FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها)

یوسف قربانی
۱۴:۱۰ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

در قسمت اول مقاله مشکلاتی که از زمان انتشار، در بخش PVP بازی Elden Ring حضور داشتند را مرور کردیم و در مقاله امروز، قصد داریم مشکلاتی را مرور کنیم که تغییرات و به‌روزرسانی‌های مختلف در بازی به وجود آوردند!

Seppuku (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۳

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

حرکت Seppuku سلاح شما را به خون آغشته می‌کند و در نتیجه، باعث می‌شود حملات شما میزان فوق‌العاده‌ای آسیب Bleed وارد کنند. Bleed در الدن رینگ همواره بسیار قدرتمند بوده و هست، اما صرفا قدرت زیاد، چیزی نیست که باعث می‌شد قابلیت Seppuko به تجربه PVP آسیب بزند. مواردی که در قسمت اول مقاله درباره گرفتن دو سلاح هم‌نوع در هر دست، اعمال بسیار سریع Status Effectها و قدرت فوق‌العاده حملات پرشی گفته شد را به یاد دارید؟ قابلیت Seppuko باعث می‌شد که در صورت دریافت ضربه توسط بازیکنانی که دو سلاح در دست دارند، شما به احتمال قطع به یقین و تنها با یک حمله آن‌ها Bleed شوید! توجه داشته باشید که در صورت دریافت چنین ضربه‌ای، شما فقط آسیب Bleed را دریافت نمی‌کنید و ضربه سلاح نیز آسیب جداگانه خود را وارد می‌کند. به‌صورت خلاصه، اگر شما یک ضربه L1 و علی‌الخصوص L1 پرشی از بازیکنی دریافت می‌کردید که از قابلیت Seppuko استفاده کرده، شما نابود می‌شدید! چیزی که کار را بدتر می‌کرد، مشکل Phantom Hit است که بار دیگر، در قسمت اول مقاله درباره آن صحبت شد و ترکیب آن با Bleed شدن تقریبا قطعی که Seppuko داشت، باعث می‌شد جنگیدن با بازیکنانی که از این قابلیت استفاده می‌کنند عذاب‌آور باشد.

حمله در حال نشستن سلاح‌های Colossal Sword (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۳

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

حمله R1 در حال نشستن سلاح‌های Colossal Sword نه‌تنها بسیار سریع بود، بلکه هم به نوار سلامتی و هم به Poise بازیکنان، آسیب عالی وارد می‌کرد. این حمله آن‌قدر قدرتمند و کاربردی بود که بسیاری از بازیکنان کل سبک بازی خود را حول آن شکل می‌دادند فقط به‌ خاطر این یک حرکت، از سلاح‌های Colossal Sword استفاده می‌کردند! داشتن یک حمله سریع برای سلاح‌های کندی مثل Colossal Swordها، ایده بدی نیست، اما نسبت آسیب به سرعت این حرکت، چیزی بود که باعث نامتعادل بودن حمله R1 در حال نشستن این سلاح‌ها می‌شد.

Chain Casting (گلیچ)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۳

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

اصطلاح Chain Casting به یک گلیچ در بازی اشاره می‌کند که باعث می‌شد در صورت استفاده از دو جادو خاص به‌صورت پشت سر هم، بخشی عظیمی از انیمیشن اجرای جادوی دومی رد و در نتیجه، آن جادو بسیار سریع‌تر از چیزی که باید، اجرا شود! چنین چیزی برای بسیاری از جادوهای موجود در بازی جواب می‌داد و در اکثر مواقع، چندان بد نبود و باعث ایجاد استراتژی‌های جالبی برای چینش و نحوه استفاده از جادوها می‌شد؛ اما در چند مورد، استفاده از دو جادو خاص به‌صورت پشت سر هم، نتایج وحشتناکی به همراه داشت و اتفاقا، آن چند مثال خاص، بیشترین حضور Chain Casting در بخش PVP را شکل می‌دادند! برای مثال، اگر بلافاصله بعد از استفاده از O’ Flame، از جادوهای Black Blade و یا Theodorix’s Magma استفاده می‌کردید، این دو جادو که بسیار کند و قدرتمند هستند، به‌صورت تقریبا آنی اجرا می‌شدند!

