کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا
کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا
کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا
کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو

پست گیمفا
۲۱:۲۳ ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

سری بازی‌های Grand Theft Auto یا به اختصار GTA، یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین سری‌های بازی‌های ویدیویی در تاریخ صنعت بازی‌ها است. با گذشت سال‌ها از عرضه اولین نسخه‌های آن، GTA توانسته طرفداران زیادی در سراسر جهان به خود جلب کند و جایگاهی خاص در صنعت بازی‌های ویدیویی برای خود برپا کند. اما موفقیت این سری از بازی‌ها چقدر است؟ چقدر طرفداران در سراسر جهان از این سری لذت می‌برند؟

در این مقاله، قصد داریم آمار و اطلاعات مربوط به تعداد طرفداران سری GTA را مورد بررسی قرار دهیم و مقایسه‌ای جامع از این موضوع ارائه دهیم. با بهره‌گیری از اطلاعات موجود، تحلیلی نسبی از محبوبیت و تأثیرگذاری این سری از بازی‌ها را ارائه خواهیم داد. اسپانسر این مطلب سایت گیم دونی دات کام (سایت خرید بازی اورجینال) است که قبل‌تر در مطلب نحوه خرید و فروش بازی اورجینال معرفی شد.

ویدیوی بررسی اجمالی آمار بازی‌ها:

GTA 1:

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

GTA 1 که اولین نسخه از سری GTA است، در سال ۱۹۹۷ توسط شرکت Rockstar Games عرضه شد. این بازی در ابتدا Race’n’Chase نام داشت. در ابتدا قرار بود بر روی MS-DOS، Windows 95، PlayStation، Sega Saturn و Nintendo 64 منتشر شود.

اصلی‌ترین ایده آن به عنوان یک بازی مسابقه‌ای طراحی شده بود. در حالی که اکثر بازی‌های مسابقه‌ای آن زمان بر روی موتور، ماشین‌های مسابقه‌ای و مسابقات تمرکز داشتند، GTA با ترکیبی از عناصر مسابقه و اکشن، با موضوع جنایت و جرم، یک تجربه جدید و جذاب ارائه کرد.

با این حال، به طور ناخودآگاه، اشتباهی در فرآیند توسعه این بازی رخ داد که توانایی بازیکن را به پیاده شدن از خودرو در دنیای بازی می‌داد. این ویژگی غیرمنتظره سریعاً مورد توجه قرار گرفت و باعث شد تا توسعه‌دهندگان تصمیم بگیرند تا سبک بازی را به سمت یک بازی اکشن و ماجراجویی با عناصر جرم و جنایت جذاب تغییر دهند. این تغییر نه‌تنها بازی GTA را به یک پدیده جهانی تبدیل کرد، بلکه به شکل دائمی تأثیرگذاری در صنعت بازی‌سازی داشت و اساس توسعه سری GTA را به شکلی کاملاً جدید معرفی کرد.

این بازی در سبک بازی‌های اکشن و ماجراجویی بود و به شدت به خاطر فرمول جدید خود در بازی‌های ویدیویی و شهرت دست‌نیافتنی خود، توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرد. به همین دلیل بار فروش عالی حدود ۳.۷ میلیون نسخه در آن زمان سر و صدا کرد.

GTA 2:

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

Grand Theft Auto 2 (GTA 2) نسخه دوم از سری بازی‌های محبوب Grand Theft Auto است که توسط شرکت Rockstar Games توسعه و منتشر شد. این بازی در سال ۱۹۹۹ برای پلتفرم‌های PlayStation و Microsoft Windows منتشر شد و برای دومین بار از دیدگاه دوربین دورنگار (Top-down) بازی می‌شود، که در آن بازیکن از دیدگاه بالای بازی را مشاهده می‌کند.

اگرچه GTA 2 توانست به یک موفقیت نسبی برسد، اما در مقایسه با GTA 1، فروش کمتری داشت و از لحاظ محبوبیت، به اندازه نسخه اولیه‌اش نتوانست جلب توجه کند. این بازی در مجموع حدود ۳.۴ میلیون نسخه فروش رفت.

GTA 3:

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

Grand Theft Auto III (GTA 3) یک بازی ویدیویی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط شرکت Rockstar Games توسعه یافته و در سال ۲۰۰۱ برای پلتفرم‌های PlayStation 2 عرضه شد. این بازی معروف به عنوان یکی از بازی‌هایی است که تغییرات بزرگی در صنعت بازی‌های ویدیویی به وجود آورده است، از جمله انتقال از دیدگاه دوربین دورنگار به دیدگاه سوم شخص.

GTA 3 به دلیل تغییرات بزرگی که در سبک و گیم‌پلی بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد، به عنوان یکی از بازی‌های بزرگ تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد.  این بازی در مجموع توانست ۱۴.۵ میلیون نسخه به فروش رساند که نسبت به نسخه‌های قبلی یک جهش بزرگ است.

