تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا
تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا
تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا
تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا

تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد

سرویس آنلاین نتفلیکس به دنبال آن است تا بازی‌های بسیار خوب و محبوبی را به فیلم و سریال تبدیل کند.

روند روبه‌افزایش تولید فیلم و سریال در نتفلیکس همچنان ادامه دارد و اقتباس‌های زیادی قرار است از بازی‌های ویدیویی ساخته شوند. نتفلیکس در زمینه ساخت آثار اقتباسی روند روبه‌رشدی دارد و در حال حاضر نیز حق ساخت فیلم و سریال بر اساس آی‌پی‌های مختلف را خریداری می‌کند. نتفلیکس علاوه بر اقتباس از بازی‌ها، به سراغ دنیای انیمه نیز رفته و ساخت چندین اقتباس لایو‌اکشن از انیمه‌های محبوب را در دستور کار خود قرار داده است.

با اینکه نتفلیکس هزینه زیادی را صرف خرید حق این آثار می‌کند اما استراتژی طولان ی‌مدت و خوبی را در پیش گرفته است. اکثر این بازی‌ها دارای طرفداران بسیار بزرگی هستند که مطمئنا علاقه‌مند به تماشای فیلم و سریالی بر اساس بازی محبوب‌شان هستند و همین باعث می‌شود تا خیل عظیمی از افراد به سمت نتفلیکس هجوم ببرند.

نتفلیکس با سریال انیمیشنی آرکین (Arcane) و کسلوانیا (Castlevania) توانست نمونه‌هایی از اقتباس‌های موفق از بازی‌ها را برای بیننده‌ها به نمایش بگذارد. در ادامه به معرفی تمام فیلم و سریال‌های اقتباسی از بازی‌ها می‌پردازیم که نتفلیکس در حال ساخت آن‌ها است.

سریال هورایزن: زیرو داون (Horizon: Zero Dawn)

سریال هورایزن زیرو داون horizon zero dawn

نتفلیکس اخیرا موفق شده حق ساخت سریالی بر اساس بازی پساآخرالزمانی و ماجراجویی «هورایزن: زیرو داون» را بدست بیاورد. این بازی برجسته داستان شخصی به نام الوی را دنبال می‌کند که رازهای یک تمدن قدیمی را آشکار می‌کند.

ساخت اثری لایو اکشن بر اساس این بازی کار آسانی نیست چراکه اتفاقات داستان آن در جهانی منحصربه‌فرد و متفاوت رخ می‌دهد که در آن، ربات‌هایی به شکل حیوان زمین را به تصرف درآورده‌اند. ساخت سریال «هورایزن» به تازگی اعلام شده و در حال حاضر نیز اطلاعات اندکی از آن در دسترس است.

فیلم بایوشاک (BioShock)

فیلم بایوشاک bioshock

توسعه فیلمی بر اساس بازی‌های «بایوشاک» برای سال‌ها است که در دستور کار قرار داشته اما پیشرفتی نکرده است. با این حال، نتفلیکس حق ساخت آن را خریداری کرده و سعی دارد تا دنیایی سینمایی حول این بازی‌ها شکل بدهد.

با توجه به جهان گسترده و غنی بازی‌های «بایوشاک» ساخت دنیایی سینمایی بر اساس آن می‌تواند حرکت بسیار موفقی باشد. البته باید توجه داشت که این کار بسیار جاه‌طلبانه خواهد بود و نیازمند تامل بسیار زیادی است و باید هزینه هنگفتی صرف ساخت آن شود.

انیمه تیکن: دودمان (Tekken: Bloodline)

انیمه تیکن دودمان tekken bloodline

انیمه «تیکن: دودمان» از جمله اقتباس‌هایی است که در سال جاری میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه می‌شود. این انیمه بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام است و اتفاقات آن بین بازی «تیکن ۲» و «تیکن ۳» جریان دارد. داستان این انیمه روی جین کازاما و رابطه وی با مادرش تمرکز دارد. با اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای پخش این انیمه تعیین نشده اما گزارش‌ها حاکی از پخش آن در سال ۲۰۲۲ میلادی هستند.