Frenzied Burst (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۳

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

با استفاده از جادوی Frenzied Burst یک گلوله دارای دوربرد فوق‌العاده و با آسیب Madness شلیک می‌کنید. مشکل این جادو در بخش PVP، این بود که میزان آسیب Madness وارده توسط این حرکت به شکل باونکردنی زیاد بود و اصابت Frenzied Burst به بازیکنی، به‌صورت یک‌‌‌‌ضرب نوار Madness او را پر می‌کرد! به هنگام پر شدن Madness، نه‌تنها مقداری از نوار سلامتی و نوار جادوی شما خالی می‌شود، بلکه برای مدتی نمی‌توانید حرکت کنید و احتیاجی به گفتن نیست که چرا در بخش PVP، چنین چیزی بسیار خطرناک است. بار دیگر، Phantom Hit مورد دیگری است که چنین چیزی را بدتر می‌کرد و باعث می‌شد که حتی اگر توانستید از این جادو جاخالی دهید نیز، نوار Madness شما پُر و تاثیر منفی این Status Effect، بر روی شما اعمال شود. از آنجا که دوربرد این جادو بسیار زیاد است، بسیاری از مواقع پیش می‌آمد که در زمان جنگیدن با چند بازیکن، یکی از آن‌ها فقط از دور و با اسپم کردن Frenzied Burst در مبارزه شرکت می‌کرد و با انجام چنین کاری به راحتی نتیجه می‌گرفت! چونکه اگر این جادو حتی یک بار هم بگیرد، شما بی‌حرکت می‌شوید و حسابی در دردسر خواهید افتاد! با توجه به آنچه که درباره Phantom Hit در قسمت اول مقاله گفته شد، غلت زدن راه مناسبی برای کنار آمدن با این جادو نبود، چونکه حتی در صورت جاخالی دادن نیز، ممکن بود نوار Madness شما پر شود‌. بهترین راه برای کنار آمدن با جادوی Frenzied Burst، دویدن به سمت چپ یا راست، در حین قرار داشتن در مقابل بازیکنی بود که این جادو را شلیک می‌کرد و با انجام صحیح این کار، این جادو از کنار شما رد می‌شد.

Stars of Ruin (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۳

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

جادوی Stars of Ruin چندین گلوله جادویی و تعقیب‌کننده به سمت هدف شلیک می‌کند و دلیل مشکل‌ساز بودن آن ساده بود: اگر شما به قدری از این جادو دور نبودید که این گلوله‌ها نتوانند به شما برسند، و یا پشت یک مانع پنهان نمی‌شدید، نمی‌شد از برخورد این جادو به خود اجتناب کنید! حتی اگر در زمان استفاده از Stars of Ruin به‌صورت بی‌وقفه و به جهات مختلف غلت می‌زدید نیز، تعدادی از گلوله‌های شلیک شده توسط این جادو به شما برخورد می‌کردند! با غلت زدن بی‌وقفه، می‌شد از دریافت بخش عظیمی از آسیب این جادو اجتناب کرد، اما در هر حال بخشی از آن به شما برخورد می‌کرد. به‌صورت ساده، استفاده از Stars of Ruin یعنی آسیب تضمین شده و می‌توانید تصور کنید که سر و کله زدن با چنین چیزی و در حالی حریف‌تان آن را اسپم می‌کند، چقدر مفرح است!

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

استفاده از Bloodhound’s Step و اسپم کردن آن، تنها راه برای جاخالی دادن کامل از آسیب Stars of Ruin بود و این یکی از مثال‌هایی است که نشان می‌دهد در برخی مواقع، نامتعادل بودن این حرکت به حفظ تعادل بازی و در متعادل‌سازی سایر حرکات غیرمتعادل، کمک می‌کرد!

Rivers of Blood (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۳

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

احتمالا این سلاح اولین چیزی بود که با خواندن تیتر مقاله به ذهن‌تان آمد! من نمی‌دانم چه چیزی می‌توانم درباره Rivers of Blood بگویم که قبلا گفته نشده! این سلاح با فرسنگ‌ها اختلاف نسبت به سایرین، بدنام‌ترین سلاح در تاریخ بازی‌های فرام‌سافتور محسوب می‌شود! چیزی که شاید به یاد نیاورید، این است حدودا در یک ماه ابتدایی عرضه الدن رینگ، Rivers of Blood نه‌تنها قوی نبود، بلکه جزو بدترین سلاح‌های بازی محسوب می‌شد! چونکه تا قبل از پچ ۱.۰۳ بازی، سلاح Rivers of Blood و بسیاری دیگر از سلاح‌های Arcane، دارای Scaling اشتباه بودند و به همین خاطر، میزان آسیب آن‌ها بسیار پایین بود؛ اما بعد از انتشار این پچ و با اصلاح این مشکل، Rivers of Blood یک شبه تبدیل به خراب‌ترین سلاح در کل بازی شد که همه بازیکنان از آن استفاده می‌کردند!

