بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا

بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم

پست گیمفا
۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا

از بازی GTA 6 چه خبر؟ چه زمانی منتشر می‌شود؟ از کجا و چطور دانلود یا خرید کنیم؟ تریلر و گیم پلی بازی GTA 6 و همه موارد دیگر در این مطلب بررسی خواهد شد. 

بازی GTA 6 چه زمانی منتشر می‌شود؟ 

ساختن یک بازی جهان باز با وسعت GTA 5 چندین سال زمان خواهد برد، برای همین تعجبی ندارد که شرکت سازنده بازی یعنی راک استار زمان زیادی را صرف ساختن بازی کرده، راک استار معمولاً تا وقتی به مراحل پایانی ساخت بازی نرسیده باشد برای بازی تبلیغ نمی‌کند، پس فعلاً منتظر گیم پلی رسمی از بازی GTA 6 نباشید. 

اخیراً کلیپ‌هایی از GTA 6 به همراه چند خط از کد منبع بازی در اینترنت پخش شده است. شرکت راک استار بیانیه‌ای در توییتر خود منتشر کرد و در آن تأیید کرد که یک شخص ثالث بدون مجوز توانسته به سیستم‌های شرکت دسترسی پیدا کند (هک) و اطلاعاتی را دانلود کند که شامل مراحل ساخت این بازی جهان باز بودند. با این وجود، در بیانیه گفته شده که به نظر سازندگان این موضوع نباید تأثیری در مراحل تولید پروژه‌های بلند مدت داشته باشد یا اختلالی در سیستم بازی‌های آنلاین شرکت (مثل GTA V) ایجاد کند. 

تاریخ انتشار بازی GTA 6 

به احتمال خیلی زیاد GTA 6 در تعطیلات کریسمس ۲۰۲۴ منتشر می‌شود، اگرچه این موضوع به صورت رسمی از طرف شرکت تأیید نشده اما شرکت مایکروسافت در اطلاعاتی که از یک پرونده قانونی، افشا شده گفت این برآورد را تأیید کرده و «انتظار می‌رود» در سال ۲۰۲۴ بازی GTA 6 منتشر بشود. 

به گفته Tez2، یکی از اعضای انجمن اینترنتی GTA، ضرب‌الاجل غیر رسمی شرکت راک استار همیشه تعطیلات کریسمس ۲۰۲۴ بوده، که چندین بار در سال‌های گذشته به عقب انداخته شده است. متأسفانه این احتمال هم وجود دارد که انتشار بازی تا اویل سال ۲۰۲۵ طول بکشد. 

Tez2 همچنین گفت: شخصاً اعتقاد دارم امسال اعلامیه‌ای از طرف راک استار منتشر خواهد شد. فکر نمی‌کنم مدیران شرکت در موقعیتی باشند که بخواهند انتشار بازی را تا کریسمس سال ۲۰۲۵ یا حتی ۲۰۲۶ عقب بیاندازند. یکی از کارهایی که راک استار می‌تواند برای انتشار بازی در زمان ضرب‌الاجل انجام دهد، حذف بخش‌هایی از بازی و انتشار آن بخش‌ها به عنوان DLC (بسته الحاقی) در یک زمان دیگر است. این کار برای مدیریت گزینه بهتری خواهد بود تا تأخیر در انتشار بازی. 
به گفته وی راکستار در تاریخ ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) برنامه‌ای به مناسبت ۱۰ سالگی بازی GTA V دارد. این برنامه ممکن است معرفی رسمی بازی GTA 6 باشد. 

به گفته بعضی از افراد آگاه در شرکت راک استار، هنوز تا تاریخ انتشار GTA 6 دو سال زمان باقی مانده است. محیط بازی مثل GTA Vice City خواهد بود و نقش اصلی بازی یک شخصیت زن لاتین است. به هر حال هر زمانی که GTA 6 منتشر شود، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های جنایی خواهد بود. 

اطلاعات لو رفته از بازی GTA 6 

در ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ تعداد ۹۰ ویدیو از تست مراحل بازی که در مجموع ۵۳ دقیقه می‌شدند به بیرون درز پیدا کرد که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای درز اطلاعات در تاریخ محسوب می‌شود. 

بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا

به گزارش بلومبرگ در ابتدای ویدیوها می‌بینیم که ما می‌توانیم به عنوان شخصیت زن و مردی مشابه فیلم بانی و کلاید به نام‌های جیسون و لوسیا بازی کنیم. در یکی از ویدیوها می‌بینیم که ما کنترل شخصیت لوسیا را در دست داریم و به همراه جیسون از یک رستوران سرقت مسلحانه می‌کنیم. در ویدیوهای دیگر می‌بینیم که لوسیا در روز روشن در گوشه‌ای از خیابان ایستاده و ترافیک را نگاه تماشا می‌کند در حالی که جیسون به یک کلوپ شبانه می‌رود. مطلب مربوط به این ویدیوها قبلاً در سایت تخصصی بازی GTA 6 یعنی GTA-6.ir منتشر شده است. 

