نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا

نقدها و نمرات فیلم Wonka

علی محمدپناه
۱۹:۰۱ ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
فیلم wonka

فیلم Wonka با بازی تیموتی شالامی توانسته نقدهای مثبتی را از منتقدان دریافت کند و امتیاز بالایی داشته باشد.

فیلم «وانکا» اثری به کارگردانی پل کینگ است و در آن، تیموتی شالامی نقش شخصیت اصلی داستان را به تصویر می‌کشد. این اثر سینمایی بر اساس رمان Charlie and the Chocolate Factory است و پیش‌درآمدی برای رویدادهای آن به شمار می‌رود و داستان ویلی وانکای معروف را بازگو می‌کند.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم «وانکا» اثری سنتی و دلگرم‌کننده است که با کارگردانی پل کینگ و همچنین برخی آهنگ‌های جدید و خوب توانسته برداشت خوب و دلنشینی را از این شخصیت کلاسیک انجام بدهد و این در حالی است که فضایی را برای موضوعات و درون مایه تاریک‌تر اثر اصلی نگه می‌دارد.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۱۰۱ نقد برای فیلم «وانکا» منتشر شده که امتیاز ۸۳ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۸ از صد برای این اثر به ثبت رسیده که بر اساس ۳۵ نقد منتشر شده برای آن است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این اثر را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم Wonka

  • راتن تومیتوز | ۱۰۱ نقد – امتیاز ۸۳ درصد
  • متاکریتیک | ۳۵ نقد – امتیاز ۶۸ از صد
نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا
فیلم Wonka

«۱۰۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

من از این اثر سینمایی تازه بیشتر از دو فیلم قبلی با بازی جین وایلدر محصول سال ۱۹۷۱ و با بازی جانی دپ محصول سال ۲۰۰۵ میلادی لذت بردم.

«۱۰۰/۱۰۰ The Telegraph | منتقد: رابی کالین»

همانند یک شکلات‌ساز خوب، پل کینگ به طور وسواس گونه‌ای روی بافت و طعم این اثر تمرکز کرده است. این ویژگی‌ها که مطابق با ذائقه بازار انبوه است به اثر وی شیرینی دلنشینی داده است.

«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: این فریر»

این اثر سینمایی تازه شاید همانند دو فیلم Paddington پل کینگ برجسته نباشد اما این اثر تازه پل کینگ در طول مدت زمان ۱۱۶ دقیقه‌ای خودش به خوبی می‌داند چطور بیننده را جلب کند. این در حالی است که این فیلم همراه با نقش‌آفرینی درخشان تیموتی شالامی است.

«۸۰/۱۰۰ Vanity Fair | منتقد: ریچارد لاوسون»

فیلم «وانکا» در واقع اثری لذت‌بخش و پر از جنب و جوش است که مخاطبان هدفش جوانان هستند و این در حالی است که درون آن برخی موضوعات تاریک نیز به چشم می‌خورد.

«۷۵/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»

فیلم «وانکا» اثری متزلزل است که بخش‌های متحرک بسیار زیادی دارد ولی روحیه و خوش‌بینی آن و همچنین نقش‌آفرینی بسیار خوب تیموتی شالامی نقاط ضعف این اثر سینمایی را پوشانده است.

«۷۵/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: مورین لی لنکر»

فیلم «وانکا» علاوه بر تعهدش به حس سرگرمی خود، به ما یادآور می‌شود که زندگی را افرادی که آن را با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم، شیرین‌تر می‌کنند. مطمئنا حسی خوشایند از تماشای این فیلم خواهید داشت.

«۷۰/۱۰۰ IGN | منتقد: تام یورگنسون»

فیلم «وانکا» جشنی برای سازندگان موسیقی و رویاپردازان رویاها است و یک فیلم موزیکال قدیمی و بزرگ به شمار می‌رود که از دنیای روآلد داهل به شکلی هوشمندانه استفاده می‌کند و جلوی هر گونه ضربه جدی به میراث این نویسنده را می‌گیرد. تیموتی شالامی توانسته نقش‌آفرینی بسیار درخشانی از خودش در نقش ویلی وانکا داشته باشد.

«۳۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

فیلم «وانکا» ممکن است بینندگان جوان را مسحور خودش کند اما شیرینی این اثر بیش از حد شیرین و ناامیدکننده است.

PayaCastDARKSIRENولگرد اوسکلPeterParkermeysambv-alkalineلئوناردو داوینچیBrainiac(خداحافظ)BADMANAlinikWalleR MaNCambyses The ThirdmarioDĥeebvj⁷UklDaniallox😃Mahdikarma(دازای)Matin Barkat

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات فیلم Wonka - گیمفا