اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

  • کشتن غول ها و یافتن Unbreakable Patches

در اینجا و حالا که یک مسیر دسترسی سرع به بونفایر داریم و دیگر مشکلی نداریم، می توانیم با خیال راحت به سراغ کشتن دو غول گنده یک در cathedral برویم. اینها دوباره ظاهر نمی شوند و آیتم های خوبی را هم می توان از کنارشان جمع کرد. غولی که به شما وقتی در لبه بالایی هستید حمله می کتد هدف اول است. روی منطقه دایره ای شکل کف این بخش که یک حالت U شکل دارد حرکت کنید و بدون این که روی غول قفل کنید با او مبارزه کنید و با جاخالی حملاتش را رد نمایید. غول دوم به راحتی اولی نیست ولی اگر قدرت بدنی خوبی دارید می توانید به زیر پاهای او بروید و فقط اگر بتوانید درست از لگدهایش جاخالی دهید می توانید خیلی زود او را بکشید فقط یادتان باشد که اول slime هایی که اینجا ولو هستند را بکشید!!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

روی منطقه دایره ای شکل کف این بخش که یک حالت U شکل دارد حرکت کنید و بدون این که روی غول قفل کنید با او مبارزه کنید و با جاخالی حملاتش را رد نمایید.سپس می توانید Soul of a Nameless Soldier, یک Dung Pie, the Maiden set و یک Large Titanite Shard را بردارید.همچنین دو درب نیز بعد کشتن او قابل دسترس می شوند که وارد شوید و سلاح Saint Bident و یکی دوتا Homeward Bone را بردارید.

راه دیگر برای کشتن هر دو های این غول ها با تیر است. به حدی نزدیکشان شوید که تحریک شوند و بلند شوند و سپس خیلی زود برگردید عقب و با تیر به آنها بزنید و همین کار را تکرار کنید و این راه بهترین راه است و خود من هم با همین روش هر دوی این ها را کشتم، هر چند شاید کمی بیشتر طول بکشد. در اطراف غول اول می توانید Soul of a Nameless Soldier, یک Dung Pie, the Maiden set و یک Large Titanite Shard را بیابید. همچنین دو درب نیز بعد کشتن او قابل دسترس می شوند که وارد شوید و سلاح Saint Bident و یکی دوتا Homeward Bone را بردارید. نزدیک غول دوم هم Pale Tongue, Soul of an Unknown Traveler, the Drang set و یک Large Titanite Shard را خواهید یافت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

غول دوم به راحتی اولی نیست ولی اگر قدرت بدنی خوبی دارید می توانید به زیر پاهای او بروید و فقط اگر بتوانید درست از لگدهایش جاخالی دهید می توانید خیلی زود او را بکشید فقط یادتان باشد که اول slime هایی که اینجا ولو هستند را بکشید!! نزدیک غول دوم Pale Tongue, Soul of an Unknown Traveler, the Drang set و یک Large Titanite Shard را خواهید یافت.

در جهت عکس غول دوم یک دستگیره قرار دارد که می توانید آن را بکشید و سپس اگر از پله هایی که نزدیک غول دوم هستند بالا بروید به main altar دسترسی می یابید. منطقه باس این بخش، درست پشت این محراب اصلی است و این یک مسیر به منطقه باس است. همچنین چون شما چند پل را بالا آورده اید می توانید با اسانسور به یک بالکن که دو عدد Duel Charm دارد بروید. همچنین روی بالکن و در سمت انتهای آن خواهید توانست بعدا Unbreakable Patches را پیدا کنید و ست لباس های  Siegward را از او بگیرید.

  • از Cleansing Chapel به سمت Rosaria’s Bedchamber

حالا وقت رفتن به یک مسیر دیگر از همین منطقه است. تنها مسیری که در Cathedral of the Deep باقی مانده است تا بعد از آن به باس فایت برویم.

نکته: اگر هنوز Unbreakable Patches را ملاقات نکرده اید، مسیری که اکنون داریم توضیح می دهیم باعث می شود که او دیگر در این جا ظاهر نشود و برای نجات سیگوارد هم نیاز به دیدن او داریم. اما ناراحت نباشید چون شما می توانید در فایرلینک شراین هم Unbreakable Patches را ببینید و زره و لباس های سیگوارد را از او طلب کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

اینجا به روی  ستون های باریکی در بالاترین نقطه این ساختمان می روید که در زیرتان کل این ساختمان را می بینید و ارتفاع خیلی خیلی بالایی دارید. در اینجا زیاد جلو نروید و یک Cathedral Knight را که در دور تر می بینید با تیر بزنید تا به سمت شما حرکت کند و معمولا هم می افتد پایین! یک شوالیه لعنتی هم با تیرکمانی بزرگ در دورتر قرار دارد که خیلی باید مراقبش باشید.

