گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا

گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند

برخی از گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند بودجه هر قسمتشان در حد و اندازه یک اثر سینمایی است.

با پیشرفت در زمینه رسانه‌ها و تلویزیون، ما در عصر طلایی تلویزیون و سریال زندگی می‌کنیم. چیزی که قبلاً یک سرگرمی گاه‌به‌گاه در نظر گرفته می‌شد و عمدتاً نیز شامل کمدی‌های ۲۰ دقیقه‌ای و تولیدات استودیویی در مقیاس کوچک و تک لوکیشن بود، به‌تدریج به تولیدات با کیفیت بالا با بودجه‌های بسیار بالا شبیه به آثار سینمایی تبدیل شد.

این دوره از تلویزیون توانسته تلویزیون و دنیای سریال را وارد رقابت با دنیای سینما کند. این دوره از تلویزیون و سریال با ارزش‌های تولیدی فزاینده، حضور کارگردانان و بازیگران برجسته سینما و همچنین اقتباس‌ها از فرنچایزهای شناخته شده دورانی را رقم می‌زند که در آن سریال‌ها در رقابت با آثار سینمایی از لحاظ کیفیت قرار دارند. با این اوصاف، اصلاً جای تعجب ندارد که پول بیشتری در دنیای سریال سرمایه‌گذاری شود و برای برخی از آثار در هر قسمت بیش از ۱۰ میلیون دلار هزینه می‌شود. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا با گران‌ترین سریال‎‌هایی آشنا شوید که تاکنون ساخته شده‌اند.

۱۵. سریال Friends

سریال دوستان friends
سریال Friends

بودجه هر قسمت: ۱۰ میلیون دلار

سریال «دوستان» یک سیتکام بسیار محبوب به شمار می‌رود که حتی امروزه نیز طرفداران خودش را دارد و حول محور زندگی گروهی از دوستان با بازی جنیفر انیستون، لیسا کودرو، متیو پری فقید، دیوید شوییمر، کورتنی کاکس و مت لبلانک است که در شهر نیویورک زندگی می‌کنند و هر کدام از آن‌ها نیز اهداف و جاه‌طلبی‌های خودشان را دارند.

بودجه بسیار بالای سریال «دوستان» شاید برای بسیاری از افراد شوکه‌کننده باشد چراکه این سریال در ظاهر چندان سریال گرانی به نظر نمی‌رسد. با این حال، بودجه ۱۰ میلیون دلاری برای هر قسمت از این سریال کمدی باعث شده تا در جمع گران‌ترین سریال‌های تاریخ و همچنین گران‌ترین سیتکام‌ها قرار بگیرد. علاوه بر این، افزایش محبوبیت بسیار زیاد این اثر نیز سبب شد تا بازیگران آن در فصل‌های پایانی حقوق بسیار بالایی را بگیرند که در فصل پایانی به بیش از یک میلیون دلار نیز رسیده بود.

۱۴. سریال Halo

فصل دوم سریال halo
سریال Halo

بودجه هر قسمت: ۱۰ میلیون دلار

سریال «هیلو» بر اساس بازی ویدیویی برجسته‌ای به همین نام و برای پخش از سرویس آنلاین پارامونت پلاس ساخته شده است. سریال «هیلو» جنگ بین فرماندهی فضایی سازمان ملل متحد و اتحاد بیگانگان معروف به کاوننت را به تصویر می‌کشد که داستانی علمی تخیلی است.

سریال «هیلو» بر اساس یکی از تحسین‌شده‌ترین و موفق‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی ساخته شده و همین نیز سبب شده تا طرفداران خواهان ساخت سریالی برجسته باشند. با این حال، بسیاری از افراد بر این باور هستند که با بودجه ۱۰ میلیون دلاری برای هر قسمت از این سریال، جلوه‌های کامپیوتری آن می‌توانست بسیار بهتر باشد. اگرچه تولید فصل اول تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفت و با حضور نام‌های بزرگی همچون استیون اسپیلبرگ به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی بود اما در نهایت نتوانست انتظارات را برآورده سازد. با این وجود، طرفداران منتظر فصل دوم هستند تا بزرگتر و بهتر از فصل اول باشد.

