خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا
خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا
خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا
خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا

خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند

محمد حسین کریمی
۱۱:۵۶ ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا

یوکو تارو (Yoko Taro)، خالق سری Nier، در گفت‌وگویی با وبسایت IGN بازی Stellar Blade را تحسین کرد و متذکر شد که این عنوان با استانداردها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی غربی‌ها تطابق دارد. وی مشتاق است تا ببیند مخاطب‌های غربی چه واکنشی به این اثر نشان خواهند داد.

تارو بازی خود یعنی Nier: Automata را مثال زد و اعتراف کرد که دوربین این اثر خیلی از شخصیت اصلی دور است و این موضوع باعث می‌شود بدتر از آثار مشهور غربی به نظر برسد. استودیوهای ژاپنی بسیار به موتورهای گرافیکی داخلی و اختصاصی خود متکی هستند. برخی از آن‌ها منسوخ شده‌اند، اما توسعه‌دهندگان همچنان آن‌ها را محور اصلی توسعه بازی‌های خود قرار داده‌اند. بر اساس صحبت‌های تارو، این یک مشکل بزرگ برای استودیوهای ژاپنی است، زیرا در تطبیق خود با تکنولوژی‌های خارجی خوب نیستند.

تارو اعتقاد دارد که Stellar Blade در این میان یک بازی شرقی بسیار متفاوت خواهد بود که با بودجه‌های کلان و تکنولوژی‌های جدید ساخته شده است.

WalleR MaNAMOGUS❤ NieR LoveR人Acker益man人ParissaMatin BarkatغازچرونDARKSIRENRichmanامیر حسینPop_Starali.sadrasayediاحمدرضاA,,shMHÐ-SOLOaraxGhostArcix™ツ`more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا
خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا
خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا
خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا
خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • 3play گفت:

      اتفاقا فرام سافتور فقط بخاطر اینکه سبک سولز رو درست کرد معروف شد وگرنه گرافیک بازی پایین تر از بازی های ژاپنی دیگه هست فیزیک کاراکتر ضعیف مثلا اگه رو یه لبه وایسی و یه چیزی پرتاب کنی به احتمال زیاد خودتم میوفتی پایین یا حتی داری از جای باریکی راه میری کاراکتر لیز میخوره بعضی وقتا که حال نداری مبارزه کنی و می‌دویی که ردشون کنی دشمنا رو اگه اونجا پیش در یه نفر باشه نمیشه ازش رد شد تو دارک سولز دو هم تو بعضی از باس بدون اینکه ضربه بخوری یا باس بخواد کاری انجام بده دمیج میخوری یا حتی تو دارک سولز یک کاراکتر احمق لگد میندازه که باعث میشه بتونن بزننت و چیزای دیگه ای که از یادم رفته

      HesamWalleR MaNAMOGUSMahdi SamParissaBerlin_ARMatin Barkatjoliuz norman𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻DARKSIRENmore
      • AVALON گفت:

        داش نصف اینایی که گفتی ربطی به فیزیک بازی نداشت

        123qwe410xMahdi Samjoliuz norman𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻پیشنروMr abdSAMIAPEXآریاArctic.more
        • 3play گفت:

          شما برو دیمن سولز نسخه اصلی رو کرکترش رو نگاه بعد برو یه بازی سوم شخص دیگه مربوط به همون سال رو نگاه کن بعد نظرتون تغییر می‌کنه
          ضمن اینکه من این چیزایی که گفتم نمیخواستم که بازی های سولز رو بکوبم من فقط در جواب کاربر Sparta که گفتن بهترین فرام سافتور هست اینا رو گفتم که این مشکلاتم تو بازی های ژاپنی دیگه خیلی خیلی کم پیدا میشه

          WalleR MaNAMOGUSMahdi SamMatin Barkat𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻گیمری عادیMonokumaآریاBlack Swordsman.more
          • AVALON گفت:

            نه درمورد اون کلانکی بود حق با شماس ولی همین کلانکی بودن بازیو قابل پلی میکنه مثل سروایور هارر قدیم اگه کلانکی نبود نمیتونستی بازی کنی بری بازی های کلاسیک رو تست کنی منضورمو میفهمی

            Mahdi SamآریاArctic
      • Amir/00 گفت:

