ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا
ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا
ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا
ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

ده فیلم برتر تیموتی شالامی

امیررضا نوذرپور
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

با اکران فیلم‌های Wonka و Dune Part Two در مدت زمان اخیر، تیموتی شالامی توانست حسابی در باکس آفیس بدرخشد.

بعد از حدود یک دهه نقش‌آفرینی در قالب نقش‌های مکمل در پروژه‌های کوچک، او را حالا می‌توان یکی از ستاره‌های فیلم‌های مطرح و مهم به حساب آورد. با آینده‌ای که شالامی در پیش رو دارد، به لحاظ جایگاهش در هالیوود، همانند تام هنکس و لئوناردو دی‌کاپریو در نسل گذشته می‌باشد. حتی با وجود نقش های کوچکی که تابحال انجام داده، توانسته تا رزومه‌ی در خور توجهی را برای خود بسازد و مخاطبان خود در ژانرهای مختلف را راضی نگه دارد.

در ادامه ۱۰ فیلم برتر تیموتی شالامی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱۰- Interstellar

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

فیلم علمی تخیلی و حماسی کریستوفر نولان یعنی فیلم میان‌ستاره‌ای یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ بود. فیلم داستان فضانورد سابقی به اسم کوپر را دنبال می‌کند که به یک ماموریت فضایی طولانی مدت می‌رود تا مکانی قابل سکونت برای بشریت پیدا کند.

بیشتر فیلم روی مورف، دختر کوپر، تمرکز دارد اما کوپر پسری هم به اسم تام هم دارد که تیموتی شالامی نقش نسخه‌ی جوان آن را بازی می‌کند اما چندان به چشم هم نمی‌آید. با اینحال شالامی به خوبی توانسته بود تا نا امیدی‌های ناشی از غیبت پدر را در شخصیت خود نشان دهد.

۹- The King

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

فیلم حماسی The King برای تیموتی شالامی قدمی به سوی ناشناخته‌ها بود و با بازی در نقش اصلی، خود را به چالش کشید. داستان در انگلیس رخ می‌دهد، این فیلم درواقع از مجموعه نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر با عنوان Henriad الهام گرفته که سرگذشت به سلطنت رسیدن پادشاهان انگلیسی را روایت می‌کند.

تیموتی شالامی نقش شاهزاده جوانی به اسم هنری را بازی می‌کند که علاقه‌ای به قدرت و پادشاهی ندارد، اما با اینحال باید سلطنت را به ارث ببرد و جنگ‌های پدرش را پیش ببرد. قد و قامت شالامی خیلی شبیه به یک شخصیت کاریزماتیک و با ابهت نیست، ولی توانایی این را دارد که شخصیت عمیق‌تر خود را نشان دهد و از قدرت ذهنی خود استفاده کند.

۸- The French Dispatch

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

 The French Dispatch یک فیلم آنتولوژی‌محور به کارگردانی وس اندرسون است که شامل ستاره‌های بزرگی بود و تیموتی شالامی نقش پررنگی در آن داشت. این فیلم درباره یک مجله خیالی و مقاله‌های آن برای شماره آخرشان می‌باشد.

تیموتی شالامی در قسمتی به اسم Revisions to a Manifesto هنرنمایی می‌کند که نقش رهبر خودجوش اعتراضات دانشجویی را برعهده دارد و گزارش اتفاقات را برای مجله می‌نویسد. وس اندرسون انتظار زیادی از بازیگران خود دارد و به همین ترتیب، تیموتی شالامی توانسته تا اکت‌ و دیالوگ‌های خود را با ضرباهنگ مناسبی اجرا کند.

۷- Lady Bird

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

تیموتی شالامی در اولین همکاری خود با گرتا گرویگ، نقشی کوتاه اما کلیدی‌ را به عنوان پسر بد فیلم Lady Bird برعهده داشت. این فیلم در ژانر بلوغ، درباره دختر دبیرستانی‌ به اسم کریستین است که رابطه‌ی خوبی با مادرش ندارد.

کریستین در ابتدا جذب انرژی و رهایی خاصی که کایل (با بازی تیموتی شالامی) در کارها و رفتارش دارد می‌شود. کایل خیلی با اعتماد به نفس بنظر می‌رسد و اهمیتی نمی‌دهد دیگران درباره او چه فکری می‌کنند. شالامی در این فیلم در عین اینکه باید پست و بی‌توجه به دیگران بنظر برسد، باید به اندازه‌ی کافی برای جذب کریستین، جذاب می‌بود.

۶- Bones and All

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

فیلم Bones and All این اجازه را به تیموتی شالامی داد تا در قامت یک شخصیت رمانتیک ظاهر شود. این فیلم درباره دختر جوانی به اسم مالن است که از نوجوانی تمایلاتی به آدمخواری دارد. مالن پس از اینکه پدرش او را ترک می‌کند، به یک سفر جاده‌ای می‌رود تا مادرش را پیدا کند.

