
    جهان بازی ها انچارتد چپتری هست ولی TR خیلی باز هست
    تو اکشن ماجراجویی تنها بازی های موجود هستن
    پس لذت ببرین و خوش بگذرونید

سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند - گیمفا