        گرافیک دارک سولز پایینههههه؟؟؟ 😐
        انجین فیزیک بازی هم Havok هست که باعث شده همچین فیزیک خفنی داشته باشه بازی. مخصوص تو شکستن وسایل خیلی خودشو نشون میده. فکر کنم half life 2 هم همین فیزیک انجین رو داشت که انقدر فیزیکش برا اون زمان فوق العاده بود (همونجاهایی که وسایلو بلند می کردی و…)
        بقیه مسائل که گفتی به تیم سازنده مربوط بود که مشخص کردن یه جاهایی لگد بزنه و…

        WalleR MaNMahdi SamMoojyParissaMatin Barkat𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Lone wolfDenasadrMonokumaآریاmore
        • Rhaenyra گفت:

          جان؟ دارک سولز گرافیک بالا و فیزیک خفن؟ حالا کاری به سن و سال نداریم ولی هر کی یادش باشه ویچر ۲ هم همون سال اومد که دارک سولز ۱ اومد یه مقایسه کوچیک کاملا نشون میده حتی با استاندارد اون زمان هم گرافیک فنی و فیزیک دارک سولز افتضاح بود حتی اسکایریم هم اون موقع گرافیک بهتری داشت

          • Amir/00 گفت:

            ویچر ۲ رو بازی نکردم. فقط دارک سولز ۱ رو که نگفتم، رو گرافیک شماره ۱ و ۲ تقریبا میشه بحث کرد. البته یاد کرایسیس ۲ افتادم، حرفت قبوله. گرافیک ۱ و ۲ اون قدر هم شاید بالا نباشه ولی از نظر هنریش شدید خوبه 🙂
            فیزیکشو ولی نمیتونم ایراد بگیرم عالیه بنظرم. مشکل اصلی از انیمیشن و شکل ساخته نه فیزیک

      • loghain گفت:

        فقط بخاطر سبک درست کردن سبک سولز؟ یجوری میگی فقط انگار درست کردن یه سبک بازی با این معروفیت کار هرکسی بوده تاحالا این مشکلات به مرور زمان کمتر و کمتر شدن و این باعث نمیشه فرام سافتور استودیوی ضعیفی تو توسعه گرافیگ بازی هاش باشه میگی نه؟ الدن رینگ رو ببین که چطوری ‌Ragnarok رو کنار زد و به دومین بازی سال این استودیو تبدیل شد

        WalleR MaNMahdi SamParissaMatin Barkatjoliuz normanغازچرون𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻Amir/00آریاarshya12
  • kingp گفت:

    همون چیزی که من قبلا ها گفتم
    حتی بازی های شاهکاری مثل عناوین میکازاکی هم در اصل راهکاری (تمرکز بر گیم پلی) در برابر برتری صنعت گیم غرب هست

    یادم کارگردان اپیک گیمز آقای بلزنسکی هم در زمان ساخت gears of war 3 هم به این موضوع اشاراه کرد که گیم شرق نمی تواند با گیم غرب برابری کند

    WalleR MaNParissaRoseغازچرونMonokumaMr abdZabiBlack SwordsmanMalekA,,shmore
    • Arctic گفت:

      اوکی ولی تمرکز بر گیم پلی اصالت گیمه و اتفاقا پشوندن ضعف و عمق گیم پلی با چیزایی مثل گرافیکو و کاتسین و کوییک تایم ایونت و امثالهم بیشتر شبیه راهکاری برای فرار از ضعف گیم پلیه
      درضمن حرف کارگردان گیرز لزوما حکم نیست چون یادمه اونسال قشنگ یچیز پروند چون نینتندو و کونامی افت کرده بودند اول یه عالمه یوتیوبر جلوش وایسادند و بعدا با دوباره به اوج برگشتن کپکام صرفا خودشو سوژه ملت کرد و الان مثلا بخوام با همچین منطقی جلوی حرفت وایسم جان کارماک یکی از مهمترین بازیسازای تاریخ و یکی از سازندگان دووم کلاسیک گفته که داستان گیم مثل داستانای فیلمای پ هست تو جفتشون انتظار میره وجود داشته باشن ولی مهم نیست پس الان میشه نتیجه گرفت که مد بازیای داستانی و کاتسین دار غربی دو نسل اخیر صنعت گیم بده چون گیم پلیاشون به معنی واقعی کلمه صرفا استاندارد و سطحیند و هیچکدوم از اون کاتسینا و دیالوگا مهم نیستند و نمیتونی با هیچ استانداردی بگی که کارگردان گیرز مهم تر از دوومه درکل حرفت مسخره بود