۱۳. سریال Band of Brothers

سریال جوخه برادران band of brothers
سریال Band of Brothers

بودجه هر قسمت: ۱۲.۵ میلیون دلار

سریال «جوخه برادران» سریال بسیار برجسته و با صحت تاریخی بالایی است. این اثر از بازیگران برجسته و با استعدادی همچون دیمین لوئیس و مایکل فاسبندر کمک می‌گیرد تا تاریخچه گروهان ایزی در هنگ ۵۰۶ لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش ایالات متحده آمریکا را به تصویر بکشد. این سریال بر اساس مصاحبه با بازماندگان، مجلات و نامه‌های سربازان به نمایش در آمده است.

این سریال برجسته توسط تام هنکس و استیون اسپیلبرگ خلق شده و اثری بسیار درخشان و چشمگیر است که بسیاری از علاقه‌مندان به این ژانر را سرگرم کرده بود و بودجه ۱۲.۵ میلیون دلاری آن برای هر قسمت نیز در این زمینه بسیار مؤثر بوده است. اگرچه موارد مختلفی در موفقیت این سریال تأثیرگذار بودند اما بودجه هنگفت آن بیشتر به‌خاطر جلوه‌های ویژه و انفجارهای زیاد و همچنین بازیگران عالی بوده است. در هر صورت باید گفت که اثر نهایی واقعاً ارزش این هزینه را داشته است.

۱۲. سریال The Crown

سریال the crown
سریال The Crown

بودجه هر قسمت: ۱۳ میلیون دلار

درام‌های تاریخی در کل آثار پر هزینه‌ای هستند. از ساخت دکورها، لباس‌ها و گریم‌های دقیق از لحاظ تاریخی تا بازیگران برجسته که مشابه شخصیت‌های تاریخی باشند، همگی هزینه‌ها را بالا می‌برند. سریال «تاج» محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس است که از هیچ هزینه‌ای برای به نمایش درآوردن این داستان از خانواده سلطنتی انگلیس دریغ نکرده است.

با بودجه ۱۳ میلیون دلاری برای هر قسمت، سریال «تاج» توانست با توجه بسیار دقیق به جزئیات بدرخشد. این اثر فقط به‌خاطر لباس‌های خودش جوایز متعددی را به دست آورده و بازیگران آن نیز به‌خاطر به نمایش درآوردن دقیق شخصیت‌های تاریخی تحسین شدند. همه این موارد در کنار هم سبب شده تا سریالی فوق‌العاده و خوش‌ساخت شکل بگیرد که واقعاً ارزش بودجه بالایش را داشته است.

۱۱. سریال The Sandman

سریال the sandman
سریال The Sandman

بودجه هر قسمت: ۱۵ میلیون دلار

سریال «سندمن» یکی از جذاب‌ترین شگفتی‌های سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رفت. این سریال فانتزی و جذاب بر اساس مجموعه کتاب‌های مصوری نوشته نیل گیمن و به همین نام ساخته شده و داستان سلطان رؤیاها با بازی تام استوریج را دنبال می‌کند که پس از ۱۰۵ سال اسارت فرار می‌کند و حالا تلاش دارد تا همه چیزهایی که قبلاً در اختیار داشته از جمله قلمرو خودش را بازستاند.

از همان لحظه‌ای که سرویس آنلاین نتفلیکس این سریال را پخش کرد، این اثر به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های این سرویس در سطح جهانی تبدیل شد و بودجه بالای آن نیز یکی از دلایل اصلی شک و تردید سرویس آنلاین نتفلیکس برای تمدید آن برای فصل دوم بود. سریال «سندمن» واقعاً سریال پر هزینه‌ای است و مطمئنا سازندگان آن در فصل دوم باید تلاش مضاعفی برای موفقیت آن انجام بدهند تا ارزش این همه هزینه را داشته باشد.

۱۰. سریال Game of Thrones

گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
سریال Game of Thrones

بودجه هر قسمت: ۱۵ میلیون دلار

سریال «بازی تاج و تخت» اثری برجسته و محبوب از شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود که با چالش‌هایی در اقتباس رمان‌های فانتزی و حماسی جورج آر آر مارتین مواجه بود. این اثر با بازی امیلیا کلارک و کیت هرینگتون و همچنین بازیگران برجسته دیگری بود و کشمکش قدرت بین خانواده‌های سلطنتی مختلف را نشان می‌داد. داستان این سریال شامل بازیگران بسیار زیاد و همچنین لوکیشن‌های مختلف داخل وستروس می‌شد.