از بونفایر Cleansing Chapel، از آسانسور بعد از درب دومی که راه میانبر را از آن باز کردیم استفاده کنید. دشمن تیرانداز را بکشید و سپس به بخشی که او بود بروید و مسیر باریک لبه این بخش را دنبال کنید. از نردبان بالا بروید و کشیش را بکشید تا Deep Ring را بگیرید. همیشه مراقب بخش پایین هم باشید زیرا تیراندازانی که هستند می توانند از فاصله هایی که واقعا تعجب آور است هم به شما شلیک کنند. اگر قابلیت تیراندازی خوبی دارید می توانید از اینجا راه را برای خودتان باز کنید. دنبال یک پنجره در سقف زیرین خود بگردید و آن را دنبال کنید تا به یک منطقه صاف و بزرگ برسید. یک دشمن قد بلند اینجاست که تبر دارد و در یک بخش کوچک پنهان است که باید او را بکشید. از اینجا غلت بزنید روی سقف و از لبه سمت چپ آن زیر را نگاه کنید تا یک assassin که منتظرتان است را ببینید و دخلش را بیاورید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

ر سمت راست یک اساسین مشغول گشت زنی روی این بخش های باریک است و یک شوالیه دیگر هم پشت او قرار دارد. اگر شانس بیاورید او هم می افتد پایین و شما می توانید به بخش راست این ستون ها بروید و Blessed Gem را بردارید.

از سقف بگذرید و به راست بپیچید مسیر طولانی را ادامه دهید و مواظب سمت راستتان باشید که یک اساسین دیگر در کمین است و یک دشمن قد بلند دیگر هم کمی دورتر قرار دارد. ورودی که سمت چپتان می بینید را بی خیال شوید و سمت راستتان دو عدد سقف دیگر می بینید. در ادامه مسیر این بخش طولانی دو عدد اساسین دیگر هم خواهند بود که باید آن ها را بکشید. در کف بخشی که سقف دوم قرار دارد هم یک Arbalest وجود دارد. داریم به آخر این مسیر طولانی نزدیک می شویم و نزدیک های آخر آن، یک اساسین دیگر را بکشید و Pale Tongue را بردارید. حالا برگردید و بروید عقب و به ورودی بروید که قبلا از آن رد شدیم و می بینید که اینجا به روی ستون های باریکی در بالاترین نقطه این ساختمان می روید که در زیرتان کل این ساختمان را می بینید و ارتفاع خیلی خیلی بالایی دارید. در اینجا زیاد جلو نروید و یک Cathedral Knight را که در دور تر می بینید با تیر بزنید تا به سمت شما حرکت کند و معمولا هم می افتد پایین! یک شوالیه لعنتی هم با تیرکمانی بزرگ در دورتر قرار دارد که خیلی باید مراقبش باشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

از پله ها بالا رفته و آنجا چندین maggot man دیگر که از سقف می افتند را بکشید و حواستان به بالا باشد و البته حواستان به mage آنها که در گوشه ورودی این بخش مخفی شده است نیز باشد و او را بکشید.

در سمت راست یک اساسین مشغول گشت زنی روی این بخش های باریک است و یک شوالیه دیگر هم پشت او قرار دارد. اگر شانس بیاورید او هم می افتد پایین و شما می توانید به بخش راست این ستون ها بروید و Blessed Gem را بردارید. خب حالا اگر دشمنان را کشتید و آیتم را هم برداشتید، هدفمان رسیدن به یک بالکن کوچک، دقیقا در بخش مخالف و روبروی جایی است که وارد این منطقه ستون های روی سقف شدیم. نزدیک ان بروید و از روی ستون ها غلت بزنید تا روی آن بیافتید و سپس یک بخش دیگر پایین بپرید تا روی منطقه امن بیافتید. سریعا بدوید و خود را به منطقه دیگر برسانید و مراقب جادوهای maggot man mage نیز باشید و سریعا به او رسیده و وی را بکشید. حالا برگردید و پشت سرتان تک تک maggot man هایی که ظاهر می شوند را بکشید. اینجا دستگیره را بکشید تا یک پل دیگر به بالکن کناری باز شود ولی فعلا آنجا نروید. از پله ها بالا رفته و آنجا چندین maggot man دیگر که از سقف می افتند را بکشید و حواستان به بالا باشد و البته حواستان به mage آنها که در گوشه ورودی این بخش مخفی شده است نیز باشد و او را بکشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