      Parissa
      • kingp گفت:

        باعث تاسف نظرتون خیلی آماتور بود نیازی به پاسخ حرفه ای و عمیق نمی بینم.
        سعی کن بیشتر و متنوع تر بازی کنی
        و اگر شرقی ها و ژاپنی ها هم خیلی قبول داری منطقت مثل همین خبر در حد اونا بالا ببر

        ParissaRose
  • 30nabhl گفت:

    کپکام: آیا من برای شما یک جوک هستم؟

    والا من که خیلی از بازیای محبوبمو ژاپنیا ساختن
    اویل ۴ ریمیک پارسال برام بی نهایت لذتبخش بود

    ❤ NieR LoveRParissaRosejoliuz normanغازچرونMonokumaآریاahmadBlack Swordsman.more
  • چه فایده وقتی قیافه کاراکترای غربی شبیه چیزیه که مگس ها ازش تغذیه میکنن. هم قیافه کاراکترای شرقی به مراتب می‌ارزه به تکنولوژی‌ای که غربی ها استفاده میکنن

    Mahdi SamMatin BarkatMalekامیر حسینآریاAbbasahmadBlack SwordsmanA,,shv-alkalinemore
  • Ali.b گفت:

    حرف درستی زده به نظرم 🤔 حتی کنسول ژاپنی هم کاملا متکی به آثار غربیه و بهترین آی پی هاش که درجه یک هستند داره در غرب تولید میشه. کلا احساس میکنم استودیو های ژاپنی آثاری که تولید میکنن مخاطب خاص داره و بیشتر بازار هدفشون خود ژاپنه تا جا های دیگه.👍🙂

    人Acker益man人Matin BarkatپیشنروMonokumaامیر رضاPop_StarThunder boy™PatrickArnaldv-alkalinemore
  • Hbk گفت:

    گرافیکه بازیای کپکام چی یا حتی کوجیما

    Matin Barkatگیمری عادیپیشنروYuriahmadLeper Kingloghainجان قماربازکاکاسنگیMax22more
  • یه سریاشون میتونن ولی اکثرن آره نمیتونن ولی بازم خوبن

    Leper KingNimaMoReKaAli.b
  • A.Off گفت:

    غربی ها هم نمی تونن با خلاقیت شرقی ها رقابت کنن، همین الان چند استودیو غربی اثری مثل Nier automata ساختن ؟ مثال های زیادی برای تایید این حرف وجود دارن، شروع و ادامه صنعت ویدوگیم وابسته به شرق و مخصوصاً ژاپن بوده و هست.

    البته حرف خالق نیر از نظر من کمی اغراق آمیز بود و می خواست با این حرفا بحث فنی و تکنولوژی استلر بلید رو تحسین کنه و بگه استلر بلید تکنولوژی پیشرفته غربی داره.

    ❤ NieR LoveRگیمری عادیTheyCallMeSamahmad™PatrickBlack Swordsman.مسعودMalekLeper Kingmore
    • Mahdi Sam گفت:

      نه واقعا، هر ساله کلی ایندی پر خلاقیت تو استدیو های غربی ساخته میشه، بحثی که هست اینه که سر بازی های AAA نمی تونن ریسک های خلاقانه بکنن چون پای کلی پول وسطه و اکثر استدیوها قرارداد طولانی مدت نمی بندن، اگه پروژه شکست خورد شغلشون و شهرتشون رو خیلی راحت از دست میدن و احتمالش زیاده که دیگه شانس دیگری نداشته باشن پس بی خیال موفقیت های بزرگ ولی ریسکی میشن و به موفقیتای کوچیک می چسبن

