بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا
بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا
بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا
بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا

بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
فیلم gran turismo

همانند بسیاری دیگر از درام‌های ورزشی، فیلم Gran Turismo نیز به‌شدت روی قدرت کاراکترهای مرکزی خودش متکی است.

فیلم گرن توریسمو (Gran Turismo) اثری درام و ورزشی ساخته نیل بلومکمپ به شمار می‌رود که بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام از پلی‌استیشن ساخته شده و برای داستان آن نیز از داستان واقعی گیمری به نام جان ماردنبرو الهام گرفته شده که به یک راننده حرفه‌ای تبدیل می‌شود. این فیلم داستان ماردنبرو با بازی آرچی مدکوی را دنبال می‌کند که پیروزی‌های متعددی به دست می‌آورد و در مسیرش از انجام بازی‌های شبیه‌سازی در اتاقش تا رقابت در مسابقه‌های حرفه‌ای با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شود.

همانند دیگر درام‌های ورزشی، فیلم «گرن توریسمو» به‌شدت روی قدرت کاراکترهای مرکزی خودش تکیه کرده است تا بتواند توجه بینندگان را به داستان جلب کند. این اثر از ترکیبی از شخصیت‌های واقعی و شخصیت‌های ساختگی استفاده کرده تا بتواند داستان جان را به شیوه‌ای مختصر و جذاب به نمایش بگذارد. در ادامه همراه با باشید تا به معرفی بهترین کاراکترهای فیلم «گرن توریسمو» و رتبه‌بندی آن‌ها از لحاظ دوست‌داشتنی بودن بپردازیم.

۱۰. نیکلاس کاپا

فیلم gran turismo

نیکلاس کاپا با بازی جاشوا استرادوفسکی یک راننده حرفه‌ای مسابقه با رویکردی تهاجمی در رانندگی است که به‌عنوان رقیب جان در نیمه دوم فیلم شناخته می‌شود. کاپا به دلیل سابقه خودش در زمینه رانندگی نسبت به جان احساس برتری می‌کند و آموزش‌های شبیه‌سازی جان را بی‎‌ارزش می‌داند.

جدال بین جان و کاپا سبب شده تا در سکانس‌های مسابقه‌ای فیلم «گرن توریسمو» تنش و هیجان بسیار زیادی ایجاد شود. این در حالی است که کاپا حاضر است تا خودش را در معرض خطرات بسیار بزرگ قرار بدهد تا بتواند شانس موفقیت جان را از بین ببرد. کاپا شخصیت شرور مؤثری است که با نقش‌آفرینی شدید و نگاه پولادین استرادوفسکی به‌خوبی به نمایش گذاشته شده است.

۹. متی دیویس

فیلم gran turismo

متی دیویس با بازی دارن بارنت نیز همانند جان ماردنبرو راننده‌ای در آکادمی جی‌تی است و به طور مداوم نیز در مسابقات تمرینی جایگاه بالایی را به دست می‌آورد. متی در ابتدا شخصیتی مغرور و رقابتی است و به دلیل سطح مهارت بسیار بالا و همچنین رفتار غیردوستانه‌اش، رقیب اصلی جان ماردنبرو در آکادمی جی‌تی بوده است.

با این حال، وقتی جان موفق می‌شود تا متی را با اختلاف بسیار کمی شکست بدهد، شخصیت متی تا زمان اوج داستان یعنی مسابقه ۲۴ ساعته لمان دیده نمی‌شود. در این مسابقه، متی و جان هم‌تیمی هم می‌شوند و متی با ابراز مهربانی واقعی خودش نسبت به جان، رشد شخصیتی خودش را به نمایش می‌گذارد.

۸. آنتونیو کروز

فیلم gran turismo

آنتونیو کروز با بازی پپه باروسو نیز یکی دیگر از راننده‌های برتر آکادمی جی‌تی در کنار جان و متی است. این شخصیت الهام گرفته شده از راننده‌ای اسپانیایی به نام لوکاس اوردونز بوده است. آنتونیو به‌عنوان مرد جوانی معرفی شده که با جان دوست می‌شود، آن هم با وجود اینکه آن‌ها در آکادمی جی‌تی با یکدیگر رقابت دارند.