 در جلوی محراب اصلی دو عدد کشیش در حال گشت زنی هستند و یک Cathedral Knight وسط ایستاده است و یکی دیگر روی صندلی نشسته است و دو کشیش دیگر هم در محراب هستند. منطقه باس دقیقا پشت این محراب است و می توانید کلا بدوید و اینها را بی خیال شوید تا خون و ایتم های سلامتیتان را کم نکنند و یک راست به سراغ باس بروید. از بونفایر Rosaria تا اینجا مسیر خیلی کوتاه است و به راحتی می توانید اگر شکست خوردید دوباره سریعا برگردید. فقط یک نکته خیلی مهم را توجه داشته باشید و آن هم این که قبل از نبرد با باس حتما بروید و اول سیگوارد را از چاه نجات دهید تا داستانش ادامه یابد.

آخرین آنها Red Sign Soapstone را می اندازد که می توانید با آن بازیبازان دیگر را دعوت کنید که شما را به عنوان یک red phantom مهاجم به دنیایشان احضار کنند. دربی که اینجاست را باز کنید و داخل اتاق Rosaria’s Bedchamber bonfire را روشن نمایید. جلوتر Rosaria را روی یک تخت می بینید. جلوی او بروید ولی یکی دو قدم عقب تر باید بایستید تا بتوانید با او صحبت کنید و درخواست نمایید تا عضو محفل Rosaria’s Fingers شوید. این فرقه PvP، یک مزیت خاص دارد که به شما اجازه می دهد ظاهر خود را عوض کنید و کل امتیازات لول آپتان را از اول بچینید و شخصیت خود را دوباره ارتقا دهید. اما قبل از جوین شدن به این فرقه خوب فکر کنید زیرا خط ماموریتی یک شخصیت را برای همیشه می بندد. بهتر است اطلاعات کامل شخصیت Rosaria را برایتان قرار دهم تا کاملا اطلاعات کسب کنید و احتمالا با خواندن این ها، عضو این فرقه شدن را برای آخر بازی می گذارید که کار بهتری هم هست.

maxresdefault

منطقه ای که دقیقا بعد از آن به اتاق Rosaria, Mother of Rebirth می رسید.

Rosaria, Mother of Rebirt یکی از شخصیت های حاضر در عنوان دارک سولز ۳ است که به مانند دیگر شخصیت های این عنوان و کلا این سری، عجیب و مرموز است. وی کلا صحبت نمی کند یا بهتر است بگویم زمانی که چیزی به شما می گوید نیز صدایی از او نمی شنوید. در ابتدا بد نیست تا یکی دو مورد از اطلاعات کلی این شخصیت را برای شما عزیزان بیان کنیم:

  • Rosaria, Mother of Rebirt رهبر کاوننت Rosaria’s Fingers است که یکی از کاوننت های تهاجمی در بازی Dark Souls 3 محسوب می شود.
  • برای پیشروی در کاوننت Rosaria’s Fingers نیاز به آیتم Pale Tongue دارید که باید آن را به Rosaria, Mother of Rebirt تقدیم کنید.
  • با صحبت با Rosaria, Mother of Rebirt می توانید تمام امتیازات ارتقای خود را که تاکنون برای بخش های مختلف شخصیتتان هزینه کرده اید از اول بچینید.
  • با صحبت با Rosaria, Mother of Rebirt می توانید ظاهر شخصیت خود را تغییر دهید.
  • هر بار هزینه کردن امتیازات ارتقا یا تغییر دادن ظاهر خود نزد Rosaria, Mother of Rebirt یک “rebirth” یا تولد دوباره محسوب می شود و شما تنها ۵ بار می توانید در هر بازی دوباره متولد شوید. هر بار تولد دوباره نیاز به یک Pale Tongue دارد.
  • در طول rebirth شما نمی توانید جنسیت خود را عوض کنید.
  • در طول rebirth شما نمی توانید نام شخصیت خود را تغییر دهید.
  • اگر شما ۵ بار دوباره متولد شده باشید و از Rosaria, Mother of Rebirt درخواست دوباره متلود شدن کنید، وی می گوید: “در این زندگی دیگر تولد دوباره مقدور نیست. اصرار ورزیدن به این امر تو را تبدیل به یک کرم بزرگ نیمه انسان (man-grub) می کند”. (مانند همان کرم های نیمه انسانی که قبل از ورود به اتاق وی باید آن ها را بکشید)
  • توجه: دادن حتی یک عدد Pale Tongue به Rosaria, Mother of Rebirt برای ارتقا در کاوننت او و یا تجهیز کردن حلقه مربوط به این کاوننت باعث می شود که sirris of the Sunless realms دشمن شما شود و خط داستانی وی قطع شود.
dark souls 3 guide npcs leonhard