  • تصوری که من همیشه در رابطه با این موضوع داشتم و دارم اینه که اصلا قضیه این نیست که ژاپنی‌ها در تطبیق با تکنولوژی‌های مشکل دارن، بلکه موضوع به «فلسفۀ بازیسازی» بر میگرده. شرکت‌های فرام سافتور، دپارتمان های بازیسازی نینتندو، کپکام، پلتینیوم گیمز و اسکوئر انیکس، همگی ژاپنی هستند، بازی‌هایی که کپکام و اسکوئر انیکس تولید میکنن بر جلوه‌های سینماتیک، شخصیت‌پردازی و غوطه‌وری بصری تاکید دارن و جلوه های بصری یکی از ستون‌های آثار این دو شرکت محسوب میشن و هر دو بهترین تکنولوژی‌های صنعت گیم رو دارن. حتی از اکثر استودیوهای غربی موتورهای گرافیکی بهینه‌تر و بهتری دارن. RE4 Remake و FF 16 یا Rebirth این قضیه رو به خوبی اثبات میکنن (بازی های کپکام برخلاف اکثر اثار غربی حتی بهینه‌سازی فوق‌العاده ای هم روی PC داره). کپکام و اسکوئر همیشه قضیۀ تکنولوژی رو جدی گرفتن و فلسفۀ فکریشون بر این محور بنا شده. از سمتی بازی‌ها FromSoftware یا Nintendo EPD یا Platinum Games هیچ تاکیدی روی شخصیت‌پردازی‌های واقع گرایانه، جلوه‌های سینمایی یا غوطه‌وری از طریق واقع‌گرایی ندارن. بسته به بازی‌ها سیستم مبارزات، طراحی هنری و آزادی عمل محور اصلی این استودیوها رو تشکیل میده و اصولاً خروجی بصری در خدمت گیمپلی هست. اگر کارگردان در دو راهی جهان بزرگ تر با خروجی بصری ضعیف‌تر یا جهان کوچک‌تر با خروجی بصری بهبود یافته قرار بگیره. این فلسفۀ فکری کارگردان و استودیو + جنس بازی ای ه میسازن هست که تعیین میکنه کدام یک مهم ترن. تعیین بودجه برای هر دپارتمان هم تحت تاثیر این فلسفۀ فکری هست.
    وقتی چند ماه قبل از عرضه از میازاکی میپرسن که Elden Ring چه پیشرفت‌هایی از نظر گرافیک فنی داشته میگه با توجه به جهان باز مهندسین ما تلاش کردن که بهترین جلوه‎‌های بصری که از دستمون بر میاد رو ارائه بدیم، اما هیچ اولویتی در این زمینه نداریم، مشخصاً استودیو دغدغه‌های دیگری برای بازی‌های خودش داره چون جنس بازی‌ای که میسازه با کپکام یا بازی های ناتی داگ یکی نیست. وقتی دغدغۀ تکنولوژی نداره، مشخصاً اصلا قضیه نرسیدن به تکنولوژی های غربی حتی مطرح هم نمیشه در جلسات استودیو.
    کارگردان اثری مثل RE4 Remake هم دقیقاً میدونه در چه موردی باید سرمایه‌گذاری کنه و این که چطور خروجی بصری در شکل گیری رابطه بین مخاطب و کاراکتر و محیط نقش ویژه‌ای داره. وقتی استودیویی بازی‌هایی مثل Astral Chain یا Bayonetta تولید میکنه، صحبت از نرسیدن به سطحی از تکنولوژی اصلا معنا پیدا نمیکنه. این استودیوها حتی قصد ساخت بازی هایی شبیه به tlou یا gow یا re ندارن و بازی های متفاوتی تولید میکنن. جنس بازی‌ها و فلسفۀ فکری خالقین تعیین میکنه که تکنولوژی چقدر نقش ایفا میکنه در تولید بازی.

    جناب تارو از خیلی چیزها فاکتور گرفته، خیلی از استودیوها و شرکت های ژاپنی پا به پای غربی ها تکنولوژی های خودشون رو بهبود داردن یا جلوه های بصری براشون مهم بوده: کپکام، اسکوئر، کوجیما و حتی کونامی زمانی که فعال بود انجین fox رو تولید کرد که خروجی مطلوبی داشت. دسته دوم استودیوها اکثرشون اصلا جنس بازی‌هاشون بحث برانگیزه. به عنوان مثال، Atlus و سری Persona که بر طراحی بصری منحصر به فردی تاکید دارن چطور باید با تکنولوژی های جدید مطابقت پیدا کنن یا آثار نینتندو. ژاپن حتی در صنعت انیمیشن هم فلسفۀ توسعه متفاوتی در مقایسه با جلوه های واقعی پیکسار و امثالهم داره. پیکسار برتری‌ای نسبت به ghibli نداره.