مالن در سفر خود متوجه می‌شود که آدم‌های دیگری مثل خودش نیز وجود دارند و با لی (با بازی تیموتی شالامی) آشنا می‌شود و رابطه‌ای میان آنها شکل می‌گیرد. مالن و لی یک رابطه‌ی واقعی و احساسی‌ را با هم می‌سازند که شاید در ادامه ناراحت‌کننده شود، اما بخاطر رابطه‌ی این دو نفر است که مخاطب می‌تواند پایان هولناک این فیلم را بپذیرد.

۵- Wonka

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

تیموتی شالامی قبل از فیلم Wonka هم در نقش اصلی بازی کرده بود، اما اینبار موفقیت فیلم بیشتر بر روی دوش او بود. Wonka پیش‌درآمدی بر فیلم خاطره انگیز چارلی و کارخانه شکلات‌سازی است و تیموتی نقش شخصیتی را داشت که پیشتر جین وایلدر و جانی دپ با آن هنرنمایی کرده بودند.

ویلی وانکا شخصیتی بود که تیموتی باید چیزی بیشتر از جذبه‌ای که دارد، از خودش نشان می‌داد. برای بازی در این نقش، تیموتی شالامی باید حس و حالی را منتقل می‌کرد که مخاطب را متقاعد کند که او واقعا مردی اهل رقص و آواز است.

۴- Beautiful Boy

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

فیلم Beautiful Boy ملودرامی است که متاسفانه تنها بر عملکرد فوق‌العاده و قوی دو بازیگر آن استوار است. شالامی در نقش نیک هنرنمایی می‌کند که درگیر یک اعتیاد متداوم شده و پدرش (با بازی استیو کارل) هرکاری برای کمک به او انجام می‌دهد.

ماهیت فیلم به گونه‌ای بود که این اجازه را داد تا این دو بازیگر بازی‌ پر از احساس را ارائه دهند. نقطه قابل توجه سکانس‌هایی است که میان این دو شخصیت رخ می‌دهد و عمیقانه آن را به مخاطب ارائه می‌دهند. تعامل این دو به گونه‌ای است که انگار واقعا شاهد رابطه‌ای به اندازه‌ی یک عمر هستیم و این نشان‌دهنده‌ی تلاش زیادی است که این دو بازیگر کرده‌اند.

۳- Little Women

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

در دومین همکاری تیموتی شالامی با گرتا گرویگ، بار دیگر او در نقش یک شریک عاطفی قرار می‌گیرد اما اینبار عمق احساسات بیشتر هستند. فیلم Little Women درباره چهار خواهر از خانواده مارچ است که با بزرگ شدنشان، درگیر عشق، کار و جایگاهشان در جهان خواهند بود.

شخصیت تیموتی شالامی یکی از اهرم‌های احساسی این فیلم می‌باشد؛ او شخصیت کاملی نیست اما همیشه محبتش را به خانواده مارچ، مخصوصا جو، نشان می‌دهد و تبدیل به شخصیتی می‌شود که صبورانه منتظر آن است که جو او را بپذیرد.

۲- Dune

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

رمان Dune نوشته‌ی فرانک هربرت یکی از برجسته‌ترین آثار ادبیات علمی تخیلی است. شخصیت اصلی آن، پاول آتریدیز، شخصیت پیچیده‌ای دارد که در طول داستان اتفاقات زیادی را تجربه خواهد کرد. تیموتی شالامی در دو سری از این فیلم، در کنار دیگر بازیگران سرشناس نقش‌آفرینی کرده است.

در سری اول این فیلم، تیموتی شالامی باید نقش یک نوجوان عجول و ساده‌لوح را بازی کند که درک درستی از جهان بیرون ندارد. اما در سری دوم این فیلم، باید خود را یک رهبر قدرتمند نشان دهد و تیموتی شالامی به خوبی توانسته تا این دو وجه از شخصیت پاول آتریدیز را نمایش دهد.

۱- Call Me by Your Name

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

فیلم درام رمانتیک Call Me by Your Name فیلمی بود که توانست نام تیموتی شالامی را بر سر زبان‌ها بندازد. در این فیلم تیموتی نقش نوجوانی به اسم الیو (Elio) را برعهده دارد که در دهه هشتاد میلادی ایتالیا زندگی می‌کند.

این فیلم اولین نامزدی بهترین بازیگر اسکار را برای تیموتی شالامی به ارمغان آورد و تبدیل به سومین بازیگر جوانی شد که در این شاخه نامزد شده است. عملکرد و شخصیت‌پردازی او در این فیلم بسیار با ظرافت و حساب‌شده است. این نقش شاید آرام بنظر می‌رسد اما در درون، تیموتی می‌تواند حسی از کشف خود و خودشناسی را منتقل کند و این عملکرد او نشان داد که می‌تواند از عهده هر نقشی بربیاد.

منبع: CBR

خر شرک(پیاز بدم خدمتتون ؟)DADDY PARTiSAN人Acker益man人Daniel WayneBlack SwordsmanJohnwick🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉حق گوی همه جانبه گیمفا( Klaus سابق)greatRAhmed

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا
ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا
ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا
ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا
ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ده فیلم برتر تیموتی شالامی - گیمفا