صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا

صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان

سعید شیخی‌پور
۱۶:۴۷ ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا

در روزهای گذشته، هرمن هالست راجع به چالش‌های ساخت Horizon Zero Dawn صحبت کرد. آن‌ها باید به استخدام توسعه دهندگان زیادی که در ساخت بازی‌های جهان‌باز تجربه داشتند می‌پرداختند.

شاید یکی از مهم‌ترین افرادی که استخدام شد، جان گونزالس، نویسنده ارشد بود؛ کسی که چنین مسئولیتی را در ابسیدین (Obsidian) برای Fallout: New Vegas و در وارنر بروس برای Middle-earth: Shadow of Mordor داشت. به‌طور کلی بازی‌های Killzone با وجود پس زمینه‌های عالی، از روایت داستان ناامید کننده‌ای رنج می‌بردند بنابراین اینکه نویسنده با تجربه‌ای مانند گونزالس برروی Horizon: Zero Dawn کار می‌کند خبر بزرگی است.

طی یک مصاحبه ویدیویی طولانی با سایت گیم‌اینفورمر، او توضیح داد که چرا نمی‌توانست برای ملحق شدن به گوریلا گیمز به‌منظور کار برروی این عنوان مقاومت کند:

اولین باری که گوریلا گیمز با من تماس گرفت، تابستان سال ۲۰۱۳ بود. من گفت‌وگویی با Mathijs De Jonge، کارگردان و لمبرت ولتبیرک مولر (Lambert Wolterbeek Muller)، تهیه کننده ارشد بازی داشتم. من از کاری که می‌خواستند انجام دهند شگفت‌زده شدم. قطعا فکر تازه‌ای بود و میزان جاه‌طلبی برای آنچه که قصد انجامش را داشتند هیجان‌انگیز بود. نمی‌توانستم مقاومت کنم.

این فرصتی برای خلق چیزی واقعا تازه بود. من احساس یک فرد فوق‌العاده خوش‌شانسی را با خلق یکی از دوست‌ داشتنی‌ترین IPهای تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی با Fallout و همچنین Lord of the Rings داشتم اما Horizon Zero Dawn قطعا چیز واقعا تازه‌ای است و فرصتی برای خلق چیزی جدید به‌همراه گروهی از توسعه‌دهندگان که از تصوراتشان فوق‌العاده هیجان‌زده شدند، بود.

فکر و طرح اساسی بازی راجع به جهان در آینده دور بوده که جمعیت آن شامل جانوران مکانیکی بزرگ می‌شود و انسان‌ها با وجود این جانوران عظیم، مانند انسان‌های اولیه یا همان حالت قبیله‌ای زندگی می‌کنند. من بلافاصله راجع به اینکه چنین جهانی به چه شکل است کنجکاو شدم بنابراین تصورات من از آنجا آغاز یافت. من احساس می‌کردم فقط به این دلیل دعوت شدم تا چنین حسی را برای خودم ایجاد کنم. واقعا می‌خواستم بفهمم که آن جهان چگونه به وجود آمد.

چندی پیش گونزالس در همین مصاحبه گفته بود بازی‌بازانی که دوست دارند تمام موارد عالی داستان و افسانه هاو روایات قومی را کشف کنند، از چیزی که برای‌شان آماده شده، شگفت‌زده و خوشحال می‌شوند:

برای افرادی که معتاد داستان هستند و دوست دارند تمام یادداشت‌های صوتی یا متنی در جهان بازی را جمع‌آوری کنند و می‌خواهند روایت بزرگی را در بازی داشته باشند، من فکر می‌کنم از چیزی که برای‌شان آماده کرده‌ایم واقعا شگفت‌زده و خوشحال خواهند شد.

در ابتدا قرار بود عنوان Horizon Zero Dawn سال ۲۰۱۶ عرضه شود اما مدتی قبل سازندگان آن را تا ۲۰۱۷ تاخیر زدند. در حال حاضر تاریخ انتشار این بازی برای ۲۸ فوریه (سه‌شنبه ۱۰ اسفند) به‌صورت انحصاری برروی پلی‌استیشن ۴ برنامه‌ریزی شده است.

Horizon: Zero Dawn یکی از عناوینی است که از قدرت بیشتر کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو استفاده خواهد کرد که جزئیات مربوط به آن را می‌توانید در این بخش مطالعه کنید. وَن بیک، کارگردان هنری بازی، می‌گوید تصاویر بازی کاملا ۴K نیست اما آنقدر به این رزولوشن نزدیک خواهد بود که چشم انسان نمی‌تواند تفاوت‌ها را تشخیص دهد.

علاوه بر این، گوریلا گیمز می‌گوید Horizon Zero Dawn چهار برابر پیچیده‌تر و بزرگ‌تر از تمام عناوین Killzone است و رسیدن به چنین جزئیاتی در یک عنوان جهان‌باز نقش‌آفرینی را دستاوردی بزرگ می‌خواند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا
صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

صحبت‌های اخیر نویسنده ارشد Horizon: Zero Dawn راجع به این عنوان - گیمفا