    Mahdi Sam❤ NieR LoveRRoseMatin Barkatjoliuz normanگیمری عادیMonokumaAbbasahmadJoel Morganmore
  • ولی چرا من با ساخته های ژاپنی بیشتر حال میکنم ؟ 😂

    گیمری عادیNima𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻loghainجان قماربازOverlordMax22پیشنروA.Offبیگ اسموک
  • sonicer گفت:

    بازی های redfall یا Gollum کجایی هستن؟؟؟
    انگار همه بازیهای غربی آخرت تکنولوژی هستن و همه شرکتها و استودیوهای غربی از نهایت قدرت استفاده میکنن. بلاخره بین استودیوهای نسبتا کوچکی مثل Cavia با شرکتهایی مثل کپکام و اسکوئر انیکس باید فرق باشه.

    Matin Barkat.Leper KingPinocchioMax22MoReKa
    • Julius Ceasar گفت:

      با دوتا اثر میخوای تو دنیا نشون بدی قطب اول تکنولوژی بخصوص تو بازی سازی آمریکا نیست ؟ کالاف ، GTA ، رد دد ، گاد ، فیفا و … که بزرگترین باری ها هستن همشون آمریکایی هستن

      Matin BarkatNimaMonokuma.A.OffLeper KingloghainOverlordMax22MoReKamore
      • sonicer گفت:

        قطب اول از لحاظ چی؟ گرافیک، تبلیغات، گیم پلی، خلاقیت، تاثیر گذاری ، فروش و … هر کدوم رو انتخاب کنی مشخص میکنه قطب بازی سازی دنیا کجاست.
        ضمنا همونطور که ۲ تا بازی غربی نشونه ضعف نیست، ۱ بازی nier هم نشونه ضعف بازیهای ژاپنی نیست. موضوع هزینه کردن و اولویت بندی بازیسازه که کدوم بازار مخاطب رو هدف گرفته.

        Matin Barkaterfankarimi.Professor genkiloghain
        • Julius Ceasar گفت:

          تو گرافیک که باری های ژاپنی رسما هیچ حرفی برای گفتن ندارم ، تو گیمپلی هم میشه گفت بالاتره ، فروش که اصلا نباید مقایسه کرد فروش بازی هایی مثل کالاف ، فیفا ، GTA ، اپیکس و … بیشتره یا بازیهای شرقی پسند ؟ ژاپنی ها فقط تو باری های کودکانه انیمه ای خوب هستن جای دیگه هیچ حرفی برای گفتن ندارم بخصوص باری های شوتر! من فقط باری های غربی پسند استودیوهای ژاپنی رو میتونم تحمل کنم مثل دارک سولزها ، الدن رینگ و … غیر اینا رو اصلا یک دقیقه هم نمیتونم تحمل کنم

          MoojyMatin BarkatپیشنروNimaMalekSaeed(rest in peaceقدیم)Arctic.arminerfankarimimore
          • برای کسی مهم نیست شما چی میتونی تحمل کنی چی نه. کسی در مورد من یا شما صحبت نمیکنه بهتره ego خودتون رو پایین بیارید و صحبت کردن در مورد خودتون / خودمون رو کنار بذارید / بذاریم. بازی‌های با استایل بصری شرقی فروش ندارن؟ بهتره یه نگاه به Genshin Impact یا ff14 online و استایل گرافیکیش و بعد میزان سودآوری و فروش بندازید (یا palworld). بهتره به سودآوری Pokemon و امثال pokemon go نگاه کنید. فروش الدن رینگ، زلدا، ماریو و monster hunter و ده ها بازی دیگه مثال نقض هستند، اکثر این بازی ها پیشرو در تکنولوژی هم نیستند. تکنولوژی و خروجی بصری به اندازۀ میزان سرگرم کننده بودن تاثیر نداره حتی cod هم بخاطر جلوه های بصری دیده نشد و نمیشه بلکه بخاطر مودها و مولتی پلیر تجربه میشه. ماینکرفت یکی از سودآورترین آی پی های تاریخ گیمینگ مثال نقص دیگه. حتی فورتنایت هم استایل بصری واقع گرایانه نداره. بهتره این صحبت‌های غیرمنطقی رو کنار بذارید و قبل از کامنت گذاشتن فکر کنید.

            ژاپنی ها هیچ حرفی برای گفتن ندارن، ولی جالبه که بخش قابل توجه‌ای از بازی های تاثیرگذار و انقلابی و پدید آورندۀ ژانرهای مختلف توسط ژاپنی ها خلق شده و نصف افراد تاثیرگذار صنعت گیم در ژانرهای مختلف از کارگردانان ژاپنی هستند. Resident Evil 4 و دوربین از شانه که در همون گرز غربی استفاده شده رو غربی ها حتماً خلق کردند، سولزلایک هم توسط غربی ها خلق شد، سیو (زلدا) و ورود به دنیای سه بعدی هم که ماریو ۶۴ انجام داد توسط غربی ها بود. اصلا نینتندو غربیه تمام تحولاتی که در تاریخ گیمینگ نینتندو به وجود آورده هم پای حساب غربی هاست. mgs و تحول بازی های سینماتیک هم کار خود این غربی ها بوده.