قاتل Rosaria, Mother of Rebirth

محل قرارگیری Rosaria, Mother of Rebirt :

برای یافتن Rosaria, Mother of Rebirt به منطقه Cathedral of the Deep بروید و راه خود را تا رسیدن به آسانسور میان بر زننده که سمت چپ Cleansing Chapel ادامه دهید. به سمت بیرون بروید تا به لبه این منطقه برسید. از گوشه این بخش دور زده و از نردبان بالا بروید. به سمت حفره ای در روی دیوار بروید که در سمت مقابل اتاق قرار دارد و از آنجا به پایین بر روی سقف کاشی کاری شده محافظ Cathedral بپرید. به بالاترین بخش این محافظ بروید و از اولین ورودی سمت راست محافظ وارد Cathedral شوید. اکنون در بالاترین نقطه Cathedral هستید. از روی کمان های سنگی که در آنجا قرار دارند و از روی آنها به سمت مقابل جایی که وارد شدید بروید. در زیر یک پلتفرم سنگی می بینید. بر روی آن بپرید و دوباره نیز به پایین بپرید در منطقه ای که گاردریل در جلوی آن قرار دارد. دیوار سمت راست این بخش را ادامه دهید و از ورودی باریک لای حفاظ های شکسته شده درب آهنی اتاق، وارد آنجا شوید تا بونفایر این بخش و کمی جلوتر Rosaria, Mother of Rebirt را ببینید که بر روی تختی نشسته است. البته در راه رسیدن به اتاق باید مراقب کرم های بزرگ نیمه انسان (man-grub) پر تعدادی که از سقف می افتند نیز باشید و یا آن ها را بکشید و یا فرار کرده و وارد اتاق شوید زیر آنها نمی توانند وارد شوند.

dark souls 3 vet tips rosaria re spec 1 600x338

با صحبت با Rosaria, Mother of Rebirt می توانید تمام امتیازات ارتقای خود را که تاکنون برای بخش های مختلف شخصیتتان هزینه کرده اید از اول بچینید و یا ظاهر شخصیت خود را تغییر دهید البته تا ۵ بار.

خط داستانی و ماموریت Rosaria, Mother of Rebirt:

  1. خط ماموریت Rosaria, Mother of Rebirt کاملا مرتبط با خط ماموریت Ringfinger Leonhard است که قبلا برای شما توضیح داده ایم. خط ماموریت Ringfinger Leonhard را ادامه دهید تا وی به اتاق Rosaria, Mother of Rebirt بیاید. سپس دفعه بعدی که بازی را ریلود و این منطقه را بارگزاری مجدد کنید مشاهده می کنید که Rosaria, Mother of Rebirt توسط Ringfinger Leonhard کشته شده است و یک black eye orb نیز بر جای مانده و خبری هم از Ringfinger Leonhard نیست. البته تخت Rosaria, Mother of Rebirt هنوز هم برای تقدیم کردن Pale Tongue یا تولد دوباره در اختیار شماست.
  2. از آیتم black eye orb در بالای اتاقی که باس Aldrich را در آن شکست دادید، استفاده کنید تا به دنیای Ringfinger Leonhard حمله کنید. از یکی از اسانسورهای سمت چپ و راست انتهای اتاق استفاده کنید تا به منطقه ای تحت نام Gwynevere’s quarters برسید و در اینجا باید با Ringfinger Leonhard مبارزه کنید. او را شکست داده و Rosaria’s Soul را از او بگیرید.
  3. شما می توانید انتخاب کنید که با روح او Transposition کنید و یک معجزه خاص به دست آورید و یا آن را به خود Rosaria, Mother of Rebirt بدهید و او را زنده کنید. وقتی روح را به وی بازگردانید و او را زنده کنید، بونفایر اتاق غیر قابل استفاده می شود. باید یک عدد man-grub که در اتاق است را بکشید تا مجددا بونفایر قابل استفاده گردد.
rosaria e1475010942485

نمی توانید به طور دائمی Rosaria, Mother of Rebirt را بکشید و همچنین با کشتن موقتی وی نیز روح او را به دست نمی آورید. وی می میرد ولی بار بعدی که به آن جا بیایید زنده است! ناسلامتی مادر تولد است!