من نمی‌خواهم درباره چرایی نامتعادل بودن Rivers of Blood چیز زیادی بگویم؛ این موردی است که اگر تنها به مدت چند دقیقه با این سلاح کار کرده باشید، از آن آگاهی دارید؛ اما به صورت خلاصه، نسبتِ آسیب به سرعت و دوربرد حرکت L2 سلاح Rivers of Blood، در یک کلام احمقانه بود! اگر دلیل قدرتمند بودن بیش از حد این سلاح به همینجا خلاصه می‌شد نیز، این سلاح همچنان جزو قوی‌ترین‌ها در کل بازی بازی می‌بود، اما در کنار این موارد، این سلاح میزان فوق‌العاده‌ای آسیب Bleed نیز وارد می‌کرد که ترکیب آن با مشکل Phantom hit که قبل‌تر درباره آن صحبت شد، سر و کله زدن با این سلاح در بخش PVP را به یک کابوس تبدیل می‌کرد؛ همچنین، آسیب Poise حرکت L2 این سلاح به‌ هیچ وجه کم نبود و احتمال اینکه اصابت یک حمله Rivers of Blood شما را Stagger کند و در نتیجه، باعث شود برای مدتی نتوانید حرکت کنید و چند ضربه بعدی این سلاح را نیز دریافت کنید، بسیار زیاد بود.

سلاح Rivers of Blood آن‌قدر قوی و غیرمتعادل بود که می‌توانست ناتوان‌ترین بازیکن ممکن را نیز به یک ماشین کشتار تبدیل کند! تنها چیزی که برای استفاده از این سلاح لازم داشتید، یک دکمه L2 سالم و اسپم کردن بی‌وقفه آن بود! از آن سو، کوچکترین بی‌دقتی از سوی حریف شما و تنها جاخالی ندادن درست یک حمله، کافی بود تا نوار سلامتی او نابود شود!

Carian Retaliation (گلیچ)
پیدایش گلیچ: از پچ ۱.۰۳

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

رسیدیم به چیزی که به عقیده من، بدترین گلیچ در تاریخ PVP الدن رینگ محسوب می‌شود و هیچ چیز دیگری در این لیست وجود ندارد که به اندازه این گلیچ، این بخش از الدن رینگ را به گند کشیده باشد! Carian Retaliation یک قابلیت است که بر روی سپرها قرار می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد که با زمان‌بندی درست، حملات راه دور دشمنان را دفع کنید؛ در صورت انجام این کار، سه شمشیر جادویی در اطراف شخصیت شما ظاهر می‌شود که با نزدیک شدن به دشمنان، به‌صورت خودکار به سوی آن‌ها پرتاب شده و به‌ آن‌ها آسیب وارد می‌کنند. آسیب وارده توسط Carian Retaliation چندان زیاد نبود و این قابلیت، بیشتر از اینکه برای آسیب زدن باشد، راهی برای استفاده مفید از حملات راه دور دشمنان بود؛ تا اینکه پچ ۱.۰۳ منتشر شد و یک اشتباه در این به‌روزرسانی، باعث شد که میزان قدرت Carian Retaliation با افزایش لول سپر شما بیشتر شود، و وقتی که می‌گویم «بیشتر شود» منظورم ۱۰٪ یا ۲۰٪ یا ۳۰٪ نیست، منظور حتی دو برابر یا سه برابر هم نیست! میزان آسیب این حرکت آن‌قدر زیاد شد که حتی اگر شما در لول مکث بودید و بیشترین میزان سلامتی ممکن در بازی را داشتید، باز هم به‌صورت یک ضرب کشته می‌شدید! همچنین، شما می‌توانید با استفاده از آیتم‌هایی همچون Wraith Calling Bell، این قابلیت را هر موقع که خواستید و بدون نیاز به دفع حمله‌‌ای از سوی یک دشمن، فعال کنید! به عبارت دیگر، استفاده از Carian Retaliation، یک حرکت با قابلیت کشتن یک ضرب بازیکنان را در دسترس شما قرار می‌داد که هر موقع که می‌خواستید، می‌توانستید از آن استفاده کنید! اگر چنین چیزی به اندازه کافی خراب نیست، باید بگویم که کار حتی از این هم بدتر می‌شود! پچ ۱.۰۳ بازی، علاوه بر مشکلی که درباره افزایش ناخواسته قدرت این قابلیت گفته شد، یک باگ هم در رابطه با Carian Retaliation به بازی اضافه کرد که باعث می‌شد انیمیشن شلیک شدن این قابلیت، برای سایر بازیکنان در بخش PVP اجرا نشود و یا به عبارت دیگر، امکان دیدن این حمله و جاخالی دادن از آن برای سایر بازیکنان ممکن نباشد! اینکه اصابت Carian Retaliation از دیدگاه یک بازیکن در بخش PVP چگونه بود را، می‌توانید در اینجا مشاهده کنید؛ اگر هم صرفا می‌خواهید بدانید که آسیب این قابلیت در پچ ۱.۰۳ به چه شکل احمقانه‌ای زیاد بود، می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید.
به‌صورت خلاصه، Carian Retaliation یک حمله غیرقابل دیدن بود که به‌صورت یک ضرب می‌کشت و هر کسی که اراده می‌کرد، می‌توانست از آن استفاده کند!