GTA Vice City:

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

Grand Theft Auto: Vice City یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های ویدیویی است که توسط شرکت Rockstar North توسعه یافته و توسط Rockstar Games در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. این بازی در سبک اکشن-ماجراجویی قرار دارد و بخش مهمی از موفقیت آن به خاطر فرمول محبوبیت و موفقیت Grand Theft Auto III است. در زمان عرضه‌اش، Vice City به عنوان یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته GTA: Vice City، موسیقی فوق‌العاده آن است. مجموعه‌ای از آهنگ‌های معروف دهه ۱۹۸۰ از هنرمندان مختلف از جمله Michael Jackson، Madonna، و انجمن خودروسازان به صورت موجود در بازی قرار دارند.

به طور کلی، Grand Theft Auto: Vice City با داشتن محیط متنوع، داستان جذاب و موسیقی فوق‌العاده، به عنوان یکی از برترین و پرطرفدارترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود.

این بازی در مجموع توانست ۱۷.۵ میلیون نسخه بفروش برساند.

GTA San Andreas:

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

Grand Theft Auto: San Andreas (GTA San Andreas) یکی از بازی‌های محبوب و موفق سری GTA است که توسط شرکت Rockstar North توسعه یافته و توسط Rockstar Games در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این بازی در سبک اکشن-ماجراجویی قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. GTA San Andreas در زمان عرضه‌اش برای پلتفرم‌های PlayStation 2، Xbox و Microsoft Windows عرضه شد.

به طور کلی، GTA San Andreas نیز مانند نسخه قبلی با داشتن جهان بزرگ، داستان جذاب، گیم‌پلی چندگانه و موسیقی فوق‌العاده، به عنوان یکی از برترین و پرطرفدارترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود که اکنون یکی از بازی‌های نوستالژی ما به حساب می‌آید.

این نسخه توانست در مجموع ۲۷.۵ میلیون نسخه به فروش برساند.

GTA IV:

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

Grand Theft Auto IV (GTA IV) یک بازی ویدیویی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط Rockstar North توسعه یافته و توسط Rockstar Games در سال ۲۰۰۸ برای پلتفرم‌های PlayStation 3، Xbox 360 و Microsoft Windows منتشر شد. این بازی به عنوان یکی از ابزارهای موفقیت شرکت Rockstar Games و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ محسوب می‌شود. GTA IV با محیط و داستان تاریخی و با گرافیک بهبود یافته، به شهرت بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی GTA رسید.

Grand Theft Auto IV رکوردهای فروش صنعت را شکست و به سریع ترین محصول سرگرمی تاریخ تبدیل شد و در روز اول ۳۱۰ میلیون دلار و در هفته اول ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. یکی از مهم‌ترین عناوین نسل هفتم بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و از نظر بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران‌ها. این بازی با بیش از ۲۵ میلیون نسخه یکی از پرفروش ترین بازی های ویدیویی است.

اما آمار فروش این نسخه نسبت به نسخه سن آندرس کمتر است که یکی از دلایل آن مشکلات فنی زمان انتشار این بازی است.

GTA: Episodes from Liberty City

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

این عنوان یک مجموعه از دو بازی تکمیلی به سری Grand Theft Auto IV (GTA IV) است. این مجموعه شامل دو بسته الحاقی مستقل است: “The Lost and Damned” و “The Ballad of Gay Tony”. هر دو بسته الحاقی داستان‌های موازی و مستقل از داستان اصلی GTA IV را دنبال می‌کنند و در Liberty City، شهری که در GTA IV مدل‌گیری شده است، جریان دارند.

  • The Lost and Damned:

داستان این بسته الحاقی از دیدگاه Johnny Klebitz، عضو گروه موتورسایکلت‌های خلافکار The Lost، را روایت می‌کند. این بسته الحاقی بیشتر به ماجراهای درون گروه موتورسایکلت و رقابت‌های با گروه‌های خلافکاری دیگر می‌پردازد.

  • The Ballad of Gay Tony:

این بسته الحاقی داستان Luis Lopez را دنبال می‌کند، یکی از اعضای دستیاران Tony Prince (معروف به Gay Tony)، که در شبکه زندگی شبانه میامی Liberty City فعالیت می‌کند. داستان این بسته الحاقی به ماجراهای رقابت‌های قدرت و جرم و جنایت در Liberty City می‌پردازد.

هر دو بسته الحاقی از تغییراتی در گیم‌پلی، مأموریت‌ها، و وسایل نقلیه نیز برخوردار هستند. Episodes from Liberty City امکان تجربه داستان‌های موازی و جذابی را برای علاقمندان به جهان GTA IV فراهم می‌کند و به عنوان یکی از جزء‌های مهم و موفق سری GTA محسوب می‌شود.

این بسته الحاقی نیز در مجموع توانست ۸ میلیون نسخه به فروش برساند.

Grand Theft Auto V (GTA V):

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

GTA V یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ است. این بازی در زمان عرضه‌اش در سپتامبر ۲۰۱۳، رکوردهایی غیرقابل تصور را به خود اختصاص داد. به عنوان یکی از بازی‌های پرطرفدار تمام دوران، GTA V همچنان در لیست فروش‌های هفتگی فروشگاه‌های بازی‌های ویدیویی حضور دارد.