            Mahdi SamMoojyNotvaloplayerMatin Barkatگیمری عادیNimaMalekSaeed(rest in peaceقدیم)ArcticPinocchiomore
            • آقای کریمی عذر میخوام، ی سوال دارم ک مدت بسیار طولانی ای هس میخوام بپرسم ولی فرصتش پیش نیومده.

              درمورد دوربین روی شانه رزیدنت ایول ۴ هس، چون شما بهش اشاره کردید گفتم سوالمو بپرسم.

              خب این دوربین رو شونه خیلی تاثیر گذار بوده و تحول اساسی ای تو بازی ها ایجاد کرده. ولی تا اونجا ک من میدونم اولین بازی ک این دوربین رو استفاده کرده Tom Clancy’s Splinter Cell هستش ک چندین سال قبل از RE 4 منتشر شده.

              حالا سوالم اینه ک چرا هیچی حرفی از اون زده نمیشه و اونو مثلا انقلابی نمیدونن؟

              ممنون میشم جواب بدین🙏

              Mahdi SamMatin BarkatNima
              • درود،
                کسی مدعی نیست «re4» اولین بازی سوم شخص تاریخ گیمینگه. بلکه اکثریت بر این موضوع اشتراک نظر دارن که RE 4 اولین بازی هست که در سبک «شوتر سوم شخص» این سبک از بازی‌ها رو Redefine کرده و با aiming مدرن و کارا به مین استریم پیوند زده. اولین بازی سوم شخص تا جایی که به خاطر دارم اثری به نام Fade to Black بود سال ۱۹۹۵ عرضه شد که به طور مثال چیزی به نام «هدف‌گیری» نداره و طوری بهینه و طراحی نشده که بتونه شروع کننده جنبشی بشه که در نهایت به عرضه بازیهای متعدد سوم شخص منتهی بشه. splinter cell هم بخاطر ماهیت و بهینه نبودن نوع سوم شخصش این کار رو نتونست انجام بده. به عبارتی، RE 4 دو کار مهم انجام داد که باعث شد یکی از تاثیرگذارترین بازیها باشه:
                ۱- سوم شخص و متعلقات این ژانر رو به بهترین شکل در دوره خودش ارائه داد و اونو بهینه و Redefine کرد برای یک شوتر جذاب.
                ۲- آنقدر بازی فوق‌العاده‌ای بود در دید مخاطبین، که تونست این تعریف دوبارۀ سوم شخص رو گسترش بده بعد از خودش.
                خیلی از بازی ها کارهای جدیدی کردن (مثل fade to black) ولی چون فقط تازه بودن و به اندازه کافی خوب نبودن نتونستن ایده رو مین استریم کنن.

                یک مثال دیگه هم میتونم با سناریویی دقیقاً مشابه بزنم براتون. بازی GTA 3 اولین بازی ۳D Open World نیست، اما به عنوان یک بازی انقلابی و تاثیرگذار در جبهه آثار جهان باز شناخته میشه. قبل از این بازی، Driver و Mercenary سه بعدی و جهان باز بودند. دلیل محبوبیت GTA 3 شباهت زیادی داره با دلیل محبوبیت RE 4 و تاثیرگذار بودنش. GTA 3 به لطف Redefine کردن بازی های جهان باز و خوب بودن ذاتی خودش تونست این ژانر رو مین استریم کنه. درسته بقیه اولین بار با کلی نقص زودتر یک بازی جهان باز ارائه دادن ولی نتونستن انقدر خوب باشن که تاثیر بذارن روی بازی های بعد از خودشون بعضی ها حتی mercenary یا fade to black رو نمیشناسن اما تونسته بودن اولین بازی های یک ژانر خاص باشن.