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

استفاده از Silver Mirrorshield، یکی از راه‌های کنار آمدن با این گلیچ بود؛ این سپر ۸۹٪ از آسیب جادو (Magic) را جذب می‌کند و شما می‌توانستید با بالا گرفتن آن، به پیش بازیکنانی که از این گلیچ استفاده می‌کنند بروید و وقتی که به‌صورت ناگهانی، بخشی از نوار سلامتی شما کم شد، می‌دانستید که Carian Retaliation به سوی شما شلیک شده و سپس می‌توانستید به مبارزه بپردازید. البته، حتی با استفاده از سپری که ۸۹٪ از آسیب Carian Retaliation را جذب می‌کند نیز، حدود ۱۵٪ از نوار سلامتی خود را از دست می‌دادید؛ محاسبه اینکه آسیب واقعی حرکت چقدر بوده با شما!

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

حرکت Bloodhound’s Step برای کنار آمدن با این گلیچ هم کمک می‌کرد! کافی بود چند بار این حرکت را در نزدیک بازیکنی که از این گلیچ استفاده کرده انجام دهید و در حین انجام این کار، Carian Retaliation شلیک شده و رفته!

نامیرا شدن! (گلیچ)
پیدایش مشکل: نامشخص! این گلیچ احتمالا از زمان عرضه در بازی وجود داشته، اما اگر این‌طور بوده باشد، تا قبل از پچ ۱.۰۴ کسی موفق به کشف آن نشده بود.

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

این گلیچ به شما اجازه می‌داد تا نامیرا شوید! یک سپرِ بدون Ash of War در دست راست و یک شمشیر با قابلیت Carian Grandeur در دست چپ خود قرار دهید. برای انجام این گلیچ باید از یک Flask of Wondrous Physic خالی استفاده کنید و در حین اجرای انیمیشن انجام این کار، منو را باز، سلاح دست چپ خود را خارج، سپس منو را بسته و بلافاصله بعد از آن دکمه L2 را فشار دهید. در صورت انجام درست، شخصیت شما با استفاده از سپر خود از قابلیت Carian Grandeur استفاده می‌کند و سپس کاملا ثابت خواهد شد و شما دیگر نمی‌توانید او را حرکت دهید؛ حتی اگر دشمنان به شما حمله کنند و نوار سلامتی شما کاملا خالی شود نیز، شخصیت شما نخواهد مرد و تا ابد ثابت خواهد ایستاد!
سوالی که ممکن است پیش بیاید، این است که اگر هیچ‌کاری نمی‌توان با شخصیت انجام داد، فایده نامیرا شدن چیست؟ این کار برای AFK Farming که در قسمت اول مقاله درباره آن صحبت شد، کاربرد دارد و باعث می‌شود که بازیکنان بتوانند بدون نیاز به رفتن به بخش‌های غیرقابل دسترس محیط و بدون هیچگونه نگرانی بابت احتمال مردن، این کار را انجام دهند.