نکاتی دیگر در مورد Rosaria, Mother of Rebirt: 

  • به نظر می رسد که Rosaria, Mother of Rebirt ارتباطی با Princess Gwynevere از بازی Dark Souls 1 دارد. هر دوی آن ها در تخت خود هستند، کاوننتی با نام خود دارند و همچنین روح Rosaria, Mother of Rebirt به شما یکی از معجزات Gwynevere را می دهد.
  • کاوننت Rosaria’s Fingers به نظر می رسد که شبیه به کاوننت Chaos Servant در بازی Dark Souls 1 است. هر دو رهبر این کاوننت ها (Rosaira/The Fair Lady) توسط موجوداتی به صورت انسان دورگه حفاظت می شوند (Man-Grub\Egg-Carrier) و هر دو کاوننت، شخصیت هایی را پیرو خود دارند  (Longfingers\Chaos Servants) که به دنیاهای دیگر حمله می کنند تا مردم را بکشند و آیتم هایی را از آنها بگیرند (Pale Tongue\Humanity) تا آن را تقدیم به ارباب کاوننت خود کنند. همچنین Kirk عضوی از کاوننت در هر دو بازی است.
  • بازیباز نمی تواند به طور دائمی Rosaria, Mother of Rebirt را بکشد و همچنین با کشتن موقتی وی نیز روح او را به دست نمی آورد. وی می میرد ولی بار بعدی که بازیباز به آن جا بیاید زنده است.
  • شخصیت هایی که مرتبط با کاوننت Rosaria’s Fingers هستند شامل Ringfinger Leonhard, Longfinger Kirk, Yellowfinger Heysel و Creighton the Wanderer (طبق گفته sirris of the Sunless realms) می باشند.
  • وقتی بازیباز Yellowfinger Heysel را شکست می دهد و یک Pale Tongue به Rosaria تقدیم می کند، بعد از آن می تواند Yellowfinger Heysel را به عنوان یک فانتوم سفید نزدیک بونفایر Keep Ruins احضار کند.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

این باس در واقع نبرد با تعداد خیلی زیادی کشیش در طرح ها رنگ ها و سازهای مختلف است!! آنها ضعیف هستند و خیلی هم کند ضربه می زنند ولی به جایش خیلی خیلی زود دوباره ظاهر می شوند و تمام هم نمی شوند. شما باید فقط کشیشی را که یک گلوله قرمز واضح دارد را بزنید تا خون باس کم شود. وقتی او را بزنید گلوله به یکی دیگر منتقل می شود و باز باید بروید سراغ او.

ادامه راهنما:

وقتی آماده ادامه دادن بودید برگردید و از آن پلی که قبل تر بالا آوردیم رد شوید و از اینجا یک soul را برداریدو مسیر را که کاملا امن است ادامه دهید تا به درب های بزرگ و اصلی cathedral برسید و آنها را باز نمایید تا یک میانبر هم به بونفایر بار شود. نزدیک درب یک دستگیره هست که البته باید از آن طرف اسانسور فعالش کنید و از اینجا کاری نمی توانید بکنید. پس در اینجا خونتان را پر کنید و اگر ایتم یا جادویی برای افتادن از ارتفاع دارید بزنید و بپرید پایین تا بتوانید از پایین این آسانسور را فعال نمایید. در بخش chapel که جلوتر می بینید و به محراب اصلی و باس می رسد، دو عدد کشیش در حال گشت زنی هستند و یک Cathedral Knight وسط ایستاده است و یکی دیگر روی صندلی نشسته است و دو کشیش دیگر هم در محراب هستند. منطقه باس دقیقا پشت این محراب است و می توانید کلا بدوید و اینها را بی خیال شوید تا خون و ایتم های سلامتیتان را کم نکنند و یک راست به سراغ باس بروید. از بونفایر Rosaria تا اینجا مسیر خیلی کوتاه است و به راحتی می توانید اگر شکست خوردید دوباره سریعا برگردید. فقط یک نکته خیلی مهم را توجه داشته باشید و آن هم این که قبل از نبرد با باس حتما بروید و اول سیگوارد را از چاه نجات دهید تا داستانش ادامه یابد. اگر مشکلی در اطلاعات این شخصیت دارید بخش مربوز به وی را بخوانید تا بفهمید چطور باید زره وی را بگیرید (البته در متن هم گفتم که می توانید هم در همین جا و هم در فایرلینک شراین زره او را از پچس بگیرید). وقتی آماده بودید به منطقه باس اینجا بروید تا نبرد با Deacons of the Deep را شروع کنیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

اصلا فکر از دور زدن و سلاح های thrust مثل نیزه و rapier که دامنه برخورد کمی دارند نباشید زیرا اصلا به درد نمی خورد و اینقدر این کشیش ها دور هم فشرده جمع می شوند که اصلا به آن اصل کاری نمی رسد. بهترین کار این است که از سلاح هایی با دامنه اثر بالا و wide slashing و یا جادوهایی با دامنه اثر گسترده استفاده نمایید. دور این گروه هی بچرخید تا آنها هم به صورت طبیعی جابجا شوند و به سمت شما کشیده شوند و قتی که می بینید دور آن کشیش اصلی مقداری خالی تر می شود سریع به سمتش بروید و چندین ضربه بزنید و سریع دور شوید قبل از این که همه دور شما را بگیرند. 