سریال انیمیشنی عصر اژدها: آمرزش (Dragon Age: Absolution)

سریال انیمیشنی عصر اژدها آمرزش dragon age absolution

این سریال انیمیشنی بر اساس مجموعه بازی‌های فانتزی‌ای به همین نام ساخته شده که در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش خواهد شد. اولین فصل از این سریال انیمیشنی شامل ۶ قسمت خواهد بود اما داستان آن از بازی‌ها و همچنین انیمه سینمایی عصر اژدها: ظهور جستجوگر (Dragon Age: Dawn of the Seeker) جدا است. اتفاقات سریال انیمیشنی «عصر اژدها» در مکانی متفاوت رخ خواهد داد و داستان کاراکترهای جدیدی را دنبال خواهد کرد.

سریال پوکمن (Pokémon)

سریال پوکمن pokémon

«پوکمن» یکی از بزرگترین فرنچایزها در سراسر جهان به شمار می‌رود که شامل بازی ویدیویی، مانگا، اسباب بازی و انیمه‌های سینمایی و سریالی است. حالا جو هندرسون (Joe Henderson) مدیر اجرایی سریال لوسیفر (Lucifer) در حال توسعه سریالی لایو اکشن بر اساس این فرنچایز است.

سریال لایو اکشن «پوکمن» هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و بنابراین هیچ تصویر یا تیزری از آن منتشر نشده که فضای سریال را برای ما نشان بدهد. هر چند، با توجه به موفقیت بسیار خوب فیلم سینمایی کاراگاه پیکاچو (Detective Pikachu) می‌توان به این سریال لایو اکشن نیز امیدوار بود. در حال حاضر اطلاعات زیادی از این پروژه سرویس نتفلیکس در دست نیست اما مطمئنا با توسعه بسیار خوب و دقیق، این سریال می‌تواند بسیار موفق باشد.

سریال رزیدنت ایول (Resident Evil)

سریال رزیدنت ایول resident evil

یکی از آثار اقتباسی از بازی‌ها که بیننده‌ها به زودی شاهد آن خواهند بود، سریال لایو اکشن «رزیدنت ایول» است که تمام هشت قسمت فصل ابتدایی آن در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۲۲ میلادی (پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱) روی سرویس نتفلیکس عرضه می‌شود. با توجه به تریلر منتشر شده برای این سریال، اتفاقات آن در دو بازه زمانی رخ می‌دهد.

در سال ۲۰۲۲ جید و بیلی وسکر به خانه‌شان در نیو راکن سیتی می‌روند و رازهای مخفی شهر را آشکار می‌کنند و دومین بازه زمانی نیز در سال ۲۰۳۶ میلادی جریان دارد که در آن، جید تلاش دارد تا از جهانی پر از زامبی‌ها جان سالم به در ببرد. تامارا اسمارت (Tamara Smart) و الا بالینسکا (Ella Balinska) نقش نسخه جوان و مسن‌تر جید را بازی خواهند کرد.

از جمله دیگر بازیگران سریال «رزیدنت ایول» سرویس نتفلیکس نیز می‌توان به لنس ردیک (Lance Reddick)، آدلین رودولف (Adeline Rudolph) و احد رازا میر (Ahad Raza Mir) اشاره کرد. نویسنده سریال سوپرنچرال (Supernatural) یعنی اندرو دراب (Andrew Drab) مدیر اجرایی این سریال است. سرویس نتفلیکس امیدوار است که این اثر لایو اکشن بتوانند همانند فیلم‌های »رزیدنت ایول« به موفقیت قابل توجهی در بین بینندگان دست پیدا کند.