Wave of Gold (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۴

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

حرکت L2 سلاح Sacred Relic Sword موجی طلایی‌رنگ را روانه دشمنان می‌کند که علاوه بر در بر گرفتن محدوده‌ای بسیار عظیم، بیشترین میزان آسیب Holy توسط یک ضربه در کل بازی را دارد! اگرچه این حمله بسیار قدرتمند است، اما در بخش PVP چندان مشکل‌ساز نبود؛ چیزی که باعث شد این حرکت یک شبه، به یکی از مشکلات بزرگ بخش PVP تبدیل شود، پچ ۱.۰۴ بازی بود که بنا به دلیلی، سرعت اجرای این حمله را حدود دو برابر سریع‌تر کرد! افزایش حدودا دو برابری سرعت اجرای این حمله، باعث شد که ایستادن در فاصله‌ای دور و اسپم کردن حرکت L2 این سلاح، راهی بسیار ساده برای جنگیدن با سایر بازیکنان باشد که اگر با چند هم‌تیمی این کار را انجام می‌دادید، آسان‌تر هم می‌شد! شاید فکر کنید که با غلت زدن به داخل موج طلایی‌رنگ این حرکت، می‌توان از آن جاخالی داد، اما اگر این‌طور فکر می‌کنید، احتمالا تاکنون با این حرکت در بخش PVP سر و کله نزده‌اید! سرعت بالا، محدود دربرگیرنده عظیم و آسیب بسیار زیاد، تنها بخشی از مشکلات این حمله بودند، اما دلیل اصلی که باعث می‌شد این حرکت در بخش PVP مشکل‌ساز باشد، این است که هیت‌باکس (Hitbox) حمله L2 این سلاح خراب است و حدودا ۱/۵ متر جلوتر از موج‌ طلایی‌رنگ حرکت می‌کند! بدین معنا که شما نمی‌توانید با توجه به ظاهر موج طلایی‌رنگ، از این حمله جاخالی دهید و به جای پریدن به داخل این حرکت، باید حدودا ۱/۵ متر جلوتر از موج طلایی‌رنگ را در نظر بگیرید و به داخل آن نقطه بپرید! چیزی که اکثر بازیکنان متوجه آن نخواهند شد، اما اگر بتوانید متوجه آن شوید و حتی بر روی زمان‌بندی دقیق جاخالی دادن از آن نیز تسلط پیدا کنید، بعید است که بتوانید از چندین موج که به‌صورت پشت سر هم به سمت شما می‌آیند، با زمان‌بندی درست جاخالی دهید.

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

بار دیگر، Bloodhound’s Step برای کنار آمدن با این مشکل نیز، جزو معدود راه حل‌های موجود بود.

لگد (متعادل‌سازی بد)

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

سوال: فایده لگد (Kick) در بازی‌های فرام‌سافتور چیست؟ پاسخ: از لگد برای شکستن گارد دشمنان استفاده می‌شود.
برخلاف بازی‌های قبلی فرام‌سافتور، در الدن رینگ لگد حرکتی نیست که بتوانید به‌صورت آزادانه از آن استفاده کنید و در اینجا، لگد یک Ash of War است که باید آن را بر روی سلاح خود قرار دهید؛ حال شاید با خود فکر کنید که در ازای چنین چیزی، لگد در الدن رینگ آن‌قدر قدرتمند است که باعث می‌شود انتخاب این قابلیت به‌جای چندین Ash of War رنگ و وارنگ دیگر، ارزشش را داشته باشد، اما باید بگویم که این‌طور نیست! لگد در الدن رینگ به شکل رقت‌انگیزی ضعیف بود و این قابلیت حتی نمی‌توانست تنها وظیفه خود، یعنی شکستن گارد دشمنان را نیز به خوبی انجام دهد! اگر با بازیکنی مواجه شدید که از زیاد پشت سپر خود پنهان می‌شد، استفاده از لگد کمک چندانی به شما نمی‌کرد و برای شکستن گارد او، چندان موثر نبود. در کنار سایر مشکلاتی که تا اینجای مقاله دیده‌ایم، کاربردی نبودن یک قابلیت ایراد چندان بزرگی به نظر نمی‌رسد و شاید حضور لگد در این لیست، برای شما عجیب باشد؛ اما باید بگویم که دلیل حضور لگد در این لیست، صرفا ضعف این قابلیت به عنوان یک Ash of War نیست؛ چیزی که باعث می‌شود لگد در این لیست حضور داشته باشد، این است که ضعف این قابلیت در انجام تنها وظیفه خود، یعنی شکستن گارد دشمنان، باعث به وجود آمدن یک مشکل بسیار بزرگتر برای بخش PVP بازی شد!

Shield Poking (متعادل‌سازی بد)

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

بی‌فایدگی لگد و عدم وجود راهی موثر برای کنار آمدن با سپر بازیکنان، باعث به‌ وجود آمدن یکی از قوی‌ترین و در عین حال امن‌ترین سبک‌های مبارزه در الدن رینگ شد؛ سبک بازی که توسط بازیکنان Shield Poking نام گرفت و بسیار ساده بود: یک سلاح Thrust که قابلیت حمله در حین دفاع کردن دارد را در دست راست خود بگیرید و یک سپر بزرگ در دست چپ، سپس پشت سپر خود قایم شوید و به‌صورت هم‌زمان با سلاح دست راست حمله کنید! چنین سبک بازی بسیار ساده بود، اما هیچگونه راه موثری برای کنار آمدن با آن وجود نداشت، چونکه شما نمی‌توانستید برای شکستن گارد بازیکنان کار خاصی انجام دهید! احتیاجی به گفتن نیست، اما برای اجرای این سبک بازی، تقریبا همه بازیکنان از استوارترین سپر در بازی، یعنی Fingerprint Stone Shield استفاده می‌کردند که در آن زمان، در لول مکث ۹۰ عدد Guard Boost داشت و ضربه زدن به آن، همچون ناخن کشیدن روی دیوار بود!