                Matin Barkatگیمری عادیNima𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝
          • بزار ببینم درست فهمیدم یا نه ، شما میگی که ژاپنیا عملا هیچ حرفی جلوی آثار غربی ندارند و توی گرافیک هیچ وقت به اونا نمیرسن و ملت بازیای گرافیکی رو دوست دارن ، دوباره یه آدم دیگه که سلیقه خودشو فکت در نظر گرفت ⁦:-)⁩
            لازمه احیانا اشاره کنم که توی این چند سال اخیر چندین بازی شاهکار ژاپنی با خلاقانه ترین ایده های ممکن و بالاترین کیفیت عرضه شدن و دست به دستاورد های فنی زدند که آثار غربی حتی جرئت نزدیک شدن بهش رو ندارند ؟ بازیایی مثل فاینال فانتزی ریبرث و زلدا و الدن رینگ هر کدوم دستاورد های فنی داشتند که برای بازیسازا مثل کابوسه شما فقط دستاورد فنی رو در گرافیک میبینید و اصلا براتون چیزهایی مثل فیزیک و مکانیزم ها اهمیت نداره ، اگر مواردی مثل التراهند یا ساخت بیلد داخل الدن رینگ دستاورد فنی نیست پس دیگه به چی میشه گفت دستاورد فنی ؟ به اینکه رزولوشن بالاتر میره و خیلی از استدیوها حتی جرئت ندارن کمی ساختار بازی قبلی رو تغییر بدن ؟ چه برسه به ساخت یه اثر یا مکانیزم انقلابی

            Matin Barkatگیمری عادیA.Off
      • Pinocchio گفت:

        فقط یه رزیدنت ایول با دوربین پشت شونش کل گیمو تغییر داد

        Matin Barkatگیمری عادیNimaloghain
    • Perfect گفت:

      والا از نظر گرافیکی مقایسه می کنه که داریم می بینیم که هر سال استودیو های غربی دارن بهترین گرافیک سال رو می گیرن.

      NotvaloplayerNimaPinocchioThunder boy.A,,shloghainMoReKa
  • Vergil گفت:

    درک و احترامی که استودیو های ژاپنی نسبت به مخاطب و ساخت بازیاشون دارن رو ابدا نمیشه تو استودیو های غربی پیدا کرد.(البته یکی دو مورد استثنا وجود داره)

    خیلی میشه در مورد این موضوع حرف زد ولی خب گذشت زمان خوب این قضیه رو نشون داد .

    گیمری عادیPinocchioProfessor genkiloghainMax22erfankarimiA.Off
  • big joke گفت:

    والا تا این جا که اکثرا ژاپنی ها بهتر بودن فقط راکستار از ژاپنی ها بهتر بوده به نظر من بقیه استودیو های غربی تو نسل های قبلی خوب بودن ولی الان تو دیوارن اکثرا

    گیمری عادیپیشنروPinocchioThunderDoomerfankarimi
  • ThunderDoom گفت:

    ولی با هنر چرا
    هنر و خلاقیت مهم تر از تکنولوژیه

    گیمری عادیProfessor genkiloghainA.Off
  • Pinocchio گفت:

    همون موتور های منسوخ چیزایی رو میتونن خلق کنن که غرب هیچوقت نمیتونه.نمونش:سولزلایک

    گیمری عادیloghainA.Off
  • مترسک گفت:

    معلومه که نمیتونید همین استلار بلید با انریل انجین ساخته شده

    استثناع وجود داره مثل کپکام ولی اکثریت منسوخ شده نمونه هم داریم رایز اف رونین

    گیمری عادیNimaSaeed(rest in peaceقدیم)TheyCallMeSam.arminMalekSepehrA.Off
  • درسته که از نظر تکنولوژی ژاپنی ها ضعیف ترن اما اون خلاقیت و عشق به بازی سازی که تو آثار ژاپنی دیده میشه تو آثار غربی نمیتونید ببینید. همیشه بازی های ژاپنی برام جذاب بودن و یکی از محبوب ترین استودیو ها برام کپکامه که ژاپنیه

    joliuz normanگیمری عادیloghain
  • AB.Hanna گفت:

    این وسط تکلیف استودیوهای سونی معلوم نیست. چون هم ژاپنی اداره می شن و هم ذاتا غربی هستن و مهمتر از همه از نظر فنی بنچمارک های صنعت رو تولید می کنن. به هر شکل من هم فکر می کنم اگر توی بازس Nier دوربین کمی به قهرمان (ها) نزدیکتر بود، بازی بسیار روانتر می شد. هر چند مبارزات بولتال بازی پیچیده تر می شد.
    اما در‌مورد استلاربلید، وقتی دمو رو تمام می کنید، اگر به بخش انتخاب باس برید، می تونید بازی رو با یک باس دیگه و قدرتهای بیشتر امتحان کنید. صرفا می شه گفت فوق العاده است. یکی از راضی کننده ترین میارزات با شمشیر که تجربه کردم. اگر امتحانش نکردید، حتما با اباس های جدیدی که می ده آزمایشش کنید.