سریال انیمیشنی سونیک پرایم (Sonic Prime)

سریال انیمیشنی سونیک پرایم sonic prime

موفقیت فیلم سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) و دنباله آن ثابت کرد که این بیگانه آبی رنگ مورد پسند بیننده‌ها است و حالا نتفلیکس سریالی انیمیشنی بر اساس آن به نام «سونیک پرایم» ساخته که به صورت انیمیشن سه بعدی و شامل ۲۴ قسمت خواهد بود. این سریال انیمیشنی بیشتر برای بینندگان جوان‌تر مناسب است.

دیون کریستین مک (Deven Christian Mack) صداپیشگی شخصیت سونیک را در این سریال انیمیشنی در دست دارد و برایان دروموند (Brian Drummond) نیز احتمالا صداپیشه شخصیت شادو خواهد بود. در حال حاضر تاریخ دقیقی برای پخش این سریال انیمیشنی مشخص نشده اما احتمالا در سال ۲۰۲۲ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه می‌شود.

سریال اساسینز کرید (Assassin’s Creed)

سریال اساسینز کرید assassin's Creed)

فیلم «اساسینز کرید» محصول سال ۲۰۱۶ میلادی با بازی مایکل فازبندر (Michael Fassbender) با شکست روبه‌رو شد اما سرویس نتفلیکس بر این باور است که اقتباسی سریالی بر اساس این بازی‌ها می‌تواند موفق باشد. از همین رو ساخت سریالی لایو اکشن بر اساس مجموعه بازی‌های «اساسینز کرید» را در دستور کار خود قرار داده است. نتفلیکس علاوه بر ساخت این سریال به دنبال ساخت چندین انیمیشن سینمایی و سریالی بر اساس این بازی‌ها نیز هست.

سازندگان این سریال باید از شکست فیلم درس بگیرند و بیشتر روی بازی‌ها تمرکز کنند و یکی از قوی‌ترین داستان‌های بازی‌ها را انتخاب کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به داستان اتزیو آئودیتوره (Ezio Auditore) یا ادوارد کنوی (Edward Kenway) اشاره کرد. جب استوارت (Jeb Stuart) نویسنده فیلم جان سخت (Die Hard) و فراری (The Fugitive) نویسنده و مدیر اجرایی سریال «اساسینز کرید» است.

فیلم فراتر از خیر و شر (Beyond Good And Evil)

فیلم فراتر از خیر و شر beyond good and evil

این فیلم جدید اقتباسی دیگری از بازی‌های یوبیسافت است که توسط سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته می‌شود. این فیلم بر اساس بازی اکشن و ماجراجویی‌ای محصول سال ۲۰۰۳ است که داستان یک گزارشگر به نام جید است که به دنبال آشکار کردن یک توطئه است.

ماهیت علمی-تخیلی بازی‌ها به معنای آن است که این فیلم ترکیبی از لایو اکشن و جلوه‌های کامپیوتری خواهد بود. کارگردانی فیلم در دستان راب لترمن (Rob Letterman) است که قبلا فیلم «کاراگاه پیکاچو» را ساخته است. در حال حاضر اطلاعات جدیدی از این پروژه منتشر نشده است.

انیمه سایبرپانک: اج‌رانرز (Cyberpunk: Edgerunners)

انیمه سایبرپانک اج‌رانرز cyberpunk edgerunners

 بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد و حالا نتفلیکس انیمه‌ای سریالی بر اساس آن تولید کرده است که در سال جاری میلادی پخش می‌شود. تولید بازی «سایبرپانک» با مشکلات بسیار زیادی همراه بود و با وجود انتظارات زیادی که از آن می‌رفت، نتوانست عملکرد خوبی از نظر منتقدان داشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که تولید این انیمه سریالی خوب پیش رفته و می‌تواند اثر قابل توجهی باشد.

انیمه سریالی «سایبرپانک: اج‌رانرز» شامل ۱۰ قسمت است و داستان بچه‌ای خیابانی به نام دیوید مارتینز را روایت می‌کند که به یک اج‌رانر تبدیل می‌شود. اتفاقات این انیمه نیز در همان شهر شب (Night City) رخ می‌دهد اما بر محوریت کاراکترهای جدیدی خواهد بود. این انیمه در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور ۱۴۰۱) روی نتفلیکس پخش می‌شود.

