کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا
کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا
کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا
کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا

کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد

شایان مددی
۱۵:۲۳ ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا

در زمان‌های نه‌چندان دور، کرای‌ انجین یکی از قوی‌تری موتورهای بازی‌سازی بود و توانایی خلق جلوه‌های زیبایی را داشت؛ اما امروزه همه‌چیز تغییر کرده و شاهد موتورهای قدرت‌مند زیادی هستیم که باعث خلق جلوه‌ها و تصاویری عالی می‌شوند. رد انجین ۳، فراست‌بایت ۳و اید تک ۶ تنها نمونه‌های از آنان‌اند؛ ولی کرای انجین هم هنوز توانایی خلق جلوه‌های شگفت‌انگیزی را دارد. در ادامه همراه گیمفا باشید.

به‌تازگی، چند تن از اعضای وب‌سایت کرای انجین، به‌نام‌های enes77، evgeny83 و neverfollow81 تصاویری را به‌اشتراک گذاشته‌اند که نشان‌دهنده‌ی قدرت این موتور بازی‌سازی است. ما همچنین تصاویری از نقشه‌ی جنگلی‌ای که توسط دِمین استمنیوسکی از کرای‌تک خلق شده، برای‌تان آماده کرده‌ایم و اکنون، علاوه‌بر تصاویر تازه‌منتشرشده، می‌توانید به تماشای این نقشه‌ی جنگلی که در کرای انجین ساخته شده بپردازید.

enes77

enes77 no1 enes77 no2 enes77 no3 enes77 no4 enes77 no5 enes77 no6 enes77 no7 enes77 no8 enes77 no9 enes77 no10 enes77 no11

evgeny83

 evgeny83 no1 evgeny83 no2

neverfollow81 

neverfollow81 no1 neverfollow81 no2 neverfollow81 no3

دمین استمپنیوسکی

damian stempniewski gds forest lightng a damian stempniewski l forest 001 damian stempniewski l forest 002

 damian stempniewski svoti forest 4

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا
کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا
کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا
کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا
کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MICHAELRK13 گفت:

    واقعا زیبا بود همه قدرت باور نکردینیشو تو ryse son of rome دیدن البته اگه هنوز این بازیو تجربه نکردین حتما تو اخرین درجه سختی تجربه کنین اینجوری بازی ۱۸۰درجه زیباتر میشه

  • Dr. Freeman گفت:

    همه چیز گرافیک نیست
    نمیدونم چرا هر بازی ای که با این موتور ساخته میشه فقط از نظر گرافیکی حرف واسه گفتن داره
    کرایسیس فوق العاده زیبا بود ولی فقط بعد بصریش
    هیچوقت از گیم پلی بازی های ساخته شده با این موتور نمیتونم لذت ببرم.نمیدونم دلیلش چیه

    • Rebel Snake گفت:

      انجینه نفرین شده … :skeleton: :cat2: :devil:

    • MICHAELRK13 گفت:

      منم از کرایسیس خوشم نیومد(چون نتونستم سی فریم حتی رو low بگیرم 😀 )

    • پنکه گفت:

      البته بازی خوبم چنتایی داره مثه state of decay ولی منم رنگ و لعاب آنریل رو بیشتر میپسندم مخصوصا اینکه بایوشاکم با آنریل ساختن 😀

    • ehsanxxxx2 گفت:

      جناب دکتر الکی حرف نزن کرایسیس آخر داستان و گیم پلی بود الکی حرف نزن بعدشم حرف اول آخر رو گرافیک میزنه وگرنه دیگه چرا کنسول میدن بیرون رو همون جعبه های بازی میکردین

    • 2K.Firaxis گفت:

      دکتر کرایسیس عالى بود ًاز نظر من بخاطر خلاقیت هایى که کرایتک داخلش بخرج داده بود و گیم پلى محشرش البته قبول دارم هر بازى که با این موتور ساخته بشه ًاز نظر داستانی حرفى واسه گفتن نداره نمیدونم چرا؟!