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

استفاده از حرکات غیرقابل دفاعی همچون Inescapable Frenzy، Piercing Fang و impaling Thrust، یکی از رویکرد‌های رایج برای کنار آمدن با این بیلد بود، اما نتیجه گرفتن از چنین حملاتی، بیش از هر چیز دیگر نیازمند ناتوانی حریف شما بود و اکثر بازیکنان می‌توانستند این حرکات را به راحتی تشخیص دهند.

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

بهترین رویکرد برای کنار آمدن با Shield Poking، استفاده از سلاح Grave Scythe در کنار قابلیت Royal Knight’s Resolve بود. بدون ورود به جزئیات، این ترکیب باعث می‌شود که حتی در صورت دفع حملات، آسیبی نه‌چندان کم به نوار سلامتی حریف شما وارد شود و میزان بسیار زیادی از نوار استامینا (Stamina) او نیز کم شود. البته، حتی با وجود چنین رویکردی، شکستن کامل گارد همچنان آسان نبود، ولی آسیب وارده و میزان کاهش استامینا به قدر کافی زیاد بود که حریف را از لاک دفاعی در آورد و او را به انجام کارهای دیگری بجز دفاع کردن دائمی، وادار کند.

Inescapable Frenzy (گلیچ)
پیدایش مشکل: از پچ‌ ۱.۰۳ (بازگشت مشکل از پچ ۱.۰۴)

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

جادوی Inescapable Frenzy به شما اجازه می‌دهد تا با گرفتن یک بازیکن، به او آسیب سهمگینی وارد کنید. وجود یک گلیچ در پچ ۱.۰۳ باعث شد که قدرت این جادو به میزان آسیب Critical سلاح دست راست شما بستگی داشته باشد و هر چقدر مقدار Critical Damage سلاح دست راست شما بیشتر بود، قدرت Inescapable Frenzy نیز بیشتر می‌شد؛ بنابراین، اگر شما در دست راست خود سلاح Miséricorde که بیشترین آسیب Critical در کل بازی را دارد (۱۴۰)، قرار می‌دادید و سپس از جادوی Inescapable Frenzy استفاده می‌کردید، آسیب وارده به حریف‌تان دیگر صرفا سهمگین نبود، آسیب وارده آن‌قدر زیاد بود که او را درجا می‌کشت! فرام‌سافتور با پچ ۱.۰۴ این باگ را برطرف کرد، اما نه به صورت اساسی؛ چونکه تنها مدتی بعد از انتشار پچ ۱.۰۴، بازیکنان متوجه شدند که اگر سلاحی که از آن برای انجام Inescapable Frenzy استفاده می‌کنید را به‌ صورت دو دستی بگیرید، نه‌تنها میزان آسیب این جادو همچنان تحت تاثیر Critical Damage سلاح دست راست شما قرار می‌گیرد، بلکه اکنون اگر سلاح دست راست شما، دارای Status Effect باشد، جادوی Inecapable Frenzy آسیب آن Status Effect را نیز وارد می‌کند! به عبارت دیگر، باگ مربوط به این جادو بازگشت و این بار حتی از قبل هم قدرتمندتر بود!
انیمیشن اجرای Inescapable Frenzy بسیار کند است و در حین انجام آن، شما برای مدت‌زمان نسبتا زیادی آسیب‌پذیر هستید. با در نظر داشتن چنین چیزی، آسیب وحشتناک این جادو و به واسطه گلیچی که قدرت آن را به میزان Critical Damage سلاح دست راست شما مرتبط می‌کرد، چندان بد به نظر نمی‌آید، چونکه اجرای inescapable Frenzy همچنان سخت و ریسکی است؛ اما باید بگویم که وجود یک مشکل در پچ ۱.۰۷ (که کمی جلوتر به آن خواهیم رسید) باعث شد که بتوان چالش اجرای صحیح این حرکت را تا حد زیادی دور زد!