سریال انیمیشنی اسپلینتر سل (Splinter Cell)

سریالی انیمیشنی اسپلینتر سل splinter cell

«اسپلینتر سل» مجموعه بازی‌های اکشنی است که داستان سرباز سابق نیروی دریایی به نام سم فیشر را دنبال می‌کند. سرویس آنلاین نتفلیکس قرار است سریالی انیمیشنی بر اساس این بازی‌های جاسوسی و مهیج بسازد. این سریال دارای ۱۶ قسمت خواهد بود و ساخت آن را درک کولستاد (Derek Kolstad) برعهده دارد که بیشتر برای فرنچایز جان ویک (John Wick) شناخته می‌شود.

نتفلیکس به دنبال ساخت دو فصل از این سریال است اما منابع داستانی بسیار کافی می‌تواند این سریال را تا چندین فصل دیگر ادامه بدهد. در حال حاضر اطلاعاتی از بازیگران، داستان یا تاریخ پخش این سریال در دست نیست. این احتمال نیز وجود دارد که این پروژه به یک فیلم یا سریال لایو اکشن تبدیل شود.

فیلم دیویژن (The Division)

فیلم دیویژن the division

سرویس آنلاین نتفلیکس در حال توسعه فیلمی لایو اکشن بر اساس بازی «دیویژن» است که داستان آن مشابه خود بازی خواهد بود. اتفاقات این بازی در آینده‌ای نزدیک در شهر نیویورک رخ می‌دهد که در آنجا، ویروسی پخش شده و جامعه را به هرج و مرج کشانده است. گروهی از نیروهای ویژه وارد شهر می‌شوند تا بازمانده‌های احتمالی را نجات بدهند.

راوسون مارشال تربر‌ (Rawson Marshall Thurber) سکان کارگردانی این فیلم را در دست خواهد گرفت و جسیکا چستین (Jessica Chastain) و جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) در آن نقش‌آفرینی خواهند کرد. البته هنوز تاریخ اکرانی برای این فیلم اعلام نشده است.

سریال انیمیشنی فار کرای (Far Cry)

سریال انیمیشنی فار کرای far cry

قرارداد نتفلیکس با یوبیسافت شامل ساخت اقتباس‌هایی از مجموعه بازی‌های بسیار محبوب «فار کرای» نیز می‌شود. اولین اقتباس نیز انیمه‌ای به نام Captain Laserhawk: A Blood Dragon Remix است که نسخه‌هایی از کاراکترهای مختلف یوبیسافت در آن به نمایش در خواهند آمد.

این سریال توسط آری شانکر (Ari Shankar) ساخته شده که یکی از تهیه‌کنندگان سریال انیمیشنی «کسلوانیا» بوده است. نام این سریال انیمیشنی بر اساس بازی «فار کرای ۳» است و احتمال می‌رود که حس و حال دهه هشتاد میلادی را بازتاب کند. در حال حاضر جزییاتی از دیگر اقتباس‌ها از بازی‌های «فار کرای» در دست نیست.

سریال انیمیشنی شیطان هم می‎‌گرید (Devil May Cry)

سریال انیمیشنی شیطان هم می‎‌گرید devil may cry

سریال انیمیشنی «شیطان هم می‌گرید» یکی دیگر از سریال‌های انیمیشنی نتفلیکس به شمار می‌رود که توسط آری شانکر ساخته می‌شود. این اثر، اقتباسی از بازی‌هایی به همین نام است و اولین فصل از آن شامل هشت قسمت خواهد بود و روی داستان ورجیل و لیدی تمرکز خواهد داشت.

طرفداران این مجموعه بازی امیدوار هستند که سرنوشت این سریال انیمیشنی همانند انیمه سال ۲۰۰۷ میلادی نباشد و نتفلیکس بتواند اثری موفق را خلق کند. در حال حاضر اطلاعاتی از صداپیشه‌های این سریال یا تاریخ پخش آن در دست نیست.