      • Dr. Freeman گفت:

        شما یه نگاه به رایز بنداز
        به هوم فرانت
        به اسنایپر گوست واریر
        به همین کرایسیس
        به شدت خسته کننده ن سیستم مبارزاتشون
        و داستانی که وجود نداره عملا.بی هدف.بدون انگیزه کافی برای ادامه بازی (نظر شخصی)
        من فقط کرایسیس یک رو تموم کردم چون زیبا بود
        کرایسیس دو قابل تحمل بود و به زور به اواخرش رسیدم
        کرایسیس سه صرفا نمایش گرافیکی بود…کرایسیس سه فقط بدرد بنچمارک میخوره تا رس کارت رو بکشه
        مخلص کلام اینکه بازی خوب ابتدا گیم پلی بعد داستان بعد گرافیک (نظر شخصی – چرا ماینکرفت انقد طرفدار داره؟ پوکیمون گو؟ ماریو؟ دوتا؟ وارکرفت؟)

        • اتفاقا گیمپلیش تغییر چندانی نسبت به نسخه قبل نداشت و همون گیمپلی موفق نسخه قبل رو با کمی تغییر تو نسخه سوم گذاشتن، فقط بخاطر داستانش بود که بازی موفقی نشد.

          • Dr. Freeman گفت:

            (نظر شخصی)
            (Personal Opinion)
            خسته کننده.بی روح.بی رمق.بی هدف. پُز گرافیکی. خوراک بنچمارک
            بازی ای که فقط به خاطر جلوه های بصری به یاد آورده میشه. وقتی میگن کرایسیس اولین کلمه ای که به ذهنت میاد گرافیکه! ولی هیچوقت داستان و گیم پلی یادت نمیمونه ازش! شما شوتر هیلو و هف لایف رو میتونی باهاش مقایسه کنی؟هر سه FPSن ولی کی هف لایف و هیلو رو با گرافیک به یاد میاره؟!

            • hunter گفت:

              در مورد داستان بازی کرایسیس ۳ باید بگم داستان خیلی قوی داشت شاید خیلیا تعجب کنن ولی واقعا داشت باید وجب به وجب میگشتی داستانو پیدا میکردی یا مثلا یه محیط از بازی بود که مستقیما به ماجرای نسخه یک ربط داشت
              باید می گشتی
              (خطر لو رفتن داستان) مثلا دو آخر سکانس کرایسیس ۳ رو نگاه کن میبینی که که بعد از نابود کردن سفینه فضاییا سقوط میکنی به زمین و تو جو هم داره نانو سوءیت از بین میره ولی بعد سکانس بعدی میبینی اون سایه پوسته که تو کرایسس ۳ رو نشون میده که زندس! یکی از سنایو ها اینهکه اون سیاه پوسته که فکر کنم پروفت صداش میزدن D.N.A خودشو تو نانو سوئیت کپی زد و بعد از مدت ها با قابلیت نانوسوءیت دوباره تو تبدیل شدی به اون
              و بسیاری سناریو های دیگه
              در ضمن از حق نگذریم موسیقی کرایسیس هم علاوه بر گرافیکش همیشه با استاد زیمر فوق العاده بوده!
              مثلا سری dark souls رو نگاه کن تو عمرا امکان نداره که فقط با انجام دادن ماموریتا داستان بازی رو بفهمی (آره میفهمی که یکی نفرین شده باید بره نفرینو بشکنه)

        • فکر کنم برای سری فارکری هم از کرای انجین استفاده کردن نسخه چهارمش هم dunia engine همون نسخه بهبود یافته از کرای انجینه

        • 2K.Firaxis گفت:

          در حق هوم فرانت خیلى نامردى شد و خودتون هم خوب میدونید که سازنده ها صرفا خواستن قولى که به طرفدارا دادن بودن رو به جا بیارن
          من اصلا کرایسیس ٣ رو بازى نکردم مثل خود شما!
          اسنایپر هم در حد متوسط و قابل تحمل بود براى من
          ولى رایز انصافا خوب بود

        • ArashS گفت:

          دکتر بازیهای آنلاین چه ربطی به کرایسیس داره؟
          کلش هم گرافیکش رو خودت بهتر میدونی چجوریه ولی چون آنلاینه میبینی چقدر تو دنیا بازی میشه. Overwatch هم شوتر آنلاینه ولی نباید با یه بازیی که پایه تکنفره داره مقایسه بشه. مپلا دوتا و وارکرافت رو تکنفرش رو تصور بکن.