از مجمع‌الجزایر آهن گرفته تا شمال همیشه زمستانی، سریال «بازی تاج و تخت» به‌خاطر مکان‌های فیلم‌برداری خارق‌العاده‌اش نیز شهرت داشته است. بودجه اولیه برای فصل اول حدود ۶.۵ میلیون دلار برای هر قسمت بود. در فصل آخر، بودجه هر قسمت به ۱۵ میلیون دلار افزایش داشت چراکه بازیگران و عوامل سازنده برای فیلم‌برداری باید بین انگلیس، کرواسی، ایسلن، اسپانیا، مالت و مراکش سفر می‌کردند.

۹. سریال See

گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
سریال See

بودجه هر قسمت: ۱۵ میلیون دلار

با بازی‌های عالی بازیگران و همچنین پیامی جالب درباره ارتباط بشر با زمین، سریال «دیدن» در آینده‌ای پادآرمانی جریان دارد که در آن، بشریت توانایی دیدن را از دست داده است. این سریال سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس که اغلب نادیده گرفته می‌شود، داستان تأثیر تولد دو فرزندی را دنبال می‌کند که توانایی دیدن را دارند، در دنیایی که این توانایی یک بدعت و جادو تلقی می‌شود.

اگرچه بودجه قابل توجه ۱۵ میلیون دلاری برای هر قسمت سریال «دیدن» ممکن است به حضور نام‌های بزرگی همچون جیسون موموآ و کارگردان و تهیه‌کننده فرانسیس لارنس نسبت داده شود اما بودجه کلان سریال عمدتاً به دلیل فیلم‌برداری آن در ونکوور بوده است. به منظور ایجاد دنیایی دیستوپیایی، تیم سازنده یک دریاچه واقعی در ونکوور را تخلیه کردند، یک دهکده ساختند و پس از پایان فیلم‌برداری نیز دریاچه را پر کردند.

۸. سریال The Mandalorian

سریال the mandalorian
سریال The Mandalorian

بودجه هر قسمت: ۱۵ میلیون دلار

سریال «مندلورین» یکی از اولین سریال‌های اورجینال سرویس آنلاین دیزنی پلاس به شمار می‌رفت که فصل جدیدی را در فرنچایز جنگ ستارگان آغاز کرد چراکه اولین سریال لایو اکشن این فرنچایز بود. اتفاقات این سریال پس از رویدادهای فیلم Return of the Jedi جریان دارد و داستانی حماسی و ماجراجویی در فضا را دنبال می‌کند که در آن، شکارچی جایزه‌بگیری با بازی پدرو پاسکال یک نوزاد خردسال از گونه یودا را نجات می‌دهد و حالا در سفری برای اتحاد دوباره با هم نوعانش قرار دارد.

بودجه بسیار بالای ۱۵ میلیون دلاری برای هر قسمت از سریال «مندلورین» عمدتاً به‌خاطر تکنیک‎‌های فیلم‌برداری نوآورانه‌ای است که در طول تولید استفاده می‌شد. در حالی که صفحه سبز عمدتاً برای قرار دادن بازیگران در یک محیط دیجیتالی استفاده می‌شد اما سریال «مندلورین» به جای آن از StageCraft استفاده کرد که در آن، بازیگر در محیطی دیجیتال ساخته شده از طریق صفحه نمایش‌های ال‌ای‌دی بزرگ قرار می‌گیرد.

۷. سریال One Piece

شخصیت‌های اصلی سریال لایو اکشن one piece
سریال One Piece

بودجه هر قسمت: ۱۷ میلیون دلار

سریال لایو اکشن «وان پیس» که بر اساس انیمه‌ای به همین نام ساخته شده، یکی از پربازدیدترین سریال‌ها روی سرویس آنلاین نتفلیکس است که مورد توجه طرفداران انیمه اصلی قرار گرفته است. این سریال حول محور کاپیتان و دزد دریایی جوانی با بازی ایناکی گودوی است که به همراه خدمه کشتی خودش با بازی ماکینیو آراتا، امیلی راد، تاز اسکایلر و جیکوب گیبسون به دنبال کشف گنجینه‌ای افسانه‌ای به نام وان پیس است تا بتوانند عنوان پادشاه دزدان دریایی را به دست بیاورد.