بعد از لو رفتن این ویدیوها، شخص لو دهنده دستگیر شد. به گفته پلیس، مظنون ۱۷ ساله در دادگاه نوجوانان بخاطر دو مورد اتهام، یکی لو دادن ویدیوهای GTA 6 و دیگری نقض شرایط وثیقه، حاضر شده است. او ادعای بی‌گناهی می‌کند. پرونده متهم به دادگاه عالی ارجاع داده شده است و قرار است تاریخ دادگاه وی بعداً مشخص بشود. در زمان نگارش این مطلب هنوز از نتیجه دادگاه خبری منتشر نشده است. 

اخبار بازی GTA 6 

علی‌رغم لو رفتن ویدیوهایی از بازی، راک استار در بیانیه‌ای گفت اگرچه از این موضوع بسیار ناامید شده است اما کار بر روی ساخت GTA طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت. سازندگان همچنین به طرفداران GTA اطمینان می‌دهند که به زودی خبرهای جدیدی از بازی اعلام می‌شود و به محض آماده شدن بازی، آن را به همه معرفی خواهند کرد. 

در ۴ فوریه راک استار اعلام کرد که به طور فعال در حال ساخت شماره بعدی بازی GTA است بنابراین می‌توان با خیال راحت گفت که شماره بعدی این بازی یک بازی خاص خواهد بود. در بخشی از بیانیه راک استار به قطع پشتیبانی برای بخش آنلاین بازی Red Dead اشاره می‌شود و تأکید می‌کند که منابع بیشتری به کار بر روی GTA 6 اختصاص داده شده است. راک استار می‌خواهد مطمئن شود که این بازی از انتظارات بازیکنان فراتر می‌رود. 

استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive، در مصاحبه‌ای با سایت gamesindustry.biz در سال ۲۰۱۹ گفت که استفاده از ابزارهای بهتر و یک تیم بزرگتر برای ساخت بازی، می‌تواند فاصله زمانی بین انتشار نسخه‌های GTA را کاهش بدهد. این صحبت او می‌تواند به این معنی باشد که داستان نسخه‌های مختلف از بازی کوتاه‌تر خواهند بود اما بعد از انتشار به خوبی از آنها پشتیبانی می‌شود. 

ضیق وقت یکی دیگر از دلایل کوتاه بودن احتمالی شماره بعدی GTA است. همانطور که سایت Kotaku در گزارش خود در سال ۲۰۲۰ گفت، یکی از برنامه‌های مدیریت راک استار برای بازی بعدی از سری بازی‌های GTA این است که سایز بازی نسبتاً متوسط باشد (که طبق استانداردهای راک استار همچنان سایز خیلی بزرگی محسوب می‌شود). سپس قرار است در طول زمان با آپدیت‌های منظم، بازی توسعه پیدا کند و بزرگتر بشود، این کار می‌تواند مشکل ضیق وقت و فشار بر روی سازندگان بازی را کاهش بدهد. البته تجربه نشان داده راک استار چنین کاری انجام نمی‌دهد و بازی را همیشه بطور کامل منتشر خواهد کرد. 
کارمندان راک استار از تغییرات مثبی که شرکت پس از مشکلات ناشی از کمبود زمان کافی برای ساخت بازی Red Dead Redemption 2 انجام داد، تعریف می‌کنند. با این وجود، هنوز هیچ جدول زمانی رسمی برای تاریخ انتشار GTA 6 اعلام نشده است، و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بازی منتشر شود. 

نقشه بازی GTA 6 

بعضی از طرفداران GTA در مورد نقشه بازی این گونه گمانه‌زنی کرده‌اند که اگر محاسباتشان طبق ویدیوهای لو رفته درست باشد، نقشه این نسخه از شهر Vice City و مناطق اطرافش حداقل دو برابر بزرگتر از شهر Los Santos در GTA 5 خواهد بود. این گمانه‌زنی‌ها براساس گزارشی است که بلومبرگ منشتر کرده که می‌گوید GTA 6 در یک نسخه خیالی از شهر میامی اتفاق می‌افتد.

بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا

بنابراین عمده طرفداران این بازی اینگونه برداشت کرده‌اند که داستان بازی در شهر Vice City و مناطق اطرافش روایت می‌شود. 