غلت زدن سریع‌تر از دویدن (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۶

پچ ۱.۰۶ الدن رینگ، یک تغییر در بازی ایجاد کرد که باعث می‌شد در صورت حمل کردن وزن بسیار کمی با خود، بتوانید با غلت زدن، مسافت بسیار بیشتری را نسبت به آنچه که قبلا ممکن بود، طی کنید. چنین چیزی خوب است و باعث می‌شود حتی در صورت توانایی حمل میزان زیادی تجهیزات نیز، پوشیدن زره‌های سبک کاملا بیهوده نباشد. مشکل چنین چیزی اما، این بود که این تغییر، باعث شد غلت زدن در این حالت و با داشتن میزان بسیار کمی از تجهیزات، حتی از دویدن هم سریع‌تر باشد! آز انجا که غلت زدن برای جاخالی دادن استفاده می‌شود و در حین انجام آن، شما برای مدت زیادی آسیب نمی‌بینید، اگر بازیکنی تصمیم می‌گرفت که تجهیزات بسیار کمی با خود حمل کند و شروع کند به غلت زدن بی‌وقفه و فرار کردن، شما نمی‌توانستید کار خاصی انجام دهید تا به او برسید!

Endure (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۷

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

با استفاده از قابلیت Endure، میزان مقاومت و Poise شما برای مدتی افزایش می‌یابد. این افزایش، بیشتر در Poise شما مشهود است و به هنگام استفاده از Endure و به ویژه در بخش PVP، برای مدتی کاملا استوار خواهید بود و تقریبا هیچ حمله‌ای نمی‌تواند شما را Stagger کند! قابلیت Endure از زمان عرضه بازی، همواره خوب بود، اما بعد از پچ ۱.۰۷ به شکل احمقانه‌ای قوی شد! چونکه بنا به دلیلی، فرام‌سافتور تصمیم گرفت با پچ ۱.۰۷ مدت‌زمان افزایش مقاومت و Poise که این قابلیت دارد را از ۲/۵ ثانیه، به ۵ ثانیه افزایش دهد! داشتن ۵ ثانیه مقاومت بیشتر و Poise تقریبا غیرقابل شکستن، بسیار بیشتر از چیزی که ممکن است فکر کنید زیاد است! این تغییر باعث شد که Endure دیگر صرفا یک حرکت موقعیتی نباشد، شما اکنون می‌توانستید از این قابلیت استفاده کنید و بعد از آن و بدون نگرانی از بابت شکستن پویز خود، هر کاری که می‌خواهید را انجام دهید! در حالی که حریف‌تان در حال ضربه زدن به شما است، با خیال راحت در چشمان او زل بزنید و جان بخورید، کندترین حملات و جادوها را با آسودگی خاطر و در فاصله نزدیک به رقیب‌تان انجام دهید، بدون نگرانی از بابت شکستن Poise حملات خود را اسپم کنید و… قابلیت Endure در نسخه ۱.۰۷ بازی واقعا قدرتمند بود و انجام تقریبا هر کاری را امن و آسان‌تر می‌کرد.
در کنار این موارد، یکی از تاثیرات منفی این تغییر مربوط به جادوی Inescapable Frenzy بود که بالاتر درباره آن صحبت شد و افزایش مدت‌زمان اثرگذاری Endure، باعث شد که اجرای صحیح این قابلیت بسیار آسان‌تر از قبل باشد و ریسک شکستن Poise و دریافت آسیب شدیدی که استفاده از Inescapable Frenzy به همراه داشت، تا حد زیادی از بین برود، و با توجه به آنچه که درباره Inescapable Frenzy گفته شد، می‌توانید تصور کنید که استفاده از این جادو در کنار Endure چقدر خطرناک بود.

تغییر مووسِت (گلیچ)
پیدایش مشکل: نامشخص!

به‌صورت خلاصه، با استفاده از یک سلاح که دارای یک Ash of War از نوع Stance است، استفاده کردن از این Ash of War، سپس باز کردن سریع منو و تغییر اسلحه در حین انجام این کار، می‌توان یک گلیچ اجرا کرد که باعث می‌شود بعد از انجام این کار و با نگه داشتن دکمه L2، شما انیمیشن حمله L2 سلاح Ghiza’s wheel را انجام دهد. اینکه چنین گلیچی چگونه و چرا رخ می‌دهد، بسیار پیچیده است، اما فهمیدن اینکه چرا چنین چیزی مشکل‌ساز است، این‌طور نیست و برای آن، فقط کافی است این ویدیو را تماشا کنید.
انجام چنین کاری و تسلط پیدا کردن بر روی زمان‌بندی درست اجرای آن آسان نیست، به همین خاطر، این گلیچ نسبت به سایر موارد ذکر شده در لیست، بسیار کمتر در بخش PVP دیده می‌شد؛ با این وجود، اگر حریف شما توانایی اجرای آن را داشت، این گلیچ آخرین چیزی بود که می‌دیدید!