        • Ali_76 گفت:

          اخه چرا همه از رایز بد میگن اخه سبکش قشنگه ، داستانش قشنگه ، گیم پلی به اون باحالی من نمیدونم به چی گیر میدید دقیقا؟خسته کننده؟ واقعا دلیل مزخرفی برای بد نام کردن یه بازیه والا من تا حالا نشده این بازیو به کسی معرفی کنم بعد فرداش نیومده باشه بگه دمت گرم عجب بازی بود واقعا کسایی که از این بازی بد میگن رو درک نمیکنم حداقل بگید از این سبک خوشتون نمیاد نه اینکه بازیه بدیه از هر کی هم میپرسی بهتر از این بازی تو این سبک چیه میگه god of war اخه god of war کجا و این کجا سبکاشونو میگما حالا یه عده میریزن سر ما چرا بد گفتی به gow

    • ... گفت:

      کرایسیس ۳ فاجعه بود و بیش از حد بی هدف و خسته کننده و یکنواخت ولی به غیر از این قضیه گرافیک گان پلی عالی هم داشت و از نظر گیم پلی هم هیچ ضعفی نداشت !…
      مشکل این موتور این هست که تا به حال هیچ بازیساز درست و حسابی سراغش نرفته.وگرنه همین bioware و یا کن لوین و اپیک گیمز و راک استدی که نسل قبل بازی های با متای بالای ۹۰ میدادن با آنریل انجین اگر سراغ این موتور هم برن وضعیتشون همونه و هیچ فرقی به حالشون نمی کنه.
      همون آنریل انجین هم اگر نگاه بندازید به غیر از خود اپیک گیمز و راک استدی هیچ استدیوی دیگه نتونست یک گرافیک فنی درست و درمون ازش بکشه بیرون (البته مس افکت دو نسخه ی اول هم از این نظر خوب بودن)
      کرای انجین نهایت محدود شده به استدیو هایی مثل همون سازنده های اسنایپر که فکر نمی کنم کسی ازشون انتظاری زیادی هم داشته باشه و بخواد از روی اون قضاوتی انجام بده و از اون طرف هم فقط یکسری تعداد اندک استدیوی درست و حسابی بود که رفتن سراغش

      • 2K.Firaxis گفت:

        *سری Xcom رو فراموش نکنیم با وجود اینکه استراتژیک بود ولی جزو بهترین گرافیک های ۲۰۱۶هست (و البته ۲۰۱۱ بود )مخصوصا افکت Bloom و Depth of field خیلی خوب کار شدن بودن واقعا بازی رو قشنگ میکردن به شخصه رزولوشن رو کم کردم روی ۹۰۰x1600p که فقط بتونم روی High سی فریم بگیرم
        الحق Firaxis تا اونجایی که تونسته بود آنریل رو تحت فشار قرار داده بود

    • amir_22 گفت:

      منم همینطور جز گرافیک چیز دیگه ایش منو جذب نکرد گیم پلیش انگار هیچ وزنی نداره

    • کرایسیس محشر بود :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry:

    • dark one گفت:

      کرایسیس ۱ و ۲ گیم پلی و داستان قشنگی داشتن
      این نسخه ۳ بازی بود که تمرکز سازنده ها فقط معطوف گرافیک شد و گیمپلی بازی بی روح و داستانش کسل کننده شد.
      اما مولتی پلیر جالبی داره
      همین الان همیشه حداقل ۳ یا ۴ تا سرور پر برای بازی کردن هست

    • FDM.Pro گفت:

      بزرگترین مشکل این اینجین سخت بودن کار باهاش هست. تا الان فقط یک استودیو میتونه باهاش به طور حرفه ای کار کنه اونم خود استودیو سازنده هست یعنی کرایتک خوب کرایتک هم خودش گفته گرافیک ۶۰% بازی هست پس انتظاری از داستان و گیم پلی ازش نمیشه داشت بقیه شرکتهایی که از این موتور استفاده میکنن عملا گفتن کار باهاش خیلی سخت هست. شرکت سازنده Sniper GW هم که توی نسخه ۲ این بازی این اعتراف رو کرد ولی خوب توی نسخه ۳ مثل اینکه فهمیده چطوری کار میکنه. البته نسخه های جدید این موتور قدرتمند خیلی تلاش کردن که ساده ترش کنن پشتیبانی از C# آموزش های ویدیویی بیشتر همچنین اگر شما یک اکانت پریمم بخرید به آموزش های کامل ویدیویی دسترسی دارید و حتی میتونید از آموزش های مستقیمشون استفاده کنید. طبق گفته خود سایتش. من عاشق این موتور هستم امیدوارم هرروز بهتر و قوی تر بشه.