با این حال، به گفته MrBossFTW یوتوبر معروف، نقشه GTA 6 احتمالاً خیلی بزرگتر از گمانه‌زنی‌های طرفداران بازی خواهد بود و جزییات خیلی بیشتری خواهد داشت. وی ‌به صفحه فرصت‌های شغلی در سایت شرکت راک استار اشاره می‌کند و می‌گوید در توضیحات بخش جذب نیرو برای ویژوال افکت (جلوه‌های ویژه بصری) آمده است متقاضیانی که استخدام می‌شوند کمک می‌کنند بازیکنان در دنیایی مثل واقعیت غوطه‌ور شوند، از جزییاتی ریز همچون حشرات یا بارش باران روی دیوارها گرفته تا نابودی کامل ساختمان‌های بزرگ و آسمان خراش‌ها. 

همچنین شایعه شده است که نقشه بازی بعد از هر DLC آپدیت خواهد شد تا تغییرات و مناطق جدید براساس داستان DLC به نقشه افزوده بشوند. در ضمن تنها نقشه داستان اصلی بازی نیست که آپدیت می‌شود بلکه بخش آنلاین بازی نیز که احتمالاً از نقشه داستان اصلی استفاده می‌کند شامل تغییرات و اصلاحات لازم بعد از هر آپدیت می‌شود. درست مثل بازی فورتنایت (Fortnite) که با انتشار هر فصل جدید، نقشه بازی تغییر می‌کند. 

داستان بازی GTA 6 

بنظر می‌رسد برخی جزئیات لو رفته از بازی با بعضی از شایعاتی که در ویدیوی تام هندرسون در جولای ۲۰۲۱ مطرح شده بودند مرتبط باشند. آقای هندرسون می‌گوید که داستان GTA 6 در نسخه امروزی و مدرن از شهر Vice City می‌گذرد نه دهه ۱۹۸۰ که برخی گمان می‌کنند. با نگاهی به ویدیوهای لو رفته از بازی که در آن جیسون وارد مترو می‌شود می‌توان گفت که این فرضیه درست است. 

بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا

در ویدیوهای لو رفته می‌بینیم که یکی از شخصیت‌های اصلی بازی، زن است. اما شایعاتی در مورد این موضوع از مدت‌ها قبل پخش شده بود. کاربران تیزبین انجمن‌های اینترنتی بازی GTA با دنبال کردن بعضی از صداپیشگان بازی، سرنخ‌هایی در این زمینه پیدا کرده‌اند. خانم ناتونیا مونه، بازیگر، در رزومه خود صداپیشگی شخصیتی به نام «تامارا» را در پروژه‌ای به اسم رمز «فایربال» (گوی آتشین) آورده است. پروفایل وی از زمان پخش خبر تغییر کرده است اما به گفته یکی از کاربران اسم رمز گوی آتشین اسم آهنگ پیت‌بول است، و پیت‌بول هم اهل میامی است. درست مثل بازی قدیمی GTA Vice City که الهام بخش آن، سواحل آلوده به مواد مخدر سریال Miami Vice که در دهه ۱۹۸۰ پخش شد، بوده است. اما همانطور که از اسمش مشخص است، احتمالا تامارا شخصیت اصلی بازی نیست چرا که اسم شخصیت اصلی در ویدیوهای لو رفته لوسیا است. 

بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا

حضور شخصیت اصلی زن در داستان اصلی بازی GTA 6 منطقی بنظر می‌‌رسد. دن هوسر، تولیدکننده سری بازی‌های GTA، قبلاً به این سوال پاسخ داده است که چرا شخصیت‌های اصلی بازی‌های GTA تاکنون زن نبودند. در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۳، او توضیح داد که چرا در GTA 5 امکان بازی با شخصیت زن وجود نداشت، و اینکه چگونه تیم سازنده بازی می‌توانست این موضوع را در آینده تغییر بدهد. او گفت: «در زمان ساخت GTA 5 واقعا به این موضوع فکر نکردیم. این بدان معنا نیست که نمی‌توانستیم با نمی‌خواستیم. شخصیت‌های GTA 5 به ما الهام شدند. اینطور نبود که چون یک شخصیت اصلی مرد داریم باید یک شخصیت اصلی زن هم داشته باشیم. قرار نبود ساخت بازی را براساس یک سری قوانین نوشته شده انجام بدهیم. فکر نمی‌کنم با چنین رویکردی بشود یک بازی باورپذیر و جذاب ساخت.» 