    Matin Barkat
  • با توجه به چیزهایی که در این چند ساله دیدیم رویکرد استدیوهای شرقی به شدت خلاقانه تر و جذاب تر بوده تا تعداد زیادی از بازی های غربی که عملا کپی پیست میشن و خیلیاشون اهمیتی به شعور مخاطب نمیدن شاید حرف ایشون درست باشه اما من خودم شخصا روند ساخت بازی استدیو های شرقی رو بیشتر ترجیح میدم

    .A.Off
  • A,,sh گفت:

    یچیز خیلی واضحی بود اصلا نیاز به گفتنشم نبود جدای از بحث گیمینگ هم کلا تو ۹۰ درصد عرصه ها و صنعت ها غرب پیشرفته ترین تکنولوژی رو داره

    Matin Barkatjoliuz normanskylord.
  • استاد تارو من ترجیحم مدل بازیسازی شماست تا غربیها ، عزیز دل بازیهای شما روح دارن ، حس دارن ، عمیقن . امیدوارم هیچوقت صنعت بازی بدون ژاپنیها و غربیها نشه .💙.

    skylordگیمری عادی
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    حرف عجیبی بود.کیفیت بصری بالاتر با بودجه بیشتر و زمان ساخت طولانی تر ( تمرکز بر کیفیت بصری ) در ارتباط هست ، اگر به حرف تارو باشه بازی های غربی هم به لحاظ گیمپلی نمیتونن با بازی های ژاپنی رقابت کنن و خب قطعا خوب میدونیم چقدر مثال نقض وجود داره در هر دو دیدگاه پس با این حساب باید گفت آقای یوکو تارو شاید باید تجدید نظر کنن در صحبتی که ارائه دادن..

    شما رو به دانته واگذار میکنم اقای تارو 😁
    s8.uupload.ir/files/tumblr_ph2nipex501skp6koo2_r1_400_kasc.gif

    گیمری عادیپیشنروBioshock
  • PASARGAD گفت:

    یه چیزی هم باید در نظر گرفت مثلا بگیم استودیو های شرقی تقریبا تمامش درباره ژاپنی هاس ولی غربی ها از آمریکا گرفته تا کل کشور های اروپایی و……

    گیمری عادی
  • peen گفت:

    با توجه به خبر نمی توانند اشتباهه بیشتر نمی خوان خودشون را با تکنولوژِی تطبیق بدن

  • Rose گفت:

    جدی می‌فرماید پس ff7 remake چی هست حتما تکنولوژی غربی هست 😊

  • Parissa گفت:

    مسخرس کلی نرم افزار هست چه شرقو تحریم نکردن تجحیزاتشون هیچچ فرقی با آمریکا نداره. ۹۹ درصد نام افزارا شرقو تحریم نکردن اما ۹۹ درصد نام افزارا ایران باکو و سوریه و فلسطین رو تحریم کردن. تازه شرق بازار عالی داره و حمایت می کنن از خودشون و سرمایه گذار زیاد دارن

  • والا من که همین بازی های شرقی رو به امثال مدرن وارفر ۳ امسال ترجیح میدم

  • من که آثار ژاپنی رو نمی‌پسندم و کلا بخاطر کارت گرافیک از رده خارجم rx 5700xt ( غلط بکنم بپسندم) ولی خب بازی های غرب بنظرم نسل ۷ و تا وسطای نسل ۸ رقیب نداشتن ولی بقیش رو خراب کرد از بازی های ۲۰۲۰ تا الان من هیدیس و سی اس گو و رزیدنت اویل ۲ ریمیک رو بازی کردم
    بازی های جدید ژاپنی بنظرم کاملا از غربی بهتر بودن
    تازه بازی های غربی یعنی بازی های کشور های غربی
    ولی شرقی ۹۰ درصدش ژاپنی

    محمد حسین
  • Moojy گفت:

    هیچوقت نتونستم این شاهکارو تجربه کنم 💔💀

خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمی‌توانند با تکنولوژی غربی‌ها رقابت کنند - گیمفا