  • ramin#x#.x گفت:

    واقعا هنوز که هنوز گرافیک روی دست کرایسیس ۳ نیومده.
    حیف وضعیت کرایتک بهن ریخت وگرنه امیدهای زیادی به هوم فرانت بود که نشد که نشد.

  • T_L_O_U گفت:

    کرای انجین بهترین موتور گرافیکیه و کرای تک با این بازی های واقعیت مجازی که داره میسازه به همه ثابت میکنه

  • T_L_O_U گفت:

    میدونید چی حال میده 😀 😀 ؟کوجیما یه دفه بیاد بگه میخوام با کرای انجین بسازم بازی بعدیو
    اونوقت اونایی که میگن بازی خوب ساخته نشده با این موتور راضی میشن :laugh:

    • ArashS گفت:

      اون با موتور به این گرونقیمتی کار نمیکنه چون در درجه اول به کنسول فکر میکنه. به همین خاطر دنبال چیز ارزون و سطح پایین تر هستش.

      • Ali_76 گفت:

        کوجیما هم تکلیفش با خودش معلوم نیست باو او متال گیر رو ببین من که واقعا بازیو درک نکردم نمیگم بازی بدی بودا تا یه جاهایی هم سرگرم میشدی ولی بعد حوصلت سر میرفت و یکم مسخره میشد در واقع اگه بخوایم بازی رایز رو که این همه حرف و حدیث درباره خسته کننده بودنش میزنن با متال مقایسه کنیم باید متال رو سنبل بازی های حوصله سر بر بدونیم البته نظر شخصیه ولی باور کنید اگه رایز انحصاری ps4 بود الان متاش میشد بالای ۸۵ اگر هم کسی ازش بد میگفت صد در صد نظرش به دلیل تعداد زیاد منفی ، مخفی میشد

  • arshia.hidden گفت:

    اتفاقا یکی از غیر بهینه ترین انجین های دنیاست.
    فقط کافیه بیفته دست شرکتی بلد نباشه ازش استفاده کنه یچیزی میشه مثل هوم فرانت با اون افت فریم و گیم پلی داغون.

  • boypersia گفت:

    مزخرف ترین موتور برای بازی سازی

  • dark one گفت:

    من crysis 4 می خوام
    من یک بازی ای می خوام که اینقدر سنگین و گرافیکی باشه که به بدبختی بتونم با قوی ترین سیستم ها روی low بازی بکنمش
    و بعد چند سال شرکت ها بتونن کارت گرافیک هایی بسازن که بتونه بازی رو ساپورت کنه
    این حق طبیعی هر گیمریه

    کرایسیس ۱ که اومد تغریبا سیتسم هیچ کسی اونقدر قوی نبود که بتونه درست اجراش کنه
    انقلابی در گرافیک بازی ها بود
    شرکت های دیگه رو وادار کرد که بیشتر به گرافیک بازی ها شون بها بدن
    بازی حتی بعد ۹ سال هم بسیار قشنگ و زیباست

    بعد کرایسیس ۲ اومد و پرچم برترین گرافیک بازی ها رو از کرایسیس ۱ گرفت
    بازی ای که هم سطح بازی های روز جهانه

    بعد از اون کرایسیس ۳ اومد و پرچم رو از نسخه قبلی گرفت
    بازیی گه که تا الان هیچ بازی نتونسته گارفیکش رو شکست بده
    امید وارم نسخه ۴ هم ساخته بشه تا همچنان کرایسس پرچمداریش رو ادامه بده

  • jokerboy گفت:

    ناموسا کرایسیس هر ۳ نسخش محشر بود همچی داشت اونایی که میگن داستان نداشت حرف مفت میزن.گیم پلی شم حرف نداشت فقط ای کاش نانوسویت تو واقعیت بتونم بپوشم خیلی خیلی خیلی جذاب بود

کرای‌ انجین هنوز قابلیت خلق جلو‌ه‌های بصری باورنکردنی‌ای را دارد - گیمفا