حتی اگر کسی با انیمه و مانگای اصلی نیز آشنا نباشد، این سریال مطمئنا یک معرفی خوب برای ورود به این دنیای خارق‌العاده به شمار می‌رود، به‌خصوص افرادی که به دنبال تماشای اثری سرگرم‌کننده و سبک هستند. این سریال سرویس آنلاین نتفلیکس در حدود ۱۷.۲۷ میلیون دلار برای هر قسمت هزینه داشته است.

۶. سریال The Pacific

سریال اقیانوس آرام the pacific
سریال The Pacific

بودجه هر قسمت: ۲۰ میلیون دلار

سریال «اقیانوس آرام» حول محور رویدادهای تاریخی جنگ جهانی دوم و نبرد میان سربازان آمریکایی و ژاپنی در جزیره پیلیلیو است که پرهزینه‌ترین و گران‌ترین مینی‌سریال تاریخ محسوب می‌شود. به لطف فرض داستانی قابل توجه و همچنین کاراکترهای ماندگار، این سریال همچنین یکی از بهترین آثار در ژانر خودش نیز محسوب می‌شود.

این سریال با داشتن بودجه ۲۰ میلیون دلاری برای هر قسمتش، مینی سریالی بسیار پر هزینه از شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود که به‌خاطر صحت تاریخی و همچنین به تصویر کشیدن صحنه‌های مبارزه جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام تحسین شده است. حضور استیون اسپیلبرگ و تام هنکس به‌عنوان تهیه‌کننده این سریال و همچنین ساخت موسیقی متن آن توسط استاد هانس زیمر سبب شده تا سریال «اقیانوس آرام» سریالی در حد و اندازه سینمایی باشد و بودجه بالای آن نیز بازتابی از کیفیت آن است.

۵. سریال House of the Dragon

سریال house of the dragon
سریال House of the Dragon

بودجه هر قسمت: ۲۰ میلیون دلار

سریال «خاندان اژدها» پیش‌درآمدی برای سریال «بازی تاج و تخت» به شمار می‌رود که بیش از ۱۰ میلیون بیننده اولین قسمت از آن را تماشا کردند و همین نیز رکورد بیننده برای شبکه اچ‌بی‌او را شکست. این سریال که روی پایه موفقیت سریال اصلی ساخته شده، دو قرن قبل از رویدادهای سریال «بازی تاج و تخت» جریان دارد و حول محور خاندان تارگرین و جنگ داخلی‌ای است که منجر به سقوط این خانواده و ناپدید شدن اژدهایان از وستروس شده است.

این سریال با داشتن اژدهایان متعدد و همچنین موفقیت بسیار زیادی که اثر قبلی به دست آورده، توانسته بودجه ۲۰ میلیون دلاری برای هر قسمت خودش به دست بیاورد و همین نیز سبب شده تا این سریال بتواند به‌خوبی دنیای وستروس را سه سال پس از پایان بحث‌برانگیز سریال «بازی تاج و تخت» گسترش بدهد.

۴. سریال WandaVision

سریال وانداویژن wandavision
سریال WandaVision

بودجه هر قسمت: ۲۵ میلیون دلار

دنیای سینمایی مارول به یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای قرن بیست و یکم تبدیل شده است. به همین خاطر نیز استودیو مارول بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری برای فیلم Avengers: Endgame اختصاص داده بود و پس از پایان حماسه بی‌نهایت وارد دنیای سریال شد تا با اختصاص بودجه‌های هنگفت به سریال‌های خودش دنیای سینمایی‌اش را گسترش بدهد.

قبل از اینکه سرویس آنلاین دیزنی پلاس آغاز به کار کند، هر کدام از عناوین سریالی دنیای سینمایی مارول هزینه‌ای ۲۵ میلیون دلاری داشتند که شامل سریال «وانداویژن»، سریال The Falcon and the Winter Soldier، سریال Loki و سریال Hawkeye می‌شود. اخیراً نیز سریال Secret Invasion از سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شده و به نظر می‌رسد که استودیو مارول همچنان به ساخت سریال‌های مختلف با بودجه بالا ادامه می‌دهد.