  • شکست دادن Deacons of the Deep

قبل از ورود به منطقه این باس می توانید اگر خواستید کمک احضار نمایید اما در این صورت لااقل دو کشیش آخر را بهتر است بکشید تا دنبالتان نیایند. بسته به نوع شخصیتتان این باس می تواند خیلی خیلی اسان باشد. این باس در واقع نبرد با تعداد خیلی زیادی کشیش در طرح ها رنگ ها و سازهای مختلف است!! آنها ضعیف هستند و خیلی هم کند ضربه می زنند ولی به جایش خیلی خیلی زود دوباره ظاهر می شوند و تمام هم نمی شوند. شما باید فقط کشیشی را که یک گلوله قرمز واضح دارد را بزنید تا خون باس کم شود. وقتی او را بزنید گلوله به یکی دیگر منتقل می شود و باز باید بروید سراغ او. اصلا فکر از دور زدن و سلاح های thrust مثل نیزه و rapier که دامنه برخورد کمی دارند نباشید زیرا اصلا به درد نمی خورد و اینقدر این کشیش ها دور هم فشرده جمع می شوند که اصلا به آن اصل کاری نمی رسد. بهترین کار این است که از سلاح هایی با دامنه اثر بالا و wide slashing و یا جادوهایی با دامنه اثر گسترده استفاده نمایید. دور این گروه هی بچرخید تا آنها هم به صورت طبیعی جابجا شوند و به سمت شما کشیده شوند و قتی که می بینید دور آن کشیش اصلی مقداری خالی تر می شود سریع به سمتش بروید و چندین ضربه بزنید و سریع دور شوید قبل از این که همه دور شما را بگیرند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

در فاز دوم نبرد کشیش ها مقداری هجومی تر می شوند و سریع تر حمله می کنند و از آن مهم تر ۴ عدد کشیش ویژه دیگر هم ظاهر می شوند که بزرگتر هستند و ردای آبی دارند. اینها یک اسپل نفرین به سمت شما می فرستند که تقریبا کل اتاق را می گیرد و اگر بگذارید کامل شود و آن را بزنند قطعا خواهید مرد و مرگتان حتمی است. اگر فقط یکی از این ۴ تا را بکشید اسپل قطع می شود ولی خب دوباره ظاهر می شوند.

در فاز دوم نبرد کشیش ها مقداری هجومی تر می شوند و سریع تر حمله می کنند و از آن مهم تر ۴ عدد کشیش ویژه دیگر هم ظاهر می شوند که بزرگتر هستند و ردای آبی دارند. اینها یک اسپل نفرین به سمت شما می فرستند که تقریبا کل اتاق را می گیرد و اگر بگذارید کامل شود و آن را بزنند قطعا خواهید مرد و مرگتان حتمی است. اگر فقط یکی از این ۴ تا را بکشید اسپل قطع می شود ولی خب دوباره ظاهر می شوند. اگر قدرت و آسیب ضربه خوبی داشته باشید مبارزه آسان است و زیاد طول نمی کشد و واقعا فکر می کنم که این نبرد را به جز بار اول که از نفرین کشنده اطلاع نداشتم و کشته شدم، همیشه در دفعات دیگر با تنها چند بار ضربه این باس را شکست داده ام. فقط حواستان باشد که مدام یکی از آن ۴ تا کشیش خاص را هم بکشید. همینطور ادامه دهید تا باس خط سلامتی اش تمام شده و کشته شود. مبارزه با این باس به صورت دو نفره خیلی خیلی آسان تر می شود.  بعد از نبرد، Soul of the Deacons of the Deep و the Small Doll را می گیرید که به عنوان کلیدی برای رفتن به منطقه بعدی عمل می کند. اگر بعدا دوباره اینجا برگردید یا اصلا به راحتی در بونفایرش استراحت کنید می توانید ست لباس Archdeacon’s set را هم از روی یک جسد بردارید. حالا برگردید به فایرلینک شراین و با Anri of Astora صحبت کنید تا بفهمید حالا باید کجا بروید. باید به بونفایر ابیس واچرز برویم و راهی که آنجا باز شده بود را برویم که البته در قسمت بعدی راهنما توضیح خواهم داد. هر کاری دارید اعم از لول زدن و خرید و فروش و ازتقا و.. در فایرلینک شراین انجام دهید تا قسمت بعدی به Catacombs of Carthus برویم.