اگرچه آنتونیو کروز تنها یک شخصیت کوچک در فیلم «گرن توریسمو» به شمار می‌رود اما او راننده‌ای بسیار بااستعداد و دوست‌داشتنی به شمار می‌رود و به لطف مهارت بالای خودش نیز او به یکی از هم‌تیمی‌های جان در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز تبدیل شد ولی او در پایان مسابقه جا می‌ماند و همین نیز باعث می‌شود تا جان پا پیش بگذارد و تیمش را نجات بدهد.

۷. کازونوری یامائوچی

فیلم gran turismo

کازونوری یامائوچی با بازی تاکهیرو هیرا خالق مجموعه مسابقات گرن توریسمو است و در فیلم «گرن توریسمو» نقش یک مدیر تجاری هوشمند را به تصویر می‌کشد که علاقه بسیار زیادی نسبت به این مسابقات خودش دارد. اگرچه نقش وی در این فیلم کوچک است اما سکانس مقدمه این اثر سینمایی به طور کامل و مختصر دیدگاه وی برای این مجموعه مسابقات و خلق آن را توضیح می‌دهد.

تاکهیرو هیرا بازیگری توانا و بااستعداد است که نقش یامائوچی را به گونه‌ای بازی می‌کند که خرد و اشتیاق وی را بسیار نمایان می‌سازد. علاوه بر این، کازونوری یامائوچی واقعی نیز نقشی کوتاه در این فیلم دارد و نقش یک سرآشپز سوشی را بازی می‌کند که جان در توکیو با وی روبه‌رو می‌شود. همین صحنه کوتاه نیز خالق این فرنچایز را نشان می‌دهد.

۶. دنی مور

فیلم gran turismo

دنی مور با بازی اورلاندو بلوم شخصیتی ساختگی است که از جمله مدیران نیسان است و مغز متفکر آکادمی جی‌تی به شمار می‌رود. شخصیت دنی فردی مشتاق و خوش‌بین است که عمیقاً به ایده‌های خودش اعتقاد دارد و هدفش نوآوری در صنعت مسابقات حرفه‌ای آن هم با آوردن گیمرها به درون مسابقات واقعی است.

اگرچه دنی همیشه بر این باور نیست که جان بهترین انتخاب برای این کار است، به‌خصوص به‌خاطر فقدان آموزش رسانه‌ای جان، با این حال، دنی همچنان از جان حمایت می‌کند. اورلاندو بلوم نقش دنی مور را با انرژی و جذابیت پسرانه‌ای به نمایش در آورده که اعتماد این شخص به برنامه‌هایش را نمایان می‌سازد.

۵. لزلی ماردنبرو

فیلم gran turismo

لزلی ماردنبرو با بازی گری هالیول هورنر مادر جان است و به‌عنوان زنی مهربان و حامی به تصویر کشیده شده که عمیقاً پسرش را دوست دارد. برخلاف شوهرش، لزلی هرگز نسبت به توانایی جان برای دنبال کردن رؤیاهایش دلهره‌ای نداشته و در طول داستان نیز مشوق او بوده است.

از آنجا که رانندگی یک ورزش بسیار خطرناک است، وقتی جان دچار یک تصادف رانندگی می‌شود، لزلی دچار یک مصیبت عاطفی جدی می‌شود و بازیگر هالیول هورنر نیز به‌خوبی توانسته این جنبه عاطفی شخصیت خودش را به شکلی حساس و واقع‌بینانه به نمایش در بیاورد. لزلی با باور داشتن و دوست داشتن بی قید و شرطش پسرش تبدیل به شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی شده است.

۴. آدری

فیلم gran turismo

آدری با بازی میو کورتیر لیلی نامزد جان در فیلم «گرن توریسمو» به شمار می‌رود و به‌عنوان یاری شیرین به نمایش گذاشته شده که به امیدها و جاه‌طلبی‌های جان گوش می‌دهد و در عین حال، اشتیاق خودش برای سفر به نقاط مختلف جهان را با جان در میان می‌گذارد. علی‌رغم اینکه هدف جان از تبدیل شدن از یک گیمر به یک راننده حرفه‌ای بسیار عجیب به نظر می‌رسد اما آدری همیشه از او حمایت و قدردانی کرده است.

میو کورتیر لیلی گرمای بی‌نظیری را به شخصیت آدری بخشیده و این در حالی است که او جذبه بسیار خوب و جذابی با آرچی مدکوی دارد و همین نیز سبب شده تا شخصیت آدری به شخصیتی جالب و دوست‌داشتنی تبدیل شود. آدری شخصیتی مهربان است که جنبه حساس جان را آشکار می‌کند و او را تشویق می‌کند تا رؤیاهایش را دنبال کند.