۳. سریال Stranger Things

بهترین سریال‌های دبیرستانی نتفلیکس
سریال Stranger Things

بودجه هر قسمت: ۳۰ میلیون دلار

سریال «چیزهای عجیب» که تاکنون چهار فصل از آن پخش شده است، یکی از موفق‌ترین سریال‌های سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که از داستانی درباره شهری کوچک و بچه‌ای گمشده در دهه هشتاد میلادی به داستانی علمی تخیلی، وحشتناک، بسیار تاریک و پر از اکشن تبدیل شده است.

همان‌طور که داستان‌سرایی سریال بلندپروازانه‌تر می‌شد و تولید آن گسترش پیدا می‌کرد، بودجه آن نیز افزایش پیدا می‌کرد تا به مبلغ ۳۰ میلیون دلار در هر قسمت رسید. با توجه به اینکه بخش عظیمی از فصل چهارم در خارج از شهر کوچک هاوکینز رخ می‌دهد، بودجه بیشتر باعث ایجاد اکشن و هیجان زیاد و همچنین قسمت‎‌های ۹۰ دقیقه‌ای شد که همانند آثار سینمایی احساس می‌شدند.

۲. سریال Citadel

سریال‌هایی که طرفداران سریال citadel می‌توانند ببینند
سریال Citadel

بودجه هر قسمت: ۵۰ میلیون دلار

سریال «سیتادل» یکی از پرهزینه‌ترین و گران‌ترین سریال‌های تاریخ به شمار می‌رود ولی این به معنای آن نیست که این بودجه زیاد جلوی انتقادهای منفی را می‌گیرد. این سریال امتیاز راتن تومیتوز ۵۰ درصد را به دست آورده که بسیار پایین‌تر از حد انتظار است. این سریال داستان میسون کین با بازی ریچارد مدن و نادیا سین با بازی پریانکا چوپرا را دنبال می‌کند که دو جاسوس هستند و فکر می‌شد که در مأموریتی در ایتالیا کشته شدند.

این سریال اکشن و ماجراجویی با بودجه ۵۰ میلیون دلاری برای هر قسمت، کمتر از حد انتظارات ظاهر شد و بیش از آنچه که بینندگان فکر می‌کردند برای استودیو آمازون هزینه داشته است. در حالی که این سریال قابل توجه نیست و اغلب شیک بودن را به محتوا ترجیح داده اما همچنان می‌تواند اثری جالب برای طرفداران این ژانر باشد. جذبه عالی میان دو بازیگر اصلی و همچنین سکانس‌های سرگرم‌کننده دو نقطه قوت این سریال هستند.

۱. سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

مورفیلد کلارک سریال ارباب حلقه‌ها حلقه‌های قدرت the lord of the rings the rings of power
سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

بودجه هر قسمت: ۵۸ میلیون دلار

بودجه هنگفت ۴۶۵ میلیون دلاری برای فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در نظر گرفته شده بود و همین نیز آن را به پرهزینه‌ترین و گران‌ترین سریال تاریخ تبدیل کرده است. سریالی که بسیار پرهزینه‌تر از بودجه ۲۸۱ میلیون دلاری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» بوده است.

این سریال که هزاران سال قبل از رویدادهای «هابیت‌ها» جریان دارد، داستان و جهان سرزمین میانه را گسترش می‌دهد و کاراکترها و مکان‌های مختلفی را به تصویر می‌کشد. با دکورهای مجلل، لباس‌هایی زیبا و همچنین داستانی بزرگ کاملاً قابل درک است که سرمایه‌گذاری در این فرنچایز فانتزی و محبوب باید بودجه بسیار بزرگی داشته باشد.


در این مطلب به معرفی پر هزینه‌ترین و گران‌ترین سریال‌هایی پرداختیم که تاکنون ساخته شدند. نظر شما درباره این آثار چیست و کدام یک از آن‌ها واقعاً ارزش چنین هزینه‌ای را داشته است؟

منبع: collider

人Acker益man人mamadiiiOverlordمعبد گیمazamat bagatovYohanaDARKSIRENessi007Redm0ndy.xboxFidofanboy hunterAMIR WAZOWSKIRichmanCambyses The ThirdImmortal SpartanLeroxMatin BarkatBADMANcactusNashenasmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا
گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گران‌ترین سریال‌هایی که تاکنون ساخته شدند - گیمفا