درقسمت بعدی مسیر پیشروی در Catacombs of Carthus را شرح خواهم داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • با وجود اینکه دو بار این بازی رو تجربه کردم بازم از خواندن این مقاله صرف نظر نمی کنم، ممنون بابت این مقاله سعید جان

  • یک عذرخواهی هم به کاربرای عزیز و دوستای گلم بدهکارم که در پست گاد او وار واقعا ترکوندید و این قدر نظرات بی نظیر و زیبا و پر از مهر و لطف گذاشتید که واقعا از خوندشون شرمنده شدم ولی معذرت میخوام که به دلایل مشغله نتونستم به نظراتتون پاسخ بدم و کلا در این یکی دو هفته اخیر در دو ۳ پست راهنما و نقد گاد نتونستم به نظرات شما دوستای عزیزم پاسخ بدم که بابتش واقعا عذر میخوام و به بزرگی خودتون ببخشید. انشالله دوباره در خدمتتون هستم و نظراتتون رو حتما جواب میدم در پست ها. یک دنیا ممنون از همگی به خاطر کلی نظر بی نظیر در پست گاد او وار. خوشحالم رضایت داشتید از بررسی این بازی شاهکار.

  • Farzin moradi گفت:

    مثل همیشه عالی سعید اقا عالی عکس گابریلم که گذاشتین پروفایلتون کاش یه روز کستوانیای ۳ هم میومد ای خدا 😥

  • Mehdi Nita گفت:

    واقعا خسته نباشین سعید جان بابت این همه زحمت بی وقفه…………
    دل کندن از این عنوان واقعا سخته ……………..
    قسمت بعدی (Catacombs of Carthus ) یکی از سخت ترین مسیر هاست
    ما کماکان منتظر خوندن مقاله های بی نظیرت هستیم :yes: :yes: :yes:

  • MS GAMER گفت:

    با تشکر از آقا سعید گل واقعا عالیه این سبک مقالات من که فعلا گیر دراگون ایج هستم بعدشم ایشالا میرم واسه پلات بلادبورن البته آقا سعید یه چند وقتی حسابی درگیر nioh شدم خواستم پلاتش کنم و تو تروفی آخر موندم لامصب خیلی وقت میخواد

    • درود بر محمد عزیز و گل. خیلی ممنونم از شما محمد جان که همیشه حمایت و لطفت شامل حال ما بوده و انگیزه میدی به بنده.
      درگیر چه بازی هم هستی. واقعا معرکه اس. بله نی اوه واقعا معرکه اس محمد جان. اصلا بازی فوق العاده ایه این نی اوه. محمد جان از من اگر می شنوی هرگز خودتو درگیر پلات نکن اگر میبینی که خیلی غیر منطقیه درخواست هایی که سازنده ها دارن در پلات. چون گاهی غیر منطقی که چه عرض کنم واقعا مسخره اس تروفی ها و بیشتر از لذت عذاب هستن. اینجوری خودت رو گیر یه بازی ننداز به نظر من. البته اختیار دست شماست و هر کس طوری دوست داره.

  • mehrdadPS گفت:

    سعید جان واقعا ممنون خیلی خوب بود
    واقعا deacons of the deep باس عجیبی بود و اگه خط داستانی رو خوب دنبال می کردی ۲ ، ۳ تا همراهم می تونستی با خودت تو این باس ببری و درست گفتی واقعا این باس فقط سلاح های قوی و بزرگ خوب توش جواب می ده و واقعا اگه stamina خوبی داشته باشی خیلی باس راحتیه

  • fbjg گفت:

    سعید جان دمت گرم دوباره یاد دارک سولز رو زنده کردی .
    چندین بار تموم کردن ولی هر بار چیزه تازه ای انگار در بازی وجود داشت که دوباره میرفتی سمتش .
    راستی راهنما کلا چقدر طول میکشه؟ چون تازه هنوز اوایل بازی هستی فکر کنم تا ۱۰۰ تا بری

  • MetallicA گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت آقای آقابابایی
    یه خواهش داشتم ازت سعیدجان،وقتی راهنمای این بازی تموم شد،هرچه سریع تر علاوه بر نسخه متنی، نسخه عکس دارشم آپلود کنید
    بعد چرا انقد طول کشید تا نسخه PDF بلاد عرضه بشه؟

  • alish360 گفت:

    سلام، ممنون از اقای اقابابایی بخاطر این پشتکار و ادامه ی این راهنمای بسیار کاربردی که لزومش تو اینجور بازی ها به زبان فارسی شدیدا احساس میشد، تشکر فراوان موفق و پیروز باشید همیشه.