انیمه سریالی مهاجم مقبره (Tomb Raider)

فیلم مهاجم مقبره tomb raider

لارا کرافت یکی از بزرگترین کاراکترها در دنیای بازی به شمار می‌رود و نتفلیکس به دنبال آن است که اقتباسی بر اساس آن بسازد. این اقتباس جدید به صورت لایو اکشن نخواهد بود و در عوض، انیمه‌ای سریال است. انیمه سریالی «توم ریدر» به عنوان یک سفر جاده‌ای و ماجراجویانه توصیف شده که در آن، لارا کرافت به کاوش در مکان‌های جدیدی می‌پردازد.

داستان این انیمه به طور کامل نوشته شده و هیلی اتول (Hayley Atwell) که برای ایفای نقش پگی کارتر در دنیای سینمایی مارول شناخته می‎‌شود، صداپیشگی شخصیت اصلی را برعهده دارد و الن مالدونادو (Allen Maldonado) نیز صداپیشه نقش زیپ است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اتفاقات این انیمه سریالی پس از اتفاقات بازی Shadow of the Tomb Raider محصول سال ۲۰۱۸ میلادی جریان دارد. این انیمه شامل دو فصل خواهد بود که اولین فصل آن برای پخش در سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

آثار اقتباسی تمدید شده

آثار اقتباسی تمدید شده نتفلیکس

فصل دوم سریال انیمیشنی آرکین (Arcane)

فصل اول سریال انیمیشنی «آرکین» در سال ۲۰۲۱ میلادی از سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شد و توانست به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کند. تولید فصل دوم از ماه نوامبر سال گذشته میلادی شروع شده و احتمالا تا سال ۲۰۲۳ میلادی پخش نخواهد شد.

فصل سوم سریال انیمیشنی دوتا: خون اژدها (Dota: Dragon’s Blood)

دومین فصل از سریال انیمیشنی «دوتا: خون اژدها» در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی روی نتفلیکس عرضه شد و سومین فصل از این اثر حماسی و فانتزی بر اساس بازی‌هایی به همین نام در تاریخ ۱۱ اوت سال جاری میلادی (پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱) روی نتفلیکس پخش می‌شود.

فصل سوم سریال ویچر (The Witcher)

سریال «ویچر» تا به امروز موفق‌ترین اقتباس از بازی‌ها در سرویس نتفلیکس محسوب می‌شود. فیلمبرداری فصل سوم این سریال در جریان است و تصاویری نیز از پشت صحنه آن به بیرون درز کرده است. در حال حاضر تاریخ دقیقی برای پخش فصل سوم تعیین نشده است. با توجه به پخش فصل اول و دوم در ماه دسامبر، احتمال می‌رود که فصل سوم نیز در دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (آذر ماه ۱۴۰۲) پخش شود.

نسخه فرعی کسلوانیا (Castlevania)

انیمه سریالی «کسلوانیا» با فصل چهارم به کار خود پایان داد. با توجه به موفقیت بسیار زیاد این اثر، سرویس آنلاین نتفلیکس به دنبال ساخت نسخه‌ای فرعی بر اساس آن به نام کسلوانیا: شباهنگ (Castlevania: Nocturne) است. هنوز تاریخ پخشی برای انیمه سریالی جدید تعیین نشده اما مشخص شده که داستان آن روی یکی از نوادگان ترور بلمونت در قرن هفدهم میلادی یعنی ریکتر بلمونت تمرکز دارد.


در این مطلب به معرفی تمام آثار اقتباسی از بازی‎‌های ویدیویی پرداختیم که نتفلیکس در حال توسعه آن‌ها است. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: اسکرین رنت

Moein MM2REZAGAMERParhamDARKSIRENAlbertداییJin sakaiامیر حسینmeysamb🤘Mohsenj74Lonesome guyX_Wolverine_Xo0ashil0o

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا
تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا
تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا
تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا
تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تمام آثار اقتباسی از بازی‌ها که نتفلیکس می‌سازد - گیمفا