در زمان انتشار، GTA V توانست به طور سریع تبدیل به یک پدیده فرهنگی شود و بسیاری از مردم در سرتاسر جهان به آن پیوستند. با توجه به عناوین مختلف و جذابیت بالای بازی، خرید بازی GTA V به ۱۸۵ میلیون نسخه رسیده است. این رقم در برابر همه نسخه‌های قبلی یک شاهکار تمام عیار به حساب می‌آید.

GTA VI:

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

این نسخه هنوز در حال ساخت است و تاریخ انتشار آن به طور رسمی در سال ۲۰۲۵ اعلام شده اما طبق شایعات ممکن است در ۲۰۲۶ منتشر شود.

از تریلر اولی که از این بازی منتشر شده به خوبی متوجه جزئیات ریز و ظریف این بازی می‌شویم.

با توجه به عظمت این نسخه انتظار می‌رود فروش بازی GTA VI نیز رکورد شکنی کند. مشتاقانه منتظر انتشار آن و دیدن آمار فروش آن هستیم.

آمار دیگر بازی‌های پرطرفدار راکستار گیمز:

Red Dead Redemption:

Red Dead Redemption یک بازی ویدیویی اکشن-ماجراجویی و بازی ویدیویی جهان‌باز است که توسط استودیوی Rockstar San Diego توسعه یافته و توسط Rockstar Games منتشر شده است. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۰ برای کنسول‌های PlayStation 3 و Xbox 360 عرضه شد و سپس در سال ۲۰۱۶ برای Microsoft Windows نیز منتشر شد.

این بازی چندین جایزه پایان سال از جمله جوایز بازی سال را از چندین نشریه بازی دریافت کرد و منتقدان آن را یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی می‌دانند که تا کنون ساخته شده است. این بازی تا سال ۲۰۲۱ حدود ۲۳ میلیون نسخه فروخته بود که آن را به یکی از پرفروش ترین بازی های ویدیویی تبدیل کرد.

Red Dead Redemption 2:

این بازی نیز همچون GTA V از موفقیت‌های قابل توجهی برخوردار است. خرید بازی Red Dead Redemption 2 در زمان عرضه‌اش در اکتبر ۲۰۱۸، توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی را به خود جلب کند.

همچنان که GTA V از موفقیت‌های ادامه‌دار برخوردار است، Red Dead Redemption 2 نیز در فروش و محبوبیت بالایی به سر می‌برد. این بازی همچنان جزء یکی از محبوب‌ترین بازی‌های این دوره است و تا امروز ۶۱ میلیون نسخه فروش داشته است.

خلاصه:

  1. Grand Theft Auto (GTA) (1997):

این نسخه اولیه از سری GTA، با گذشت زمان توانست تأثیرگذاری قابل توجهی در صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشد، اما در مقایسه با نسخه‌های بعدی کمترین محبوبیت را داراست.

  1. Grand Theft Auto 2 (1999):

این نسخه نیز همچون نسخه اولیه، تأثیر چندانی در میان بازیکنان نداشت و محبوبیت چندانی نیز به دست نیاورد.

  1. Grand Theft Auto III (2001):

با عرضه GTA III، سری GTA وارد یک دوره جدید از موفقیت و شهرت شد. این نسخه با انتقال به دنیای سه‌بعدی و آزاد، بازیکنان را شگفت‌زده کرد و به عنوان یک انقلاب در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

  1. Grand Theft Auto: Vice City (2002):

با ادامه موفقیت نسخه قبلی، Vice City با طراحی مبتنی بر دهه ۸۰، داستان مهیج و زیبا، و موسیقی متن فوق‌العاده، موفقیت بیشتری را برای سری GTA به همراه آورد.

  1. Grand Theft Auto: San Andreas (2004):

این نسخه با ارائه یک جهان باز گسترده‌تر، داستان پرماجرا و قابلیت‌های جدید، محبوبیت بیشتری را در میان بازیکنان به دست آورد و به عنوان یکی از برترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود.

  1. Grand Theft Auto IV (2008):

با توجه به گرافیک برتر و داستان پرماجرا، GTA IV موفقیت بزرگی را در بازار داشت، اما مقایسه با نسخه‌های قبلی، محبوبیت کمتری داشت.

  1. Grand Theft Auto V (2013):

GTA V بدون شک به عنوان پرطرفدارترین و موفق‌ترین نسخه از سری GTA تاریخ شناخته می‌شود. با ارائه یک جهان باز فوق‌العاده، داستان عمیق و گسترده، و حالت آنلاین پرطرفدار، این نسخه توانسته است محبوبیت فراوانی را به دست آورد و رکوردهای فروش بی‌نظیری را به ثبت برساند.

人Acker益man人پیشنروI Love GTA (در غم دوری GTA 6)پروفسور بی سواد𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻soton gameboy gamerS.j.dKingsbountyArsham𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠77ᚱ.ᚻmohammad73@M.MTجاویدمmediumآریاآرشهیربدmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا
کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا
کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا
کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا
کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوب‌تر است؟ + ویدیو - گیمفا