۳. استیو ماردنبرو

فیلم gran turismo

استیو ماردنبرو با بازی جایمن هانسو پدر جان است و رابطه بین آن‌ها نیز برجسته‌ترین و طنین‌اندازترین قوس داستانی فیلم به شمار می‌رود. جایمن هانسو توانسته در این فیلم نقش‌آفرینی درخشانی از خودش ارائه کند و نقش مردی را بازی کرده که به‌شدت نسبت به زندگی‌اش پشیمان است و به‌شدت خواهان آن است تا آینده‌ای بهتر برای پسرش رقم بخورد.

استیو پسرش را به‌شدت دوست دارد ولی اغلب اوقات رؤیای او برای تبدیل شدن به یک راننده حرفه‌ای را نادیده می‌گیرد و آن را یک هدف غیرواقعی می‌داند و او را تشویق می‌کند تا به جای آن به سراغ فوتبال برود. با این حال، زمانی که استیو راضی می‌شود تا از پسرش در زمینه رانندگی حرفه‌ای حمایت کند، رابطه پدر و پسری آن‌ها لحظاتی لطیف و احساسی را ایجاد می‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا شخصیت استیو با وجود نقص‌هایش یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی فیلم باشد.

۲. جک سالتر

فیلم gran turismo

جک سالتر با بازی دیوید هاربر یک شخصیت ساختگی است که بر اساس ترکیبی از شخصیت‌های مختلف مربیان دوران حرفه‌ای جان ماردنبرو واقعی شکل گرفته است. جک به‌عنوان شخصیتی به نمایش گذاشته می‌شود که یک راننده حرفه‌ای سابق و بدون اشتیاق است که در ادامه به مربی پرشور و دلسوزی برای جان تبدیل می‌شود و در لحظات سخت او را دلداری می‌دهد و در موفقیت‌ها در کنار او جشن می‌گیرد.

دیوید هاربر اظهار داشته که به دلیل استفاده از ماشین‌ها و لوکیشن‌های واقعی برای فیلم‌برداری فیلم «گرن توریسمو» او حس رهایی و آزادی داشته و همین نیز سبب شده تا او بتواند نقش‌آفرینی پرانرژی و متعهدانه‌ای ارائه بدهد. جک شخصیتی سرسخت و شدید است اما به دلیل مهربانی زیر ظاهر خشنش، شخصیتی بسیار دوست‌داشتنی به شمار می‌رود.

۱. جان ماردنبرو

فیلم gran turismo

شخصیت اصلی داستان فیلم «گرن توریسمو» یعنی جان ماردنبرو مرد جوانی است که واقعا خودش را وقف هدفش می‌کند، چه زمانی که به‌عنوان یک گیمر فعالیت داشته و چه زمانی که سعی داشته به راننده‌ای حرفه‌ای تبدیل شود. جان فردی جسور، جاه‌طلب و با دانش درباره رانندگی و مکانیک ماشین است و همین مهارت‌ها نیز به او چه به‌عنوان گیمر و چه به‌عنوان راننده کمک کرده است.

فیلم «گرن توریسمو» داستان جان را در بالاترین و پایین‌ترین لحظات در حرفه رانندگی را دنبال می‌کند و آرچی مدکوی نیز توانسته موفقیت‌ها و شکست‌های جان را به‌خوبی به نمایش در بیاورد. آرچی مدکوی با انجام بازی‌های گرن توریسمو خودش را برای ایفای این نقش آماده کرده بود و همین نیز سبب شد تا او نقش‌آفرینی خوبی از خودش ارائه کند. جان ماردنبرو یک شخصیت اصلی دوست‌داشتنی و جذاب است که داستانی الهام‌بخش دارد.


در این مطلب به معرفی بهترین کاراکترهای فیلم «گرن توریسمو» و رتبه‌بندی آن‌ها بر اساس میزان دوست‌داشتنی بودن پرداختیم. نظر شما درباره این اثر چیست؟

منبع: کولایدر

DARKSIRENmilad saYohanaHaj_HosseinmeysambDaniallox😃KratosJoel MorganHTrembler𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥v-alkaline

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا
بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا
بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا
بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا
بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین کاراکترهای فیلم Gran Turismo - گیمفا