وی در ادامه افزود: «آیا در آینده می‌توانیم یک بازی با شخصیت اصلی زن بسازیم؟ معلوم است که می‌توانیم. ما هنوز ایده یک بازی که شرایطش را داشته باشد پیدا نکرده‌ایم. اما این چیزی است که همیشه به آن فکر می‌کنیم. برای GTA 5 شخصیت اصلی زن طبیعی به نظر نمی‌رسید اما بدون شک در آینده یک بازی با شخصیت اصلی زن و یک داستان عالی خواهیم ساخت، که مطمئن هستم نتیجه کار یک بازی فوق‌العاده خواد شد.» 

گیم‌پلی بازی GTA 6 

از ویدیوهای لو رفته می‌توان دید که گیم‌پلی GTA 6 فرق چندانی با GTA 5 ندارد. در ویدیو می‌بینیم لوسیا، که احتمالاً توسط بازیکن کنترل می‌شود، در حال سرقت از یک رستوران است. 

بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا

او برای اینکه گروگان‌ها فرار نکنند از پشت به آنها شلیک می‌کند. همچنین می‌بینیم که لوسیا و جیسون با دزدیدن ماشین پلیس از دست پلیس‌ها فرار می‌کنند. در هنگام فرار نیز جیسون از شیشه ماشین بیرون می‌آید و به پلیس‌ها با یک اسلحه جنگی شلیک می‌کند. 

همانطور که احتمالاً انتظار دارید، وسایل نقلیه قابل رانندگی در بازی شامل ماشین و قایق‌ می‌شود. مترویی که قبلاً به آن اشاره شد نیز شما را در سرتاسر شهر جابجا می‌کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد در بازی قابلیت تغییر حالت چرخ‌های ماشین، زاویه صندلی راننده و دیگر کنترل‌ها نیز وجود دارد. 

بعضی از ویدیوهای آزمایشی از بازی اطلاعات بیشتری از مکانیک حرکتی، از جمله سیستم کاور گرفتن، نشسته حرکت کردن، و سینه‌خیز رفتن را به ما نشان می‌دهند. در بازی می‌توانیم با دست صورت خود را پوشش بدهیم تا از شلیک مستقیم به سر جلوگیری کنیم. در قسمتی از ویدیوها، می‌بینیم که جیسون داخل مغازه‌ای را با یک قدرت بینایی خاص نگاه می‌کند. تقریباً مثل قدرت چشم مرگ (Deadeye) در بازی Red Dead Redemption که در هنگام استفاده از آن زمان آهسته می‌شود و می‌توان با دقت بالایی به هدف شلیک کرد. اما در ویدیوی لو رفته فقط می‌بینیم که رنگ صفحه تغییر می‌کند. 

تریلر بازی GTA 6 

گرچه بازی هنوز بطور رسمی معرفی نشده، اما یک یوتیوبر ویدیوی زیر را بعنوان ویژگی‌های مورد انتظار بازی GTA 6 با توجه به همین اطلاعات درز کرده ساخته و با عنوان تریلر GTA 6 منتشر کرده است. 

دانلود بازی GTA 6 

مطمئناً پس از خواندن برخی از ویژگی‌های بازی که به بیرون درز پیدا کرده شما هم مثل ما هیجان‌زده هستید و می‌خواهید از اخبار و تریلر رسمی و هرچه در مورد این بازی است اولین نفری باشید که سر در می‌آورید. برای دانلود بازی GTA 6 برای کامپیوتر کافیست به همین لینک مراجعه کنید تا به محض انتشار شروع به دانلود کنید. همچنین برای اطلاع از خبرهای جدید این بازی توصیه می‌کنیم در خبرنامه این سایت عضو شوید. 

خرید بازی GTA 6 

برای خرید بازی GTA 6 برای کامپیوتر روی همین لینک کلیک کنید. با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی GTA 6 پیش‌فروش آن آغاز می‌شود. 

در پایان متذکر می‌شویم مطالبی که گفته شد خلاصه‌ای از شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد GTA 6 بودند. هنوز زمان نامشخصی باقی مانده است تا دنباله یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی به طور رسمی معرفی شود. در این فاصله می‌توانید از دیگر بازی‌های جهان باز لذت ببرید تا GTA 6 بالاخره روانه بازار شود. 

QT#BATMANAnimalsyasharزحمت کش گیمفا (فری پلیر قدیم)Dark FantasyA SlashSepehrولگرد اوسکلThe greatKratosAshHEISENBERGKHEDER_Pro_GamerTUX 99گاوکشMalassezia furfuraref4477M.O.H.3.E.Nmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا
بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی GTA 6؛ تاریخ انتشار، تریلر و هر آنچه از آن می‌دانیم - گیمفا