Glintstone Pebble (متعادل‌سازی بد)
پیدایش مشکل: نامشخص!

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

قابلیت Glintstone Pebble یک گلوله جادویی کُند و با دوربرد بسیار کم شلیک می‌کند که بعد از استفاده از آن، می‌توانید با فشردن دکمه R2 یک حمله دنباله بزنید. اگر گلوله‌ این قابلیت به شما برخورد می‌کرد، باید خودتان را مرده می‌دانستید! چونکه آسیب Poise این گلوله آن‌قدر زیاد بود که بعید می‌دانم هیچ بازیکنی می‌توانست به آن برخورد کند و Stagger نشود؛ موردی که باعث می‌شد با برخورد گلوله اولیه به شما، حمله دنباله Glintstone Pebble به‌صورت تضمین‌شده به شما اصابت کند، و آسیب این حمله دنباله آن‌قدر زیاد بود که اگر شما را به‌صورت یک‌ ضرب نمی‌کشت، تنها مقدار بسیار ناچیزی از نوار سلامتی شما را باقی می‌گذاشت. شخصا آسیب Poise این قابلیت را مشکل‌ساز نمی‌دانم و همان‌طور که گفته شد، گلوله اولیه‌ای که توسط این قابلیت شلیک می‌شد کند بود و دوربرد بسیار کمی داشت. به نظر من، وجود یک حمله نه چندان قوی که بتواند Poise هر بازیکنی را بشکند، چیز خوبی است! مشکل این است که چنین حمله‌ای نباید به‌صورت یک ضرب بکشد!

تغییر انیمیشن حمله در حال نشستن (گلیچ)
پیدایش مشکل: از پچ ۱.۰۸

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

بنا به دلیلی، پچ ۱.۰۸ یک گلیچ به بازی اضافه کرد که تا قبل از آن در بازی وجود نداشت و انجام آن، بسیار ساده بود: یک Straight Sword یا Thrusting Sword در دست چپ خود قرار دهید و یک سلاح دلخواه در دست راست. اگر در حالت نشسته از حمله R1 استفاده کنید، سلاح دست راست شما، فارغ از اینکه چه چیزی باشد، انیمیشن انجام حمله نشسته سلاح دست چپ‌تان (Straight Sword یا Thrusting Sword) را انجام خواهد داد! اگر نمی‌توانید درک کنید که چنین چیزی چگونه می‌تواند مشکل‌ساز باشد، با انجام این گلیچ، کند‌ و قدرتی‌ترین سلاح‌ها می‌‌توانند با سرعت یک شمشیر معمولی حمله کنند، در حالی که میزان آسیب وارد توسط آن‌ها، همچنان در حد یک سلاح کند و قدرتی است!

استفاده از اسب در PVP (گلیچ)
پیدایش مشکل: نامشخص! (گلیچ برای اولین بار در پچ ۱.۱۰ کشف شد، اما با توجه به نحوه اجرا، احتمالا انجام آن از پچ ۱.۰۶ ممکن بوده)

وجود یک گلیچ باعث می‌شود که بتوانید در بخش PVP، سوار اسب شوید! ممکن است با خواندن جمله قبلی، مشکلات احتمالی همچون فرار کردن و عدم امکان رسیدن سایر بازیکنان به شما، به ذهن‌تان بیاید، اما اوضاع از چیزی که فکر می‌کنید خراب‌تر است و لازم نیست نگران همچین مشکلاتی باشید! چونکه اگر این گلیچ را اجرا کنید، نه‌تنها شخصیت شما برای سایر بازیکنان غیرقابل دیدن است، بلکه حتی اگر آن‌ها بدانند که کجا هستید نیز، ضربات آن‌ها به شما برخورد نمی‌کند! در واقع، با انجام این گلیچ، شما می‌توانید هر کاری که خواستید انجام دهید و حریف شما نمی‌تواند هیچ‌کاری برای جنگیدن با شما انجام دهد!


قسمت سوم و پایانی مقاله در آینده منتشر خواهد شد و در آن نگاهی به تغییراتی خواهیم انداخت که از زمان عرضه بازی تاکنون، در راستای بهبود بخش PVP انجام شد و خواهیم دید که فرام‌سافتور، چگونه توانست این بخش از الدن رینگ را از وضعیتی که در دو مقاله اخیر مشاهده کردید، نجات دهد!

FidoGhostامیرحسین رهنوردreza Assassin'sSoulPinocchio

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا
FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

FromSoftware و اصلاح مشکلات PVP در Elden Ring (قسمت دوم: به‌روزرسانی‌ها) - گیمفا