    • سلام و عرض ادب خدمت شما علی جان. بسیار متشکرم از این محبت و حمایتتون. واقعا باعث افتخار بنده هست که استقبال می کنید از این مقالات. واقعا نوشتن اینا خیلی سخته و باور کنید به خاطر شما و این که فرق داشته باشیم با بقیه سایت ها و جزخبر و مقاله کار مفید دیگه ای هم بکنیم، اینا رو براتون می نویسم چون واقعا میدونم طرفدارای زیادی داره این سری و از اون گذشته خیلی ها دوست دارن بازی کنن ولی می ترسن در پیچیدگیش گم بشن و نتونن و این راهنمای فارسی برای چنین بازی های عطیمی خیلی مفیده و باعث میشه خیلی ها بتونن برن سراغش. انشالله که به کار بیاد. با لطف و حمایت و محبت شما هر روز بیشتر از قبل انگیزه دارم. یک دنیا ممنونم

  • Uncle Broom گفت:

    ببخشید بابت اسپم اکانتمو میفروشم ظرفیت ۱
    با بازیهای زیر هرکی خواست بیاد تلگرام Amir_RBP@
    God Of War 3 Remastered
    The Last Of Us Remastered
    Sleeping Dogs
    Middle-Earth:Shadow Of Mordor
    Lords Of The Fallen
    Thief
    Battlefield 4
    Resident Evil 6
    Killzone Shadowfall
    Game Of Thrones
    قیمت ۵۰ت

  • hossian گفت:

    با درود اقای اقا بابایی
    در مورد پست گاد که گذاشتید عالی بود و بالای ۲۰۰ پیام واسه شما گذاشتند همه هم سوالی
    خوده شما و تمام گیمرها ۳-۴ سالی صبر کردند تا بازی امد
    و این همه نظرات در زیر این بازی گذاشته شد و تمام نظرات بدون پاسخ ماند
    از شما خواهش مندیم که به نظرات دوستان احترام بگذارید و ج تک تکشون رو بدید ممنون میشم میخواد ۱ هفته هم زمان بگذرد
    ببخشید برای دارک سولز وقت زیاده همیشه ۱ سال دارید در مورد بوس های دارک سولز پست میگذارید
    اما برای گاد که این همه مخاطب دارد یک پست گذاشتید رفتید سراغ کارهای دیگه دیگه از گاد مهم تر اب دستتون بزارید زمین به نظرات گیمرا ج بدید
    در یک نظر یکی گفت شما بین گاد دارک سولز و و و کدوم میپسندید من خیلی دوست داشتم ج رو میدادید حالا به کسی بر نمیخوره بگید دارک سولز هر کسی هر دیدگاهی

  • سلام ببخشید میشه کمک کنید اون در که توanor londoهست چطور بازی میشه ؟
    و یه سوال دیگه اینکه دارک سولز ۳ از ۲ سخت تره یا اسون تر؟

  • @amin@ گفت:

    ممنونم از این که راهنمای این بازی رو میزارید من سولز باز نیستم ولی اینو که خوندم نشستم بازیش کردم و خوشبختانه گم نشدم ولی یک سوال که اگه میشه یکی جواب بده من اشتباهی آهنگر شراین رو کشتم حالا که میرم پیشش میگه من بردت نیستم راهی هست بشه این گند کاری رو تمیزش کرد.

  • derisi گفت:

    سلام جناب آقابابایی اول از صبر و شکیبایی و شیوایی قلم شما در تهیه سری مقالات کمال تشکر را دارم باعث شد بعد از دو سال برگردیم سولز بازی کنیم .ولی یک مشکل دارم چند جادو و پرومنسی با اینکه موجود هستند در spells قابل انتخاب نیستند از جمله bountiful sunligt .great chaos fire orb .chaos bed vestiges. vow of silence در صورتیکه شما لطف کرده یا بازیبازان محترم راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

  • سلام خسته نباشید
    ببخشید Unbreakable Patches کجاست دقیقا هرچی میگردم پیداش نمیکنم واسه زره siegward ؟؟

  • rider گفت:

    سلام
    ببخشید سورسری من خوب کار نمیکنه تاثیر زیادی رو باس نداره کفاره ۱۶ جادو ۱۸

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش نوزدهم - گیمفا